Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer G9, tekniska frågor

1269 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-LX5090H (TV) 2 9,79 (106) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9,41 (63) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090 (TV) 1 9,25 (7) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090H (TV) 2 9,55 (10) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500M (TV) 2 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600M (TV) 1 8,75 (3) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600A (TV) 1 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500A (TV) 9 9,55 (21) Inga priser
39 relaterade trådar
* Officiell tråd - Pioneer G9 (7510 inlägg) 4 år sedan
Marksänd digitaltv (21 inlägg) 4 år sedan
Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M (1242 inlägg) 5 år sedan
Går det att sätta upp Pioneer Kuro LX5090h på vägg? (15 inlägg) 5 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 5 år sedan
Hur står sig en Pioneer Kuro LX5090h mot dagens apparater? (114 inlägg) 6 år sedan
Ny köks-TV, upplösning 1080P/768P från dator? (12 inlägg) 7 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD (818 inlägg) 8 år sedan
Pioneer 6090h problem (3 inlägg) 11 år sedan
Pioneer G9 Buzzing? (418 inlägg) 11 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 13 år sedan
Hjälp - Får (No signal) Dreambox 500c / Onkyo TX-NR709 / Pioneer 5090H (4 inlägg) 13 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 14 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 15 år sedan
Större TV (5 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro KRP-600A eller kommande Panasonic Viera TC-P65V10 (15 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 15 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 15 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 15 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 16 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 16 år sedan
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? (331 inlägg) 16 år sedan
Pioneer 5090h från Fyndbörsen. Vilka väntar? (30 inlägg) 16 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 16 år sedan
50 tum plasma i TJOCK gipsvägg (4 inlägg) 16 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 16 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 16 år sedan
DVB-T Strular (11 inlägg) 16 år sedan
Inställningar (1 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 16 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 16 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 16 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM (124 inlägg) 16 år sedan

Postad 26 oktober 2009 - 23:41

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1 488 inlägg
  • 0
Jag har funderat på en sak...

Jag har en 5090, och stör mig på att det (mig veterligen?) inte går att slå av overscanningen när tv:n matas med 720p - nästan det enda som är dåligt med den här tv:n ;) - och funderar därför på att skaffa en reciever som kan skala upp alla signaler som den får till 1080p - så att jag slipper den där overcanningen och på så sätt inte missar dyrbar upplösning och bildinformation. Hade jag inte haft en ps3:a (som är dålig eftersom den inte själv kan skala upp alla spel till 1080) så hade det inte varit något problem. Nu till frågan.

...hur bra skalar moderna recivers upp olika sorters signaler i jämförelse med pios skalning? Funderar om kanske även digital-tv:n kan fås att se bättre ut (förutom att jag kan få alla mina ps3-spel att få plats inom pions ramar) om man låter en schysst reciver skala upp bilden?

Och är det någon som vet vad det sitter för skalningschip i pioneeren? Är det något egenutvecklat, eller något av de vanliga, typ HQV, Faroudja, Anchor Bay osv?

Redigerat av mannealm, 29 oktober 2009 - 09:49.

Postad 27 oktober 2009 - 12:52

daniel_bj
  • daniel_bj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
_Z_: Tack för infon, det låter ju rimligt att med lite omväxling vad gäller bildformat så ska det inte vara någon fara.

Postad 31 oktober 2009 - 17:22

Unregistered1961c733
  • Unregistered1961c733
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Då har man æntligen fått sin kuro 6090, men gissa om jag blev besviken nær jag ser att det ær inbrænningar på bilden!!! (køpte ett demoex...)
Det ær en ljusare rand både uppe och nere, mkt mærkbart. Ser ut som letterbox mønster. men dom ljusa partierna ær ute længs kanterna... Vette sjutton hur dom lyckats med detta? Men borde detta gå på garanti? jag ær långt ifrån nøjd med mitt køp. før jag mærker av dessa ljusare partier vid vanligt tittande oxå. och ær det en helvit bild så ær fælten lite vitare æn resten av bilden till och med.
Finns det något men kan gøra åt detta? eller ær det bara att prova å læmna tillbaka tvn?

