Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inget fotbolls-EM i HD via ComHem

96 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 18 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 20 May 2008 - 15:58

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Gjorde en sökning på comhem och dom säger inte det rakt ut på hemsidan

"jävligt irriterande att ni inte säger att ni inte har rättigheterna till fotbolls-em i HD"
"jaaa det kan man tycka. samtidigt kan jag tycka att det är konstigt att när man inte säger att man ska sända den, att folk tror att man ska göra det"
"men, jag har ju valt TV4 HD för just det ändamålet."
"aaa jooo"

Sa upp skiten.
:)

Postad 22 May 2008 - 22:31

Jojken
  • Jojken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Det kom en kille från Comhem till mig igår och sålde hela skiten till mig. Bredband+telefoni+digital-TV.

Jag sa att jag var intresserad p.g.a. att jag ville kunna se fotbolls-EM i Full-HD. För 1995kr så skulle jag få en Humax-box. Abonnemang Medium 8 Favoriter tog jag. Då skulle jag få 8 HD-kanaler.

Detta kanske inte stämmer riktigt? Full-HD kanske inte sänds alls (1080p). Men EM sa han att TV4HD visade.

Får kolla upp detta och ångra i tid om jag måste.

Postad 22 May 2008 - 22:41

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Du har blivit tok lurad kan jag säga ! bara canal digital som visar EM i HD

Postad 22 May 2008 - 22:51

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Comhemsäljaren var bara ute efter din namnteckning. Han vet nog mycket väl att Comhem inte tänker sända EM, "glömde" bara att nämna det.
Såg på nåt TV4-program för ett tag sen där de sade att man skapat en "speciell" HD-kanal för att sända EM på.
Vet inte ens om de kommer sända SD-upplösning på TV4 HD. Vore synd att inte ens få nytta av den högre bitraten jämfört med vanliga TV4.
Konstigt att både TV4 och Comhem sedan länge och fram till ganska nyligen har marknadsfört sina tjänster och produkter med EM, för att sen ändra sig när man fått tillräckligt många grundlurade konsumenter att hoppa på.

Postad 22 May 2008 - 22:56

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Du har blivit tok lurad kan jag säga ! bara canal digital som visar EM i HD

Ja, och dessutom har jag för mig att någon "ansvarig" i en intervju på
TV sade att det läggs upp en eller två kanaler speciellt för EM. Sånt
har vi ju sett förr ...
;)

Postad 23 May 2008 - 00:15

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Bedrövligt detta med comhem och EM i HD. Undra hur många kunder som lurats å tro att nu får vi se Henke i HD som comhem abonnent!

Kan redan se framför mig rekryteringsannonser där comhem söker folk till deras kundtjänst "klagomål från kunder: EM-avdelningen"

Comhem borde vara en stark maktfaktor i detta land, känns dock som om de har stor-mesar vid förhandlingsborden.
Rekrytera lite järnskallar som ger kunderna vad de vill ha!

Redigerat av Unregistered76636631, 23 May 2008 - 00:17.

Postad 23 May 2008 - 08:10

Dryden
  • Dryden
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Comhem borde vara en stark maktfaktor i detta land, känns dock som om de har stor-mesar vid förhandlingsborden.
Rekrytera lite järnskallar som ger kunderna vad de vill ha!

Eller så är det just maktfaktorn man uttövar genom att strunta i kundernas önskemål?

Ju mer man har kikat runt på andra leverantörer (CanalDigital framförallt) desto mer inser man hur mossiga ComHem känns.

Jag har i alla fall ändå bestämt mig för att strunta i CanalDigital just nu, på grund av de där jäkla träden som står i vägen. Det blir med andra ord, mot min vilja, ComHem även fortsättningsvis.

Postad 23 May 2008 - 08:12

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Abonnemang Medium 8 Favoriter tog jag. Då skulle jag få 8 HD-kanaler.

Du har blivit lurad med det också. HD-kanalerna är inte valbara i Medium 8 favoriter. Verkar vara en bluff (av många) som Com Hem kör med. I senaset numret av M3 var det en HDTV-guide där de skrev samma sak att det ingår åtta HD-kanalker i Medium 8 favoriter.
Riktigt dåligt av säljaren att ljuga om det mesta för dig och som sagt det blir inget fotbolls-EM i HD hos Com Hem (om inget revolutionerande händer).
Läste i någon tråd att Canal Digital lagt upp två kanaler i kanallistan, TV4 HD fotboll 1 och 2. Det är nog i dessa som EM kommer att sändas. Vi övriga får hålla tillgodo med TV4 SD och deras kassa kvalitet. Finns en gammal tråd från senaste VM där vi gnällde duktigt över fyrans sändningar. Kommer att bli lika dåligt igen.

Postad 23 May 2008 - 10:59

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Du har blivit lurad med det också. HD-kanalerna är inte valbara i Medium 8 favoriter. Verkar vara en bluff (av många) som Com Hem kör med. I senaset numret av M3 var det en HDTV-guide där de skrev samma sak att det ingår åtta HD-kanalker i Medium 8 favoriter.
Riktigt dåligt av säljaren att ljuga om det mesta för dig och som sagt det blir inget fotbolls-EM i HD hos Com Hem (om inget revolutionerande händer).
Läste i någon tråd att Canal Digital lagt upp två kanaler i kanallistan, TV4 HD fotboll 1 och 2. Det är nog i dessa som EM kommer att sändas. Vi övriga får hålla tillgodo med TV4 SD och deras kassa kvalitet. Finns en gammal tråd från senaste VM där vi gnällde duktigt över fyrans sändningar. Kommer att bli lika dåligt igen.

Ja, det var som natt och dag mellan SVTs och TV4s HD-utsändningar. Sunkfyran!

Postad 24 May 2008 - 06:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
De få sportsändningar som varit i HD på SVT har varit överlägsna de sportsändningar som är på Canal+ Sport HD också. Det kan ju delvis bero på att 720p är bättre för sportsändningar än 1080i.
Sände TV4 i 720p eller 1080i när det var VM i somras?

Redigerat av hassesolo, 24 May 2008 - 06:58.

Postad 25 May 2008 - 13:59

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Tycker även attTV4 är en ful fisk i detta. Först lanserar man sin HD-kanal med EM som dragplåster, sen när det närmar sig så säger man; Haha, skoja bara, klart vi inte ska sända EM i TV4 HD. Vi skapar två nya kanaler som ni kan skaffa enbart via Canal Digital...
Nån stans kan jag tycka att det är lite fel.

Postad 25 May 2008 - 15:45

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

De få sportsändningar som varit i HD på SVT har varit överlägsna de sportsändningar som är på Canal+ Sport HD också. Det kan ju delvis bero på att 720p är bättre för sportsändningar än 1080i.
Sände TV4 i 720p eller 1080i när det var VM i somras?

TV4 hade inte släppt sin HD kanal 2006 så de sände i SVT HD har jag för mig.

Postad 26 May 2008 - 08:25

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Tycker även attTV4 är en ful fisk i detta. Först lanserar man sin HD-kanal med EM som dragplåster, sen när det närmar sig så säger man; Haha, skoja bara, klart vi inte ska sända EM i TV4 HD. Vi skapar två nya kanaler som ni kan skaffa enbart via Canal Digital...
Nån stans kan jag tycka att det är lite fel.

Visst är TV4 en ful fisk men det är inget nytt. Däremot tycker jag att hela ansvaret för det här ligger hos Com Hem. Det var Com Hem som på sin webbsida skrev att de skulle visa fotbolls-EM genom TV4 HD, det är Com Hem som är leverantör och det är till dem vi betalar överpengar för en undermålig tjänst. Jag betalar inte pengar till TV4 så de är inte skyldiga att ge mig något, det är däremot Com Hem.

Angående sändningarna från senaste VM så körde SVT och TV4 hälften av matcherna var i SDTV. Kvaliten på fyrans sändningar ver rejält sämre än SVT:s. Mycket lägre bitrate hos fyran. Blir nog tyvärr lika illa den här gången. Har även för mig att STV HD sände matcherna i marknätet i typ Mälardalen. Var nog inte så många som köpte en box bara för det tillfället.

Sen tycker jag att SVT prioriterar fel med OS istället för fotbollen. Tycker att det borde vara SVT:s högsta prioritering att vartannat år säkerställa den stora fotbollsturneringen åt oss stackars licensbetalare.

Har mailat till Eurosport med frågan om de kommer att sända fotbolls-EM i Eurosport HD.

Postad 26 May 2008 - 10:07

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Har mailat till Eurosport med frågan om de kommer att sända fotbolls-EM i Eurosport HD.

