Jag har för mej dom sa att cm9 skulle finnas inne ett par tre veckor.
Japp jag har provlyssnat igen,tyvärr tycker jag inte att lyssningsrummet i jkpg är något vidare till att börja med.
Saftade på med Chameleon av trente möller som första låt och jädrar vad det skallrade i taket.
Körde vidare med lite av den musik jag testade med sist,spelade även första spåret från soundtracket till nya batmanfilmen där det är ett parti med skoningslös och extremt krävande bas som avslöjar det mesta av högtalarens förmåga i de frekvenserna...
Kan väl börja med att säga att vare sej cm9 eller mentor6 klarade sej helskinnade....men inte direkt dåligt heller.
En del berodde nog på lyssningsrummet.
Man får inte heller glömma att dessa högtalare inte tävlar om att vara världens bästa och kostar "bara" runt 25000:-
Jag menar att jag har hört högtalare som klarar det mycket bättre men som å andra sidan kostar typ 70-100 000:-
Tillbaka till ämnet.
Jag skulle vilja sammanfatta det lite såhär: Dali ligger ett snäpp högre upp i hela registret.
Inte dåligt på något sätt men...ja bara högre upp.
B&W placerar instrumenten mer tydligt,petar fram dom lite mer.
Man tycker sej höra att DÄR är gitarren och DÄR är rösten osv,mer markerat,mer 3D.
Dali spelar lite jämnare,lyfter fram ALLT på samma nivå,håller inte igen utan öser på och håller ändå samman allt på ett bra sätt.
Dali är tydliga och i något något fall tyckte jag mej kunna höra detaljer i väldigt komplex musik tex. Nightwish - The Poet And The Pendulum (efter det lugna introt) lite tydligare på Dali.
Just Nightwish tycker jag är bra att testa lite med för dom har VÄLDIGT mycket på gång samtidigt och ställer höga krav på stärkare och högtalare i det avseendet,sen kan man ju tycka vad man vill om dom...
Vilken av dessa blir man då först lyssningstrött på då...?
Ja där har vi väl frågan som gör att personligt tycke och smak kommer in.
INGEN av dessa är dåliga,tvärtom men vad är det som jag personligen föredrar är det som kommer att avgöra valet av ev. köp för alla som är sugna...
För min del känns det lite som att Dali som är intensiv,snabb,spelglad,lite mer upplöst kommer kanske att bli lite för mycket....kanske
B&W spelar lite mer avslappnat,mer tillbaka lutat men kan också uppfattas som "trötta" om man jämför med Dali...
Skulle jag köpa idag skulle valet falla på B&W CM9.
Det har också med att göra att mitt nuvarande rum har betong väggar och en vägg med en del fönster,därför "tror" jag att B&W passar bättre in i just det lyssningsrummet.
Men som sagt Dali låter förbaskat bra också.....
Mvh
falangen
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Köpråd - Högtalare för stereo 15-30000
37 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?