Den lirar till 100% på min tv iaf.
Snabb och snygg är den också.
26 relaterade trådar
Postad 06 mars 2007 - 01:09 Den lirar till 100% på min tv iaf. Snabb och snygg är den också. Postad 07 mars 2007 - 00:08 SVT HD fungerar perfekt med 5.1 ljud VOOM fungerar perfekt med 5.1 ljud Discovery HD fungerar perfekt med 5.1 ljud medan Canal+ HD Film fungerar inte ljudet korrekt. Det "hackar" konstant hela tiden. Någon som upplevt samma problem? Och så en liten newbie-fråga. När jag kollar på SVT HD som kör 720P, skall jag då på boxen ställa om till 720P från originalinställningen 1080i för att få optimal bild, eller "fixar" boxen det själv? Kvartsfinalhockeyn i HD fick mig nästan att gråta av glädje ![]() Mycket tacksam för svar ![]() Postad 07 mars 2007 - 03:23
Postad 07 mars 2007 - 14:11
Hej Det funkar utmärkt på andra standardboxar..ta med kortet du. Kan bli lite knepigt på en annan HD box bara. Postad 07 mars 2007 - 18:58 Och såklart funkar det inte right out of the box, är inte förvånad heller. För det första. Jag får signal 60% och kvalitè 100%, är detta OK värden ? Startar boxen och den kanalsöker, allt frid och fröjd. Drar jag på t.ex SVT24 så står det " Laddar konfigurationsdata, var god vänta " Har nu väntat i snart en timme... ringa comhem och be dem aktivera kortet kanske ?? Postad 07 mars 2007 - 20:31 Detta är helt OK värden Vet att flera har haft samma problem så svar borde dyka upp snart. Har du lite tur kan lösningen till och med stå i denna tråd. Postad 07 mars 2007 - 21:31 ![]() Ringde Comhem och dem "paira" kortet eller nåt, så det fungerar nu. Måste säga att HD kanalerna är ruskigt bra, särskilt SVT HD, rullar nåt demo där nu. Sjukt bra. Tycker även dem digitala sändningarna är i samma klass som bredbandsbolagets TV tjänst. Canal+ HD verkar vara ett skämt dock, otroligt dålig bild... Sen undrar jag vart dem analoga Comhem kanalerna är t.ex TV3 ? Fick "nice price" på boxen via Expert utan att behöva teckna HD-paketet (Discovery HD samt Voom, vilken skit...) Postad 07 mars 2007 - 21:36 Boxen har ingen analog tuner så där blir det svårt. ![]() Postad 07 mars 2007 - 21:46 ![]() ![]() Kommer den att bli digital nångång då ? Någon mer info om C+ Sport HD ? Postad 07 mars 2007 - 21:54 Postad 07 mars 2007 - 22:36 Postad 07 mars 2007 - 23:29
"Då lär bilden bli ännu ett snäpp bättre." Vad får dig att tro det? Kanske håller kabeln längre pga bättre kontakter, men att du skulle få en bättre bild? Vad menar du? Tror du att du får en bättre skärpa med en Supra-kabel kontra "lakritssnöre"? Bättre färgåtergivning månne? Eller vad? You´ve got me. Postad 08 mars 2007 - 06:43
Comhem bryr sig tydligen inte om att vi, många av oss i alla fall, med HD-box utan minsta tvekan vill ha Canal+SportHD. Vad gäller TV3 och digitalt kan jag inte förstå varför det ska ta flera år. Vill TV3:s ägare ha mer betalt kan kanalen dra åt skogen. Är ju ändå en kanal i mängden som sänder ungefär samma skräp som många andra varvat med mängder av reklam. Jag upprepar vad jag skrivit tidigare........ut med en av världens sämsta kanaler, Vooom, och in med Canal+SportHD. /Mats K Postad 08 mars 2007 - 08:10
Snälla gör inte detta till ytterligare en kabeltråd ![]() Postad 08 mars 2007 - 11:37 Annars brukar det vara hans svar på var 4e inlägg ju! ![]() ![]() ![]() ![]() Postad 08 mars 2007 - 12:09 Han kanske är inlagd för behandling för sitt forumberoende!!! ![]() ![]() /Bäckman Postad 08 mars 2007 - 13:16
Någonting verkar ha hänt med MaVeRiC. Han har raderat alla sina inlägg i en annan tråd, och skriver att han ska vara "inaktiv" medlem.
Postad 08 mars 2007 - 13:19 ComHem har anlitat en hitman för att tysta honom? ![]() Postad 08 mars 2007 - 14:27
Wierd..! Någon kanske tröttnade på hans kaxiga, men ändå ibland, bra svar.. *S* Vem ska svara min fråga nu då? Ända sen Kanal9 kom så har jag försökt sortera in den i min personliga lista, efter SVT-hd och innan C+Sport (66-78) Den ligger ju på kanalplats 70. Men jag kan inte klura ut hur man gör, måste jag verkligen göra om hela min lista tro? Vill inte ha den liggande sist.. Det stör mig! Postad 08 mars 2007 - 14:50
Har för mig att man markerar kanalen man vill flytta och klickar på "Att göra" (röda knappen) för att flytta kanalen inom en favoritlista.. Är inte hemma så jag kan inte dubbelkolla men har för mig detta.. Man kan genom att klicka på grön knapp även göra upp till fem favoritlistor och namnge dem.. Jag har dock problem med att namnet försvinner när jag stänger av boxen men det kanske beror på att jag alltid stänger av den fysiskt eftersom den drar så jävligt med ström i stand by.. //Kristian Postad 09 mars 2007 - 16:05
Håller med om att detta inte ska bli en kabeltråd! Jag har dock varit med ganska länge och finns det något man ska lägga pengar på så är det en bra bildkabel, det har jag stor erfarenhet av. Supra är en av de bästa kablarna ljud/bild i förhållande till pris. Nog pratat om kablar!!! Mitt problem är inte kablar utan knäppar i ljudet. Har ingen annan erfarit samma problem? Postad 09 mars 2007 - 23:13 MEN det ett obestridligt fakta att du inte kan få bättre bild avseende färgåtergivning, kontrast, färgblödningar, traditionellt brus, krypningar eller skärpa genom att byta ut en digital skitkabel mot en som är gjord av 24 karats guld. Det finns helt enkelt inget utrymme för någon som helst diskussion eller skild åsikt om den saken. Det finns däremot en hel hög andra egenskaper som kan motivera att man vill ha en dyrare digital kabel. Dom egenskaperna diskuteras dock troligen som tidigare konstaterat lämpligare annan tråd. Vad knäppningar i ljudet beträffar så hann jag aldrig märka några under de 2 veckor som min box valde att fungera innan den stendog helt... Så boxkvalité ser jag dessto större skäl att diskutera här ![]() Postad 10 mars 2007 - 10:30 Angående Canal+ Sport HD. Skickade ett mail och frågade och fick följande svar; För tillfället så har vi inte Canalplus sport HD i vårat utbud, det är den enda Canal+kanalen vi inte har. Har heller inget datum då den kommer att komma. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Johannes Löfqvist Suck ![]() OOps hamnade visst i fel tråd Redigerat av Figgis, 10 mars 2007 - 11:29. Postad 10 mars 2007 - 23:07 ohh nån som har samma fel som jag äntligen!! Sitter o kollar på Barca v:s Real nu på tv4+ o fy fasen asså gräset på plan blir en härlig sörja av fyrkanter som rör omkring. Precis allt jag tittar har detta problem med blockningar! Tycker det är mycket mycket märkligt att bara enstaka har detta problem!!! Maveric: Du har likadan tv som jag har. Men du skriver att du ej har detta problem eller hur? Signalen är det inget fel på tydligen hos mig inte heller kvaliten. Tv:n är det absolut inget fel på. Ny box har jag fått still the same. Nån som kan lösa mitt problem ![]() Tillägas skall att jag har samma problem med blockningar om jag kör scart via boxen till tv:n. Hade inga som helst problem innan med vanlig digitaltv box. Nått fuckat är det med dessa boxar och comhem:s såkallade signalstyrka och kvalite. frågar du mig så e signal styrka och kvalite nått hokus pokus. Finns inte en chans i hel'''' att så många har precis samma signalstyrka. Jag kommer att reklamera hela mitt köp från comhem. jag skall ha tebax varenda liten krona. Länge leva Telia och Boxer!!! Redigerat av sobeus, 10 mars 2007 - 23:16. Postad 10 mars 2007 - 23:26 Vi snackar digitalöverföring nu vad får dig att tro att supra:s hdmi kabel skulle vara så bra? Jag har av erfarnhet inte sett ett jota av skillnad på en hdmi kabel från Supra och en claes ohlsson kabel. Postad 11 mars 2007 - 00:54 Så här ser det ut på min tv... ![]() ![]() ![]() Edit: De blev lite dassiga utan blixt men ni som har samma problem vet hur de svarta partierna i rockarna ser ut. Vad som inte syns riktigt bakom Maud är att den röda bakgrunden dessutom var en enda röd gröt... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() /Ron Redigerat av Gbg Samsung, 11 mars 2007 - 00:57. Postad 11 mars 2007 - 01:01 Ja det är märkligt, hade själv inga problem med blockningar under Barca v:s Real. Har däremot problem med "Black Crush", så fort det blir mörkt så blir det svart. ![]() Postad 11 mars 2007 - 01:30 ![]() Det finns ett gäng andra inställningar för RGB i SM men jag vill inte in och pilla för mycket när jag inte har en aning om vad jag ändrar. Det mesta verka handla om diverse färinställningar, vitbalans mm. Någon som vet vad de inställningar för signal eller som har med blockningarna kan tänkas heta? Tror iof inte att felet ligger i tv:n inställningar men tills Com hem har någon lösning på problemet ser jag ingen anledning att skicka iväg boxen utan kan lika gärna experimentera lite... ![]() /Ron Postad 11 mars 2007 - 11:51
Ohh det var snälla bilder min är det ännu värre på!! har du detta problem som jag alltid? Har du Plasma? Postad 11 mars 2007 - 12:17 Tanten tittar på Canal+ och House just nu. Dvd kvalite ! Precis som Lost på Tv4 som också har bild så att man nästan kan tro att det är HD. Så dålig bild som ni har, kan jag bara få på tv4 guld när de sänder något riktigt dåligt. Men även den kanalen är bra för det mesta. Ni måste bo i "huset comhem glömde" RallyBalle Postad 11 mars 2007 - 13:04
Hej Det där ser ut som en dålig composite signal..Svårt att tänka mig att en RGBsignal kan bli sådär dålig.. Postad 11 mars 2007 - 13:24
Och ännu mindre om man kör digital RGB via HDMI Måste fråga. Har ni flera bild kablar anslutna samtidigt mellan box o tv ? Om ni har det. Kan ni ta bort dem och bara köra HDMI. Får ni samma dåliga bild då ? Det ser nämligen ut som Tv tekniker säger. Att det är en kompoisit signal som tvn får. Om ni kör med scart. Är boxen inställd på Scart RGB ? Går ni in med scartkabeln i rätt scartingång på tv som är gjord för RGB ? Alla scartingångar tar inte RGB signal. RallyBalle Postad 11 mars 2007 - 13:33
*skratt* jag har testat allt som går. Jag har kört med hdmi kablar för 2000:- jag har testat olika hdmi anslutningar på tv:n har mixtrat med allt! Problemet ligger hos COMHEM!!!!! Sen har man ögon så ser man vart man skall sätta in scart kablarna o inte! Postad 11 mars 2007 - 13:44
Ursäkta oss .. Vi ville bara hjälpa dig. Alla tv apparater har inte uppmärkt vilka ingångar som tar RGB eller inte. Det står bara Scart 1, Scart 2 osv .. Då får man kika i manualen. RallyBalle Redigerat av Unregistered1103, 11 mars 2007 - 14:33. Postad 11 mars 2007 - 16:24
Ursäkta om jag lät oförskämd men jag blir så less på allt med detta. Bara massa problem som man inte blir av med! Skitjobbigt att se på tv med dessa blockader av små fyrkanter. Det är inte acceptabelt! Postad 11 mars 2007 - 19:06
Häv köpet och avtalet då. Eller säg åt dem att du inte ska betala en krona till / månad om du har bundit upp dig på ett abb. vill säga. De får ju fixa detta innan dem kan ta betalt! ![]() Postad 11 mars 2007 - 22:34 Har en del frågor som jag inte sett någonstans. Jag har tänkt att behålla min gamla box inkopplad (Humax CXC-200PVR) har den nu kopplad till TV´n via komponent. Och har naturligtvis tänkt koppla in HD boxen via HDMI. Är det någon därute som har en liknande konfiguration? Har inte sett någonstans i tråden om att folk som har problem med bildkvalitén på vissa kanaler har testat och koppla ur alla prylar och börja med att "bara" ha HDboxen inkopplad till TV´n så inte bildstörningarna beror på annan apparatur som är inkopplade. Att ha 2 Humax boxar inkopplade till samma TV ska ju funka jag vet, olika ingångar och allt men jag har sett tidigare att en del apparater inte "gillar" varandra. Lite långsökt kanske men man vet aldrig. Jag kör en LGPC1R Har sett att en del med samma TV som jag har har problem andra inte. Ni som har samma TV, antar att ni har försökt att ändra inställningarna på just dom ingångarna ni använder. Såg nån som stängt av XD engine bl.a. Om jag fattat inläggen rätt så ska jag kunna använda det nya kortet i min gamla Humax också, lr? Kan också tala om att jag var i kontakt med kundtjänst tidigare i veckan och vi kom in på det här med kort. Jag frågade då om "tvillingkort" och fick besked om att det skulle komma nu i april han kunde däremot in tala om vad tvillingkortet skulle innehålla, hela ditt abbonemang eller bara typ medium eller 8 favoriter. Figg Redigerat av Figgis, 11 mars 2007 - 22:35. Postad 11 mars 2007 - 23:17 Jag har testa allt o lite till! Jag har kört på bägge mina hdmi anslutningar på tv:n. Har kört enbart med hd boxen. Har kört scart. Har stängt av allt vad bildförbättring heter! Testat med olika kablar m.m. Jag har dessa problem med blocknigar hela tiden på alla kanaler! Visst kan det vara lite mindre vissa sekvenser med det är oftast så mycket så man störs nått så in i av det!!! Ni som skriver att ni inte har detta. Titta ordentligt i bakgrunder. Sitter o kollar på en film på TV1000 just nu "London" det är så mycket störningar av block så det är löjligt även enorma vågor i bilden!!! Postad 11 mars 2007 - 23:40
Så fort "de rätta förhållandena" finns så framträder problemet. Japp, kör Humax boxen till min Samsung Q7 plasma. Har en Samsung lcd i sovrummet som jag iof inte provat boxen på då jag antar att resultatet blir detsamma. Vad har du själv för tv? /Ron Postad 11 mars 2007 - 23:51
Det stora kruxet är ju att bilden i övrigt är klockren på t ex canal+ kanalerna, men det är bakgrunder mm som kukar ur helt. Jag har också mycket bra bildkvalite i allmänhet på SD kanalerna, klart bättre än med min gamla box. Enda försämringen är blockningarna. På vissa sändningar har jag riktigt dålig bild och då kan jag tänka mig att det har med sändningskvaliten att göra, ett statuerande exempel är Wallander filmerna som även i HD är helt gryniga och danna. ![]() Postad 12 mars 2007 - 00:05
Kör feting 1m HDMI Goldkabel.... Har dock testat scart, komponent, komposit, dvi. Det enda som möjligtvis händer är att bilden blir av sämre kvalite så att blockningarna "syns mindre". ![]() Kanske skulle testa med lakritssnöre och startkablarna till bilen eller nåt också... ![]() ![]() ![]() ![]() /Ronnie Postad 12 mars 2007 - 07:49
Jag har blockningar på alla kanaler alltid där e mitt problem! Jag har inte sett en film eller ett program på någon av mina kanaler som inte har problem!! Många gånger e det så illa att jag stänger av skiten. Postad 12 mars 2007 - 09:50 Postad 12 mars 2007 - 11:41
Jag kör med 100hertz profigold kabel nu tycker jag borde räcka!! Postad 12 mars 2007 - 12:53
Hoppas Du inte lackar till på förslagen, men om Profigold kabeln inte har jordavskiljare inbyggd (vet inte), har Du provat med en? Postad 12 mars 2007 - 13:28 Antingen har man bild eller har man inte. Har man bild så är dens kvalite beroende av boxen, tvn, sändningen och/eller källan. RallyBalle Postad 12 mars 2007 - 13:54
Jaha. Man lär sig alltid något nytt. Fox one. Postad 12 mars 2007 - 14:01 Digitaltv är inte lika känslig för antennkablar som analog tv. Detta beror så klart på att det är digitala signaler. Allt som är analogt, kan och påverkas i stor grad av kablar men så är inte fallet med digital tv. Klart kan det påverka till viss del, men långt ifrån så mycket som för analogt. Skall väl tillägga vad jordavskiljaren är till för. Den skyddar i första hand utrustningen. Plasma tv och digitalboxar kan skadas av den ström som finns i jorden hos oss som har kabeltv. Därav anledningen till att man rekomenderar jordavskiljare för plasma och att comhem kräver, för garantin skull, att man har den för HD boxen. Men också för att ta bort jordbrum som kan höras i högtalare i musikanläggningar. RallyBalle Redigerat av Unregistered1103, 12 mars 2007 - 14:09. Postad 12 mars 2007 - 14:10
Ok. Jag hör Dig. Tyckte bara det där med kan och viss del, kunde vara värt ett försök. Nåja, det var bara en tanke av godo. Var till och med inne på att föreslå att prova om elkontakterna i TV och box är "felvända" i eluttagen. ![]() Redigerat av Kind of Blue, 12 mars 2007 - 14:13. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |