Bra bild sd-kanal (JA eller NEJ): = JA.
Bra bild hd-kanal (JA eller NEJ): = SUPERB.
Bor (stad): Stockholm/Kista
26 relaterade trådar
Postad 16 februari 2007 - 17:00 Bra bild sd-kanal (JA eller NEJ): = JA. Bra bild hd-kanal (JA eller NEJ): = SUPERB. Bor (stad): Stockholm/Kista Postad 16 februari 2007 - 18:56 Fick tebax min HD box idag!! Efter att den varit inne på kolla! Det jag kan säga är att det är NADA skillnad!! Lika dåligt fortfarande! Block av fyrkanter som flyter omkring i bakgrunden på nästan alla kanaler o nästan allt innehåll på kanalerna!! Nu även HD kanalerna!! En rolig sak bara. Ringde ComHem i förrgår för o kolla hur långt dom hade kommit med boxen! Då hade dom inte ens börjat med den!! Fick den idag!! Lite wierd:)) Inte har dom gjort ett skit med den inte! Sammanfatningen av det hela är att jag kommer att kräva att en tekniker kommer hem till mig och ser med egna ögon att nått inte står rätt till!!! Det är nått vajsing med signalen comhem levererar! En annan inte rolig sak är att dom har lyckats skada fronten på ett ställe två fina skav repor!!! Kommer få en ny box i veckan! Men är då tvungen att skicka den ******** gamla boxen tebax!! Innan dom kan skicka ut den nya! Postad 16 februari 2007 - 22:29
Detta tyder inte på nåt annat än vad som tidigare hävdats, fullkomlig nonchalans av kunderna från com hems sida. Det minsta de kan göra borde väl vara att prova den på en tv av samma slag som den felanmälts med. Är helt säker på att jag fick ett gammalt retur-ex som min första box, kartongen var tejpad och ful och saknade handtag. Och hur tusan kan de säga att de inte hört att det varit några som helst klagomål på boxen?! Pratar de aldrig med varandra på jobbet eller?? De kan ju inte ha nåt som helst intresse för sitt jobb heller eftersom de ALDRIG KAN SVARA PÅ NÅGONTING MAN UNDRAR som är av teknisk karaktär! Nåja, det finns väl vissa undantag, men det verkar som man ska ha lite tur för att hamna hos en kompetent människa. Blir till att skriva en välformulerad felanmälan med andra ord... Vad har ni som felanmält skrivit? Tror ni man kan få igenom att slippa betala för abonnemanget så länge bilden är uppfuckad? Postad 16 februari 2007 - 22:42 Jag tror att i vissa stationer så har comhem problem med signalen, att de har lokala "antennförstärkare" som säkert får upp signalstyrkan men det blir problem med kvalitén pga av detta. Har ingenting som styrker min teori direkt, men det känns som en logisk förklaring till varför vissa inte har några som helst problem med samma box och tv. Sådana lokala störningar med signalen torde ju visa sig mycket mer med en helt digital överföring av bilden jämte en analog med scart. Innan någon fått bättre bild när de bytt box så står jag fast vid min teori ![]() Jag tror att en del av de problem som ändå finns med dåliga färgkontraster i de mörka partierna kan lösas med en mjukvaruuppdatering - men en sådan är ju bara att glöma så länge inte kundtjänst sammanställer klagomålen. -- Jag hade vägrat att betala för ett abonemang jag inte kan se - fråga inte om du ska få kompensation utan om hur mycket. Redigerat av JonasJansson, 16 februari 2007 - 22:45. Postad 17 februari 2007 - 02:14 Så får man det aldrig genom svensk mesighet. Man måste koppla på det latinska temperatmentet. - Ringa 08 nummert - Be att får tala med cheferna - Berätta för dem att man är trött på deras J-la kundtjänst och att det är därför man ringer dem och att de alla borde gå på kurs . - Tala om sitt problem och bryter de in ber man dem vara tyst till man är färdig. - Fråga dem vad det tänker göra åt det NU !!! Idag .. OMG ... OSV ... OSV ... Har sagt det så många gånger, men det tycks behövas upprepas. Vågar ni inte ringa 08 nummert eller ? Hur kan man sitta med kass bild dag ut och dag in .. vecka efter vecka.. Jag har haft tekniker hemma hos mig för att jag hade under 50% i styrka och jag ville ha mer för att kunna dra ut det i hela huset. Jag har nu mer än 50% Det kostade inte ett skit. Jo ett samtal till 08 Jag kunde inte få HDbox för mitt hus var inte på pappert färdigt för förrän efter den 15 Jan. Jag fick box innan Jul. Mus eller Man ? ![]() MaVeRiC ![]() Redigerat av Unregistered1103, 17 februari 2007 - 02:15. Postad 17 februari 2007 - 10:37 ![]() ![]() Postad 17 februari 2007 - 11:32
Det du säger är något av en överdrift. Jag hade själv problem med dålig bild på analoga kanaler, samt visst strul med de digitala. Dock inget som gjorde att man inte kunde se på dem. För att avhjälpa detta så skickade ComHem inte mindre än 4(!) olika tekniker från olika firmor. Och till slut lyckades de lösa det hela. DÅ började jag diskutera kompensation med dem. Vilket resulterade i 6 månaders gratis abonnemang + 5månaders gratis Canal + total. Fick inte igenom det genom att vara otrevlig och förbannad, utan tvärtom genom att vara trevlig och på ett konkret sätt lägga fram vilka mina problem varit, och vad de kunde göra för att behålla mig som kund. Huvudkontoret var inte inblandad här alls, utan enbart KS. Så visst går det att ha en vettig dialog med dem. Men kan även hålla med om att det inte alltid är helt självklart. Detta inlägg är iofs svårt off-topic, men så blir det ibland ![]() Redigerat av Dboy, 17 februari 2007 - 11:35. Postad 17 februari 2007 - 11:56 ![]() Postad 17 februari 2007 - 12:19 Redigerat av Minglarn, 17 februari 2007 - 12:21. Postad 17 februari 2007 - 12:50
Exakt var i det jag skriver påstår jag att jag uppskattar ComHems service? Det var inte vad inlägget handlade om. Vad jag skriver är att det går att få rätt mot Comhem utan att skälla på huvudkontoret och hota. Om jag var otydlig ber jag naturligtvis om ursäkt. Självklart var jag inte nöjd efter det 3:e besöket. Men alla problem här i värden är inte självklara, och det faktum att de fortsatte skicka servicetekniker är åtminstonde bättre än om så ej vore fallet. Dessutom bestämde vi, på mitt initativ, att de först skulle lösa felet. Därefter skulle vi diskutera kompensation. Ett helt normalt förfarande vid kundkontakter från ett företags sida.
Minns inte exakt vad felet var. En kombination av felinställd stärkare i huset och en granne som hade någon tokig koppling vill jag minnas. Hoten om att man skall få betala tog jag mycket lätt på. De säger så för att ha möjligheten att skrämma kunder som ringer 10 ggr med urdragen antennsladd. Inget att bekymra sig om menar jag. Vill bara tillägga att jag på intet sätt FÖRSVARAR ComHem, har själv en felanmälan av HD-boxen liggande hos dem nu, som det inte hänt så mycket med. Samtidigt får man ta det lite lungt, och inte gå till överdrift. I denna tråd, och alla andra trådar om ComHem för den delen, känns det som att man måste tycka att ComHem är Sàtan personifierad för att inte bli lynchad. Lite nyanser måste det finnas i diskussionen. Redigerat av Dboy, 17 februari 2007 - 12:51. Postad 17 februari 2007 - 14:43 ![]() Då har du drigit nyansen från MUS sidan ![]() illa för Musen även om musen inte fått Osten ännu ![]() ![]() Hoppas osten kommer för annars kanske det blir "musen som röt" i alla fall. ![]() Tackar för din mogna infallsvinkel i debatten ![]() MaVeRiC ![]() Postad 17 februari 2007 - 15:45 Postad 17 februari 2007 - 17:00 har någon i tråden här sagt upp Sitt tilläggspaket med Hd kanalerna(V00M och Discovery Hd)?? Ringde idag kundtjänst för säga upp dem(orkade inte se samma dokumentär om ormar för 11:e gången). Tänkte skaffa canal + istället. Fick då info att dom är bundna i 11månader. Har inte fått ngn info om att dessa är bundna och måste då gå vägen via reklamations avdelningen. ![]() ngn som gått den vägen här?? och hur var bemötandet??? Postad 17 februari 2007 - 17:03
Jag tecknade Medium med canal +total och även "hd-paketet" men 100 spänn i sjön för SUNK voom och discovery så sa jag inom dom två första veckorna att jag inte ville ha dom, inga problem då man har 2v "betänke tid" ifall man e nöjd. fast jag kan fortfarande se dom nu endå även fast jag ionte betalar ![]() Postad 17 februari 2007 - 17:16
mmm precis som jag känner men nu har ju gått tag och visste inte man fick dem 12 månader per automatik Postad 17 februari 2007 - 18:03 Där kan det har blivit fel kanske? [Edit] Läste fel, så här stod det visst: "Just nu bjuder Com Hem på tre månader när du tecknar ett 12-månaders HDTV-paket. Grundabonnemang på Digital-tv och HDTV-box tillkommer." [/Edit] Redigerat av Unregistered42562, 17 februari 2007 - 18:12. Postad 17 februari 2007 - 18:19 Rent principiellt har du ju ingen rätt att säga upp ditt abonemang bara för att du tycker att kanalerna är tråkiga. Har du fått nånting "på köpet" när du tecknade, tex. en gratis månad om du tecknar ett 12 månadersabonemang, billigare box etc så tror jag det blir svårare att ta sig ur. Annars ska du säga att du inte blivit upplyst om bindningstiden, helt värdelöst att bli bunden i 12 månader om man inte fått någonting för det. Jag hade tänkt att prova på hd-paketet 1 månad men nu fick man ju se hur det såg ut när man hade alla kanalerna gratis i 2 veckor. Postad 17 februari 2007 - 18:53
Dom är där för att du skall förstå att jag skojar med dig .. Det är en säkhet för att vissa inte förstår ord o bokstäver sammansatta i mening så som det var tänkt att det skulle förstås. Som i det du inte förstod ![]() Men .... men ![]() VI lägger ner .. för vi är inte på samma våglängd du o jag ![]() Ha det ![]() MaVeRiC ![]() Redigerat av Unregistered1103, 17 februari 2007 - 18:54. Postad 17 februari 2007 - 19:03
Fick aldrig ngn upplysning om det när jag beställde. Beställde samma dag som HD-boxen släpptes. tror vi alla som ringder Com hem vid den tiden kan vittna om litet kaos och olika info hit och dit. Postad 17 februari 2007 - 19:26 Postad 17 februari 2007 - 20:39
Inlägget handlar om en HD-box i USA. Postad 17 februari 2007 - 21:01
Nä du MaVeRiC, det är vi nog inte. På samma våglängs alltså. Men håller med dig om att vi lägger ner det nu! Alla i denna tråd har nog samma mål. Nu skall jag återgå till gästerna. Trots att det innebär att se på melodifestvaln...suck. Postad 17 februari 2007 - 23:46 For HD content, the difference in PQ will be minimal. But for SD content, having the STB pass thru the color information as YCbCr and letting the TV decode it into RGB will result in a smoother image with less macroblocking (MB). I believe I noticed this last night when toggling between the two while watching a movie from a station in the Comcast SD digital tier. I want to try to confirm this tonight![/quote] Inlägget handlar om en HD-box i USA. [/quote] Är inte riktigt med på detta, finns det sådana alternativa inställningar för HDMI signalen på Humax boxen? Eller menar du att man bör koppla via komponent istället?? Det har jag testat och bildproblemen kvarstod. ![]() Postad 18 februari 2007 - 12:03 [quote] The HDMI standard supports passing color information as either YCbCr or RGB, so selecting either from the STB menu will result in a valid signal being passed to the TV. However, it becomes a question of who you want doing the decoding of MPEG color in For HD content, the difference in PQ will be minimal. But for SD content, having the STB pass thru the color information as YCbCr and letting the TV decode it into RGB will result in a smoother image with less macroblocking (MB). I believe I noticed this last night when toggling between the two while watching a movie from a station in the Comcast SD digital tier. I want to try to confirm this tonight![/quote] Inlägget handlar om en HD-box i USA. [/quote] Är inte riktigt med på detta, finns det sådana alternativa inställningar för HDMI signalen på Humax boxen? Eller menar du att man bör koppla via komponent istället?? Det har jag testat och bildproblemen kvarstod. ![]() [/quote] Jag har inte hittat någon inställning för detta i humaxboxen. Men det verkar som om boxen och TVn har lite förhandling innan bilden kommer via HDMI. Kan själv få black crush i bland som går att få bort om man trycker några ggr på upplösningsknappen. Tror att det hjälp någon gång också att byta från och sedan tillbaks till HDMI på TVn. Kanske det kan vara så att boxen är känslig för implementationen av HDMI i TVn eller kanske är den dålig på den ena av de digitala signalformaten och det är det som gör att vissa inte har några problem medan andra har. Postad 18 februari 2007 - 12:10 Nej precis. Det finns lite olika teorier om det är VGA-svartskala boxen skickar, eller kanske det är RGB över HDMI i s f YCbCr. Jag ringer CH igen i veckan. För en vecka sedan var det en kille på ktj som blev genuint upprörd över att jag inte blivit uppringd ännu och skulle skicka mail och jag skulle verkligen bli uppringd denna gång. Postad 18 februari 2007 - 15:56 så är det enbart RGB inget annat. MaVeRiC ![]() Postad 18 februari 2007 - 21:31 Å andra sidan ska väl recievern ha alla sådana ingångar, vilket min tyvärr inte har. Om någon dyker på någon intressant inställning för att skicka video så dela för allt i världen med er. Vore intressant om någon hittade nån firmware eller uppdatering. Väntar en returpacksedel för boxen nu i veckan ![]() Postad 18 februari 2007 - 23:57 Postad 19 februari 2007 - 10:35 Postad 19 februari 2007 - 11:50 ................................................................................ ............................................................ Detta forum, är det enda i sitt slag som kan ge information om boxarna, då varken comhem eller Humax har något forum för diskussion eller information. Därför är det jätteviktigt att ni som lämnat in o får tillbaka, berättar för oss andra vad som sagts och gjorts. Så slipper andra undra om samma sak. Men klart är... att det finns boxar som inte fungerar och boxar som fungerar super. Om detta beror på boxen, nätet där de bor, kringutrustning eller annat. - Vet ingen idag !!! Därför kan vi inte säga att det är fel på någon box, utan bara att det inte fungerar för vissa men för andra. Hoppas vi får svar på detta inom kort ... MaVeRiC ![]() Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2007 - 11:51. Postad 19 februari 2007 - 12:13 Hänt nån annan? Postad 19 februari 2007 - 13:29 Någon som har jämfört HDMI med komponent? Är det någon synbar skillnad på bilden? [/quote] [/quote] Är inte riktigt med på detta, finns det sådana alternativa inställningar för HDMI signalen på Humax boxen? Eller menar du att man bör koppla via komponent istället?? Det har jag testat och bildproblemen kvarstod. [/quote] 5 inlägg upp Grecko... ![]() Har testat scart och komponent, småförändringar i bilden tänkte jag inte på om det var. Antar att bildkvalién bör vara bäst med HDMI. Huvudsaken är att prova om defekterna i bilden försvinner ("banding" och "black crush") och det gjorde de inte för mig genom att koppla annorlunda. Postad 19 februari 2007 - 13:33 Postad 19 februari 2007 - 13:35
Blåskärm brukar väl uppstå när tv.en inte hittar eller tapppar signalen från boxen..Vet att det kan uppstå om man har flera utrustningar kopplade till samma skäm..När man skiftar med tv:ens fjärr kan det bli blåskärm, då måste man starta om boxen för att tv:n skall "hitta" boxens signal igen. Om boxen hänger sig borde bilden vara kvar iaf..dock brukar det bli problem att byta kanal etc.. Postad 19 februari 2007 - 13:51
Det beror på att du har olika inställningar för HDMI respektive Komponent även om du tror att du har samma så har du inte det om du inte har kallibrererat ingångarna exakt med kallibrerings verktyg ...
Nu är det så ... Att har man rätt o bra bildvisare så ger HDMI klart bättre bild än alla andra ingångar. Det är inget man behöver göra någon större diskussion av, då det säger sig själv både teoretiskt, praktiskt och logiskt. ![]() Har man inte detta ... då har man inte bästa bildvisare eller övrig kringutrustning. Thats it MaVeRiC ![]() Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2007 - 13:55. Postad 19 februari 2007 - 14:40
Postad 19 februari 2007 - 14:45 Postad 19 februari 2007 - 14:54 Om det blir fel i ditt inlägg vilket det har blivit med råge så är det bättre att du använder redigera än att du skriver ett nytt. Kanske idé att göra det med det som finns här ovan.. ![]() Radera all text och skriv "fel" eller något annat.. Märkligt att din tv fungerar bättre med component när du har samma tv som jag. ![]() Jag vet inte vilka tillfällen du menar som det fungerar bättre med component. Jag kan inte finna några tillfällen annat än att man saknar HDMI ingång på sin tv eller att man inte har någon kabel ![]() Om man betänker att component är en analog kabel precis som scart ... så vore det mycket konstigt att omvandling från digitalt till analogt för att sedan omvandla från analogt till digitalt ... någonsin skulle bli bättre .... än att gå digitalt rakt in i den digitala bildvisaren. Men för dem som inte ser skillnaden, så gör det ju detsamma .. vad man använder för kabel. De skall inte ens tänka på HD ![]() MaVeRiC ![]() Redigerat av Unregistered1103, 19 februari 2007 - 14:58. Postad 19 februari 2007 - 15:56
Länktips: http://forum.ecousti...579/122868.html http://www.highdefin...blog.com/?p=223 //Kristian Postad 19 februari 2007 - 16:13 Kan man få in Canal+ Sport HD och se Premier League via Comhem? Postad 19 februari 2007 - 16:17 Postad 19 februari 2007 - 16:18
Då har du nog inte läst så noga... Nej, ComHem distribuerar inte Canal+ Sport HD i dagsläget. "Förhandlingar" pågår. Edit: Linken, du skriver för snabbt ![]() Redigerat av Phindus, 19 februari 2007 - 16:19. Postad 19 februari 2007 - 16:18
Intressant läsning man tackar. ![]() Postad 19 februari 2007 - 16:24 Edit: Alla skriver snabbt, spelar poker mellan inläggen och hinner inte med. Redigerat av JonasJansson, 19 februari 2007 - 16:26. Postad 19 februari 2007 - 16:27 Bra länkar.. Läste snabbt .. men kan också snabbt konstatera att de bildvisare som inte ger bäst bild via HDMI saknar inställningar för betydande saker via HDMI. Har man en bra DVD spelare kan man göra dessa direkt i dvd spelaren. Vad gäller denna boxen .. så kan man inte det och inte heller kan man göra alla de inställningar som man skulle vilja i tex en Panna PV60 och ännu mindre i många andra bildvisare. Men då det gäller SD tv ( för det är förhoppningsvis bara det det gäller ![]() så måste man skilja på om man skickar det i 576i eller 720p till sin bildvisare och vad som ger vad vid olika ingångar. Jag utgår från 720p och då finns det ingen tvekan vad gäller Denna boxen. MaVeRiC ![]() Postad 19 februari 2007 - 16:31 Pratade med en kille där som sa att man kunde se Premier League i HDTV via Comhem. Efter mitt inlägg här så ringde jag dom igen och fick nån annan person som påstod det oxå. När jag pressade han lite sa han väl typ .. "Canal + säger att dom kommer sända en hel del Idrottsevenemang i HDTV" .. men jag fick ändå inte klart svar. Då frågade jag såhär. "Ok, om man går in på Canal + hemsida och dom skriver där att i helgen sänder vi den och den matchen, kan man se den matchen via comhem i HDTV då?" .. då svarade han ja. Är det rent ljug isåfall? Sitter dom på provision på den där kundtjänsten ele? Fattar dom inte att detta handlar om rätt mycket pengar för folk .. snackar ju typ en 400-500/mån + 2000 för en box .. och dom sitter och ljuger än rakt upp i ansiktet? Redigerat av stuckish, 19 februari 2007 - 16:32. Postad 19 februari 2007 - 16:46 ![]() Postad 19 februari 2007 - 17:02 För det behövs starka personer för att rå på dessa "vi skiter i kunden bara vi tjänar pengar" företag, som comhem är .. i allra högsta grad. Tyvärr är den svenska flatheten rådande ... men även "mössen" tjänar på ditt agerande i längden, även om de inte fattar det själv. ![]() Lyckat till o stå på dig ![]() MaVeRiC ![]() Postad 19 februari 2007 - 17:31 Mest frustrerande är ju att man inte bara kan byta leverantör typ. Well, man får väl avvakta lite och se när dom kan tänkas sparka igång Canal+ Sport HD. Och lycka till med ditt bråkande. Jag var ytterst nära att oxå beställa idag det var bara min bittra erfarenhet av tidigare inkompetenta kundtjänst människor som jag bestämde mig för att gå in här och kolla upp fakta. Otroligt. Måste fan skicka ett argt mail till dom .. Postad 19 februari 2007 - 18:22 4 användare läser detta ämne0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |