i och med att den skandinaviska marknaden fick sina tv-apparater en bra bit senare än den amerikanska så borde ju dom tv-apparaterna ha en nyare firmware i sig...
Kraftigt försämrad svärta på Panasonic G10 efter x antal timmar?
Panasonic Viera TX-P42G10E
(TV)
|
0
|
(20)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P46G10E
(TV)
|
2
|
(10)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TX-P50G10E
(TV)
|
1
|
(15)
|
Inga priser |
Postad 06 January 2010 - 14:12
i och med att den skandinaviska marknaden fick sina tv-apparater en bra bit senare än den amerikanska så borde ju dom tv-apparaterna ha en nyare firmware i sig...
Postad 06 January 2010 - 14:58
det som skulle vara rätt intressant att veta är vilken firmware dom haft i tv´n ifrån början. särskillt då den europeiska tv´n. nästan det första jag gjorde med min tv var att lägga in 1213, där finns en 1215 som skulle göra IFC lite bättre, inget jag har nytta av och därför inte laggt in den. har detta problem varit sen i somras så har dom troligtvis haft en äldre firmware i sina G10 än dom som finns idag, så förhoppningsvis har panasonic löst problemet med nyare firmware för dom tv-apparater som inte fått symtomen ännu...
Visst går det att spekulära i och skulle kunna vara en möjlighet men jag har sett folk som köpt sina apparater i Oktober på AVS forumet (kanske ännu senare än så). Det säger ju dock inget om hur länge den TV stått i ett lager utan att blivit såld... Men jag är tveksam =/ och paranoid som tidigare nämnts haha.
Postad 06 January 2010 - 17:04
helt ny på plasmor och kollade runt lite innan jag "trycker på knappen" och beställer en Panasonic TX-P42U10E alt. S10E.
Om jag läst rätt i informationen så är det inte samma panel i U/S som i V/G (i de förra är det inte NeoPDP)
Är jag rätt ute när jag tror att det som avhandlas ovan inte gäller u o s utan bara G (och kanske V)?
Några andra kommentarer kring P42U10E eller P42S10E?
Tackar för hjälpen!
/David
Postad 06 January 2010 - 18:02
Hej,
helt ny på plasmor och kollade runt lite innan jag "trycker på knappen" och beställer en Panasonic TX-P42U10E alt. S10E.
Om jag läst rätt i informationen så är det inte samma panel i U/S som i V/G (i de förra är det inte NeoPDP)
Är jag rätt ute när jag tror att det som avhandlas ovan inte gäller u o s utan bara G (och kanske V)?
Några andra kommentarer kring P42U10E eller P42S10E?
Tackar för hjälpen!
/David
Jag grundar mitt svar på tolkningar som jag gjort i AVS tråden. Precis som du skriver stämmer det att G och V inte har samma panel som S och U. Däremot har jag tolkat det som att hela Panasonic G12 generationen eventuellt (läs: eventuellt, kanske, möjligen) lider av samma problem. Det är som sagt inte ens fastställt att det är ett problem även om jag tycker att det hela verkar mycket skumt.
Postad 06 January 2010 - 18:11
Om det så hade varit nåra i denna tråd som har detta problem så skulle jag tycka samma sak.
Däremot är det ju dåligt av Panasonic om de inte åtgärdar problemet..
Äger ingen själv men gjorde jag det så är det ju 3 års reklamation..
Postad 06 January 2010 - 19:44
Det står Time 00485:45 on/off 0000110
Är det 110 timmar eller 485 timmar som den varit igång?
Verkar ju sjukt om den varit igång 485 timmar... och jag inte haft den i 2 veckor ens.
485 timmar är ju 20 dagar i streck. Kan det verkligen stämma? Tiden alltså.
För isåfall är det något fuffens, för köpte den 26:e december, alltså haft den i 11 dagar, det går ju inte ihop.
Postad 06 January 2010 - 20:17
Jag gick in i min meny på min tv som jag köpte den 26 december nu och skulle se hur långt den rullat.
Det står Time 00485:45 on/off 0000110
Är det 110 timmar eller 485 timmar som den varit igång?
Verkar ju sjukt om den varit igång 485 timmar... och jag inte haft den i 2 veckor ens.
485 timmar är ju 20 dagar i streck. Kan det verkligen stämma? Tiden alltså.
För isåfall är det något fuffens, för köpte den 26:e december, alltså haft den i 11 dagar, det går ju inte ihop.
110 är det inte iallafall för det är väl det antal ggr som du tryckt på av och på knappen dvs startat tv:n?
Jag tror nog att du får finna dig i att det är 485 timmar och 45 minuter. Det är ju annars ganska lätt att kolla. Gå bara in efter en timme igen, dvs du går in i service menyn direkt efter att du startat, kollar tiden sedan sätter du en äggklocka på 1 timme och sedan kollar du service menyn igen. Vem vet, du kanske tittar mycket på tv?
Postad 06 January 2010 - 20:23
110 är det inte iallafall för det är väl det antal ggr som du tryckt på av och på knappen dvs startat tv:n?
Jag tror nog att du får finna dig i att det är 485 timmar och 45 minuter. Det är ju annars ganska lätt att kolla. Gå bara in efter en timme igen, dvs du går in i service menyn direkt efter att du startat, kollar tiden sedan sätter du en äggklocka på 1 timme och sedan kollar du service menyn igen. Vem vet, du kanske tittar mycket på tv?
Haha, jo men grejen är att jag köpte den den 26:e deceber 2009 nu, alltså 11 dagar sen. Om jag skulle haft den igång 11 dagar i sträck blir det 264 timmar. Skulle jag haft den igång 485 timmar, skulle jag haft den igång 20 dagar i sträck, vilket är logiskt omöjligt.
Ska förbi dom imorgon (Audio Video) och fråga vad det är för något och hur den kan ha varit igång så många timmar när jag inte ens ägt den så många timmar.
Körs dom inte nån viss tid i fabrik?
Tänkte om de ligger kvar
Bra fråga faktiskt, men det borde ju inte ha något med den tiden att göra. Dom packas väl automatiskt på band rätt ner i kartong annars?
Postad 06 January 2010 - 20:30
Haha, jo men grejen är att jag köpte den den 26:e deceber 2009 nu, alltså 11 dagar sen. Om jag skulle haft den igång 11 dagar i sträck blir det 264 timmar. Skulle jag haft den igång 485 timmar, skulle jag haft den igång 20 dagar i sträck, vilket är logiskt omöjligt.
Ska förbi dom imorgon (Audio Video) och fråga vad det är för något och hur den kan ha varit igång så många timmar när jag inte ens ägt den så många timmar.
Bra fråga faktiskt, men det borde ju inte ha något med den tiden att göra. Dom packas väl automatiskt på band rätt ner i kartong annars?
Du har kanske fått en TV som sedan tidigare haft en köpare som ångrat sig?
Postad 06 January 2010 - 20:34
Du har kanske fått en TV som sedan tidigare haft en köpare som ångrat sig?
Det låter ju märkligt om du skulle haft den igång så många timmar på så få dagar utan att veta om det ;D. Jag är inte helt säker på om Audio Video kommer att gilla att du varit inne i SM och tittat runt? Står det på baksidan när din tv är monterad? Det bör det göra, typ ett vitt klistermärke?
Nej, vet inte om dom gillar att jag kikat runt, men det är ju inte direkt någon garantilag jag brutit mot genom att titta runt i menyerna. Borde väl ha all rätt i världen att veta hur länge min TV varit igång tycker man ju.
Nja, hittar inget klistermärke med datum eller dylikt alls.
Saken är ju den att det inte stått någonting om att det varit en fyndvara/återköpsvara eller dylikt, man förväntar ju sig att man får en ny TV, när man just precis betalar fullt pris.
EDIT: Till skillnad mot Netonnet som har sina fyndvaror framme som de tydligt skriver på att det är ångerprodukter.
Redigerat av valari, 06 January 2010 - 20:41.
Postad 06 January 2010 - 21:23
Nej, vet inte om dom gillar att jag kikat runt, men det är ju inte direkt någon garantilag jag brutit mot genom att titta runt i menyerna. Borde väl ha all rätt i världen att veta hur länge min TV varit igång tycker man ju.
Nja, hittar inget klistermärke med datum eller dylikt alls.
Saken är ju den att det inte stått någonting om att det varit en fyndvara/återköpsvara eller dylikt, man förväntar ju sig att man får en ny TV, när man just precis betalar fullt pris.
EDIT: Till skillnad mot Netonnet som har sina fyndvaror framme som de tydligt skriver på att det är ångerprodukter.
Hmm jag är inte så säker. Jag pratade med en säljare på Onoff om service menyn på LG apparater och då sa han att då ryker garantin. Jag hade noga kollat upp det innan jag berättar för Audio Video att jag varit inne där och tittat runt.
Jag vet inte om ett företag är skyldig att meddela oss som kunder om en produkt är en vara som någon annan först ägt men valt att lämna tillbaka inom de (brukar vara 14 dagar) dagar som man har ångerrätt. Jag hoppas du förstår vad jag menar.
Postad 06 January 2010 - 21:32
Hmm jag är inte så säker. Jag pratade med en säljare på Onoff om service menyn på LG apparater och då sa han att då ryker garantin. Jag hade noga kollat upp det innan jag berättar för Audio Video att jag varit inne där och tittat runt.
Jag vet inte om ett företag är skyldig att meddela oss som kunder om en produkt är en vara som någon annan först ägt men valt att lämna tillbaka inom de (brukar vara 14 dagar) dagar som man har ångerrätt. Jag hoppas du förstår vad jag menar.
Klart som tusan att de måste berätta/skriva att det är en begagnad vara
Läste den här tråden: https://www.minhembi...howtopic=158959 En kille som fått en begagnad TV, han fick ju rätt. Samt han hade kikat i servicemenyn.
Varför garantin skulle ryka förstår jag inte, har inte fått några som helst avtal till mitt kvitto, så de kan ju inte kräva av jag fått något papper där det står att jag inte får göra dittan och dattan för då ryker garantin. Det är ju inte så att jag skruvat på TVn. Antingen så nollställer detta genom servicemenyn eller låter det ticka vidare, du kan ju knappast fuska upp det till valfria antal timmar.
Det är ju bedrägeri, säljer något som redan är använt hela 222 timmar!!! Det är 9,25 dagar i sträck, det är inga småsiffror, inte för mig iaf. Jag har säkert inte ens använt den så mycket, skulle inte förvåna mig om den låg på över 300h när jag packa upp den, för i genomsnitt kanske jag haft på TVn 5h/dag sen jag köpte den 26:e december.
Det är 11 dagar x 5h = 55h... Dra sen bort bort 55h från 485 och du får att den varit igång 430h.
430/24 = 17,9 dagar i sträck. Sen att jag har en galet gammal firmware pekar ju på att den stått och dammat i lagret ett bra tag.
Får väl se vad de säger när jag visar upp siffrorna imorgon.
Postad 06 January 2010 - 21:42
Det går inte att packa om en tv i originalförpackningen utan att det lämnar tydliga spår
Maveric
Postad 06 January 2010 - 22:01
Man ser om det är en oöppnad tv man packar upp eller inte
Det går inte att packa om en tv i originalförpackningen utan att det lämnar tydliga spår
Maveric
Hur ska jag som konsument kunna se det hade du tänkt? Om jag inte är expert på området? Hade en 28 tums tjocktv förut.
Den har ju varit igång 485h = 20 dagar i sträck. Jag har ägt den i 12 dagar, hur går det ihop? Det gör ju inte det, det är hundratals timmar som den varit igång innan jag köpte den. Det är ju helt OMÖJLIGT.
Har en polare som har en X10Y och den köpte han veckan mig, den har varit igång strax över 100h...
En annan polares farsa har en 50V10, som de ägt i 2 månader, den låg för en timme sedan(Ringde och kollade med polaren) på 257,25h.
Det går ju inte ihop på något sätt, tror knappast dom råkat glömt nollställa den i fabrik efter att ha testat att den funkar, och vem testar en TV i 222h i fabrik = 9,25 dagar. Tror knappast dom står så länge på fabrik.
TIttade efter på alla påser som var med till TVn nu också, till den påse som fjärrkontrollen låg i var den stängd med hjälp av Papptejp. De andra var "clips" eller vad det är, sådana där du kan försegla. Tvn hade en stor påse runt sig, så den behöver inte heller brytas på något sätt. Inte fan har väl jag tänkt på att en påse har papptejp, sen de andra är ju inte behov av att riva sönder...
Skyddstejpen runt tvn kan ju den förra "begagnade ägaren" ha låtit suttit kvar, fan vet jag... Det går ju inte ihop på något sätt.
Redigerat av valari, 06 January 2010 - 22:07.
Postad 06 January 2010 - 22:18
Hur ska jag som konsument kunna se det hade du tänkt? Om jag inte är expert på området? Hade en 28 tums tjocktv förut.
Den har ju varit igång 485h = 20 dagar i sträck. Jag har ägt den i 12 dagar, hur går det ihop? Det gör ju inte det, det är hundratals timmar som den varit igång innan jag köpte den. Det är ju helt OMÖJLIGT.
Har en polare som har en X10Y och den köpte han veckan mig, den har varit igång strax över 100h...
En annan polares farsa har en 50V10, som de ägt i 2 månader, den låg för en timme sedan(Ringde och kollade med polaren) på 257,25h.
Det går ju inte ihop på något sätt, tror knappast dom råkat glömt nollställa den i fabrik efter att ha testat att den funkar, och vem testar en TV i 222h i fabrik = 9,25 dagar. Tror knappast dom står så länge på fabrik.
TIttade efter på alla påser som var med till TVn nu också, till den påse som fjärrkontrollen låg i var den stängd med hjälp av Papptejp. De andra var "clips" eller vad det är, sådana där du kan försegla. Tvn hade en stor påse runt sig, så den behöver inte heller brytas på något sätt. Inte fan har väl jag tänkt på att en påse har papptejp, sen de andra är ju inte behov av att riva sönder...
Skyddstejpen runt tvn kan ju den förra "begagnade ägaren" ha låtit suttit kvar, fan vet jag... Det går ju inte ihop på något sätt.
Det låter minst sagt konstigt, kanske är det så att vi (läs detta forum) missuppfattat hur tiden avläses i Service menyn? Jag skriver inte mina svar för att jag "inte vill vara på din sida". Jag säger bara vad jag fått höra om service menyn tidigare. Jag hoppas att du förstår att mina inlägg skrivs med välmening och jag förstår din frustration.
Postad 06 January 2010 - 22:25
Det låter minst sagt konstigt, kanske är det så att vi (läs detta forum) missuppfattat hur tiden avläses i Service menyn? Jag skriver inte mina svar för att jag "inte vill vara på din sida". Jag säger bara vad jag fått höra om service menyn tidigare. Jag hoppas att du förstår att mina inlägg skrivs med välmening och jag förstår din frustration.
Självklart, själv så är jag på dåligt humör just nu, haha. Men hur som helst, så står det exakt såhär...
Time 00485:45 On/Off 0000113
Från detta väntade jag en kvart och när jag gick in och titta igen stod det
Time 00486:00 On/Off 0000114
Så jo visst är det 486 timmar, på en TV som köptes den 26e december
Edit: https://www.minhembi...s...194&st=1830
I den tråden står det hur man läser av det hela, så läst av har jag gjort rätt iaf.
Har bild på det hela och ska ta med och visa i butik imorgon och fråga hur det är möjligt med en glimt i ögat.
Redigerat av valari, 06 January 2010 - 22:27.
Postad 06 January 2010 - 22:36
Självklart, själv så är jag på dåligt humör just nu, haha. Men hur som helst, så står det exakt såhär...
Time 00485:45 On/Off 0000113
Från detta väntade jag en kvart och när jag gick in och titta igen stod det
Time 00486:00 On/Off 0000114
Så jo visst är det 486 timmar, på en TV som köptes den 26e december![]()
Edit: https://www.minhembi...s...194&st=1830
I den tråden står det hur man läser av det hela, så läst av har jag gjort rätt iaf.
Har bild på det hela och ska ta med och visa i butik imorgon och fråga hur det är möjligt med en glimt i ögat.
Ok, ja då stämmer ju klockan i TV iallafall. Mycket jäkla knepigt hur det kan vara så. Vem var det som nämnde något om en "inkörningstid" från fabrik? Dock kan man väl fråga sig varför din tv har så många mer timmar än tex din kompis apparat? Om det finns någon form av inkörningstid bör det väl vara ungefär samma för alla apparater? Jag förstår att du är förbannad! Jag bör får mitt exemplar av G10 imorgon eller på fredrag. Ska se om jag vågar mig in i service menyn då.
Postad 06 January 2010 - 22:42
Man skall inte forska för mycket och framför allt inte i det man inte begriperHur ska jag som konsument kunna se det hade du tänkt? Om jag inte är expert på området? Hade en 28 tums tjocktv förut.
Ju mer man rör i en skit desto mer luktar den
Lägg nu ner detta, för annars blir snart även mormor orolig
Vänta på svar från panasonic
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 06 January 2010 - 22:44.
Postad 06 January 2010 - 22:49
så något fel är där på den dära tidsräkningen. jag är 110% säker på att jag fick en splitter-ny tv...
Postad 06 January 2010 - 23:57
jag fick min pana 42G10 precis innan jul och har knappt tittat på tv´n men i service menyn så visar den 195:30 och jag ska ha startat den 143ggr, det kan jag köpa att jag gjort för det blev en jäkla massa tryckande i början... men 195h eller lite mer än 8dygn har jag definitivt inte haft den igång...
så något fel är där på den dära tidsräkningen. jag är 110% säker på att jag fick en splitter-ny tv...
Börjar undra om det är så att panelerna körs ett bra tag i fabrik innan de förpackas? För att undvika släpp av allt för taskiga apparater?
Postad 07 January 2010 - 00:09
Jag köpte min G10:a på NetOnNet den 25:e dec och den har gått 68 timmar (on/off 49ggr), vilket låter helt logiskt. Så antingen har min panel inte körts i fabrik innan eller så har verkar era vara ev. demo-ex.
Postad 07 January 2010 - 00:32
Bara som en reflektion till alla som har många timmar i sin servicemeny.
Jag köpte min G10:a på NetOnNet den 25:e dec och den har gått 68 timmar (on/off 49ggr), vilket låter helt logiskt. Så antingen har min panel inte körts i fabrik innan eller så har verkar era vara ev. demo-ex.
Jag bör få hem min G10 imorgon eller på fredag. Kan du se när din panel var tillverkad (något klistermärke på baksidan eller så?)
Postad 07 January 2010 - 00:38
Bara som en reflektion till alla som har många timmar i sin servicemeny.
min tv är definivt inget demo-ex eller liknande då jag fick min direkt ifrån grossist och dom har garanterat inte haft den igång...
Postad 07 January 2010 - 00:39
Postad 07 January 2010 - 00:42
så när skall det börja
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 07 January 2010 - 00:43.
Postad 07 January 2010 - 07:17
Måste kolla på mer material ikväll så inte mina ögon bara hade en dålig dag.....
Postad 07 January 2010 - 09:43
Postad 07 January 2010 - 10:09
Jag bör få hem min G10 imorgon eller på fredag. Kan du se när din panel var tillverkad (något klistermärke på baksidan eller så?)
Jag har ett klistermärke där bak på TV:n, men på det står bara modellbeteckning + serienr. Något annat hittar jag inte.
Postad 07 January 2010 - 10:35
Det här är ganska sjukt, har inte sett denna tråd eller läst någon annan stans att svärtan blir sämre med tiden. Kollade på film i helgen i ett ganska nedsläckt rum och jag reagerade på att svärtan verkade sämre trots att jag inte rört några inställningar på säkert ett halvår. Har en X10 50". Har inte tyckt de skilt så mkt från den svarta ramen men nu gjorde det verkligen de.... och så ser man den här tråden nu
![]()
Måste kolla på mer material ikväll så inte mina ögon bara hade en dålig dag.....
Det var tråkigt att höra. Du får kika vidare och se om det är så. Du måste däremot vara beredd på att en sämre svärta är oundviklig (hur länge har du ägt TV, hur länge har den varit igång osv). Det som främst diskuteras här är väl att en sämre svärta uppstår efter så pass få timmar som kanske 200, 500 eller 1000 timmar något som inte bör hända.
Postad 07 January 2010 - 20:07
Kan passa på och fråga om det finns någon anledning att byta firmware och vart finns det att få tag på i sånt fall?
Postad 07 January 2010 - 21:58
Då har man hållit på o kikat lite mer och jag är inte övertygad om att svärtan har blivit sämre men det är svårt o säga.... det är ingen brutal skillnad iaf. Kan ju varit den filmen jag kollade på i helgen som inte var helt 100 heller. Var in och kikade i servicemenyn och tvn had gått 950 timmar och 570 avstängningar. Har haft den sedan april förra året så det låter rimligt. Modellen är 50X10Y för er som kanske missat de tidigare i tråden.
Kan passa på och fråga om det finns någon anledning att byta firmware och vart finns det att få tag på i sånt fall?
uppgradera firmware är nog inget som hjälper tyvär...
du har inte tillgång till DVE eller liknande kalibrerings-skiva?
där är ett avsnitt i den där man kan ställa in svärtan med testmönster, enligt AVS så skulle det inte fungera utan man fick aldrig den djupa svärtan om tv´n var drabbad utan den skulle fortfarande vara blaskig...
ett annat "expriment" vore bra om du gjorde. mata tv´n med en helsvart bild, ställ ner kontrasten till minsta läget, ha det helt mörkt i rummet och se ifall bilden är mörk eller om du ser den som gråblaskig...
Postad 07 January 2010 - 22:30
Som sagt jag vet inte om den blivit sämre, det är väldigt marginelt i sånt fall. Mkt tv för pengarna är de iaf, man får den väl för under 10k idag (50"). Svärtan är ju iaf 100 gånger bättre än i min LG PG6000 jag hade innan för att inte tala om all ghosting man slipper
Postad 07 January 2010 - 23:36
Som sagt jag vet inte om den blivit sämre, det är väldigt marginelt i sånt fall.
Enligt fotona jag postade tidigare i den här tråden så är skillnaden markant. Gissar därmed att du (och de flesta andra ägarna här) inte råkat ut för problemet. Börjar närma mig ett köp av G10, men saatan i gatan vad Panasonic ska få sina fiskar varma om jag råkar ut för buggen!
Redigerat av tobasama, 07 January 2010 - 23:36.
Postad 07 January 2010 - 23:46
Enligt fotona jag postade tidigare i den här tråden så är skillnaden markant. Gissar därmed att du (och de flesta andra ägarna här) inte råkat ut för problemet. Börjar närma mig ett köp av G10, men saatan i gatan vad Panasonic ska få sina fiskar varma om jag råkar ut för buggen!
Du börjar närma dig ett köp och jag börjar bestämma mig för att nyttja ångerrätten
Postad 08 January 2010 - 09:06
Du börjar närma dig ett köp och jag börjar bestämma mig för att nyttja ångerrätten
. Inte bara detta eventuella problem som spelar in på mitt beslut dock utan även andra saker.
Vad mer utöver detta?
Och vilken tv blir alternativet?
Redigerat av tobasama, 08 January 2010 - 09:13.
Postad 08 January 2010 - 09:15
Postad 08 January 2010 - 09:41
Postad 08 January 2010 - 11:49
Vad mer utöver detta?
Och vilken tv blir alternativet?
Rent bildmässigt blir det inte en förbättring. Jag har tittat på en LG42Lh4000 från komplett som de har ett sjysst pris på nu. Anledningen är att jag inte alltid kan ha kolsvart och då har ju LCD bättre ljusstyrka i rummet, samt att jag mestadels kommer att lira PS3 på tv (har inte ens någon kabel så jag kan se marksända kanaler till TV ännu)
Så 3 saker.
Ljus i rummet
Bra pris
Endast till tv spel idagsläget. Vissserligen finns det Blu-Ray på ps3an som också används till filmtittande ibland.
Postad 08 January 2010 - 16:48
Rent bildmässigt blir det inte en förbättring. Jag har tittat på en LG42Lh4000 från komplett som de har ett sjysst pris på nu. Anledningen är att jag inte alltid kan ha kolsvart och då har ju LCD bättre ljusstyrka i rummet, samt att jag mestadels kommer att lira PS3 på tv (har inte ens någon kabel så jag kan se marksända kanaler till TV ännu)
.
Så 3 saker.
Ljus i rummet
Bra pris
Endast till tv spel idagsläget. Vissserligen finns det Blu-Ray på ps3an som också används till filmtittande ibland.
då är väl en panasonic plasma ett bra val, inte så känslig för ghosting, ingen lag i spel och bra pris
Postad 08 January 2010 - 18:14
Postad 08 January 2010 - 18:49
Alla möjliga problem dök upp med 60hz el-uttaget i amerika på pz85 modellerna. Inget som ens nämndes i sverige.
Sluta nu, det är ingen bugg. Det är enstaka exemplar D-nice kommit över och nån mer på avsforum.. I Amerika.
Ju mer ni spekulerar, desto mer placebo effekt. Dvs sämre svärta trots det inte är det.
Var nöjd med förra årets bästa plasma.
Postad 08 January 2010 - 22:46
Äh sluta med denna löjliga oro. Det tar 50 tusen timmar innan ljusstyrkan sänks. Och ang svärtan:
Alla möjliga problem dök upp med 60hz el-uttaget i amerika på pz85 modellerna. Inget som ens nämndes i sverige.
Sluta nu, det är ingen bugg. Det är enstaka exemplar D-nice kommit över och nån mer på avsforum.. I Amerika.
Ju mer ni spekulerar, desto mer placebo effekt. Dvs sämre svärta trots det inte är det.
Var nöjd med förra årets bästa plasma.
Ligger nåt i det du säger. Man piskar upp en oro i onödan. Jag fick min P46G15E idag och var inne och kikade i servicemenyn, för "ser inte svärtan lite matt ut ändå?" etc. Den har rullat 1:45 med 3 på/av... Och inte finns det egentligen nåt att anmärka på svärtan inte, ser hur bra ut som helst! Känner att jag börjar utveckla varma känslor för min Panasonic redan efter så kort tid...
Postad 09 January 2010 - 00:03
Ligger nåt i det du säger. Man piskar upp en oro i onödan. Jag fick min P46G15E idag och var inne och kikade i servicemenyn, för "ser inte svärtan lite matt ut ändå?" etc. Den har rullat 1:45 med 3 på/av... Och inte finns det egentligen nåt att anmärka på svärtan inte, ser hur bra ut som helst! Känner att jag börjar utveckla varma känslor för min Panasonic redan efter så kort tid...
Right ON!!! Panasonic ligger mig varmt om hjärtat, skulle något dramatiskt hända med svärtan så reklamerar ni den.
Svärtan står ju för mycket av bilden ändå! Men jag tror oron är obefogad. Löjligt helt enkelt att tro några så stora som Panasonic.. av deras kalibrer skulle kunna ha en sån här förödande bugg år 2009. NOpe!
Tror icke det,
Postad 09 January 2010 - 00:20
Nu är visserligen inte problemet att panelen har sämre svärta direkt ut ur kartong utan snarare att de eventuellt kan få det om 400-500 timmar och där en, ny modell (ta S10) är helt överlägsen en G10 som gått 400 timmar. Om ni känner er lugna är det ju bara bra men jag gör inte det och för mig är det fortfarande en hel del pengar.
Postad 09 January 2010 - 01:18
Nu är visserligen inte problemet att panelen har sämre svärta direkt ut ur kartong utan snarare att de eventuellt kan få det om 400-500 timmar och där en, ny modell (ta S10) är helt överlägsen en G10 som gått 400 timmar. Om ni känner er lugna är det ju bara bra men jag gör inte det och för mig är det fortfarande en hel del pengar.
Ja, visst är det så. Och det är ju tråkigt om det verkligen skulle förhålla sig på det sättet. Men det är lätt att skena iväg och börja se "försämringar" som mer är ett utslag av suggestion än en faktisk defekt. Jag får avvakta några 100 timmar och se hur panelen beter sig då, men tänker nog försöka låta bli oroa mig i förväg. Men jag håller helt med dig; det är inga billiga varor vi diskuterar, så självklart skall de hålla måttet - inte minst när de bär Panasonics logga.
Postad 11 January 2010 - 10:43
Överväger en S10 eller X10 och drar mig för ett köp pga denna eventuella bugg.
Postad 11 January 2010 - 21:51
Rätt dåligt att hon inte ens dementerar i alla fall
Postad 12 January 2010 - 11:14
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Ny tv, väldigt platt och väldigt liten ram!
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?