![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 19 mars 2007 - 09:39
Postad 19 mars 2007 - 09:52
Jag sitter också tre meter från skärmen och valde en 37:a och har inte ångrat detta val. Då tänkte jag ändå köpa en 42:a från början men när jag mätte yttermåtten på 42 resp 37 insåg jag att 42:an skulle bli för dominerande i mitt rum. Så om du inte är van vid en större teve än 37 så tror jag att du blir helnöjd med den. Bättre att lägga pengarna som blir över på en ordentlig DVD eller Reciever...
Hmm.. Det kanske är så att det räcker.. Frågan är hur man känner när jag flyttar till nåt större och har längre till TV:n... Hmm.. Får nog rita upp två rutor på väggen och jämföra...

Postad 19 mars 2007 - 10:20

Redigerat av quattromaniac, 19 mars 2007 - 11:05.
Postad 19 mars 2007 - 23:27
Hoppar på tråden lite..
Sitter och funderar på en LB2R.. Bästa LCD:n jag har hittat för mina behov, dvs 720p material, visa bilder på, surfa på Internet och kolla på TV som idag är analog även om jag säkert går över till Boxer eller nåt snart.. Blir väl säkert lite PC-spelande och varför inte en Xbox 360 / PS3 - bara för att det är så j*vla snyggt helt enkelt..
Sitter idag c:a 2,5 meter ifrån en 32" CRT. Skaffar jag en LCD så kommer jag sitta c:a 3 meter.
37" räcker ju till detta avståndet men kommer man att ångra sig snart att man inte köpte 42" fastän den är 3-4000:- dyrare?!
Jag sitter också tre meter från skärmen och valde en 37:a och har inte ångrat detta val. Då tänkte jag ändå köpa en 42:a från början men när jag mätte yttermåtten på 42 resp 37 insåg jag att 42:an skulle bli för dominerande i mitt rum. Så om du inte är van vid en större teve än 37 så tror jag att du blir helnöjd med den. Bättre att lägga pengarna som blir över på en ordentlig DVD eller Reciever...
Jag sitter ca 3,5 meter från min 37:a och är mycket nöjd med valet av storlek. Jag hade samma tanke som du om att köpa en 42:a istället, men valde med facit i hand rätt. Givetvis en smaksak, men jag är mer än nöjd!

Postad 20 mars 2007 - 01:09

Mina inställningar
PSM
Contrast 60
Brightness 60
Colour 30
Sharpness 30
Tint 6
CSM har jag på Cool
XD allting av men MPEG NR har jag på 15
TruM är också avstänt
Gillar dock att tweaka med sånt, är det någon som vet lösenordet till Service Menun?
Tryck och håll nere MENU knappen i några sekunder, då vill den ha ett lösenord.
EDIT: Jaha om man håller nere MENU knappen samtidigt på TVn och fjärren kommer man in på något mera avanserat.
Om någon vill veta detta så har jag följande uppgifter där
LP62x
Cortez Version 3.04
UTT 85
Redigerat av Hoffer, 20 mars 2007 - 01:19.
Postad 20 mars 2007 - 14:05
Jag kör med 42" å sitter knappt 3m från den.... Nu kör inte jag analogt men det funka i alla fall bra med digitalt via hdmi! HD sändningar kan man sitta myyycket närmare vid
När du ska gå över till digitalt rekomenderar jag CanalDigital..... Boxer = mindre utbud å sämre bild/ljud. Har även en viasatdekoder som jag kör via scart å den bilden är kass jämnfört med CD å HDMI
Synd bara att jag bor i lägenhet och inte är jättesugen på att sätta upp en wokpanna på balkongen... Hmm.. Kanske kan sätta den på taken och dra en kabel ner två våningar..

