COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU!
Humax CXHD-1000C
(Digitalboxar)
|
1
|
(183)
|
Inga priser |
Postad 04 May 2008 - 17:19
Postad 05 May 2008 - 12:28
Postad 05 May 2008 - 15:43
Postad 06 May 2008 - 07:28
Kan ju alltid hoppas. Finns ju lite kanaler att lägga till, och eurosport HD börjar ju sända i slutet av månaden. Sen kan de ju få motivera sitt paket för 99kr när CD har fler kanaler som dessutom är gratis...
Det behöver de inte motivera, CH har massvis med kunder som knappt har något alternativ och då gör man som man vill. Monopol = usel service och höga priser, så är det alltid.
Postad 06 May 2008 - 10:28
pratar jag ofta med supporten där, enligt en kille där finns den nya
PVR boxen i huset men de "vågar" inte släppa den innan den är helt felfri
Men detta är en person EN gång som sagt detta...
Postad 06 May 2008 - 21:10
Eftersom Comhem är såå himla bra på att fu**a mina C+ kanaler...
pratar jag ofta med supporten där, enligt en kille där finns den nya
PVR boxen i huset men de "vågar" inte släppa den innan den är helt felfri![]()
Men detta är en person EN gång som sagt detta...
HAHAHA dagens skämt! finns i huset my-ass
Postad 13 May 2008 - 17:45
Comhem (via callcenter) ringde precis till mig och försökte sälja Canal plus på kampanj för Combo-kunder. Jag svarade att jag bara är intresserad när dom släpper en HD-box med hårddisk. Fick svaret att det kan du få sedan ett par veckor tillbaka! Killen som ringde hade beställt en själv när dom på callcentret fick reda på det. Jag blev så snopen att jag glömde bort att fråga vad det var för box. 995 kr vid 24 mån bindning. Vi hitade ingen info om boxen på Comhems hemsida.
Postad 14 May 2008 - 08:20
Postad 14 May 2008 - 08:58
Måste bara fråga för att få förtydligande här... Så varken SVT HD eller Canal+ Sport HD kommer visa några EM matcher i Comhems nät?
Fotbolls EM kommer enbart att sändas i Canal Digitals nät. Visserligen kommer matcher att sändas i TV4HD, men även det enbart i Canal Digitals nät.
/Mats K
Postad 14 May 2008 - 10:21
Fotbolls EM kommer enbart att sändas i Canal Digitals nät. Visserligen kommer matcher att sändas i TV4HD, men även det enbart i Canal Digitals nät.
/Mats K
Eller så sänds de inte alls i TV4HD utan på andra kanalplatser och tv4HD visar uppskalad SD till alla. Har inte sett en enda indikation på hur CD löser detta utan endast spekulationer och antaganden. Det enda vi vet är att CD är ensamma på att sända.
Jo just det. Eurosport HD kommer sända med en dags fördröjning. Inte för att det spelar någon roll då endast CD har sagt att de kommer sända eurosport HD....
Postad 14 May 2008 - 11:55
den kommer troligtvis ut efter sommaren ev innan,och kan även säga att comhem i norge har en pvr hdtv redan ute och den krånglar en hel del om jag fattade han på comhem rätt
mvh Peter
Postad 14 May 2008 - 15:15
Comhem i Norge, är det "Get"?
http://www.get.no/we...alTV/HDPVR test
Det er ikke noe ComHem i Norge. GET er tidligere UPC men er ikke lengre en del av UPC. GET i Norge benytter HD-PVR løsning fra NDS ( samme som Viasat+ og Sky+).
Postad 14 May 2008 - 15:41
Pratade med comhem nyss ang hdtv box med pvr.
den kommer troligtvis ut efter sommaren ev innan,och kan även säga att comhem i norge har en pvr hdtv redan ute och den krånglar en hel del om jag fattade han på comhem rätt
mvh Peter
Samma svar som denna tiden förra året då...
Efter sommaren... till nyår... efter sommaren... till nyår... osv.
/ D
Postad 14 May 2008 - 17:10
/Mats K
Alltså exakt vad menar du med detta? Kommer matcherna inte ens sändas i gammal SDTV kvalité i vanliga TV4 eller? Det vore ju en katastrof då det inte kan vara många promille av befolkingen som är parabolkunder hos Canal Digital!? Om så verkligen är fallet är det extremt många som kommer bli grymt besvikna!
Postad 14 May 2008 - 17:29
Om jag inte har helt fel så är det väl lag (?) på att sveriges landskamper i diverse större idrottsammanhang måste kunna ses av en viss procent av befolkningen. eller? Nått åt det hållet iallafall.
Postad 15 May 2008 - 07:17
Postad 16 May 2008 - 22:18
Pratade med comhem nyss ang hdtv box med pvr.
mvh Peter
Com Hem har ju ingen verksamhet utanför Sverige... Måste vara någon som inte riktigt vet vad han pratade om... Är du säker på att du pratade med Com Hem?
Postad 23 May 2008 - 19:40
Postad 23 May 2008 - 19:43
Postad 23 May 2008 - 19:49
När ska folk förstå att man INTE kan se fotbolls EM i hd om man har ComHem
Jaja ok jag glömde, men ska man ta erbjudandet? Man kan ju ha boxen till de får tummen ur och lanserar HD PVR
Postad 24 May 2008 - 08:22
Sedan lär ju PVR´n vara svindyr när den lanseras, jag spar min bindningstid till den kommer.
Postad 24 May 2008 - 08:51
När ska folk förstå att man INTE kan se fotbolls EM i hd om man har ComHem
Ursäkta men ska inte eurosport HD sända fotbolls em?... Dom går iallafall ut med att dom ska sända från fotbolls em...
Postad 24 May 2008 - 09:03
Ursäkta men ska inte eurosport HD sända fotbolls em?... Dom går iallafall ut med att dom ska sända från fotbolls em...
Tror de sänder vissa matcher i efterhand.
Postad 24 May 2008 - 09:13
Postad 24 May 2008 - 09:32
Postad 24 May 2008 - 09:51
Fick ett bra erbjudande från Comhem, ett års bindningstid och HD-boxen för 1 kr. Ska man ta det? Annars lär man väl inte se varken fotbolls-EM eller OS i HD. Är Humax-boxen så dålig som alla säger?
Vart hittade du det erbjudandet?
Postad 24 May 2008 - 16:11
Jag nappar INTE på det erbjudandet utan köper den lös istället för 1920:-, så fort den finns i lager hos Technix.
Boxen blir dyrare med abonemang, om man redan har comhem. Men erbjudandet är säkert bra om man inte har com hem.
Postad 24 May 2008 - 16:18
Jag nappar INTE på det erbjudandet utan köper den lös istället för 1920:-, så fort den finns i lager hos Technix.
Boxen blir dyrare med abonemang, om man redan har comhem. Men erbjudandet är säkert bra om man inte har com hem.
3 * 99 för de första 3 månaderna, sen kan man byta till small för 39 kr per månad
3 * 99 + 9 * 39 + 1 kr för boxen = 649 kr för HD-box och abonnemang i ett år
Postad 24 May 2008 - 17:05
Seden så är boxen kass oavsett pris. Att Com Hem inte slutat sälja den är snudd på skandal.
Postad 24 May 2008 - 17:19
Tror knappast att du får byta ner dig från large till small efter tre månader. Bindningstiden på ett år gäller givetvis large för hela perioden.
Seden så är boxen kass oavsett pris. Att Com Hem inte slutat sälja den är snudd på skandal.
står ju klart och tydligt att man kan byta ner sig till ett small packet efter 3 månader om manitne är nöjd så så enkelt är det nog...
Postad 24 May 2008 - 19:16
Känns som de vill sälja de sista skitboxarna och sen kommer PVR:en.
Postad 25 May 2008 - 20:36
Det du säger är inte sant.När ska folk förstå att man INTE kan se fotbolls EM i hd om man har ComHem
Postad 25 May 2008 - 20:39
"Gäller så långt lagret räcker, dock längst till 31 maj 2008"
Känns som de vill sälja de sista skitboxarna och sen kommer PVR:en.
Ja men frågan är hur mycket man vill pröjsa för PVR:en, och om den strular lika mycket som den nuvarande, är det värt pengarna?
Postad 25 May 2008 - 20:54
Vad syftar du på? Går det framåt i förhandlingarna?Det du säger är inte sant.
Postad 25 May 2008 - 21:14
Vad syftar du på? Går det framåt i förhandlingarna?
Han kanske syftar på att Eurosport HD sänder matchern.
Även om det är med en dags fördröjning så är det ju EM i HD så att säga hehe.
Postad 26 May 2008 - 08:13
Vad som står är att man under provperioden (3 mån) kan byta till ett mindre grundabonnemang, därefter är det "large" som gäller under resten av bindningstiden. Ni får nog kolla upp det ordentligt innan ni beställer.står ju klart och tydligt att man kan byta ner sig till ett small packet efter 3 månader om manitne är nöjd så så enkelt är det nog...
Sen förstår jag inte varför man vill köpa boxen och endast köra "Small" till den. Boxen ger sämre bild på SDTV än vad Com Hems enkla SD-box gör. Den enda glädje man har av Humaxen är ju till HDTV (vilket den inte visar så bra som den borde men ändå klart bättre än SDTV). Ska man inte köra HDTV det är det ju meningslöst att lägga penarna på Humaxen. Ni kommer bara att bli besvikna.
Nåväl, jag har mailat Eurosport med frågan om de kommer att visa fotbolls-EM i HD-kanalen.
Postad 26 May 2008 - 16:23
Vad som står är att man under provperioden (3 mån) kan byta till ett mindre grundabonnemang, därefter är det "large" som gäller under resten av bindningstiden. Ni får nog kolla upp det ordentligt innan ni beställer.
Sen förstår jag inte varför man vill köpa boxen och endast köra "Small" till den. Boxen ger sämre bild på SDTV än vad Com Hems enkla SD-box gör. Den enda glädje man har av Humaxen är ju till HDTV (vilket den inte visar så bra som den borde men ändå klart bättre än SDTV). Ska man inte köra HDTV det är det ju meningslöst att lägga penarna på Humaxen. Ni kommer bara att bli besvikna.
Nåväl, jag har mailat Eurosport med frågan om de kommer att visa fotbolls-EM i HD-kanalen.
Jag ringde och frågade Comhem och man får köra 3*99 kr + 9*39 kr, blir inte så dyrt totalt. Dock svarade de lite snorkigt att man bara kan beställa det på hemsidan innan jag hann säga att jag hade lite frågor om erbjudandet.
I small ingår SVT HD vilket är intressantast för mig inför OS. Om man är missnöjd går det alltså totalt på 649 kr för ett år inkl box om man byter till small.
Postad 26 May 2008 - 18:43
Betalade 995 för Human boxen sen 159 kr x 12mån för medium 8 favoriter + 99 kr x 9 mån för HDTV paketet.
Totalt ca 3800 kr
Jag är missnöjd
Men när man ringer till CH och vill beställa så säger säljaren att det såklart går att byta ner sig om man önskar det senare...
Redigerat av dealerovski, 26 May 2008 - 18:45.
Postad 26 May 2008 - 19:04
Jag har försökt att byta ner mig till Small men utan resultat. Beställde HDTV paktet tillsammans med Medium 8 favoriter för 3mån sedan.
Betalade 995 för Human boxen sen 159 kr x 12mån för medium 8 favoriter + 99 kr x 9 mån för HDTV paketet.
Totalt ca 3800 kr
Jag är missnöjd
Men när man ringer till CH och vill beställa så säger säljaren att det såklart går att byta ner sig om man önskar det senare...
Men det kanske inte alls var samma villkor när du ingick avtalet för 3 månader sen
Postad 26 May 2008 - 20:26
Jepp är såklart säker ,hänvisade bara vidare här vad han sa
mvh Peter
Com Hem har ju ingen verksamhet utanför Sverige... Måste vara någon som inte riktigt vet vad han pratade om... Är du säker på att du pratade med Com Hem?
Postad 27 May 2008 - 12:29
Hon rekommenderade mig att ta boxen för 1kr för att den nya HD-PVR boxen skulle komma om ca: 2månader. Hon nämnde åxå att befintliga kunder skulle kunna köpa nya boxen till en rabatterat pris om man förlängde abbonemanget.
Så jag kände att boxen för 1kr är det enda vettiga alternativet idag.
Postad 31 May 2008 - 15:37
Beställde Medium idag och boxen för 1kr, bindningstid 12 mån.
Hon rekommenderade mig att ta boxen för 1kr för att den nya HD-PVR boxen skulle komma om ca: 2månader. Hon nämnde åxå att befintliga kunder skulle kunna köpa nya boxen till en rabatterat pris om man förlängde abbonemanget.
Om dom inte gör något speciellt just då kommer du få vänta i 9 månader innan du kan förlänga abonnemanget
förlängningarna brukar man kunna göra från det att man har 3 månader kvar på abonnemanget..
Postad 01 June 2008 - 01:21
Jag har gett upp hoppet om HD-tv i år. Jag förväntar mig inte att comhem fixar fram en ny box för ett rimligt pris det här året. HD-tv får vänta helt enkelt.
Postad 01 June 2008 - 09:02
Beställde Medium idag och boxen för 1kr, bindningstid 12 mån.
Får bli samma för mig. Jag har velat fram och tillbaka, men den nuvarande HD-boxen verkar inte vara så bra. Varför kan de inte ha en vanlig digitalbox med HDMI, eller spelar det inte roll bildmässigt, jämfört med scart?
Postad 01 June 2008 - 10:29
( om man har platt -tv )
Men boxtillverkarna har verkligen hamnat på efterkälken och tyvärr är där ingen som trycker på dem
tiilräckligt mycket. En del tv tillverkare har ju börjat med inbyggda boxar och sony har comhembox
i vissa av sina modeller. Men det är trögt .. mycket trögt.
Väljer du boxer eller parabol finns det en uppsjö av boxar .. medan det inte är lika intreassant att
tillverka boxar till tex comhem, då de säljer egna boxar. Men vänta ett år... så finns det även
comhemboxar med HDMI .. Tror dock att HD kommer vara standard, då det är framtiden.
Maveric
Postad 02 June 2008 - 16:35
Postad 02 June 2008 - 16:55
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction!
4 bilder
40 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?