Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX200 *

1232 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1051

Postad 26 oktober 2006 - 00:33

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0

Ang. garantier...

Är det Hitachi i Sverige som står för garantin eller återförsäljaren?
Där jag köpte min PJ-TX200 står det nämligen:

# Lampgaranti: 1 år alt. 2 000 timmar max brinntid.
# Pixelgaranti: Noll döda pixlar (6mån)
# Övrig garanti: 2år

Hur fungerar föresten pixelgarantin efter 6mån?

Och på HBB:s hemsida står det:
TX200 har en utökad lampgaranti som sträcker sig till de vanliga första året men hela 2000 timmar (det som kommer först).
Garanti:  2 år

Sen undrar jag också vad som händer med en eventuell extra-lampa man har fått med köpet? Jag menar att tiden kan ju inte börja ticka på en sådan förns man pluggar i den i projektorn. Så visst gäller väl lampgarantin från det datum man började använda den och inte från det datum då man köpte den? och hur bevisar man det vid en eventuell konflikt?

//Janne

<{POST_SNAPBACK}>


ÄR inte riktigt hundra på detta men när jag var å snackade med loudness här i linköping om tx300:an sa dom att man för 1500kr mera kan köpa med en extralampa och då fårgade jag om garantin på den och dom sa då att det är 3 månaders garanti på den och vad jag förstog så är det från inköpsdatumet just för att det inte går att veta när lampan stoppades in.
Om någon orkar maila någon/några butiker om det så vi säkert vet vad som gäller vore det bra. Borde det inte enl svensk lag vara minst 6 månaders garanti?

Är det bara 3 månaders garanti är det väl knappast värt att köpa lampa direkt utan då bättre att lägga till 500kr å köpa en när den behövs. Har man extra lampan redan är det ju lätt att man inte orkar bråka med butiken när första lampan går sönder.

#1052

Postad 26 oktober 2006 - 08:44

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Svensk lag säger inget om garanti, dock har du 3 års reklamationsrätt och det finns något som heter "sexmånadersregeln" som i princip innebär att alla fel som visar sig inom sex månader från köpet räknas som ursprungliga fel. Läs artikeln som finns här på minhembio:
https://www.minhembio.com/artiklar/264

Detta innebär såklart också att om lampan inte håller så många timmar som den är specifierad till så kan du reklamera den om det inte är så att du har sabbat den själv. Har du inte sabbat den så har den antagligen gått sönder pga ett ursprungligt fel och då är man berättigad till att få den utbytt / lagad / häva köpet. Alla borde läsa på sånt här mer, folk har sjukt dålig koll :blink:

#1053

Postad 27 oktober 2006 - 00:14

Unregistered1a21aece
  • Unregistered1a21aece
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

QUOTE(wastling @ Oct 26 2006, 01:18 )
Tänkte höra lite om det finns nån som har samma problem som jag.

Min tx-200 är oskarp! Antingen får jag ställa in att det ska vara skarp i ovankant och då blir det suddigt i underkant viceversa. eller så justerar jag focus så att det blir skarpt i mitten på bilden men då blir det lite suddigt upptill och nedtill. Det blir liksom gradvis suddigare ju längre från focus punkten man kommer. Jag har projektorn upp och ned i taket och använder lens-shift en del men det ska väl inte påverka något. Kan det vara fel på optiken?

tacksam för svar.

//Marcus






Vad har du för
-bildkälla
-typ av kabel

MaVeRiC



Kör med xbox o komponent. Kan detta verkligen påverka? det är den manuella focusreglaget till linsen som jag justerar för att få skärpan.
Mvh Macus

#1054

Postad 30 oktober 2006 - 23:59

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0
Någon som kör med 1280x720 genom en custom resolution från powerstrip som kan säga vad dom har för värden på: refreshrate, frontporch, sync width, back portch, polarity (både horizontal och vertical) ?.

Detta via vga.

#1055

Postad 31 oktober 2006 - 09:21

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0

QUOTE(wastling @ Oct 26 2006, 01:18 )
Tänkte höra lite om det finns nån som har samma problem som jag.

Min tx-200 är oskarp! Antingen får jag ställa in att det ska vara skarp i ovankant och då blir det suddigt i underkant viceversa. eller så justerar jag focus så att det blir skarpt i mitten på bilden men då blir det lite suddigt upptill och nedtill. Det blir liksom gradvis suddigare ju längre från focus punkten man kommer. Jag har projektorn upp och ned i taket och använder lens-shift en del men det ska väl inte påverka något. Kan det vara fel på optiken?

tacksam för svar.

//Marcus

Vad har du för
-bildkälla
-typ av kabel

MaVeRiC



Kör med xbox o komponent. Kan detta verkligen påverka? det är den manuella focusreglaget till linsen som jag justerar för att få skärpan.
Mvh Macus

<{POST_SNAPBACK}>


Kolla här https://www.minhembi...howtopic=137222

#1056

Postad 03 november 2006 - 01:45

DvCorleone
  • DvCorleone
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Har fått tre ringar på bilden, ca 1dm diametern. Dessa ringar är mörkt blå/violetta syns bara vid svart bild. Antar att det är dam som är inne och spökar? Åtgärd någon?

#1057

Postad 03 november 2006 - 07:34

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Har fått tre ringar på bilden, ca 1dm diametern. Dessa ringar är mörkt blå/violetta syns bara vid svart bild. Antar att det är dam som är inne och spökar? Åtgärd någon?

<{POST_SNAPBACK}>



Det låter tyvärr som damm.
Användaren Grillen här på forumet fick gröna fläckar (damm) vid svart bild och skickade in sin till en serviceverkstad och fick den servad på garanti.

/Colonel

#1058

Postad 04 november 2006 - 11:13

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0

Har fått tre ringar på bilden, ca 1dm diametern. Dessa ringar är mörkt blå/violetta syns bara vid svart bild. Antar att det är dam som är inne och spökar? Åtgärd någon?

<{POST_SNAPBACK}>



Det låter tyvärr som damm.
Användaren Grillen här på forumet fick gröna fläckar (damm) vid svart bild och skickade in sin till en serviceverkstad och fick den servad på garanti.

/Colonel

<{POST_SNAPBACK}>


Det stämmer fint det.

Jag skickade den till Powermill och fick den rengjord på garantin.

#1059

Postad 04 november 2006 - 21:09

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Har fått tre ringar på bilden, ca 1dm diametern. Dessa ringar är mörkt blå/violetta syns bara vid svart bild. Antar att det är dam som är inne och spökar? Åtgärd någon?

<{POST_SNAPBACK}>



Det låter tyvärr som damm.
Användaren Grillen här på forumet fick gröna fläckar (damm) vid svart bild och skickade in sin till en serviceverkstad och fick den servad på garanti.

/Colonel

<{POST_SNAPBACK}>


Det stämmer fint det.

Jag skickade den till Powermill och fick den rengjord på garantin.

<{POST_SNAPBACK}>


Detta blir helt klart off-topic men:

Grattis på 30-årsdagen Grillen!

(skönt att du fick projjen fixad på garanti också - kan va bra att veta för 200a ägarna ifall fler ska skicka sina projektorer på service pga. samma fel...)

/Colonel

#1060

Postad 07 november 2006 - 14:35

Primo1
  • Primo1
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Men va fan, hembiobutiken sa att damm ej gick på garantin! Tror jag skickar direkt till Powermill då?

#1061

Postad 07 november 2006 - 14:55

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Men va fan, hembiobutiken sa att damm ej gick på garantin! Tror jag skickar direkt till Powermill då?

<{POST_SNAPBACK}>


Hör med Grillen (skicka ett PM till honom).

Han har eventuellt namn och telefonnummer till killarna han snackade med - samma regler bör ju gälla för alla när det gäller damm i panelerna..

/Colonel

#1062

Postad 07 november 2006 - 15:03

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Kan nämna att jag också fått olika bud om detta. Har själv snackat med leverantören som då sagt att damm inte täcks av garantin. Kunden har då vänt sig direkt till powermill som åtgärdat detta. Så det skadar absolut inte att göra en felanmälan på powermills hemsida och se vad dom går åt det. Dammet måste ju bort...

#1063

Postad 08 november 2006 - 08:02

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Kan nämna att jag också fått olika bud om detta. Har själv snackat med leverantören som då sagt att damm inte täcks av garantin. Kunden har då vänt sig direkt till powermill som åtgärdat detta. Så det skadar absolut inte att göra en felanmälan på powermills hemsida och se vad dom går åt det. Dammet måste ju bort...

<{POST_SNAPBACK}>


.... Jag har hört att om man väntar för länge med att få bort dammet så kan dammet brännas fast i panelerna och felt blir permanent - stämmer detta?

Vad beror det på att en del Hitachi-ägare drabbas av damm i panelerna? Är det filtret som är felkonstruerat eller? En såpass dyr apparat borde ju ha bättre skydd mot damm tycker man...

I övrigt så är det ju en formidabel projektor....

/Colonel

#1064

Postad 08 november 2006 - 08:55

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
på tal om filter. Hur rengör man det? jag fick upp min första 100timmars varning för nån vecka sedan och dammsög filtret. Det räcker eller?

Fick inte med nån svensk manual till den. ska kolla igenom allt i kartongen igen och maila hbb om jag inte hittar någon.

Har ni andra fått med nån?

#1065

Postad 08 november 2006 - 09:23

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0

på tal om filter. Hur rengör man det? jag fick upp min första 100timmars varning för nån vecka sedan och dammsög filtret. Det räcker eller?

Fick inte med nån svensk manual till den. ska kolla igenom allt i kartongen igen och maila hbb om jag inte hittar någon.

Har ni andra fått med nån?

<{POST_SNAPBACK}>


Fick oxå min påminnelse här om dan, gjorde som du och dammsög.
Om det finns något bättre sätt kan väl nån skriva :blink:

#1066

Postad 08 november 2006 - 09:32

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

på tal om filter. Hur rengör man det? jag fick upp min första 100timmars varning för nån vecka sedan och dammsög filtret. Det räcker eller?

Fick inte med nån svensk manual till den. ska kolla igenom allt i kartongen igen och maila hbb om jag inte hittar någon.

Har ni andra fått med nån?

<{POST_SNAPBACK}>


Hej

Jag har också dammsugit mitt filter. Det står att man ska göra så i manualen i alla fall - du hittar manualen här.

/Colonel

#1067

Postad 08 november 2006 - 10:13

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Har haft denna underbara projje i drygt 2 mån nu. Har 62h drifttid. Jag upplever att fläkten går högre nu. Hamnar någonstans i läge mellan låg och hög. Jag får gå in och ändra i menyn till hög och sen tillbaka till låg för att fläkten skall gå ned ordentligt. Tycker även att den "brummar" mer än tidigare. Någon mer som upplevt liknande?


edit: Valen är whisper och normal..

Redigerat av Palle, 08 november 2006 - 10:14.


#1068

Postad 08 november 2006 - 13:22

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Jo nog har jag också upplevt lite olika fläkthastigeheter eller ljudnivåer, framförallt de första minuterna från det att jag satt igång den.

#1069

Postad 08 november 2006 - 13:58

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

  • 806 inlägg
  • 0

Men va fan, hembiobutiken sa att damm ej gick på garantin! Tror jag skickar direkt till Powermill då?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag talade med en kille som heter Rickard på Powermill. Mycket bra kille, dock ingen tekniker. Han kollade detta med en tekniker och konstaterade att det var ett garantiärende.

Så det kostade mig ingenting (de stod för frakten).

#1070

Postad 08 november 2006 - 14:15

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Jo nog har jag också upplevt lite olika fläkthastigeheter eller ljudnivåer, framförallt de första minuterna från det att jag satt igång den.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, att den går högre de första minutrarna är inga problem, dock går den inte ned tillräckligt lågt längre utan handpåläggning. Jag har inte varmare i rummet snarare tvärtom då elementen inte riktigt gör sitt jobb men det är en annan femma :blink:

Edit: diverse stavfel..

Redigerat av Palle, 08 november 2006 - 14:16.


#1071

Postad 08 november 2006 - 16:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Upptäckte en märklig sak ..

Som ni kanske vet, så förespråkar en del att man skall fasvända sin elektroniska utrustning
rätt och jag pillade lite med kontakterna hemma och fick då för mig att mäta med pennan
lite här och där, jag fick då utslag var jag än satte pennan på projjen.
Jag anslöt den då till ett jordat uttag och "strålningen" försvann.

Det märkliga är, att sedan när jag fick hem projjen från service, mätte jag igen och då fick jag inget utslag mer än på just kontakten trots att jag inte hade den i jordat uttag.

Min tanke är då. Har det varit något fel i projjen som gjort att den strålat ut på detta vis
och kan det vara anledningen till att den dragit åt sig damm ?
Är detta något man åtgärdat vid servicen eller var det bara en tillfällighet.

Jag har skrivit o frågat hos servicestället och återkommer när jag får svar.

Men ni andra. Prova o mäta med en faspenna på er projje o se vad som händer.

MaVeRiC :)

#1072

Postad 16 november 2006 - 00:36

badruby
  • badruby
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
jag har fått en konstig sak på min tx200 nu, ett blått/violett streck längs hela högerkanten vid svart bild, samt ett c:a 3dm långt streck från högersidan rakt in i bilden ganska precis i mitten, vid blå bild blir detta streck mer åt gul hållet, någon som har en aning om vad det kan vara eller är det bara att söka service? lampan har gått c:a 500h?

Redigerat av badruby, 16 november 2006 - 00:38.


#1073

Postad 20 november 2006 - 02:08

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Ni som haft problem med "ringar" dvs damm i projjen och haft den på service

Efter att min varit på service och blivit "rengjord" så har den gått 86 timmar
Nu har jag ringar igen. minst 10 st :o

Är det någon mer som fått tillbaka problemet. Kolla mot "svart skärm"
dra ner iris till Noll så ser ni även begynnande ringar.

Fan vad lack man blir :)

MaVeRiC :P

#1074

Postad 21 november 2006 - 10:03

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Lägger in mig med som medlem i "damm-listan". Drygt 80h har den gått och rengjort dammfilter redan vid 50h. Det här verkar inte bra. Får lämna in den för rengöring. :D

EDIT: MaVeRIC. Har du fått svar från servicefirman ang din "strömteori" eller sprack den då du fick damm i panelerna igen?

Redigerat av Palle, 22 november 2006 - 14:13.


#1075

Postad 29 november 2006 - 14:31

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Slänger in en kalibreringsfråga gällande "kontrast/ljusstyrka". Val av Irisnivå påverkar ju inställning/justering för "kontrast/ljusstyrka". Skall man välja en nivå för Iris och kalibrera efter det eller skall man justera "kontrast/ljusstyrka" både med Iris och övriga reglage? :)

Edit: Felstavat

Redigerat av Palle, 29 november 2006 - 14:36.


#1076

Postad 03 december 2006 - 20:57

Schrimpf
  • Schrimpf
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Från dammproblem till upplösningsproblem... När jag kör från datorn skickar den ut 1920x1080i trots att jag i nvidia control panel valt att den ska skicka ut 1280x720p. Varför blir det så?

#1077

Postad 04 december 2006 - 13:53

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Slänger in en kalibreringsfråga gällande "kontrast/ljusstyrka". Val av Irisnivå påverkar ju inställning/justering för "kontrast/ljusstyrka".  Skall man välja en nivå för Iris och kalibrera efter det eller skall man justera "kontrast/ljusstyrka" både med Iris och övriga reglage? :lol:

Edit: Felstavat

<{POST_SNAPBACK}>



Ingen som kalibrerar sin TX200? :)

#1078

Postad 05 december 2006 - 02:39

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Från dammproblem till upplösningsproblem... När jag kör från datorn skickar den ut 1920x1080i trots att jag i nvidia control panel valt att den ska skicka ut 1280x720p. Varför blir det så?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror det beror på att nvidia control panel är drogad.
Jag råkade köra 1080i från datorn till en pearl på test en gång. Sen dess har drivrutinen gett sig ¤#%#¤ på att jag gillar interlace och tvingar mej gå in på avancerade tidsinställningar och pilla bort det vareviga gång jag slår om datorbilden till min hs50 som gillar 720p betydligt bättre.

#1079

Postad 06 december 2006 - 22:15

Schrimpf
  • Schrimpf
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
hur går du tillväga med det bertilsson?

#1080

Postad 06 december 2006 - 22:20

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

hur går du tillväga med det bertilsson?

<{POST_SNAPBACK}>

Högerklicka på skrivbordet --> inställningar-flärpen --> avancerat --> Geforce-flärpen --> bildskärmsupplösning och uppdateringsintervall --> avancerad tidsinställning --> välja ett lämpligt läge från listan högst upp.

Lagom omständigt och jobbigt... Varje gång!
Får se om jag tar mej tid och ork att djupdyka i orsak och permanent lösning längre fram.

Redigerat av Bertilsson, 06 december 2006 - 22:21.


#1081

Postad 10 december 2006 - 12:41

Unregistered6fbd5647
  • Unregistered6fbd5647
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej!

Har fått en lustig sak nere i högra hörnet. Spelar ingen roll vilken källa, zoom eller inställningar jag har. Verkar sitta på panelen..

Allt vitt blir lila, sträcker sig från nedre högra hörnet nästa enda bort till det vänstra..

På bilden ser man tydligt hur det ser ut. Dock är bilden lite suddig..
Bifogad fil  pj_tx200.jpg   345,47K   145 Antal nerladdningar
Man ser det bara vid vita bakgrunder.

Någon annan som råkat ut för detta? Den har gått strax över 200h.


Vad tror ni?
Är det damm som många andra verkar ha råkat ut för? Känns väl sådär kul...


/Martin

#1082

Postad 11 december 2006 - 11:51

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Tyvärr kan jag inte svara på vad det är men det är med all sannolikhet inte damm, då det ofta visar sig som runda "blobbar".

#1083

Postad 21 december 2006 - 10:18

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Jag skall införskaffa HD-box från Comhem och koppla HDMI till projjen. Då måste jag koppla om till komponent från DVD då jag inte har HDMI-splitter.
Hur presterar TX200 via komponent i förhållande till HDMI?. Om någon testat, är skillnaden väldigt märkbar? Frågan är kanske svår att svara på då källan, kablar och "egna ögon" kan spela roll.

(I dagsläget kör jag Scart/RGB-4RCA från digatalboxen.)

#1084

Postad 29 december 2006 - 19:45

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Kopplade in datorn igen första gången efter det att den varit på rengöring. Till min fasa ser jag att 1/3 av bilden är oskarp. Skärpa till vänster och mkt oskarp till höger. Kan man ha kommit åt något vid rengöringen?.

#1085

Postad 29 december 2006 - 20:22

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Kopplade in datorn igen första gången efter det att den varit på rengöring. Till min fasa ser jag att 1/3 av bilden är oskarp. Skärpa till vänster och mkt oskarp till höger. Kan man ha kommit åt något vid rengöringen?.

<{POST_SNAPBACK}>


Börja med att ta fram vattenpasset :)

Kolla så att den sitter spikrakt ... både i höjd och sidled

Gör den det, så är det nog som du misstänker

Edit : ändrade " är den inte det " till " Gör den det " B) ..

MaVeRiC ;)

Redigerat av Unregistered1103, 29 december 2006 - 23:29.


#1086

Postad 29 december 2006 - 20:41

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Jag har kollat med vattenpass. Hyllan är klockren. Provat att vinkla projjen upp ned, justerat lensshift mm, justerat duk fram och tillbaka men fortfarande höger del oskarp. Får ta ett snack med Powermill då de öppnar efter nyår. Tack för tipset.

#1087

Postad 10 januari 2007 - 22:39

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Har köpt ny förstärkare med HDMI, dock hade de den inte lager.
Så ja fick hem ett demo-ex tills de får in min.
Köpte även en HDMI kabel då den ska kunna skicka vidare komponent via HDMI.
Men nu när ja kopplar in min HDMI kabel till projen så får ja ett felmedelande på
projektorn. Som ser ut så här:

Postad bild

Projjen får ju signal av förstärkaren för de blir de där medelandet.
När ja drar ur kabeln från förstärkaren så står de.
HDMI ingen signal
På projektorn.


Uppsättning:
Proj: PJ-TX200
Kabel: SUPRA 8m HDMI
Förstärkare: h/k AVR-645

Va kan de vara för fel tro?



EDIT: 30/1 De var HDMI kabeln som var trasig vid leverans!
Så nu är problemet löst iaf :)

Redigerat av Andi_One, 30 januari 2007 - 15:19.


#1088

Postad 11 januari 2007 - 11:12

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Vad är det för signal du försöker skicka???

Är inte säker men känns som ett liknande problem jag hade.......

Jag försökte skicka datasignal där grafikkortet bestämde upplösningen
som var störe än skärmen klarade av, då fick jag liknande problem..

Hoppas att det kan hjälpa något.

Vi hörs :)

#1089

Postad 11 januari 2007 - 11:42

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja försöker skicka vanlig DVD-signal från förstärkaren kopplad med Component,
DigitalTV boxen uppskalad komposit till 576 via förstärkaren..
Så de bör inte vara problemet :)

#1090

Postad 12 januari 2007 - 17:53

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ingen annan som har en aning om va de kan vara?

#1091

Postad 14 januari 2007 - 11:43

beke
  • beke
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Ingen annan som har en aning om va de kan vara?

<{POST_SNAPBACK}>


Är inte riktigt med på vad du menar med "vanlig dvd signal" ???
Förstärkaren du har klarar omvandla composite/s-video/komponentvideo signal -> HDMI utgången med samma upplösning som ingångssignalen till förstärkaren.
Scart RGB går alltså inte att koppla in till stärkaren och få ut på HDMI'n

Du får nog ta fram manualen till stärkaren och försöka få till inställningarna i "In/out setupen" det är där problemet ligger inte i projen.

#1092

Postad 14 januari 2007 - 16:40

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
EDIT : Min lampa är såld :)

Redigerat av Unregistered1103, 16 januari 2007 - 17:30.


#1093

Postad 14 januari 2007 - 21:53

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0

Ingen annan som har en aning om va de kan vara?

<{POST_SNAPBACK}>


Är inte riktigt med på vad du menar med "vanlig dvd signal" ???
Förstärkaren du har klarar omvandla composite/s-video/komponentvideo signal -> HDMI utgången med samma upplösning som ingångssignalen till förstärkaren.
Scart RGB går alltså inte att koppla in till stärkaren och få ut på HDMI'n

Du får nog ta fram manualen till stärkaren och försöka få till inställningarna i "In/out setupen" det är där problemet ligger inte i projen.

<{POST_SNAPBACK}>



Om man vill koppla in scart och få ut HDMI och recivern kan convertera tex komponent in till HDMI borde väl en sån här funka: RGB Scart till Y/B-Y/R-Y Konvertor så man får komponent in. 400kr är nog överkomligt om det löser problemet, netonnet tar 990kr för samma Netonnet

Redigerat av PiZZaMaN, 14 januari 2007 - 21:54.


#1094

Postad 15 januari 2007 - 10:46

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Vanlig dvd-signal för mig är såklart 480p/576p via komponent :)


Har kopplat in
h/k dvd 22 via komponent
Nintendo Wii via komponent
sagem digitalbox via komposit

Alla signaler ska kunna skickas ut via HDMI.
Men när ja kopplar in HDMI kabeln som sagt så får ja felet enlgit ovan.

Men kan skicka dem via Component utan problem.

Hittar inget om någoninställning i manualen, o iom att de är demo exet
som ja har på lån hemma så frågade ja om OSD`n funka även med HDMI.
Då i butiken koppla säljaren in just "mitt" ex via HDMI till en plasma och
plasman fick bild direkt från "min" h/k. O jag har inte ändrat någon inställning
i förstärkaren sedan ja fick hem den.

Dvs vi kopplade in den till plasman med HDMI i butiken, de funka utan problem.
Direkt efter ur med kablarna, in med förstärkaren i min bil.
Åkte hem o koppla in, får de där felet på projektorn via HDMI.

Redigerat av Andi_One, 15 januari 2007 - 10:46.


#1095

Postad 16 januari 2007 - 16:47

Primo1
  • Primo1
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Finns det eco-mode på denna projektor? Hittar inget själv.

#1096

Postad 16 januari 2007 - 20:47

beke
  • beke
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Finns det eco-mode på denna projektor? Hittar inget själv.

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp det finns,
välj avancerad menu, setup menu välj Whisper eller Normal

#1097

Postad 16 januari 2007 - 22:20

Primo1
  • Primo1
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
jasså, är inte det bara fläkten?

#1098

Postad 16 januari 2007 - 23:19

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

jasså, är inte det bara fläkten?

<{POST_SNAPBACK}>


Om du tänker ECO mode som någon strömbesparare om det inte var fläktljudet
du ville ha ner.. så finns det inte .. Varför skulle det finnas B)

Antingen har du ljus ut ur linsen eller inte.. :P

MaVeRiC :D

#1099

Postad 17 januari 2007 - 00:37

Primo1
  • Primo1
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
ECO = ekonomiskt?

De flesta andra projektorer har ju det för att kunna spara på lampan till dubbel sin livstid.

#1100

Postad 17 januari 2007 - 00:46

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

  • 940 inlägg
  • 0

ECO = ekonomiskt?

De flesta andra projektorer har ju det för att kunna spara på lampan till dubbel sin livstid.

<{POST_SNAPBACK}>

Fläktljudet går ner för att lampans styrka sänks så det är eco.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.