Postad 31 oktober 2009 - 18:33

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Då har man æntligen fått sin kuro 6090, men gissa om jag blev besviken nær jag ser att det ær inbrænningar på bilden!!! (køpte ett demoex...)
Det ær en ljusare rand både uppe och nere, mkt mærkbart. Ser ut som letterbox mønster. men dom ljusa partierna ær ute længs kanterna... Vette sjutton hur dom lyckats med detta? Men borde detta gå på garanti? jag ær långt ifrån nøjd med mitt køp. før jag mærker av dessa ljusare partier vid vanligt tittande oxå. och ær det en helvit bild så ær fælten lite vitare æn resten av bilden till och med.
Finns det något men kan gøra åt detta? eller ær det bara att prova å læmna tillbaka tvn?

Säker på att det inte bara är ghosting då? Provat att försöka "tvätta bort" det med t.ex "myrornas krig"?

Postad 31 oktober 2009 - 18:54

zyberzeke
  • zyberzeke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

lämna tillbaka och köp en nytt ex medan det fortfarande finns några kvar. Vad jag förstår så finns det nu bara en handfull ex kvar i sverige. 600 är helt slut. Hages har ett fyndbörsen likaså sedan fin ns detnågra som säljer demo ex men varför köpa ett sådant?

Postad 31 oktober 2009 - 20:12

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Det kan vara andra regler när det gäller demo-ex. Kontakta butiken omedelbart. Att det är ghosting i kanterna tyder på att det visats 4x3-format tycker jag. Eller så har de spelat något spel med bildformatet på "auto".

Men gråt inte. Troligtvis går det att tvätta bort ghostingen genom att ha fullbild på. Prova med att ha fullbild minst i en vecka. blir det svagare ghosting då så är du på rätt väg. Då är det bara att fortsätta med fullbild tills fenomenet försvunnit.

Postad 01 november 2009 - 10:56

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
Hej alla.
Eftersom snålheten bedrog visheten sedan jag skrev här sist så köpte jag en Samsung PS50B655 plasma för 15k som jag lämnade tillbaks dagen efter inköpet. Katastrofal svärta a la LG, hopplösa tillfälliga inbränningar (fick tillfälliga inbränningar utav texten som är på vissa kanaler, denna är ju ändå rörlig eftersom den skiftas efter varje mening) och en grym buzzing. Nu har jag återfått fönuftet och kommit fram till att ska man ha plasma är det pioneer som gäller och inget annat.

Är så himla nära att köpa en Pioneer 500-A nu, men hur är det med tillfälliga inbränningar och pioneer? Hur länge måste man leva med sånt? På min nu reklamerade (hurra!!) *host host* LG PG6000 så var dessa problem precis lika stora ett år efter tvn köpts. Det försvann alltså inte alls.

Redigerat av twebbas, 01 november 2009 - 11:06.

Postad 01 november 2009 - 11:22

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0

Hej alla.
Eftersom snålheten bedrog visheten sedan jag skrev här sist så köpte jag en Samsung PS50B655 plasma för 15k som jag lämnade tillbaks dagen efter inköpet. Katastrofal svärta a la LG, hopplösa tillfälliga inbränningar (fick tillfälliga inbränningar utav texten som är på vissa kanaler, denna är ju ändå rörlig eftersom den skiftas efter varje mening) och en grym buzzing. Nu har jag återfått fönuftet och kommit fram till att ska man ha plasma är det pioneer som gäller och inget annat.

Är så himla nära att köpa en Pioneer 500-A nu, men hur är det med tillfälliga inbränningar och pioneer? Hur länge måste man leva med sånt? På min nu reklamerade (hurra!!) *host host* LG PG6000 så var dessa problem precis lika stora ett år efter tvn köpts. Det försvann alltså inte alls.

Om du bara kikar på TV och undviker läget "Dynamisk", utan kör på ganska snåla värden den första tiden så skulle jag säga att du inte kommer se skymten av ghosting.

När jag köpte min 5090H så körde jag kontrst på ca 40 och har gjort det sedan dess och inte sett skymten av ghosting.
Ghosting = tillfällig inbränning.

Grattis till ditt återvunna förnuft och lycka till med en av de sista 500-modellerna.

Tänkte uppdatera mjukvaran i min 5090H då det finns nyare att ladda hem.
Vad vinner jag på detta samt finns det något som jag riskerar?

Postad 01 november 2009 - 12:40

Unregistered1961c733
  • Unregistered1961c733
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Det kan vara andra regler när det gäller demo-ex. Kontakta butiken omedelbart. Att det är ghosting i kanterna tyder på att det visats 4x3-format tycker jag. Eller så har de spelat något spel med bildformatet på "auto".

Men gråt inte. Troligtvis går det att tvätta bort ghostingen genom att ha fullbild på. Prova med att ha fullbild minst i en vecka. blir det svagare ghosting då så är du på rätt väg. Då är det bara att fortsätta med fullbild tills fenomenet försvunnit.

Jag tycker mej se att det har førsvunnet lite utav "innbrænningen" så jag kanske haft en jækla tur? men jag har æven varit å stælt in lite på bilden, kanske dærfør det inte syns lika væl oxå...

Och zyberzeke: Nær man ringer å pratar med dom som sæljer tvn och frågar om innbrænningar det førsta man gør å dom svarar: næe, ær du galen?! klart det inte ær nåra inbrænningar!!! Tvn sæljs som den skulle varit ny! Så litar man ju på dom.... Men det var tydligen dumt:/
I vilket fall som hellst så vart tvn 10k billigare och medfull garanti. så jag antar att om man ær snåljåp som mej, så køper man demoex B)

btw, finns det nånstans man kan hitta bra bildinstællningar før PS3 på kuro? snælla be mej inte "søka", før jag har norska æ och ø, så det går inge bra att hitta nått nær man søker (bildinstÆllning) :S vore schysst om nån bara kunde lænka till en?

Postad 01 november 2009 - 16:13

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
"säljs som ny"? I min värld betyder demo-ex något som demats i butik. Alltså stått på i ett par timmar eller dagar.

Postad 01 november 2009 - 16:58

Unregistered1961c733
  • Unregistered1961c733
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

"säljs som ny"? I min värld betyder demo-ex något som demats i butik. Alltså stått på i ett par timmar eller dagar.

Demo-ex ja, den har demats, men den sæljs inte "NY", men "SOM NY"
Altså att den ska inte ha några mærken eller skavanker eller något som hellst som påverkar prestanda eller utseende....
Det ær iallafall min definition av "sæljes som ny"

Hade sæljaren dærimot sagt att det var inbrænningar, repor eller något annat så hade det varit en annan femma, och då hade man kunnat tagit en funderare på om man ville ha tvn ændå.
Men nær han sa att den såldes "som ny" så skulle det inte vara något sånt alls, men det visade sej att det var det ændå.
Så jag ska ringa imorrn å høra vad sjutton dom menar med att skicka en tv med inbrænningar på...

Postad 01 november 2009 - 19:18

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
De kommer säkert bara hävda att du får skylla dig själv eftersom ett demoex har varit använt innan försäljning. Jag vet inte hur mycket ansvar de måste ta för att se till att bilden är opåverkad. Jag hoppas du kommer överens med dem i slutändan... B)

Postad 01 november 2009 - 19:29

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
Bara hoppas på att du fick lite öppet köp. Enligt lag så har du 14 dagars öppet köp vid köp över nätet.
Ta kontakt med ditt konsumentombud i din kommun.

Postad 01 november 2009 - 21:40

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Bara hoppas på att du fick lite öppet köp. Enligt lag så har du 14 dagars öppet köp vid köp över nätet.
Ta kontakt med ditt konsumentombud i din kommun.

Det är 14 dagars ångerrätt och inte öppet köp. B) Men du menar rätt. Det är bara att skicka tillbaka. Tyvärr får man stå för frakten själv, men det är ju ändå bättre kanske. 14 dagarna är mycket riktigt lag, så det ska de inte kunna tjafsa om. Hoppas allt löser sig.

Postad 03 november 2009 - 15:56

Unregistered1961c733
  • Unregistered1961c733
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

De kommer säkert bara hävda att du får skylla dig själv eftersom ett demoex har varit använt innan försäljning. Jag vet inte hur mycket ansvar de måste ta för att se till att bilden är opåverkad. Jag hoppas du kommer överens med dem i slutändan... :)

Nejdå, dom var faktisk trevliga, och sa att jag givetvis fick læmna tillbaka den. Så tur att det finns bra butiker som tar ansvar :o
Men jag tycker mej se en liten liten antydan till førbættring. Så fick jag høra att en helvit bild ska vara bættre att få bort inbrænningar æn myrornas krig, stæmmer det? testar med det som sista førsøk nu iaf.
Men kan det tænkas att inbrænningen kan ta længre æn en vecka att få bort om det ær "ghosting"?
Tvn har antagligen gått vældigt många timmar i butiken, så kan man rækna med lika många timmar innan inbrænningen førsvinner? eller ær den permanent ?

Postad 03 november 2009 - 16:33

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
En fråga angående Kuro, har den passthrough på ljudet? Kanske kommer införskaffa mig en Kuro och kommer då ansluta min 360 till den och vill veta om jag kommer kunna få ut Dolby Digital 5.1 till förstärkaren via TV'n? Alltså: 360 via HDMI > TV > optisk kabel > förstärkare.

Postad 03 november 2009 - 21:15

zyberzeke
  • zyberzeke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Nejdå, dom var faktisk trevliga, och sa att jag givetvis fick læmna tillbaka den. Så tur att det finns bra butiker som tar ansvar :)
Men jag tycker mej se en liten liten antydan till førbættring. Så fick jag høra att en helvit bild ska vara bættre att få bort inbrænningar æn myrornas krig, stæmmer det? testar med det som sista førsøk nu iaf.
Men kan det tænkas att inbrænningen kan ta længre æn en vecka att få bort om det ær "ghosting"?
Tvn har antagligen gått vældigt många timmar i butiken, så kan man rækna med lika många timmar innan inbrænningen førsvinner? eller ær den permanent ?

Finns ju någon typ av break in mönster som man kan köra. sök på Breakin DVD på google

Postad 05 november 2009 - 14:48

daniel_bj
  • daniel_bj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag har haft min KRP-500A hemma i knappt en vecka nu, och är väldigt nöjd. Ingen buzzing att tala om, och bilden är fantastisk. Jag funderar dock lite på en sak som jag läste i manualen:

Den här produkten har utrustats med en jordad kontakt (tre trådar) - en kontakt som har ett tredje stift (jordningsstift). Den här kontakten ska endast anslutas till ett jordat jordat uttag. Om du inte kan ansluta den till ett uttag ska du kontakta en elektriker som kan byta ut uttaget mot ett jordat uttag. Försök inte komma förbi kontaktens säkerhetsändamål.

Hur viktigt är det att man har ett jordat uttag? Vad har det för påverkan om man använder ett ojordat? Det är ju, såvitt jag vet, ganska ovanligt att uttag i vardagsrum är jordade. Det är väl bara i kök och badrum det är krav på jordade uttag, eller? Någon som vet något om detta ämne?

Postad 05 november 2009 - 14:59

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
daniel_bj >> Jag kör med en liknande den här,
perfekt för inkoppling av en massa elektronik i vardagsrummet. :)

Postad 05 november 2009 - 15:44

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Jag har haft min KRP-500A hemma i knappt en vecka nu, och är väldigt nöjd. Ingen buzzing att tala om, och bilden är fantastisk. Jag funderar dock lite på en sak som jag läste i manualen:

Hur viktigt är det att man har ett jordat uttag? Vad har det för påverkan om man använder ett ojordat? Det är ju, såvitt jag vet, ganska ovanligt att uttag i vardagsrum är jordade. Det är väl bara i kök och badrum det är krav på jordade uttag, eller? Någon som vet något om detta ämne?

Näe, snarare tvärtom. I nybyggda och nyare fastigheter så är alla uttag jordade vad jag vet.

Postad 05 november 2009 - 19:44

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Finns ju någon typ av break in mönster som man kan köra. sök på Breakin DVD på google

Mesigt! Kör allt du ser på fullbild. Till slut försvinner problemen. Hur lång tid det tar är en annan sak. :)

Postad 06 november 2009 - 13:12

daniel_bj
  • daniel_bj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

daniel_bj >> Jag kör med en liknande den här, perfekt för inkoppling av en massa elektronik i vardagsrummet.

Slayer: Jo, det grenuttaget är säkert jättebra, men om vägguttaget som man ansluter det till inte är jordat så spelar det väl ingen roll om grenuttaget är det eller inte.

Näe, snarare tvärtom. I nybyggda och nyare fastigheter så är alla uttag jordade vad jag vet.

tomano58: Ja, det är mycket möjligt att du har rätt i det, jag har ingen koll på hur det är i nybyggda bostäder. Min lägenhet ligger dock i ett hus som byggdes i slutet av 60-talet, och där är uttagen i vardagsrummet inte jordade.

Så, frågan kvarstår. Vad har det för påverkan på min KRP-500A om jag kopplar den till ett ojordat uttag, vilket manualen avråder ifrån?

Postad 06 november 2009 - 14:26

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Så, frågan kvarstår. Vad har det för påverkan på min KRP-500A om jag kopplar den till ett ojordat uttag, vilket manualen avråder ifrån?

Troligtvis märker du ingen skillnad alls.

Postad 06 november 2009 - 21:11

daniel_bj
  • daniel_bj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
TVC15: Förmodligen har du rätt.

Postad 06 november 2009 - 21:20

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0

Jag tror, men detta är bara en spekulation att om du ansluter till ojordat uttag så KAN nätagget föra mer jordbrum än om du kopplar in dig på jordat.

Postad 07 november 2009 - 01:04

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Hej !

Har LX5090 versionen och använder i dagsläget en crappy tele2 hd box.
Allt funkar som det ska, men är ledsen på att bytta mellan analog tv och digitalbox.

Finns det inte möjlighet att 'portera' kanalerne från digitalboxen till 'vanliga' kanaler på tv:n ?

Har hållt på att leta i setup/analogue tv setup/manual adjust och sen välja decoder, men hittar ingen kanalar där även om digitalboxen är på input 1 med hdmi.

Är detta inte möjligt ?

Postad 12 november 2009 - 10:00

BlixtGordon
  • BlixtGordon
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag har funderat lite över fläktarna på pio 5090'n, är de enbart ett skydd för överhettning och inte för att hålla skärmen någorlunda sval? De har då aldrig snurrat på min tv.

Blir lite brydd eftersom det är först när tv'n blivit varm efter någon timmes använding som lite buzzing uppstår. Den är helt knäpptyst i början.

Det kanske är omöjligt att hålla den så pass sval utan att använda en monsterfläkt?

Mvh.

Postad 12 november 2009 - 10:43

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0

Jag har funderat lite över fläktarna på pio 5090'n, är de enbart ett skydd för överhettning och inte för att hålla skärmen någorlunda sval? De har då aldrig snurrat på min tv.

Blir lite brydd eftersom det är först när tv'n blivit varm efter någon timmes använding som lite buzzing uppstår. Den är helt knäpptyst i början.

Det kanske är omöjligt att hålla den så pass sval utan att använda en monsterfläkt?

Mvh.

Buzzing är inte ljud från fläktar mm. Buzzing är det ljud som uppstår när fosforn i cellerna på plasmaskärmen får ström och exploderar. Och detta fenomen har alla plasmor idag mer eller mindre.

Det är inte så att du bara har ändrat inställning. Olika inställningar olika mycket buzz.

Postad 12 november 2009 - 13:59

BlixtGordon
  • BlixtGordon
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Buzzing är inte ljud från fläktar mm. Buzzing är det ljud som uppstår när fosforn i cellerna på plasmaskärmen får ström och exploderar. Och detta fenomen har alla plasmor idag mer eller mindre.

Det är inte så att du bara har ändrat inställning. Olika inställningar olika mycket buzz.

Jo, jag vet att det är själva displayen som låter, men den är ljudlös medans den är relativt sval i förhållande till när den varit igång en längre tid (med samma inställningar). Tänkte bara om det kunde avhjälpa om displayen höll en lägre temperatur än standard och därmed minska buzzet~

Postad 12 november 2009 - 17:57

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1 488 inlägg
  • 0
Någon som vet vad det tre "förbättringslägena" gör? Standardinställningen är 2. Jag har märkt att förbättringsläge 1 ger en skarpare bild när man spelar på ps3:an. Är det för att förbättringsläge 1 slänger på extrainformation i form av fakeskärpa eller är det så att förbättringsläge 1 är att föredra på ps3:an?

När ska man använda de olika lägena?

Föstår heller ännu inte fullt ut vad de olika pure cinema-lägena (och drivmodesen) gör... 24p hackar ju som sjutton om man inte aktiverar standard eller advanced - oavsett drive mode. Borde inte drive mode nummer 3, om den visar bilden i 72hz, ge en hackfri bild på 24p-material oavsett om pure cinema är aktiverat eller ej?

Postad 12 november 2009 - 19:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

"exploderar"?!
Nu förstår jag varför LCD säljer så bra..hehe.

Postad 13 november 2009 - 10:57

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Ni som har h-modellen. Har ni provat denna CA-modul och se om den fungerar utan störningar mot CD?
Vill inte köpa den och skicka den tillbaks:)

http://pcdelar.se/?c...&...-CAM-CONAX

Postad 15 november 2009 - 17:55

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1 488 inlägg
  • 0

Någon som vet vad det tre "förbättringslägena" gör? Standardinställningen är 2. Jag har märkt att förbättringsläge 1 ger en skarpare bild när man spelar på ps3:an. Är det för att förbättringsläge 1 slänger på extrainformation i form av fakeskärpa eller är det så att förbättringsläge 1 är att föredra på ps3:an?

När ska man använda de olika lägena?

Föstår heller ännu inte fullt ut vad de olika pure cinema-lägena (och drivmodesen) gör... 24p hackar ju som sjutton om man inte aktiverar standard eller advanced - oavsett drive mode. Borde inte drive mode nummer 3, om den visar bilden i 72hz, ge en hackfri bild på 24p-material oavsett om pure cinema är aktiverat eller ej?

Någon som har koll på det här med forbättringslägena och pure cinema?

Postad 16 november 2009 - 15:04

Unregistered1679fdc0
  • Unregistered1679fdc0
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ni som har h-modellen. Har ni provat denna CA-modul och se om den fungerar utan störningar mot CD?
Vill inte köpa den och skicka den tillbaks:)

http://pcdelar.se/?c...&...-CAM-CONAX

Ska denna fungera för satellit? eller bara för kabel.

Postad 16 november 2009 - 20:50

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Ska denna fungera för satellit? eller bara för kabel.

borde vara mot satellit eftersom du inte har kabel tuner i H modellen bara DVB-S, DVB-T

Postad 17 november 2009 - 16:13

Unregisteredc4562dff
  • Unregisteredc4562dff
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tar gärna del av erfarenheter kring USB-uppspelning av framförallt HD-material.

Postad 26 november 2009 - 15:15

DaddyCool
  • DaddyCool
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej jag skulle behöva lite hjälp. Jag lyckas inte koppla TV till datorn via nätveket. Jag har kopplat tv till min router och delat min dator i Windows Media Player. Datorn hittar att TVn är inkopplad men TVn hittar inte hemma nätverket. Vad gör jag för fel?

Tack på förhand//

Postad 27 november 2009 - 15:44

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Hej jag skulle behöva lite hjälp. Jag lyckas inte koppla TV till datorn via nätveket. Jag har kopplat tv till min router och delat min dator i Windows Media Player. Datorn hittar att TVn är inkopplad men TVn hittar inte hemma nätverket. Vad gör jag för fel?

Har du valt 'Auto DHCP' i TV:n, för att få en IP-adress?

Postad 27 november 2009 - 22:06

larborg
  • larborg
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

En fråga angående Kuro, har den passthrough på ljudet? Kanske kommer införskaffa mig en Kuro och kommer då ansluta min 360 till den och vill veta om jag kommer kunna få ut Dolby Digital 5.1 till förstärkaren via TV'n? Alltså: 360 via HDMI > TV > optisk kabel > förstärkare.

Jag lyckas bara få ut stereo från den utgången, vet ej isåfall vad man ska ha den till (finns redan RCA ut). Eller är det någon inställning jag har missat ???

Postad 28 november 2009 - 23:06

pimmp
  • pimmp
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Enator. Ser ut som den jag har, vet inte vilken version den har men är skeptisk. (cas 5 är ju bara en tidsfråga tills det slutar att fungera, dom nya korten är ju för CAS7)
Hittar inte den som Antennlaget gjorde reklam för som aldrig släpptes.
Finns det verkligen INGEN som testat med Diablo cam det borde funka.
http://www.duolabs.com/dmodule2.html

Redigerat av pimmp, 28 november 2009 - 23:43.

Postad 30 november 2009 - 22:50

DaddyCool
  • DaddyCool
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Har du valt 'Auto DHCP' i TV:n, för att få en IP-adress?

Jag startade PS3 media server och då funkade det, tack.

Postad 29 december 2009 - 18:34

jonte0
  • jonte0
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Fjärrkntroll problem...

Kör en LX5090 och sedan en tif tillbaka verkar det som om bar ingångsväljaren samt av/på knappen funkar. Finns det nåt jag kan ha gjort för att detta skall ha hänt? Vill tveake lite bildinställningar etc. men får inte upp dom menyera :-(

/

Postad 29 december 2009 - 19:15

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Fjärrkntroll problem...

Kör en LX5090 och sedan en tif tillbaka verkar det som om bar ingångsväljaren samt av/på knappen funkar. Finns det nåt jag kan ha gjort för att detta skall ha hänt? Vill tveake lite bildinställningar etc. men får inte upp dom menyera :-(

/

Kanske du av misstag har hamnat i en hotellmeny? Den menyn förinställer man så att teven alltid vaknar upp med en särskild inställning.

Postad 02 januari 2010 - 13:29

pemala
  • pemala
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa: När jag kör vissa applikationer från PS3 (närmare bestämt VidZone och EyePet) på min LX5090H så dyker det efter en kort stund upp ett meddelande om att "Intern skyddskrets utlöses.... mm" och sen stänger den av sig. Verkar precis som bild- (el ljud-)signalen från PS3 överbelastar plasman på nåt sätt. Inga problem visat annat högupplöst material från t.ex. BluRay på PS3 el från min hårddiskspelare. Nån inställning på PS3 el LX5090H som jag kan ändra??

Postad 02 januari 2010 - 22:32

Unregistered6f60a473
  • Unregistered6f60a473
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej

Vet att denna fråga kanske hör hemma på avd för blu-ray men har ej fått något svar. Så jag gör ett försök här eftersom att denna tråd ofta besöks utav extremt kunnigt folk.

Fick nyligen min BDP320 som jag kör ihop med min lx5090h och är riktigt nöjd, bilden är helt grym.
Men har en fråga gällande 48bitars deep colour.
När jag ser på blu-ray och tar fram infon gällande hdmi ingång, upplösning, picture mode mm på skärmen så står det uppe i högra hörnet 1080p 36bits.
Borde det inte stå 1080p 48bits ?
Ber om ursäkt ifall frågan är dum, blu-ray är helt nytt för mig.
Tacksam för svar.

Postad 03 januari 2010 - 07:21

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Hej

Vet att denna fråga kanske hör hemma på avd för blu-ray men har ej fått något svar. Så jag gör ett försök här eftersom att denna tråd ofta besöks utav extremt kunnigt folk.

Fick nyligen min BDP320 som jag kör ihop med min lx5090h och är riktigt nöjd, bilden är helt grym.
Men har en fråga gällande 48bitars deep colour.
När jag ser på blu-ray och tar fram infon gällande hdmi ingång, upplösning, picture mode mm på skärmen så står det uppe i högra hörnet 1080p 36bits.
Borde det inte stå 1080p 48bits ?
Ber om ursäkt ifall frågan är dum, blu-ray är helt nytt för mig.
Tacksam för svar.

Frågan är inte dum. I princip finns det ingen teve som stöder Deep Colour. Det kanske är därför som det står som det gör på din teve. När jag tänker efter så stöder väl Blu-ray inte heller Deep Colour...?

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 03 januari 2010 - 07:22.

Postad 03 januari 2010 - 11:11

Unregistered6f60a473
  • Unregistered6f60a473
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Frågan är inte dum. I princip finns det ingen teve som stöder Deep Colour. Det kanske är därför som det står som det gör på din teve. När jag tänker efter så stöder väl Blu-ray inte heller Deep Colour...?

Ok, skumt att dom skyltar med Deep Colour om deras egna tv-apparater inte stöder detta.
Men vad står 36bit för då?

Tack

Redigerat av Unregistered6f60a473, 03 januari 2010 - 11:11.

Postad 03 januari 2010 - 12:12

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Pio G9 stöder visst sk "deep color"(hur den sen använder det stödet låter jag vara osagt) om man nu har
en källa som kan innehålla sådant material, tex en videokamera eller dylikt. DVD och BD stöder ej deep color.
Ang. att det står "36-bit" i displayen beror på att BD-spelaren "skalar upp" signalen till exempelvis YCbCr 4:4:4,
ändra till YCbCr 4:2:2 i BD-spelaren så ska du se att "36-bit" genast kommer att försvinna från displayen.

Postad 03 januari 2010 - 12:59

Unregistered6f60a473
  • Unregistered6f60a473
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Pio G9 stöder visst sk "deep color"(hur den sen använder det stödet låter jag vara osagt) om man nu har
en källa som kan innehålla sådant material, tex en videokamera eller dylikt. DVD och BD stöder ej deep color.
Ang. att det står "36-bit" i displayen beror på att BD-spelaren "skalar upp" signalen till exempelvis YCbCr 4:4:4,
ändra till YCbCr 4:2:2 i BD-spelaren så ska du se att "36-bit" genast kommer att försvinna från displayen.

Blir det bildmässigt en förbättring eller blir det en försämring vid uppskalningen?

Tack

Postad 03 januari 2010 - 18:06

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Just på Pio G9 skulle jag säga att det blir en försämring, men det är lite olika beroende på vilken display
och spelare man har. Man får välja det som matchas bäst med varandra helt enkelt. Jag kör en BDP-320
till KRP-500 och har ställt in BD-spelaren att skicka ut YCbCr 4:2:2. Har du DVE så ladda upp "Chroma Zone Plate" -mönstret och jämför själv och välj det som blir bäst på just din setup. :)

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 03 januari 2010 - 18:12.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.