Postad 20 mars 2007 - 16:29
Hoppar på tråden lite..
Sitter och funderar på en LB2R.. Bästa LCD:n jag har hittat för mina behov, dvs 720p material, visa bilder på, surfa på Internet och kolla på TV som idag är analog även om jag säkert går över till Boxer eller nåt snart.. Blir väl säkert lite PC-spelande och varför inte en Xbox 360 / PS3 - bara för att det är så j*vla snyggt helt enkelt..
Sitter idag c:a 2,5 meter ifrån en 32" CRT. Skaffar jag en LCD så kommer jag sitta c:a 3 meter.
37" räcker ju till detta avståndet men kommer man att ångra sig snart att man inte köpte 42" fastän den är 3-4000:- dyrare?!
Har min 37" på 3 meter och tycker det fungerar alldeles utmärkt.
Hade hem en 42" först som var defekt. Fick en ny på garantin och passade då på att välja en 37" då 42" kändes för stor.
Tycker personligen att 37" fungerar bättre på 3 meter än 42"!!

Postad 20 mars 2007 - 17:51

Postad 20 mars 2007 - 18:09
Men som många sagt tidigare, det är en smaksak vad man vill ha för storlek.
Som flickan sa

Postad 21 mars 2007 - 10:15
Vad beror detta på. Är det fel på tvn?
Postad 21 mars 2007 - 10:52
Det var nån som beskrev att det "läckte" från hörn när bilden är svart. Jag tycker mig uppleva det litegrand när jag slår över på input och väljer en som inte är ansluten. Bilden ser liksom fläckig ut på flerea ställen. Lite från hörn och även lite mitt i...
Mmmm..har tagit upp det tidigare här i tråden..har lite grann på min 37" uppe i högra hörnet..man ser det när det är mörkt i rummet och man ser på en mörk film t.ex eller när man växlar input och skärmen blir helt mörk.
Vet inte om dom byter ut eller repar apparater med denna "defekt" då det mer verkar vara en "standard" på LCD apparater i dagsläget att de läcker mer eller mindre ljus från hörn och liknande. Återförsäljaren säger att "tekniken i sig inte kan ge en helt mörk skärm" vilket man redan visste, men ska man tvingas acceptera fläckig svärta när man lägger ner mellan 15000 - 20000 på en TV??!

Ska faktiskt ha en kille från LG som kommer hit idag och lyssnar på ett "surr" från min tv så jag ska passa på och fråga om ljusläckaget ("Backligt bleeding").
Ber om att få återkomma senare!!

Postad 21 mars 2007 - 14:27
Det var nån som beskrev att det "läckte" från hörn när bilden är svart. Jag tycker mig uppleva det litegrand när jag slår över på input och väljer en som inte är ansluten. Bilden ser liksom fläckig ut på flerea ställen. Lite från hörn och även lite mitt i...
Mmmm..har tagit upp det tidigare här i tråden..har lite grann på min 37" uppe i högra hörnet..man ser det när det är mörkt i rummet och man ser på en mörk film t.ex eller när man växlar input och skärmen blir helt mörk.
Vet inte om dom byter ut eller repar apparater med denna "defekt" då det mer verkar vara en "standard" på LCD apparater i dagsläget att de läcker mer eller mindre ljus från hörn och liknande. Återförsäljaren säger att "tekniken i sig inte kan ge en helt mörk skärm" vilket man redan visste, men ska man tvingas acceptera fläckig svärta när man lägger ner mellan 15000 - 20000 på en TV??!![]()
Ska faktiskt ha en kille från LG som kommer hit idag och lyssnar på ett "surr" från min tv så jag ska passa på och fråga om ljusläckaget ("Backligt bleeding").
Ber om att få återkomma senare!!
Okej! nu har killen från LG varit hära.
Fläcken (backlight bleding) är någonting som jag tyvärr får leva med säger han då tekniken sällan ger en skärm med helt jämn svärta.

Jag tror också att det är mera ovanligt med helt "jämn" svärta på LCD:er. Hade hem en 42" innan och den hade också "Backlight bleeding" från vä hörn. Så om man byter kanske man får en som är ännu värre o.s.v.
Nu vet jag ju inte hur mycket genomsläpp du har på din tv DAVE GROHL men har den sjukt mycket ska du givetvis reklamera tycker jag. Du kan inte fixa en bild kanske?
Angående surret så säger han att teknikens kretsar låter mer när dom är "kalla" och att dom får arbeta mer när man ser en ljusare bild och då blir också surret högre.
Han trodde inte min TV var i närheten av 21db som är gränsvärdet för LG.
(Surret jag har haft har varit när TV:n är "kall" alltså stått avslagen ett par timmar. Sedan har det försvunnit helt efter 5 -10 min då man sett på tv:n. Surret har hörts när det är ljusare bilder som visas.)
Man får helt enkelt petig som man är

Finns väl alltid nått litet litet surr eller några andra små grejjer om man är så petig som jag.
(Har nu haft hem 2 st LG PC1RR 42" och 1 st LG LB2R 42" samt 1 st 37" LG LB2R!! Har hittat små små egenheter som jag inte trivts med på allihop!!

Postad 21 mars 2007 - 14:42
Postad 21 mars 2007 - 20:39
Ni som tycker er ha bra bild på hockey får gärna lämna er kalibrering för det.
Stefan
Postad 21 mars 2007 - 21:19
Min LG 32 LB2R är då totalt knäpptyst., ingen bleeding heller....dock värdelöst o se på hockey tycker ja....men de anade jag redan när jag köpte den.....har sänkt kontrast ljus m.m....blir väl hyfsat men inte i närheten av bra eller i närheten av min 14 år gamla bildrörs tv tyvärr.
Stefan
Vilken källa och ingång använder du? Analog tv? Digital-tv?
Är det bättre eller sämre med Xd eller trumotion på?
generell kommentar till denna och andra tv-trådar: det är många i forumet som skriver om bild och inställningsproblem, men inte skriver vad det är för källa och ingång de använder. Blir mycket lättare att få ett bra (rätt) svar om man bidrar med så mycket info som möjligt.
Redigerat av ziah75, 21 mars 2007 - 21:20.
Postad 22 mars 2007 - 13:59
Min LG 32 LB2R är då totalt knäpptyst., ingen bleeding heller....dock värdelöst o se på hockey tycker ja....men de anade jag redan när jag köpte den.....har sänkt kontrast ljus m.m....blir väl hyfsat men inte i närheten av bra eller i närheten av min 14 år gamla bildrörs tv tyvärr.
Stefan
Vilken källa och ingång använder du? Analog tv? Digital-tv?
Är det bättre eller sämre med Xd eller trumotion på?
generell kommentar till denna och andra tv-trådar: det är många i forumet som skriver om bild och inställningsproblem, men inte skriver vad det är för källa och ingång de använder. Blir mycket lättare att få ett bra (rätt) svar om man bidrar med så mycket info som möjligt.
Håller med. Källan verkar vara viktig om man vill ha bra bild med TrueM. Kör med rubbet på vid tevetittande, Viasat parabol, och TrueM av då jag tittar på DVD... Kanonbild även vid hockeytittande

Postad 22 mars 2007 - 15:24
Har ni kopplat till HDMI-port 1 eller 2?
På port 1 så står det ju DVI så jag har kopplat min DVI-HDMI kabel dit.
Samtidigt så finns det ju två olika inställningar på HDMI 2 som man kan välja mellan, DTV och PC.
Vad är skillnaderna mellan dessa inställningar?
Fungerar HDMI-DVi på port 2?
Vilka skillnader är det på portarna?
Jag har min receiver Onkyo 674 kopplad till HDMI 2 för tillfället.
Tycker att receivern gav för lite val av upplösningar så jag kopplade datorn direkt till tvn istället.
Redigerat av Benedict, 22 mars 2007 - 15:25.
Postad 22 mars 2007 - 17:56
Vilken upplösning ska man ha på...just nu har jag 1368x768 60hz kan man inte ändra till 100hz? Det går inte att välja TrueM.
Jag har nyaste updates till grafikkortet och alla codecs för hdtv uppsplening (om det spelar någon roll)
Det verkar vara många frågor om Datorn-Tvn via HDMi koppling.
Redigerat av gab_112, 22 mars 2007 - 17:57.
Postad 22 mars 2007 - 20:00
Jag har comhem digitalbox ( finns i Luleå )
Kör scart från comhem digital boxen till TV . Har en gammal antenn men kan inte tänka mig det skulle hjälpa nämnvärt? det jag framförallt får problem med är oskärpa i bilden när kameran zoomar ut, närbilder funkar kanon, isen har jag fått till hyfsat.
Har testat de mesta tycker jag, dragit ner kontrast skärpa m.m. Men som sagt direkt bilden visar hela isen så tycker jag det blir kass skärpa.
Har testa med det mesta av och på..normalt kör jag med allt xd av..true m ibland på ibland av.
Vad är mpg nr förresten?
Stefan
Redigerat av Stefannorr, 22 mars 2007 - 20:03.
Postad 22 mars 2007 - 20:56
Angående min dåliga bild vid hockeysändningar så kör jag så här.
Jag har comhem digitalbox ( finns i Luleå )
Kör scart från comhem digital boxen till TV . Har en gammal antenn men kan inte tänka mig det skulle hjälpa nämnvärt? det jag framförallt får problem med är oskärpa i bilden när kameran zoomar ut, närbilder funkar kanon, isen har jag fått till hyfsat.
Har testat de mesta tycker jag, dragit ner kontrast skärpa m.m. Men som sagt direkt bilden visar hela isen så tycker jag det blir kass skärpa.
Har testa med det mesta av och på..normalt kör jag med allt xd av..true m ibland på ibland av.
Vad är mpg nr förresten?
Stefan
Kör viasat parabol, alla kablar klicktronic från Kjell, TruM, XD och allt påslaget, med en mycket bra bild på allt, inte minst på hockey.
Har även en 3 år gammal bra CRT och en 4 mån. gammal LG42 PC1R plasma, välkalibrerade, som jag kan jämföra med hela tiden och jag kan säga att bilden är helt överlägsen på 42LB2R på allt material.
Postad 22 mars 2007 - 21:06
Testade med en monsterscart video 2 som säljaren rekomenderade åt mig när jag köpte tv, vart segare kanalbyten + att den som visar info om vilken kanal man är på som ska vara blå..sprack upp o vart lilaaktig. ( kopplade den comhemboxen-tv ) Båda ingångarna på tv är väl RGB vad jag fattat?
Tycker kanal 1 o 2 oftast är mycket bra bild dock.
Stefan
Postad 22 mars 2007 - 21:25
ffodil...kan jag köra något fel via TV-box-dvd spelaren ev?
Testade med en monsterscart video 2 som säljaren rekomenderade åt mig när jag köpte tv, vart segare kanalbyten + att den som visar info om vilken kanal man är på som ska vara blå..sprack upp o vart lilaaktig. ( kopplade den comhemboxen-tv ) Båda ingångarna på tv är väl RGB vad jag fattat?
Tycker kanal 1 o 2 oftast är mycket bra bild dock.
Stefan
Känner inte till den kabeln, inte heller comhemboxen, men låter konstigt att du fått färgförändringar, som om du inte har RGB hela vägen. Kolla så du säkert har boxen också inställd på RGB. Båda scartinångarna har RGB.
Postad 22 mars 2007 - 22:57
tv format - 16/9
RGB Ljusstyrka - stark
Videobandspelarstandard - SVHS/ PAL
Stäng av RGB - nej
Modulator - ja
Standard utgång - pal bg
Utgångskanal - 22
Boxens status
Bärvåg synk - ja
Frame synk - ja
Bitfelsnivå BER ligger på 1,0 E-8
Frekvensoffset 67,1 khz
Vet inte om detta säger något?
Stefan
Postad 23 mars 2007 - 16:37
Postad 24 mars 2007 - 17:37
Min nyinköpta 37LB2R fungerar jättebra. Men nu har jag ett problem...När jag ser på film så släpar ljudet från hemmabioförstärkaren efter. Vad beror detta på? Om jag enbart lyssnar genom TV:ns högtalare är ljudet syncat men alltså inte om jag kör 5.1 genom hemmabioförstärkaren. Det är en så pass märkbar eftersläpning att det är jobbigt att se på. Bilden körs in via HDMI från DVD (Denon 1930) till TV:n. Och ljudet ut med coaxial från DVD:n till förstärkaren. Har ni några tips?
Jag har samma problem..... Jag trodde det berodde på att min förstärkare bara kan hantera analog signal in....
Jag kör CD HDbox via HDMI till TV:n å analogt ljud till recivern.... Det går inte så jag använder bara tv:ns högtalare i väntan på uppgradering till ny reciver som har HDMI in. Men nu blev jag fundersam om du har samma problem fast du kör med coaxialsignal!
Postad 24 mars 2007 - 19:34
Hade inga problem med min gamla Tjock-TV, fast då körde jag DVD:n via Scart EJ HDMI. Men jag fattar inte varför det är samma problem med Digitalboxen...Kanske TV:n är känsligare så att man måste skaffa sig en ny reciever. Har en Sherwood RD7500 för tillfället.Min nyinköpta 37LB2R fungerar jättebra. Men nu har jag ett problem...När jag ser på film så släpar ljudet från hemmabioförstärkaren efter. Vad beror detta på? Om jag enbart lyssnar genom TV:ns högtalare är ljudet syncat men alltså inte om jag kör 5.1 genom hemmabioförstärkaren. Det är en så pass märkbar eftersläpning att det är jobbigt att se på. Bilden körs in via HDMI från DVD (Denon 1930) till TV:n. Och ljudet ut med coaxial från DVD:n till förstärkaren. Har ni några tips?
Jag har samma problem..... Jag trodde det berodde på att min förstärkare bara kan hantera analog signal in....
Jag kör CD HDbox via HDMI till TV:n å analogt ljud till recivern.... Det går inte så jag använder bara tv:ns högtalare i väntan på uppgradering till ny reciver som har HDMI in. Men nu blev jag fundersam om du har samma problem fast du kör med coaxialsignal!
Kan man månne lösa detta problem med t.ex en Sherwood RD-7502 som har 2HDMI in + 1 ut? Kan man då koppla DVD:n in i recievern och vidare till TV:n? Sen så har den Lipsync-justering. Är detta något som man använder för att åtgärda just de problemen som jag beskriver?
Redigerat av Hifi-Arne, 24 mars 2007 - 21:12.
Postad 26 mars 2007 - 11:23
Postad 26 mars 2007 - 12:02
Har sett att vissa nämner någonting om att man kan ställa in black level, men nån sån inställning har inte jag hittat, var finns den?
Undrar dessutom hur man ställer in uppdateringsfrekvensen för skärmen, vore toppen om nån kan tala om hur man gör detta?
Postad 27 mars 2007 - 10:21
hmm blir lite snurrig av den här tråden. Klarar 37lb2r att visa 1366*768 från DVI el HDMI ...eller är det bara 1360 ?
1360x768 via hdmi (det är pixelmappat)
den kan även ställas in att köra 1366x768 men bara på VGA-ingången tror jag.. men jag antar att den inte är pixelmappad då..
Postad 27 mars 2007 - 16:16
vill helst se 32" eller 37", men 42"an går också bra..
Postad 27 mars 2007 - 17:04
någon som vet var tvn går att titta på i stockholmsområdet?
vill helst se 32" eller 37", men 42"an går också bra..
Jag kommer nyss från MediaMarkt i Kungens Kurva, har letat efter en Lcd/plasma tv
i drygt 2 veckor utan att hitta nåt som verkar lovande.
Men idag såg jag för första gången LG LB2R 42tummare och jag blev mäkta imponerad!
Det verkar som om jag hittat det jag letade efter och det som var ännu bättre var priset.
I MediaMarkt låg den på ca 21000kr men här på nätet är den på ca 16000kr, stor skillnad!
Man kan köpa mycket annat med 5000kr!
Håller på att beställa en nu i denna sekund!

Jag längtar!

Postad 28 mars 2007 - 01:00
Hatar vad det gör med bilden på filmmaterial så om det inte går att stänga av är denna TV helt utesluten för min del.
Har visserligen inte sett vad det gör för videomaterial, kan tänka mig att det är ok, så det skadar väl inte om finessen finns där bara man kan stänga av det.
Postad 28 mars 2007 - 06:37
Postad 28 mars 2007 - 06:40
Är funktionen aktiv när jag anslutit Pc'n och/eller en HD-källa? Är det beroende vilken ingång till tv'n jag använder?
Postad 28 mars 2007 - 11:33
Redigerat av Hifi-Arne, 28 mars 2007 - 11:34.
Postad 28 mars 2007 - 11:53
hmm blir lite snurrig av den här tråden. Klarar 37lb2r att visa 1366*768 från DVI el HDMI ...eller är det bara 1360 ?
den kan även ställas in att köra 1366x768 men bara på VGA-ingången tror jag.. men jag antar att den inte är pixelmappad då..
Den klarar pixelmappat både 1360- och 1366*768 i 60 Hz.
Jag hade lite strul med att 1366 inte ville funka med nån drivrutin för min Nvidia 7600, men TV funkar fint med båda som sagt.
Däremot bara i 60 Hz, 50 Hz har jag inte fått till.
Postad 28 mars 2007 - 16:48
Jag får inte in DVI/HDMI på ingång 1 från datorn. På HDMI 2 funkar det. Är det någon skillnad mellan 1 och 2?
Eller är ingång 1 trasig kanske?
Kör med ATI.
Postad 28 mars 2007 - 18:47
Den klarar pixelmappat både 1360- och 1366*768 i 60 Hz.
Jag hade lite strul med att 1366 inte ville funka med nån drivrutin för min Nvidia 7600, men TV funkar fint med båda som sagt.
Däremot bara i 60 Hz, 50 Hz har jag inte fått till.
Från datorn kör jag med 75Hz. Tycker det blir mycket jämnare flyt och klarare bild på det mesta materialet. Passar så klart inte till allt, men i prinsip samma som 50Hz istället för 60Hz.
Postad 28 mars 2007 - 21:18
Jag upptäckte att min DVD var inställd på att ge ljudet via HDMI. Alltså gick ljudet först till TV:n genom HDMI-kabeln, sedan tillbaka till DVD:n och genom coaxiala utgången vilken ger en fördröjning. Så kolla i din HDbox om du kan ställa om så att det bara går bild genom HDMI-kabeln.Min nyinköpta 37LB2R fungerar jättebra. Men nu har jag ett problem...När jag ser på film så släpar ljudet från hemmabioförstärkaren efter. Vad beror detta på? Om jag enbart lyssnar genom TV:ns högtalare är ljudet syncat men alltså inte om jag kör 5.1 genom hemmabioförstärkaren. Det är en så pass märkbar eftersläpning att det är jobbigt att se på. Bilden körs in via HDMI från DVD (Denon 1930) till TV:n. Och ljudet ut med coaxial från DVD:n till förstärkaren. Har ni några tips?
Postad 28 mars 2007 - 21:59
Jag upptäckte att min DVD var inställd på att ge ljudet via HDMI. Alltså gick ljudet först till TV:n genom HDMI-kabeln, sedan tillbaka till DVD:n och genom coaxiala utgången vilken ger en fördröjning. Så kolla i din HDbox om du kan ställa om så att det bara går bild genom HDMI-kabeln.Min nyinköpta 37LB2R fungerar jättebra. Men nu har jag ett problem...När jag ser på film så släpar ljudet från hemmabioförstärkaren efter. Vad beror detta på? Om jag enbart lyssnar genom TV:ns högtalare är ljudet syncat men alltså inte om jag kör 5.1 genom hemmabioförstärkaren. Det är en så pass märkbar eftersläpning att det är jobbigt att se på. Bilden körs in via HDMI från DVD (Denon 1930) till TV:n. Och ljudet ut med coaxial från DVD:n till förstärkaren. Har ni några tips?
Ok,kul att det löste sig för dig

Jag skrev feljag...... Det är bilden som släpar efter ljudet hos mig! Ska få en ny box av CD. Hoppas den är ok...
Postad 29 mars 2007 - 19:41
Upptäckte nu att problemet inte är löst än=/Jag upptäckte att min DVD var inställd på att ge ljudet via HDMI. Alltså gick ljudet först till TV:n genom HDMI-kabeln, sedan tillbaka till DVD:n och genom coaxiala utgången vilken ger en fördröjning. Så kolla i din HDbox om du kan ställa om så att det bara går bild genom HDMI-kabeln.Min nyinköpta 37LB2R fungerar jättebra. Men nu har jag ett problem...När jag ser på film så släpar ljudet från hemmabioförstärkaren efter. Vad beror detta på? Om jag enbart lyssnar genom TV:ns högtalare är ljudet syncat men alltså inte om jag kör 5.1 genom hemmabioförstärkaren. Det är en så pass märkbar eftersläpning att det är jobbigt att se på. Bilden körs in via HDMI från DVD (Denon 1930) till TV:n. Och ljudet ut med coaxial från DVD:n till förstärkaren. Har ni några tips?
Ok,kul att det löste sig för dig
Jag skrev feljag...... Det är bilden som släpar efter ljudet hos mig! Ska få en ny box av CD. Hoppas den är ok...
Postad 30 mars 2007 - 23:45
Om jag kör bild via HDMI till TV:n så blir bilden fördröjd mot ljudet från recivern. Använder jag scarten så funkar det! Så ska det inte vara sa de hos CD så jag fick en ny box idag, funkade likadant

Tacksam för svar!
Postad 31 mars 2007 - 06:57
Postad 31 mars 2007 - 11:35
Har sett att vissa bygger ett eget väggfäste av delar från Elfa. Någon som vet om det går bra till den här modellen?
Ja,det borde funka eftersom det är liknande som henke jag använde från ikea.
Postad 31 mars 2007 - 19:28
Sedan undrar jag om man kan knyta de andra ingångarna till kanaler direkt eller om man kan byta mellan dem på ett snabbt sätt. Jag använder en Harmony kontroller till TVn så jag skulle vilja att tex om man trycker DVD så ska TVn byta till HDMI1 ingången (samtidigt som förstärkaren byter som den ska), går det på denna modell eller måste man bläddra mellan ingångarna om man har flera saker inkopplade?
På min nuvarande CRT kan jag koppla en ingång till en viss kanal. Tex har jag kanal "0" som RGB ingång vilket gör det lätt att byta från TV-kanaler till DVD eller spel.
Postad 31 mars 2007 - 20:48
När jag kör Virtual Console-spel så fungerar vare sig NES, SNES eller Megadrivespel utan visar enbart en svart skärm. Enligt vissa beror det på att TVn inte kan ta emot signalerna från Wiin. Turbografx-spelen och N64-spelen fungerar däremot utan problem.
Är ett välkänt problem som Nintendo än så länge ignorerar och inte informerar sina kunder om när man köper spel på deras online-shop.
Kör komponent via min receiver som sedan skickar det via HDMI till TVn.
Postad 01 april 2007 - 20:27
Har sett att vissa bygger ett eget väggfäste av delar från Elfa. Någon som vet om det går bra till den här modellen?
Ja,det borde funka eftersom det är liknande som henke jag använde från ikea.
Henke är ju faktiskt en snyggare lösning, en sån får det bli. Tack!

Har en vanlig gipsvägg som tv'n ska upp på.. troligtvis med hjälp av gipsexpander.
Hur många skruvar rekomenderas ni till bärskenan?
Redigerat av jfr, 01 april 2007 - 20:29.
Postad 02 april 2007 - 05:36
Jag kör med komponent och har inga problem att spela NES och SNES. Dock har jag hört att detta kan vara ett problem på vissa apparater. Men varför har du problem och inte jag ifall vi har samma apparat? Har du gjort några inställningar eller något som kan tänkas störa? Detta måste vi reda ut!Är det någon mer än mig som har problem med denna tvn och Nintendo Wii som är kopplad med komponent?
När jag kör Virtual Console-spel så fungerar vare sig NES, SNES eller Megadrivespel utan visar enbart en svart skärm. Enligt vissa beror det på att TVn inte kan ta emot signalerna från Wiin. Turbografx-spelen och N64-spelen fungerar däremot utan problem.
Är ett välkänt problem som Nintendo än så länge ignorerar och inte informerar sina kunder om när man köper spel på deras online-shop.

Postad 02 april 2007 - 06:45
Jag kör med komponent och har inga problem att spela NES och SNES. Dock har jag hört att detta kan vara ett problem på vissa apparater. Men varför har du problem och inte jag ifall vi har samma apparat? Har du gjort några inställningar eller något som kan tänkas störa? Detta måste vi reda ut!Är det någon mer än mig som har problem med denna tvn och Nintendo Wii som är kopplad med komponent?
Ja det låter konstigt.
Kanske är något med receivern?
Eller att det är kabeln?, har en tredjeparts-kabel.
Har du originalkabel?
Wiin är kopplad till receivern, Onkyo SR674, med komponent som sedan går till tvn via HDMI till porten HDMI 2.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar