* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
3224 svar till detta ämne
Postad 09 mars 2007 - 11:06
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
nån mer än jag som har problem med wlan: et på Squeezebox SQ-3BB ?
Har wlanet igång på min Dlink 4300 och det fungerar med min Wii,Xbox360 samt jobbdatorn.
Men när jag kör igång konfigurationen på Squeezen så har jag 0 i mottagning  .. fast min Dlink står i samma rum..
Obs! jag kör inte Wii och 360 samtidigt som jag köra Squeezen... Har även testat olika kanaler. Har läst lite om att de har haft problem med wlan komponenterna i dessa maskiner ?
Och nej har inte skrivit fel i inställningarna för wlan:et...
Vanlig ethernet funkar klockrent..
nån som har samma erfarenhet ??
Edit: Testade precis Squeezen på jobbet... wlan:et fungerar.. men vad är det då som stör ut hemma hos mig. Kan vara Wii:n som stör ut med dess wlan för den är ju på ständigt för uppgraderingar osv..
Redigerat av Motin, 09 mars 2007 - 12:09.
Postad 09 mars 2007 - 16:08
avbryt
-
avbryt
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Postad 09 mars 2007 - 22:48
snurrex
-
snurrex
-
Rookie
-
6 inlägg
*löste problemet*
Använde mig av Godfather som kunde radera taggen (full tag edit/more data/user & other fields)
Squeezeboxen fungerar riktigt bra. En fråga om taggarna dock.
Jag kör Tag&Rename 3.3 som fungerar riktigt bra, då inte EAC redan fixat det hela eller jag måste göra ändringar. Problemet är att jag har en skiva med rätt artist tag i id3-taggen, men det tycks som att det finns nån annan typ av tag som innehåller ALBUMARTIST och den taggen vill jag ta bort/ändra.
Hur gör jag detta? Hittar inget program som klarar av detta. Det är alltså inte "Album Artist"... tror det är en FLAC TAG, vad nu det är. Slimserver tycks iaf sortera efter den istället för Artist / Album Artist.
Redigerat av snurrex, 09 mars 2007 - 23:30.
Postad 10 mars 2007 - 15:04
Unregistered6271f74f
-
Unregistered6271f74f
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
nån mer än jag som har problem med wlan: et på Squeezebox SQ-3BB ?
Har wlanet igång på min Dlink 4300 och det fungerar med min Wii,Xbox360 samt jobbdatorn.
Men när jag kör igång konfigurationen på Squeezen så har jag 0 i mottagning .. fast min Dlink står i samma rum..
Obs! jag kör inte Wii och 360 samtidigt som jag köra Squeezen... Har även testat olika kanaler. Har läst lite om att de har haft problem med wlan komponenterna i dessa maskiner ?
Och nej har inte skrivit fel i inställningarna för wlan:et... Vanlig ethernet funkar klockrent..
nån som har samma erfarenhet ??
Edit: Testade precis Squeezen på jobbet... wlan:et fungerar.. men vad är det då som stör ut hemma hos mig. Kan vara Wii:n som stör ut med dess wlan för den är ju på ständigt för uppgraderingar osv..
<{POST_SNAPBACK}>
Funkar med SB3 och Wii hos mig (+ 5 datorer). Har iofs Dlink624. /Micke
Postad 10 mars 2007 - 22:13
klabbarpan
-
klabbarpan
-
Användare
-
-
229 inlägg
Hej
Har en liten idiot fråga.
Kan man använda en Squeezebox och en NETGEAR SC101 t.ex? Så man slipper ha en dator igång?
Tanken hade varit att bara kunna starta netgear´en och squeezeboxen och streama musiken?
Om inte det går går det att lösa på något smidigt sätt?
T.ex en laptop kopplat mot en netgear och musiken till squeezeboxen?
Problemet är att jag har två laptops min jobb dator och tjejens laptop.
Vill kunna välja låtar och allt från båda burkarna, och har ingen lust att ha alla låtar på båda datorerna.
Tacksma för tips
Klabbarpan
Postad 11 mars 2007 - 10:50
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Aha så man kan kanske anta att den prioriterar högsta ljud kvalitet först om man har alla ibockade, sen om man kör softsqueeze (ny funktion för mig, måste provas ) så får man kanske kryssa i mp3 i output då. Rörde jag till det?
<{POST_SNAPBACK}>
Det jag menade var om du kör Softsqueeze över internet till din slimserver hemma, då kanske du ska kryssa för mp3 pga för lite bandbredd. Sitter du hemma och kör Softsqueeze bör det inte vara några problem att köra flac (om du inte har ett väldigt slött nätverk...  )
Postad 11 mars 2007 - 10:59
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Hej. Jag har precis installerat min squeezebox idag, men lyckas inte spela upp stream från internet ,MSN Music, till SB. Inte heller när jag gör en spellista där som jag sparar i "min musik" går det inte heller.
Hur gör jag?????
Otroligt tacksam för svar!
<{POST_SNAPBACK}>
Musik som är nedladdad från MSN Music är väl DRM:ad? Har du en länk till den streamade musiken? Har själv inte använt MSN Music. Jag ser att MSN har en deal med Pandora - om du kollar på den här sidan så hittar du lite info m andora och Squeezebox.
Postad 11 mars 2007 - 18:38
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Aha så man kan kanske anta att den prioriterar högsta ljud kvalitet först om man har alla ibockade, sen om man kör softsqueeze (ny funktion för mig, måste provas ) så får man kanske kryssa i mp3 i output då. Rörde jag till det?
<{POST_SNAPBACK}> Det jag menade var om du kör Softsqueeze över internet till din slimserver hemma, då kanske du ska kryssa för mp3 pga för lite bandbredd. Sitter du hemma och kör Softsqueeze bör det inte vara några problem att köra flac (om du inte har ett väldigt slött nätverk... )
<{POST_SNAPBACK}>
Tror du man måste ändra när man ska köra softsqueeze och hemma eller kan man bocka i både FLAC och Mp3 i output? Så känner den av själv vilken den ska skicka ut? (Hehe flac ska nätverket klara av iaf  )
Postad 11 mars 2007 - 19:07
CrazyFin
-
CrazyFin
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Squeezebox synkar inte ljudet mellan flera enheter när man lyssnar på internetradio? Funkar hur bra som helst när jag spelar FLAC-music från min server men så fort jag switchar över till att lyssna på webradio så tappar Squeezeboxarna synken med varann...
Nån som har en lösning eller funkar det helt enkelt inte med webradio?
Postad 12 mars 2007 - 07:20
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Hum hittade "problemet"... Jag körde mitt wlan osynligt... så fort jag gjorde wlan:et synligt så fungerade SB3:an via Wlan... Sjukt att det ska behövas.... Ska ta och prova att slå över till osynlig igen..
Postad 12 mars 2007 - 08:22
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Hum hittade "problemet"... Jag körde mitt wlan osynligt... så fort jag gjorde wlan:et synligt så fungerade SB3:an via Wlan... Sjukt att det ska behövas.... Ska ta och prova att slå över till osynlig igen..
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror även jag kör osynligt och har inga problem med min SB3:a. Jag får kolla när jag kommer hem om det är osynligt eller ej.
Postad 12 mars 2007 - 09:34
avbryt
-
avbryt
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Tack för tips TCM! Ska kolla upp detta däringa med Pandora o avtal.
Vad innebär detta att filer från msn music är DRM:ad?
Jag laddade ner en låt från msn music för att se om SB skulle hitta filen då, men det gjorde den inte. Däremot hittade SB:n en sparad spellista från msn music som ändå inte gick att spela upp.
Postad 12 mars 2007 - 14:56
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Det här med gamla inställningar och favoriter..
Jag har bytat dator och kör numera från den nya. Jag har testat att flytta över slimserver.pref, och bara kopiera just favorit-delen av filen, men de vägrar stanna kvar. Filen laddas om och kör helt enkelt utan mina gamla favoriter. Vad ska jag göra ?!?
Postad 12 mars 2007 - 16:15
Rutger6
-
Rutger6
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jag försökte klicka på länken Album Art Aggregator (?) tidigare i tråden, men den tycks inte fungera. Finns det någon annan länk där man kan nå programmet, eller någon annan sida med ett likvärdigt program?
Postad 12 mars 2007 - 19:35
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Jag försökte klicka på länken Album Art Aggregator (?) tidigare i tråden, men den tycks inte fungera. Finns det någon annan länk där man kan nå programmet, eller någon annan sida med ett likvärdigt program?
<{POST_SNAPBACK}>
Sidan verkar ligga nere, men du kan ju prova denna länk: http://team.thenexus...ator_latest.zipVet inte riktigt vad som ar hänt. AAA-tråden hos Hydrogenaudio verkar också ha dött sen nexus09 uppdaterade med senaste versionen 26 februari. http://www.hydrogena...showtopic=29876
Postad 12 mars 2007 - 19:45
CrazyFin
-
CrazyFin
-
Amatör
-
-
63 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör både osynligt och med WPA2-kryptering och funkar finfint! Tänk på att vara noga med stora och små bokstäver när du skriver in namnet på ditt WLAN annars så funkar det inte om du kör osynligt. Vissa nätverkskort har tyvärr strul med "osynliga" nätverk...
Postad 12 mars 2007 - 19:49
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Tack för tips TCM! Ska kolla upp detta däringa med Pandora o avtal.
Vad innebär detta att filer från msn music är DRM:ad?
Jag laddade ner en låt från msn music för att se om SB skulle hitta filen då, men det gjorde den inte. Däremot hittade SB:n en sparad spellista från msn music som ändå inte gick att spela upp.

<{POST_SNAPBACK}> DRM=Digital Rights Management - Squeezeboxen kan inte spela sådana filer (än) och DRM är evil  Vi får väl se nu när Logitech har tagit över SlimDevices - det känns som att dom har närmare koppling till big business.
Postad 12 mars 2007 - 20:01
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Squeezebox synkar inte ljudet mellan flera enheter när man lyssnar på internetradio? Funkar hur bra som helst när jag spelar FLAC-music från min server men så fort jag switchar över till att lyssna på webradio så tappar Squeezeboxarna synken med varann...
Nån som har en lösning eller funkar det helt enkelt inte med webradio? 
<{POST_SNAPBACK}>
Har bara en SB, men enligt denna tråd ska ska i alla fall Squeezeboxar (SoftSqueeze osäkert) synka även då du lyssnar på Internetradio. MEN jag tror inte det funkar när du lyssnar på Squeezenetwork.
Postad 13 mars 2007 - 08:53
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
För übernördiga programmerare: Kontrollera din Squezebox inifrån Emacs. http://www.sf.net/projects/squeeze-el
Postad 13 mars 2007 - 09:33
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
För übernördiga programmerare:
Kontrollera din Squezebox inifrån Emacs. http://www.sf.net/projects/squeeze-el
<{POST_SNAPBACK}>
Jag såg det där också, men det var bara lite för mycket...
Postad 14 mars 2007 - 21:03
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Jag bara undrar om någon kan verifiera om det är så att en PSP eller en Squeezebox kan användas till en och samma lösning: lösning 1: Ha xbox igång som mediespelare - välja låtar från xboxen med en PSP via WLAN lösning 2: ha dator igång som mediespelare - välja låtar från datorn med Squeezeboxen via WLAN För skaffar jag en PSP så kanske jag inte behöver en Squeezebox och tvärtom, om de har samma funktion.
Postad 16 mars 2007 - 12:47
ThePreToriaN
-
ThePreToriaN
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Vilken squeeze box bör man köpa om det ska vara kompromisslöst?. Gärna med internet-radio och trådlöst. Är det SlimDevices som har dom bästa just nu?.
Postad 16 mars 2007 - 13:07
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Vilken squeeze box bör man köpa om det ska vara kompromisslöst?. Gärna med internet-radio och trådlöst. Är det SlimDevices som har dom bästa just nu?. 
<{POST_SNAPBACK}>
Har du läst något i tråden? Det finns bara en Squeezebox och den tillverkas av SlimDevices (finns olika färger dock). Sen finns det andra, liknande produkter med andra namn. Ska du välja något kompromisslöst så är det väl SlimDevices Transporter du är ute efter och sen kan du skicka den till Reference Audio Mods för att modda den...
Postad 16 mars 2007 - 13:12
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Jag bara undrar om någon kan verifiera om det är så att en PSP eller en Squeezebox kan användas till en och samma lösning:
lösning 1: Ha xbox igång som mediespelare - välja låtar från xboxen med en PSP via WLAN
lösning 2: ha dator igång som mediespelare - välja låtar från datorn med Squeezeboxen via WLAN
För skaffar jag en PSP så kanske jag inte behöver en Squeezebox och tvärtom, om de har samma funktion.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kan inte svara på vad X-Boxen kan, men om du kör Squeezebox-alternativet så kör du slimserver på en dator med dina musikfiler. Squeezeboxen är trådlöst/trådbundet kopplad direkt eller via en router till datorn. Du har en fjärrkontroll till Squeezebox som du använder för att välja/söka musik/radio etc. Det finns även en möjlighet att använda en PSP som fjärrkontroll till din Squeezebox.
Postad 16 mars 2007 - 15:13
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har du läst något i tråden?
<{POST_SNAPBACK}>
Man kan ju så smått börja undra...
Postad 16 mars 2007 - 23:47
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Min scanner verkar inte fungera riktigt. Provat både att tömma hela biblioteket och köra om och att bara leta efter nytt, men resultatet förändras inte..
Däremot förändras och ökar antalet album om jag går in och bläddrar lite bland dem bara (behöver inte lyssna eller något)
Någon som upplevt något liknande ?
Postad 17 mars 2007 - 17:17
Gormelito
-
Gormelito
-
Rookie
-
3 inlägg
Tja.. har försökt läsa så mkt jag orkat om squeesboxen nu.. dock har jag bara en enkel fråga. Kan man köra squeesen från en server.. dvs om man sätter upp en server där man har all musik. eller måste man först starta ett program på den dator där musiken ligger??
Hajjar nån min fråga ens..
/Gormelito
Postad 17 mars 2007 - 17:22
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jag förstår inte alls faktiskt... Har läst frågan 10 gånger nu och förstår fortfarande inte.
Varför inte bara installera slimserver på servern om du ändå har all musik där, vad den andra datorn ska göra förstår jag inte
Postad 17 mars 2007 - 17:37
Gormelito
-
Gormelito
-
Rookie
-
3 inlägg
hmm.. kanske formulerade det fel.. men jag tror du svarade på frågan ändå!..  .. så jag kan installera slimdevicen på servern. Det var bara det jag ville veta..
Postad 17 mars 2007 - 19:34
Unregistered4eba3a31
-
Unregistered4eba3a31
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Puh...Läst igenom alla sidor...
Lärorikt.
Kör idag allt genom itunes men funderar på att gå över till flac.
Är det värt att lägga ett par tusen på en enklare server och rippa in alla cd´s där?
Vill skapa en musikserver men har här förstått att itunes inte är optimalt när SB´n anländer.
Fråga ställs därför att det tar sjukt mycket tid att få in över 3000cd´s...igen.
Kanske det är värt det ?
//f
Postad 18 mars 2007 - 13:39
avbryt
-
avbryt
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Hej.
Nu har jag fått igång SB här och är både nöjd och lite sur
++ snygg, enkel, bra ljud, radiostationer i mängder o du kan lägga till själv
Pandora vilket e toppen tycker jag(dock lite märkliga musikassociationer som stationen gör ibland)
-- Finns ingen möjlighet till prenumeration nånstans om du är boende i europa vilket var huvudgrejjen för mig, att kunna streama musiken direkt o slippa ladda ner, bara ha playlisten på internet. En stor begränsning.
Jag har inte ens lyckats hitta en sida med downloadmusik utan DRM skyddade filer vilket gör att man inte kan spela upp dem med SB alltså inte ens efter nedladning på datorn!
Finns det nn som hittat en download sida utan DRM skyddade filer??
Redigerat av avbryt, 18 mars 2007 - 14:16.
Postad 18 mars 2007 - 14:18
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Hej. Nu har jag fått igång SB här och är både nöjd och lite sur
++ snygg, enkel, bra ljud, radiostationer i mängder o du kan lägga till själv Pandora vilket e toppen tycker jag(dock lite märkliga musikassociationer som stationen gör ibland)
-- Finns ingen möjlighet till prenumeration nånstans om du är boende i europa vilket var huvudgrejjen för mig, att kunna streama musiken direkt o slippa ladda ner, bara ha playlisten på internet. En stor begränsning. Jag har inte ens lyckats hitta en sida med downloadmusik utan DRM skyddade filer vilket gör att man inte kan spela upp dem med SB alltså inte ens efter nedladning på datorn!
Finns det nn som hittat en download sida utan DRM skyddade filer??

<{POST_SNAPBACK}> AllOfMp3 har haft DRM-fri musik. Vet dock inte hur det går för den hemsidan då IFPI (eller vad de heter) försöker få dom att ta ner sidan.
Redigerat av Spiken, 18 mars 2007 - 14:19.
Postad 18 mars 2007 - 23:08
nilegård
-
nilegård
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej, jag har prenumeration på Pandora, den enda adressen jag behövde ange var en zip-code (tror jag bor i Akron Ohio :-), sen gick det bra med svenskt bankkort och min hotmailadress.
Hälsningar Peter
Postad 19 mars 2007 - 08:13
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
-- Finns ingen möjlighet till prenumeration nånstans om du är boende i europa vilket var huvudgrejjen för mig, att kunna streama musiken direkt o slippa ladda ner, bara ha playlisten på internet. En stor begränsning. <{POST_SNAPBACK}>
Kolla in Last.FM
Postad 19 mars 2007 - 09:03
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Och kolla in tiotusentals shoutcast-stationer, och åter tiotusentals radiostationer.
Vad är det som saknas?
Postad 19 mars 2007 - 12:41
Fromberg
-
Fromberg
-
Användare
-
-
115 inlägg
Har letat i tråden men hittar inte om det har disskuterats innan...HUR gör man för att köra Softsqueeze på arbetsplatsen mot sin slimserver hemma....har hittat lite info på engelska men fattar inte alla tekniska temer...
Tacksam för hjälp
Postad 19 mars 2007 - 17:46
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
Min scanner verkar inte fungera riktigt. Provat både att tömma hela biblioteket och köra om och att bara leta efter nytt, men resultatet förändras inte.. Däremot förändras och ökar antalet album om jag går in och bläddrar lite bland dem bara (behöver inte lyssna eller något)
Någon som upplevt något liknande ?
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske någon eller några filer är så felaktigt taggade att scannern kraschar där. Finns andra möjliga orsaker också, men den här kan man "gaffla" sig fram till "rätt snabbt" (allting är ju relativt) om den bara är en skiva som är kass. * Flytta ut hälften av albumen från musikbiblioteket (skapa en ny katalog "otestade" och flytta dit), scanna sedan om ditt bibliotek. * Funkade det kan man gissa att felet finns i de du flyttat ut. Skapa en katalog "testade" och flytta ut det du nyss testat dit, flytta in hälften av de testade i musikbiblioteket och testa dem där. "Gaffla" sedan vidare med hälften av den folder som är otestad/testad med fel. För säkerhets skull kan man ju börja med att testa först ena halvan av biblioteket, sedan allt i den kvarvarande halvan (istället för att direkt halvera igen). Då har man testat alla filer, och funkade det bägge gångerna är det tydligen något annat fel...
Postad 19 mars 2007 - 18:55
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Tack för ditt förslag tommypeters.
Det gick att scanna via kommandotolken, men där fick jag ett felmeddelande om en felande playlistlänk. Nu har jag alla skivor inlagda i databasen, och jag vågar inte prova scanna den via webgränssnittet, men förhoppningsvis var det just det som gjorde att den slutade scanna efter ett visst antal album.
Postad 20 mars 2007 - 15:52
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Ville bara kolla en sak. Ni som har köpt er Squeezebox på senaste tiden - skickar Slim Devices fortfarande med ett klistermärke i lådan tillsammans med Squeezeboxen? Är lite nyfiken eftersom Logitech numera äger Slim Devices. Undrar också om dom fortfarande skänker 10% av nettovinsten till Electronic Frontier Foundation?
Postad 20 mars 2007 - 21:21
Fromberg
-
Fromberg
-
Användare
-
-
115 inlägg
Ville bara kolla en sak. Ni som har köpt er Squeezebox på senaste tiden - skickar Slim Devices fortfarande med ett klistermärke i lådan tillsammans med Squeezeboxen? Är lite nyfiken eftersom Logitech numera äger Slim Devices. Undrar också om dom fortfarande skänker 10% av nettovinsten till Electronic Frontier Foundation? 
<{POST_SNAPBACK}>
Köpte min för mindre än en månad sen...kanon nöjd...men inga klistermärke följde med dock
Postad 21 mars 2007 - 00:18
martin_gbg
-
martin_gbg
-
Användare
-
-
138 inlägg
Jag vet att säkerligen allt står i någonstans i denna 38 sidor långa tråd...
men hoppas att någon vänlig själ ändå kan ge mig svaret på en ganska
simpel fråga....ljudet från denna apparat, hur bra är det? Kör ni med separata
DAC:ar eller litar ni på era hembioförstärkare´s inbyggda DAC:ar?
Skulle vara intressant att få några svar och även få reda på vilka apparater
ni använt ihop med squeezboxen för att uppnå riktigt bra ljudkvalitet.
mvh
Martin
* blev just 39 sidor såg ja
Redigerat av martin_gbg, 21 mars 2007 - 00:19.
Postad 21 mars 2007 - 06:23
Unregistered7cde3c8f
-
Unregistered7cde3c8f
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Jag vet att säkerligen allt står i någonstans i denna 38 sidor långa tråd... men hoppas att någon vänlig själ ändå kan ge mig svaret på en ganska simpel fråga....ljudet från denna apparat, hur bra är det? Kör ni med separata DAC:ar eller litar ni på era hembioförstärkare´s inbyggda DAC:ar? Skulle vara intressant att få några svar och även få reda på vilka apparater ni använt ihop med squeezboxen för att uppnå riktigt bra ljudkvalitet.
mvh Martin
<{POST_SNAPBACK}>
Tjenare! I många tester har SB jämnförts med många cdspelare och det sagts att den minst sagt har bra ljud. En del kör med extern DAC men då med prisklasser på 10 000:- + för att få ut något av det. P.s Längst ner i varje tråd finns det ett litet fält som heter sök i denna tråd. En underbar funktion om det är "gigantiska" trådar och man är lite lat. Prova sök på dac, ljudkvalitet, intryck osv //virp
Redigerat av Unregistered7cde3c8f, 21 mars 2007 - 06:23.
Postad 21 mars 2007 - 17:03
Unregistered908f6ab1
-
Unregistered908f6ab1
-
Lärjunge
-
-
387 inlägg
Jag vet att säkerligen allt står i någonstans i denna 38 sidor långa tråd... men hoppas att någon vänlig själ ändå kan ge mig svaret på en ganska simpel fråga....ljudet från denna apparat, hur bra är det? Kör ni med separata DAC:ar eller litar ni på era hembioförstärkare´s inbyggda DAC:ar? Skulle vara intressant att få några svar och även få reda på vilka apparater ni använt ihop med squeezboxen för att uppnå riktigt bra ljudkvalitet.
mvh Martin
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har jämfört ljudet i min SB mot min Primare V25. Det är inga stora skillnader i ljudet och det är svårt att säga vilken som låter bättre, det är nog snarare en smakfråga. Primaren spelar lite basigare medan SB ljudet är luftigare med mer mellanregister men saknar lite av primarens djup. Rösterna kommer fram bätre med SB medan Primaren håller ihop ljudbilden något bättre. Jag är sugen på att testa med en extern DAC även om jag är nöjd med ljudet som det är nu. Kör i övrigt med Arcam A90 integrerad stärkare och AE EVO 3 högtalare.
Postad 21 mars 2007 - 18:03
auToeXeC
-
auToeXeC
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
har letat men hittar inte svar, hur kommer man igång med det trådlösa på boxen? hittar inte min spelare i slimserver =(
EDIT. nevermind kom nyss på själv
Redigerat av auToeXeC, 21 mars 2007 - 18:20.
Postad 25 mars 2007 - 11:23
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Sidan verkar ligga nere, men du kan ju prova denna länk:
http://team.thenexus...ator_latest.zip
Vet inte riktigt vad som ar hänt. AAA-tråden hos Hydrogenaudio verkar också ha dött sen nexus09 uppdaterade med senaste versionen 26 februari.
http://www.hydrogena...showtopic=29876
<{POST_SNAPBACK}>
Uppdatering: http://forums.slimde...068&postcount=5Dessutom: För dom som inte har kunnat köra programmet så verkar det finnas ett problem med .NET. Dom som har uppdaterat till version 3.0 kan tydligen inte köra programmet.
Postad 27 mars 2007 - 13:21
poffe
-
poffe
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej,
har precis köpt mig en SB3 o är supernöjd!
Funderar lite på hur jag bäst kopplar in den dock... Jag har ARCAM AVR 250 kopplad till AudioVector Mi3. Vad tror ni? Är DACen bättre i SB än i ARCAM? Om jag kör digital coax ut spelar då kabeln en stor roll för ljud-bilden? Idag kör jag med en Audioquest VDM 1. Om jag kör analogt ut så funderar jag på en Monster Cable Interlink 400 mkII. Skulle vara intressant o höra era åsikter!
MVH Per-Ola
Postad 27 mars 2007 - 21:21
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Inte ens vi som har köpt en Slim Devices Squeezebox kommer inte att undgå Logitech Logitech Branding
Postad 27 mars 2007 - 21:39
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Inte ens vi som har köpt en Slim Devices Squeezebox kommer inte att undgå Logitech
Logitech Branding
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske skulle köpa en SB till nu innan det står något annat på den
Postad 28 mars 2007 - 14:35
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Inte ens vi som har köpt en Slim Devices Squeezebox kommer inte att undgå Logitech
Logitech Branding
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske skulle köpa en SB till nu innan det står något annat på den 
<{POST_SNAPBACK}>
Det är ju två delar i den här frågan: - Hårdvaran: Det kommer att finnas Logitechmärkta Squeezeboxar i affärerna snart (åtminstone i USA)
- SlimServer/Firmware: Såvida man som Squeezeboxanvändare inte beslutar sig för att sluta uppdatera mjukvaran, så kommer ALLA att bli Logitechmärkta framöver.
Dean Blackketter Chief Technology Officer Since there will be Logitech branded players on the shelves in stores soon, we need to move to that brand for the software as well.
Future firmware upgrades will add Logitech branding to the boot screen and future slimserver upgrades will add Logitech branding to the web interface. You could avoid software upgrades, but you wouldn't get bug fixes and new features.
New look, same great taste!
Jag försöker tänka positivt. Självklart skulle jag helst fortfarande se en SlimDevices-märkt Squeezebox, men om det nya samarbetet med Logitech kommer att bibehålla kvaliten (kanske öka med mer R&D) och förhoppningsvis sänka priserna - så tycker inte jag att det är så farligt.
Postad 28 mars 2007 - 18:05
Unregistered0cbb9865
-
Unregistered0cbb9865
-
Rookie
-
5 inlägg
Tänkte bara dela med om mina första intryck av Transportern, eftersom jag inte sett så mycket på det här forumet om den.
+Väldigt enkel att få igång.
Jag hade oroat mig för någon krånglig dator setup och hopplösa buggar, men det gick som en dans. 10 minuter från låda till streamad musik. Instruktionsboken behövdes inte. Allt stod ju på skärmen.
+Väldigt bra ljud.
Överträffade mina förväntningar efter att jag bytt från RCA till XLR signalkablar.
+Bonus med Internetradio och Pandora
Jag hade inte förväntat mig att ljudkvalitén skulle vara uthärdlig, men den är helt ok. Inte för aktiv lyssning, men för bakgrundsmusik och för att upptäcka nya artister och låtar.
+Skönt att slippa och mecka med alla CDar
Det är ju för bra att kunna byta album och artist blixtsnabbt med fjärrkontrollen. Som att ha en jätte-jukebox. Random all är kul, man upptäcker ju musik som man glömt bort.
-Mjukvaruberoende -Slimserverberoende
Mjukvara har tydligen alltid buggar. Jag hade strul med ”Random All” – spelaren hängde sig efter ett tag. Bytte till en sju dagar nyare slimserver mjukvara. Fortfarande 6.5.1. Problemet borta! Fördelarna är väl att funktionaliteten kan uppgraderas antar jag.
-Man kan inte rippa SACD (jag vet inte hur man gör iaf)
Är det någon som vet hur man gör?
Fördelarna väger lätt upp nackdelarna tycker jag.
Roligaste manicken på länge !!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|