Eurosport SD skal sende fotboll-EM men ikke live. Kampene sendes dagen etter de er spilt tror jeg.
http://www.se.eurosp...ome_day17.shtml

Om disse kampene sendes i HD kvalitet på Eurosport HD gjenstår å se.

Redigerat av Bobben_no, 26 May 2008 - 10:08.

Postad 26 May 2008 - 15:26

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Har fått svar från Eurosport. Yes de sänder alla matcher i full HD men med ett dygns fördröjning.

Postad 27 May 2008 - 06:45

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Har fått svar från Eurosport. Yes de sänder alla matcher i full HD men med ett dygns fördröjning.

Da kan man undra, what's the point ?

Postad 27 May 2008 - 14:29

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Mitt inläggs "yes" var inte menat som ett jubel över Eurosport HD visar EM i HD utan som en bekräftelse att de gör det. Tycker precis som du att det är menengslöst.

Com Hem tycker nog att de är smatra som lanserar Eurosport HD före EM. Nu kan de hävda att de hållit sitt löfte att visa turneringen i HD, de har ju aldrig lovat att göra det i realtid. Tror dock att de gör bort sig ordentligt. Nu kommer vi Com Hemkunder att kunna se hur mycket bättre livet är för Canal Digitals kunder.

Eller så kanske de bara vill strö ytterligare salt i såren på oss med det här. Misstänker att man kommer att bli ganska lack när man får se hur bra det hade kunnat bli om Com Hem hade varit ett seriöst företag. De sitter väl och garvar för fullt hos Com Hem nu.

Postad 27 May 2008 - 15:34

KentaG
  • KentaG
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur många "TV4HD-abonnemang" som Comhem har för tillfället?
Och går det att samla ihop sig till ett massivt upprop nu innan det är försent?
Klagomål när turneringen väl kommit igång lär ju vara verkningslösa.

Postad 28 May 2008 - 00:40

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Ibland gäller det att tänka efter var man skall lägga sitt krut ..

Vill ni se Em i HD så får ni snabba er och beställa ett CD abonnemang

Maveric :)

Postad 28 May 2008 - 15:38

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Lysande tips. Speciellt med tanke på att du är väl medveten om att de flesta av oss sitter med Com Hem för att vi inte får sätta upp parabol för hyresvärden. Du var ju själv i samma situation tills du flyttade och fick den möjligheten. Hade min hyresvärd accepterat parabol hade jag inte surat över det här nu.

Jag mailade fyran om de tänkte sända EM i standardupplösning i TV4 HD så vi åtminståne kan ta del av den högre bitraten. Det blir tyvärr inget med det. De kan inte sända fotbollen uppskalat av rättighetsskäl och de kan inte sända standardfyran i HD-kanalen av tekniska skäl. Riktigt synd.

Postad 28 May 2008 - 16:57

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Lite får du tåla Janne .. Skadeglädje är den sanna svenska glädjen .. det vet du väl :)

Loppet är kört och det får alla leva med.

Jag skall ge er ett tips på parabol som hyresvärden inte kan säga något emot och du behöver bara ha ett fönster
mot söder så är allt löst. http://www.satpro.se...sp?art_nr=83777

Manual Bifogad fil  H10Dmanual_English.pdf   231.19K   11 Antal nerladdningar

Har man inte fönster mot söder .. Ja, då är det illa .. då kanske man skall fundera på att flytta ;)

Maveric :D

Redigerat av Unregistered1103, 28 May 2008 - 16:59.

Postad 28 May 2008 - 17:05

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Den Selfsat-parabolen kör jag med. En "vanlig" parabol godtogs inte hos mig heller men en sådan gick bra. Kan starkt rekommenderas. Utmärkt signalkvalitet. Kolla på bilder i mitt Galleri.

Postad 28 May 2008 - 18:00

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Den skämde sig absolut inte där ...

Nytt namn på söderfönster .. = Fönster mot tv världen !

Maveric :(

Redigerat av Unregistered1103, 28 May 2008 - 20:29.

Postad 29 May 2008 - 04:43

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Lite får du tåla Janne .. Skadeglädje är den sanna svenska glädjen .. det vet du väl :lol:

Loppet är kört och det får alla leva med.

Skadeglädje är endast kul (och verkligen endast då) när den riktas från mig mot någon annan och inte som nu det omvända :( .

Ja det här är helt kört. Enda chansen skulle vara att Canal Digital inte sålt så många abonnemang som planerat och då säljer till Com Hem i sista stunden för att dra in lite extra penger, men det kommer inte att hända.
Inväntar nu HD via IPTV så jag kan fimpa Com Hem. Det företaget vill jag inte vara kund hos i alla fall.

Får invänta OS i HD. Inte lika kul men basketen lär i alla fall hålla hög klass.

Postad 12 June 2008 - 18:57

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Hur i sjutton kommer Comhem undan med detta? Jag fattar inte? Det är ju falsk marknadsföring! Någon som kollat vad Comhem själva har att säga om detta eller fått någon typ av kompensation?

Postad 13 June 2008 - 07:34

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Hur i sjutton kommer Comhem undan med detta? Jag fattar inte? Det är ju falsk marknadsföring! Någon som kollat vad Comhem själva har att säga om detta eller fått någon typ av kompensation?

Det ligger just nu ett par anmälningar mot Comhem hos ARN, där Fotbolls EM i HD är en av punkterna. Dessa anmälningar gäller dock bara kompensation till anmälaren själv och betyder inte att Comhem kommer att har skyldighet att ta kontakt med och kompensera alla andra på samma sätt. Däremot, om det nu visar sig att ARN dömer till anmälarnas fördel, så kan alla ha rätt till samma kompensation om man själv tar kontakt med Comhem och hänvisar till det aktuella utslaget i ARN. Detta förutsätter att man känner till ARN.s utslag. Comhem kommer då att få väldigt svårt att inte kompensera dig på samma sätt, eftersom fallet anses vara prejudicerande.

Utslaget i ett eller två av ärendena kommer förmodligen att offentliggöras under nästa vecka. Mitt eget ärende kommer att avgöras efter semestern.

Jag hade från början tänkt att lägga ut ARN:s avgörande här på forumet, så att alla kan ta del av det och ställa samma krav mot Comhem. Jag hade också en plan på att kommunicera detta på bred front i andra media, för att göra ännu fler medvetna om sina rättigheter och få Comhem att göra rätt för sig. Detta eftersom det inte formellt sett ställs några krav på Comhem att söka upp sina kunder, be om ursäkt och betala ut ersättningar enligt ARN:s rekomendationer. Tro mig, även om detta skulle vara det ärligaste alternativet för Com hem, så kommer de aldrig att göra det. Vägen fram är således att vi själva "hjälper" Comhem och ser till att informera så många av Comhems kunder som möjligt, så att de kan få skälig kompensation, för t ex uteblivna utlovade HD-sändningar av Fotbolls EM. Men först måste vi naturligtvis få rätt i ARN.

De flesta av punkterna i anmälan till ARN berör Comhems HD box, men det finns även punkter som berör Comhems utnyttjande av oskäliga avtalsvillkor. Hur många här vet t ex att man har rätt till förlorad arbetsinkomst i samband med att Comhem skickar hem tekniker för felsökning? Detta är inget som Comhem informerar om. Det förväntas man veta själv. Även om man hävdar rätten till Comhem, så nekar de dig ersättning, med hänvisning till sina egna avtalsvillkor, vilka är verkningslösa eftersom KKL ger dig rätten och är tvingande. Det är således bara de som anmäler detta till ARN som i yttersta änden får ersättning för detta. Får vi rätt på denna punkt, så öppnar sig möjligheter att ställa retroaktiva kompensationskrav på Comhem.

Jag är dock kluven till att kommunicera detta p g a anledningar som man kan läsa om i Humax tråden. Det är ju inte så intressant att hjälpa om ingen vill ha hjälpen :D Hur de andra anmälarna tänker göra vet jag inte.

Hur som helst, nu ska det bli intressant att se ARN:s utslag nästa vecka, som man har väntat på i sex månader. Ser detta som mer intressant än de mjukuppdateringar till HD boxen som alla gått och väntat på och som i princip inte gett någonting :D

Redigerat av MacGam, 13 June 2008 - 08:17.

Postad 13 June 2008 - 10:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Jag är dock kluven till att kommunicera detta p g a anledningar som man kan läsa om i Humax tråden. Det är ju inte så intressant att hjälpa om ingen vill ha hjälpen :D Hur de andra anmälarna tänker göra vet jag inte.

Nu var det nog ingen i humaxtråden som inte ville ha hjälp, utan det var ett antal personer som kommunicerade ut att de var lite trötta på pajkastningen comhem-användare emellan som det började bli en del av i humaxtråden. Kritiken mot comhem övergick i något annat till slut.

Personligen tycker jag att det vore jätteintressant att få höra hur det går med ARN. Men du gör ju precis som du vill naturligtvis.

Postad 13 June 2008 - 11:18

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
De personerna deltager inte själva i tråden och har inte heller så gjort sedan de talade om
vad de ville höra eller inte höra.

MacGam har rätt .. det finns förmycket låt gå typer i Humaxtråden och allt för många nya
som inte läst in sig i tråden. Mycket enerverande för dom som lagt ner 100 tals timmar
på detta projekt. Sedan blir det inte bättre av att där sitter en snurranka som ena
veckan är hatisk mot comhem och nästa vecka sitter och tycker att allt är bra.
Snacka om att alla nya blir lite konfunderade och inte riktigt vet vad de skall tro.

För min del tycker jag det är helt otroligt att inte fler har visat comhem vad
man tycker om deras sätt att ta tag i den här situationen som uppstått
både med en box som aldrig blir färdig att använda efter två år samt
att man blåst sina kunder på Fotbolls EM i HD som man klart o tydligt
annonserat ut skulle sändas via comhem HÄR Bifogad fil  tv4hd2.pdf   20.97K   20 Antal nerladdningar

Om TV4 HD
TV4 HD börjar sända 28 maj klockan 21.00 och premiärprogrammet blir tv-serien 24.
Därefter kommer TV4 HD parallellsändas med TV4 och ha samma tv-tablå, med den
skillnaden att vissa program sänds i HD-format. Initialt visas serierna 24, Numbers och
Ghost Whisperer under cirka 5 timmar per vecka i HD-format, men eftersom kommer
tablån att utvecklas med fler sändningar och program. Exempelvis kommer fotbolls-EM
2008 att sändas i HD.

Redigerat av Unregistered1103, 13 June 2008 - 13:51.

Postad 13 June 2008 - 11:21

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Nu var det nog ingen i humaxtråden som inte ville ha hjälp, utan det var ett antal personer som kommunicerade ut att de var lite trötta på pajkastningen comhem-användare emellan som det började bli en del av i humaxtråden. Kritiken mot comhem övergick i något annat till slut.

Personligen tycker jag att det vore jätteintressant att få höra hur det går med ARN. Men du gör ju precis som du vill naturligtvis.

Ingen som inte vill ha hjälp? Då får du nog gå tillbaka och läsa i tråden igen :) Vill man ha hjälp får man kanske bjuda till lite själv också.

Förutsättningen för att åtminstone jag ska orka driva detta är att det finns ett missnöje. Det finns bara ett fåtal som uttrycker sitt missnöje med boxen i tråden. Jag talar inför tomma lätare. Det är inte tillräckligt för att få någon slagkraft mot Comhem. Expertisen i box tråden hävdar också att de har bättre bild via Humaxen på SD kanaler än via standardboxar. Obegripligt! Då finns det väl varken skäl eller intresse för att driva någon form av missnöje mot boxen och Comhem? Därför överväger jag att "köra mitt eget race". Som jag skrev i någon annan tråd fick jag i går eftermiddag möjligheten att se både Comhems och Canal Digitals HD-boxar mot varandra. Önskar att all fick möjlighet att göra samma jämförelse.

Det jag fick se kan ingen undgå att se (det var med senaste mjukvaran). Humax boxen visade på sin höjd en bildkvalitet som påminde om en hysad SD bild på HD kanalerna vid jämförelse med Canal Digitals box. Men man blir ju i princip bannad i boxtråden om man försöker påtala dettta faktum. Se bara på Maveric. Han är väl den enda som jag vet har gjort en liknande jämförelse och varit bussig att tala om detta. Så ser den bistra verkligheten ut mina herrar. Oavsett vad vi betalat för boxarna, så blir vi lurade. Men i boxtråden är man nöjda ändå, för "det är ju ett steg i rätt riktning och Comhem har ju lovat flera uppdateringar"

Redigerat av MacGam, 13 June 2008 - 11:45.

Postad 13 June 2008 - 14:43

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Det kanske inte är så många som öppet uttrycker sitt missnöje med boxen som ni gör, men vi är många som har undvikit att skaffa HD boxen överhuvudtaget efter att ha läst in dom här trådarna.
Kudos till er som skiver och informerar oss om problemen (helst på en saklig nivå dock).

När det gäller Comhem och HD-tv satsningen så tycker jag att mycket i deras reklam (tex att fotbolls Em skulle sändas i HD) ligger farligt nära bedrägeri, vilket ju faktiskt är åtalbart!
Ingen som är sugen att driva ett case??
Nåja, hoppas att ni(vi) får rätt i ARN och ComHem blir ersättningsskyldiga för det är ju det enda rimliga i det här fallet.

Tyvärr sänder man ju dessutom fotbolls em i vanliga 4:an med usel kvalitet, så dålig kvalite att man inte vill vara hemma och se på fotbollen överhuvudtaget.......där rök dyra pengar på platt-tv...projektor och allt.
Polarna undrar om dom inte kan se på fotbollen på storbild hos mig, men man blir tvungen att svara att sändningen är så dålig att det inte är nån ide....... så man ser på fotbollen hos dom via boxer eller canal digital i stället.....jättebra reklam för ComHem
:-(

Redigerat av Unregistered4b026b86, 13 June 2008 - 14:49.

Postad 13 June 2008 - 14:56

Unregistered4fa1df97
  • Unregistered4fa1df97
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Har någon hackat com hem? :-) comhem.se ligger nere... det är dessutom kolsvart i min tv, ridå!

Postad 13 June 2008 - 15:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Förutsättningen för att åtminstone jag ska orka driva detta är att det finns ett missnöje. Det finns bara ett fåtal som uttrycker sitt missnöje med boxen i tråden. Jag talar inför tomma lätare. Det är inte tillräckligt för att få någon slagkraft mot Comhem.

Det finns missnöje, men inte till samma grad som din och Maverics. Ni står i en klass för sig.

Jag kan ju inte tala för någon annan än mig, men jag tycker att ni båda har massor att tillföra. Det som jag inte förstår är varför ni blir så jäkla upprörda på de som inte tycker att bilden/boxen är det sämsta som någonsin skapats. Folk upplever saker olika. Och olika saker är olika viktiga för folk. Det bara är så. Olika prioriteringar.

Expertisen i box tråden hävdar också att de har bättre bild via Humaxen på SD kanaler än via standardboxar. Obegripligt! Då finns det väl varken skäl eller intresse för att driva någon form av missnöje mot boxen och Comhem?

Ja, och? Tråden gäller väl mer än bara bildkvalitén på SD-kanalerna? Det finns ju en massa andra buggar som behöver rättas till, bara för att en sak fungerar betyder det inte att man är nöjd som helhet. Jag är en av dem som har bättre bild nu än med min gamla box. När jag skrev det i humaxtråden blev jag mer eller mindre utskälld av dig. Vilket gör mig nada iof. Du vet ju knappast hur min bild såg ut innan och hur den ser ut nu så jag tar rätt lätt på din kritik. Men jag tror att det var den inställningen som gjorde att vissa i tråden jagade bort dig och Maveric från tråden. Och det tycker jag är synd eftersom ni har mycket annat att tillföra. Se jag kan ge både positiv och negativ kritik på en gång :)

Därför överväger jag att "köra mitt eget race". Som jag skrev i någon annan tråd fick jag i går eftermiddag möjligheten att se både Comhems och Canal Digitals HD-boxar mot varandra. Önskar att all fick möjlighet att göra samma jämförelse.

Jag tror att de flesta i tråden har fattat att bildkvalitén kan och bör vara mycket bättre än vad den är i humaxboxen. Jag är helt säker på att det är stor skillnad till CD:s fördel. Men de flesta som sitter med humaxboxen är låsta till den, och då är varje liten förbättring något att glädjas över (för vissa, inte för dig och Maveric). Så tycker jag att det är iaf, jag är inte nöjd, inte glad, tycker inte att comhem gör ett bra jobb, håller med om att de ljuger, mm. MEN, man måste fortfarande få säga att någon grej har blivit bättre än den var innan. Iaf tycker jag det.

Slänger in en länk också "Comhem har lurat oss på fotbolls-EM"

Postad 13 June 2008 - 15:02

fredrikhagerfors
  • fredrikhagerfors
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har någon hackat com hem? :-) comhem.se ligger nere... det är dessutom kolsvart i min tv, ridå!

Samma här! Alldeles svart i rutan och hemsidan nere! Vad händer?

Postad 13 June 2008 - 15:08

Unregistered4fa1df97
  • Unregistered4fa1df97
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Samma här! Alldeles svart i rutan och hemsidan nere! Vad händer?

telefonen är död... väntar en attack mot kritiska hembio.com aktivister tros :)

Postad 13 June 2008 - 16:11

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Det finns missnöje, men inte till samma grad som din och Maverics. Ni står i en klass för sig.

Det som jag inte förstår är varför ni blir så jäkla upprörda på de som inte tycker att bilden/boxen är det sämsta som någonsin skapats. Folk upplever saker olika. Och olika saker är olika viktiga för folk. Det bara är så. Olika prioriteringar.

Jag har aldrig sagt att bilden/boxen är det sämsta som nånsin skapats. Det är din tolkning!

Ja, och? Tråden gäller väl mer än bara bildkvalitén på SD-kanalerna? Det finns ju en massa andra buggar som behöver rättas till, bara för att en sak fungerar betyder det inte att man är nöjd som helhet.

Ja, tråden gäller mer än bildkvalitén. Tycker bara att det är konstigt att fler inte tycker detta är den mest centrala frågan. För att vi nånsin ska få en bättre bild med boxen krävs ett boxbyte. Jag tror att många har förstått det, men hänger sig kvar i tron att Comhem kommer att fixa boxen nån gång. Men väldigt få engagerar sig runt denna fråga. Blir vi inte fler som gör det så kommer det heller aldrig att bli så. I sammanhanget anser i alla fall jag, att övriga buggar är av underordnad betydelse. Därmed säger jag inte att det är så för alla. Däremot gäller den taskiga bildkvalitén alla (utom de som är nöjda förstås)

Jag är en av dem som har bättre bild nu än med min gamla box. När jag skrev det i humaxtråden blev jag mer eller mindre utskälld av dig. Vilket gör mig nada iof. Du vet ju knappast hur min bild såg ut innan och hur den ser ut nu så jag tar rätt lätt på din kritik. Men jag tror att det var den inställningen som gjorde att vissa i tråden jagade bort dig och Maveric från tråden. Och det tycker jag är synd eftersom ni har mycket annat att tillföra. Se jag kan ge både positiv och negativ kritik på en gång :)

Jag försöker att rikta all min kritik mot Comhem, men ibland spårar jag ur lite grann. Ber om ursäkt om du känt dig utpekad.

Jag tror att de flesta i tråden har fattat att bildkvalitén kan och bör vara mycket bättre än vad den är i humaxboxen. Jag är helt säker på att det är stor skillnad till CD:s fördel. Men de flesta som sitter med humaxboxen är låsta till den, och då är varje liten förbättring något att glädjas över (för vissa, inte för dig och Maveric).

Det är just det som är problemet. Att folk känner sig låsta till boxen. Vadå låsta! Går vi ut på bred front mot Comhem och kräver en ny box, är våra chanser större att vi får den HD box och kvalitet på tjänsterna som vi betalar för. Varför ska vi acceptera detta?

Så tycker jag att det är iaf, jag är inte nöjd, inte glad, tycker inte att comhem gör ett bra jobb, håller med om att de ljuger, mm. MEN, man måste fortfarande få säga att någon grej har blivit bättre än den var innan. Iaf tycker jag det.

Klart att man får säga att något har blivit bättre. Man får säga att man är "helnöjd också", men vi ska också vara medvetna om att Comhem suger åt sig såna uttalanden som svampar. Bli inte förvånad om det kommer nya uttalanden i stil med att "det bara är vissa som är missnöjda".

Tack för länken! Slänger med ett citat från Christoffer Pelitz från Comhem taget från den artikeln.

"Det blev ganska mycket uppmärksamhet kring detta tidigare och vi uppfattade det som att de flesta kände till det, säger han"

Comhem i ett nötskal.

Postad 13 June 2008 - 16:21

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Dubbelpost

Redigerat av MacGam, 13 June 2008 - 16:32.

Postad 13 June 2008 - 16:39

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Lugn o finn. Enl Homax-tråden har com hem råkat ut för elfel - TV/bredband/telefoni dog. Allt är dock tillbaka för ca en halvtime sedan.

Postad 13 June 2008 - 16:47

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
distortion2

Uppfattar det som att du i stora drag förstått att det jag och Gamen har gjort gemensam sak i
dvs försökt sprida fakta .. är en god gärning.

Då vi båda jobbat med olika saker, så skall jag tala för det jag gör.

Jag har testat i princip allt som finns att testa vad gäller bild, tv och sändning av program.

