Trevligt, beställde själv en 400FF för några dagar sen.
Lyssningsintryck önskas när du har fått hem den, lite sugen på en 300 själv, svårt val det där när det inte skiljer så mycket i pris på dom...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
19 relaterade trådar
Postad 10 January 2011 - 21:51
Lyssningsintryck önskas när du har fått hem den, lite sugen på en 300 själv, svårt val det där när det inte skiljer så mycket i pris på dom... Postad 11 January 2011 - 03:21
Ja jag tyckte det var svårt o välja mellan 200,300 och 400.. men bättre köpa för stor än för liten.. eller nått Iofs så tror jag inte den är för stor men vi får väll se. Postad 11 January 2011 - 10:50
smyger in i tråden...
Har skrivit i en 6år gammal bazooka tråd också.. men... Tänkte skruva fast en LITEN aktiv sub under soffan, just nu har jag ingen anaing om hur mycket plats det finns, men om 40 min vet jag Ideér? Postad 11 January 2011 - 14:10
Både yamaha och canton har liggandes modeller samt att det finns nått ytterligare märke med en modell. Sök på prisjakt på subbar och sortera från billigaste så hittar du dom snabbt.. tror inte nån av dom kostar över 5k Postad 11 January 2011 - 14:27
Jag skulle välja mellan 200:an och 400:an. Har inga länkar eller nåt att dela med mig av men jag har fått uppfattningen att 300:an inte är lika mycket "hifi" som dom slutna modellerna. Dessutom skiljer det kaffepengar mellan 300 och 400 och ca 2 cm extra i golvyta så valet är givet mellan dom anser jag. Har även sett folk här på forumet som byggt slavkonstruktioner med Peerless-element och lovordar dom inte direkt. Så jag hade definitivt gått på en av dom slutna. Jag tänker ibland att, attans att jag inte tog 400:an ändå. Men den tar ju lite mer plats än den lilla 200:an och volymmässigt så klarar sig en ensam 200:a lätt i mitt 16-17 kvm rum. Receiverns LFE-out ligger på 0dB och subbens slutsteg på ca 40-45%, delningen sköts av receivern och är lagd på 80hz. Det vore lite intressant att se om en 400:a kan gräva än lite djupare till film men jag lyssnar ändå mest på musik och det är där det ska låta bra. Dessutom blir det lättare att placera in sub nr 2 när dom är lite mindre i formatet. Alltså, jag tror att 200 och 400 låter "lika" bara att storebror kan spela högre och djupare. Har ju hört endast 200 men 400 togs ju fram för att just kunna spela lite mer men med samma kvaliteter. Sen tåls det att sägas igen då det kommer upp i nästan varje subtråd. Ett mindre element är Inte snabbare än ett stort. "Snabbhet" beror främst på hela konstruktionen av lådan, placering/akustik i rummet, group delay osv. Och jag tror de flesta förstått nu att BK fått till det riktigt bra med dessa subbar när det gäller musikalitet. Dra gärna iväg ett mail direkt till dom som sagt och ställ era frågar. Dom kan förmodligen svara på frågan angående skillnaderna mellan de olika modellerna. MVH Martin Postad 11 January 2011 - 14:33
Har du nån länk till nåt inlägg om dom byggena som man kan läsa lite i? Jonas Postad 11 January 2011 - 18:03
Nej, tyvärr har jag inte det. MVH Martin Postad 11 January 2011 - 18:22
Jodå, hitta en tråd: https://www.minhembi...p;hl=sovrumssub
Se inlägg nr 16 och framåt. Har för mig jag läst på fler ställen också att Peerless spelar bättre i slutna än slavbaskonstruktioner. Postad 12 January 2011 - 09:37
En fundering bara.... På subben finns bara en av/på knapp på baksidan. Alltså inget standbyläge. Behöver man stänga av den? Tar subben ngn skada av att stå på för jämnan?
Har ev tänkt att koppla subben till en trådlös på/av kontakt i väggen. Behövs detta tror ni? Postad 12 January 2011 - 14:22
Mailade BK och frågade lite om skillnaden på ljudet från dom olika modellerna, verkar som det är en XXLS400 som jag ska satsa på tror jag...
"Hello Jnas The XLS300/PR has more output low down than the XLS200 but as it has a passive radiator it is not as tight and fast as the XLS200. The XXLS400 has more output and better timing than the XLS300. Regards Tom Pearce" Postad 12 January 2011 - 14:26
Det finns ett eluttag på vissa förstärkare som slås på då man slår på förstäkaren, har du ett sånt kanske du kan använda det till suben, kolla bara så den inte drar mer ström än vad uttaget pallar med. Annars så kan man bygga ett eget remotepåslag om amn är lite händig med el, det som behövs är en liten lagom låda och en kontaktor med 12 volts spole och lite strömkontakter, då kan man använda 12V-triggern från förstärkaren till att slå på suben med. Postad 12 January 2011 - 15:11
Vet ej, men det funkar säkert bra, finns såna för upp till 1000w så det borde inte vara nått problem. Postad 12 January 2011 - 15:26
Earthquake har en billig som ska låta bra. Postad 12 January 2011 - 18:21
Precis som jag trodde, bra summering! MVH Martin Postad 15 January 2011 - 20:45
Fyller på lite här... Om man inte vet exakt hur subben och framför allt nätdelen till steget är konstruerat så är det en bra idé att slå av den när den inte används. Det är ofta inte helt uppenbart hur de fungerar heller. Vissa modeller klipper bara ljudet ut, typ som "mute" - fast strömmen ligger fortfarande på vissa kretsar som inte är att föredra. Det blir som att den är påslagen konstant då. KEF hade det så på sina äldre basar, men det kanske är annorlunda nu för tiden, men vem vågar chansa ? Inte jag iaf :-) Nå, ingen som fått hem en 400:a än ? Är väldigt intresserad av era intryck isf... Kanske ännu bättre med två st 200:or istället för en 400, vad tror ni ? Postad 16 January 2011 - 02:09
"Many thanks for your order for the XXLS400-FF and the Anti-Mode 8033C. We manufacture our subwoofers to order and the lead time on this item is about 10 to 14 days. We do not debit your credit card until the subwoofer is ready for dispatch when we will email you the consignment details to allow you to track online. " Det har gått 11 dagar nu så snart borde den dyka upp. Postad 19 January 2011 - 16:34
När jag beställde min fick jag ett liknande mail från dem. Jag kollade in på mitt konto (efter 10 dar) och såg att de redan dragit pengar för subben men inte skickat mina kolliuppgifter. Mailade dem och fick då uppgifterna på en gång. Subben hade redan gått iväg och fanns att hämta upp på Posten! Redigerat av Pierre73, 19 January 2011 - 16:35. Postad 19 January 2011 - 17:43
Jodå den är skickad och fick kollinummer men den verkar fortf ligga i england.
7100:- ink antimode 8033 Postad 19 January 2011 - 19:30
Fick oxå ett sådan mail fast leveranstiden var då mellan 7-10dagar på min xls 200df.
Nu har det gått 14 dagar sedan det mailel, frågade idag om det är skickad men inte fått svar ännu.. Segt... Postad 19 January 2011 - 19:35
Fick också det mailet när jag beställde i somras. 2 dagar senare fick jag ett nytt mail att dom skickat den
MVH Martin Postad 19 January 2011 - 23:40
Kanske många som beställt ny sub från BK för sina julklappspengar och därav lite längre produktion?
Postad 21 January 2011 - 22:40
Ni som har fått subbar ifrån BK, vilken väg åkte dom ?
Fraktades dom med DPD uk? och sen i sverige? Tror dom har supit till lite.. "21 Jan 2011 15:25 Segeltorp Your parcel has arrived at the local delivery depot " Känns inte så rätt om man bor i uppsala Edit... hmm dom verkar mena postsorterings terminalen där.. Redigerat av Unregistered60e95600, 21 January 2011 - 23:19. Postad 22 January 2011 - 10:22
Skickade iväg ett mail till på Torsdagen utan svar..
Frågade då igen hur det går med beställningen, och la till en ytterligare bas. Skall det ta 4v så är de lika bra att beställa en till direkt.. Hur upplever ni deras mailkontakt? Brukar dom svara snabbt förutom efter en beställning med det svaret som postat längre upp. Postad 22 January 2011 - 11:57
Dom har dragit pengarna för mina 2 400 som jag har beställt iaf men det kan ta up till 2 veckor innan dom kommer om jag har fattar rätt?
Vill ha nu!!!! Nån som vet om antimoden fungerar lika bra med 2 subbar som med kalibreringen jag har redan en 8033 antimode men när jag körde den på mina gamla T3or fick jag bara ljudet ur en sub att låta under kalibreringen . Redigerat av Unregisteredb8fe0480, 22 January 2011 - 11:57. Postad 22 January 2011 - 17:13
För er som inte sett det så har rehifi en mattsvart XLS200 inne för 2900 kr. Går säkert att pruta lite på också.
MVH Martin Postad 22 January 2011 - 17:24
Någon som har en BK sub och som kan delge lite intryck?
Är den välbyggd? Hur känns kvalitén? Hur är ljudet? Postad 22 January 2011 - 23:08
Tror nog samtliga frågor är besvarade i denna och andra trådar / reviews.
Postad 23 January 2011 - 14:30
Finns absolut ingenting att klaga på när det gäller byggkvalité och finish. Jag har den blanka svarta och den är kanonfin. Lyssningsintryck finns på forumet om du söker. Grymt prisvärd sak. MVH Martin Postad 24 January 2011 - 11:56
Val av sub känner jag nästan är bland det svåraste av det jag köpt än så länge.
Det känns som att valet står mellan BK 200 eller 400 samt XTZ W12.16 Det känns generellt som att 400an och w12an är mer lämplig till mig som huvudsakligen bygger min anläggning för film även om jag också använder den till musik. Fördelen med 400an är väl dels storleken men även att man kan få den i precis det utförandet man vill ha den i. Men det verkar också som att w12an ger mer effekt pga att den inte är sluten? Rummet är 19 kvadrat men är förbundet med hall och kök (ej inräknat) utan dörrar. Postad 24 January 2011 - 16:23
Precis packat upp min 400 nu, Inlednings IED i hurt locker fick en HELT annan tyngd nu.. Galet
Kvaliten på bygget är 10/10 iaf. Inte på långa vägar färdig inställt än men jag tycker den gör allt som skrevs om den, spelar snabbt och djupt. Kanske lite för djupt nästan för en lägenhet. Lite problem att hitta en bra övergång mellan frontar och suben, känns som det saknas lite mellanbas eller nått sånt.. men som sagt säkert inställnings fråga.. Redigerat av Unregistered60e95600, 25 January 2011 - 21:06. Postad 24 January 2011 - 19:20
Nu kan jag verkligen inte vänta skynda med intryck nu lowtech !!
Undrar hur 2 st kommer låta ... Postad 26 January 2011 - 18:44
Helt seriöst, nu har det gått 1v sedan mitt första mail och inget svar på hur det går med min beställning eller nåt alls.
I måndags drog dom iaf pengar för dom båda subbarna, så dom läste ju mina mail om att jag ville ha en till men svarade inte på när dom skickas eller med kolinr. Segt, snart gått 1 månad sedan beställning och fortfarande utan basar Postad 26 January 2011 - 20:06
Det kan aldrig bli för djupt för en lägenhet. Tejpa fast tallrikarna och dra på! Postad 26 January 2011 - 21:28
Jo jag hade faktiskt totalt glömt bort att tänka på detta Långledig helg så då jelvar ska det bli lite justeringar och provningar.
Inte för att jag känner dom precis, men jag har fått uppfattningen att dom är inte ett sånt företag som strular och är dumma. Nästan säker på att du får samtal ifrån posten ang hemkörning när som helst.
Spelar ju inte så stor roll för mig, det som jag funderar på är hur det blir oss grannarna.. sitter dom och lider i tystnad eller vet dom helt enkelt inte vem som orsakar ****t.. eller så bryr dom sig inte Postad 26 January 2011 - 21:31
Är inte orolig för att dom inte skall komma, utan tycker att deras support är helkass. Inte hört ett ljud sedan beställning trots flera mail.. Postad 26 January 2011 - 23:44
Otroligt irriterande ja, kanske hade tur med mina mail som fick dom besvarade.
Postad 27 January 2011 - 12:38
Har mailat dem i frågan och fick svar dagen efter: Hello! I´ve got an BK XLS 200DF and I wonder if it´s necessary to switch the sub to OFF-mode every time it´s been used? Is it ok to always have it in ON-mode or is something damaged when the woofer is on for days at the time? Svar: Hello Pierre You do not have to switch the subwoofer off, but it is advisable to turn it off if you are away for long periods of time (holiday etc.). If it helps you can leave the power switch on the subwoofer on and turn it off at the mains switch on the wall. Det verkar alltså vara OK att ha den på för jämnan.... Postad 27 January 2011 - 21:18
Nu blev allting perfekt inställt och ordnat, iofs kör jag med en antimode men fan va bra xls400 känns nu.
Lirar jättebra tillsammans med resten av system utan att ens märkas av att den finns där. Kan man lätt gå med i klubben "Hemmabio utan sub är ingen hemmabio" Postad 27 January 2011 - 23:01
Då är det dags att fixa ett galleri tycker jag MVH Martin Postad 28 January 2011 - 13:16
För er som vill se storleksskillnad mellan 200 och 400.
https://www.minhembi...m/ZCHLOi/257490 MVH Martin Postad 31 January 2011 - 22:36
Idag börja dom bygga mina 2 XLS400 subbar borde kanske ha dom slutet av nästa vecka kanske ,har skickat mail för nån dag sen fick svar idag så supporten är seg men men det är på gång iaf .
Postad 05 February 2011 - 21:18
Är väldigt sugen på en xls200 alt. xxls400. Är lite osäker på vilken, har ett rum (källare) på ca 27 kvadrat, och stativare. Sen är musik viktigast för mig, film kommer i andra hand. Vore tacksam om någon kan hjälpa med storleken på subben.
Postad 05 February 2011 - 22:37
Jag körde på en 400 + en antimode, slutade på 7053 eller nått sånt med frakt.
Har du pengar så kör på en sån. Postad 05 February 2011 - 23:25
Jag skulle kunna men frågan är om den inte blir för mycket för mina 5" stativare. Kanske tänker helt fel här, har just införskaffad min första hifi/hembio =) och just därför tänker mer på xls200. Postad 06 February 2011 - 06:51
Funkar nog fint med 200an med.
Finns några äldre trådar om den från 05-06, kolla igenom dom om du inte sett dom innan. sök på xls200 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |