Canal+ Sport HD i Com Hems utbud
435 svar till detta ämne
Postad 09 August 2007 - 10:14
lungan
-
lungan
-
Forumräv
-
-
545 inlägg
Enligt det svaret jag fick är det klart Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Canal+ HD ingår numera i vårt Canal+paket. Det ni behöver för att se kanalen är en HD box.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB Kundservice xxx
Jag skrev uttryckligen C+ Sport HD flera gånger och att jag hade HD-boxen. Jag tror knappt de läser mailen. Kollar bara rubriken och klistrar in ett standardsvar enl supportmallen. Jag har bindningstid kvar men om det inte kommit någon vettig lösning fram tills dess blir det förmodligen ingen fortsättning med C+ eller ens CH. Att rösta med plånboken är det enda klåparna förstår. FTA DVB-T here I come.
Postad 09 August 2007 - 16:26
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Kärringen ringde aldrig idag, är inte så svårt att lista ut varför... för dom har ingen aning om hur det går med någon förhandling för det existerar inte någon. Comhem kan dra sig i bajjan!
Det handlar om en sketen tv-kanal som redan finns, ska de va så jädrans svårt å komma överens med canalplus ?!  Men jag har inga höga förhoppningar, tog ju dom typ 1 år att komma överens med MTG om att sända tv3/tv6 digitalt.. blää för mupparna på comhem
Postad 09 August 2007 - 17:56
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
ETT år, dom hade sagt till mig att dom förhandlade om TV3, det var 5-6 år sen.
Postad 10 August 2007 - 08:27
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Jag har skickat ett nytt mail till ÅsneComhem. Fick ett svar som lika gärna kunde ha varit från ett vildsvin ute i skogen.
Nämligen detta:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
"Tyvärr har vi ingen information att ge dig angående Canal + Sport HD för tillfället. Som du säkert redan vet förhandlar vi om kanalen och vår förhoppning är att den ska komma med i utbudet längre fram."
Därför skickade jag följande:
" Hej igen !
Det är möjligt att ni förhandlar. Nu råkar det vara så att de flesta av oss lever i nutid medan redan existerande sport i HD enligt Comhem tycks vara avlägsen framtid. Det är beklämmande och anmärkningsvärt att det ska ta så lång tid att förhandla.
Enligt Canal+ är SportHD utesluten för Comhems kunder eftersom Comhem inte vill betala. Det tyder mer på att förhandlingar ej pågår. Vi har enligt Canal+ väntat förgäves. Canal+ säger vidare att det är ungefär dubbelt så dyrt att producera HD jämfört med vanlig SD, men man tar inte mer betalt av sina kunder för HD än för SD. Rätta mig om jag har fel men utan kunder och inkomster från dessa vore Comhem ingenting. En affärsidé bygger på att ge kunden vad denna vill ha. Detta gäller även för Comhem. Alltså är det kunderna som betalar SportHD om Comhem skulle få för sig att mot sin vilja ta in något man tycks sky.
Hela den soppan har fört med sig att ni har gått miste om massor med nya kunder, ty idrott i HD, och i synnerhet fotboll, är precis vad folk vill ha. Utvecklingen och utbredningen av HDTV är beroende av sport i högupplöst, där fotboll är dragplåster nummer ett.
Avslutningsvis vill jag tacka för vänligheten att låta oss gå miste om ytterliggare en Premier League säsong i HD. Besvikelsen är så stor att den inte går att klä med ord. Vågar man fråga hur många säsonger vi kommer att missa?
Mvh Mats K, Helsingborg, och många med mig"
Redigerat av Unregistered891a0113, 11 August 2007 - 12:25.
Postad 10 August 2007 - 12:57
ddh
-
ddh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Men nu är det väl ingen här som vet vad Canaldigital begär i ersättning av Comhem? Är ni beredd att betala hur mycket som helst för C+sportHD?
Ludde, Canaldigital har inte med saken att göra, de är en tv-distributör som Comhem. Företaget bakom Canal+ kanalerna heter C More Entertainment och har samma ägare som t.ex Kanal 5, SBS Broadcasting. Om canal+Ser den här sammanblandningen så ofta att det åtminstone i en sån här diskussionstråd borde påpekas vad det är man pratar om. Tyvärr har jag inget svar på din fråga. Jag har inte hoppat på comhems HD själv än men det beror på det totala utbudet inte bara C+ Sport, och delvis väntan på en bättre box.
Postad 11 August 2007 - 10:22
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Skrev också ett mail. Fick standardsvaret. Wow, Comhem förhandlar, vad tar det då? Mellan 3-5 år? Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi förhandlar just nu om Canal + Sport HD. Vår förhoppning är att den ska kunna ingå i utbudet längre fram.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB Kundservice Ulla-Britt Björk
Postad 11 August 2007 - 11:29
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Skickade iväg ett mail till Bernt. Saxade Mats brev och skrev in lite andra saker också.
Blir så grymt besviken på comhem, idag börjar ju Premier League och vi står där utan HD-sändningar..
Postad 11 August 2007 - 12:23
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Jag har inte fått svar på mitt senaste mail. Tystnaden talar sitt tydliga språk. Det träffade väl mitt i prick. För jävligt om Comhem har ljugit om det hela. Dessvärre ser det så ut med tanke på Canal+ senaste uttalanden.
Får jag reda på att Comhem har ljugit ska uppgifterna ut i media. De ska inte få bedriva verksamhet på falska grunder och föra sina kunder bakom ljuset.
/Mats K
Postad 11 August 2007 - 19:32
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Fick faktiskt svar från en av hackspettarna på Comhem som lyder så här:
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Kan inget mer än säga att det kommer troligen längre fram.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Helin Belge"
Svaret är ytterliggare en definition på ordet diffust.
/Mats K
Postad 11 August 2007 - 21:47
Unregisteredcdfa2218
-
Unregisteredcdfa2218
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Fixa det innan Elitserien börjar annars sätter jag upp parabol.
Postad 12 August 2007 - 20:54
Krillur
-
Krillur
-
Användare
-
-
100 inlägg
Postad 12 August 2007 - 22:38
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Postad 12 August 2007 - 22:43
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Det värsta är att Comhem säger att de inte är intresserade av att visa Canal+SportHD. Man undrar om beslutstagaren avskyr sport i högupplöst.
Tänk om affärer skulle göra likadant. Kunderna frågar varför affären inte har den och den produkten. Då svarar affären med att vi tar inte in sådant som folk vill köpa för vi är inte intesserade av att sälja. Detta stycke är en kort resumé av Comhems affärsidé.
Man blir rysligt förbannad på det där förbaskade Klåphem och deras intelligensbefriade attityd.
Nej, Sverker, ner med Comhem i soptunnan, svetsa fast locket, häng på några tyngder och släng skitet i Atlanten.
/Mats K
Postad 12 August 2007 - 23:28
Ludde76
-
Ludde76
-
Användare
-
-
145 inlägg
Det värsta är att Comhem säger att de inte är intresserade av att visa Canal+SportHD. Man undrar om beslutstagaren avskyr sport i högupplöst.
Tänk om affärer skulle göra likadant. Kunderna frågar varför affären inte har den och den produkten. Då svarar affären med att vi tar inte in sådant som folk vill köpa för vi är inte intesserade av att sälja. Detta stycke är en kort resumé av Comhems affärsidé.
Man blir rysligt förbannad på det där förbaskade Klåphem och deras intelligensbefriade attityd. Nej, Sverker, ner med Comhem i soptunnan, svetsa fast locket, häng på några tyngder och släng skitet i Atlanten.
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
Men det finns ju olika sätt att förhandla, att säga att man är ointresserad av en vara kan ju vara ett sätt att få en bättre deal... Sen borde ju folk som är missnöjda kontakta c+ och hota med att säga upp abonnemangen, då kanske det blir lite fart från båda håll i "förhandlingarna"
Postad 13 August 2007 - 10:00
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Man blir rysligt förbannad på det där förbaskade Klåphem och deras intelligensbefriade attityd. Nej, Sverker, ner med Comhem i soptunnan, svetsa fast locket, häng på några tyngder och släng skitet i Atlanten.
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}> Men det finns ju olika sätt att förhandla, att säga att man är ointresserad av en vara kan ju vara ett sätt att få en bättre deal... Sen borde ju folk som är missnöjda kontakta c+ och hota med att säga upp abonnemangen, då kanske det blir lite fart från båda håll i "förhandlingarna"
<{POST_SNAPBACK}>
Vad kan bli bättre än att kostnaden är densamma som för en SD-kanal. Det är en bra deal anser jag. Comhem kör med dubbla budskap. Man hävdar att man ska ha det största HD-utbudet samtidigt som man vägrar ta in fler HD-kanaler. Logiken lyser med sin frånvaro och respekten för sin inkomstkälla, kunderna, är obefintlig. Comhem säger i svar efter svar "troligen", "kanske", "möjligtvis", "eventuellt". Detta är inget annat än inlindade nej. De borde i stället slå näven i bordet och säga att vi ska ta in SportHD, men det är tyvärr omöjligt att spika en datum från vilken våra kunder har tillgång till denna. /Mats K
Postad 13 August 2007 - 10:44
Ludde76
-
Ludde76
-
Användare
-
-
145 inlägg
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}> Men det finns ju olika sätt att förhandla, att säga att man är ointresserad av en vara kan ju vara ett sätt att få en bättre deal... Sen borde ju folk som är missnöjda kontakta c+ och hota med att säga upp abonnemangen, då kanske det blir lite fart från båda håll i "förhandlingarna"
<{POST_SNAPBACK}>
Vad kan bli bättre än att kostnaden är densamma som för en SD-kanal. Det är en bra deal anser jag. Comhem kör med dubbla budskap. Man hävdar att man ska ha det största HD-utbudet samtidigt som man vägrar ta in fler HD-kanaler. Logiken lyser med sin frånvaro och respekten för sin inkomstkälla, kunderna, är obefintlig.
Comhem säger i svar efter svar "troligen", "kanske", "möjligtvis", "eventuellt". Detta är inget annat än inlindade nej. De borde i stället slå näven i bordet och säga att vi ska ta in SportHD, men det är tyvärr omöjligt att spika en datum från vilken våra kunder har tillgång till denna.
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
Om dom skulle gå ut och lova det så har dom ju ett ytterst dåligt förhandlingsläge gentemot canalplus, dom kan ju kräva hur mycket som helst i betalning för C+sportHD om Comhem redan har lovat sina kunder att den ska finnas.
Postad 13 August 2007 - 11:47
Unregistered1124
-
Unregistered1124
-
Beroende
-
-
1000 inlägg
Blir nog till att köra vidare med PPV (99 kr/match) en hockey-säsong till.
Postad 13 August 2007 - 12:38
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Mailade Bernt igen, angående när C+ sport HD skulle kunnas tänkas ingå i deras utbud! Fick samma svar igen Hej jag kan tyvärr inte lämna ett mer precist svar än det jag redan gett dig. När det gäller HD-box med pvr hoppas vi kunna lansera en sådan kring årsskiftet. Med vänlig hälsning Bernd Schmitz
Postad 13 August 2007 - 12:48
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Mailade Bernt igen, angående när C+ sport HD skulle kunnas tänkas ingå i deras utbud!
Fick samma svar igen
Hej jag kan tyvärr inte lämna ett mer precist svar än det jag redan gett dig. När det gäller HD-box med pvr hoppas vi kunna lansera en sådan kring årsskiftet. Med vänlig hälsning Bernd Schmitz
<{POST_SNAPBACK}>
HD-box med PVR... Äntligen börjar det låta lite intressant med HDTV.
Postad 13 August 2007 - 16:05
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
Vad kan bli bättre än att kostnaden är densamma som för en SD-kanal. Det är en bra deal anser jag. Comhem kör med dubbla budskap. Man hävdar att man ska ha det största HD-utbudet samtidigt som man vägrar ta in fler HD-kanaler. Logiken lyser med sin frånvaro och respekten för sin inkomstkälla, kunderna, är obefintlig.
Comhem säger i svar efter svar "troligen", "kanske", "möjligtvis", "eventuellt". Detta är inget annat än inlindade nej. De borde i stället slå näven i bordet och säga att vi ska ta in SportHD, men det är tyvärr omöjligt att spika en datum från vilken våra kunder har tillgång till denna.
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}> Om dom skulle gå ut och lova det så har dom ju ett ytterst dåligt förhandlingsläge gentemot canalplus, dom kan ju kräva hur mycket som helst i betalning för C+sportHD om Comhem redan har lovat sina kunder att den ska finnas.
<{POST_SNAPBACK}>
Comhem kan inte hålla bort detta i evighet. De river upp stora sår i sin trovärdighet. /Mats K
Postad 13 August 2007 - 16:33
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Mailade Bernt igen.. har fortfarande inte fått något samtal eller svar på mail..
Denna gång hotade jag med att gå till media om deras dubbla budskap och dubbelmoral. Nu får det fan vara slut på tramset! Vi vill veta vad som pågår och det är nu!
Postad 13 August 2007 - 16:50
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Skickade detta mail: Hej Kan ni kommentera detta: http://www.prylporta..._MKF069.dbp.asp Jag väntade hela förra säsongen att Elitserien i hockey skulle sändas i HD, fick då till svar att förhandlingar pågår. Nu stundar en ny säsong och så får man läsa detta. Jag godtar inte något politikersvar som typ "vi har ingen information om detta för tillfället" utan ni på kundservice får ta kontakt med den som har ansvaret i denna fråga hos Er. Tacksam för ett RIKTIGT svar Magnus Fick först detta svar igår Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Jag önskar att jag hade ett svar att ge, men det har jag tyvärr inte. Jag ska ta kontakt med rätt personer här på kontoret imorgon och fråga hur det ligger till, jag skickar därefter ett nytt mail till er. Däremot så kan jag inte lova att jag har ett Ja eller Nej som svar, om allt är oklart så är det det enda svaret vi har att ge eftersom det faktiskt är så det ligger till. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Sedan kom detta svar idag: Hej igen! Det var gällande Canal+ HD Sport. Jag pratade med en av våra Produkt-chefter för Digital TV, och de hade ingen information att ge. Vissa källor från olika hemsidor har publicerat att ComHem helt enkelt har lagt ner förhandlingarna med Canal+ men detta stämmer inte. Förhandlingar pågår fortfarande och vi får förhoppningsvis ett beslut från ledningen inom kort. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice
Postad 13 August 2007 - 17:30
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Det är bara att fortsätta att fråga dom på telefon och mail
Fler borde skicka frågor och påpeka detta så dom förstår vidden av problemet!
Postad 13 August 2007 - 17:34
tomas-tag
-
tomas-tag
-
Rookie
-
7 inlägg
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller med, det är först när griniga email byts ut mot reella handlingar som det garanterat kan hända något. Under tiden är säkert comhem nervösa. Själv kan jag säga (comhem och canal+ sitter säkert och tjyvläser den här tråden...) att jag sätter direkt in ett canal+total-abonemang när sport HD dyker upp! Inom parantes hade jag viljat fråga om det finns någon initierad person där ute! Hur kommer det sig att inte alla inblandade (canal+ och comhem) tjänar mindre pengar på att inte sända en kanal när hela infrastrukturen redan tycks vara på plats? Handlar hela förhandlingen om vem som ska tjäna vilka 10-kronor per kund? Kan någon av parterna förlora pengar på att sända/distribuera denna kanal? Tänk förresten om SVT gick in och köpte lite rättigheter? Kanske vi kunde få mer tillbaks på vår ärligt betalda licens! Hade inte det varit något!
Postad 14 August 2007 - 07:23
yhrn
-
yhrn
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ja, man reflekterar ju över att kanalerna bjuder över varandra för rättigheterna, och sedan måste det tas ut av oss kunder
Jag tog för givet att sport hd skulle ingå när jag köpte min hd-box, kunde inte i min vildaste fantasi inse att typ film hd ingår och inte sport hd... suck
<{POST_SNAPBACK}> Fan, jag gjorde samma misstag som du. Köpte boxen och blev sedan jävligt förvånad när inte sport HD ingick! Klantigt att inte kolla ordentligt först. Och sedan så funkar inte boxen som den ska till råga på allt! Ljudet missynkar på vissa HD-kanaler, speciellt på discovery HD. 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag får sälla mig till skaran som gjorde detta misstag. Har nog aldrig varit så besviken som när jag skulle se min första match i HD (på min nya Samsung 40M86) och bara hittade nån värdelös film på Canal+ HD! Har redan ringt till Com Hem men det är väl dags att börja maila.
Postad 14 August 2007 - 21:08
Shire
-
Shire
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jag är väldigt nära att beställa min första hd-tv och tänkte därför kolla upp möjligheten att få canal+ sport hd. Jag är ett massivt fotbollsfan och kollar på premier league varje helg.
Ska jag vara ärlig så räknade jag nästan med att comhem skulle ha sport HD kanalen.
Tänk vad man bedrog sig. Till mni förvåning ser jag bara flm HD kanalen i utbudet.
Efter lite sökande kom man fram till att för att få se HD sport så var det canal digital och parabol som gällde. Jotack lever på nedersta våning i ett lägenhetshus.
Blev förbannad och drog lite goggle (löser allt) om detta och såg artikeln på prylportalen och även denna tråden.
Grymt killer att ni står på er. Maila ner dom jäklarna..., REJÄLT. Ska börja jag också.
Vilken adress är vettigast?
Postad 15 August 2007 - 11:28
Bradet
-
Bradet
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag har också epostat dem. När de kör fotbollen som testslinga i Canal plus HD så dreggggggglar man ju.  . Fast jag har inte så stora förhoppningar....väntade ju på tv3,kanal5 i flera år så...
Postad 17 August 2007 - 09:49
Unregistered35722960
-
Unregistered35722960
-
Användare
-
-
152 inlägg
Wow, var på väg att beställa HD-paketet eftersom jag bara förutsatte att sportkanalen var med. Tur man fick reda på det innan beställningen blev verklighet.
Drog mitt strå till stacken och mailade KS och talade om att jag inte tänkte beställa HD-paketet innan de styrt upp canal+ sport HD.
Postad 17 August 2007 - 17:24
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Haha precis som föregående var jag precis påväg att beställa. Jag var nr. 1 i kön (hade köat i 30min) och fick syn på detta. Tur att jag kikade över forumet här innan. Det var bland den största anledningen att jag skulle skaffa C+ Total från Comhem, att de skulle ha C+ Sport HD. Var nästan säker på att den ingick, men inte då.
Postad 17 August 2007 - 18:35
Putte19
-
Putte19
-
Rookie
-
7 inlägg
Samma här!
Jag kommer då definitivt inte att ta comhem så länge dom inte har canal+ sporten i HD! Jag bor i villa så jag funderar starkt på att ta canal digital + parabol. I dagsläget har vår kabel-tv förening comhems analoga utbud som jag betalar ca 100kr/mån för och jag är inte direkt nöjd med bildkvaliten... Då känns det bättre att lägga dom pengarna på parabol!
Alla borde bojkotta comhem tills de fattar allvaret i detta!
Postad 18 August 2007 - 22:07
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Idag beställde jag Canal+ total, ville helst inte då jag trodde Sport HD var med, men det är ju iaf fotboll på vanliga kanalerna. Jag frågade vänligt damen i supporten om när och om det blir någon C+ sport HD. Hon svarade att det kommer när som helst, men inget exakt datum utan det skulle komma igång helt plötsligt typ.
Postad 19 August 2007 - 12:37
yhrn
-
yhrn
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Så det finns hopp!
Fick själv följande svar igår:
Com Hem AB
Kundservice
XXX XXX
Postad 19 August 2007 - 21:16
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Som det lät på henne så verkade det vara klart, men inget bestämt datum som sagt.
Postad 20 August 2007 - 10:39
Damp
-
Damp
-
Mästare
-
-
2750 inlägg
Som det lät på henne så verkade det vara klart, men inget bestämt datum som sagt.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror det när jag ser det
Postad 20 August 2007 - 10:44
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Sedan när fick Comhems kundtjänst någon (korrekt) information?
Postad 20 August 2007 - 12:11
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Sedan när fick Comhems kundtjänst någon (korrekt) information? 
<{POST_SNAPBACK}>
De får info när de läser nyheter om när Canal Digital utökar med fler och fler HD-kanaler medan Comhem skyfflar in dynga i sina kablar. /Mats K
Postad 21 August 2007 - 10:43
Unregistered1cf4719f
-
Unregistered1cf4719f
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Beställde min Humax HD box precis och passade på att fråga om Canal+ Sport status.
Förhandlingar pågår säger de. Hur fan kan en sådan förhandling "pågå" så länge.
Snåla är de, vägrar väl betala helt enkelt.
Postad 21 August 2007 - 16:45
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Äsch, jag tror att Comhem har gjort sig ovän med hela etablissemanget. CH tror att de kan ställa krav på allt och alla då de är stora inom kabeltv.
Kan också vara tvärtom. Alla andra kräver mer av CH eftersom de är stora. Dock tror jag inte så mycket på det sistnämnda då kanalerna vill synas samt att Comhems beteende på alla plan tycks irritera alldeles för många.
Ch tog flera år på sig att få in TV3 m fl samt verkar ha problem med att knyta till sig HD kanaler. Jag tror att Comhem beter sig som skithögar gentemot andra och blir så själva bemötta med samma mynt.
Undrar om inte Comhem är österom Helsingborg i dag. Det blåser från öster och luktar gödsel var man än placerar nosen så jag tror att de håller på med att ösa in mer skit i sina kablar, dnö!
/Mats K
Postad 22 August 2007 - 14:06
Unregisteredcdfa2218
-
Unregisteredcdfa2218
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Har terroriserat någon stackare i kundtjänst i 20 minuter nu. Jag betalar 239 kr i månaden för Canal+ Total, ComHem levererar inte alla kanaler i totalpaketet men tar ändå ut fullpris. GE OSS C+ SPORT HD!
Postad 22 August 2007 - 16:03
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Äsch, jag tror att Comhem har gjort sig ovän med hela etablissemanget. CH tror att de kan ställa krav på allt och alla då de är stora inom kabeltv. Kan också vara tvärtom. Alla andra kräver mer av CH eftersom de är stora. Dock tror jag inte så mycket på det sistnämnda då kanalerna vill synas samt att Comhems beteende på alla plan tycks irritera alldeles för många. Ch tog flera år på sig att få in TV3 m fl samt verkar ha problem med att knyta till sig HD kanaler. Jag tror att Comhem beter sig som skithögar gentemot andra och blir så själva bemötta med samma mynt.
Undrar om inte Comhem är österom Helsingborg i dag. Det blåser från öster och luktar gödsel var man än placerar nosen så jag tror att de håller på med att ösa in mer skit i sina kablar, dnö!
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
Vad gäller TV3 och Kanal 5 så tror jag inte att det var ComHem som ställde sig på tvären. 3an och 5an fanns ju ändå i ComHems nät och kunde därmed räknas i i kundunderlaget vid reklamförsäljning. 3an och 5an hade inget att förlora utan kunde helt enkelt försöka roffa åt sig så mycket som möjligt. Vad gäller Canal + Sport HD så är väl egentligen frågan hur stor del av pengarna som man betalar extra för Canal + paketet som går till Canal +. Skor sig Canal + eller ComHem på kundens bekostnad? Vilken ska vi skylla på? Det verkar som alla skyller på ComHem av bara farten. Har terroriserat någon stackare i kundtjänst i 20 minuter nu. Jag betalar 239 kr i månaden för Canal+ Total, ComHem levererar inte alla kanaler i totalpaketet men tar ändå ut fullpris. GE OSS C+ SPORT HD!
<{POST_SNAPBACK}>
Se ovan. mvh Stefan Bäckman
Postad 22 August 2007 - 22:36
Unregistered98a0ff0c
-
Unregistered98a0ff0c
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Det verkar som alla skyller på ComHem av bara farten.
Den enda vi kan skylla på i detta fallet är comhem eftersom det är där vi är kunder. Jag har hd-boxen och Canal+ Total men kan ändå inte se Canal+ HD Sport. Jag har inget avtal med Canal+/Canal Digital/Viasat. Vem tycker du att man ska vara förbannad på om inte sin leverantör som i det här fallet är comhem?
Postad 22 August 2007 - 22:48
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Lite skämt o lite allvar .. De man skall skylla på .. är dom som skrivit avtalet för din fastighet med comhem. Det ultimata för en flerfamiljsfastighet är .. Antenn och Parabol på taket Då kan var o en välja .. 1. Boxer 2. Satelitmottagare ( vilken leverantör man vill ) 3. Båda delar På detta sätt får man tillgång till alla kanaler och det är fritt var och en att välja vad man vill och vilken leverantör man vill och alla om man vill Comhem är bara en mellanhand som sätter gränser för din valfrihet !Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 22 August 2007 - 22:50.
Postad 22 August 2007 - 23:34
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
problemet med satellit är att varje lägenhet måste ha 1 kabel för varje satellit och tuner så det är ingen bra lösning... så är antenn för marksänt + valfritt kabelbolag i samma kabel bättre som dom dom har på vissa ställen... inte för att försvara comhem på nåt sätt men om ni inte är nöjd kan ni ju alltid få den ni hyr av att fixa annat kabel bolag som inte ens sänder hdtv överhuvudtaget än.... vad jag vet är det bara comhem av kabelbolagen som sänder det...
Redigerat av Leatherface, 22 August 2007 - 23:41.
Postad 23 August 2007 - 09:36
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Den enda vi kan skylla på i detta fallet är comhem eftersom det är där vi är kunder. Jag har hd-boxen och Canal+ Total men kan ändå inte se Canal+ HD Sport.
Jag har inget avtal med Canal+/Canal Digital/Viasat. Vem tycker du att man ska vara förbannad på om inte sin leverantör som i det här fallet är comhem?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller helt med här. Vi sitter i knäet på Comhem vilket betyder att det är Comhem som ingår avtal med dels sina kunder och dels Canal+. Vill jag beställa Canal+ gör jag det via Comhem och inte via Canal+. Vore det Canal+ jag beställde av skulle jag förmodligen ha SportHD i dag. Då är bara frågan vem som ska vidarebefodra signalen till mig. Nu råkar det vara Comhem som naturligtvis vill tjäna lite pengar på det hela. Comhem står ju för tekniken ut till slutkund. /Mats K
Redigerat av Unregistered891a0113, 23 August 2007 - 09:53.
Postad 23 August 2007 - 12:04
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
problemet med satellit är att varje lägenhet måste ha 1 kabel för varje satellit och tuner så det är ingen bra lösning...
<{POST_SNAPBACK}>
.. kan jag aldrig tro .. Man har en kabel till varje lägenhet och sedan kan du ha paraboler för varje satellit Maveric
Postad 23 August 2007 - 17:02
Ludde76
-
Ludde76
-
Användare
-
-
145 inlägg
Den enda vi kan skylla på i detta fallet är comhem eftersom det är där vi är kunder. Jag har hd-boxen och Canal+ Total men kan ändå inte se Canal+ HD Sport.
Jag har inget avtal med Canal+/Canal Digital/Viasat. Vem tycker du att man ska vara förbannad på om inte sin leverantör som i det här fallet är comhem?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller helt med här. Vi sitter i knäet på Comhem vilket betyder att det är Comhem som ingår avtal med dels sina kunder och dels Canal+. Vill jag beställa Canal+ gör jag det via Comhem och inte via Canal+. Vore det Canal+ jag beställde av skulle jag förmodligen ha SportHD i dag. Då är bara frågan vem som ska vidarebefodra signalen till mig. Nu råkar det vara Comhem som naturligtvis vill tjäna lite pengar på det hela. Comhem står ju för tekniken ut till slutkund.
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
Man kan teckna C+total på Canalplus hemsida oavsett vilket operatör man har, dvs även Comhem...
Postad 23 August 2007 - 19:00
Jiego
-
Jiego
-
Rookie
-
8 inlägg
Man kan teckna C+total på Canalplus hemsida oavsett vilket operatör man har, dvs även Comhem...
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det stämmer ju förvisso, men Canal+ Sport HD ingår inte även om man beställer från www.canalplus.se och det är ju det som är hela problemet.. Uselt är vad det är, hur kan det ta en sån förbaskat lång tid att förhandla fram denna kanal? Jag skaffar inga abbonemang från comhem förrän de fixat detta.
Postad 23 August 2007 - 19:48
Ludde76
-
Ludde76
-
Användare
-
-
145 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det stämmer ju förvisso, men Canal+ Sport HD ingår inte även om man beställer från www.canalplus.se och det är ju det som är hela problemet..
Uselt är vad det är, hur kan det ta en sån förbaskat lång tid att förhandla fram denna kanal? Jag skaffar inga abbonemang från comhem förrän de fixat detta.
<{POST_SNAPBACK}>
Frågan var väl vem som egentligen ska stå till svars för att sportHD dröjer. Om Canalplus säljer direkt till slutkund så har dom ju ett ansvar...
Postad 23 August 2007 - 19:57
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det stämmer ju förvisso, men Canal+ Sport HD ingår inte även om man beställer från www.canalplus.se och det är ju det som är hela problemet..
Uselt är vad det är, hur kan det ta en sån förbaskat lång tid att förhandla fram denna kanal? Jag skaffar inga abbonemang från comhem förrän de fixat detta.
<{POST_SNAPBACK}> Frågan var väl vem som egentligen ska stå till svars för att sportHD dröjer. Om Canalplus säljer direkt till slutkund så har dom ju ett ansvar...
<{POST_SNAPBACK}>
Just det. Dessutom måste det rimligtvis vara av stort intresse för Canal+ att denna kanal når ut till så många som möjligt. /Mats K
Postad 23 August 2007 - 20:03
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller helt med här. Vi sitter i knäet på Comhem vilket betyder att det är Comhem som ingår avtal med dels sina kunder och dels Canal+. Vill jag beställa Canal+ gör jag det via Comhem och inte via Canal+. Vore det Canal+ jag beställde av skulle jag förmodligen ha SportHD i dag. Då är bara frågan vem som ska vidarebefodra signalen till mig. Nu råkar det vara Comhem som naturligtvis vill tjäna lite pengar på det hela. Comhem står ju för tekniken ut till slutkund.
/Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Visst kan man det, men sista ordet har tydligen Comhem som inte tar in SportHD. Om jag som kund hos Canal Digital tecknar ett abonnemang direkt av Canal+ får jag SportHD. Resultatet blir utan SportHD om jag tecknar via Comhem eller direkt av Canal+ eftersom jag i dag är Comhem kund. /Mats K
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|