/ Hasse
Har du anmält Comhem till ARN ?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 augusti 2008 - 17:50
/ Hasse
Postad 02 augusti 2008 - 19:20
Visst kommer jag få häva mitt kontrakt med Comhem enligt ARN?
Vill ju inte sitta fast med 2st tv abb.
Postad 02 augusti 2008 - 19:25
/ Hasse
Postad 02 augusti 2008 - 23:01
ARN behandlar varje ärende som kommer in separat. Vill du häva avtalet, och CH inte går med på det, får du anmäla CH till ARN.
/ Hasse
Okej, men jag kan väll hänvisa till din utredning.
ARN kommer ju ta samma beslut när det gäller mig antar jag.
Postad 03 augusti 2008 - 15:57
Postad 03 augusti 2008 - 16:29
Du kan naturligtvis plocka ut alla beslut från ARN som rör samma typ av problem och hänvisa till dem. Om det inte har någon effekt får du förstås göra en egen anmälan.
Exakt så jag tänkte, det är det att jag vill att Comhem skall nergradera mitt abb till så som det var innan jag skaffade HDTV boxen.
Jag har nu:
Large
HDTV Paketet
Canal+
Tv1000
Tvillingkortet
Det som jag hade innan var endast Medium 8 favoriter och det är det jag vill att comhem nergraderar mig till igen.
Jag vill även att dom tar bort canal+ och tv1000 då jag skaffade det pågrund av deras hd kanaler men som att inte boxen fungerar så vill jag ta bort dom kanalerna.
Sedan vill jag självklart ta bort hdpaketet.
Och som att boxen är skit så behöver jag inte tvillingkortet längre då jag ändast kommer köra med min "zapper" box.
Detta tycker jag att kundrelationer bör gå med på, skall ta och ringa dom på måndag.
Snackade med kundtjänst idag och dom kunde inte göra något då dom sa att kundrelationer hade stökat till så i min kundprofil att dom inte förstog något som stog i den.
Eller vad tror ni?
Tror ni att ComHem kommer att nergradera mitt abb till så som det var innan jag skaffade HDTV boxen?
Postad 03 augusti 2008 - 17:45
Men hur mycket konkurrens är det egentligen?I en konkurrensutsatt marknad måste CH ta tag i saken med krafttag. Besvikna kunder som lämnat företaget för andra och bättre alternativ är svåra att locka tillbaka.
Jag bor i lägenhet, som är ansluten till ComHems kabelnät, och får inte sätta upp parabol, och har svårt att få in marksänt pga jag har inte fri sikt mot någon mast. Därmed kan jag bara välja antingen ComHem eller att ha ingenting alls. Det ger ju inte ComHem något starkt incitament att anstränga sig med att leverera en bra tjänst, tänker jag.
Postad 03 augusti 2008 - 19:17
/ Hasse
Postad 20 augusti 2008 - 09:20

I det andra ärendet bifaller ARN anmälarens anspråk, som säger att Comhem är skyldiga att åtgärda felen i hans box, samt ge ersättning om 1400kr utöver de ersättningar som redan utbetalats.
Det ligger fler ärenden i denna fråga hos ARN. Nästa fall avgörs i slutet på augusti.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar