* Officiell Tråd - KEF iQ-serien *
446 svar till detta ämne
Postad 05 januari 2006 - 14:49
Rotor
-
Rotor
-
Användare
-
-
129 inlägg
Du har inte lust att lägga ut artnr. till grejerna? Tycks inte hitta rätt :/. Mvh Muh.
<{POST_SNAPBACK}> Hela listan:* Högtalarkabel - Biltema - 2 x 4,0 mm² - Artnr 31-677 (finns kortare också) * Banankontakter - Biltema - Artnr 35-753 * Supra Nylonfläta 10 Kit - Hembiobutiken - Länk till* Krympslang svart 12,7mm - ELFA - Artnr 55-072-07 * Krympslang svart 9,5mm - ELFA - Artnr 55-071-08 * Krympslang röd 9,5mm - ELFA - Artnr 55-071-24 * Krympslang svart 6,3mm - ELFA - Artnr 55-070-09 * Krympslang röd 6,3mm - ELFA - Artnr 55-070-25 /Danne
Redigerat av Rotor, 05 januari 2006 - 15:34.
Postad 05 januari 2006 - 18:46
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
man tackar, men den stora frågan hur fäste du högtalarkabeln i banankontakten, lödade du eller hur har du gjort?
Postad 05 januari 2006 - 21:10
Rotor
-
Rotor
-
Användare
-
-
129 inlägg
man tackar, men den stora frågan hur fäste du högtalarkabeln i banankontakten, lödade du eller hur har du gjort?
<{POST_SNAPBACK}>
Stack i skalad kabel bak i banankontakten. Skruvade sedan åt utav h*#!&%, sen krympslang över så det döljer kopparkabeln som spretar lite från sidohålen i bananen. Kanske kan fixa en bild sen.
Postad 05 januari 2006 - 21:42
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Mycket snygg kabel Rotor!  Förstår att det kan behövas en hobby när högtalarna uteblir men det blir väl lite mycket OT i tråden nu? Bättre via PM kanske? Inget illa menat och vill inte "leka" moderator men ändå...
Postad 06 januari 2006 - 14:41
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
mitt fel pefre, skall inte fråga mer men satt igår och så trillade poletten ner, innan har jag satt mina fast ifrån sidan fattade inte att man kunde stoppa in det i hålet . tack för idén rotor har redan börjat med konverteringen.
Postad 08 januari 2006 - 11:19
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
har talat med digitalbild och biobanditen inget nytt i princip tyvärr
har funderat seriöst på att gå upp en modell till xq men samtidigt känns det som det inte är det jag planerade resten av mitt system till så funderingarna finns där och skiftar från dag till dag har iallafall satt en prelliminär deadline till den 19:e att om det inte finns något nytt får vi fundera om att byta över samtidigt som det finns 2 nackdelar
1. sekunden efter jag avbeställer kommer mina troligtvis att dyka upp (murphys lag)
2. priset går upp med det dubbla med qx
Postad 08 januari 2006 - 12:08
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1 302 inlägg
Den här tråden är nu den officiella tråden för KEF iQ-serien
Postad 09 januari 2006 - 22:10
Niner
-
Niner
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Sorry, hade lagt länken till gamla Q-serien här (se nästa inlägg), surt att jag fick den från KEF idag...
Redigerat av Niner, 09 januari 2006 - 22:25.
Postad 09 januari 2006 - 22:15
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Länk till nya katalogen som inte finns att ladda ner på KEF's hemsida utan att man mailar: http://www.kef.com/s...023/q934221.pdf
<{POST_SNAPBACK}>
Ser tyvärr ut att vara den "gamla" Q-serien.
Postad 09 januari 2006 - 22:34
Niner
-
Niner
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Postad 10 januari 2006 - 13:03
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Synd att man inte kan leverera
England får inte ens högtalarna.
Mistänkta problem på fabrik i Kina
Välj annan högtalare
Man kan undra va fan de håller på med
Postad 10 januari 2006 - 18:27
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
ja undra kan man ju. Jag skulle gärna vilja träffa den produktionsansvarige och fråga vad han tänkte innan de bestämde producera denna produkt. Föregångaren var omåttligt populär så vad förväntade de sig?
De skyller ifrån sig hela tiden, problem med tillgång, fel skeppning, fanérproblem, kabinettproblem...Seriöst vad sysslar de med, har väntat sen 20 oktober 2005...2006 nu och inga förbannade högtalare...
En av hönsen på KEF skall till Sverige nu i januari...kommer nog att få det hett kring fötterna gissar jag på...annars är det konstigt.
Jag har mina funderingar att skita i hela beställningen och ta XQ istället men då blir det en helt annan prisklass istället och det är fel för så skall det inte vara bara för att de har problem att leverara den produkt som jag kräver få men detta är en produkt de KAN leverera iallafall i motsatt till IQ. Frågan är om detta är rätt?
Jag vill inte ge mig efter 3 mnaders väntan pga deras strul då var allt förjäves då kunde jag istället valt JMlab ju och haft dem i 3 mån redan...
Planerade semester i julen att vara hemma för att spela in högtalarna...den planeringen sög ju (inte från min sida för en gångs skull)
Det är en bra högtalare ja....men den kan vara hur bra som helst i teorin...ge hit den i praktiken då någon förbannad gång...så man kan ta reda på det själv...
Vill inte premiera ett sådant sätt att bedriva verksamhet som KEF gör därav kan jag inte rekommendera denna produkt längre, men bara IQ serien "äggen" och de andra är fortfarande bra högtalare...Problemet är att det inte var dessa jag beställt för 3 månader sen...
Postad 11 januari 2006 - 05:50
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Fan. Här sitter man och gör research med tanke på att köpa dessa högtalare. Osså finns dom inte att få tag på?!? Konstig marknadsföring från KEF´s sida. Lansera omåttligt populär produkt utan att ha några att leverera.
Postad 11 januari 2006 - 08:12
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Fan. Här sitter man och gör research med tanke på att köpa dessa högtalare. Osså finns dom inte att få tag på?!? Konstig marknadsföring från KEF´s sida. Lansera omåttligt populär produkt utan att ha några att leverera. 
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det är verkligen märkligt. Dom som förlorar mest på det är ju KEF själva... Både ekonomiskt och ryktesmässigt.... Det konstiga är att dom inte säger vad problemet är och hur lång tid det kan tänkas ta. Nu blir det stora svårigheter och frustrationer i samtliga led KEF till leverantör till butik till kund....  Riktigt riktigt tråkigt är det....
Postad 11 januari 2006 - 10:04
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
...inte nog med att de inte säger hur lång tid det skall ta att lösa problemet...de vill inte berätta vad problemet är eftersom de skiftar åsikt om vad felet är månad till månad.
Postad 11 januari 2006 - 20:53
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Det finns inga indikationer överhuvudtaget vilka färger osv som kan komma när?? Jag är ute efter den ljusa färgen som iq1 och iq7 är i början av den här tråden. Man har inte sån tur så dom finns att tillgå nånstans?
Postad 12 januari 2006 - 11:16
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
din största chansattfå iq7 är på referenceaudio, då dem la en tidig beställningpå många högtalare
Postad 12 januari 2006 - 15:39
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag är ute efter iq9 +iq3+iq6+2500. Så det verkar allt som man får vänta snällt på att leveranserna kommer igång. Jag har en Marantz 7400. Är ju en ganska kraftig receiver men kommer den att kunna spela iq9 till sin fulla potential eller måste jag skaffa slutsteg elller nåt?
Postad 12 januari 2006 - 17:20
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
De har 7or och hade i alla fall för 2 veckor sedan även femmor samt ett par stativare
på HiFi Center i Malmö
Men jag skulle aldrig köpa en högtalare som skulle komma på marknaden för länge sedan och som leverantörern inte kan ge ett svar på varför inte. Välj något annat istället, det finns så mycket att välja på som låter bra och där du vet att de kan leverera reservdelar eller övriga högtalare i serien när du vill ha dem och inte någon gång i framtiden som ingen vet något om.
Kef är körda för min del för all framtid
Postad 12 januari 2006 - 19:52
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
Jag håller helt med MaVeRiC när det gäller att se sig om för något annat faktiskt, kef börjar seriöst sjunka i kurs för mig. Fan jag bor relativt nära hificenter Malmö får gå dit och hångla med sjuorna tills mina ex kommer...
...man börjar fundera på att köpa (AE) istället, snygga är de inte men låter gudomligt...fan vad jag vacklar härom veckan var jag inne på XQ...
...jag börjar ju låta som KEF nu med sina varierande bortförklaringar  ...men så blir det när man jämt och ständigt flyger ur kurs med beställningen som aldrig kommer...
Postad 13 januari 2006 - 00:04
Rotor
-
Rotor
-
Användare
-
-
129 inlägg
Jag hörde med Reference Audio idag angående mina Kef. De hade inte hört ett ljud om när de kan tänkas dyka upp och de påpekade även att inte ens Kef-importören i Sverige har fått något som helst besked.
Surt! Blir svårare för mig att köpa något annat också, medtanke på att jag redan betalt hela skiten.
Köpte förstärkare och kef-paketet i dec (men fick bara med mig förstärkare och center-högtalaren hem).
Man får hoppas det inte dröjer till midsommar....
Postad 13 januari 2006 - 01:37
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Jag håller helt med MaVeRiC när det gäller att se sig om för något annat faktiskt, kef börjar seriöst sjunka i kurs för mig. Fan jag bor relativt nära hificenter Malmö får gå dit och hångla med sjuorna tills mina ex kommer...
...man börjar fundera på att köpa (AE) istället, snygga är de inte men låter gudomligt...fan vad jag vacklar härom veckan var jag inne på XQ...
...jag börjar ju låta som KEF nu med sina varierande bortförklaringar ...men så blir det när man jämt och ständigt flyger ur kurs med beställningen som aldrig kommer...
<{POST_SNAPBACK}>
Har du nära till Hifi Center i Malmö behöver du inte köpa prylar över nätet. De ger dig vad du vill ha till rätt pris om du talar om var du annars kan köpa dem,, under förutsättning att du inte hittar dem till stöldpris i parken förståss De har allt du vill ha och lite till  ( men inte Ikon 6 och Denon som jag skall ha  ) EDIT : Måste alltid redigera för jag skriver alltid fel varje gång
Redigerat av Unregistered1103, 13 januari 2006 - 01:38.
Postad 13 januari 2006 - 10:05
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
till iq9 hade jag köpt slutsteg, jag skall ha slutsteg till min iq7 så...
det handlar inte om förstärkaren KAN dirva dem, frågan är KAN förstärkaren driva dem BRA?
Postad 13 januari 2006 - 17:33
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Då får det allt bli slutsteg till. På den fronten är jag helt nollad. Vad ska jag titta efter för nåt? Vad hade du tänkt dig själv t.ex?
Reference Audio hade tydligen Iq7 hemma men jag vet inte om jag ska kliva ner eller inte. Hur stora rum klarar ett par iq7 utan att tappa? Ska flytta till hus med ganska stort vardagsrum så man vill ju inte stå där och känna att man köpte "fel".
Postad 13 januari 2006 - 18:50
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
jag kollar efter rotel till min HK
jag skall ha mina i 30 kvm rum
iq7
iq3
iq6c (stora centern)
som du sa...vill inte tumma lite för att sedan ångra det.
hur stort rum skall du ha vilken kringutrustning tänkte du driva dem med är frågor som bör/skall ställas.
jag anser att min uppsättning är för mitt bruk precis rätt även om mitt system kanske uppgraderas med andra format ex sacd, har redan dvd-a
jag tycker för "normal" och lite till hembio intresserad räcker mitt set, känner även att iq9: an var lite "slapp" i basen.
så här ligger det till enligt mig:
iq7 =grym kontroll i alla element + reptilsnabb bas men saknar lite av avgrundsljupa basen
iq9 = mindre kontroll i alla elementen med grym bas ljup
då enligt mig köper jag hellre iq7 och kompleterar det med en REL sub...det var mitt argument
och driver frontarna med en rotel 2*200 watt minst inte för volymen men för att få "greppet" om källan...
..surt rotor eftersom du redan har centern inte precis som man kan spela in den enbart...
Postad 14 januari 2006 - 18:08
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Blir ca 30kvm för mig oxå. Kommer driva med Marantz 7400 till att börja med för att sedan komplettera med lämpligt slutsteg. Min dvd, Marantz 6400, klarar både SACD och DVD-A så där vet jag inte om det blir nån uppgradering för min del om den inte är en direkt "flaskhals" för ljudkvalitén via cd?
Postad 15 januari 2006 - 22:11
Niner
-
Niner
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Alla som väntar på IQ5; har ni beställt utan att lyssna eller hur har ni tagit beslutet. Högtalaren vann ju en test nyss men det finns inga namn på testare i What Hi-Fi? Sound & Vision och det står heller aldrig vad de testar med för musik.
Postad 16 januari 2006 - 09:51
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
jaghar lyssnat på iq5 och det är en imponerande högtalare, det som hände var att kef var snabba på att få ut demo ex men sen dryga att få ut den reella produkten till beställarna.
iq5 mycket bra högtalare det tror man ej när ma ser hur liten den är
Postad 16 januari 2006 - 14:34
Ashtrash
-
Ashtrash
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Väntar också på leverans, samt någon form av information, tex uppskattad leverans. Även om man får problem i produktionen (vilket inte är ovanligt) så skall man kunna uppskatta hur stor påverkan på leveranstider problemet ger, samt då gå ut med denna information till alla återförsäljare. Att de inte ger någon information alls är ju helt absurt.
Beställde Kef IQ7, IQ1 och IQ6C i November 2005 från Hifi Center i Malmö, samtidigt så beställde en kompis även IQ5. Leveranstiden vi fick vid beställning var innan Jul, vi väntar fortfarande.
De sista vi har hört från Hifi Center är att det är något strul som eventuellt har med att Kef har bytt ägare till något Hong Kong företag?? Vet inte var de har fått denna information, eller hur mycket spekulation det är.
Det senaste budet är att Hifi Center tror sig har information så att de kan ge nya leveransdatum om 2 veckor.
Postad 16 januari 2006 - 19:50
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har nu beställt iq7+iq6c+iq3+pw2500 i lönn från reference audio. Hoppas bara att finansieringen går igenom  Hade inte 24 000kr på fickan nu och dessa gobitar börjar ta slut. Jag fick sista iq7 som fanns inne.
Postad 16 januari 2006 - 21:49
elektrikaren
-
elektrikaren
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
köpte mina iq 5 på fyndbörsen o dem sa det skulle ta tre veckor och det gjorde det.. inget strul alls.. plus att dem var tusen spänn billigare än alla andra då, har inte följt upp utvecklingen sen dess.. och basen är inget värt att nämna.. men med en sub behövs inte basen i högtalarna.. men den klarheten i ljudet alltså..
Postad 17 januari 2006 - 10:17
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
det där med prelliminära leveranstider kan ni glömma, 2 veckor och har jag hört 3,5 månader nu. JAg beställde mina 20 oktober !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Suger
att kef bytat ägare är gamla nyheter de har kommit med 10 förklaringar sen dess, men ett högt höns från KEF komer till sverige snart så...
Postad 17 januari 2006 - 10:56
twallsten
-
twallsten
-
Användare
-
-
210 inlägg
köpte mina iq 5 på fyndbörsen o dem sa det skulle ta tre veckor och det gjorde det.. inget strul alls.. plus att dem var tusen spänn billigare än alla andra då, har inte följt upp utvecklingen sen dess.. och basen är inget värt att nämna.. men med en sub behövs inte basen i högtalarna.. men den klarheten i ljudet alltså..
<{POST_SNAPBACK}>
Av ren nyfikenhet måste jag fråga... Är basen i Q5 i stort sett obefintlig eller har de gjort något åt det sen Q4? Mina Q4 åkte ut med buller och bång av denna anledning, lyckades aldrig få ihop det med en sub trots timmar av rattande... Men det jag undrade var om de fortfarande använder mindre än halva kabinetten? Jag öppnade upp mina (först vid högtalarterminalerna, sedan tog jag bort baselementet) för att se hur de kunde låta så tunnt, och blev väl lite förvånad när lådan var helt tom ända upp till en heltäckande regel som satt ca en decimeter under basen. Sedan var hela utrymmet under basen fyllt med skum. Alltså var den egentliga lådvolymen precis lika stor som Qcompact (iQ1). Resten var bara för estetik. Är det samma på iQ5? Enklaste sättet att kolla är att knacka på sidan nerifrån och uppåt och höra om det är en regel. Kände mig lite blåst faktiskt och tänkte att det kunde vara intressant för er som är i köpartagen att veta. Tyckte det var fel av KEF att skriva att lådvolymen är på 39 liter eller vad det stod.
Postad 17 januari 2006 - 12:33
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
intressant fakta sådant tycker jag om (nykiken natur) när jag får hem mitt set skall jag pilla itu men det hade varit roligt att veta det redan nu.
Någon?
Postad 18 januari 2006 - 19:12
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
För min del blir det inte mycket pilla isär kan jag ju säga. Låter dessa högtalare bra så jag blir nöjd så uteblir dissekering utav dom. Fråga angående subben som följde med mitt paket. PSW2500. Den kommer ju inte direkt ifrån KEF´s nya iq-serie utan har ju varit med längre än dom. Kommer den "klangmatcha" om man nu kan kalla det så då det gäller en frekvens som dom andra högtalarna inte klarar.
Postad 19 januari 2006 - 07:23
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
För min del blir det inte mycket pilla isär kan jag ju säga. Låter dessa högtalare bra så jag blir nöjd så uteblir dissekering utav dom. Fråga angående subben som följde med mitt paket. PSW2500. Den kommer ju inte direkt ifrån KEF´s nya iq-serie utan har ju varit med längre än dom. Kommer den "klangmatcha" om man nu kan kalla det så då det gäller en frekvens som dom andra högtalarna inte klarar.
<{POST_SNAPBACK}>
Klangmatcha en sub??? Du behöver inte oroa dig...
Postad 19 januari 2006 - 17:11
elektrikaren
-
elektrikaren
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
jag har ju pws 2500 som tar hand om basen fin fint så att basen i själva iq5 är inget man märker om man har en sub, stänger du av den så tycker du att det är klen bas.. så jag valde rätt när jag valde iq5 plus en sub istället för iq7 bara för att få mer bas.. för en sub behöver man ju iallafall.. känner inte för att börja skruva i dem men jag har någonstans sett en bild på genomskärningen på högtalaren som visar hur den är uppbyggd, kommer inte ihåg vart men det var nog på kef:s hemsida.
Postad 19 januari 2006 - 18:31
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
klangmatcha var nog fel ord att använda ja. Men visst måste väl vissa subbar passa bättre till vissa högtalare av diverse anledningar?
Jag beställde förresten supra ply 3.4 plus lite andra supra-kablar i samma veva som mitt högtalarpaket. Om man ska se till hur supra "färgar" ljudet, är det är bra alternativ till KEF iq och Marantz 7400??
Postad 24 januari 2006 - 12:41
Matte Hedström
-
Matte Hedström
-
Användare
-
-
198 inlägg
Inte några fler som fått lite iQ än? Är lite intresserad, ska ner nu i veckan och lyssna lite på iQ7 o iQ3 hade jag tänkt.
Postad 24 januari 2006 - 19:28
Ashtrash
-
Ashtrash
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Inte några fler som fått lite iQ än? Är lite intresserad, ska ner nu i veckan och lyssna lite på iQ7 o iQ3 hade jag tänkt.
Inte hört något nytt alls, skall du beställa se till att inte beställa i valnöt. Min förhoppning är att ha ett datum när mitt system skall komma i slutet av veckan, det är vad hifi center i malmö har sagt sist jag pratade med dem.
Postad 24 januari 2006 - 20:09
twallsten
-
twallsten
-
Användare
-
-
210 inlägg
med anledning av mitt förra inlägg, kom på en sak om någon nu skulle få för sig att skruva och titta innuti
De förra kabinetten var gjorda i något som mest kan liknas vid hårt pressad papp, och det var lite svårt att få skruvarna att ta andra gången. Finns risk att materialet faller sönder. Tänkte bara nämna det för säkerhets skull. men knacka räcker...
/No more KEF for me
Postad 24 januari 2006 - 21:10
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
Jag ger upp på kef känns det som, snackade med hificenter man kunde riktigt känna desperationen när man frågade datum om leverans eller vad som hänt....
nope tror jag backar när det gäller kef
Postad 25 januari 2006 - 11:18
Rotor
-
Rotor
-
Användare
-
-
129 inlägg
Jag ger upp på kef känns det som, snackade med hificenter man kunde riktigt känna desperationen när man frågade datum om leverans eller vad som hänt....
nope tror jag backar när det gäller kef
<{POST_SNAPBACK}>
Jag förstår ditt val! Vad tänkte du gå på istället? Ingen annan som hört något mer om leveranstider, om fabriken brunnit upp eller KEF har konkat?
Postad 25 januari 2006 - 12:16
Unregistered973
-
Unregistered973
-
Veteran
-
-
2 349 inlägg
JAg har kollat på två modeller för nu skall det bli en högtalare.
1. CAnton ergo nya modellen är grymt mycket bättre än den gamla. finishen klassisk och finns inga luckor.
2. AE aelite tycker om design har kollat upp lite verkan ligga mittemellan canton och kef därmed borde den fylla mina behov....
3. Bygga om mina nuvarande igen, så de matchar mina specs, har gjort det innan 3 ggr får väl göra det igen snart, känns surt att 4 mpnader gått och inget resultat men jag satt och kände att jag kan ej ta in dessa för varje gång jag ser dem kommer jag irritera mig på kefs kundservice.
begräsat det ytterliggare
Redigerat av Unregistered973, 25 januari 2006 - 22:49.
Postad 25 januari 2006 - 13:28
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Kan föreslå en lyssning på Energy-Speakers C-Serie.
Vi som butik säljer KEF och har precis som många konsumenter behövt titta efter alternativ till iQ-serien och efter mycket lyssning så föll vi för just Energys C-Serie. Den har ungefär samma alternativ på högtalarstorlekar och gör en inte besviken i ljudet mot iQ
Postad 25 januari 2006 - 18:56
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag fick mitt paket i tisdags och jag funderade ett tag på att sjukanmäla mig från jobbet pga dessa burkar! Otroligt vad mycket ljud man kan få för strax över 20k. Har spelat mycket Clapton och Dire Straits och högtalarna är precis vad jag letat efter i ljud. Så jag kan inte annat än lovorda Kef för dessa. Sen att dom inte levererar i tid till vissa är förstås ett minus men när man väl får sina högtalare så är dom knappast en besvikelse på nåt vis.
Ska bli intressant att se vart dom tar vägen när dom väl är inspelade. Dom låter ju otroligt bra redan ur kartong så!
Postad 26 januari 2006 - 13:04
Matte Hedström
-
Matte Hedström
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag fick mitt paket i tisdags och jag funderade ett tag på att sjukanmäla mig från jobbet pga dessa burkar! Otroligt vad mycket ljud man kan få för strax över 20k. Har spelat mycket Clapton och Dire Straits och högtalarna är precis vad jag letat efter i ljud. Så jag kan inte annat än lovorda Kef för dessa. Sen att dom inte levererar i tid till vissa är förstås ett minus men när man väl får sina högtalare så är dom knappast en besvikelse på nåt vis.
Ska bli intressant att se vart dom tar vägen när dom väl är inspelade. Dom låter ju otroligt bra redan ur kartong så! 
<{POST_SNAPBACK}>
Vad driver du dina med? Har du iQ7:orna eller? Är så grymt sugen på de här högtalarna jag med, får min Denon 3805 i nästa vecka förhoppningsvis...tror ni den funkar bra med Kef iQ?
Postad 26 januari 2006 - 17:37
Slitzz
-
Slitzz
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har ingen erfarenhet av Denon men jag driver mina med Marantz 7400 och det går allt bra enligt mig iaf. Funderar på vincent mono-steg i framtiden.
Postad 28 januari 2006 - 12:39
Ashtrash
-
Ashtrash
-
Amatör
-
-
51 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
När beställde du, varifrån beställde du, samt vilken finnish har du på dina högtalare, antar att de inte är i valnöt då de verkar ha längst leveranstid..
Postad 31 januari 2006 - 13:59
Rotor
-
Rotor
-
Användare
-
-
129 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
När beställde du, varifrån beställde du, samt vilken finnish har du på dina högtalare, antar att de inte är i valnöt då de verkar ha längst leveranstid..
<{POST_SNAPBACK}>
MDF-finish måste det ha varit med så snabb leverans
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baslåda nr5
Anton
2025-06-02 13:28:15
-
Nya stativ
Anton
2025-05-30 12:20:04
-
Powercon ”grendosa”
Anton
2025-05-28 20:37:24
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|