COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU!
Humax CXHD-1000C
(Digitalboxar)
|
1
|
(183)
|
Inga priser |
Postad 03 June 2008 - 14:58
Postad 03 June 2008 - 14:59
Vill minnas att jag läste i någon annan tråd om att det kanske skulle vara en ny version av Humax iCord HD. Trevlig box verkar det som i sådant fall.Förlåt, förlåt. Tyvärr hade jag fel. Det är Humax som tillhandahåller HD-PVR boxen. Slant på tangenten... Det är ialla fall glädjande att den är på gång. Själv hade jag föredragit Samsung.
Postad 03 June 2008 - 15:23
Hade gärna velat vara en av dem som får testa boxen!
Hoppas någon som testar finns här på forumet och kan berätta lite... Fast de kanske har tystnadsplikt.
Postad 03 June 2008 - 15:35
Hm..
Hade gärna velat vara en av dem som får testa boxen!
Hoppas någon som testar finns här på forumet och kan berätta lite... Fast de kanske har tystnadsplikt.
Håller med. Vore dessutom intressant om de erbjuder uppgraderingspris till oss som precis nappat på befintliga HD-boxen.
Postad 03 June 2008 - 20:44
Jag hade hellre sett Sagem-boxen hos Comhem, eller varför inte båda?
Postad 03 June 2008 - 21:44
Om det blir en version av iCord så skiljer ju den sig väl åt iom att det är en linux-box.Humax HD-PVR bygger med stor sannolikhet på samma tekniska plattform som deras gamla HD-box. Därför lär väl samma bildproblem dyka upp på HD-PVR. Får hoppas att Comhem och Humax lyckas lösa dessa...
Jag hade hellre sett Sagem-boxen hos Comhem, eller varför inte båda?
Postad 03 June 2008 - 21:47
Postad 04 June 2008 - 08:39
Ok. Men jag tänkte främst på avkodnings- och bildbehandlingskretsarna.Om det blir en version av iCord så skiljer ju den sig väl åt iom att det är en linux-box.
Postad 04 June 2008 - 09:01
Det är sant. Läste precis en tråd som jag hade missat med en intervju mellan minhembio och tekniker på Comhem. Mycket intressant läsning och just MPEG2-MPEG4 kretsen tas ju upp som ett problem.Ok. Men jag tänkte främst på avkodnings- och bildbehandlingskretsarna.
Dock så låter ju det iaf inte som om vi kommer att få se en Sagem PVRbox utan en Humax eller Samsung.
Postad 04 June 2008 - 20:54
Denna vecka har ComHem skickat ut SAGEMs nya HD-PVR box för COMHEM till få utvalda (tidigare "besvärliga" kunder) för att de ska kunna testa den med kritiska ögon. Däremot finns det ingen information om när den kan nå marknaden, men det känns åtminstonde skönt att det är på gång...
Inget illa ment, men är detta sant? Gör Comhem så?
Postad 06 June 2008 - 20:05
Postad 06 June 2008 - 20:38
Det är nog ingeting du kan räkna med.inget nytt om att skrota pairing? Hade beställt canal+ sport, viasat sport direkt då.
Postad 09 June 2008 - 13:15
Det är nog ingeting du kan räkna med.
Nä det är kört, fler HDleverantörer lär börja med det snarare än att det tas bort i framtiden.
Tänker inte säga hur jag fått testa den men comhems framtida Humax HDD HDbox fungerar BRA mycket bättre (iaf bildmässigt) än deras nuvarande den korta stund jag fick leka med den. Försökte titta så kritiskt som möjligt men jag är ju ingen bildguru som många andra här (Maverik/Pacman och ni andra) och har inte ännu hoppat på bluray-tåget osv så kan ha missat endel. Vad som var bättre kan jag inte heller förklara. Kopplar man mellan dessa boxar på samma tv märker man en för mig klar skillnad. Vet inte hur comhem då kan fortsätta att hävda att det är bildinställningen på tvapparaten som felar om man får dålig bild med gamla boxen. Utsändningsfel är det inte heller iom att den nya boxen ger klar och fin bild. Den har sepparata kretsar för MPEG2 och 4 förövrigt så den bygger inte alls på den tidigare boxen. Ingen pejl när den kan släppas men troligen nu i försommar/sommar. Kan ju dra ut på tiden iom att det är mycket att testa/buggrätta med flera tuners/timeshift osv osv. Se bara på deras Samsung HDbox, den har ju uppdaterats ett antal ggr tex.
Nu lär jag inte få testa boxen mer förrän den är releasad dock. Kan alltså inte ge mer info kring detta. Ni kan ju iaf hoppas ni som orkar fortsätta följa comhems HDsatsning. Ni borde isf bli nöjd bildmässigt om inte Humax fuckar upp mjukvaran även på denna box innan release. Nya mjukvaran till nuvarande HDboxen tror jag precis som många andra inte lär vara nån mirakelkur.
Redigerat av Phunky, 09 June 2008 - 14:41.
Postad 09 June 2008 - 13:43
Tänker inte säga hur jag fått testa den men comhems framtida Humax HDD HDbox fungerar BRA mycket bättre (iaf bildmässigt) än deras nuvarande den korta stund jag fick leka med den. Kopplar man mellan dessa boxar på samma tv märker man klar skillnad. Vet inte hur comhem då kan fortsätta att hävda att det är bildinställningen på tvapparaten som felar om man får dålig bild med gamla boxen. Utsändningsfel är det inte heller iom att den nya boxen ger klar och fin bild.
Låter ju lovande, för dom som vill hosta upp ytterligare 2000- 3500kr.
Håller med dig. Vi är ju några här på forumet som hela tiden hävdat att det är samma fel i allaboxar, inte bara i vissa. Detta vill Comhem fortfarande inte erkänna och försöker nu lura i några till att det ska bli bättre med nästa mjukvara och något bättre kanske det blir. men vem f-n vill ha en HD box som är halvbra och knappt når upp till att visa samma bildkvalitet som vanliga digitalboxar. Tror inte att någon av oss här känner sig nöjda med detta. Visa i så fall erat missnöje Man vet att felet sitter i chipet, inte i mjukvaran. Lik förbaskat så ska de få oss att tro att den nya mjukvaran ska lösa problemen. Det finns bara ett reglage att skruva på. I ena ytterligheten har vi suddighet och oskärpa. I andra ytterligheten skärpa, colour banding och black crush. Det de gör nu är att skruva tillbaka mot colour banding hållet, med följd att bilden blir något skarpare.
Alla borde kräva att få boxarna utbytta mot ett annat alternativ. Jag tror inte att Comhem kommer att servera oss nya boxar på silverfat. Phunkys test av den nya boxen och bl a Maverics tester med Canal Digital boxarna talar för att Humax boxarna är skräp, som Comhem köpt in något billigt parti av och sedan sålt dyrt till några av oss. Det var inte skräp vi ville ha! Nu är det banne mig dags för oss att sätta ner foten och ställa krav på Comhem!!! Nu får det vara färdiglekt!
Eller vad tycker ni?
Redigerat av MacGam, 09 June 2008 - 14:10.
Postad 09 June 2008 - 13:56
Comhems gamla HD-box har iof också separata MPEG2 och MPEG4-kretsar, länk (byt ut DVB-S2 kretsarna mot DVB-C).Den har sepparata kretsar för MPEG2 och 4 förövrigt så den bygger inte alls på den tidigare boxen.
• The CX2418X MPEG-4/H.264 decoder: H.264 compression provides greater recording capacity on STBs with personal video recording capabilities, and increases the number of HDTV channels a broadcaster can transmit.
• The CX2417X MPEG-2 HDTV decoder: This device performs navigation through a digital broadcast service and securely decodes authorized program content for presentation on an HDTV display.
Vore intressant att veta vad det sitter i den nya. För övrigt låter din förhandsrapport onekligen lovande!
Redigerat av pakarlss, 09 June 2008 - 14:34.
Postad 09 June 2008 - 16:36
Du jobbar väl för Com Hem? Är det inte så?Tänker inte säga hur jag fått testa den men comhems framtida Humax HDD HDbox fungerar BRA mycket bättre (iaf bildmässigt) än deras nuvarande den korta stund jag fick leka med den.
Postad 10 June 2008 - 22:53
Postad 15 June 2008 - 19:11
Postad 16 June 2008 - 08:32
"
När lanserar Com Hem en HDTV-box med inspelningsfunktion?
Vi är just nu i slutfasen av testerna av en HDTV-box med inspelningsfunktion. Om inga allvarliga problem uppstår, och våra underleverantörer håller tidsplanen, så är vår förhoppning att lansera boxen under sommaren.
Vilket märke är det på boxen och vad kommer den att kosta?
Vi kan tyvärr inte avslöja några detaljer i dagsläget, men återkommer så snart vi har något att berätta.
Kommer jag som befintlig kund få något erbjudande i samband med lansering?
Absolut, vi återkommer med mer information.
"
Postad 16 June 2008 - 08:48
På deras hemsida står det så här:
"
När lanserar Com Hem en HDTV-box med inspelningsfunktion?
Vi är just nu i slutfasen av testerna av en HDTV-box med inspelningsfunktion. Om inga allvarliga problem uppstår, och våra underleverantörer håller tidsplanen, så är vår förhoppning att lansera boxen under sommaren.
Vilket märke är det på boxen och vad kommer den att kosta?
Vi kan tyvärr inte avslöja några detaljer i dagsläget, men återkommer så snart vi har något att berätta.
Kommer jag som befintlig kund få något erbjudande i samband med lansering?
Absolut, vi återkommer med mer information.
"
hmm.... hittar inte detta på siten...
markus
Postad 16 June 2008 - 12:04
Här låg infon gömd iaf: (en bit ner på sidan, under F.A.Q.)
http://www.comhem.se...s_080605_2.html
Postad 16 June 2008 - 17:30
https://www.minhembi...=0#entry1949347
Redigerat av MacGam, 16 June 2008 - 17:31.
Postad 18 June 2008 - 16:06
Postad 18 June 2008 - 16:25
Ta det lugnt nu, jag är alldeles övertygad om att CH släpper sin PVR-HD-box inom en väldigt snar framtid. Jag lägger en röst på att det blir en Humax, dessutom.
Jo det har ju ryktats om att det ska komma en Humax HD PVR. På förhand känns det ju inte sådär jättebra, med tanke på alla problem med den andra som man har meckat med i två år och ändå inte lyckats lösa problemen. Har du någon gissning på en mer exakt tidpunkt?
Postad 18 June 2008 - 23:26
Får kolla på eftersändningarna på Eurosport HD....
En PVR skulle sitta gött.
Postad 19 June 2008 - 10:14
Postad 19 June 2008 - 10:31
Hmmm.... Tycker att det inte verkar som om det spelar så stor roll om det kommer en HD PVR i vår, eller sommar, eller höst. Den kommer ju ändå inte att fungera förrän runt 2010.
tror du CH gör samma misstag igen?
Postad 19 June 2008 - 11:21
Postad 19 June 2008 - 14:04
Och det....gick ju bra.
Hoppas dom lärt sig NÅT iaf.
Postad 19 June 2008 - 14:52
Absolut! jag tvivlar inte en sekund på att de både kan och kommer att strula percis likadant den här gången!tror du CH gör samma misstag igen?
Men, låt oss slå vad lite istället! Om jag får rätt, så skapar du en tråd här där du säger "spank me, Nattsvart, jag hade fel.." Och om jag får fel gör jag motsvarande sak! Deal? Or No deal?
Postad 19 June 2008 - 22:39
Måtte nu detta med EM i TV4HD vara den sista rejäla "kanal-blåsningen" CH utsätter oss för!
Redigerat av ruhe, 19 June 2008 - 22:40.
Postad 21 June 2008 - 12:27
Postad 20 July 2008 - 21:05
Tyvärr inte, fick följande antisvar från Com Hem i onsdags:Nån som har nån ny info om hdtv-pvr från våras alla skandalcomhem?
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi har i dagsläget ingen annan HD-box än Humax CXHD-1000C och vi vet tyvärr inte heller när någon ny kommer att släppas.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Märkväl att jag skickade min fråga till Teknisk Support, sedan dröjde det "bara" 6 dagar innan jag fick svar från Kundservice
Postad 21 July 2008 - 10:21
Trevligt att man kan få in SVT HD nu iaf på sin PVR box : ).OS närmar sig med stormsteg och ingen ny box i sikte...
Postad 22 July 2008 - 07:58
FireDTV. Tröttnade på att vänta på en officiell PVR-box.Cuë?
Redigerat av Phindus, 22 July 2008 - 07:58.
Postad 22 July 2008 - 16:57
FireDTV. Tröttnade på att vänta på en officiell PVR-box.
Har själv funderat på FireDTV, men är lite tveksam. Du har just minskat min tveksamhet lite eftersom SvtHD funkar. Vet du om man får in fler HD kanaler, själv så har jag Canal+total så jag undrar ju självklart om de kommer funka.
År det någon som vet något, eller måste jag ha Comhems värdelösa HD box?
Postad 22 July 2008 - 17:45
Nej, endast SVT HD går att få in med icke godkänd box.Har själv funderat på FireDTV, men är lite tveksam. Du har just minskat min tveksamhet lite eftersom SvtHD funkar. Vet du om man får in fler HD kanaler, själv så har jag Canal+total så jag undrar ju självklart om de kommer funka.
År det någon som vet något, eller måste jag ha Comhems värdelösa HD box?
Postad 27 July 2008 - 11:04
Tyvärr inte, fick följande antisvar från Com Hem i onsdags:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi har i dagsläget ingen annan HD-box än Humax CXHD-1000C och vi vet tyvärr inte heller när någon ny kommer att släppas.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Märkväl att jag skickade min fråga till Teknisk Support, sedan dröjde det "bara" 6 dagar innan jag fick svar från Kundservice
Men på deras hemsida framgår det ju att de testar en ny nu och att den kan släppas under sommaren?!
Vi får se vad som händer men att ge dubbla budskap är ju verkligen dåligt.
Postad 04 August 2008 - 22:05
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Jag vet att Humax håller på med att utveckla en sådan produkt, men kan tyvärr inte lova att vi kommer att sälja deras utrustning, pgr av att kostnaderna för en HD-box med PVR funktion kan vara för dyr för de flesta kunderna.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice"
Blir man trött på dem eller.....? Tydligen har Canal Digital tätare kunder som har råd med en HD PVR!?
Postad 04 August 2008 - 22:39
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Jag vet att Humax håller på med att utveckla en sådan produkt, men kan tyvärr inte lova att vi kommer att sälja deras utrustning, pgr av att kostnaderna för en HD-box med PVR funktion kan vara för dyr för de flesta kunderna.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH! VAD I HELA **** ÄR DET FÖR FEL PÅ COM HEM! Har ni hört talas om alternativ?
Postad 05 August 2008 - 07:08
Det är väl bara att inse att personen på kundtjänst inte har koll/information om någon HD-PVR som vanligt. Inget nytt.AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH! VAD I HELA **** ÄR DET FÖR FEL PÅ COM HEM! Har ni hört talas om alternativ?
Postad 05 August 2008 - 12:09
Räknad på CD box... 547 kr/månad om man slår ut alla kostnader för programpaket och box över två år.Blir man trött på dem eller.....? Tydligen har Canal Digital tätare kunder som har råd med en HD PVR!?
ja, inte är det billigt inte.
nog stämmer det väl att i snitt är CD villakunder tätare än ComHems hyresrätter och, i viss mån, bostadsrätter.
Edit: Notera att min beräkning ovan är med Canal Digitals Familjepaket samt C+ total. Om man tar bort C+ total sjunker kostnaden till under 400 kr per månad
Redigerat av Monshi, 05 August 2008 - 15:23.
Postad 05 August 2008 - 12:43
Men jag fråga om dom kommer komma med en HD-PVR och han sa JA.
Jag sa att mitt abonnemang har gått ut och vill förlänga och köpa en ny box.
han sa om jag håller mig i 1-3 mån så kommer ja bli mycker nöjd!
Postad 05 August 2008 - 14:14
Prata nyss med comhem, har haft strul med min samsung 850 och ska få den utbytt.
Men jag fråga om dom kommer komma med en HD-PVR och han sa JA.
Jag sa att mitt abonnemang har gått ut och vill förlänga och köpa en ny box.
han sa om jag håller mig i 1-3 mån så kommer ja bli mycker nöjd!
Härligt! Vet man att den kommer ska man väl klara att stålsätta sig ett par månader. Men det blir svårt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction!
14 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?