När jag skrivit i Humax tråden, är det bara Fakta och inget annat än Fakta.
Fakta är känsligt för en del människor då de har svårt att leva med det.
En del bedövar sig från sanningen och en del slår dövörat till.
Andra blir arga för att man säger sanningen. Det är oftast de som
inte alls klarar av att bära den.

Ha en fortsatt trevlig Fotbollskväll

Postad 13 June 2008 - 17:00

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Fan va jag blir förbannad på dom! Tycker så synd om er som har Hd kanalerna. Skandal.
Bojkotta dom. Entusiaster ska försöka ha det bästa, då är det bara Canal digital som gäller!

Postad 13 June 2008 - 17:42

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Läste artikeln från Prylportalen som är byggd på vad de läst här på Minhembio.com
Det mesta de skriver .. är uppbyggt kring det vissa skriver om här på forumet :)

Citat Prylportalen

När Comhem fick TV4 Hd till sitt nät uppfattade man det som att årets fotbolls-EM, som TV4 har rättigheterna till, också skulle sändas i TV4 Hd. Men så blev det inte. TV4 valde att inte sända ut hd-signalen i marknätet. Istället fick Canal Digital rätten att sända matcherna i hd via satellit.

Tv4 har aldrig sänt någon HD signal i Marknätet .. Vill bara poängtera detta för att visa att det är
otroligt viktigt att veta vad man snackar om när man vidarebefordrar fakta till människor.

Citat Prylportalen

Enligt Christofer Peilitz ska de kunder som inte är nöjda kontakta företaget för kompensation eller för att häva sina avtal.

Är det någon med HD box som fått ersättning för att fotbolls EM inte kommer att sändas i HD?
Jag har då inte hört att någon fått det och inte jag heller. De avdrag man fått på fakturan, har man fått
för att HD boxen inte givit den bild som utlovats. Inget annat.

Redigerat av Unregistered1103, 13 June 2008 - 17:44.

Postad 14 June 2008 - 10:39

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Har nu ringt Comhem för att höra vad de säger om allt detta. Givetvis var de beredda på den här typen av samtal eftersom de fått hänvisningar om hur de ska svara beroende på vad man frågar. Någon generell kompensation får man inte utan man får göra en skriftlig reklamation. Där får man skriva att man vill bli uppring och man kan då eventuellt få välja mellan att säga upp avtalet eller få någon typ av kompensation. Man får verkligen trycka på, göra det klart för dem hur besviken man och nämna att ärendet ligger hos ARN för att få denna info. Det enda de säger annars är att det blev för dyrt att köpa HD-sändningarna och att de istället erbjuder att se fotbollen i Europsport HD men som eftersändning, hur kul nu det är... Thats it! Väntar in ARN:s dom med spänning...

Redigerat av Unregistered7f802c91, 14 June 2008 - 10:42.

Postad 15 June 2008 - 22:23

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Ser på Comhems hemsida att de kommer erbjuda snabbare bredband från 4 aug. Man fick förboka redan nu. Hehe, tror jag avstår, man har ju fått lära sig att de inte nödvändigtvis menar detta året...bara att man får betala för tjänsten nu.

Postad 16 June 2008 - 17:36

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Ta chansen att rösta och säga vad ni tycker om Comhems HD-box. Vi skickar resultatet till Comhem!

https://www.minhembi...howtopic=200048

Redigerat av MacGam, 16 June 2008 - 20:44.

Postad 16 June 2008 - 20:22

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Ta chansen att rösta och säga vad ni tycker om Comhems HD-box. Vi skickar resultatet till Comhem!

https://www.minhembi...=0#entry1949347

Länken funkar inte...

Postad 16 June 2008 - 20:44

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Ursäkta, här kommer en korrekt länk.

https://www.minhembi...howtopic=200048

Postad 11 July 2008 - 22:53

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Ok, är det nån som vet om det blir nåt fotbolls-EM via Comhem....2012?
Comhem har ju sagt att de ska sända fotbolls-EM i HD, men inte vilket EM...
Så denna tråden är väl fortfarande aktuell, antar jag. :)

Postad 14 July 2008 - 17:07

Unregistered657ba2bc
  • Unregistered657ba2bc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Ok, är det nån som vet om det blir nåt fotbolls-EM via Comhem....2012?
Comhem har ju sagt att de ska sända fotbolls-EM i HD, men inte vilket EM...
Så denna tråden är väl fortfarande aktuell, antar jag. :)

Det spelar ingen roll vad man "vet" när det gäller COMHEM och HD. Det blir som det blir, om det blir...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.