Strålande!Har lagt beställningen nu.

Dags att offra till Plasmagudarna, så att man slipper allt vad plasmasurr heter.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
36 relaterade trådar
Postad 25 June 2008 - 16:04 Strålande! ![]() Dags att offra till Plasmagudarna, så att man slipper allt vad plasmasurr heter. Postad 25 June 2008 - 16:39
kanon Nu är det till att flytta 95kg 36" CRT ut i garaget. Postad 25 June 2008 - 16:59 Härligt! Tack för det enorma arbete du lagt ner i detta! Postad 25 June 2008 - 16:59
Jag tänkte skicka en lista på alla intresserade till ------ nu så vi kan få ett sista erbjudande. Vill lägga beställning hos de senast nästa vecka om vi kommer överrens. De sa att leveransen skulle ta ca 3-4 veckor. Jag behöver ert Namn, adress, tel. och mail. Om någon nedan inte längre vill så säg det snarast...
Goblin Wizard------PDP-LX5090 RiddareRocco------PDP-LX5090 Henkera ------PDP-LX5090 Azero------2X PDP-LX5090 med stativ Camridge------PDP-LX5090 Marpou------PDP-LX5090 med stativ KRP-TS02 Svensken den glade------PDP-LX5090 Zeek------PDP-LX5090 Agly8u------PDP-LX5090 Ocl------PDP-LX5090H + bordsstativ + underhögtalare Armouru2------PDP-LX6090H PDK-WM03 väggfäste PDP-S65 Underhögtalare Tony97------PDP-LX5090H + bordstativ + underhögtalare Komori------PDP-LX5090H + underhögtalare Editman------PDP-LX5090H Andreas30------PDP-LX5090 + underhogtalare Har jag glömt någon? Armorou2, ingen har gett mig något pris på 6090H än... Redigerat av emotion87, 27 June 2008 - 11:17. Postad 26 June 2008 - 11:21
Kan du ta min också? Postad 26 June 2008 - 12:12
Hi everyone
I have been arranging a bulk of the G9 Pioneers before, but the thread died because of no news. However, just wanted to share the price that i got since i bought from england. 1 x Pioneer 5090 1 x Pioneer accessory (under/sidemounted speaker or wall mount, foot etc) 1 x delivery to one address For 2150£ = 25600 sek Only catch: you need to be 6 on a pallet! If you ask me, thats a really nice price! Postad 26 June 2008 - 18:10
Jag vill bara undersryka att emotion87 gjort ett kannon jobb för oss alla.
Tackar och bockar. Redigerat av jesjen, 27 June 2008 - 12:49. Postad 26 June 2008 - 21:40
Det verkar vara idel positiva inlägg om G9 i den officiella tråden, framförallt ingen buzzing, VILL ha MIN nu-nu-nu... såg just Spanien krossa Ryssland på en 18 tums crt
Postad 27 June 2008 - 07:49
Att emotion87 har gjort ett jättejobb råder det ingen tvekan om.
Jag läntar också efter den nya TV:n. Den kan förhoppningsvis invigas till OS, i bästa fall tillsammans med en ny Denon 4308-receiver. Detta blir första gången jag satsar på rejält schysst prylar och inte bara hyfsat schyssta prylar. Det kommer bli lite som julafton mitt i sommaren, hehe... :-P Postad 27 June 2008 - 08:23
Hur går det med gruppköp av 60 tummaren?
Jag har fått ett pris på ******* för PDP-LX6090H inklusive ett väggfäste, detta är för 1 tv och vet inte vad priset skulle landa på om vi blir ett gäng. Redigerat av lobo, 27 June 2008 - 11:19. Postad 27 June 2008 - 09:31
Pratade med en smått nervös handlare igår och enligt honom verkar inte pioneer gilla gruppköp. Så om alla i tråden hädanefter kunde undvik att nämna handlare vid namn, samt om möjligt redigera bort i tidigare inlägg så skulle det nog vara kanon. Blir lite nervös när man hör sånt :S Särskilt när man är så nära på att få tv:n
Postad 27 June 2008 - 09:58
Har svårt att se vad Pioneer skulle ha imot gruppköp, de får ju in sina stålar iaf. Vad handlarna kränger tv:n för är ju deras sak, lite som med bilar där de ofta går ut med ett rekomenderat pris men där varje handlare är "fri" att sätta sitt egna pris. Men visst, för att hålla uppe "premium" stämpeln så ser det ju bättre ut med ett så högt pris som möjligt. Redigerat av lobo, 27 June 2008 - 09:59. Postad 27 June 2008 - 10:06
Det är väl antagligen en prisfråga, att alla handlare ska ha samma pris. Lite som med Ping och deras golfutrustning i usa. Jag låter Emotion komma med kommentarer då han borde fått samma info, antaglien mer, som mig. Postad 27 June 2008 - 11:15
Har faktiskt endast fått tillsägelse att inte nämna några priser öppet. Men jag kan tänka mig att de gärna undviker namn också. Ska editera bort i mina tidigare inlägg för säkerhets skull. Postad 27 June 2008 - 11:50
Behöver fortfarande fullständiga uppgifter från följande personer:
Komori Tony97 Armouru2 Azero Henkera RiddareRocco Postad 27 June 2008 - 11:58
Kom igen nu! Jag vill beställa - beställa - beställa - beställa... Postad 27 June 2008 - 12:03
Haha=). Jag ska nog förbi dem idag. Jag ska resa bort nästa vecka och vill lägga beställningen innan dess. Postad 27 June 2008 - 17:35
Jag blev idag uppringd av en försäljare (eller vad han nu kan tänkas ha för titel) från företaget som har hand om den grupp som la beställningen i måndags. Preliminär leverans tid är 1-2 veckor vilket får ses som väldigt bra.
(nu kanske alla andra också blivigt uppringda och fått samma info men om inte så tänkte jag att ni säkert vill veta Postad 28 June 2008 - 23:48
Jag vill också - beställa - beställa - beställa... Men är tyvärr högst ovillig att lämna min hemadress till någon då mitt hem har redan blivit länsad på en dyr hemmabiosystem av tjuvar och jag är ganska nojjig sedan dess. Jag har tyvärr inte blivit uppringt av någon och jag föredrar faktiskt att få offert via email. Det vore nog det bästa att var och en av oss erhåller privat ordererkännande med de offererade priserna, betalvillkor och ungefärlig leveranstid från butiken/butikerna som vill ha oss som kunder. Sedan kan butiken ringa runt till personer som har beställt/lagt handpenning när de får in apparater och göra upp med dem. Postad 29 June 2008 - 06:27
AJ! Hoppas du hade en bra hemförsäkring.. Jag har också funderat på det där med adresserna men det är väl en risk man får acceptera om man är med på ett gruppköp som detta, det känns ganska långsökt att emotion87 skulle lura alla att köpa en G9, ta deras adresser, åka runt o stjäla dem i bästa Oceans eleven-stil. Fick just meddelande att ställe nr 2 inte får in apparater förrän i slutet på juli... *tortyr*, följer ni med i den officiella 9G tråden? Folk där verkar sjukt nöjda! Hoppas det här blir mitt sista fotbollsEM på en 18 tums CRT... Postad 29 June 2008 - 13:01
Själv har jag en bra larm och elak hund hemma, samt grannen är med i en hyffsat känd MC-klubb, vi håller koll på varandras ställen, så den personen som bryter sig in får skylla sig själv
Redigerat av JohnnyMann, 29 June 2008 - 13:01. Postad 01 July 2008 - 20:59
Liten Heads'up, butik #1 (den där beställningen lades förra måndagen) hävdar nu att gratis frakt INTE ingår och undrade var jag fått detta ifrån. Då Emotion87 var väldigt tydlig med att gratis farkt ingick från båda butikerna har det uppenbarligen skett ett missförstånd någonstans. Jag (och säkert dom andra inblandade) skulle vilja höra Emotion87 sida av historien.
Jag ska kanske påpeka att jag inte är särskillt sur över dom extra hundralapparna jag kanske behöver betala men vill gjärna veta vad som hände Den goda nyheten är att butiken nu har mina varor (och förhoppningsvis flera andras) i lager! Postad 02 July 2008 - 11:10
Såhär står det på hemsidan
Det här med fraktkostnader är ingenting som vi på ******* tjänar någonting på totalt sett. Frakten subventioneras av oss för att göra totalpriset på beställningen så låg som möjligt. Generellt gäller att subventionen ökar med totalvikten på beställningen. Med andra ord ju större och tyngre produkter, ju mer sparar du som beställer. Vid beställning av Plasma- eller LCD-TV från 37" och uppåt tillkommer en avgift på 100:- på fraktkostnaden. Detta gör vi för att din order skickas på pall samt automatiskt hemleveras (skickas till din ytterdörr på huset inom Sverige). Allt för att öka tryggheten för dig som kund att handla hos oss - och minimera risken för transportskador. Priset som anges på prisjakt/deras hemsida är inklusive frakten och det är den procenten vi fick som vi har dragit av inkl frakten. Om vi dessutom ska få betala frakt utöver det så ska vi ha ett bas pris utan frakt redan i början att dra av procenten på. Rätta mig gärna om jag har fel Redigerat av Camridge, 03 July 2008 - 08:36. Postad 03 July 2008 - 01:23
Halsa dem att jag har allt pa min mail. Jag fragade: Är det inkl. leverans till olika adresser i Sverige? De svarade: Ja ,men vi kräver förskottsbetalning Postad 03 July 2008 - 20:10
Nu har jag redan betalat och dom 396,75:- extra det kostade spelar i det långa loppet inte så stor roll. Jag tänker dock be om fraktkostnaden tillbaka, annars blir det ett dåligt betyg på prisjakt.
Dom hävdade för övrigt att det "inte är lönt att sälja" med rabbaten och fri frakt samt skrev "Säker det [att det normalt sett är fri frakt på G9] han sett och sedan trott att vi lämnar [CENCUR]% rabatt och sen subventionerar frakterna också". Jag skulle vilja ha namn och mailadress till personen som gav offerten (via PM) så att jag kan kontakta båda två om det inte är samma person jag har kontakt med som gav offerten. Postad 04 July 2008 - 22:07
Eftersom jag ändå åkte förbi företaget ifråga under semestern så passade jag på och tittade förbi och hämtade ut min idag. Pengarna för frakten var dock inte huvudanledningen till att jag hämtade den själv, det var mer snabb och säker leverans som gjorde att jag åkte förbi och hämtade upp den.
Äntligen TV'n hemma, ...lycka till med fraktdiskussionerna. Postad 06 July 2008 - 12:54
Hejsan
I fredags fick jag hem min 5090H via gruppköpet från handlare 1 (hade säkert gått att få snabbare, fraktaren ringde i onsdag men jag kunde inte ta emot på torsdag). Kan bara initialt säga att TV:n är fantastisk! Återkommer säkert i officiela tråden när intrycken fått smälta in en tid. Nåja - det viktigaste - ett stort tack till Emotion87! Han avböjde tidigare i tråden att ta emot någon ersättning, men skulle det komma på tal så är jag gärna med på en liten slant för att vissa uppskattning för arbetet (en hundring från några stycken kunde bli ett par Bluray-filmer?!)! /O Redigerat av bbb, 06 July 2008 - 17:52. Postad 06 July 2008 - 18:35
Har butik två också lovat fri frakt?
Jag fick betala 400 för frakten, men det är ju ett bra pris ändå. Så jag är nöjd. Nu blir nästa problem att försöka hitta en riktigt fin TV-bänk Redigerat av connyi, 07 July 2008 - 12:28. Postad 07 July 2008 - 14:58
Hehe, jag har just köpt denna till min. Jodå, den ska funka upp till 50" för årets modell enl. tillverkaren, då de har gjort den 7cm högre. Bra att den både är vrid- och tiltbar. Frakten blev dock rätt saftig (£179.20). Redigerat av Unregistered77a7e886, 07 July 2008 - 15:04. Postad 09 July 2008 - 23:51
Grymt bra jobbat allt detta! Jag fick min hemlevererad idag och den är otrolig.
Postad 10 July 2008 - 12:01
Haft nå mer kontakt med dom ? börjar dra ihop sej till order va ? /Martin Postad 12 July 2008 - 17:53
Jag håller med. Skulle gärna se en uppdatering av läget. Ju längre det är tyst, desto större risk är det att någon/några (inkl. jag själv) börjar se sig om efter andra alternativ för att få tag på en av dessa hett eftertraktade apparater. De verkar sälja som smör i solsken trots att 30-35kkr för en TV egentligen är ganska mycket stålar för de allra flesta. Att vänta en stund kan gå bra om man VET ungefär hur länge man måste vänta. Om man inte har en aning om hur länge man måste vänta finns alltid risken att man betalar en lite högre prislapp för att få en apparat direkt. Då vet man i alla fall att man får en.
Jag tror inte ens att Pioneer själva hade räknat med att de skulle sälja så här bra så man vet ju aldrig hur länge tilldelningen till Sverige räcker. I värsta fall kan det gå månader innan man får en apparat om detta gruppköp drar ut på tiden. Postad 12 July 2008 - 18:13
Jag haller med er. Det gar valdigt segt. Jag vill dock inte lagga ner efter allt jobb. Jag har inte hort nagot fran butiken och jag mailade de nyss och gav de till pa mandag att ge oss konkret info om pris och leverans. Jag tanker kontakta den andra butiken (som vi redan bestallt hos) och se vad de kan gora. Kanske aven nagon annan ny butik. Ge det lite mer tid for det vore synd att vanta sa lange och till slut inte fa nagot. Jag ska forsoka mitt basta.
Postad 12 July 2008 - 18:21
Jag hoppas du förstår oss rätt. Jag är jätteglad att du tagit tag i det här och några har ju redan fått sin leverans från den andra butiken och är väldigt nöjda. Du har gjort ett jättejobb och det kan ju kanske kännas lite jobbigt om folk börjar klaga. Du skall dock veta att även om man klagar på situationen så är det inte kritik mot dig. Postad 14 July 2008 - 09:32
Det är bara kämpa på, för min del är det inte aktuellt att lägga 30k princip sak /Martin Postad 14 July 2008 - 13:22
Jag vet inte hur mycket rabatt ni får genom gruppköp men själv köpte jag en 5090 och fick 3000:- rabatt. Jag vet att ni inte vill snacka priser i tråden men har ni fått bättre pris än jag? Om inte så föreslår jag till alla som väntar och väntar att ta saken i egna händer. Man kan förhandla bra själv...
Postad 14 July 2008 - 17:50
Vart köpte du din då? Postad 14 July 2008 - 20:40
Hej alla. Har bra nyheter. Bestallningen kommer att laggas senast torsdag. Jag kommer med mer info senast tidig onsdag. Leverans vid manadsskifte. Nedan ar listan pa alla. Snalla informera mig om andringar! Ni maste dra er ur nu om ni vill.
Azero 2X PDP-LX5090 med stativ RiddareRocco PDP-LX5090 Camridge PDP-LX5090 Marpou PDP-LX5090 med stativ KRP-TS02 Svensken den glade PDP-LX5090 Zeek PDP-LX5090 Ocl PDP-LX5090H + bordsstativ + underhögtalare Armouru2 PDP-LX6090H PDK-WM03 väggfäste PDP-S65 Underhögtalare Tony97 PDP-LX5090H + bordstativ + sidohogtalare Komori PDP-LX5090H + underhögtalare Editman PDP-LX5090H Dukem PDP-LX5090 Mokifly PDP-LX5090 + vaggfaste MVH Postad 14 July 2008 - 21:12
Han har skrivt månadsskifte typ 2v så det låter ju bra. /Martin 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |