Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 12 mars 2007 - 14:17

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Ok.. trodde inte att du hörde, eftsom att du har hjälmen på dig..

Det där med att fasvända kontakterna så att man har fas där fas skall
vara, tror jag kan vara avgörande för att få den sista snittsen i musik
och till viss del bild. Men då är man på yttersta nördstadiet och har
inte mer att tillföra i sin anläggning. Inget fel med det, men jag tror
det är överkurs i denna tråden.

RallyBalle

Postad 12 mars 2007 - 21:44

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Ingen som har problem med att boxen blir varm så in i he***** ?

Min blir stekhet. Jag får för mig att det är skaplig bild när den är kall, men att det uppstår lite störningar när värmen kommer.

För övrigt så har jag fått något tråkigt på halsen. Har haft kanonbild på HD-kanalerna, men hade problem med ljudet på Canal+ HD och felanmälde det. De "hittade" ett fel som de åtgärdade. Fine, ljudet kom tillbaka, men nu har jag kass bild på alla mina HD-kanaler med en massa störningar (block). Tack Comhem!

Postad 13 mars 2007 - 22:05

Gbg Samsung
  • Gbg Samsung
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Ingen som har problem med att boxen blir varm så in i he***** ?

Min blir stekhet. Jag får för mig att det är skaplig bild när den är kall, men att det uppstår lite störningar när värmen kommer.

För övrigt så har jag fått något tråkigt på halsen. Har haft kanonbild på HD-kanalerna, men hade problem med ljudet på Canal+ HD och felanmälde det. De "hittade" ett fel som de åtgärdade. Fine, ljudet kom tillbaka, men nu har jag kass bild på alla mina HD-kanaler med en massa störningar (block). Tack Comhem!

<{POST_SNAPBACK}>

Ha ha det är ju Com hem i ett nötskal! Ta inte illa upp men eftersom jag har problemet själv så gottar jag mig gärna lite i andras olycka.... :D

Nejdå, det här kanske kan trösta dig något. Ringde kundtjänst idag, de har för övrigt en ny funktion som jag inte tror jag hört innan. En vänlig röst informerade mig att jag var nr 7 i kön och att beräknad väntetid var 1 min.... :( 10 min och 44 sek senare svarade en kille i andra ändan. :D Då var jag precis på rätt humör för att vänligt men bestämt förklara att jag inte var sugen på att betala för boxeländet innan den fungerar som den ska, och definitivt inte under tiden den är på reparation. Slutade med att jag ska meddela dem när boxen fungerar som den ska och betala från detta datum.

Äntligen verkar det som man fått någon form av upprättelse... får se hur det slutar. :D

/Ron

Postad 13 mars 2007 - 22:13

Gbg Samsung
  • Gbg Samsung
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Sobeus, testa med en ny fin hi-end antennkabel. Det löste liknande problem hos en bekant till mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med 100hertz profigold kabel nu tycker jag borde räcka!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas Du inte lackar till på förslagen, men om Profigold kabeln inte har jordavskiljare inbyggd (vet inte), har Du provat med en?

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte en egen 10m antennkabel med ferritavskiljare (Goldkabel) som räcker ända in i boxen. Gjorde 4-6% för signalstyrkan. Att skarva med com hems kabel sabbar 2%. :(

Har man under 50% signalstyrka kan väl en ny kabel vara ett bra alternativ, men som Rallyballe påstår har det knappast något med "Humax-syndromet" att göra.

/Ron

Postad 13 mars 2007 - 22:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Tänkte se A History of Violence på Canal+ HD just nu
Men det blir inget med det. Jag har den på DVD och kvaliten på min
dvd är det dubbla mot vad den är på HD kanalen.

dvd'n är 576i och Hd kanalen sänder med 1080i så förhållandet
skall vara det omvända och lite till.

Vad är det de sänder. En dålig dvdkopia uppskalat till 1080i ?

Sanslöst

RallyBalle

Redigerat av Unregistered1103, 13 mars 2007 - 22:38.

Postad 14 mars 2007 - 12:36

Gbg Samsung
  • Gbg Samsung
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Tänkte se A History of Violence på Canal+ HD just nu
Men det blir inget med det. Jag har den på DVD och kvaliten på min
dvd är det dubbla mot vad den är på HD kanalen.

dvd'n är 576i och Hd kanalen sänder med 1080i så förhållandet
skall vara det omvända och lite till.

Vad är det de sänder. En dålig dvdkopia uppskalat till 1080i ?

Sanslöst

RallyBalle

<{POST_SNAPBACK}>

Lite OT kanske men vad är det för dvd du har, ska inte HD DVD ha minst 720p? Eller du kanske har en vanlig dvd som jag. :D Vore najs med en HD DVD, kan ju fås rätt billigt nu. Men jag tror jag väntar på Bluray spelare istället, antar att de kommer gå ner kraftigt i pris när PS3 kommer.

För att fortsätta lite OT :( ... Jag tillhör dem som oftast hyr eller köper dvd film, hur funkar det med HD dvd och kommande Bluray, var finns såna filmer att köpa eller hyra?

/Ronnie

Postad 14 mars 2007 - 12:59

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Jag jämförde med vanlig dvd, så illa var det. Uppskalad till 720p så klart.
Men det skall ju inte ha en chans mot en HD kanal som skall sända äkta HD film.

Bluray och HD DVD går bara att köpa än så länge. Det tar nog sin lilla tid innan
de går att hyra.

RallyBalle

Postad 14 mars 2007 - 23:46

Gbg Samsung
  • Gbg Samsung
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Var inne på Onoff idag och såg deras Bluray demo på en tv som verkade fixa upplösningen. Av någon anledning envisas de med att visa undervattensbilder som aldrig kan bli annat än gryniga, men när sedan vanliga scener kom blev det annat klipp i bilden. Fy tusan vilken skärpa! :(

När Bluray spelaren kommer in hos mig får Humax boxen duga till nyheter och förhoppningsvis lite sport i HD om Com hem får tummen ur nång gång... ;)

/Ronnie

Redigerat av Gbg Samsung, 14 mars 2007 - 23:46.

Postad 15 mars 2007 - 00:59

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Vad irriterad jag blev idag ..

Ingen Hockey på canal+ HD

Sen ser jag en remsa på canal+ sport under matchen, att den sänds
på canal+ HD sport.

Inte en spänn skall de få av mig för HD abonnemanget när det börjar
kosta nästa månad, om inte sport HD finns med.

Hoppas att ni alla hänger med på det, för ni kan väl inte nöja er
med canal+ HD film, som inte ens sänder alla filmer i HD.
De är bara uppskalade till 1080i, men det kan ni göra med
er DVD spelare hemma också och det blir dessutom bättre.

RallyBalle

Redigerat av Unregistered1103, 15 mars 2007 - 01:01.

Postad 15 mars 2007 - 17:53

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
?Rally? Vad har comhem med att Canal+ HD endast sänder uppskalat material? Dessutom tror jag aldrig comhem lovade mer än ett visst antal hockey-matcher när de lanserade Canal+ HD så tror du får svårt att få igenom dina krav dessvärre.

Postad 15 mars 2007 - 18:41

parrot
  • parrot
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Vad håller com -hem och canal plus på med!!!!! Helt plötsligt slut med hockeyn i HD, alla som köpt box lurade!!! Ingen Canalplus sport HD- kanal, förhandlat snart 2 !!!!! månader och inget resultat!!!
Vill helst ha kvar comhem men drivs nu till canal digital för att få fler HD-kanaler(ska nog gå att få upp en parabol) men fan vad det stör mig med hockeyn, såg att comhem fortfarande gör reklam för den på sin hemsida, det säger väl allt egentligen om det företaget!!!

Postad 15 mars 2007 - 21:37

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Vad håller com -hem och canal plus på med!!!!! Helt plötsligt slut med hockeyn i HD, alla som köpt box lurade!!! Ingen Canalplus sport HD- kanal, förhandlat snart 2 !!!!! månader och inget resultat!!!
Vill helst ha kvar comhem men drivs nu till canal digital för att få fler HD-kanaler(ska nog gå att få upp en parabol)  men fan vad det stör mig med hockeyn, såg att comhem fortfarande gör reklam för den på sin hemsida, det säger väl allt egentligen om det företaget!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det räcker att du skriver i en av de två aktiva ComHem trådarna. Denna tråden handlar ju dessutom inte om C+ Sport HD, utan Humax HD-box.

/Bäckman

Postad 15 mars 2007 - 22:22

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

Vill helst ha kvar comhem men drivs nu till canal digital för att få fler HD-kanaler(ska nog gå att få upp en parabol)  men fan vad det stör mig med hockeyn, såg att comhem fortfarande gör reklam för den på sin hemsida, det säger väl allt egentligen om det företaget!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det räcker att du skriver i en av de två aktiva ComHem trådarna. Denna tråden handlar ju dessutom inte om C+ Sport HD, utan Humax HD-box.

/Bäckman

<{POST_SNAPBACK}>

nä det ska skrivas här med ........
Anledningen till BOX köp var HD Sport .......
:)

Postad 15 mars 2007 - 22:31

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

Anledningen till BOX köp var HD Sport .......

Så sant, så sant ...

Postad 15 mars 2007 - 22:42

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Ja, låt oss döpa om denna tråd till "ComHem och Canal+ HD sport tråden".

Jag har tyvärr inte själv haft möjlighet att leka med denna box, men hur snabb är den i menyerna? Jag är väldigt nöjd med min Samsung DCB-9401Z som jag har idag just eftersom den är så snabb. Är HD-boxen lika snabb och smidig?

Postad 15 mars 2007 - 23:07

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0

Jag har tyvärr inte själv haft möjlighet att leka med denna box, men hur snabb är den i menyerna? Jag är väldigt nöjd med min Samsung DCB-9401Z som jag har idag just eftersom den är så snabb. Är HD-boxen lika snabb och smidig?

<{POST_SNAPBACK}>

Menyerna är helt ok Lätta att fatta etc Gillar box eländet tillsammans med Pioneer 507XA
Men hade jag vetat att vi skulle bli blåsta på HD Sport så hade jag väntat ........

Postad 16 mars 2007 - 00:00

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det som gör att du tvekar till att köpa denna box

Inte kan det väl vara att HD sport saknas, eftersom att du så ironiskt skriver
det du skriver.

Tycker du skall ta hem den o prova så får du veta

RallyBalle

Postad 16 mars 2007 - 00:11

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Nej, jag är inte intresserad av fotboll och hockey, men sport tycker jag om. Jag har inte slagit till eftersom jag tycker att 99 :- extra för Discovery HD (mycket som jag redan kan se i lägre upplösning) samt lite loopar på SVT HD inte känns riktigt prisvärt. VOOM skall väl inte heller vara så mycket att hänga i granen.

Hade SVT ökat utbudet och TV4 HD sänts hos ComHem så hade jag slagit till direkt, men nu får jag inte mycket mer än en dyrare räkning varje månad.

Däremot är jag intresserad av boxen då det lär dröja innan det kommer en PVR-HD box och därför hänger jag här i HD-Box tråden, eller vad det nu är.

Redigerat av Phindus, 16 mars 2007 - 00:22.

Postad 16 mars 2007 - 08:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Phindus

Jag tycker att du skall slå till vad gäller boxen om det nu går att köpa den separat.

För det som andra här beskriver som Black Crusch har jag också sett
Men bara med scart. När jag växlar över till HDMI finns inte dessa problem.

Skillnaden HDMI och SCART/Component är milsvida.

RallyBalle

Postad 16 mars 2007 - 08:46

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

För det som andra här beskriver som Black Crusch har jag också sett
Men bara med scart. När jag växlar över till HDMI finns inte dessa problem.

<{POST_SNAPBACK}>

För mig är det precis tvärtom jag har Black Crush när jag kör HDMI/DVI till projjen (Optoma H79) och inte på Tjock-TV'en som är kopplad med Scart.
Men det kan ju vara något helt annat i kedjan till Projjen som ställer till det. :lol:

Postad 17 mars 2007 - 18:30

BullyBoy
  • BullyBoy
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har haft denna box i drygt 2 veckor nu och allt har funkat klockers med bra bild på sd kanalerna och kanonbild på HDTV.
Men för ett par dagar sedan började det bildas små färgblock på vissa färgnyanser (typ röd och brun) på sd kanalerna. Några dagar senare hade dessa färgblock blivit större och mer rörligare och innefattar idag i princip alla färgnyanser utom svart. Dessvärre har dom nu börjat dyka upp på HD kanalerna också. Har testat allt jag har kunnat komma på. HDMI, komponent, köpte ny goldkabel, provade med antennförstärkare, flyttade tv:n alldeles vid vägguttaget för att bara använda medföljande kabel.
Har 54% styrka på signalen på dom flesta kanaler utom Discovery HD som jag har 8% på.
Signalkvalite´n ligger konstant på 100%.
Har pratat med comhem och dom misstänkte kablarna men så verkar ju inte vara fallet.
Allt micklande har hittils varit förgäves. Får inte tillbaka min kanonbild som jag hade förra veckan.
Ska prova byta box nästa vecka, är inte det lösningen vet jag inte vad jag ska göra för att få ordning på detta.
Har börjat fundera om felet kanske ligger i min hjärna kanske är jag galen och ser i syner :D

Postad 17 mars 2007 - 18:45

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Har haft denna box i drygt 2 veckor nu och allt har funkat klockers med bra bild på sd kanalerna och kanonbild på HDTV.
Men för ett par dagar sedan började det bildas små färgblock på vissa färgnyanser (typ röd och brun) på sd kanalerna. Några dagar senare hade dessa färgblock blivit större och mer rörligare och innefattar idag i princip alla färgnyanser utom svart. Dessvärre har dom nu börjat dyka upp på HD kanalerna också. Har testat allt jag har kunnat komma på. HDMI, komponent, köpte ny goldkabel, provade med antennförstärkare, flyttade tv:n alldeles vid vägguttaget för att bara använda medföljande kabel.
Har 54% styrka på signalen på dom flesta kanaler utom Discovery HD som jag har 8% på.
Har pratat med comhem och dom misstänkte kablarna men så verkar ju inte vara fallet.
Allt micklande har hittils varit förgäves. Får inte tillbaka min kanonbild som jag hade förra veckan.
Ska prova byta box nästa vecka, är inte det lösningen vet jag inte vad jag ska göra för att få ordning på detta.
Har börjat fundera om felet kanske ligger i min hjärna kanske är jag galen och ser i syner :D

<{POST_SNAPBACK}>

Kan det vara värmerelaterat? Boxen går helt enkelt för varmt och vissa komponenter kanske inte gillar det i längden. Känns boxen varm när den har gått en stund?

Vad säger ni andra som har samma problem? Hur har ni era boxar stående, instängt i ett skåp eller öppet på en hylla? Finns det plats för luft att cirkulera runt apparaten? Blir boxarna varma?

/Bäckman

Postad 17 mars 2007 - 19:02

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Någon som vet om boxen har RF modulator?

Postad 17 mars 2007 - 22:54

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Bullyboy

Det är fel i ditt nät, med all säkerhet. Det tyder 8% signal på

Figgis

Nej den har inte RF modulator

RallyBalle

Postad 18 mars 2007 - 00:00

BullyBoy
  • BullyBoy
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Reagerade på värmen som boxen strålar för några dagar sen. Så jag lyfte upp den på översta plan på tv bänken, då är den svalare men färgblockningarna kvarstår. Kanske några komponenter sabbade av den intensiva värmeutvecklingen under första veckan?
Eller så är det som rallyballe säger att det är nåt med nätet. Har ju trots allt haft bra bild i 1 vecka som sen succesivt blivit sämre.

Postad 18 mars 2007 - 12:34

sobeus
  • sobeus
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Har börjat fundera om felet kanske ligger i min hjärna kanske är jag galen och ser i syner :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej har exakt samma problem!!! Om du läser tidigare inlägg av mig. Du kommer inte få det bättre av byte av box. jag har bytt box det hjälpte ej!!!!

Postad 18 mars 2007 - 15:59

BullyBoy
  • BullyBoy
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Sobeus.
Vad har du för signalstyrka på dom olika kanalerna? T.ex på Discovery HD?

Postad 18 mars 2007 - 16:34

sobeus
  • sobeus
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Sobeus.

<{POST_SNAPBACK}>

60% har inga större problem på hd kanalerna!! Däremot fruktansvärda problem på sd kanalerna! SD kanalerna är på 58% i styrka. Men jag ger tyvärr inte mycket för styrkan och kvalite bla bla på boxen. Eftersom jag har bra styrka och kvalite så skall jag ha bra bild men så är ej fallet. Kan tillägas som jag skrivit innan att dvd hdmi funkar klockrent. Alltså uppskalning genom min dvd med hdmi. Så fel på min tv är det ej!! Snarare kassa kablar,nät ?? fvrån comhem sida

Postad 18 mars 2007 - 21:44

BullyBoy
  • BullyBoy
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Misstänker nåt fel på nätet jag med, kass källa = kass bild.
Tv´n (LG37 LB2R) verkar det ju inte vara eftersom både HTPC och DVD via HDMI ger Kanonbild.
Kör DVD via HDMI och har kanonbild, DVD skalar upp till 720p.
Har provat byta HDMI ingång, utan effekt.
Tänkte dock försöka byta box, om inte annat bara för att kunna säga att jag gjort allt i min makt.
Om man bara kom på nån polare som har en comhem sd box och fick låna den för att jämföra bild.
Kan ju förresten nämna att jag bor i Luleå. Skulle vara kul att höra om fler i Luleå har detta problem.

Postad 19 mars 2007 - 18:21

BullyBoy
  • BullyBoy
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Sådär.
Nu har jag varit på expert och dom var schyssta nog att låna mig en vanlig sd box en Samsung DCB-260Z.
Var inte sugen på att vänta 2 veckor på att den skall servas ifall det inte är nåt fel på den.
Kopplade in den med scart och hade då samma färgblockningar som med Humaxen bilden håll ju förståss i övrigt sämre kvalitet eftersom man kör scart, men blockningarna fanns där.

Vad kan man då dra för slutsatser av detta?
Vad jag kommit fram till så måste då felet ligga i min tv som inte känns så troligt eftersom jag får kanonbild på båda HDMI ingångarna med DVD och HTPC.
Eller så ligger felet på comhems nät mest troligt lokalt i huset eller kvarteret.
Eller så hade jag bara Uberkvalitet på min bild i drygt 1 vecka och digitaltv skall vara färgblockat och grynigt :(

Redigerat av BullyBoy, 19 mars 2007 - 18:21.

Postad 19 mars 2007 - 19:14

sobeus
  • sobeus
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0

Sådär.
Nu har jag varit på expert och dom var schyssta nog att låna mig en vanlig sd box en Samsung DCB-260Z.
Var inte sugen på att vänta 2 veckor på att den skall servas ifall det inte är nåt fel på den.
Kopplade in den med scart och hade då samma färgblockningar som med Humaxen bilden håll ju förståss i övrigt sämre kvalitet eftersom man kör scart, men blockningarna fanns där.

Vad kan man då dra för slutsatser av detta?
Vad jag kommit fram till så måste då felet ligga i min tv som inte känns så troligt eftersom jag får kanonbild på båda HDMI ingångarna med DVD och HTPC.
Eller så ligger felet på comhems nät mest troligt lokalt i huset eller kvarteret.
Eller så hade jag bara Uberkvalitet på min bild i drygt 1 vecka och digitaltv skall vara färgblockat och grynigt  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade kanon kvalite första två veckorna sedan bomshakalaka kasst! Skall oxå försöka låna en vanlig digitalbox! Har testat med både hdmi och scart på hdtv boxen och det e lika kasst!!

Postad 19 mars 2007 - 21:27

Jekyll
  • Jekyll
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hjälp!
Har tappat ljudet till tv'n när jag matar den med HDMI från boxen, med vanlig antenn har jag ljud i tv'n. Tar jag ut ljudet via Toslink kabeln till surroundförstärkare har jag ljud.

När jag trycker på knappen OPT+ har jag bara L Svenska R att välja på som ljud alt. Om jag inte minns helt fel så har det funnits ett ljud alt. till att välja på.... eller ?

Finns det något förslag vad jag ska göra för att få tillbaka ljudet via HDMI kabeln till tv'n... ?

//Källis

Postad 20 mars 2007 - 06:35

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Sobeus.

<{POST_SNAPBACK}>

60% har inga större problem på hd kanalerna!! Däremot fruktansvärda problem på sd kanalerna! SD kanalerna är på 58% i styrka. Men jag ger tyvärr inte mycket för styrkan och kvalite bla bla på boxen. Eftersom jag har bra styrka och kvalite så skall jag ha bra bild men så är ej fallet. Kan tillägas som jag skrivit innan att dvd hdmi funkar klockrent. Alltså uppskalning genom min dvd med hdmi. Så fel på min tv är det ej!! Snarare kassa kablar,nät ?? fvrån comhem sida

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Comhem kundtjänst är det inte bra med ett för högt värde på signalen. Vet inte om 60% är ett "för högt värde" men...

Kanske var det bara snack, ibland undrar man om dem vet vad dem pratar om.
Jag har förövrigt runt 45% på Discovery HD. Kanonbild.

Redigerat av Falcy, 20 mars 2007 - 06:35.

Postad 20 mars 2007 - 14:31

Gbg Samsung
  • Gbg Samsung
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Hjälp!
Har tappat ljudet till tv'n när jag matar den med HDMI från boxen, med vanlig antenn har jag ljud i tv'n. Tar jag ut ljudet via Toslink kabeln till surroundförstärkare har jag ljud.

När jag trycker på knappen OPT+ har jag bara L Svenska R att välja på som ljud alt. Om jag inte minns helt fel så har det funnits ett ljud alt. till att välja på.... eller ?

Finns det något förslag vad jag ska göra för att få tillbaka ljudet via HDMI kabeln till tv'n... ?

//Källis

<{POST_SNAPBACK}>

Har du aktiverat den digitala ljudutgången på boxen....? :)

Postad 20 mars 2007 - 15:21

Jekyll
  • Jekyll
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Japp, den är aktiverad, vad har ni för ljud alt. att välja på när ni trycker på OPT+ knappen.. ?
Ljudet till DVD'n via scarten kommer inte heller fram från boxen...

Har provat att göra en fabriks återställning utan något lyckat resultat :)

//Källis

Postad 20 mars 2007 - 17:58

BullyBoy
  • BullyBoy
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Japp, den är aktiverad, vad har ni för ljud alt. att välja på när ni trycker på OPT+ knappen.. ?
Ljudet till DVD'n via scarten kommer inte heller fram från boxen...

Har provat att göra en fabriks återställning utan något lyckat resultat  :)

//Källis

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har svenska och Dolby digital svenska på 1:an iaf..
Har du provat ljud och bildinställningarna som finns när du trycker på knappen "menu"?
Där kan man ju vålja b.la dolby digital ut..
Det finns ingen inställning i tv´n som stänger av HDMI ljud in??

Redigerat av BullyBoy, 20 mars 2007 - 17:59.

Postad 20 mars 2007 - 18:32

Jekyll
  • Jekyll
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Problemet löst! :)
Tänk vad ett enkelt problem kan ställla till det när man inte tänker till ordentligt :rolleyes:
Gjorde en omstart av min Gefen 2x2 HDMI switch å så var problemet ett minne blått, sweet!

//Källis

Postad 22 mars 2007 - 21:30

wesgothia
  • wesgothia
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej hämtade just ut min hdbox, kopplat in den o allt.
Men det står bara "BOOT" på displayen när jag startar den!
har stängt av den satt på den, men icke!
kör via hdmi, Nån som vet vad som är problemt?

tacksam för svar.

Postad 22 mars 2007 - 21:56

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

Hej hämtade just ut min hdbox,  kopplat in den o allt.
Men det står bara "BOOT" på displayen när jag startar den!
har stängt av den satt på den, men icke!
kör via hdmi, Nån som vet vad som är problemt?

tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du satt i ditt nya programkort?

/Mats K

Postad 22 mars 2007 - 22:04

wesgothia
  • wesgothia
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Har du satt i ditt nya programkort?

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Ja självklart, gör varken till eller från, ingen bild alls på tv.
Det enda jag kan göra är att ändra, kvaliten på hd signalen.
Enda som boxen reagerar på...
Verkar om ingen annan har detta problem

Postad 25 mars 2007 - 19:36

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Snabb fråga nu när vi har fått sommartid!
Ändras tiden automatisk i boxen?
Jag hittar ingen inställning förutom att ändra gmt +1 och 2..
Epgn är ju helt snurrig nu tack vare sommartiden!

Postad 25 mars 2007 - 21:50

BullyBoy
  • BullyBoy
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Min ändrade tid automatiskt under natten..

Postad 26 mars 2007 - 14:27

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Undra när dom ska ändra Halmstad då, min klocka är fortfarande vintertid.. Störande!

Postad 26 mars 2007 - 16:32

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Snabb fråga nu när vi har fått sommartid!
Ändras tiden automatisk i boxen?
Jag hittar ingen inställning förutom att ändra gmt +1 och 2..
Epgn är ju helt snurrig nu tack vare sommartiden!

<{POST_SNAPBACK}>

Istället för att välja GMT+1 +2 osv, sätt den på auto.
Fungerar här iaf.

Redigerat av Falcy, 26 mars 2007 - 16:33.

Postad 26 mars 2007 - 16:51

dantheman13
  • dantheman13
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jaha idag när man kom hem så verkar comhem eller boxen gett upp. Ingen bild alls står bara "Ingen eller dålig signal"... Kul jul då måste man kontakta Comhems vassa kundtjänst igen.

Postad 27 mars 2007 - 11:20

Marcus80
  • Marcus80
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ingen eller dålig signal har jag haft sedan jag fick boxen på alla hd-kanaler. Det enda som går att göra är att skicka iväg boxen på service under 6-8 veckor, vilket jag inte vill göra under stundande slutspel!!!

Under dessa 6-8 veckor som jag är utan box är det ingen självklarhet att jag inte behöver betala månadsavgiften för den service som jag inte kan utnyttja. (Älskar Com Hem och deras lysande service...)

Man måste tydligen bråka jämt...

Postad 27 mars 2007 - 11:29

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
"ingen eller svag signal" har SÄLLAN med boxen att göra. Troligen signalen i fastigheten.

Postad 27 mars 2007 - 15:58

JoeV
  • JoeV
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Någonting har definitivt hänt med signalen i mitt område. Jag har lidit av blockbildningar och smetningar på SD-kanalerna och det är tillnärmelsevis borta!!

Bilden är suverän! Efter 10-tal samtal och box-service så är ordningen återställd :)

Postad 28 mars 2007 - 09:37

dantheman13
  • dantheman13
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jo det var ett fel i huset. Comhem ordnade det faktiskt på ett par timmar. Kors i taket! :lol:

Postad 28 mars 2007 - 11:17

Anderssson
  • Anderssson
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har en Sharp 46" XD1E som jag kör via med HDMI kable till Comhems nya HD digitalbox.

Jag tycker när jag ser på de vanliga digitalkanalerna t.ex. kanal 1,2 och 4 att de är usla i mörka scener. Kollade på t.ex Supernatural och 24 där man t.ex. inte kan se Jack Bauer ansikts uttryck i mörka scener(bara en svart silluett), kopplade då över till analog anten sändning och där ser man betydligt bättre detaljer i mörka scener.

Provade givetvis att ställa upp ljusstyrkan på TV'n från 0 till runt + 6 men då blir ju allt svart bara grått.

Ser också att färg nyanserna skiftar med skarpa kanter på ett onaturligt vis, såg tex på film där det var dimma, då var det som tre olika gråa färger med skarpa kanter i mellan... helt hemskt! (Man ser det ofta speciellt i gröna, blåa bakgrunder)

Någon som vet vad som är fel, hjälp?
Inställningar eller är Comhem boxen inte bättre?

Mvh Bengt

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.