Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings
Samsung LE37M86BD
(TV)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Samsung LE40M86BD
(TV)
|
0
|
(76)
|
Inga priser | |
Samsung LE46M86BD
(TV)
|
1
|
(32)
|
Inga priser | |
Samsung LE52M86BD
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Samsung LE40M87BD
(TV)
|
1
|
(66)
|
Inga priser | |
Samsung LE37M87BD
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Samsung LE52M87BD
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Samsung LE46M87BD
(TV)
|
1
|
(15)
|
Inga priser | |
Samsung LE32M87BD
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung LE32M86BD
(TV)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Samsung LE40N87BD
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
Postad 12 February 2008 - 04:19
Postad 12 February 2008 - 08:58
Några som reklamerat sina apparater? ja funderar på att lämna tillbaka min efter vart på service och nytt fel uppstått..frågan är om man får till baka alla pengar när den öppna köpet tiden passerat för ett tag sen!
Jag tror att det är ni som bara fantiserar alla fel.
Jag har mjukvare version 2008 och jag har inte ett ända fel på min apparat mer än scart buggen.
Men man kan ju köra allt via comp alt hdmi så jag klarar mig.
Postad 12 February 2008 - 09:12
Jag har 46", sett att 52an har fått lite kritik för red push men inte hört någonting om 46an innan
(red push = röda färger är väldigt framträdande)
Redigerat av j0cke, 12 February 2008 - 09:13.
Postad 12 February 2008 - 12:52
Några som reklamerat sina apparater? ja funderar på att lämna tillbaka min efter vart på service och nytt fel uppstått..frågan är om man får till baka alla pengar när den öppna köpet tiden passerat för ett tag sen!
Jag har mjukvare version 2008 och jag har inte ett ända fel på min apparat mer än scart buggen.
haha..vi kan byta tv om du vill? sen kan du fantisera att det inte är nått fel..
Postad 12 February 2008 - 12:56
Jag kan tycka att det är ett förbannat gnäll på detta forumet om småsaker som inte spelar nån som helst roll. Däremot direkta bildfel som både jag och jijatsu har är inget man inbillar sig. Man ser inte ränder och flimmer i syne!
Postad 13 February 2008 - 14:30
jag har nu version 1012 som fortfarande har movieplus buggen.
Den skulle jag gärna vilja bli av med.
Kabel har jag byggt redan...
Blir mycket tacksam om någon ställer upp :-)
Postad 13 February 2008 - 16:28
allt har funkat kanon, bra bild tillsammans med min
Tv'n är inköpt hos inWarehouse i Januari och både Sattelitmottagare & DVD är kopplad till TV'n med Supra HDMI kablar
All utrustning är inkopplad på jordade uttag som är isolerade från störande laster med hjälp av en UPS.
Bilden är otroligt bra med både sattelitmottagaren och DVD'n, jag använder något modifierade inställningar från www.hdtvtest.co.uk.
Jag var tidigare ägare till en Samsung 42" Plasma och jag har sett mycket att jämföra med hemma hos vänner, bekanta och släktingar och även butiker och det är ingen som har bättre bild än vad jag har när det gäller TV, med DVD har jag sett några som är jämförbara med min och det är inga stora skillnader.
Slutsats: jag är supernöjd
Redigerat av DigiMannen, 17 February 2008 - 18:32.
Postad 13 February 2008 - 20:39
Är det någon vänlig person som kan skicka en
kopia av deras nya FW incl instruktion till mig.
(Kabel är byggd enl instruktion från Mattzen)
Jag har denna version:
Svar på frågor:
T-TLPPEUMD-2007.0
T-BDTMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
DATE-Aug 30 2007 21:29:43
Checksum 1E47
Mitt problem är Digital TV. Bilden fryser väldigt ofta
och den kommer inte igång utan att man byter kanal.
Tvingas ha en Boxer-box.
Snälla besvara, så skickar jag ett PM till dig med min email address.
MVH ///Gunnar
Postad 13 February 2008 - 23:56
Jag har lite problem med 40M86 och 1:1 pixelmappning när jag kör DVI->HDMI kabel (till HDMI 2 på tvn) från datorn.
Det funkar utmärkt med VGA-kabel, bilden täcker hela skärmen och testbilderna på www.pixelmappat.nu ser bra ut.
Det går också att flytta bilden / justera med Inputs->PC menyn på tvn.
Men när jag använder DVI->HDMI hamnar bilden i mitten av tvn, med kanske 3-4 cm svart utrymme på alla sidor och alltså inte pixelmappat. I det här läget är menyalternativet Inputs->PC grått och det går inte att sätta Size på tvn till annat än 4:3 och 16:9 - specifikt alltså inte "Just Scan"-alternativet som är utgråat.
Det verkar pågå lite magi i meny-systemet, bland annat kan jag sätta "Home Theatre PC : ON" om jag har döpt HDMI2-inputen till "PC" i inputs-menyn. Bilden förändras lite i färg när man sätter "Home Theatre PC : ON", men inte i storlek.
Nån som har några erfarenheter av liknande problem och kommit runt det på något sätt?
Jag vet inte vilken firmware jag använder - hur tar jag reda på det? Ni pratar om en "kabel och skiva", går det att uppgradera firmware själv på något sätt?
Jag har haft precis samma beteende (firmware 2008),
i mitt fall gäller det bara 1920x1080@60hz, andra lägen tex 1920x1080@50hz pixelmappas det rätt via "just scan" och alla inställningar i TV:n är tillgängliga.
Verkar ha att göra med drivern till Ati radeon x1900xt, som har default instälning på 15% underscan när man väljer just 60hz, om du råkar ha ati så testa att ändra under "scaling options" till 0% overscan i catalyst control center, dock förblir viss inställningar i TV:n utgråade...
Postad 14 February 2008 - 07:34
Hej, har en Samsung 40M86 köpt på Komplett.se i december.
Är det någon vänlig person som kan skicka en
kopia av deras nya FW incl instruktion till mig.
(Kabel är byggd enl instruktion från Mattzen)
Jag har denna version:
Svar på frågor:
T-TLPPEUMD-2007.0
T-BDTMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
DATE-Aug 30 2007 21:29:43
Checksum 1E47
Mitt problem är Digital TV. Bilden fryser väldigt ofta
och den kommer inte igång utan att man byter kanal.
Tvingas ha en Boxer-box.
Snälla besvara, så skickar jag ett PM till dig med min email address.
MVH ///Gunnar
Den inbyggda digitaltv-boxen har ju en egen mjukvara. Har du testat att uppdatera den över marknätet? Jag har ingen aning om det går, men jag vet att jag uppdaterat en digitaltv-box på detta sätt. Annars får du väl höra med Samsung/Komplett.
Postad 14 February 2008 - 07:58
Jag kanske ska skriva att jag är nöjd med min LE46-M86BD, allt har funkat kanon, bra bild med Vantage 7000S & Samsungs DVD 1080P7.
Tv'n är inköpt hos inWarehouse i Januari och både Sattelitmottagare & DVD är kopplad till TV'n med Supras HDMI kablar.
All utrustning är inkopplad på jordade uttag som är isolerade från störande laster med hjälp av en UPS.
Bilden är otroligt bra med både sattelitmottagaren och DVD'n, jag använder något modifierade inställningar från www.hdtvtest.co.uk.
Jag var tidigare ägare till en Samsung 42" Plasma och jag har sett mycket att jämföra med hemma hos vänner, bekanta och släktingar och även butiker och det är ingen som har bättre bild än vad jag har när det gäller TV, med DVD har jag sett några som är jämförbara med min och det är inga stora skillnader.
Slutsats: jag är supernöjd
Är också supernöjd med min TV, har en trasig pixel men vet inte om jag ska bry mig om den då den ändå inte syns över 0,5 meter när jag inte har några andra problem. Ingen buzzing och ingen clouding att prata om. Det enda jag inte har kollat är om jag har scart-buggen. Har kanske kört 15 min gammal VHS-spelare på TV:n och har inga planer på att koppla in något via scart heller för den delen, det är så 90-tal
Får man fråga vad du har för modifierade inställningar?
Postad 14 February 2008 - 13:57
Postad 14 February 2008 - 14:16
Postad 14 February 2008 - 14:21
Hoppas alla som bestämmer sig för ett köp får en felfri TV
Lägg inte ner för mycket tid att leta fel, det blir man ju bara vimsig av!
Postad 14 February 2008 - 15:23
Det blir väl oftast att de med problem skriver i forumen. Jag har själv en 40M86:a och är hur nöjd som helst med den. Minns inte firmware nu i huvudet, men det var något efter 2000 (inhandlat i höst förra året). Jag har inte testat scart-kontakterna visserligen, men annars så är jag utan döda pixlar, har minimalt med clouding, pixelmappar 1:1 från min HTPC (HDMI) i full HD och har även kört utan problem med 1920x1080 genom VGA. Inga konstiga ljud från TV:n eller liknande heller och riktigt bra bild och svärta. Enda som är värt att nämna är väl att den visserligen är riktigt svart rakt framifrån, men svärtan avtar något om man sitter och ser tv:n från sidan.
Hoppas alla som bestämmer sig för ett köp får en felfri TV
Lägg inte ner för mycket tid att leta fel, det blir man ju bara vimsig av!
Köpfingret har börjat rycka ännu mer nu så jag hoppas på en felfri TV ännu mer än dig
Jag brukar inte haka upp mig på småfel, men uppenbart störande fel vill man ju inte råka ut för. De flesta felen som tagits upp i den här tråden anser jag är störande, men en hel del har ju avhjälpts med ny firmware vilken man borde få senaste versionen av om man beställer nu. Hårdvarufelen är värre, så det är väl när man kommer dit som man börjar bli religiös
Tillägg: En del fel kan det ju hända att många inte märker av pga att man inte använder alla funktioner i TV:n. Inbyggda digital-tv:n är ett sådant exempel.
Redigerat av Rootkit, 14 February 2008 - 15:25.
Postad 15 February 2008 - 08:07
Upptäckte att jag har en trasig pixel på min tv idag
Fast som tur är så satt den på vänster sida så jag skiter i att skicka tillbaka den.
Pixel**** är grön
Postad 15 February 2008 - 12:43
Tittar man inte så mkt på digital-TV (med inbyggda boxen) så är det en kanon-TV. Endast digitalboxen jag upplevt som lite buggig.
Kan bara hålla med. Förutom den inbyggda digitalboxen så är jag är kanon-nöjd med min 40M86 inköpt på Technix i Januari.
/Fredrik
Postad 15 February 2008 - 16:56
Dock har jag inte HELT klart för mig vad 24p är än, men har jag förstått rätt att det används mest/bara på bluray (720p/1080p) och HD-DVD? Eller används det bara i 1080p?
Har länge tänkt köpa R87an som (vad jag vet) inte stödjer det, men jag har tänkt kolla på hd material genom datorn (dvi -> hdmi) och man vill ju inte ha sånt där "judder" eller vad det heter då.
Varför står det isåfall inget om att M86/87 stödjer 24p i presentationen, såsom det gör på t.ex Sony D3000 m.fl?
(Säg till om jag går för mycket offtopic!)
Redigerat av Danne2k7, 15 February 2008 - 17:00.
Postad 15 February 2008 - 17:57
Jag har ganska nollkoll och har bara läst lite av tråden, men om jag förstår det rätt så stödjer M86/87 24/1080p (eventuellt med en firmware uppdatering), precis som Sony D3000 osv?
Varför står det isåfall inget om att M86/87 stödjer 24p i presentationen, såsom det gör på t.ex Sony D3000 m.fl?
Kolla på bla. prisjakt
https://www.prisjakt...kt.php?e=165344
Står i presentationen att den stödjer 24p
Redigerat av j0cke, 15 February 2008 - 19:09.
Postad 15 February 2008 - 19:02
Jag har ganska nollkoll och har bara läst lite av tråden, men om jag förstår det rätt så stödjer M86/87 24/1080p (eventuellt med en firmware uppdatering), precis som Sony D3000 osv?
Kolla på bla. prisjakt
https://www.prisjakt...kt.php?e=165344
Står i presentationen att den stödjer 24p
Ah va bra!
Men det står väl inte alls i själva presenationen, det står i specifikationerna.
Bildfrekvens: 24p , 30p , 50p , 60p
Hur är det med
24/48/72/96/120Hz Uppgift saknas - Tipsa gärna
Man kan alltså kolla på filmer inspelade i 24p utan sånt där judder eller några andra problem med Samsung M-serien?
Måste man göra en firmware uppdatering även om jag köper en M86a idag?
Är det olika panel i R och M serien, eller är skillnaden bara bildförbättringsteknikerna?
(känner att jag borde göra en tråd..)
Tack för svaren.
Redigerat av Danne2k7, 15 February 2008 - 19:05.
Postad 17 February 2008 - 09:48
Den klarar oxå 29,30,50,59 och 60 fps, det har jag själv testat.
Det är full hd panel i M serien, det är det inte i R serien.
Angående firmware är det omöjligt att säga innan du fått tv'n, men köper du en svensklevererad så behöver du nog inte uppdatera firmware.
Redigerat av holyhansen, 17 February 2008 - 09:50.
Postad 17 February 2008 - 17:36
Har oxå en s-video sladd men den verkar ju inte heller fungera...
jag har en 40m87 som i övrigt fungerar utmärkt!
Redigerat av Cassano, 17 February 2008 - 17:37.
Postad 17 February 2008 - 20:39
Ja den klarar 24p, vilket i bluray och hd dvd sammanhang innebär 23,976 fps, sen gör den en dubbel multipel (47/48hz) på den frekvensen för att få bättre flyt, lika som på bio alltså.
Den klarar oxå 29,30,50,59 och 60 fps, det har jag själv testat.
Det är full hd panel i M serien, det är det inte i R serien.
Angående firmware är det omöjligt att säga innan du fått tv'n, men köper du en svensklevererad så behöver du nog inte uppdatera firmware.
Härligt!
Så man kan säga att ALA hd/bluray filmer använder sig av/spelas in i 24p? Hur är det med tv-serier i 720p då samma där? Huvudsaken är att man kan kolla på all sorts hd material mellan dvi -> hdmi utan några problem, vilket det verkar som.
M87 känns nästan som ett bättre köp en R87 då, man får ju en mer framtidssäker tv med HDMI 1.3 istället för 1.2, Full hd samt stöd för 24p och liknande. Sen är den ju inte så mycket dyrare heller vilket är bra.
Tack för eran hjälp, ursäkta att jag är trög :>
Postad 17 February 2008 - 22:05
jag kör vi komponent och strecket försvinner när man stänger av tv och sen sätter igång den direkt...
himla mysko tycker jag...:/
Postad 18 February 2008 - 09:25
Var lite tveksam först angående firmwareversioner, buzzing m.m, men priset kändes ju rätt OK så jag tryckte på beställknappen ändå. Enheten fick jag levererad snabbt, som vanligt av Dustin, och när jag väl fick startat igång den så kunde jag andas ut.
Inga pixlar trasiga, med firmware 2012, samt att den var helt tyst oavsett nivå på bakgrundsbelysning. Kan tillägga att jag är väldigt känslig för oljud och tjut från nätdelar, så vi pratar knäpptyst här. Antingen så hade jag tur, eller så har Samsung löst sina produktionsproblem. Känns allmänt som en mycket prisvärd maskin för 11990:- tycker jag.
Finns mycket kvar att testa, men än så länge ser allt bra ut.
Postad 18 February 2008 - 11:30
Postad 18 February 2008 - 13:44
Men kan man köpa M87an i en butik som kör Samsung Nordic för 12000 kr? Vill gärna inte betala mer..
Du har väl ingen pixelgaranti hos Dustin, eller hur var det? Jobbigt...
(Säg till om det blir för mycket offtopic.)
Postad 18 February 2008 - 14:44
Företagen har verkligen lyckats med marknadsföringen "100% pixelgaranti" bara en dålig ursäkt att ta mer betalt!
Postad 18 February 2008 - 15:02
Skit i pixelgaranti, alla nätbutiker måste enligt lag ha 14 dagar ångerrätt, dvs du kan utan speciell anledning skicka tillbaka tvn och få alla pengar tillbaka. Så du har 14 dagar på dig att leta fel som en tok och sen skicka tillbaka.
Företagen har verkligen lyckats med marknadsföringen "100% pixelgaranti" bara en dålig ursäkt att ta mer betalt!
Nja, alltså även om pixelfel är vanligast när man får Tvn så finns det väl en risk att sånt kan uppkomma med tiden, eller bara helt plötsligt. Är ingen expert direkt men det är ju en viss trygghet.
Vidare tycker jag inte att de som har pixelgaranti eller Samsung Norden/Sverige (samma sak) är dyrare än butiker som importerar från andra delar av Europa (ej Samsung Norden), så där tycker jag nog du har fel.
Sen är det ju en fördel/trygghet med hämtservice också.
Bara jag hittar nån fast butik som har tvn billigt så kan jag gå till Hifiklubben och få den för det priset.
Redigerat av Danne2k7, 18 February 2008 - 15:03.
Postad 18 February 2008 - 20:10
pretty please with suger on top
Postad 18 February 2008 - 21:20
Men eftersom jag hade lagt en hel del tusenlappar på tvn så ville jag verkligen ha bort de fula linjerna som syntes främst i stark fägade fält i bilden. Till slut så gick jag lite halvt desperat till Kjell&Co och köpte mig en scart-komponentkabel för att se om de kunde göra ngn skillnad. PANG! Linjerna är helt borta och bilden är om möjligt ännu skarpare och mer jämn i färgerna än vad det var med scarten.
Så det finns hopp för er med en gråimporterad buggig tv
Mitt tips till er med vandrande linjer är klart att prova en komponentkabel!
Postad 18 February 2008 - 22:08
Redigerat av flundstrom, 18 February 2008 - 22:10.
Postad 18 February 2008 - 22:13
Jag har en 40M86 som jag köpte från Dustin innan Jul. FW är 2000 och jag upptäckte ganska snart irritrande vandrade linjer men inga andra buggar (har inte tokletat!). Bildkällan är en Com Hem Samsung PVR-box. Jag provade först att investera i en Supra FS Scart för att se om det rådde bot på linjerna. Det blev klart bättre! Både en skarpare bild och mindre synliga linjer.
Men eftersom jag hade lagt en hel del tusenlappar på tvn så ville jag verkligen ha bort de fula linjerna som syntes främst i stark fägade fält i bilden. Till slut så gick jag lite halvt desperat till Kjell&Co och köpte mig en scart-komponentkabel för att se om de kunde göra ngn skillnad. PANG! Linjerna är helt borta och bilden är om möjligt ännu skarpare och mer jämn i färgerna än vad det var med scarten.
Vad menar du med scart-komponentkabel? eller menar du en Scart rgb/component converter?
Har verkligen Kjell&Co sådana i sitt sortiment?
Postad 18 February 2008 - 22:55
Postad 19 February 2008 - 01:29
Är det någon annan som tycker det är relativt mycket red push på denna tvn? Får inte bort det genom inställningar någon annan som lyckats?
Jag har 46", sett att 52an har fått lite kritik för red push men inte hört någonting om 46an innan
(red push = röda färger är väldigt framträdande)
Jag har precis köpt en 40M87. Tycker också att det är mycket rött... Alla ser solbrända ut!?
Vet inte heller hur man kan fixa det med inställningar då jag testa det mesta!
Vet någon hur man ändrar mellan 1080p och 720p, och hur man ställer Hz:en. Har digitalTV via Comhem och kör scart, tycker att bilden är dålig och med massa brus!
Någon som kan några bra inställningar?!
Mvh
Morrie
Postad 19 February 2008 - 07:31
Jag har en 40M86 som jag köpte från Dustin innan Jul. FW är 2000 och jag upptäckte ganska snart irritrande vandrade linjer men inga andra buggar (har inte tokletat!). Bildkällan är en Com Hem Samsung PVR-box. Jag provade först att investera i en Supra FS Scart för att se om det rådde bot på linjerna. Det blev klart bättre! Både en skarpare bild och mindre synliga linjer.
Vad menar du med scart-komponentkabel? eller menar du en Scart rgb/component converter?
Scart-> 3*RCA är det på kabeln jag köpte, art.nr 37830. Jag kanske benämnde den lite fel i mitt inlägg. Tyvärr så kan ju inte alla digitalboxar ge komponentsignal dock..
Postad 19 February 2008 - 07:57
Digitalboxen från Buggsung kan skicka ut komponent via scarten, så han menar en scart-komponent-kabel.
Uppenbarligen hör scartingångarna till det som brister hos denna TV. Många har haft problem med dem. I övrigt ger den en riktigt bra bild.
Postad 20 February 2008 - 13:10
Jag har på senare tid upptäckt att min m86 40" har dessa vandrande linjer också, på hdmi, scart, och komponent, även på analog tv direkt utan någon box...
så att det bara är scart ingångarna verkar konstigt? har fw 2000 på min.
Vi får se vad dom säger på powermill, har ingen lust att vara utan tv igen.
Dessutom var min första tv på service i 2 veckor och sen när jag väl fick tillbaka den så var de döda pixlar och efter det fick jag en ny tv efter 3 månader... vilken Cirkus detta är... Man ska verkligen inte köpa en ny modell
Postad 20 February 2008 - 13:55
Nu slog jag till och köpte en m87 från komplett. Inga döda-pixlar (phew!), men väl ljusa områden i varje hörn när man släcker ner alla lampor och tittar på en "svart" bild - inte SÅ ljust dock, det går ev. att leva med.
Jag har tre frågor.
1) Kallades detta fenomen ovan för clouding och försvinner den när TVn har "körts in"?
2) Hur ser man vilken firmware man har? Har kommit in service menyn och det står där typ "oct10 2007". Är min firmware då 2007?
3) Kan jag köpa en CA-modul till TVn och köra comhem på den? Har läst att folk har lyckats med det, men var förbi inwarehouse idag och säljaren där hävdade att CA-moduler tillsammans med m87 inte fungerar på comhems digitala utbud. Vad gäller?
Ser fram emot ert svar - har ju 14 dagars ångerrätt och vill kolla upp sånt som kan vara problematiskt med en gång.
/K
Redigerat av Kiamal, 20 February 2008 - 13:56.
Postad 20 February 2008 - 15:14
2) Kolla första sidan i denna tråden.
3) Inbyggda digitalboxen klarar så vitt jag vet bara DVB-T, dvs marksänt. Comhem är DVB-C (cable)
Om problemet bara är det lilla ljus du upplever så behåll den! Den är min rekommendation. Hur ofta tittar du på TV i ett nattsvart rum?
Postad 20 February 2008 - 16:01
Var just i begrepp att inhandla en CA-modul i onödan. Jag trodde att TVn hade DVB-S, T, C. Önsketänkande heter det nog. Jag vill dock ogärna binda mig som kund hos comhem. Kanske dags att reka lite om vilka boxar som finns att köpa.
Och du har rätt - inte SÅ ofta som man kollar på väldigt mörka partier i helt mörklagt rum.
Ska läsa på mer noggrant ang firmware - ledsen att jag spammade tråden med info som uppenbarligen redan fanns.
/K
Postad 21 February 2008 - 10:49
Hej!
Nu slog jag till och köpte en m87 från komplett. Inga döda-pixlar (phew!), men väl ljusa områden i varje hörn när man släcker ner alla lampor och tittar på en "svart" bild - inte SÅ ljust dock, det går ev. att leva med.
Jag har exakt samma sak på min nyinköpta M86 40" (dock bara på höger sida), men vad jag förstår så är det otroligt vanligt och om det inte är särskilt framträdande får man nog leva med det som en av nackdelarna med LCD-tekniken.
Jag har en fråga också:
Jag var inne i servicemenyn och råkade trycka höger, varpå jag tryckte vänster och då kom tillbaka till huvudmenyn. Jag läste sedan att man inte ska trycka höger/vänster i servicemenyn. Jag har inte märkt någon skillnad på TV:n, men kan jag ha pajat något ändå? Eller hade jag tur?
Redigerat av gupp, 21 February 2008 - 16:05.
Postad 21 February 2008 - 16:25
Jag har en fråga också:
Jag var inne i servicemenyn och råkade trycka höger, varpå jag tryckte vänster och då kom tillbaka till huvudmenyn. Jag läste sedan att man inte ska trycka höger/vänster i servicemenyn. Jag har inte märkt någon skillnad på TV:n, men kan jag ha pajat något ändå? Eller hade jag tur?
Jag tror att man kan reset:a TVn i service menyn om man råkar ändrar något eller tror att man kanske har gjort det. Man bläddrar ner till Reset och trycker höger(?) och retur. Någon som opponerar sig mot detta grepp?
/K
PS. Jag har fortfarande inte lyckats nysta ut vilken firmware jag har - någon som orkar förklara var och vad exakt jag ska titta efter? DS.
Redigerat av Kiamal, 21 February 2008 - 16:26.
Postad 21 February 2008 - 17:44
T-TLPPEUMD-XXXX
T-BDTMPEUS-XXXX
BOARD2-CALLA-TR-XXXX
XXX XX XXXX
ex:
T-TLPPEUMD-2000
T-BDTMPEUS-1004/AS
BOARD2-CALLA-TR-1011
mAR 20 2007
I exemplet är det alltså fw 2000.
Om nu inte jag är ute och cyklar, konstigare saker har ju hänt
Edit: Jag förutsatte att du hittat till Servicemenyn?
Redigerat av oski, 21 February 2008 - 17:45.
Postad 22 February 2008 - 06:27
Går det att byta ordning på input-listan? Så att man har tex HDMI2 först, sedan component, sen SCART osv? Vore skönt att slippa trycka på INPUT 4ggr för att komma till HDMI2
Postad 22 February 2008 - 09:09
Edit: Jag förutsatte att du hittat till Servicemenyn?
Japp - jag hittar dit. Och tack för svaret!
Postad 26 February 2008 - 18:13
nån som har några bra ps3 inställningar btw?
Postad 26 February 2008 - 19:59
precis kopplat in ps3an men är inte nöjd med bilden alls faktiskt :/, vad kan det vara för fel om bilden (när man rör sig i ett spel) flimmrar till lite, som en väg över hela skärmen, lite över mitten av skärmen händer det, och det händer väldigt ofta.
Vad har du för firmware? Uppdateringsläge?
Postad 26 February 2008 - 20:14
Tycker bilden i mörka partier får en grönaktig nyans. Speciellt i anskiten så kan man se en mer grönaktigt färg..
Har försökt ställa in bilden så att den ska bli bättre utan att lyckas.
Ska ta ett foto när jag upptäcker det nästa gång
Postad 26 February 2008 - 21:11
precis kopplat in ps3an men är inte nöjd med bilden alls faktiskt :/, vad kan det vara för fel om bilden (när man rör sig i ett spel) flimmrar till lite, som en väg över hela skärmen, lite över mitten av skärmen händer det, och det händer väldigt ofta.
Vad har du för firmware? Uppdateringsläge?
inte kollat firmware, fick tvn för bara 2 veckor sen, men får kika detta
edit. hade 2012.0
Redigerat av mr mupp, 26 February 2008 - 21:15.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Koppla ihop äldre samsung med Logitech z-5500 går ej!
2 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?