Comhem Humax CXHD-5000c
482 svar till detta ämne
Postad 17 juli 2009 - 05:47
Unregisteredd4f00ae6
-
Unregisteredd4f00ae6
-
Rookie
-
9 inlägg
Fick min box nu i Onsdags. Jätte nöjd med den hittils. Det enda som stör mig lite är
att på vissa HD kanaler så hamnar Kanal loggan lite utanför bild. Jag kan ju visserligen ändra bilden på teven och flytta bilden åt t.ex höger(loggan på vänster sida). Men då blir det ju bara ännu värre på någon HD kanal som har loggan på höger sida.
Har testat ändra upplösningen också mellan 720p, 1080i och 576i men problemet kvarstår och jag har också testa ändra från 16:9 till 4:3 men samma där.
Någon annan som har liknande problem?
Postad 17 juli 2009 - 05:53
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Fick min box nu i Onsdags. Jätte nöjd med den hittils. Det enda som stör mig lite är att på vissa HD kanaler så hamnar Kanal loggan lite utanför bild. Jag kan ju visserligen ändra bilden på teven och flytta bilden åt t.ex höger(loggan på vänster sida). Men då blir det ju bara ännu värre på någon HD kanal som har loggan på höger sida.
Har testat ändra upplösningen också mellan 720p, 1080i och 576i men problemet kvarstår och jag har också testa ändra från 16:9 till 4:3 men samma där.
Någon annan som har liknande problem?
Om du kan så slå av overscan på din tv. Det kommer att lösa ditt problem. Det kan heta lite olika på olika märken men leta lite så ska du nog hitta det. /Bäckman
Postad 17 juli 2009 - 09:19
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Displayen verkar rätt biffig. Visar den bara aktuell kanalplats, tex. 0026 eller står det vilken kanal man tittar på, tex. SVT1, Canal+ Sport HD, Discovery HD etc.? Displayen verkar inte få plats med många tecken så vad visar den/kan den visa?
Displayen visar bara kanalplatsnummer, t.ex. 26.
Postad 17 juli 2009 - 17:05
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Displayen visar bara kanalplatsnummer, t.ex. 26.
 Ajdå... gillar inte det.
Postad 17 juli 2009 - 17:39
Unregisteredd4f00ae6
-
Unregisteredd4f00ae6
-
Rookie
-
9 inlägg
Om du kan så slå av overscan på din tv. Det kommer att lösa ditt problem. Det kan heta lite olika på olika märken men leta lite så ska du nog hitta det.
/Bäckman
Hittar inget liknande på min Tv. Jag har en LG 42" som har 3 år på nacken nu. Har nu testat och köra via komponent kabel nu men samma sak där ingen skillnad vill säga. Har testat i princip allting nu. Men tack ändå för hjälpen. Ska jag kontakta Com Hem angående detta? Eller är det någon fler som har någon fundering?
Postad 17 juli 2009 - 19:45
Lazerharp
-
Lazerharp
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej,
Har precis installerat boxen och är överlag grymt nöjd. Lyckades få den för 1:- om jag band 1 år 8 favoriter HD och 1 år bredband XL 50.
På två av HD kanalerna har jag dock mycket störningar. Gäller Discovery HD och Canal plus HD. Någon med samma problem eller som vet vad det beror på???
Redigerat av Lazerharp, 17 juli 2009 - 23:53.
Postad 17 juli 2009 - 22:13
Zuljin
-
Zuljin
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Säkert en dum fråga men VCR Scart som finns på denna, är det en ingång eller utgång? Har en dvd spelare som jag kopplar med scart och hdmi ingångarna börjar ta slut på min tv.. =/
Postad 18 juli 2009 - 12:41
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Hej,
Har precis installerat boxen och är överlag grymt nöjd. Lyckades få den för 1:- om jag band 1 år 8 favoriter HD och 1 år bredband XL 50.
På två av HD kanalerna har jag dock mycket störningar. Gäller Discovery HD och Canal plus HD. Någon med samma problem eller som vet vad det beror på???
Har haft liknande problem innan med den tidigare Humax-boxen. Fick höra att de två kanalerna inte har lika stark signal som övriga HD-kanaler. Så det kan bero på att någon kabel inte sitter i ordentligt eller att du inte har en en tillräckligt bra HDMI-kabel. Så prova först att sätta i kablarna rejält och prova att skruva lite på antennkabeln när den är i. Funkade för mig.
Postad 18 juli 2009 - 13:23
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Hittar inget liknande på min Tv. Jag har en LG 42" som har 3 år på nacken nu. Har nu testat och köra via komponent kabel nu men samma sak där ingen skillnad vill säga. Har testat i princip allting nu. Men tack ändå för hjälpen.
Ska jag kontakta Com Hem angående detta? Eller är det någon fler som har någon fundering?
Som sagts tidigare så är det inte något ComHem kan göra något åt. Din TV har för mycket overscan, varför det ser olika ut på olika kanaler beror troligtvis på att den har olika mycket overscan för olika upplösningar (ganska vanligt).
Postad 19 juli 2009 - 17:48
Unregisteredd4f00ae6
-
Unregisteredd4f00ae6
-
Rookie
-
9 inlägg
Som sagts tidigare så är det inte något ComHem kan göra något åt. Din TV har för mycket overscan, varför det ser olika ut på olika kanaler beror troligtvis på att den har olika mycket overscan för olika upplösningar (ganska vanligt).
Ok! Då får jag helt enkelt leva med det.
Postad 21 juli 2009 - 19:40
Harnos
-
Harnos
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Testat och jämfört med CXHD-1000C och kan inte påstå att jag märker någon skillnad på bildkvalitén, varken på SD eller HD.
Något som dock stör mig är ljudet via SPDIF som på 1000 modellen verkar skicka ut allt likadant oavsett källa och min förstärkare får ta hand om resten, på 5000 verkar den låta boxen styra och skickar olika ljudnivåer på olika kanaler, någon annan som upplever det likadant?
Postad 22 juli 2009 - 23:08
Unregistered835dd304
-
Unregistered835dd304
-
Rookie
-
7 inlägg
Har just beställt en ny LG plasma (50PS8000) och tänker också uppgradera min nuvarande digitalbox Samsung DCB-B270Z (comhem ansluten). Valet står mellan den inpelningsbara Samsung DCB-P770Z och Humax CXHD-5000C. Man kan ju få dem för en billig peng om man binder sitt abonnemanget i 12 mån. Är dock för närvarande inte så värst intresserad av HD-kanalerna eftersom jag tycker programutbudet är för skralt. Vad jag dock undrar är om någon vet ifall det blir någon skillnad i bildkvalite på SD kanalerna med HD boxen ( kopplad HDMI-HDMI) jämfört med Samsungboxen (kopplad med komponent)?? Har letat tidigare i tråden men tycker inte jag fått ett klart svar på denna fråga...
Postad 23 juli 2009 - 18:54
Dox
-
Dox
-
Användare
-
-
167 inlägg
Jag har inte orkat testa om det är bildskillnad på Hdmi och komponent.
Troligen scalar din tv upp signalen i vilket fall.Mindre uppscalning via hdmi än component
Jag kör Hdmi direkt till tv n men skall strax dra den via reciever.Då kanske jag kan testa component när jag ändå håller på med sladdarna
Personligen satsade jag på en bra billig Hd box istället för en en Inspelningsbar sd/hd box (men det var jag det)
Ser på eurosport Tour de France via hd skulle aldrig vilja se det på sd , Vilken skillnad
Satsa på Cxhd-5000c om du inte behöver spela in annars Hd pvr .Du har ju ändå införskaffat dig en bra plasma
Mvh Dox
Postad 23 juli 2009 - 22:56
Sir C
-
Sir C
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Haft boxen i snart en månad och är väldigt nöjd. Kan rekommendera den varmt.
Kör med HDMI till tv och sen optisk ljudkabel till förstärkaren å allt fungerar som det ska.
Postad 23 juli 2009 - 23:29
Bateman27
-
Bateman27
-
Rookie
-
1 inlägg
Har just beställt en ny LG plasma (50PS8000) och tänker också uppgradera min nuvarande digitalbox Samsung DCB-B270Z (comhem ansluten). Valet står mellan den inpelningsbara Samsung DCB-P770Z och Humax CXHD-5000C. Man kan ju få dem för en billig peng om man binder sitt abonnemanget i 12 mån. Är dock för närvarande inte så värst intresserad av HD-kanalerna eftersom jag tycker programutbudet är för skralt. Vad jag dock undrar är om någon vet ifall det blir någon skillnad i bildkvalite på SD kanalerna med HD boxen ( kopplad HDMI-HDMI) jämfört med Samsungboxen (kopplad med komponent)?? Har letat tidigare i tråden men tycker inte jag fått ett klart svar på denna fråga...
Jag står inför samma "dilemma", har precis beställt en ny LG plasma (42PQ6000) och måste välja mellan Samsung DCB-P770Z och Humax CXHD-5000C (500kr med Comhem medium 8 favoriter). Är det någon som vet om det finns någon skillnad i bildkvalite på SD kanalerna med Humax HD boxen (HDMI) jämfört med Samsung SD boxen (komponent)? PS- First post! Ursäkta om min svenska är dåligt, jag kommer från Nederländerna =)
Postad 24 juli 2009 - 05:52
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Någon som vet om det funkar att använda sig av Humax CXHD-5000C till tele2? De kör ju med samma box, men funkar det att använda en box från Comhem? Eller är det olika programvaror i dem??
Har fått en bra deal från en kompis som köpte loss sin Humax CXHD-5000C, men som nu har flyttat ifrån sitt Comhem hus. Jag själv sitter i ett Tele2 hus och funderar om det skulle funka med hans box?
Postad 24 juli 2009 - 12:56
Harnos
-
Harnos
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Haft boxen i snart en månad och är väldigt nöjd. Kan rekommendera den varmt. Kör med HDMI till tv och sen optisk ljudkabel till förstärkaren å allt fungerar som det ska. 
Du upplever det inte som om du får olika ljudnivå ut på olika kanaler via SPDIF?
Postad 24 juli 2009 - 23:30
Sir C
-
Sir C
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Du upplever det inte som om du får olika ljudnivå ut på olika kanaler via SPDIF?
Nej, inte vad jag märkt. Fast måste väl erkänna att jag inte kört så mycket ljud till förstärkaren. Mestadels ljudet via tvn. Nångång när man sett på film har jag kört via förstärkaren. Så måste väl undersöka mer å se om samma fel uppstår för mig.
Postad 26 juli 2009 - 11:42
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Hej, någon som kör denna till projektorn? Min nuvarande modell 1000 funkar inte bra till detta, undrar om den nya 5000 gör det bättre?
Thomas
Postad 28 juli 2009 - 09:33
Harnos
-
Harnos
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej, någon som kör denna till projektorn? Min nuvarande modell 1000 funkar inte bra till detta, undrar om den nya 5000 gör det bättre?
Thomas
Hade inte min 5000C inkopplad så länge pga ljudet via SPDIF men testade via projektorn (Panasonic PT-AX200) och det såg bra ut på SD/HD men har absolut inga problem med min 1000C heller (kör via HDMI), vad är det för problem du upplever?
Postad 28 juli 2009 - 15:32
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Hade inte min 5000C inkopplad så länge pga ljudet via SPDIF men testade via projektorn (Panasonic PT-AX200) och det såg bra ut på SD/HD men har absolut inga problem med min 1000C heller (kör via HDMI), vad är det för problem du upplever?
Med min gamla Mitsubishi 5500 var bilden "kantig" provade med min Epson 5000 och nu är det klart sebart Och att jag har flyttat, kanske bättre signal nu, vem vet Thomas
Postad 29 juli 2009 - 07:55
Unregisteredaaa33e29
-
Unregisteredaaa33e29
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tjena,
vet ni om cardsplitters funkar med den här boxen, ex. SmartWi.
/M
Postad 30 juli 2009 - 12:08
ekko
-
ekko
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag har införskaffat denna box och är nöjd förutom att jag har lipsync problem på HD kanaler. Jag hade den gamla HD boxen och upplevde aldrig samma problem.
Någon annan som har samma problem?
Postad 30 juli 2009 - 13:26
Radaghast
-
Radaghast
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej,
Pratade med Com Hem och de kunde inte erbjuda boxen för 1 kr om man band sig på 8 favoriter HD och XL bredband. Va har du lyckas med för deal =) Tjena,
vet ni om cardsplitters funkar med den här boxen, ex. SmartWi.
/M
Ja vore intressant att och dessutom vilken mjukvaruversion som funkar.
Postad 30 juli 2009 - 14:02
snöharry
-
snöharry
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Intressantast är ju jämförelsen mot den gamla humax 1000 boxen,om bilden är bättre.Dom som inte har haft HD box innan upplever säkert boxen som grym i bild.
Ni som har haft den gamla...är det skilland i bildkvalitet?
Postad 30 juli 2009 - 14:31
Lazerharp
-
Lazerharp
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Pratade med Com Hem och de kunde inte erbjuda boxen för 1 kr om man band sig på 8 favoriter HD och XL bredband.
Va har du lyckas med för deal =)
Jag testade och mailade en massa återförsäljare och fick väldigt olika bud. De har antagligen bra marginaler. Gör samma sak där du bor.
Postad 30 juli 2009 - 18:41
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Intressantast är ju jämförelsen mot den gamla humax 1000 boxen,om bilden är bättre.Dom som inte har haft HD box innan upplever säkert boxen som grym i bild.
Vissa typer av störningar på HD-kanalerna försvann när jag bytte till 5000C. Om det var värt de extra 500 kronorna går alltid att diskutera... Edit: Strök lite
Redigerat av Kanelen, 30 juli 2009 - 18:43.
Postad 31 juli 2009 - 01:08
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Sitter på 42" Panasonic G10:a för tillfället och denna TV är inte så bra på att skala 576i (SD) sändningar till 1080p. Den har ett deinterlace problem med andra ord. Hoppas på att en box som denna ska kunna göra jobbet åt den. Kan tillägga att det är Humax CXHD-5000C som jag först om främst är intresserad utav. Visst klarar denna box utav att skala om t.ex SD material och skicka vidare det hela som en bättre signal och visst kan den skicka ljud ut via hdmi (blir smått väldigt irriterad om den inte kan det då jag tycker att detta överlag verkar vara en bra box)?
Redigerat av Azeroth, 31 juli 2009 - 01:37.
Postad 31 juli 2009 - 07:30
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Visst klarar denna box utav att skala om t.ex SD material
Japp du kan välja att skicka ut SD som 576i, 576p, 720p eller 1080i. Den gör väl ett hyffsat jobb med detta och i många fall säkert bättre än vad en tv klarar. och skicka vidare det hela som en bättre signal
Ja bättre signal för just din tv, signalen som sådan har inte blivit bättre - om man ska vara petig. och visst kan den skicka ljud ut via hdmi
Ja då jag tycker att detta överlag verkar vara en bra box
Det är det.
Redigerat av pacman, 31 juli 2009 - 07:30.
Postad 31 juli 2009 - 12:57
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Japp du kan välja att skicka ut SD som 576i, 576p, 720p eller 1080i. Den gör väl ett hyffsat jobb med detta och i många fall säkert bättre än vad en tv klarar.
Ja bättre signal för just din tv, signalen som sådan har inte blivit bättre - om man ska vara petig.
The master has spoken!  Tack för infon och sorry för att jag frågade en massa saker som jag redan förstod att den borde klara, men grejen är ju den att man vill vara säker på det hela.  Du säger att den gör ett hyffsat jobb med att skala om deinterlacea (svengelska XD. Det var detta jag menade med att göra signalen "bättre". Den har ju som inte gjort den bättre, men bättre för mig och min TV så att säga.  ) och i och med att du säger det så borde du veta en box (förmodligen flera) som gör ett bra mycket bättre jobb med det hela. Törs du säga vilken/vilka, exempelvis den du tycker är bäst och tvåan och trean?
Redigerat av Azeroth, 31 juli 2009 - 13:00.
Postad 31 juli 2009 - 13:05
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag vet faktiskt inte om det finns någon digitalbox som gör något bättre jobb med deinterlace/skalning än Humax-boxarna, denna och HDPVR:en alltså (med det inte sagt att det inte finns, bara att jag inte känner till dem  ). Däremot så vet jag att det finns displayer, videoprocessorer etc som gör ett bättre jobb (och i de fallen man råkar äga en sån så är det ju kanon att Humax sett till att man kan få ut 576i).
Redigerat av pacman, 31 juli 2009 - 13:06.
Postad 31 juli 2009 - 13:25
svalan12
-
svalan12
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Thomas
Jag har samma fundering som du! Kör en 1000 via reciever Onkyo TR 606 och har problem med HDMI. Måste köra komponent för att det sakll funka. Kan möjligtsvis den här boxen klara det bättre? Är det någon som testat via reciever till projektor
Postad 31 juli 2009 - 15:16
Harnos
-
Harnos
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Kan inte påstå att jag upplever någon skillnad i bildkvalitet mellan 1000 och 5000 varken på SD eller HD. Kör via HDMI till Samsung LE32R87BD och Panasonic PT-AX200. Har nämnt det tidigare att min 5000 levererar olika ljudnivå på olika kanaler via SPDIF, ingen annan tycks lida av samma symptom så antar att det är fel på min box.
Postad 31 juli 2009 - 16:02
Lazerharp
-
Lazerharp
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag har samma fundering som du! Kör en 1000 via reciever Onkyo TR 606 och har problem med HDMI. Måste köra komponent för att det sakll funka. Kan möjligtsvis den här boxen klara det bättre? Är det någon som testat via reciever till projektor
Tjena, Kör HDMI vi Onkyo TR605 och det funkar klockrent. Vet att folk hade problem med 1000 och TR605. /L
Redigerat av Lazerharp, 31 juli 2009 - 16:03.
Postad 31 juli 2009 - 16:48
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag vet faktiskt inte om det finns någon digitalbox som gör något bättre jobb med deinterlace/skalning än Humax-boxarna, denna och HDPVR:en alltså (med det inte sagt att det inte finns, bara att jag inte känner till dem ).
Däremot så vet jag att det finns displayer, videoprocessorer etc som gör ett bättre jobb (och i de fallen man råkar äga en sån så är det ju kanon att Humax sett till att man kan få ut 576i).
Då blir det till att skriva upp denna på min lilla lista då med andra ord.  Hade dock min ekonomi pallat det hela så hade jag nog köpt den nu dock.
Postad 08 augusti 2009 - 12:54
Unregistereddfd4c7bc
-
Unregistereddfd4c7bc
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tjena!
Innan jag gick och köpte denna boxen 5000c så körde jag digitalt med den inbyggda boxen på min Sony D3000,och upplevde att TV boxen levererade en mycket bättre och klarare bild på digitalsändningarna  Någon som vet om det är någon inställning jag glömt eller får jag finna mig i att bilden på vanliga digital sändningar blivit mycket sämre?
Postad 08 augusti 2009 - 18:30
Zuljin
-
Zuljin
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Just detta jag inte ville höra då jag tänkte göra samma sak(har en d3000) :/ Tjena! Innan jag gick och köpte denna boxen 5000c så körde jag digitalt med den inbyggda boxen på min Sony D3000,och upplevde att TV boxen levererade en mycket bättre och klarare bild på digitalsändningarna Någon som vet om det är någon inställning jag glömt eller får jag finna mig i att bilden på vanliga digital sändningar blivit mycket sämre?
Postad 09 augusti 2009 - 11:27
Azeroth
-
Azeroth
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Tjena! Innan jag gick och köpte denna boxen 5000c så körde jag digitalt med den inbyggda boxen på min Sony D3000,och upplevde att TV boxen levererade en mycket bättre och klarare bild på digitalsändningarna Någon som vet om det är någon inställning jag glömt eller får jag finna mig i att bilden på vanliga digital sändningar blivit mycket sämre?
Vad har du gjort för inställningar på boxen då? Är lite svårt att säga om du glömt att pilla på något om man inte vet vad du gjort.
Postad 10 augusti 2009 - 10:45
AndyBell
-
AndyBell
-
Användare
-
-
133 inlägg
Jämförde min box förut med inbyggda boxen på min D3550. Liten fördel för Humax boxen på SD material. Du måste ha konstiga inställningar
Postad 10 augusti 2009 - 13:02
Unregistered8e0744e8
-
Unregistered8e0744e8
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Så nu har jag beställt boxen + Digital TV Large, OBS att man kan utnyttja deras abonnemang lite. Då man beställer får man Large eller vilket abonnemang som helst, förutom small för 99kr /mån i 3 mån Vill du inte ha Large byt då till det abonnemanget du vill ha innan dessa 3 månader är slut. Bidningstiden blir inte längre och du kan tjänar några kanaler på det under 3 månader Glöm bara inte att ringa och byta, annars sitter du fast i 12 månader på Large eller annat abonnemang som du kanske egentligen inte vill ha  ) -Någon som vet hur pass mycket bättre HD-boxen är i bild gemfört med en vanlig Scartbox? (t ex DCB-B270Z ) Detta då på SD-kanalerna.
Postad 10 augusti 2009 - 13:16
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
-Någon som vet hur pass mycket bättre HD-boxen är i bild gemfört med en vanlig Scartbox? (t ex DCB-B270Z ) Detta då på SD-kanalerna.
Allt från -50 till +50 % bättre?  Utsignalen från 5000C är via HDMI bättre än den signalen som kommer via t.ex. B270 via Scart. Främst beroende på att bandbredden är snäppet bättre vilket ger mer "sting" i bilden plus lite jox som kan komma av att signalen är analog via Scart. Vilka skillnader som sen syns på just din tv är dock mkt svårare att svara på eftersom det varierar med bildprocessingen och bildinterface-prestanda i den aktuella tv:n - samt inställningar av densamma. Men ja, förutsatt att något galet inte inträffar så kommer du upptäcka en viss förbättring i "klarhet". Jag skulle inte kalla det natt-och-dag skillnader dock - främst beroende på att materialet som sådant som regel inte är det bästa som finns till att börja med... (hade alla SD-sändningarna hållit samma kvalité som de bästa DVD-filmerna t.ex. så hade skillnaderna varit större mao).
Redigerat av pacman, 10 augusti 2009 - 13:16.
Postad 11 augusti 2009 - 17:05
Unregistered620e403e
-
Unregistered620e403e
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon som har lyckats få till nån bra deal på boxen och 8 favoriter HD? Ringde idag och hörde mig för om erbjudandet med TV Large + bredband Large men man var tvungen att behålla Large tills de 3 månaderna gått innan man byter tillbaka till 8 favoriter HD vilket innebär att jag skulle bli av med några av de kanaler jag valt i mitt nuvarande HD-abonnemang. Inte aktuellt med andra ord.
Det bästa de kunde erbjuda var 8 favoriter HD bundet i 9 månader för 199 kr/mån samt att man fick köpa boxen för 495 kr. Ganska kasst erbjudande i mina ögon, med tanke på att man tills för några veckor sedan kunde få samma erbjudande fast med 3 mån gratis. Min bindningstid gick ut igår så jag hann aldrig teckna upp mig på det.
Hojta till om ni fått något bättre erbjudande så att jag vet om det är någon mening att förhandla med dem.
Postad 12 augusti 2009 - 10:46
Asterix
-
Asterix
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tjo!
Alla snackar om att den nya boxen kan skicka ut 576i, vad är det för fördelar med det jämfört med 576p?
Förlängde mitt avtal 24mån för ca en vecka sedan å fick den gamla boxen för 1:- , tekniskt sett så verkar det väl inte vara så stor skillnad mellan dem (förutom 576i då) Tycker faktiskt att den gamla är snyggare, t.ex displayen... Om nu den nya boxen är bättre tycker ni att man ska kräva att få den ist då?
Postad 12 augusti 2009 - 21:35
AndyBell
-
AndyBell
-
Användare
-
-
133 inlägg
E riktigt nöjd med boxen förutom en lite grej. Det blir som en "liten mask" typ en gång i timmen på bilden . Det rycker till på ett litet område typ. Svårt att förklara  . Nån som märkt nått liknande?
Postad 14 augusti 2009 - 13:21
Unregistered8e0744e8
-
Unregistered8e0744e8
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Då har man fått hem boxen .
Tycker den fungerar jäkligt bra, bilden är suverän, kör på en Panasonic PX80 42"
Går det att ställa in upplösningen i menyn eller måste man göra en fabriksåterställning för att få valet?
Vilken upplösning ska man egentligen köra, fanns något som heter Original är det = automatiskt ? (tar signalen som den är)
/M
Postad 17 augusti 2009 - 10:00
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Alla snackar om att den nya boxen kan skicka ut 576i, vad är det för fördelar med det jämfört med 576p?
Om man skickar ut 576p från boxen så innebär det att boxen utför konverteringen från 576i till 576p. Om man skickar ut 576i från boxen så innebär det att tv:n utför konverteringen från 576i till 576p. Om man har en tv som gör denna konvertering bättre än denna box så är det således en fördel att kunna skicka ut 576i. Går det att ställa in upplösningen i menyn eller måste man göra en fabriksåterställning för att få valet?
Använd knappen "V-format" på fjärren. Vilken upplösning ska man egentligen köra
Beror helt och hållet på vilken tv man har, går inte att säga nått generellt. Vilket inte gör nått eftersom vem som helst kan prova de olika alternativ som finns och sedan välja det som denne finner ser bäst ut. Ser man ingen skillnad mellan två eller flera alternativ så får man väl singla slant eller nått... Är man osäker på skillnaderna när man tittar på "vanligt material" kan man ta SVTs testbild till sin hjälp - där borde olika V-formats ge skillnader på typ alla tv-apparater.
Redigerat av pacman, 24 augusti 2009 - 05:24.
Postad 22 augusti 2009 - 12:18
Radaghast
-
Radaghast
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Tjena!
Har nu testat köra smartwi version8 på 5000C. Bara några timmar ännu men inga avbrott eller konstigheter. Alla kanaler funkar även HD.
Jag kör med samma setup som på 1000C.
Dvs Masterversion Master: 2.43 Beta9 och klient 2.37 Beta2
Fina grejjer
Postad 22 augusti 2009 - 12:29
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Om man skickar ut 576p från boxen så innebär det att tv:n utför konverteringen från 576i till 576p.
Du menade förstås "Om man skickar ut 576i från boxen så innebär det att tv:n utför konverteringen från 576i till 576p."
Postad 23 augusti 2009 - 13:55
kul0
-
kul0
-
Rookie
-
1 inlägg
hej införskaffade mig en cxhd-5000c häromdagen. allt funkar bra förutom när ja skall få ut 5.1 ljudet från digital kanalerna som stöder detta..
opto kabeln är kopplad från förstärkaren till hd.boxen
förstärkaren får opto signalen från 5000c
Men det ända ljudet ja får är 0.1 sekunder ljud MAX det bara hackar eller är helt tysst.
när jag ändrar ljudbilden utan Dolby stöd så funkar ljudet.. men som sagt när ja ändrar till dolby stödet som vissa kanaler erjbuder så får ja inget ljud.
någon annan som har samma problem eller tro sig veta vad felet kan vara ?
tack på förhand
Postad 23 augusti 2009 - 14:41
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Skaffade cxhd-5000c igår, som ersättare för min 1000c.
Första intrycket är bra, den är mindre och snyggare både på utsidan och i menyerna.
Än så länge har jag två invändningar;
1. Ingen on/off såvitt jag kan se, endast stand-by.
2. Jag får för svag signal på Canal+ sport HD och TV4HD, övriga HD-kanaler fungerar utan felfritt. Detta hade jag inte problem med på min tidigare box. Det är dock inte enbart boxen, då jag kör med en 10m antennkabel. Generellt sett får jag svagare signal på alla kanaler, men det är endast de två ovan som jag inte kan titta på. Men något gör att det blir svagare signal än på min 1000c.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|