Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings
Samsung LE37M86BD
(TV)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Samsung LE40M86BD
(TV)
|
0
|
(76)
|
Inga priser | |
Samsung LE46M86BD
(TV)
|
1
|
(32)
|
Inga priser | |
Samsung LE52M86BD
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Samsung LE40M87BD
(TV)
|
1
|
(66)
|
Inga priser | |
Samsung LE37M87BD
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Samsung LE52M87BD
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Samsung LE46M87BD
(TV)
|
1
|
(15)
|
Inga priser | |
Samsung LE32M87BD
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung LE32M86BD
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung LE40N87BD
(TV)
|
1
|
(14)
|
Inga priser |
Postad 26 March 2008 - 20:46
Postad 26 March 2008 - 22:10
Fick min Samsung 52" M87 idag från inwarehouse den funkade ijallafall helt fantastiskt! Vet dock ej hur man kollar vilken firmware man harNi får ursäkta mig om jag är på fel ställe. Jag står just i valet och kvalet om jag ska köpa en Samsung Le40M87 men denna tråd gör ju att man blir lite skeptisk är problem med M86/M87 så vanliga? Funderat på att köpa M87:an från InWarehouse, är dessa av nordiska/svenska modellen? Om inte var kan man billigast få tag i den? Också tycker ni man ska köpa någon annan tv istället? Tråden startades för ett bra tag sen, hur är det med apparaterna som säljs nu? Vad har de för firmware?
Postad 26 March 2008 - 22:26
Ni får ursäkta mig om jag är på fel ställe. Jag står just i valet och kvalet om jag ska köpa en Samsung Le40M87 men denna tråd gör ju att man blir lite skeptisk är problem med M86/M87 så vanliga? Funderat på att köpa M87:an från InWarehouse, är dessa av nordiska/svenska modellen? Om inte var kan man billigast få tag i den? Också tycker ni man ska köpa någon annan tv istället? Tråden startades för ett bra tag sen, hur är det med apparaterna som säljs nu? Vad har de för firmware?
Jag köpte precis en sådan (LE-40M87) nu i veckan på just inwarehouse (i butiken i Malmö) och den funkar finfint. Mitt exemplar var inte av den nordiska modellen och jag fick därmed ingen manual på svenska (endast engelska) och TV:n hade inte svenska som ett valbart språk. Detta var dock lätt åtgärdat genom att gå in i Servicemenyn (se sida 1 i denna tråd) och aktivera "Nordic" samt välja svenska där som språk. Min TV hade firmware 2012.0 och hade tillverkningsdatum 30 oktober 2007, alltså en ny firmware. Kan helt klart rekommendera både TV och inwarehouse som köpställe. Funkar toppenbra med en PS3:a.
Postad 26 March 2008 - 22:40
Jag tvinnade ihop skärmarna och lödde fast på 5:an och sen "chassit"
Så nu fattas bara firmware så jag kan testa den.
/MVH
patrik
Bifogad fil(er)
Postad 27 March 2008 - 03:19
Edit: OMG det fungerar till & med att byta source & bilden kommer tillbaka utan att behöva starta om något. Världens bästa TV?
Däremot begriper jag inte riktigt varför booten fortfarande blixtrar blått. Det ser verkligen inte hälsosamt ut. Idéer?
Redigerat av Minamu, 27 March 2008 - 03:28.
Postad 27 March 2008 - 09:57
Vad är gjort i senaste fw'n?
Sen största anledningen till att jag skriver är att jag är en av dom få här som verkar köra till dator -> tv via vga. Problemet är att vid upplösning för 1080p i 60hz så fyller inte bilden tv'n.. svarta kanter på alla sidor.
Någon som vet en lösning? (Har blädrat runt i tråden och försökt hitta men dom flesta har problem via hdmi ingång.)
Mvh // Magnus
Välj 16:9 i inställningarna istället för just scan.
Då fyller du ut alla kanterna.
Sedan väljer du upplösning 1920x1080 i datorn.
Postad 27 March 2008 - 13:54
Sen största anledningen till att jag skriver är att jag är en av dom få här som verkar köra till dator -> tv via vga. Problemet är att vid upplösning för 1080p i 60hz så fyller inte bilden tv'n.. svarta kanter på alla sidor.
Någon som vet en lösning? (Har blädrat runt i tråden och försökt hitta men dom flesta har problem via hdmi ingång.)
Mvh // Magnus
Tjena,
Problemet är att om man inte har Just scan så får man inte pixelmappat 1:1.
Om du har ett ATI-kort så är det nog samma problem som jag hade, masssa info i tidigare inlägg bara för några dagar sendan i tråden.
Det var i alla fall en instälklning som standard croppar bilden i ati-drivarna, bara att ställa om så den inte gör det. Kommer inte ihåg vad den hette inställningen nu, men "picture adjustment" eller nått sånt, bara att leta lite och så hittar du den. Om du inte löst det så kan jag kolla vad den heter inställningen när jag är hemma nån gång.
Detta gällde om du har ett Ati-kort bara.
Mvh flovv
Postad 27 March 2008 - 14:00
Bilden täcker hela om jag gör tv'n till primärskärm
Postad 27 March 2008 - 16:58
firmware 2007
det är alltså eftersläpningar men bara på mörka delen av färgskalan, har kontaktat samsung o bokat service, men dom säger att jag kan få betala en undersöknings avgift om dom inte hittar nåt eller om det e ytrepåvärkan..
så tänkte höra ifall andra har det med på sina tvs??
Bifogad fil(er)
Postad 27 March 2008 - 18:36
Postad 27 March 2008 - 23:39
Mvh // Magnus
Tjena,
Problemet är att om man inte har Just scan så får man inte pixelmappat 1:1.
Om du har ett ATI-kort så är det nog samma problem som jag hade, masssa info i tidigare inlägg bara för några dagar sendan i tråden.
Det var i alla fall en instälklning som standard croppar bilden i ati-drivarna, bara att ställa om så den inte gör det. Kommer inte ihåg vad den hette inställningen nu, men "picture adjustment" eller nått sånt, bara att leta lite och så hittar du den. Om du inte löst det så kan jag kolla vad den heter inställningen när jag är hemma nån gång.
Detta gällde om du har ett Ati-kort bara.
Mvh flovv
Jag har ett nvidia kort =/
Jag har ingen aning om hur jag ska lösa detta .. någon som vet?
Postad 28 March 2008 - 16:37
Är det bara en myt att endel fått nya firmware's utskickade eller vad är detta?
Jag har ju kabel men ingen firmware att prova med och när man frågar om någon kan skicka så är det knäpptyst.
Scart problemet är väldigt irreterande ibland och jag skulle helst slippa skicka in den på service.
//MVH
Patrik
Redigerat av Patriklind, 28 March 2008 - 16:37.
Postad 28 March 2008 - 22:13
Tack på förhand.
Edit: Ah, hittade orsaken. Om man döper HDMI-ingången till PC förändras bilden. Ändrade det nu och nu fungerar det fint i 24,50 och 60Hz igen med lika färger.
PS. Om någon har firmware 2013 liggandes PMa gärna mig!
Redigerat av blackburn_, 28 March 2008 - 23:35.
Postad 29 March 2008 - 07:57
Efter att åtminstonde fått bild på tv'n från dator via vga nu så undrar jag hur andra går tillväga för att mata 24hz till den? Jag är även nyfiken på hur man vet om den visar pixelmappat? Jag har två stora svarta ränder på vardera sida bakgrundsbilden då jag kör TV'n som sekundär bildskärm i DualView. Om jag däremot matar in en film fullskräm där så täcker den hela skärmen.
Ändrar jag Tv'n till primär skärm så visas skrivbordet på hela skärmen däremot.
Hursomhelst.. Stora frågan var att mata ut 24hz? Används något spec program för det? Närmast jag kan komma är 25hz interlaced i valfliken för HZ under bildskärmsinställningar..
Mvh // Magnus
Postad 29 March 2008 - 17:50
Jag köpte en ny DVI-D till HDMI-adapter på Expert idag men det blev ingen som helst skillnad. Hade ingen lust att punga ut 450+ spänn för 2 meter kabel.
Vilka inställningar bör jag ha om jag vill få bra bild nu? Vanliga HDMI-inställningar som finns överallt på nätet?
Edit: Suck, nej flimret är inte HELT borta. Det har blivit mindre med nya adaptern. Vågar man chansa på att det försvinner helt med en 450 kronors guldfärgad HAMA-kabel? Av någon anledning så ändras mina bildinställningar så fort jag startar om datorn. Lagom irriterande.
Redigerat av Minamu, 29 March 2008 - 18:44.
Postad 30 March 2008 - 09:35
Hej igen.
Är det bara en myt att endel fått nya firmware's utskickade eller vad är detta?
Jag har ju kabel men ingen firmware att prova med och när man frågar om någon kan skicka så är det knäpptyst.
Scart problemet är väldigt irreterande ibland och jag skulle helst slippa skicka in den på service.
//MVH
Patrik
Jo då folk får FW utskickade. Men det är nog som i mitt fall att det är FW 2008. Vad har du själv för FW på din TV?
Postad 30 March 2008 - 12:03
tja, har ett problem med tvn. vet ej om det är firmware eller hårdvara.. finns iallafall i varje input, tv hdmi comp osv.. kolla filmklippet så ser ni mitt problem..
firmware 2007
det är alltså eftersläpningar men bara på mörka delen av färgskalan, har kontaktat samsung o bokat service, men dom säger att jag kan få betala en undersöknings avgift om dom inte hittar nåt eller om det e ytrepåvärkan..
Det är samma för mig på min LE37M86 med firmware 2007. Märks ibland när jag kollar på film. Brukar mest synas i ansikten i rörelse om det är en mörk scen.
Postad 30 March 2008 - 12:30
Är det någon av 86 eller 87 att föredra? Vilka är typiska problem folk uppfattar med den här tvn? Och vilken är "rätt" firewire uppdatering som är att föredra? Är majoriteten av problem lösta i nyare modeller?
Postad 30 March 2008 - 13:01
tja, har ett problem med tvn. vet ej om det är firmware eller hårdvara.. finns iallafall i varje input, tv hdmi comp osv.. kolla filmklippet så ser ni mitt problem..
firmware 2007
Det är samma för mig på min LE37M86 med firmware 2007. Märks ibland när jag kollar på film. Brukar mest synas i ansikten i rörelse om det är en mörk scen.
ja precis.. samma här.. skit jobbigt blir så förvrängt då, imorgon ska dom hämta tvn så får hoppas att dom fixar det.. och inte säger att det är så den är så jag får betala en undersökningsavgift
Postad 30 March 2008 - 15:06
firmware 2007
Om du uppdaterar till fw2008 så försvinner det problemet, gjorde det för mig iaf.
Postad 30 March 2008 - 16:41
firmware 2007
Om du uppdaterar till fw2008 så försvinner det problemet, gjorde det för mig iaf.
Jasså då känns det bättre, att det har fixats för andra.. kast bara att dom ska hämta den bara för att uppdatera den.. skulle kunnat göra det hemma tycke rman..
Postad 30 March 2008 - 17:31
firmware 2007
Jasså då känns det bättre, att det har fixats för andra.. kast bara att dom ska hämta den bara för att uppdatera den.. skulle kunnat göra det hemma tycke rman..
Hej!
Jag fick fw 2008 av någon här på forumet kommer inte ihåg vem (Har tyvärr inte fw2008 kvar på datorn heller.)
Köpte en kabel av samma person.
Någon borde ju ha det kvar här så kan du fixa det själv hemma.
Postad 31 March 2008 - 07:31
FW2008 finns. Skicka PM med mailadress.tja, har ett problem med tvn. vet ej om det är firmware eller hårdvara.. finns iallafall i varje input, tv hdmi comp osv.. kolla filmklippet så ser ni mitt problem..
firmware 2007
Hej!
Jag fick fw 2008 av någon här på forumet kommer inte ihåg vem (Har tyvärr inte fw2008 kvar på datorn heller.)
Postad 31 March 2008 - 20:03
FW2008 finns. Skicka PM med mailadress.tja, har ett problem med tvn. vet ej om det är firmware eller hårdvara.. finns iallafall i varje input, tv hdmi comp osv.. kolla filmklippet så ser ni mitt problem..
firmware 2007
Hej!
Har nu uppdaterat till 2008 men det hjälpte inte.. får ringa igen för en ny hämtning..
Postad 01 April 2008 - 14:56
Jag har fått min tv kalibrerad och det är kanon bild.
Postad 01 April 2008 - 17:57
Postad 01 April 2008 - 23:07
Bilden på min M8 46 tum är kass när man kollar på tv. Bor i lgh och det går en vanlig vit antennkabel från vägguttaget till en humax digitalbox och scart från boxen till tvn.
Är det signalen som är kass?
Är det antennkabeln som behöver bytas ut?
Är scartsladden dålig?
Är det tvn det är fel på?
Får skitnajs bild från dvd till tv (scart) och likadant när jag kör xbox360 via hdmi så det måste vara tvsignalen?
bor för övrigt inom MKB (malmö kommunala b..) - har hört att de ska ha kass signal på deras nät???
Vad kan jag göra för att kolla så att det inte är tvn det är fel på? För om det ser bra ut när man spelar xbox och kollar på dvd så betyder väl det att tvn är frisk och att det är nånting annat det är fel på `???
Huvudfrågan är alltså, hur får jag bästa möjliga bild från nätet där tv uttaget i väggen är kopplat till?
hälsningar
P
Redigerat av Prisjakt1, 01 April 2008 - 23:08.
Postad 02 April 2008 - 01:05
Däremot har jag en liten fundering kring alla bildinställningar. Jag kör min 360 via VGA. Det finns massor med tips på hur man ska ställa in dessa för att få bäst bild. Även i denna tråd. Problemet är bara att de flesta listor utgår att man kan ändra på siffror som är gråade. Det går bara inte att ändra skärpa, färger, ton med mera när man kör med VGA. Det verkar vara omöjligt. Så hur gör man? Kontrast & ljusstyrka är mer eller mindre det enda som man kan ändra på.
Postad 02 April 2008 - 13:36
att vid 1080p blir det en horisontal linje.
20080402022.jpg 701.06K
1 Antal nerladdningarLinjen blir på samma ställe på xbox 360, ps3, pc, men försvinner då jag drar ner upplösningen.
Här är en bild på tvn och en till med servicemenyn(vet ej vilken firmware 2007?).
Kan det hjälpa att uppdatera firmware kanske eller är det ngn inställning?
Tvn är gråimporterad (komplett) så samsung tekniker kan ej komma och kolla.
20080326018.jpg 628.3K
2 Antal nerladdningar
Postad 02 April 2008 - 14:46
mvh
Postad 02 April 2008 - 16:15
firmware 2007
Hej!
Har nu uppdaterat till 2008 men det hjälpte inte.. får ringa igen för en ny hämtning..
tjena har en le 52 m med fw 2012 och det e eftersläpningar på den med i mörka partier kasst
Postad 02 April 2008 - 17:11
Postad 02 April 2008 - 18:09
Ni som har problem med eftersläpningar, det råkar inte vara så att ni använder "noise reduction"?. Skulle rekommendera att stänga av det helt..
nej den är avstängd, allt man kan stänga av är av..
höjer jag ljusstyrkan till max så allt svart blir grått då blir det inga eftersläpningar.. men vem vill ha sån ugly bild?
Postad 03 April 2008 - 19:48
Att detta problemet fortfarande kvarstår är pinsamt av Samsung. Vad fan håller de egentligen på med när de inte kan få bort detta problemet med ett år på sig?! Det som gör mig ännu mer förbannad är att de i supporten säger att de inte känner till problemet!
Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 03 April 2008 - 19:50.
Postad 03 April 2008 - 22:39
Postad 04 April 2008 - 08:34
Har du så att du kan dela med dig av firmware 2013?Idag fick jag äntligen uppdaterat min firmware från 2012 till 2013. Nu har jag sett på två apparater att de rullande linjerna vid användning av SCART-kablage försvinner vid denna uppdatering. Totalt har jag sett 5 apparater med samma problem vid firmware 2012. Ni som har detta problemet, uppdatera FW.
Att detta problemet fortfarande kvarstår är pinsamt av Samsung. Vad fan håller de egentligen på med när de inte kan få bort detta problemet med ett år på sig?! Det som gör mig ännu mer förbannad är att de i supporten säger att de inte känner till problemet!
Postad 04 April 2008 - 11:52
Så jag återkommer när jag fått tillbaka den och kan utvärdera lite noggrannare :->
Postad 04 April 2008 - 14:30
Hur fick du tag i 2013 firmware, eller lyckades du övertala Samsung att uppdatera din TV (låter inte riktigt som det om man läser ditt inlägg).
Har du så att du kan dela med dig av firmware 2013?
Detta gjordes hemma av en servicegubbe som Samsung hade lagt ut jobbet på. Jag kan alltså tyvärr inte dela med mig av den! Jag hade gärna gjort det om jag hade kunnat. Jag förstår inte varför mjukvaran inte är fri att själv installera. Så är det ju på alla andra produkter!
Postad 04 April 2008 - 16:45
Modell: 40M87 (XEE)
T-TLPMPEUD-2012.9
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
April 3 2008
Okej, jag har som sagt just köpt en M87 och skulle nog behöva lite hjälp med inställningarna. T.ex. så är den röda färgen lite utsmetad ibland, har för mig att nån har sagt att det är typ att färgen blöder eller nåt sånt. Sen har jag också ränder över tv:n som går uppåt, de syns knappt på tv men är väldigt tydliga på vanlig tv, jag har nånsorts kabeltv men jag tror min antennkabel kan vara dålig. Tråden börjar bli så väldigt lång så detta har säkert kommit upp flera gånger men hur kan jag fixa det?
Finns det nåt man i regel alltid bör ställa in på denna modell? Och hur går man för att ställa in det?
Postad 04 April 2008 - 16:52
Forummedlem: Chandor
T-TLPMPEUD-2012.9
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
April 3 2008
Okej, jag har som sagt just köpt en M87 och skulle nog behöva lite hjälp med inställningarna. T.ex. så är den röda färgen lite utsmetad ibland, har för mig att nån har sagt att det är typ att färgen blöder eller nåt sånt. Sen har jag också ränder över tv:n som går uppåt, de syns knappt på tv men är väldigt tydliga på vanlig tv, jag har nånsorts kabeltv men jag tror min antennkabel kan vara dålig. Tråden börjar bli så väldigt lång så detta har säkert kommit upp flera gånger men hur kan jag fixa det?
Finns det nåt man i regel alltid bör ställa in på denna modell? Och hur går man för att ställa in det?
Dessa är bara kalibrering för HDMI portarna.
--Picture--
Mode: Movie
Contrast: 72
Brightness: 65
Sharpness: 30
Colour: 52
trint: 50
Colour Tone Movie2
Backlight: 1
Size: Just Scan
Digital NR: Off
--Detalied Settings--
Black Adjust: Off
Dynamic Contrast: Off
Gamma: -1
Edge Enchancement: Off
Colour Space: Wide
xvYCC: On
--White Balance--
RO: 17
GO: 15
BO: 11
RG: 4
GG: 14
BG: 30
--Setup--
Energy Saving: Low
HDMI Black level: Low
Berätta hur du tyckte det blev för dig...
Postad 04 April 2008 - 17:23
Jag har haft strul med en gammal Samsung M86:a som jag fick utbytt, och har till min fasa upptäckt ett halvt jobbigt problem med den nya.
När jag kollar på tvn på normalavstånd (ca 1,8 - 2,2 m) så kan jag se små, små fina linjer på skärmen. Det syns ap-tydligt på skuggade ytor (oavsett färg), men inte alls där bilden är belyst. När man ser på film ser det nästan ut som att jag kollar på en interlacad bild. Hade inte alls det här strulet på den utbytta skärmen, och det irriterar ju extra. Ser det oberoende av inkopplade källor, t.o.m i de inbyggda menyerna och tv-sändingar..
Är det någon annan som upplevt detta?
IMG_3980.jpg 559.77K
2 Antal nerladdningar
Untitled_2.jpg 161.78K
1 Antal nerladdningar
Postad 04 April 2008 - 17:55
Har läst runt lite i tråden efter folk med samma problem som jag har. Problemet med min 40M86 är att jag får typ rullande linjer via HDMI, via inbyggda boxen och även när jag kör min Xbox360. Är det någon som haft liknande problem? Det syns bäst i bakgrunder som är statiska. Lättast att se i gröna, gråa och bruna partier. Blir ungefär som att bilden pulserar. Har haft den borta på service i tre veckor, när jag fick tillbaka den så sa dom att det inte var något fel? Har bytt kablar, har bytt dvd, har i stort sätt gjort allt jag kan. Vet nån om det kan vara något annat fel? Eluttagen är jordade, och jag har en förstärkare med högtalare som står bredvid, men dom borde väl inte kunna störa så pass?
Postad 04 April 2008 - 18:53
Forummedlem: Chandor
T-TLPMPEUD-2012.9
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
April 3 2008
Dessa ränder uppstår bara vid användning av SCART eller? I så fall brukar de börja ca 1 decimeter ifrån ovankanten och sedan rulla upp respektive ner därifrån. Det är också betydligt värre när man använder SCART-ingång #2 än #1.
Om detta är fallet, kräv en uppdatering av mjukvaran till senaste 2013. Det funkade för mig.
Postad 05 April 2008 - 07:05
Postad 05 April 2008 - 11:22
Servicekänslan hos dessa människor är tyvärr värdelös. Man får ligga på litegrann så att de tar ögonen ifrån sitt formulär med standardsvar.
Postad 06 April 2008 - 10:33
Har en M86 52" med FW2000. När jag kör dator/vista (HDMI) till tvn (hdmi port 2 pc inställd) 1080p/24p hackar det rätt mycket. Har en Asus G1S Med GeForce 8600m GT. Kan det räcka att uppdatera mjukvaran i tvn eller vad tror ni? Nån som kan skicka firmware? PMa mig gärna. Har sökt runt lite här men hittar ingen beskrivning på hur man uppdaterar FW. Kanske får ringa Samsung... Annars är jag jättenöjd med tvn.
Postad 07 April 2008 - 07:59
Vid 1280x1024 som den verkar gilla väldigt mycket så funkar 60hz och allt problemfritt, den upplösningen vart automatiskt när jag plugga in dvi kabeln första gången.
Firmware: 2012
Redigerat av peon, 07 April 2008 - 08:04.
Postad 07 April 2008 - 08:17
Idag fick jag äntligen uppdaterat min firmware från 2012 till 2013. Nu har jag sett på två apparater att de rullande linjerna vid användning av SCART-kablage försvinner vid denna uppdatering. Totalt har jag sett 5 apparater med samma problem vid firmware 2012. Ni som har detta problemet, uppdatera FW.
Ringde samsung supporten för ca 1½v sedan och dem påstod att det inte fanns någon sådan firmware sa också att min kollega hade fått en kabel och senaste firmware av dem men det vägra han tro på.
Någon som vet vad man kan säga för att dem ska skicka ut en firmware till mig? har en tv från netonnet och jag gissar på att ringer jag netonnet så vill dem att jag ska skicka in tvn och det vill inte jag.
Jag har dem rullande linjerna vid scartanv.
//Patrik
Postad 07 April 2008 - 08:54
Idag fick jag äntligen uppdaterat min firmware från 2012 till 2013. Nu har jag sett på två apparater att de rullande linjerna vid användning av SCART-kablage försvinner vid denna uppdatering. Totalt har jag sett 5 apparater med samma problem vid firmware 2012. Ni som har detta problemet, uppdatera FW.
Ringde samsung supporten för ca 1½v sedan och dem påstod att det inte fanns någon sådan firmware sa också att min kollega hade fått en kabel och senaste firmware av dem men det vägra han tro på.
Någon som vet vad man kan säga för att dem ska skicka ut en firmware till mig? har en tv från netonnet och jag gissar på att ringer jag netonnet så vill dem att jag ska skicka in tvn och det vill inte jag.
Jag har dem rullande linjerna vid scartanv.
//Patrik
Jag har också problem med rullande linjer. Mina linjer går från ett hörn till nästa dvs inte uppifrån och ner. Har dessa linjer när jag kollar på comhems digitaltv och vid dvd scart.
Har 2012 eller 2013 som fw kommer inte ihåg vilket av dem.
Har köpt ett mantelströmfilter som jag kopplat mellan tv o antennsladden och köpte en supra kabel till dvdn. dock utan resultat. Finns det något annat som kan få denna störning att upphöra förutom uppdatering av fw?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Koppla ihop äldre samsung med Logitech z-5500 går ej!
6 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?