Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM

124 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-LX5090H (TV) 2 9.859812 (106) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9.640624 (63) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090 (TV) 1 9.375 (7) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090H (TV) 2 9.545454 (10) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Pioneer G9 (7510 inlägg) 5 år sedan
Marksänd digitaltv (21 inlägg) 5 år sedan
Går det att sätta upp Pioneer Kuro LX5090h på vägg? (15 inlägg) 6 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 6 år sedan
Pioneer G9, tekniska frågor (1269 inlägg) 7 år sedan
Hur står sig en Pioneer Kuro LX5090h mot dagens apparater? (114 inlägg) 7 år sedan
Ny köks-TV, upplösning 1080P/768P från dator? (12 inlägg) 8 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 9 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD (818 inlägg) 9 år sedan
Pioneer 6090h problem (3 inlägg) 12 år sedan
Pioneer G9 Buzzing? (418 inlägg) 12 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 14 år sedan
Hjälp - Får (No signal) Dreambox 500c / Onkyo TX-NR709 / Pioneer 5090H (4 inlägg) 14 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 15 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 16 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 16 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 17 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 17 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 17 år sedan
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? (331 inlägg) 17 år sedan
Pioneer 5090h från Fyndbörsen. Vilka väntar? (30 inlägg) 17 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 17 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 17 år sedan
50 tum plasma i TJOCK gipsvägg (4 inlägg) 17 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 17 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 17 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 17 år sedan
DVB-T Strular (11 inlägg) 17 år sedan
Inställningar (1 inlägg) 17 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 17 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 17 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 17 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 17 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 11 May 2008 - 20:00

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Jag måste få svar på några frågor innan jag kan hoppa i tåget:
1. Hur mycket kostar själva kalibreringen?
2. Har jag öppet köp eller ej (buzzing problem)
3. När kan dem leverera? Om det blir 30 beställningar är det inte säkert att dem kan leverera dem närmaste månader.

1. Kalibrering kostar 2.500kr per ingång. Observera att Vi utför kalibrering på plats hemma hos kund.
2. Upp till varje butik och bestämma. Har dock väldigt svårt att tro att någon butik kommer ta tillbaka skärmar!
Buzzing kommer förmodligen inte vara ett giltigt skäl för återköp.
3. Gällandes leveranser är besked VÄLDIGT varierande och där gäller det ju bara först till kvarn. Varje butik har ett antal skärmar på order. Självklart kommer vissa butiker ha mer tillgång än andra, så välj med omsorg....
4. Gällandes gruppköp kan jag garantera att det går att få en minst lika bra deal om man bara vänder sig direkt till önskad återförsäljare och för en diskussion helt enkelt. :unsure: Vi kommer INTE att gå ut med priser för gruppköp.

/Reference audio

Redigerat av Reference audio, 11 May 2008 - 20:01.

Postad 11 May 2008 - 20:07

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

2. Upp till varje butik och bestämma. Har dock väldigt svårt att tro att någon butik kommer ta tillbaka skärmar!
Buzzing kommer förmodligen inte vara ett giltigt skäl för återköp.
/Reference audio

Tack för svaren och det är det som skrämmer mig från köp av en över 55 000kr skärm när jag inte vet om jag kommer att få en buzzing fri skärm eller inte. Vem i hella världen är redo att ta en 25% risk att få en skärm med buzzing. (Obs vi vet inte om G9 har buzzing eller inte))

Postad 11 May 2008 - 20:27

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Tack för svaren och det är det som skrämmer mig från köp av en över 55 000kr skärm när jag inte vet om jag kommer att få en buzzing fri skärm eller inte. Vem i hella världen är redo att ta en 25% risk att få en skärm med buzzing. (Obs vi vet inte om G9 har buzzing eller inte))

Du kan ju alltid göra som jag gjorde när jag fick en värsting buzzande sx-4280D, sälj den i andrahand efter 1 månad och torska 25% av det du la ut och gå på jakt efter en ny tv. Så det är ca 25% (jag tror dock att denna siffra är mycket högre i verkligheten) chans att du i slutet på juni kommer du att ha kvar 41250 SEK av dina 55000 SEK :unsure:

Postad 11 May 2008 - 20:31

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Du kan ju alltid göra som jag gjorde när jag fick en värsting buzzande sx-4280D, sälj den i andrahand efter 1 månad och torska 25% av det du la ut och gå på jakt efter en ny tv. Så det är ca 25% (jag tror dock att denna siffra är mycket högre i verkligheten) chans att du i slutet på juni kommer du att ha kvar 41250 SEK av dina 55000 SEK :blink:

Heee heee så länge som jag har inte fått öppet köp kommer jag inte kasta bort mina pengar :unsure:

Postad 11 May 2008 - 21:35

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Buzzing och åter buzzing....ja ni, jag skulle också bli helt knäckt om en sådan dyr leksak skulle ha detta "skönhetsfel" vid köpet. Men mina kära medmänniskor, det återstår att se om detta problem fortfarande kvarstår eller ej....varför inte skriva direkt till Pioneer Sverige om de villigt vill erkänna att de åtgärdat problemet. Som sagt så kanske de säger att det inte existerar, vad vet jag...men vi avvaktar till ngr andra kommer med rapport :unsure: så att vi känner oss "säkra"

Reference Audio: Hmm...ja, ni får som sagt gärna göra er reda att kanske få en jättebeställning OM ni slår priserna från PAUSE dvs. Jag kommer att få besked imorrn efter lunch, så jag återkommer.

Postad 12 May 2008 - 06:13

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Intressant detta såklart. Även om jag inte bor i Sthlm så har jag möjlighet att hämta därifrån.

Vill bara dra in en brasklapp; är det inte bara vänta på ett "samköpspris" och sedan gå och vifta med det hos Elgiganten (eller de har förmodligen något i deras prisgaranti-regler som gör att de kommer undan en sån här variant?)?

Postad 12 May 2008 - 10:25

Anima
  • Anima
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
One last thing:

If any se dealer can order 20+ G9 and Krish can only order 5-10, something is wrong. Supplies are going to be distributed equally between all AUT. dealers depending on demand for each dealer. Just my thought :unsure:

Just for your info - krish has told me that he has NOT rejected the 5+% discount. Everything depends on how many tv's he can order.

However, any competion from SE dealers will surely force Krish to lower his prices if he wants entry to the SE market.

So if anybody are still interested in getting a very good price, i would like to encourage you guys to wait and see what PAUSE's prices are, and if Krish AV indeed can undergo these prices as he has promised me.

Psychogun: please send me a PM when you have final pricings, and how many are interested. I'll see what i can do to get prices as low as possible - if PAUSE is cheaper, and they are AUT. dealer and service minded, there is no point in ordering form Krish.

Wish you the best of luck

Redigerat av Anima, 12 May 2008 - 10:28.

Postad 12 May 2008 - 10:51

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0

One last thing:

If any se dealer can order 20+ G9 and Krish can only order 5-10, something is wrong. Supplies are going to be distributed equally between all AUT. dealers depending on demand for each dealer. Just my thought :unsure:

Just for your info - krish has told me that he has NOT rejected the 5+% discount. Everything depends on how many tv's he can order.

However, any competion from SE dealers will surely force Krish to lower his prices if he wants entry to the SE market.

So if anybody are still interested in getting a very good price, i would like to encourage you guys to wait and see what PAUSE's prices are, and if Krish AV indeed can undergo these prices as he has promised me.

Psychogun: please send me a PM when you have final pricings, and how many are interested. I'll see what i can do to get prices as low as possible - if PAUSE is cheaper, and they are AUT. dealer and service minded, there is no point in ordering form Krish.

Wish you the best of luck

The thing is that selling Pioneer from UK to Sweden will invalidate warranties here, any errors and the plasmas will have to go back to Krish AV because Pioneer Scandinavia will not tuch them. There have been a ruling case in Sweden about this before which Pioneer won regarding Warranties when buying from other countries. So its not just about priceing.

Sen tillbaka till trådens grundinnehåll.

Ni alltid välkomna att komma in och prata med oss, precis som Reference Audio och Pause. Men vi kommer inte heller att gå ut med något officiellt pris för en sådan sak. Vi säljer service, att vi kan kalibrering bättre än alla andra och att vi ser över varje installation och kund så man köper rätt. Vi tar inte ut mer betalt än någon annan för det heller, men värdesätter att vi ser till kundens bästa och inte att sälja bulk.

Det blir tilldelning av plasmorna i början också och trycket på dom verkar vara väldigt högt.

Postad 12 May 2008 - 11:50

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag kommer att göra så här folket: Samla in samtliga intressenter med TV-modeller + stativ etc. som vi är intresserade utav och skicka denna lista till ett par återförsäljare. De som ger oss bäst pris kombinerat med service köper vi utav. Ok? PAUSE borde vara på gång snart med priserna.

//Sebastian

Postad 12 May 2008 - 12:04

LanBoy888
  • LanBoy888
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag kommer att göra så här folket: Samla in samtliga intressenter med TV-modeller + stativ etc. som vi är intresserade utav och skicka denna lista till ett par återförsäljare. De som ger oss bäst pris kombinerat med service köper vi utav. Ok? PAUSE borde vara på gång snart med priserna.

//Sebastian

Ska man skicka ett PM till dig om man är intresserad eller?

Postad 12 May 2008 - 12:32

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
People!! Var vänliga och skicka mig ett PM med namn, telfonnr och vad ni skall ha(modell) så skall jag sammanställa en lista som jag kan visa upp vid prisförfrågan.

Detta gäller Stockholm, OM vi får till köp utanför Stockholm så säger jag till.

Redigerat av psychogun, 12 May 2008 - 12:33.

Postad 12 May 2008 - 13:31

Ruuupert
  • Ruuupert
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Skickade ett mail till pioneer i Sverige för två veckor sedan och fick som svar att dem tar emot tv-apparater och repaperar dem från utlandet bara kvittot(?) har den här stämpeln som Anima skrev om i den andra gruppköpstråden.

Dock hänger jag personligen på det här gruppköpet istället bara PAUS bestämmer sig om de ska frakta teven utanför Stockholm för ifall det visar sig att teven är trasig vid leverans så måste man krångla och skicka tillbaka till UK och det är jag inge sugen på.

The thing is that selling Pioneer from UK to Sweden will invalidate warranties here, any errors and the plasmas will have to go back to Krish AV because Pioneer Scandinavia will not tuch them. There have been a ruling case in Sweden about this before which Pioneer won regarding Warranties when buying from other countries. So its not just about priceing.

Sen tillbaka till trådens grundinnehåll.

Ni alltid välkomna att komma in och prata med oss, precis som Reference Audio och Pause. Men vi kommer inte heller att gå ut med något officiellt pris för en sådan sak. Vi säljer service, att vi kan kalibrering bättre än alla andra och att vi ser över varje installation och kund så man köper rätt. Vi tar inte ut mer betalt än någon annan för det heller, men värdesätter att vi ser till kundens bästa och inte att sälja bulk.

Det blir tilldelning av plasmorna i början också och trycket på dom verkar vara väldigt högt.

Postad 12 May 2008 - 14:38

Anima
  • Anima
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Skickade ett mail till pioneer i Sverige för två veckor sedan och fick som svar att dem tar emot tv-apparater och repaperar dem från utlandet bara kvittot(?) har den här stämpeln som Anima skrev om i den andra gruppköpstråden.

If bought from an aut. dealer in another eu country, and if papers are stamped, you will get the 1 year EU warrenty, which is what Krish will do.

I understand if you are not comfortable if you need to send the tv to UK after 1 year. However, pioneer tvs are known for their build quality, and if a problem has not been spotted during 1 year, chances are that it won't either during the 2nd. year.

I hope that SE dealers will offer low prices as this will mean better prices for both SE and DK members comitted to buying a g9 pioneer :)

Postad 12 May 2008 - 15:26

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ok, jag har fått ett par PM skickade till mig:

AZero: 1st 5090+1st 6090
LanBoy888: 1st 5090(H?)+stativ
ChristianH: 1st 5090H+högtalare+stativ
Kotten33: 1st 5090+högtalare
Enator: 1st 6090H+stativ

Var det inga fler?

Postad 12 May 2008 - 16:12

AZero
  • AZero
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Var det inga fler?

Jag skall ha stativ till mina oxå+högtalare till 509.(Har inte bestämt mig)+ en onkyo 606 oxå om det hjälper....

Postad 12 May 2008 - 16:33

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Det var väggfeste som jag var ute efter.
Samt utan buzzing :)

Postad 12 May 2008 - 16:45

mjp
  • mjp
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag är också ute efter en tv, men tyvärr bor i rätt stad, nog enda gången jag har sagt att Göteborg inte är rätt stad :)
Men följer ändå tråden med spänning och se vad ni hamnar på för pris och ev om dom ska ta sitt förnuft till fånga och kuna skicka till rätt sida av sverige med :P

Postad 12 May 2008 - 16:50

joro82
  • joro82
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag är intresserad men det beror lite på leveransdatumet. Är det sagt något om detta?

Postad 12 May 2008 - 17:22

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Var det inga fler?

Har precis kommit hem från jobbet så skickade precis ett PM till dig.

Postad 12 May 2008 - 18:50

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ok, jag talade med PAUSE. Ärligt talat så...tja, jag vet inte.

1) De är rätt säkra på att de inte kan leverera mer än +-5-8st vid släppet, ingen vet igentligen hur stor ransonen blir.
Pioneer är tydligen mer sugen på att leverera tv:n för demo i butik etc. i början.

2) De spelar tydligen ingen roll om vi blir 5st eller 30st på gruppköpet, vi får samma rabatt. 1500kr hörde jag han säga, och kanske lite mer vid köp utav högtalare etc.

Vad känner ni andra? Jag blev faktiskt inte särskilt upphetsad idag, men iofs är det rätt svårt då inte ens handlarna vet hur mycket inköpspriset blir, tillgången etc.

Angående buzzing och öppet köp så verkar det lite si sådär, enligt säljaren så har ingen utav deras kunder klagat på Pioneer plasma.

Postad 12 May 2008 - 18:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Hmm ja, finns väl bara en sak att göra och de e å vänta tills dom kommer så får vi se :P
Kanske ni andra butiker som hänger här kan fixa 1500 kr i rabbatt eller så :) finns ju en fördel med er andra och det är ju att ni fraktar era produkter till oss som kanske har några mil till sthlm.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 12 May 2008 - 18:59.

Postad 12 May 2008 - 19:14

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Ok, jag talade med PAUSE. Ärligt talat så...tja, jag vet inte.

1) De är rätt säkra på att de inte kan leverera mer än +-5-8st vid släppet, ingen vet igentligen hur stor ransonen blir.
Pioneer är tydligen mer sugen på att leverera tv:n för demo i butik etc. i början.

2) De spelar tydligen ingen roll om vi blir 5st eller 30st på gruppköpet, vi får samma rabatt. 1500kr hörde jag han säga, och kanske lite mer vid köp utav högtalare etc.

Vad känner ni andra? Jag blev faktiskt inte särskilt upphetsad idag, men iofs är det rätt svårt då inte ens handlarna vet hur mycket inköpspriset blir, tillgången etc.

Angående buzzing och öppet köp så verkar det lite si sådär, enligt säljaren så har ingen utav deras kunder klagat på Pioneer plasma.

ehhhe jag kan förhandla mycket mera än så för mig själv :)

Postad 12 May 2008 - 20:30

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Ärligt talat känns 1500:- rabatt lite i minsta laget. Personligen tycker jag inte det känns lönt med gruppköp om vi nu inte kan få ner priset mer än så. Tycker det måste ner till 25-26000 kr (om riktpriset nu blir drygt 30.000 kr som Havosci tidigare nämnde i G9 tråden), annars kan det lika väl vara. Det är min årsikt.

Hur känner ni andra?

Redigerat av belzebubb, 12 May 2008 - 20:34.

Postad 12 May 2008 - 21:05

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Kan hålla med dig, hade nog också hoppats på lite mer än 1500:-. Men allt beror ju på vad den kommer att kosta som grundpris hos Pause.

Postad 12 May 2008 - 21:16

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Ärligt talat känns 1500:- rabatt lite i minsta laget. Personligen tycker jag inte det känns lönt med gruppköp om vi nu inte kan få ner priset mer än så. Tycker det måste ner till 25-26000 kr (om riktpriset nu blir drygt 30.000 kr som Havosci tidigare nämnde i G9 tråden), annars kan det lika väl vara. Det är min årsikt.

Hur känner ni andra?

Känner som du !

Postad 13 May 2008 - 06:19

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag säger så här, det är på tok för lite i rabatt! Och som försäjaren lade fram det, att det spelar ingen roll om vi är 5 eller 20, så blir det samma rabatt....I don´t like it. Köper man fler tv-apparater, så borde det såklart bli mer rabatt - Mer försäljning för dem, större möjlighet till rabatt.

Om de inte kan leverera eller ge oss bättre rabatt, så f..k it, vi går till nästa. Men, en sak bara...ni kan inte jämföra svenska handlare med England t ex. då de har lägre momssats i UK.

//Sebbe

Postad 13 May 2008 - 09:38

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Nog ska man ner 20% om det ska vara aktuellt allt. Jag kan dock förstå om dom inte vill ge någon större rabatt för gruppköp då det skulle blotta deras marginaler och göra det svårt att sälja apparaterna till ordinarie pris efter det.
Gruppköp vore väl intressant men om jag ska vara ärlig så tror jag inte så mycket på det.

Sen ska man ha klart för sig att engelsmän är lojala mot sig själva inga andra, tro mig jag vet.

Postad 13 May 2008 - 10:38

ChristianH
  • ChristianH
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Som många andra har sagt så 1500:- var lite väl lite. Något bättre erbjudande tycker jag vi borde få för att det ska bli atkuellt.

Postad 13 May 2008 - 12:06

LanBoy888
  • LanBoy888
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Det är bara avvakta och se vad som händer, då releasen närmar sig. Personligen tror jag inte att vi får mer än 1500:-, kanske mer om man förhandlar själv som Enator sa.

Postad 16 May 2008 - 20:10

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag har nu namn på alla intresserade och om alla orkar vänta ett litet tag till, så kommer jag att gå iväg till ett par affärer för att pressa priset.

Vi avvaktar lite! :)

Trevlig Helg

Postad 16 May 2008 - 20:21

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Härligt. Hur många blev det tillslut ??

Postad 17 May 2008 - 08:22

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

Jag har nu namn på alla intresserade och om alla orkar vänta ett litet tag till, så kommer jag att gå iväg till ett par affärer för att pressa priset.

Vi avvaktar lite! :)

Trevlig Helg

Ring Mattias på HBC oxå. Jag brukar handla därifrån.

Postad 17 May 2008 - 10:07

Unregistered5b2dfb4b
  • Unregistered5b2dfb4b
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ni kan nog tyvärr inte vänta er någon större rabatt på dessa tv-apparater då jag misstänker att marginalen ute i butikerna ligger någonstans runt 15 % från början. Detta antagandet är inte helt taget ur luften utan är baserad på egen branscherfarenhet. Dessa tv-apparater finns hos många återförsäljare vilket leder till att konkurrensen är stor och priset blir ganska pressat redan från början. Jag har svårt att se att någon skulle sälja produkterna med mindre marginal än 5-8 % då de i själva verket skulle göra en förlust om man räknar in de rörliga kostnaderna som uppstår vid en försäljning (löner, transporter etc).

Om det sedan finns pengar tjäna på att köpa in från annat land är det en helt annan sak då prisläget kan variera mellan länderna dels beroende på valutakurser och dels det övriga kostnadsläget i landet.

mvh Krister

Postad 17 May 2008 - 10:10

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ok, nu har jag slängt ihop den senaste listan över folk som är intresserade utav att handla 9G skärmen till ett bättre pris. Ni som inte är 100% klara över vilken modell ni vill ha, kan rätta till här och nu om ni bestämt er. Det är som sagt inte så långt kvar, men än finns det tid att ändra modell såklart. Jag tänkte jaga lite återförsäljare nästa vecka för att se vad de säger.

////////////////////////////////////////////////
PIONEER 9G GRUPPKÖP STOCKHOLM 2008-05-17
////////////////////////////////////////////////
Duran - 5090 + stativ
Hansimuller - 5090
Robbazz - 5090 lr H + stativ
SirLinkan - 5090 + väggfäste + högtalare
christerdahlin - 5090 + väggfäste
AZero - 5090 + 6090
LanBoy888 + 5090 lr H
ChristianH - 5090H + högtalare + stativ
kotten33 - 5090 + högatalare
Enator - 6090 + väggfäste

Är alla med nu? Jag får det till 12st inkl. jag själv.

Enator: Jag skall snacka med Mattias på HBC.

Redigerat av psychogun, 17 May 2008 - 10:11.

Postad 17 May 2008 - 11:06

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Ser bra ut de där.
SJälv kan jag faan inte bestämma mig för om jag ska ha högtalare till eller inte. OM man ska ha högtalare ska jag då ha sido eller underhögtalare e ju frågan. kan vara snyggt utan men kan vara mycket använbart för mig till mycket slö tittande osv. Personligen tycker jag underhögtalare e lite snyggare än sidohögtalare, MEN fördelen med sidohögtalare e ju att om man vill ta bort dom så funkar ju bordstativet till tv´n även utan högtalare men ska man ha underhögtalare så måste man köpa ett annat bordstativ som e mycket högre och då kan man ju inte om man vill ta bort högtalaren och köra utan ett tag.
Hmm knepigt de här :) men men åter till topic !!

Postad 17 May 2008 - 11:22

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Var som jag trodde, skrämselpropaganda från diverse handlare på detta forum, det kan inte vara lätt vara handlare i Sverige idag.

Men det är fördel ändå köpa från Sverige med anledning av frakten, glaset spricker lätt om inte plasman fraktas på rätt sätt och i Sverige kör de med EU-pall vilket är det rätta sättet, finns därav ingen möjlighet de kan välta plasman.

Postad 17 May 2008 - 18:24

Unregisteredb7c9e078
  • Unregisteredb7c9e078
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
tror ni det är helt kört att få dem innan fotbolls em?

Postad 17 May 2008 - 19:50

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0

tror ni det är helt kört att få dem innan fotbolls em?

Du kan köpa en 8G öppet köp innan em och efter em lämna tillbaks den och då kan ta 9G :)

Postad 20 May 2008 - 21:59

Unregisteredb7c9e078
  • Unregisteredb7c9e078
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
vad hände med gruppköpet är det lagt på is?

Postad 21 May 2008 - 13:48

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Nej, det är [b]inte[/b} lagt på is! Jag har haft en mängd jobb och privata saker som tagit tid, så jag har inte hunnit. Jag har kontaktat en annan butik som verkar ha lite mera tillgång på TV:n, så jag skall snacka med dem. Jag återkommer senare med info.

Postad 21 May 2008 - 14:51

marpou
  • marpou
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Nej, det är [b]inte[/b} lagt på is! Jag har haft en mängd jobb och privata saker som tagit tid, så jag har inte hunnit. Jag har kontaktat en annan butik som verkar ha lite mera tillgång på TV:n, så jag skall snacka med dem. Jag återkommer senare med info.

Har PM:at dej.

Postad 22 May 2008 - 09:59

Unregistered9c603b2b
  • Unregistered9c603b2b
  • Lärjunge

• 482 inlägg
  • 0
Ær oxå intresserad av en 5090 om priset blir rætt!

Postad 22 May 2008 - 10:35

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av en 5090 + underhögtalare + stativ

När måste man bestämma sig? Kommer inte få loss pengar förrens tidigast i slutet på juni. Så om det inte är för sent då är jag definitivt intresserad.

Postad 22 May 2008 - 12:15

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ok, snyggt! Skicka mig era namn och mobiltelnr. så fixar jag med er på listan.

Postad 22 May 2008 - 21:14

bbb
  • bbb
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
+1 på 5090H förutsatt att det blir ett bra pris.

Postad 22 May 2008 - 23:47

Efny
  • Efny
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
1500:- i rabatt kan nog de flesta prata till sig utan ett gruppköp. Du kan nog få mer rabbatt om du paketerar med väggfäste och/eller högtalare. Sen är ju den gyllende frågan. Vad blir priset som man får rabatt från? Bara gissningar än så länge.

Postad 23 May 2008 - 09:49

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag har kontaktat ett par butiker och väntar på svar, så vi väntar och ser.

Postad 25 May 2008 - 20:20

Lärling
  • Lärling
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av att deltaga i gruppköp av 50 " Pioneer,
om oklarheterna kring kostnader för kalibrering (?), leveransdatum och buzzing är helt utklarade.

Jag är intresserad av:
5090 med bordsstativ KRP-TS02 (för sidhögtalare)

Bra initiativ

/Markus, bor i Stockholm

Postad 26 May 2008 - 16:20

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ok jag har fått napp och kommer att PM:a samtliga som är intresserade. Vi kan stänga denna tråd.

//Sebastian

Postad 26 May 2008 - 19:08

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Härligt. Kommer du skicka pm idag ?? lite nyfiken e man ju allt :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.