Någon?!Min 40M86 låter med backlighten under 10, what to do?!
Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 15 december 2007 - 09:19
Är TVn nyss köpt eller? Dvs, har den alltid gjort det, elller har det börjat låta först efter några måndader/veckor?
Prova aktivera något läge på Energisparfunktionen i menyn och se vad som händer, dels med backlight på 10, och dels med backlightunder typ 5.
Postad 15 december 2007 - 13:02
Är TVn nyss köpt eller? Dvs, har den alltid gjort det, elller har det börjat låta först efter några måndader/veckor?
Prova aktivera något läge på Energisparfunktionen i menyn och se vad som händer, dels med backlight på 10, och dels med backlightunder typ 5.
Köpte den igår och vet for sure att den inte ska låta så, med energispar på eller inte. Min polare köpte en likadan förra veckan å hans låter inte.
Har packat ner tvn nu, så det blir till att åka tillbaka till MM idag.
Redigerat av Unregistered801fc485, 15 december 2007 - 13:04.
Postad 15 december 2007 - 16:51
Har försökt att uppdatera men får felmeddelande hela tiden.. Har tagit några skärmdumpar på problemet. Har någon fått samma meddelandet som jag och hur löser man det problemet??
Skärmdumpar
Tipset ovan att slå på TV:n med fjärrisen, fungerar det?
(Ursäkta att jag påpekar det mest uppenbara, men ibland kan man ju missa det.)
Köpte den igår och vet for sure att den inte ska låta så, med energispar på eller inte. Min polare köpte en likadan förra veckan å hans låter inte.
Frågan har varit upp tidigare i tråden. Och den ska absolut inte låta något. Köpte du den igår har du rätt att byta den. Alternativt kan du ju alltid lämna tillbaka den och gå in och köpa en ny. (Är MM billigast på denna TV nu? Utifrån de prisjämförelser jag gjort på diverse produkter är de sällan billigast.)
Redigerat av Mange36, 15 december 2007 - 16:55.
Postad 15 december 2007 - 19:04
Var och bytte den idag, det var inga som helst problem. Däremot så fick jag hem ett nytt ex med exakt samma problem. Den låter fortfarande...Har försökt att uppdatera men får felmeddelande hela tiden.. Har tagit några skärmdumpar på problemet. Har någon fått samma meddelandet som jag och hur löser man det problemet??
Skärmdumpar
Tipset ovan att slå på TV:n med fjärrisen, fungerar det?
(Ursäkta att jag påpekar det mest uppenbara, men ibland kan man ju missa det.)Någon?!Min 40M86 låter med backlighten under 10, what to do?!
Frågan har varit upp tidigare i tråden. Och den ska absolut inte låta något. Köpte du den igår har du rätt att byta den. Alternativt kan du ju alltid lämna tillbaka den och gå in och köpa en ny. (Är MM billigast på denna TV nu? Utifrån de prisjämförelser jag gjort på diverse produkter är de sällan billigast.)
Postad 15 december 2007 - 22:35
Var och bytte den idag, det var inga som helst problem. Däremot så fick jag hem ett nytt ex med exakt samma problem. Den låter fortfarande...
Vad var det för ljud igen? Kan det vara nätbrum? Ha du testat ett annnat vägguttag? En variant är ju förstås också det som handlar om något i stil med skillnader i jorden från antennen och den från eluttaget. Låter den om du drar ur antennkabeln ur TV:n?
Om det är jordproblem med antennkabeln brukar man använda ett mantelströmfilter som finns hos Kjell & Co för 79kr.
Kan ju också vara andra apparater som stör, antar att du testat dra ur allt.
Postad 16 december 2007 - 11:23
Jag har en väldigt lätt clouding dock, men jag har inte sett nån LCD-TV med mindre clouding än denna och den är mer eller mindre obefintlig, har det blivit en jakt på fel här eller är det verkligen så mycket trassel med dessa maskiner?
Jag verkar haft en otrolig tur jag, eller så är det så att 52" maskinerna har högre kvalitet/kvalitetskontroll ?
Dom flesta som skriver här verkar ha mindre paneler.
Förvisso fick jag firmware 2005 och kör numera 2008, märkte ingen skillnad alls på dessa firmwares då jag har en Humax HDCI-2000 HD-box och den enda analoga ingången jag använder är component, jag använder heller inte DVB-T funktionen då jag har sattellit.
Redigerat av holyhansen, 16 december 2007 - 11:27.
Postad 16 december 2007 - 17:19
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
May 22 2007
Har jag firmware 2000 eller 1004 då?
Jag har en viss förekomst av freeview lagg, och väldigt mycket tearing då jag spelar upp filmer från datorn (om jag inte spelar upp filmerna med en direct3d modul och vsyncar den).
Någon som vet om ev. Firmwareuppgradering kan tänkas hjälpa?
Någon som kan skicka fw 2008, och hur skapar man/får man tag på kabel?
Postad 16 december 2007 - 18:33
Du har FW 2000T-TLPPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1011
May 22 2007
Har jag firmware 2000 eller 1004 då?
Jag har en viss förekomst av freeview lagg, och väldigt mycket tearing då jag spelar upp filmer från datorn (om jag inte spelar upp filmerna med en direct3d modul och vsyncar den).
Någon som vet om ev. Firmwareuppgradering kan tänkas hjälpa?
Någon som kan skicka fw 2008, och hur skapar man/får man tag på kabel?
Samsung Nordic kundtjänst skall du kontakta angående uppgradering av din TV, de godtar bl.a. anledningen att du kan "du kan inte använda din digital-TV box från Canal Digital tillsammans med TVn"
Dock kan det vara problem med att få kabeln hemskickad om du inte köpt TVn utav en återförsäljare av Samsung Nordic, det framgår av serienummret och produktkoden på TVns baksida. Vet ej hur du har det med din TV, men kod XEE är Samsung Nordics beteckning.
Om du har XEC, XEU eller liknande kan du alltid besöka någon välkänd hemelektronik kedja som har samma modell som dig uppställd och skriva av den TVns serienummer och prdouktkod...
tips 1)Om du ännu inte har gjort det, undersök manualen angående "just scan" och hur detta är tänkt att användas.
tips 2)Utav de 3 HDMI ingångarna har jag för mig att en av dessa är dedikerad för dator, och skall enligt manaulen döpas om till "PC" eller likanande för att hårdvaran i TVn skall hantera insignalen optimalt. Detta står i F8ans manual (efterföljare till M8)
Saxat ur F8ans manual
"When a PC with a resolution of 1920 x 1080@60Hz is connected to the HDMI IN 2 port, you should set the" HDMI2" mode to "PC" in the "Edit Name" of the "Input" mode."
Postad 16 december 2007 - 19:23
Postad 16 december 2007 - 20:32
Jag har inte ens testat att dra in vanlig antenn än, den brummar när backlight e under 10, endast då.Köpte den igår och vet for sure att den inte ska låta så, med energispar på eller inte. Min polare köpte en likadan förra veckan å hans låter inte.
Var och bytte den idag, det var inga som helst problem. Däremot så fick jag hem ett nytt ex med exakt samma problem. Den låter fortfarande...
Vad var det för ljud igen? Kan det vara nätbrum? Ha du testat ett annnat vägguttag? En variant är ju förstås också det som handlar om något i stil med skillnader i jorden från antennen och den från eluttaget. Låter den om du drar ur antennkabeln ur TV:n?
Om det är jordproblem med antennkabeln brukar man använda ett mantelströmfilter som finns hos Kjell & Co för 79kr.
Postad 16 december 2007 - 20:39
Någon som kan tänka sig att låna ut en sån kabel/mjukvara och bor i norrköpingstrakten?
Postad 16 december 2007 - 23:04
Jag har inte ens testat att dra in vanlig antenn än, den brummar när backlight e under 10, endast då.
Om det inte är en "yttre källa" (antennkabel, DVD-spelare, nätförgreningsdosa etc) som orsakar brummet då måste det vara TV:n det är fel. Om det är störande återstår väl endast att byta den (igen?) eller lämna in den på service.
Någon som kan tänka sig att låna ut en sån kabel/mjukvara och bor i norrköpingstrakten?
Kabeln kan du köpa här
https://www.minhembi...Mattzen/marknad
Redigerat av Mange36, 16 december 2007 - 23:05.
Postad 17 december 2007 - 00:25
Redigerat av rölf, 17 december 2007 - 00:43.
Postad 17 december 2007 - 10:47
Anledningen till 24p är att biofilmer är inspelade i detta format, därmed slipper man pulldown och oktavförändring i ljudet, alltså 24p är orörd originalmatning på bio.
Hade du läst lite mera i denna tråd hade du sett det, det enda sätt du kan få denna matning är om källan stödjer det.
M86/M87 stödjer denna matning, så du har redan stödet för det.
Redigerat av holyhansen, 17 december 2007 - 10:48.
Postad 17 december 2007 - 14:38
Har köpt en m86:a på komplett och allting verkar kanon, inga buggar eller något, det enda problemet är att det blir vågor över skärmen när den går i 50Hz, vågorna syns bara när det är mörkt på bilden och dom fortsätter även när jag trycker på still på fjärren så det är inget med insignalen. Har testat på vanlig tv (via comhem), komponent och hdmi och det blir samma på alla. Bilden är bra i 60Hz men inte 50Hz. Har firmware 2007 och undrar om det går att lösa genom att uppdatera till 2008 eller om den måste in på service, någon som vet? Jävligt synd det här eftersom tv:n är klockren annars, nästan ingen clouding eller andra fel.
Tror tyvärr inte att en uppdatering till fw2008 hjälper, den kom ju främst för att fixa problemet med ljud för canal digitals hd-box..
Postad 17 december 2007 - 16:17
Postad 17 december 2007 - 17:38
Postad 17 december 2007 - 19:34
https://www.minhembi...howtopic=179620
Skulle vara den som hjälper mig evigt tacksam resten av detta år, och kanske året därefter :=)
Postad 17 december 2007 - 19:57
Nån som kan hjälpa mig?
Skulle vara den som hjälper mig evigt tacksam resten av detta år, och kanske året därefter :=)
Kolla denna servicemeny och jämför med din, tror du har fel på ready ev. är lätt att ändra på den.
Men jämför som sagt! Obs. Jag har en 40" så på din står det nog 46"..
Redigerat av Unregistered65127d5c, 17 december 2007 - 20:05.
Postad 17 december 2007 - 20:56
Hjälp? hehe.Hur gör man för att komma åt PC inställningarna på M86an? Mina är gråmarkerade. Har en macbook inkopplad via dvi-hdmi till hdmi port 2
Jag surfade runt lite på nätet å såg att man skulle ändra HDMI2-ingången till PC, så det har jag gjort. Så nu kan jag sätta på PC-mode. Däremot kan jag fortfarande inte komma in på PC-inställningarna. Hur gör jag?
Redigerat av Unregistered801fc485, 17 december 2007 - 20:57.
Postad 17 december 2007 - 21:24
Nån som kan hjälpa mig?
Kolla denna servicemeny och jämför med din, tror du har fel på ready ev. är lätt att ändra på den.
Tack för det tipset. Men det hjälpte ej. Samma fel kvarstår.
Postad 17 december 2007 - 21:33
Nån som kan hjälpa mig?
Tack för det tipset. Men det hjälpte ej. Samma fel kvarstår. När jag tänker på bilden så liknar den bilden jag fick när jag skulle kopiera in en film från min videokamera i windows movimaker. Tror det var nåt med Pal eller liknande jag fick ändra. Men jag är helt lost här. Finns det nån inställning som handhavar Pal, NTSC eller liknande i menyn?
Postad 17 december 2007 - 21:41
Nån som kan hjälpa mig?
Tack för det tipset. Men det hjälpte ej. Samma fel kvarstår. När jag tänker på bilden så liknar den bilden jag fick när jag skulle kopiera in en film från min videokamera i windows movimaker. Tror det var nåt med Pal eller liknande jag fick ändra. Men jag är helt lost här. Finns det nån inställning som handhavar Pal, NTSC eller liknande i menyn?
Var du inne på nån mer meny än 2.option? Går ju att få fram fler menybilder i så fall..
Postad 17 december 2007 - 21:51
Nån som kan hjälpa mig?
Var du inne på nån mer meny än 2.option? Går ju att få fram fler menybilder i så fall..
Kan tyvärr inte svara på den frågan, utan att säga att jag inte vet. Var nog lite för ivrig och risken är ganska stor att jag var inne i nån mer meny. Är inte vad vid den menyn, plus att när jag tryckte höger eller vänster ändrades nåt utan att jag först märkte det. Istället för att bläddra i sidled. Men borde inte reset få tvn i grundläge?
Den som fixar detta dilemma får en slant på insatt på sitt konto på fredag när bidraget kommit

Det är det värt för att slippa skicka den fram och tillbaka!!
Postad 17 december 2007 - 22:35
Någon som vet vad ljusa vågor som går (ganska snabbt) över bilden, nerifrån och upp kan vara? Syns endast mot mörkare, grönaktiga bakgrunder och endast vid 1080p24. Kan maskera problemet genom att köra backlight på 10 men det gör ju inte kontrasten allt för bra.
Hadde samma problem med min senaste m87, och så tror jag det var min tredje också :-)
Det är inte din spelare eller kabel det är fel på!! det är tv'en. har du möjlighet byt den, eller serva den. Går som sagt att ställa in bilden så det försvinner. Men självklart skall man kunna ställa in bilden som man själv vill ha den, inte vad bruset vill.
Snabb fix :-/
Läge: Movie
Färgton: Varm1
backlight 7
kontrast: 80
Ljusstyrka: 50 -har för mig det var något sådant-
Till frosse: Haft det felet också... byt byt byt. Det är något med tv'ns sk a komponenter. Inget du kan åtgärda, mer en att svära åt det. tro mig, du vet att ljudet finns då hör du det också.. :-)
Väntar själv på min 6 (tror jag) i ordningen av M87'an, och 11'e eller 12'e Samsung Lcd apparat allt som allt. Så om någon undrar om fel. Fråga.. jag har haft dom alla :-)
Redigerat av Firre77, 17 december 2007 - 22:48.
Postad 17 december 2007 - 22:48
[/quote]
Vad kan du säga om mitt problem Firre77?
Postad 18 december 2007 - 07:08
Jag har inte ens testat att dra in vanlig antenn än, den brummar när backlight e under 10, endast då.Köpte den igår och vet for sure att den inte ska låta så, med energispar på eller inte. Min polare köpte en likadan förra veckan å hans låter inte.
Jag lämande in min för service och fick till svar att "tvapparater låter ganska mycket så vi har inte gjort något". Köpt hos webhallen och service utförd av powermill. Är det någon som lämnat in eller lyckats fixa detta på något annat sätt? Jäkligt tråkigt att behöva köra backlight 10 hela tiden...HJÄLP!
Postad 18 december 2007 - 09:19
Jag lämande in min för service och fick till svar att "tvapparater låter ganska mycket så vi har inte gjort något". Köpt hos webhallen och service utförd av powermill. Är det någon som lämnat in eller lyckats fixa detta på något annat sätt? Jäkligt tråkigt att behöva köra backlight 10 hela tiden...HJÄLP!
Om jag fattat rätt har du testat att koppla ur alla kablar + testat nätkabeln i andra vägguttag och TV:n ger fortfarande ifrån sig ett störande brum (vår låter inte alls, som sagt). Och servicefirman där du lämnade in TV:n vill/kan inte göra något. Då återstår väl endast att försöka returnera TV:n och köpa ett annat fabrikat. Tyvärr.
Du kan ju förstås försöka kontakta Samsung. Tyvärr verkar det inte vara Samsungs folk som svarar på supportnumret utan inhyrt folk som svarar på frågor om allt från äggklockor till styrning av kärnkraftverk. Vet inte om det går att kontakta någon TV-kunnig på Samsung direkt.
En annan variant är att du själv försöker hitta en auktoriserad samsungreparatör i närheten av där du bor, slår dem en signal och frågar vad de tror.
Lite sjukt att man ska behöva kämpa livet ur sig för att få en TV som är acceptabel. Apparaterna är ju inte direkt gratis heller.
Redigerat av Mange36, 18 december 2007 - 09:21.
Postad 18 december 2007 - 19:24
Postad 18 december 2007 - 19:43
Modell: LE-40M87
T-TLPPEUMD-2012
T-BDTMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
DATE-Oct 30 2007
1. Inte sett någon 2012 på forumet ännu? Någon annan som har den o sett någon bugg?
2. Förresten hur får man en helsvart bild så det är lätt att kontrollera clouding m.m?
Postad 18 december 2007 - 19:51
nån som har bestält denna tv från dustin home? De har ju riktigt bra pris på den. Men det står ju att menyerna är på engelska och då antar jag att det är nån form av importerad apparat. Hur är det med ny firmware till sånna? Verkar som att folk tidigare i tråden har haft lite problem med att få en uppdatering på sådanna apparater. Nån som vet vilken firmware som kommer med apparater ifrån dem?
beställde min tv från dustin för då den kostade 11990..dom har väl tagit bort tv:n nu vad jag kan jag förstå...vet dock inte varför..Den är import, men den har nyaste firmware! iaf den jag fick..hade dock problem men vandrande ränder vid scart matning så skickade iväg den på garantiservice..längtar efter den då jag anser denna tv är kalasgrym:D
Märkte inte nån av ovanstående buggar, dock inte testat 24h..
Redigerat av Carlieboy, 18 december 2007 - 19:53.
Postad 18 december 2007 - 19:59
Jag har en import tv och jag ändrade inte tillbaka till engelska då jag skickade tillbaka min tv på garantireparation..
känns inte bra...
Postad 19 december 2007 - 02:24

Jag har en Nordisk tv men kör ändå på Engelska i menyn.
No Offense men, är det ingen som gått i skolan eller?

Redigerat av Feorin, 19 december 2007 - 02:27.
Postad 19 december 2007 - 07:44
Efter utbyte fick jag...
T-TLPPEUMD-2012
T-BDTMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
DATE-Oct 30 2007
1. Inte sett någon 2012 på forumet ännu? Någon annan som har den o sett någon bugg?
2. Förresten hur får man en helsvart bild så det är lätt att kontrollera clouding m.m?
Koppla dator till TV o kör upp en svart bild.
Postad 19 december 2007 - 09:32
Efter utbyte fick jag...
T-TLPPEUMD-2012
T-BDTMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
DATE-Oct 30 2007
Koppla dator till TV o kör upp en svart bild.
http://tvblink.com/i_down.html
Plocka ner och bränn på en DVD. Gratis !
Finns en svart bild vad jag minns.......
Du kan även kolla döda pixlar och annat smått och gott.
Mvh
Postad 19 december 2007 - 09:32
Postad 19 december 2007 - 12:42
Löste sig, var inga problem att lägga in fw 2008 när tv'n väl fick kontakt med datorn.
Redigerat av Ream, 19 december 2007 - 15:17.
Postad 19 december 2007 - 16:44
Har en 40M86, kjøpt i mai. Stort sett fornøyd, men irriterer meg over movieplus buggen.
Info:
T-TLPMPEUD-1010
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1004
April 06 2007
Vet noen om dette "oppgraderingkit" tl firmware ver.2008 som Samsung sender ut, også fikser movieplus buggen?
Redigerat av Raggis, 19 december 2007 - 16:45.
Postad 19 december 2007 - 17:03
Har köpt en m86:a på komplett och allting verkar kanon, inga buggar eller något, det enda problemet är att det blir vågor över skärmen när den går i 50Hz, vågorna syns bara när det är mörkt på bilden och dom fortsätter även när jag trycker på still på fjärren så det är inget med insignalen. Har testat på vanlig tv (via comhem), komponent och hdmi och det blir samma på alla. Bilden är bra i 60Hz men inte 50Hz. Har firmware 2007 och undrar om det går att lösa genom att uppdatera till 2008 eller om den måste in på service, någon som vet? Jävligt synd det här eftersom tv:n är klockren annars, nästan ingen clouding eller andra fel.
Jag har vågor när jag tittar på tv via vanlig tv-antenn, men endast då. Kan ett sådant där hama filter lösa det tro?
Postad 19 december 2007 - 22:41
och nu till fakta delen...
Modell:s samsung le40m86
T-TLPPEUMD-2007.0
T-BDTMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
DATE-Aug 30 2007 21:29:43
Inköpsdatum/utbytes datum: 18 dec 2007
Inköpsställe: Mediamarkt
Pris: 13990
Uppgradering: nej
24hz stöd: vet knatt vad det är eller hur man tar reda på det...
MoviePlus bugg:?
Xbox360 bugg:?
Freeview bugg:?
Clouding: om det är när vissa paties är ljusare än andra vid en svart bild så ja det har jag lite på högersidan (hörnen)
Buzzing: vet inte vat det är men det låter in bra
Annan bugg:
Support kontakter:
Övrigt:
edit: vet någon varför jag inte kan välja varm 1 och varm 2 i färgton instälningen??? det går endast att välja den om man kör "film läget"...
edit2: jag har också testat med vga kablarna till x360 men det kommer ändå massa vita myronaskrig pixlar... så då är det inte flel på kablarna utan på antigen halo 3, xbox360 eller tv'n, eftersom jag aldrig så något sånt på den andra tv'n jag hade så tror jag att det är tv'n som är felet...
Redigerat av Unregistered8ed6688c, 19 december 2007 - 23:08.
Postad 19 december 2007 - 23:21
Vad är denna hysteri om att ställe in på Nordisk??? Har man imprterat så har man.
Jag har en Nordisk tv men kör ändå på Engelska i menyn.
No Offense men, är det ingen som gått i skolan eller?Varför in i servicemenyn med risk att sabba någonting, bara för att ändra språk?
sant..låter det nog vara tills nästa gång..!
Postad 20 december 2007 - 08:51
Jag har vågor när jag tittar på tv via vanlig tv-antenn, men endast då. Kan ett sådant där hama filter lösa det tro?
Det kan vara själva antennsignalen som ger vågor eller att du har en för billig antennkabel. Dålig scartkabel eller problem med scartingången (om du kör med digitalbox) eller den s.k. scartbuggen kan ge vita rände (buggen ska vara borta med fw 2007). Ett Hama mantelströmfilter kostar 79kr (tror jag) hos Kjell & CO och kan ju vara värt att testa. Hemmabiobutiken ha ett filter av annat fabrikat som kostar mycket mer.
Sök på denna tråd på orden "vita ränder" så hittar du en hel del info.
Postad 20 december 2007 - 08:57
Vet noen om dette "oppgraderingkit" tl firmware ver.2008 som Samsung sender ut, også fikser movieplus buggen?
Här
https://www.minhembi...s...t&p=1661469
hittar du Mattzens instruktioner för att löda en egen servicekabel. Själva firmwaret och instruktioner för installation kan säkert någon på forumet hjälpa dig med.
Postad 20 december 2007 - 14:20
Här
https://www.minhembi...s...t&p=1661469
hittar du Mattzens instruktioner för att löda en egen servicekabel. Själva firmwaret och instruktioner för installation kan säkert någon på forumet hjälpa dig med.
Jag, Mattzen, Splitvison och Jonatannn kan hjälpa till med Mjukvara, dom som fått mjukvara från mig eller nån av dem får gärna ge sig till känna till användarna här då jag fått löfte att dom ska dela med sig.
Postad 20 december 2007 - 21:30
http://tvblink.com/i_down.html
Plocka ner och bränn på en DVD. Gratis !
Finns en svart bild vad jag minns.......
Du kan även kolla döda pixlar och annat smått och gott.
Mvh
Tack för tipset! Användbart och kul! TV:n verkar presentera riktigt bra enligt min subjektiva bedömning med hjälp av testet. Och det är ju mitt subjektiva jag som ska se på TV:n.

Redigerat av Mange36, 20 december 2007 - 21:31.
Postad 20 december 2007 - 21:34
hej jag har köpt en samsung le40m86 ho mediamarkt i jkpg i fredags, på söndagen så upptäckte jag en pixel som lös rött hela tiden så jag bytte in den och fick en ny utkörd på tisdagen (tecknade plusgaranti eller vad dom nu kallar det - dom kör ut en ny och tar med den andra om det är något fel under 5 år) på den andra så har jag nu upptäckt att när jag kör spel via xbox 360 i 1080p via komponent kablar så får jag i halo 3 massa vita pixlar som blinkar till och sen blir normala igen (typ myronas krig fast med lite vita pixlar bara), det händer bara i själva spelet (inte i menyn eller x360 dashboarden). jag har även testat att ta en bild i theatre (i halo 3) och sen sparat den och spelat upp den på 360'n och blir det inget krig alls?!?!?! vad kan felet ligga???
och nu till fakta delen...
Modell:s samsung le40m86
T-TLPPEUMD-2007.0
T-BDTMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
DATE-Aug 30 2007 21:29:43
Inköpsdatum/utbytes datum: 18 dec 2007
Inköpsställe: Mediamarkt
Pris: 13990
Uppgradering: nej
24hz stöd: vet knatt vad det är eller hur man tar reda på det...
MoviePlus bugg:?
Xbox360 bugg:?
Freeview bugg:?
Clouding: om det är när vissa paties är ljusare än andra vid en svart bild så ja det har jag lite på högersidan (hörnen)
Buzzing: vet inte vat det är men det låter in bra
Annan bugg:
Support kontakter:
Övrigt:
edit: vet någon varför jag inte kan välja varm 1 och varm 2 i färgton instälningen??? det går endast att välja den om man kör "film läget"...
edit2: jag har också testat med vga kablarna till x360 men det kommer ändå massa vita myronaskrig pixlar... så då är det inte flel på kablarna utan på antigen halo 3, xbox360 eller tv'n, eftersom jag aldrig så något sånt på den andra tv'n jag hade så tror jag att det är tv'n som är felet...
strunta i det inlägget - det var xboxen som var felet men veta någon varför man inte kan välja inställningarna varm1 och varm2 under färgton, det är även massa andra inställningar som är gråmarkerade (varför ha med dom om man inte kan ändra dom?)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar