Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 15 april 2007 - 23:16

Anderssson
  • Anderssson
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Hur är det med kvaliteten på de vanliga digitala kanalerna så som tv3 och kanal 5 nordic genom hd-boxen, jämfört med de vanliga digitalboxarna?

Kan man urskillja en förbättrad bildkvaliet på vanliga digitala kanaler genom hd-boxen? Borde kunna ge en viss förbättring då anslutnings möjligheterna är bättre på hd-boxen, dvs hdmi vs. scart på vanlig digitalbox.

<{POST_SNAPBACK}>

Bättre bild om man bortser från ständiga färgblock och än värre... Black Crush

Redigerat av Anderssson, 16 april 2007 - 18:32.

Postad 17 april 2007 - 20:57

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0
Jag irriterar mig mer och mer på buggarna i boxen :). Jag skickade ett påpekande till Comhem angående problemen som diskuteras i tråden:

"Jag har nyligen köpt den nya HD-boxen genom Comhem. Jag är besviken då jag läst att den skulle ge bättre bild även på SD-kanalerna. Den lider tyvärr av vissa irriterande bildrelaterade buggar:

Färgblock uppstår när större enfärgade ytor med svaga nyansskillnader visas. Symtomen är detsamma som om man ställer grafiken på en dator att endast visa 16 färger.

Vid inkoppling via HDMI blir bilden för mörk, sk. Black Crush.

Ljudsynken är fel vid DD 5.1-ljud vid vissa tillfällen. Detta går ej justera med den inbyggda funktionen då den verkar åt motsatt håll. Ställer du om till stereo-ljud är synkningen rätt.

I min gamla Humax-box finns ej dessa problem, så orsaken måste vara den nya HD-boxen.

Det är många med mig som upplever samma sak och detta diskuteras flitigt på flera forum på nätet.

Är ni medvetna om problemet sen tidigare och, i så fall, vilka åtgärder kommer att vidtagas? Kan kompensation till era kunder med denna undermåliga box komma att erbjudas?"

Ju fler som påpekar detta direkt till Comhem istället för att enbart gnälla på diverse forum, desto större är chansen att komma tillrätta med problemen, så maila Comhem på [email protected] eller fyll i kontaktformuläret på www.comhem.se.

Redigerat av Unregistered1ff325c1, 17 april 2007 - 20:59.

Postad 17 april 2007 - 21:56

Unregisteredcededbef
  • Unregisteredcededbef
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen mer än jag som har problem med DD-ljudet på Canalplus+ HD Film?

DD-Ljudet fungerar perfekt på alla "vanliga kanaler som sänder i 5.1, men även på VOOM HD + SVT HD och Discovery. Däremot på C+ HD Film hackar ljudet hela tiden och har kraftiga störningar. Har haft ett ärende gällande detta mot Comhem i två månader, men de gör som vanligt - skiter fullständigt i att jag har problem. Jag har ringt upp dem 23 gånger i detta ärende och själv spelat in varenda telefonsamtal. Sist blev jag kopplad till någon form av ansvarig. Han avslutade samtalet med "och vad har det problemet med mig att göra?" när jag beskrev att jag inte hade en fungerande kanal.

För jävligt att det får gå till så här i Sverige. Fy fan.

Postad 18 april 2007 - 06:19

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Jag har en kraftig förskjutning av ljudet på DiscoveryHD. Det är så kraftig eftersläpning att jag undrar om det är ljudet från programmet som sändes innan det jag tittar på.
Bryr mig inte om att ödsla tid i onödan vad gäller bristen på support och tekniskt kunnande hos Comhem.

/Mats K

Postad 18 april 2007 - 10:29

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Ett sätt att få Comhem att reagera skulle lunna vara att skriva till TV-programmet Plus!
Som det är nu får dom ju inte stå till svars för någonting. Undermåliga boxar, Canal+ Sport, bredbandshastigheter, mailtillgång, icke befintlig kundtjänst osv. Listan kan göras hur lång som helst.

Postad 18 april 2007 - 18:07

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0
Svaret från Comhem på mailet ovan:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Har ni provat att byta kablar? Så att det inte är kablarna det är fel på?

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Anne Fröling

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se

Oväntat! ;)

Postad 18 april 2007 - 18:33

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Du kunde lika gärna frågat kablarna. Vad gäller teknik är Comhems kundtjänst bedrövlig.
Det är som att köpa en kamera hos en kamerahandlare när du frågar vilket objektiv som passar bäst och handlaren svarar- "vad är ett objektiv? Testa med att köpa en annan väska till kameran"

Så låg är nivån på Comhems svar. Av den anledningen har jag slutat att ringa dessa okunniga människor. Frågar hellre katten. Han säger mest mjau och han har säkert rätt.

/Mats K

Postad 18 april 2007 - 21:41

Jenac
  • Jenac
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Någon som vet om det kommer en patch för Humaxen som gör att auto 4:3 16:9 fungerar via HDMI?

Någon som lyckas spela in från olika kanaler när ni är på semester genom att göra bokningar i epg och köra syncroinspelning på DVD-brännaren (via RGB-scart)?

I väntan på 5.1 ljud via HDMI... ;)

/J

Postad 19 april 2007 - 10:33

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Efter att ha läst den här tråden så vart man ju inte så sugen på att beställa HDtv från comhem, någon som har hört om det är någon ny box på gång?

Postad 19 april 2007 - 10:41

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Efter att ha läst den här tråden så vart man ju inte så sugen på att beställa HDtv från comhem, någon som har hört om det är någon ny box på gång?

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte läst alla inlägg i denna tråd, men enligt Comhem kommer en ny box, en uppdaterad Humax CXHD 1000 C, inom kort med både hårddisk och inspelningsmöjligheter. Känns för övrigt bättre att vänta med en HD-box med tanke på att Comhems HDTV-utbud inte är så stort ännu, och de ger luddiga svar angående om de kommer få TV4 HD och Canal+ Sport HD.

Postad 19 april 2007 - 18:37

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Ett sätt att få Comhem att reagera skulle lunna vara att skriva till TV-programmet Plus!
Som det är nu får dom ju inte stå till svars för någonting. Undermåliga boxar, Canal+ Sport, bredbandshastigheter, mailtillgång, icke befintlig kundtjänst osv. Listan kan göras hur lång som helst.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller till 100% med om att det är dåligt att de inte fixat buggarna på HDtv-boxen ännu (2mån tycker jag skulle ha varit en normal åtgärdstid) men att dra upp Canal+ Sport (som förövrigt inte ens är ett teknisk fel på tjänsten), bredbandshastigheter, mailtillgång och icke befintlig kundtjänst vilket är ett minne blott sedan 1-2mån fungerar ju inte i ett reportage hos Plus. Tror inte Plus & Sverker tar upp saker som är mer eller mindre inaktuella så låt isf reportaget gälla just HDtv-boxen tycker jag. De jag känner har tex. bra hastighet på bredbandet nu (jag säger inte att det betyder att hela Sverige fungerar men alla leverantörer har ju fel någonstans), e-posten fungerar för de som inte har SBS och de samtal jag har till dem emellanåt är väntetiden lätt under 1-2min. Det lär säkert vara värre kvällstid men dygnssnittet skall enligt deras VD i en ganska ny nätartikel på idg ligga under 5min vilket iaf jag tycker är helt normalt.

Jag säga absolut INTE att comhem är "guds gåva till folket" men hur bra fungerar tex CD's HDtv-box som varit ute på marknaden ett bra tag längre? Inte så bra vad jag hört på detta forum. Den hanterar väl inte ens SD-kanalerna så det är ju dessutom en ännu simplare box. Sådanahär saker tar helt enkelt tid att utreda och åtgärda om endock det tagit lite väl lång tid nu. Det är lätt att se gräset som grönare på andra sidan liksom.

Jag håller förövrigt med om att kundtjänsten deras har blivit sämre sedan uppköpet av UPC. De tog sig troligen "lite" vatten över huvudet och anställde första bästa rötägg från gatan för att täcka upp köerna :) Får hoppas på massiva uppsägningar av dessa iom att deras kötider gått ned så man slipper slänga på luren och ringa igen för att nå någon vettig person. Vettiga personer finns det, man måste bara veta deras namn eller ha lite tur helt enkelt :)

Dessvärre vet jag inte hur realistisk man kan vara i att kräva en bra support. Inga av supportarna jag brukar vara i kontakt med är några proffs direkt (Kompletts tekniska support undantaget). Detta är ju oftast ett lågavlönat skitjobb och de som väl börjat kunna sina saker är troligen så le att de söker sig till annat jobb tyvärr. Högre status/löner på denna yrkesgrupp kanske skulle göra en skillnad? Vad vet jag...

Redigerat av Phunky, 19 april 2007 - 19:02.

Postad 19 april 2007 - 18:49

Unregisteredb4184b66
  • Unregisteredb4184b66
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte läst alla inlägg i denna tråd, men enligt Comhem kommer en ny box, en uppdaterad Humax CXHD 1000 C, inom kort med både hårddisk och inspelningsmöjligheter. Känns för övrigt bättre att vänta med en HD-box med tanke på att Comhems HDTV-utbud inte är så stort ännu, och de ger luddiga svar angående om de kommer få TV4 HD och Canal+ Sport HD.

<{POST_SNAPBACK}>

Vart har du läst eller fått reda på att ny box är på g?

Postad 19 april 2007 - 20:31

Unregistered7f802c91
  • Unregistered7f802c91
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vart har du läst eller fått reda på att ny box är på g?

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Comhems kundtjänst. Pratade med dem i måndags.

Postad 20 april 2007 - 14:20

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Någon som lyckas spela in från olika kanaler när ni är på semester genom att göra bokningar i epg och köra syncroinspelning på DVD-brännaren (via RGB-scart)?
/J

<{POST_SNAPBACK}>

Har också haft problem med det. Det verkar funka ibland, ibland inte. Jag har försökt se något mönster i det, men har inte lyckats ännu.
Det funkade klockrent med min gamla Samsung-box.

Postad 21 april 2007 - 17:30

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Så låg är nivån på Comhems svar. Av den anledningen har jag slutat att ringa dessa okunniga människor. Frågar hellre katten. Han säger mest mjau och han har säkert rätt.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Denna mening kan ha varit det roligaste jag läst på mycket länge :) !!
(alltså jag håller med till fullo)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 21 april 2007 - 17:31.

Postad 21 april 2007 - 23:27

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Denna mening kan ha varit det roligaste jag läst på mycket länge :) !!
(alltså jag håller med till fullo)

<{POST_SNAPBACK}>

Håller också med.
Tyvärr är det väl så att detta gäller de flesta supporter...
Jag har fått väldigt dålig respons av både Comhem, BBB, Telia, Tre och listan kan göras lång.
Oacceptabelt låg nivå!

Postad 22 april 2007 - 07:04

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag vill faktiskt ge beröm till Comhems kundtjänst och speciellt till Frida. När jag drog igång min nya HD-box fastnade jag på "laddar konfigurationsdata".

Ringer till CH och Frida konstaterar raskt att jag har för gammalt kort och skall ordna så att nytt kort skickas. Inget märkligt med det. Fem minuter senare ringer hon upp mig "Du jag kom på en sak...". Bra service att ringa tillbaka för att förvissa sig om att jag verkligen förstått allt.

BBB och framförallt Tre där kan man tala om dålig kundservice.

Postad 22 april 2007 - 09:17

Jontebus
  • Jontebus
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Vet inte om detta frågats förut men går det att köpa boxen av någon affärr och sen bara beställa abonnemang eller måste man köpa boxen av comhem? Om det är någon som vet? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan svara på detta själv nu..

Och för den som är intresserad så är svaret Nej.. känns ju inte riktigt bra när man tvingar folk att köpa boxen av en plus att man tar ut höga priser för den... illa comhem

<{POST_SNAPBACK}>

SJÄLVKLART kan du köpa boxen vart-som-helst och sedan teckna valfritt abonnemang hos Com Hem, även om du bara köper boxen och vill ha kostnadsfria SVT HD-kanalen så skickar de uppdaterat kort som gäller för den nya HD-boxen....

Kasta inte skit på Com Hem om det inte behövs...

Postad 22 april 2007 - 09:31

tic24
  • tic24
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag vill faktiskt ge beröm till Comhems kundtjänst och speciellt till Frida. När jag drog igång min nya HD-box fastnade jag på "laddar konfigurationsdata".

Ringer till CH och Frida konstaterar raskt att jag har för gammalt kort och skall ordna så att nytt kort skickas. Inget märkligt med det. Fem minuter senare ringer hon upp mig "Du jag kom på en sak...". Bra service att ringa tillbaka för att förvissa sig om att jag verkligen förstått allt.

BBB och framförallt Tre där kan man tala om dålig kundservice.

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror helt och hållet på vem man pratar med på comhem!
Köpte min box för en dryg vecka sen och hade samma bekymmer "laddar konfigurationsdata", fick först prata med nån där som inte riktigt förstod vad jag hade för problem så jag såg bara till att avsluta samtalet för att ringa upp igen och få prata med nån annan den jag fick prata med då visste direkt att kortet och boxen behövde "paras ihop" för att fungera så jag fick bara ge han serienr på boxen sen tog det typ 5 min så funkade det
Dock så får ju inte kortet vara för gammalt heller, mitt är 4 mån så med det funkar det iaf

Postad 22 april 2007 - 09:38

myran79
  • myran79
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Vet inte om detta frågats förut men går det att köpa boxen av någon affärr och sen bara beställa abonnemang eller måste man köpa boxen av comhem? Om det är någon som vet? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan svara på detta själv nu..

Och för den som är intresserad så är svaret Nej.. känns ju inte riktigt bra när man tvingar folk att köpa boxen av en plus att man tar ut höga priser för den... illa comhem

<{POST_SNAPBACK}>

SJÄLVKLART kan du köpa boxen vart-som-helst och sedan teckna valfritt abonnemang hos Com Hem, även om du bara köper boxen och vill ha kostnadsfria SVT HD-kanalen så skickar de uppdaterat kort som gäller för den nya HD-boxen....

Kasta inte skit på Com Hem om det inte behövs...

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt comhems tekniska support krävs någon fil från humax för att den ska funkar med dom pairade kanlerna, SVT HD kommer troligen funka.

Sen om comhems tekniska support har fel kan inta jag svara på utan jag för bara vidare det som
jag fått förklarat

Och är det som jag skriver här ovan så ska comhem ha en ###### massa skit.

Postad 22 april 2007 - 13:02

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Då frågar jag mig, kan man titta på SVT-HD utan deras HD-box?

Om man har ett nytt kort och en annan HD-box.

Postad 22 april 2007 - 20:51

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Fick min HD-box i torsdags och kopplade in den och upptäckte det som många andra att ljudet inte synkar. Alla kanaler funkar bra förutom discovery HD och canal+ film HD. På discovery är ljudet 1-2 sekunder sent och på Canal+ c.a 0,5 sekunder sent. Jag ringde till supporten och han hade aldrig hört talas om problemet förut men han skulle notera mitt problem och be teknikerna kolla om det var fel på deras utsändning. Om det inte blev bättre så skulle jag höra av mig på tisdag. Efter att ha läst på detta forum så har jag inga större förväntningar på att problemet blir löst innan tisdag, så det är väl bara att ställa sig i deras telefonkö igen. Är det nån som har fått en vettig förklaring av comhem om vad detta beror på?

Krilla...

Postad 22 april 2007 - 21:35

Jenac
  • Jenac
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Liten och klen tröst för er med ljudsynkproblem.... Stöd för ljudsync kommer i HDMI 1.3 :) . Så nu kan ni motivera varför ni måste köpa helt ny digitalbox & A/V reciever om frugan frågar... :)

/J

Postad 23 april 2007 - 16:09

Jisstus
  • Jisstus
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Fick min HD-box i torsdags och kopplade in den och upptäckte det som många andra att ljudet inte synkar. Alla kanaler funkar bra förutom discovery HD och canal+ film HD. På discovery är ljudet 1-2 sekunder sent och på Canal+ c.a 0,5 sekunder sent. Jag ringde till supporten och han hade aldrig hört talas om problemet förut men han skulle notera mitt problem och be teknikerna kolla om det var fel på deras utsändning. Om det inte blev bättre så skulle jag höra av mig på tisdag. Efter att ha läst på detta forum så har jag inga större förväntningar på att problemet blir löst innan tisdag, så det är väl bara att ställa sig i deras telefonkö igen. Är det nån som har fått en vettig förklaring av comhem om vad detta beror på?

Krilla...

<{POST_SNAPBACK}>

Är inte detta något som läppsynkfunktionen på boxen ska fixa?

Postad 23 april 2007 - 17:09

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Läppsynk funktionen på HD boxen gör ingen som helst nytta. Reglaget är längst till höger och då är det ganska osynkat på FilmHD och jäkligt osynkat på DiscoveryHD. Drar man reglaget åt vänster bilr det ännu mer osynkat och då ser det inte klokt ut. Då ligger ljudet ett dygn efter, minst.
Läppsynket på HD boxen är nog framtagen för att användas till stumfilmer.

/Mats K

Postad 23 april 2007 - 19:34

Mr_PeA
  • Mr_PeA
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som råkar ut för att bilden helt plötsligt kan börja hacka? Det händer för mig ett par gånger per vecka och då måste jag byta kanal och byta tillbaka till kanalen jag tittade på för att få bort hackandet.

Postad 23 april 2007 - 19:36

jocef
  • jocef
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som råkar ut för att bilden helt plötsligt kan börja hacka? Det händer för mig ett par gånger per vecka och då måste jag byta kanal och byta tillbaka till kanalen jag tittade på för att få bort hackandet.

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma problem men det är mest på femman som detta fenomen uppkommer.

Postad 23 april 2007 - 19:44

Jisstus
  • Jisstus
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Läppsynk funktionen på HD boxen gör ingen som helst nytta. Reglaget är längst till höger och då är det ganska osynkat på FilmHD och jäkligt osynkat på DiscoveryHD. Drar man reglaget åt vänster bilr det ännu mer osynkat och då ser det inte klokt ut. Då ligger ljudet ett dygn efter, minst.

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Ajdå...det låter ju inte bra.

Är det fler som har problem med synkning av ljudet?

Postad 23 april 2007 - 19:46

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

/Mats K

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror förmodligen på att boxen bara kan fördröja ljudet, inte bilden. Att fördröja en bildsignal kräver stora interna bildbuffertar, speciellt för HD-signaler.

Postad 23 april 2007 - 20:06

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
I morgon är det dags att höra av sig till comhem angående synkproblemen. Om dom låtsas vara ovetande om problemet så ska jag nämna att det finns ett 47 sidor långt forum på nätet som bla. handlar om just detta problem. Om samma problem dyker flera gånger borde dom ju spara uppgifter om det på nån typ av problembank så dom kan se hur dom löste problemet sist.

Krilla....

Postad 23 april 2007 - 20:58

Thxsen
  • Thxsen
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag var inne på Elgiganten idag och dom sa att dom hört av comhem att det snart skulle komma en ny HD box att ersätta humax1000.
Det enda killen sa var att det skulle vara en Samsung box.

Jag frågade om han visste någon mer info, men tyvärr..

Han sa bara att den skulle var mycket bättre än humax boxen så han gav mig rådet att avvakta och invänta Samsungboxen

Någon som hört något om detta?

Postad 23 april 2007 - 22:45

kallediallo
  • kallediallo
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Samma problem här med Discovery-HD och ibland woom-HD. Läppsynket ligger mycket efter,och det händer ofta på dom andra kanalerna att synket även där flyttar på sig.
Kan dock inte klaga på bilden, den är mycket bra.

Att bilden hackar för vissa kan bero på att förstärkaren i huset där man bor kanske ska bytas ut. Det hända mig när jag skaffa com-bo, det hacka på vissa tider. Bilden pixla sig coh telefonen la av, så jag klaga ett par gånger och till slut böt dom ut förstärkaren.
Gjorde en till uppgradering för en månad sedan.

Postad 24 april 2007 - 14:06

Anderssson
  • Anderssson
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jag irriterar mig mer och mer på buggarna i boxen  :rolleyes:.  Jag skickade ett påpekande till Comhem angående problemen som diskuteras i tråden:

"Jag har nyligen köpt den nya HD-boxen genom Comhem. Jag är besviken då jag läst att den skulle ge bättre bild även på SD-kanalerna. Den lider tyvärr av vissa irriterande bildrelaterade buggar:

Färgblock uppstår när större enfärgade ytor med svaga nyansskillnader visas. Symtomen är detsamma som om man ställer grafiken på en dator att endast visa 16 färger.

Vid inkoppling via HDMI blir bilden för mörk, sk. Black Crush.

Ljudsynken är fel vid DD 5.1-ljud vid vissa tillfällen. Detta går ej justera med den inbyggda funktionen då den verkar åt motsatt håll. Ställer du om till stereo-ljud är synkningen rätt.

I min gamla Humax-box finns ej dessa problem, så orsaken måste vara den nya HD-boxen.

Det är många med mig som upplever samma sak och detta diskuteras flitigt på flera forum på nätet.

Är ni medvetna om problemet sen tidigare och, i så fall, vilka åtgärder kommer att vidtagas? Kan kompensation till era kunder med denna undermåliga box komma att erbjudas?"

Ju fler som påpekar detta direkt till Comhem istället för att enbart gnälla på diverse forum, desto större är chansen att komma tillrätta med problemen, så maila Comhem på [email protected] eller fyll i kontaktformuläret på www.comhem.se.

<{POST_SNAPBACK}>

Bra ide.

Är det någon mening att begära en ny HDbox? Finns det någon som inte har dessa färgblockningar? ser att många har satt bra betyg på den i "omdömen" i prisjakt vilket är märkligt mtp dessa problem.
kan det bli bättre om man kör med component kabel istället för HDMI?

Redigerat av Anderssson, 24 april 2007 - 14:20.

Postad 24 april 2007 - 19:58

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

I morgon är det dags att höra av sig till comhem angående synkproblemen. Om dom låtsas vara ovetande om problemet så ska jag nämna att det finns ett 47 sidor långt forum på nätet som bla. handlar om just detta problem. Om samma problem dyker flera gånger borde dom ju spara uppgifter om det på nån typ av problembank så dom kan se hur dom löste problemet sist.

Krilla....

<{POST_SNAPBACK}>

Pratade med comhem idag och den jag pratade med hade aldrig hört att någon haft det här problemet tidigare. När jag sa att det finns ett forum på nätet där många beskriver samma problem så blev han jätteförvånad. Hur som helst så skulle han be någon att återkomma till mig inom ett par dar med en lösning på problemet. Slutar nog med att jag får ringa själv igen.

Postad 24 april 2007 - 20:43

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0

Pratade med comhem idag och den jag pratade med hade aldrig hört att någon haft det här problemet tidigare. När jag sa att det finns ett forum på nätet där många beskriver samma problem så blev han jätteförvånad. Hur som helst så skulle han be någon att återkomma till mig inom ett par dar med en lösning på problemet. Slutar nog med att jag får ringa själv igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Haha ja. Mig skulle de ringa upp men det har de inte gjort.

Postad 25 april 2007 - 07:56

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Fick igång min HD-box igår.

Jag har ljudsynk problem förstås. Det såg ut att vara värst på Discovery. Canal + verkade ok.

Bilden är dock helt fantastisk :blink: på HD-kanalerna. Kör med Benq W9000 mot 230cm duk. Riktigt bra.

VCR-Scart är utgråat i menyn för mig. Det går alltså inte att ställa in S-Video där för att köra mot tjock TV:n. Någon annan som sett det eller har en förklaring?

Någon som lyckats teckna HD abonnemang med bara två hål i väggen?

Postad 25 april 2007 - 09:34

Anderssson
  • Anderssson
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Så där nu fick jag efter otroligt mkt tjötande på supporten och hot om reklamering av HDbox(med mjukvara från sept 2006) äntligen en ny box som ska ha en ny h/w och s/w.

Ingen äcklig färgblock, ingen blackcrush endast perfekt bild

Tack och adjö

Postad 25 april 2007 - 13:25

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Så där nu fick jag efter otroligt mkt tjötande på supporten och hot om reklamering av HDbox(med mjukvara från sept 2006) äntligen en ny box som ska ha en ny h/w och s/w.

Tack och adjö

<{POST_SNAPBACK}>

Är det önsketänkande eller ironi om problemfri box eller var det sådan skillnad med uppdaterad hårdvara?

Redigerat av Unregistered5a1b49f6, 25 april 2007 - 13:27.

Postad 25 april 2007 - 17:18

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0

Tack och adjö

<{POST_SNAPBACK}>

Stopp!! Berätta mer! Har de en ny fungerande box? Likadan box fast uppgraderad? Tell us more!

Postad 25 april 2007 - 22:29

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Tack och adjö

<{POST_SNAPBACK}>

Stopp!! Berätta mer! Har de en ny fungerande box? Likadan box fast uppgraderad? Tell us more!

<{POST_SNAPBACK}>

kanske man kan få en mjukvaru upptadering på boxen snart då <_<
vill bli av med färgblockningarna nu !!!

Postad 26 april 2007 - 21:29

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Tack och adjö

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag får gissa sa comhems kundtjänst att du skulle få en ny box med ny h/w och s/w. Jag tror det är humbug från komunikatörens sida bara för att bli av med dig i telefonen dessvärre. Jag har inte hört talas om någon annan box tyvärr och då har jag rätt bra koll på vad comhem håller på med endå. Låter helt otroligt om du nu fått en ny box och verkligen ser i box-menyn att det är en annan h/w och s/w ivf.

Bullit: Teckna HDtv med två hål i väggen (icke uppgraderat hushåll) har comhems kundtjänst-system en spärr för. Om man endå lyckas få ut en box i ett sådant hushåll är det inte helt omöjligt att det fungerar men i 95% av fallen blir det regäla blockbildningar eller ännu värre och det är inget comhem skickar en tekniker för att fixa. Då sitter du där med en HDbox i onödan (enda fördelen är HDMI) och har bundit upp dig på HDtv kanaler du inte kan se.

Postad 27 april 2007 - 08:42

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag har redan köpt HD-box av en handlare.

Jag har alla kanaler fritt efter kortbytet och kunnat konstatera att bilden på HD-kanalerna inte uppvisar några som helst störningar. Planet Earth igår var fantastiskt i HD på 230cm bred duk. ;)

Om dom fixar ljudsynkproblemet kommer jag att försöka beställa abb på HD-paketet.

Postad 27 april 2007 - 16:08

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är det fredag och comhem har fortfarande inte hört av sig!! Dom vänte nog på att man ska tröttna!! :ph34r: Dom verkar skita i kunderna!! :)

Postad 28 april 2007 - 07:45

Bertil
  • Bertil
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu finns det möjlighet att på Com hems hemsida berätta för Com hem vad man tycker om deras digital Tv verksamhet. Ta chansen och berätta vad ni tycker om deras HD-TV lansering. Vi är många som har åsikter om hur detta har hanterats av Com hem.

Postad 28 april 2007 - 10:44

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Nu finns det möjlighet att på Com hems hemsida berätta för Com hem vad man tycker om deras digital Tv verksamhet. Ta chansen och berätta vad ni tycker om deras HD-TV lansering. Vi är många som har åsikter om hur detta har hanterats av Com hem.

<{POST_SNAPBACK}>

En klar här .... :)

Postad 28 april 2007 - 14:34

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Det jag skickade till Comhem var rejält ilsket och med tyngdpunkt på deras HD satsning som helt har gått i stå. Betonade särskilt Canal+SportHD som ett misslyckande att inte ha med i sitt utbud.
Kanske skickar de en torped på mig efter detta, hehe !

/Mats K

Postad 29 april 2007 - 11:12

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är det fredag och comhem har fortfarande inte hört av sig!! Dom vänte nog på att man ska tröttna!! :) Dom verkar skita i kunderna!! :(

<{POST_SNAPBACK}>

Det här svaret fick jag från comhem. Hoppas dom löser problemet.

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi kollar på detta problem. Problemet är att det är ett mycket okaraktäristiskt problem. Vi ser inget direkt samband mellan de som har problem, och de som inte har problem och vice versa, därför är felsökningen minst sagt krånglig.

Vi har dock uppmärksammat ditt problem och vi felsöker åt dig för att hitta en snabb och smidig lösning snarast möjligt.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB

Postad 29 april 2007 - 18:28

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Har ett par undringar angående förhandlingstider och olevererade produkter man tar betalt för. Hur länge brukar en normal förhandling ta egentligen? :( Jag menar, hur mycket kan det vara att stöta och blöta? Tycker att en vecka, kanske tom två, kan verka normalt i mina ögon. Men Comhem verkar ta sin tid. OK om man inte kommer överens och avbryter förhandlingarna men det har jag iaf inte hört nå´t om. När det gällde digitala sändningar av vissa kanaler var det ju något trögt :). Under tiden har kunder (tex jag) köpt box och tecknat kanalpaket som jag betalar fullt pris för trots att sportsändningarna har lyfts ut ur utbudet hos Comhem i efterhand. Då frågar man sig ju: vem tar hem mellanskillnaden? Jag menar fakturan går ju till Comhem men de lär ju betala vidare en bestämd summa till Canal+, va?
Har ingen vidare koll på hur dessa saker hänger ihop men är lite nyfiken bara. Kan väl knappast vara långsiktigt tänkt att gång på gång ta så´n tid på sig?

Postad 29 april 2007 - 19:31

Anderssson
  • Anderssson
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Tack och adjö

<{POST_SNAPBACK}>

edit:
Det var nog lite önsketänkande från min sida. Blev lovad en ny box av Comhem... fick boxen nu i fredags, men den hade tyvärr samma hw/sw och givetvis samma problem(färgblock/blackcrush).
Så nu reklamerar jag skiten

Postad 02 maj 2007 - 06:41

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Det är inte boxen det är fel på. Det är en kombination av dålig signal från comhem och tevens förmåga att behandla en dålig signal.

Bra signal - Bra på alla TV-apparater
Dålig signal - Bra på vissa TV-apparater, dåligt på vissa

Detta er ingenting nån expert har kommit fram till men det är en slutsats jag kommit fram till efter månader av luskande.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.