Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *

5767 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 September 2007 - 16:02

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
Hej.
HAr plöjt genom mpcclub sidan men hitatr ingenstans man kan ladda ner nyaste betan.
Nån som kan skriva vart den ligger?

Postad 30 September 2007 - 16:07

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Hej.
HAr plöjt genom mpcclub sidan men hitatr ingenstans man kan ladda ner nyaste betan.

<{POST_SNAPBACK}>

Den finns ännu inte publikt. Man måste anmäla sig på deras sida som betatestare. Beta för alla som inte är betatestare lär dyka upp under veckan skulle jag tro.

Postad 30 September 2007 - 16:13

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Hej.

<{POST_SNAPBACK}>

Den finns ännu inte publikt. Man måste anmäla sig på deras sida som betatestare. Beta för alla som inte är betatestare lär dyka upp under veckan skulle jag tro.

<{POST_SNAPBACK}>

Är gammal medlem på mpcclub.
Måste man anmäla sig separat bara för att vara betatestare?

Postad 30 September 2007 - 16:14

gunvald89
  • gunvald89
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Dvix 5100, nu med MKV support. Kolla själva på http://www.tvix.co.kr/eng/
"The world´s first mkv file format support!"

Postad 30 September 2007 - 20:50

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Kan bara säga att betan är riktigt bra.
Om någon vill ha den, så släng ett mail till mig på: [email protected]

/jim

Postad 30 September 2007 - 21:25

klaze
  • klaze
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
FORTFARANDE PROBLEM MED LAN UTAN ROUTER/HUB

Har gått igenom alla inställningarna gällande rättigheter i guest-kontot som manualen föreslår vid anslutning via sekundärt nätverkskort. Jag känner mig säker på att jag gjort rätt.

Jag har internetkabeln i min nätverksport som heter NVIDIA nForce Networking Controller
Jag har ett 10Mbit statiskt IP levererat av SkeKraft

I min andra port Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller har jag kabeln som går direkt till min TViX 4100SH

Använder mig av exemplet för Statiskt IP enligt instruktionerna i manualen för TViXen

ipconfig /all visar som bilden cmd.jpg nedan visar

Hittar ingen bra guide för att sätta upp ett LAN utan router/hub och tycker manualen är lite skumt utformad.

Vad gör jag för fel? Oerhört tacksam för svar eller länkar till bra guide

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  cmd.JPG   55.39K   65 Antal nerladdningar

Postad 30 September 2007 - 21:32

badpojken
  • badpojken
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

FORTFARANDE PROBLEM MED LAN UTAN ROUTER/HUB

Har gått igenom alla inställningarna gällande rättigheter i guest-kontot som manualen föreslår vid anslutning via sekundärt nätverkskort. Jag känner mig säker på att jag gjort rätt.

Jag har internetkabeln i min nätverksport som heter NVIDIA nForce Networking Controller
Jag har ett 10Mbit statiskt IP levererat av SkeKraft

I min andra port Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller har jag kabeln som går direkt till min TViX 4100SH

Använder mig av exemplet för Statiskt IP enligt instruktionerna i manualen för TViXen

ipconfig /all visar som bilden cmd.jpg nedan visar

Hittar ingen bra guide för att sätta upp ett LAN utan router/hub och tycker manualen är lite skumt utformad.

Vad gör jag för fel? Oerhört tacksam för svar eller länkar till bra guide

<{POST_SNAPBACK}>

Du ska INTE ha default gateway satt på kort nummer två, då kommer du få massor av problem med din internettrafik. Du kan annars ladda ner tftpd32 och dela ut DHCP på ditt interna kort som TViX snor åt sig av.

Postad 30 September 2007 - 21:39

klaze
  • klaze
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
STREAMA TILL TViX 4100SH (utan router/hub)

JAG har dock INTE fått det att fungera, och hittar ingen hjälp någonstans :D

Var snäll och kolla mina inlägg ovan och bistå med den hjälp du besitter.

Postad 01 October 2007 - 07:18

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Ingen kontakt med tvixen via LAN

Jag kan inte pinga min tvix när jag har den uppkopplad via en trådslös brygga eller fast ansluten till en router, bara när den är ansluten till en switch???

Mitt nätverk ser ut så här;
En D-link DIR-655 trådlös gigabit router med fasta IP-adresser för alla anslutna enheter
En D-link 5-portars gigabit switch
En squeesbox som fungerar som trådlös brygga
En Dell-dator som fungerar som server med musik, film etc.

Jag har försökt koppla tvixen med fast ethernetkabel till min trådlösa brygga (squeesboxen) och därifrån trådlöst till min router. Därefter har jag försökt pinga tvixen från servern men utan resultat. Jag har också provat att koppla tvixen direkt till routern med fast kabel och försökt pinga men inte heller här fått kontakt. Det sista testet var att ansluta tvixen till switchen. DÄR fick jag kontakt när jag pingade??? Jag förstår ingenting. På väg att ge upp. Snälla, någon, idéer?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har tyvärr fortfarande ingen lösning men jag hittade följande på AVSFORUM:

dcushing 04-23-07 10:36 PM

--------------------------------------------------------------------------------

Networking Issue

I currently have my Tvix connected to a DLink DIR-635 Router via a hub. As long as the server and the hub are plugged into the router, everything works fine, if I plug the server into a different hub (or if there is more than one hub in the system between the Tvix and the server) then I can't stream anything and connection is bad. Everything was good until I decided to upgrade to a Gigabit router (DLink Dir 655). Now it doesn't matter where anything is plugged in, I can't stream video, music or pictures. Anybody know any tricks? I am temporarily using the old setup because it works.

Thanks

Dave

Det verkar som du inte är helt ensam...

EDIT: Jag glömde skriva att han hade en TVIX 4000 men de är tydligen rätt lika.

/Göran

Redigerat av Goeran, 01 October 2007 - 07:19.

Postad 01 October 2007 - 07:34

naesa
  • naesa
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Klaze:

Angående strul med nätverk när du (och karln som skrivit inlägget du pasteade) kör utan router så låter de för mig som att du (eller främst han eftersom det funkade för honom med router) kör med en kabel som inte är korsad. På nyare routrar spelar det ingen roll om man har en korsad eller en rak kabel men mellan 2 nätverkskort måste du ha en korsad kabel annars funkar de inte. Kan vara idé att kolla. Håll upp kontakterna i båda ändarna bredvid varandra och se om samma lilla kabel (samma färg) går till samma stift på båda kontakterna. Isåfall är det fel.

Hoppas jag inte yrade för mycket nu är sjukt trött :D

Redigerat av naesa, 01 October 2007 - 07:35.

Postad 01 October 2007 - 08:30

Bubben
  • Bubben
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Godmorgon!

Jag undrar om ni som har den senaste betan kan kolla eller om ni vet om komponent utgången fungerar som den ska, innan så har man inte kunnat valt upplösning alls utan det har varit 480/576i hela tidan.

/T

Postad 01 October 2007 - 09:29

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0

Godmorgon!

Jag undrar om ni som har den senaste betan kan kolla eller om ni vet om komponent utgången fungerar som den ska, innan så har man inte kunnat valt upplösning alls utan det har varit 480/576i hela tidan.

/T

<{POST_SNAPBACK}>

jag kör 1.2.23 och 720p över komponentutgången. Men det kunde jag med originalFW också (1.0.13).

Däremot så fick jag först ett måndagsex där komponentutgången inte funkade alls.

/rikard

Postad 01 October 2007 - 09:30

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Vet någon var man kan ladda hem en iso-fil som fungerar för någon här på forumet?

Har testat över 10st olika iso-filer nu och på de flesta så kommer jag till menyn där man kan välja om man vill spela filmen och ställa in språk och allt det där men när man sen vill sätta på filmen händer inget. Blir svart skärm och man får gå tillbaka till tvixens GUI.

Redigerat av Unregisteredb8bb5cfd, 01 October 2007 - 09:32.

Postad 01 October 2007 - 10:01

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Vet någon var man kan ladda hem en iso-fil som fungerar för någon här på forumet?

Har testat över 10st olika iso-filer nu och på de flesta så kommer jag till menyn där man kan välja om man vill spela filmen och ställa in språk och allt det där men när man sen vill sätta på filmen händer inget. Blir svart skärm och man får gå tillbaka till tvixens GUI.

<{POST_SNAPBACK}>

Mystiskt. Vad har du för firmwareversion? Har du rippat ISO-filerna själv?

Postad 01 October 2007 - 10:19

Bubben
  • Bubben
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
_rikard_ har du möjlighet att testa att köra 1080i över komponent? jag får det inte funka med 1.2.23 betan men det funkar med 1.2.13 firmwaren, mycket tacksam om du kan testa detta.

tack på förhand

Postad 01 October 2007 - 11:41

sandcrawler
  • sandcrawler
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
En fråga till innan jag lägger en beställning på tvix´en

om man har hårddisk i den vilken fart kör man på fläkten? går det att köra i normal läget?

/Sand

Postad 01 October 2007 - 11:47

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Normal funkar alldeles utmärkt för mig iallfall.
kör med 300 gig S-ataII disk.

Postad 01 October 2007 - 11:47

sandcrawler
  • sandcrawler
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kanon tack för det snabba svaret :)

Postad 01 October 2007 - 17:49

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Testade lite olika upplösningar och både pal och ntfs men det var inte det.

Nu har jag kommit på att jag kan spela upp filerna om jag kör dem från datorn och inte från min nas. Nasen är en qnap 109 (ej pro). Så får väll köpa en mindre hdd till nasen och kanske stoppa in den jag har där i tvixen eller vet någon hur man fixar detta med nasen?

Kan det bero på att jag bara kan köra med samba och inte nfs?

//Marcus

Postad 01 October 2007 - 21:06

cosmicp
  • cosmicp
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det är ju kul att MKV & sånt funkar nu. Grattis alla. Ska en annan stackare som vill kunna visa sina 10000 JPEG-bilder via Tvixen få vänta tills gräset växer genom skallbenet, eller hur är läget på den fronten med nya betan? JPEG-problem är väl inte så prioriterade kantänka?

Urschäckta att jag låter som en vissen tulpan. Man blir lätt det efter 1 1/2 år med en Acer 37-tummare för 17000 spänn (jo, fin TV) som jag köpte delvis för att skåda mina digitalbilder. Och så blev JPEG naturligtvis kattskit i den via gatewayen. Och Acer vägrar bara fixa felet. Och nu Tvix. Jag har väntat och väntat i ett halvår, men fortfarande är JPEG-visning lika med katastrof. Why, oh why. Jag tror jag går och mediterar.

i all ödmjukhet
eder Per

Postad 01 October 2007 - 21:47

temp
  • temp
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
God kväll!

En liten fråga.
Det står så här ang senaste FW:

Fixes bug found when playing multiple mkv with subs (1.2.25)

Betyder det att man nu kan se inbäddade subs?
Tacksam om någon lycklig betatestare kunde svara på det.

Postad 02 October 2007 - 07:45

Artemis666
  • Artemis666
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Laddade ner Elephants Dream (1080p den längst upp till vänster) från HDlänksamlingen på Iriversidan, men då står det otillåtet format(!) varför går inte det? Har senaste betafirmwiren.

Dom andra filmerna från länksamlingen har funkat klockrent.

En annan sak, via tvixen och färstärkaren har jag en optisk kabel, men det går inte att välja Digitalt ljud i Setup, det resulterar i inget ljud.
Men väljer jag analogt blir det ljud, vilket jag tycker är märkligt när jag endast har en digital ljudkälla inkopplad. Någon som har nån teori på det?

Postad 02 October 2007 - 07:56

Unregistered2c7e28d3
  • Unregistered2c7e28d3
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag skulle kunna tänka mig (spekulerar fritt) att "digitalt ljud" egentligen betyder oprocessat ljud, dvs .wav PCM eller liknande och att analogt ljud är en helt felaktig benämning för processat ljud.

Någon annan som kanske vet mer och tror mindre? :angry:

//T

En annan sak, via tvixen och färstärkaren har jag en optisk kabel, men det går inte att välja Digitalt ljud i Setup, det resulterar i inget ljud.
Men väljer jag analogt blir det ljud, vilket jag tycker är märkligt när jag endast har en digital ljudkälla inkopplad. Någon som har nån teori på det?

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 02 October 2007 - 08:22

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag får inte heller Elephant Dream att funka.

Står att den är kodad med MP42...

Postad 02 October 2007 - 08:25

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag får inte heller Elephant Dream att funka.

Står att den är kodad med MP42...

<{POST_SNAPBACK}>

Helt ärligt så la jag upp den utan att ha testat den. Alla andra tre tips på HD-material som jag la upp, fungerar och de har jag testat. Den här bara antog jag skulle fungera. Men, det kanske den inte gör, så jag tar bort den nu. Ska testa även jag med senaste betaversionen (om nu inte någon av er också har den). Har ni testat den som är 1024 också (till höger på sidan)?

EDIT: Jag har däremot lagt till länken till Gametrailers.com (http://www.gametrailers.com/gthd.php). Där finns massor med kul och sjukt läckra trailers att ladda ner. Nedan kommer några av mina favoriter. Väl inne på respektive länk nedan så kan du klicka på "Download" strax under filmen till höger och ladda ner den i WMV-format (720p):

Crysis: http://www.gametrail...ayer/24070.html
Crysis: http://www.gametrail...layer/9882.html
BioShock: http://www.gametrail...ayer/15682.html
Team Fortress 2: http://www.gametrail...ayer/12826.html
Half-Life 2: Portal: http://www.gametrail...ayer/11882.html
TimeShift: http://www.gametrail...ayer/24531.html
Army of Two: http://www.gametrail...ayer/25044.html

Redigerat av sean.wiklund, 02 October 2007 - 08:39.

Postad 02 October 2007 - 09:07

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0

_rikard_ har du möjlighet att testa att köra 1080i över komponent? jag får det inte funka med 1.2.23 betan men det funkar med 1.2.13 firmwaren, mycket tacksam om du kan testa detta.

tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>

Det funkade iaf att konvertera ner 1080i till 720p utan problem. Eftersom min projje har en 720-panel så matar jag den bara med 720, oavsett vad materialet är. Kommer jag ihåg det i kväll så testar jag att skicka 1080i till projjen och låter den skala ner istället.

Postad 02 October 2007 - 10:43

Unregisteredf982064f
  • Unregisteredf982064f
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Finns det något webbgränssnit i den. Så man kan spela musik osv. via datorn också?

/berc99

Postad 02 October 2007 - 10:49

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Finns det något webbgränssnit i den. Så man kan spela musik osv. via datorn också?

/berc99

<{POST_SNAPBACK}>

Hej berc99!

Du kan koppla datorn till den via nätverket och på så sätt nå TViX:en från datorn och vice versa. Läs här i ett annat inlägg som jag gjorde:

https://www.minhembi...dpost&p=1580138

Postad 02 October 2007 - 11:10

naesa
  • naesa
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

/berc99

<{POST_SNAPBACK}>

Hej berc99!

Du kan koppla datorn till den via nätverket och på så sätt nå TViX:en från datorn och vice versa. Läs här i ett annat inlägg som jag gjorde:

<{POST_SNAPBACK}>

Inte riktigt samma sak det han efterfrågar är ett sätt att styra tvixen som man har kopplad till stereon från datorn. Alltså skillnaden är att på ditt spelar man upp filerna på datorn och får ut ljudet där. Om de funnits ett webgränssnitt hade man fått ut ljuder ur tvixen dvs. på stereon :angry: t.ex. XBMC har den funktionen.

Postad 02 October 2007 - 12:03

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

/berc99

<{POST_SNAPBACK}>

Hej berc99!

<{POST_SNAPBACK}>

Inte riktigt samma sak det han efterfrågar är ett sätt att styra tvixen som man har kopplad till stereon från datorn. Alltså skillnaden är att på ditt spelar man upp filerna på datorn och får ut ljudet där. Om de funnits ett webgränssnitt hade man fått ut ljuder ur tvixen dvs. på stereon :) t.ex. XBMC har den funktionen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag misstänkte att det var något sånt. Jag tror inte att det går alls men om någon har lyckats så berätta gärna hur. :angry:

Postad 02 October 2007 - 13:45

zOdi
  • zOdi
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

tjenare,

Ville bara informera alla som vill spara tid och pengar, och minimera strul med filerna.
Styr undan Tvixen om ni vill ha en mediamaskin som funkar.
Köp en PS3, installera sedan Linux (finns en veldigt bra tråd om detta hur man enkelt går till vägs).
Installera sedan VLC och MsPlayer, ni kommer kunna köra alla filer utan problem, även mkv.

Popeye :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkta men vilken värld lever du i ? skulle nog vilja säga så här :
Ville bara informera alla som vill spara tid och pengar, och minimera strul med filerna.
Styr undan PS3:an och köp en tvix om ni vill ha en mediamaskin som funkar. :angry:

En dvd .iso spelat på en playstation 3 med linux och VLC Media Player har så låg fps så att man upplever filmen som laggig. Grym skillnad i bildkvalite att spela upp en .iso på ps3 gämfört mot å spela upp samma film på en tvix, till den sistnämndas fördel.
Och inte funkar undertexterna (.srt .sub) heller på VLC / Linux till ps3:an.
Samt vad väljer man mellan tangentbord och mus för att styra linux eller en tvix fjärrkontroll på tv-bordet ?

/ zOdi - Med avinstallerat linux och inköpt tvix istället

PS. Det var i våras jag höll på med PS3/linux har något nytt hänt sen dess så är jag ovetandes om det, samt när XMBC kommer är jag inte rädd för att prova igen. :blink:

Postad 02 October 2007 - 15:50

naesa
  • naesa
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

PS. Det var i våras jag höll på med PS3/linux har något nytt hänt sen dess så är jag ovetandes om det, samt när XMBC kommer är jag inte rädd för att prova igen.  :)

Inget har väl direkt "hänt" på den fronten. Håller med dig om att som saker ser ut nu är Tvix de bästa valet för de flesta. När väl XBMC finns för linux och priset på PS3 sjunkit en smula (cirka 50% :angry: ) kan det nog vara ett hett alternativ. XBMC rockar kan jag berätta för er som inte testat.

Jag har för övrigt precis införskaffat en Tvix och är väldigt nöjd. Tack till alla (eller de flesta) i detta forum goda och balanserade svar. Hade förkastat tanken på en tills jag läst om alla förbättringar.

Postad 02 October 2007 - 18:16

badpojken
  • badpojken
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Produkten upp-packad och snart installerad. Håller på att få upp den senaste firmwaren på den för att flasha om den. So far, so good.

Gjorde ett rejält misstag och köpte en HDMI->DVI-kabel trots jag dubbelkollat flera gånger. Nåja, jag har nog alltid nytta av en sådan. Får köpa en ny kabel sen, nöjer mig med ful-komponentkabel sålänge.

Återkommer med mer info inom kort, kommer dock inte ge utlåtande på bildkvalité förräns jag testat med HDMI-kabel ;)

Postad 02 October 2007 - 18:50

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Kan berätta att jag lyckats få igång det med NAS nu. Lyckades få på ntf fast några säger att jag inte ska ha det på min qnap-109. Hur skönt som helst. WOHO

Postad 02 October 2007 - 19:32

badpojken
  • badpojken
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Sitter just nu och kollar lite film/serier på min TViX.

Ett par saker att anmärka på:
1) Bilden är på tok för ljus jämfört med mitt Xbox och komponent. Var tvungen att justera via BRGT-knappen på fjärren (Samma som Setup).
2) Inställningen av nätverksenheter är inte självklar. Istället för "Servernamn" borde där stå "Utdelningsnamn", annars är det inte helt logiskt.
3) För få nätverksenheter! Jag vill kunna ha fler än fyra enheter att spela upp från, dock en bekvämlighetssak ;)
4) Ljudet via optisk verkar lite so-so. Låter lite dovt, och jag får inget ljud om jag väljer "Digital".

Kör senaste publika firmware. 1.2.23 tror jag den heter.

EDIT: Det är den senaste mindre legala utgåvan av Californication kodad i x264 med AC3-ljud jag kollar på och upplever ett par av ovanstående punkter. Har lite annat jag ska kolla på som jag laddat ner från sean.wiklunds HD-materialsida.

Redigerat av badpojken, 02 October 2007 - 19:34.

Postad 02 October 2007 - 20:07

jonas3
  • jonas3
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kör trådlöst med det Linksys USB-wifikort som stödjs. Tyvärr kommer jag bara upp i 1300 kb/s som bäst trots att både wifi-kortet som tvix stödjer och min router klarar 54 Mbit så jag borda få runt 4000-5000 kb/s. Både accesspunkten och tvix'en står i samma rum.

Kör TVIX'en bara i 11 Mbit?

Postad 02 October 2007 - 20:14

badpojken
  • badpojken
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Kör trådlöst med det Linksys USB-wifikort som stödjs. Tyvärr kommer jag bara upp i 1300 kb/s som bäst trots att både wifi-kortet som tvix stödjer och min router klarar 54 Mbit så jag borda få runt 4000-5000 kb/s. Både accesspunkten och tvix'en står i samma rum.

Kör TVIX'en bara i 11 Mbit?

<{POST_SNAPBACK}>

1300kb/s är fult acceptabelt. Med 54Mbit utrustning bör du få max 50% av hastigheten, dvs max 2-3MB/s. Jag märkte en rejäl drop i hastigheten på FTP-överföring när jag uppgraderade till senaste firmwaren, men eftersom jag knappt använder det så spelar det mig mindre roll ;)

Postad 02 October 2007 - 22:27

sortaz
  • sortaz
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Halloj allihopa!

Nyligen fått hem min TViX och är ganska nöjd hittills (håller mig lite reserverad tills jag hunnit testa den fullt ut ;)

Dock har jag en fråga som jag inte hittat nått svar på. Hur f-n ställer man in klockan på den?! Håller på att driva mig själv till vansinne här. Hittar det inte bland inställningarna man kan göra.

Postad 02 October 2007 - 22:49

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Dock har jag en fråga som jag inte hittat nått svar på. Hur f-n ställer man in klockan på den?! Håller på att driva mig själv till vansinne här. Hittar det inte bland inställningarna man kan göra.

<{POST_SNAPBACK}>

Setup / Misc / Datum och tidsinställningar

Du har nog haft det mitt framför ögonen och därför missat det ;)

Maveric ;)

Postad 03 October 2007 - 07:29

badpojken
  • badpojken
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Hann testa lite mer igår. *.img omdöpt till *.iso fungerar riktigt bra faktiskt.

Men, när jag testade av mitt arkiv med roliga klipp kom min första besvikelse! Den verkar inte kunna spela upp VMW7, vilket en hel del klipp verkade vara i. ;)

Ska testa mer sen, och om någon (typ Sean) vill ha exempel på klipp så har jag inga problem med att fixa det!

EDIT: Sen när jag skulle visa en coverfil till ett musikalbum så bootade den bara om. Knepigt, men jag har inte hunnit testa mer än. Blir i veckan det kommer!

Redigerat av badpojken, 03 October 2007 - 07:29.

Postad 03 October 2007 - 07:35

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Hann testa lite mer igår. *.img omdöpt till *.iso fungerar riktigt bra faktiskt.

Men, när jag testade av mitt arkiv med roliga klipp kom min första besvikelse! Den verkar inte kunna spela upp VMW7, vilket en hel del klipp verkade vara i. ;)

Ska testa mer sen, och om någon (typ Sean) vill ha exempel på klipp så har jag inga problem med att fixa det!

EDIT: Sen när jag skulle visa en coverfil till ett musikalbum så bootade den bara om. Knepigt, men jag har inte hunnit testa mer än. Blir i veckan det kommer!

<{POST_SNAPBACK}>

Halloj och god morgon! ;)

Nej, vissa WMV-filer fungerar helt enkelt inte, inte för mig heller. Och det är främst de små, "roliga-klipp-kategorin" som inte fungerar för mig. Jag tror inte ens det är lönt att jag provar dina klipp för jag vet inte vad det är. Någon annan som vet varför just dessa inte fungerar? Troligen har TViX:en inte stöd för exakt alla versioner av WMV.

Bootar TViX:en om varje gång du startar musikalbumet då? Eller går det att - efter att du har haft TViX:en helt avstängd och direkt startar just den låten/det albumet att spela upp den/det utan att det kraschar? Annars är det något i filens om strular.

Postad 03 October 2007 - 07:44

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag har också haft problem med att när man t.ex kollat på en film eller ett klipp och sen vill titta på lite bilder, så bootar tvixen om när man väljer första bilden.

Inget major egentligen, men lite irriterande ibland.

Dunkade på 300 i 1080p inatt däremot. HOLY COW!!!
Jag tror att jag sålt in den här spelaren hos alla polare som också sitter med stora full-hd apparater hemma nu.
Ska köra en visning för dom i helgen tänkte jag.

Peace & love

/Jim

Postad 03 October 2007 - 07:53

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag har också haft problem med att när man t.ex kollat på en film eller ett klipp och sen vill titta på lite bilder, så bootar tvixen om när man väljer första bilden.

Inget major egentligen, men lite irriterande ibland.

Dunkade på 300 i 1080p inatt däremot. HOLY COW!!!
Jag tror att jag sålt in den här spelaren hos alla polare som också sitter med stora full-hd apparater hemma nu.
Ska köra en visning för dom i helgen tänkte jag.

Peace & love

/Jim

<{POST_SNAPBACK}>

Jim...

Jag tror jag har kommit på när det här med att den bootar om uppträder. Om jag kollar på en ISO-fil, och sedan en AVI-fil och/eller motsvarande och SEDAN kollar en bild, så har det hänt någon gång, att TViX:en bootar om. Det känns som om det har något med just att man kollar på film, och sedan skiftar till bilder, så kan den bråka i värsta fall. Lösningen är helt enkelt att (tills DViCO fixar det vilket jag hoppas de kanske har gjort till nästa firmwareversion som kommer mycket snart), att själv starta om TViX:en och vänta de få sekunder det handlar om, för att sedan gå in direkt och köra ett bildspel eller motsvarande. ;)

Härligt att du är så nöjd. Du får komma med feedback om vad kompisarna tycker mer specifikt också. Om de ska köpa, kom ihåg att tipsa om alla mina "Viktigt-länkar":

http://forum.iriver....isplay.php?f=44

Postad 03 October 2007 - 08:09

Bubben
  • Bubben
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Godmorgon!

Jag har ett problem med komponent utgången när jag kör beta firmware 1.2.23 även 1.0.43, alltså kör HDMI till plasman i 720p inga problem alls men när jag kör komponent till projjen så kan jag inte välja upplösning utan det blir bara 480/576i men jag vill kunna välja 1080i eller 576p men det funkar med fw 1.0.22 är det nån annan som upplevt problemet? men det kanske löses när nya fw kommer eller vad tror du Sean?

Postad 03 October 2007 - 08:11

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0

tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>

Det funkade iaf att konvertera ner 1080i till 720p utan problem. Eftersom min projje har en 720-panel så matar jag den bara med 720, oavsett vad materialet är. Kommer jag ihåg det i kväll så testar jag att skicka 1080i till projjen och låter den skala ner istället.

<{POST_SNAPBACK}>

den skickar ut 1080i på komponentutgången. med fw 1.2.23 that is.

Redigerat av _rikard_, 03 October 2007 - 08:13.

Postad 03 October 2007 - 08:43

Bubben
  • Bubben
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack för att du kollade _rikard_ då har jag något fel hos mig då :angry:

Postad 03 October 2007 - 09:36

kokobong
  • kokobong
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej !

Jag har två st usb LACIE 500 Gb USB hårddiskar jag inte får att fungera tillsammans med tvixen, Den hittar ingenting när jag sätter i dem. När jag sätter i min 2.5" externa usb utan strömförsörjning fungerar det. är det någon annan som har problem med sina USB diskar ?

kan detta ha med logiska, dynamiska eller primära partitioner.
någon som ge något förslag ?
:angry:
MVH
koko

Redigerat av kokobong, 03 October 2007 - 11:18.

Postad 03 October 2007 - 09:52

Fryer
  • Fryer
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon här som har någon aning varför det inte går att spela upp större mkv filer streamat ifrån datorns hdd när alla andra större filformat fungerar, kör jag mindre klipp ifrån samma mkv fil fungerar det.
Ex:
test.my.video.1080p.mkv -- 1.2gb, fungerar inte att spela upp.
test.my.video.1080p.sample.mkv -- 85mb, fungerar fint.

Kör med firmware 1.2.23, och nfs ej samba.

Postad 03 October 2007 - 10:10

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Fryer, jag har ingen aning, men jag gissar (vilket du säkert också kan gissa dig till), att processorn kanske inte fixar det. Eller så har det med filen att göra. Streama HD-material ÄR lite lurigt. Om du istället kollar på filerna via en vanlig nätverkskabel så tror jag att det kommer gå mycket bättre. Eller, så menar du att du kollar på den via nätverket (TP-kabel) men skriver streama. Jag vet i alla fall att MKV verkar vara lite tungt, precis som rent HD-material, att just köra trådlöst.

Postad 03 October 2007 - 10:16

Fryer
  • Fryer
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag kör igenom en nätverkskabel, det konstiga är ju att den kan spela upp materialet om jag kör en sample fil ifrån de stora filerna. Testat ca 6-7 olika.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.