Dynavoice Magic C-4
(Centerhögtalare)
|
2
|
(24)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6
(Golvhögtalare)
|
1
|
(119)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-6
(Centerhögtalare)
|
4
|
(41)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger S-6
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-5
(Centerhögtalare)
|
1
|
(67)
|
1 490:- | |
Dynavoice Challenger S-5
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(55)
|
2 290:- | |
Dynavoice Challenger Sub 10
(Subwoofers)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-3 Paket
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-5
(Golvhögtalare)
|
4
|
(23)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DM-5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DC-5
(Centerhögtalare)
|
3
|
(19)
|
2 990:- | |
Dynavoice Finale Sub 10D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Tower
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-85
(Golvhögtalare)
|
1
|
(62)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition SW-10
(Subwoofers)
|
3
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Twin
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1 5.0
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65
(Golvhögtalare)
|
1
|
(159)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 8
(Golvhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 10
(Golvhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic C-4 EX
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(65)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite S-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX 5.0
|
1
|
(57)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0
|
1
|
(55)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-6
(Golvhögtalare)
|
4
|
(12)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic FX-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(32)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic LCR-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-7 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 17 March 2007 - 18:18
Postad 18 March 2007 - 14:34
Har det någon betydelse vilka som lyser?
Edit: kom på hur det funkar nu
Redigerat av phonexx, 18 March 2007 - 18:33.
Postad 22 March 2007 - 16:47
Postad 22 March 2007 - 17:07
Jag har lyssnat på m65 under lite olika förutsättningar . Jag tycker inte det är något problem att ha dem i rum på omkring 10 m2 ... om man får plats med dem.
Postad 28 March 2007 - 20:42
Ni som har M-85 hur många pluggar har ni i basportarna och vilken inställning på byglingen för mellanregistret? Tacksam för svar!
Tre pluggar i och x-changen på 0 db eller +2 db, lite beroende på vilken förstärkare jag använder. Viktigt dock att ställa högtalaren minst 40 cm från väggen (åtminstone hos mig) annars blir basen bullrig och odistinkt. Testa och lyssna själv är en förutsättning för det ska bli bra hos just dig.
Postad 28 March 2007 - 23:34
Hade tänkt köpa ett par M-65, skulle Sony STR-DG700 passa bra till dom? Eller passar kanske Yamaha RX-V459 alt. NAD C320BEE bättre? Om ni har andra förslag i den prisklassen så är jag tacksam.
Redigerat av Lionus, 28 March 2007 - 23:36.
Postad 29 March 2007 - 10:09
Kanske nån som frågat redan men iaf.
Hade tänkt köpa ett par M-65, skulle Sony STR-DG700 passa bra till dom? Eller passar kanske Yamaha RX-V459 alt. NAD C320BEE bättre? Om ni har andra förslag i den prisklassen så är jag tacksam.
Har precis den setupen(M-65, STR-DG700), tycker det fungerar bra.
Redigerat av Unregistered4f71ba68, 29 March 2007 - 10:09.
Postad 29 March 2007 - 17:29
Nu är jag totalt värdelös i dessa kretsar och undrar om någon har erfarenhet gällande hur dessa två produkter fungerar ihop?
Postad 05 April 2007 - 10:35
Och isåfall, kan man förändra basen själv?
Alltså ingen sub kopplad till.
Postad 05 April 2007 - 15:11
Dynavoice S-5, har dessa högtalare eget stereo-bas-ljud så när man spelar musik så låter en del bas?
Och isåfall, kan man förändra basen själv?
Alltså ingen sub kopplad till.
Postad 05 April 2007 - 17:09
Det är kopplade till en Yamaha RX-V659 och vid autokalibrering, så ger den mig ett ERROR på displayen. Den säger "W1 Out of phase", vilket enligt manualen översattes till "högtalarpolariteten är inkorrekt. Detta meddelandet kan visas beroende på högtalarna även då högtalarna är korrekt anslutna".
Jag har kollat och vad jag kan se, så är sladden rätt kopplad.
Vet någon om det är vanligt eller om det blir någon skillnad i ljudet om polariteten är inkorrekt? Vad jag hör nu, låter det ok, men jag har inget att jämföra med, så vet inte om det ska låta bättre.
En annan fråga är; Jag har inga bananpluggar, så jag kopplade in sladdarna i de båda översta kontakterna (märkta med H & F). Är det korrekt? Eller ska de sitta i de undre? Eller ska man kanske blanda?
Oj, glömde även fråga hur lång tid de måste spelas in? Och vad det egentligen innebär. Att jag inte kan spela så högt de första 20 (eller fler) timmarna, eller om det bara innebär att man måste spela högtalarna ett tag innan ljudbilden ändras, oavsett om det är högt, lågt eller mittemellan?
Väldigt tacksam för svar.
/Martin
Redigerat av mabbe, 05 April 2007 - 17:15.
Postad 05 April 2007 - 18:05
Brukar rekommendera inspelning i ca 200 timmar för att ljudet ska släppa,och då låter dom ännu bättre
Har själv samma högtalare.Trevligt att du är nöjd
Postad 05 April 2007 - 19:37
Du ska koppla en högtalarkabel på high och en på low på samma sida till ex på höger,eftersom dom är uppdelade i diskant och bas.Kanske autokalibreringen funkar sen
Ehm, är du säker på det? Jag har plus i den med röd markering som heter "F" och bredvid den sitter den svarta, som heter "H". Om jag sätter båda på "samma sida" som du säger, så kommer jag antingen sätta dem i två röda eller två svarta. Det känns fel?
Postad 05 April 2007 - 20:39
Du ska koppla en högtalarkabel på high och en på low på samma sida till ex på höger,eftersom dom är uppdelade i diskant och bas.Kanske autokalibreringen funkar sen
Ehm, är du säker på det? Jag har plus i den med röd markering som heter "F" och bredvid den sitter den svarta, som heter "H". Om jag sätter båda på "samma sida" som du säger, så kommer jag antingen sätta dem i två röda eller två svarta. Det känns fel?Eller?
Nej, han svamlar. De två översta eller understa som du använder.
---------------------------------------
Angående bas i m65 so jag fick idag så tyckte jag också att det fattades något. Tyckte basen bara lät som en baketboll som studsade eller nåt. Kopplade in min gamla högtalare och den lät nästan identiskt.
När man köper nya grejeor bli man helt fixerad och får för sig att det låter konstigt för man är så ******** kritisk. Satte på Beasty Boys och det var inget tryck men det berodde nog mer på att jag bara kan spela på låg volym.
Eller så beror det på min nya stärkare, en Yamaha 559. Vet de tusan. Faan man jämför ju med anläggningarna när man är ute och svirar och där jag går brukar det vara feta grejor av riktigt bra kvalite.
Min gamla tjocktv tycker jag grusar så in i ****. För två veckor sedan innnan jag köpte projje tänkte jag inte på det. Nu har man synat, synat och synat projjen i två veckor och plötsligt är tjocktvbilden skit.
Annars så tyckte jag M-65orna låter underbart. Jag inbillade mig i alla fall att det var en dörr som öppnades när jag satte på Best of Björk. Men jag skall faan koppla ihop min gammla stereo när denna är inspelad och jämföra.
Redigerat av mumintrollet, 05 April 2007 - 20:43.
Postad 05 April 2007 - 20:51
Att den Yamaha ger felkod på fas vid autokalibrering är snarare regel än undantag.
Vad det gäller inspelning så säger jag kör så det ryker, ju mer massage elementen får desto snabbar mjuknar dom upp och blir inspelade.
Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 05 April 2007 - 20:54.
Postad 06 April 2007 - 17:12
Postad 07 April 2007 - 00:36
Att den Yamaha ger felkod på fas vid autokalibrering är snarare regel än undantag.
Det är alltså, enligt dig, vanligt att en Yamaha-stärkare påstår att det är fel på polariteten (vid autokalibrering med mic), även om man tror sig ha kopplat allt rätt?
Någon annan som kan bekräfta det här?
Postad 07 April 2007 - 01:02
Kolla alla officiella trådar så hittar du snabbt.
Postad 07 April 2007 - 11:26
Alla andra högtalare vissar rätt dock så det har nog att göra med delningsfilter i m-65:orna som lurar recivern lite.
Kolla bara att du kopplat dem rätt så är allt lungt.
/Martin
Postad 09 April 2007 - 01:06
Basen kom när man kunde dra på lite.
Postad 09 April 2007 - 09:56
Jag är i alla fall väldigt nöjd med m65orna.
Basen kom när man kunde dra på lite.
Sant, ju högre man spelar desto bättre låter dem.
/Martin
Postad 09 April 2007 - 14:59
Postad 09 April 2007 - 15:05
Är det någon som vet hur stagen sitter i m-65:orna? Någon som har en bild på hur dom ser ut inuti?
/Martin
Postad 09 April 2007 - 15:29
Alltså även om du spelar lågt kan du känna t.ex trumslagen i magtrakten.
Stagen är mdf-fyrkanter som titter utmed väggarna i lådan.
Inga kryss-stag eller liknande.
Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 09 April 2007 - 15:31.
Postad 09 April 2007 - 16:08
Måste ni höja för att det ska låta bra så har ni för klena förstärkare.
Och då menar du all alla definerar lågt på samma sätt?
Postad 09 April 2007 - 16:20
Jo ang dynamiken så visst har man hela ljudbilden med sig även vi lägre volymer men pga min hörselskada så får man fläska på lite mera för att sätta dit "bortfallet" i hörseln
/Martin
Postad 09 April 2007 - 16:24
Och då menar du all alla definerar lågt på samma sätt?
Postad 09 April 2007 - 16:30
Hur sitter dessa stag fast?
Limmade på runt om i lådan. Mellanregister och diskant sitter i en egen sluten kammare.
Postad 09 April 2007 - 21:30
PErsonligen tycker jag inte m65 är något under av dynamik vare sig på hög eller låg volym ... och framför allt inget som man kände i magen.... i synnerhet inte på låg volym.Alltså det jag menar är att du ska kunna få full dynamik med låg volym.
Alltså även om du spelar lågt kan du känna t.ex trumslagen i magtrakten.
En 659 räcker enligt in mening för att få högtalarna att leverera i stort sett det de kan.
Postad 09 April 2007 - 21:51
Dynavoice M-65 är utan tvivel den högtalare utav alla som jag ägt som haft just dynamik som plus.
Att kunna sitta nattetid och spela på låg volym men ändå känna trumslagen och basgitarren i bröstkorgen är något jag saknar ordentligt.
Postad 09 April 2007 - 21:58
Postad 09 April 2007 - 22:04
Vilken konfiguration körde du med?
/Martin
Postad 09 April 2007 - 23:04
Japp och det var något som jag saknade under alla min lyssning med dem ...
Alltså hifisnubben jag måste få veta en gång för alla.
Vad drev du dom med?
Hur mycket tid la du på placering?
Vad blev slutlig placering och varför hamnade dom just där?
Vad har du som referens när du säger att så mycket fattas på denna högtalare för 2kkr?
Postad 10 April 2007 - 08:07
Du hittar en hel del här . Körde lite mer på dem innan de skickades vidare till bättre behövande ...Alltså hifisnubben jag måste få veta en gång för alla.
Vad drev du dom med?
Hur mycket tid la du på placering?
Vad blev slutlig placering och varför hamnade dom just där?
Vad har du som referens när du säger att så mycket fattas på denna högtalare för 2kkr?
Observera en gång för alla att jag tycker det är bra högtalare ... till och med väldigt bra för sin peng. Föreslår dem till många som ett lämpligt köp. Dock tycker jag de har sina brister, precis som alla andra i prisklassen. Därför avråder jag även vissa från att köpa dem.
Postad 10 April 2007 - 09:19
Vilken delning är det hos m-65:orna samt då s5:orna & c5:an?
Alltså vid vilka hz bryter den av mellan basen, mellanregistet samt då diskanten och vilken branthet är det på delningen? -12db?
Få ta och tacka för alla svaren hitills.
/Martin
Postad 10 April 2007 - 13:26
Tyvärr verkar byggnadskonstruktionen fungera som en gigantisk spaltabsorbent som tar bort massor av bas. Övriga register fungerar lite bättre, men det är ändå en omodifierad hemmiljö med mängder av brister och fel.
Kan det vara så att RC-L kompenserade bas bortfall med sin massiva pondus?
Du skriver om en puckel i midbasen, det är just den som får det att smälla till i bröstkorgen lite extra för varje trumslag skulle jag tippa.
Det du beskriver med diskanten som skulle vara irriterande känner jag inte alls igen och att dom nästintill helt saknade 3D bild stämmer inte heller till fullo med mina upplevelser.
Postad 10 April 2007 - 14:06
Det beror nog på ditt rum och din placering i så fall.Här finns ju en förklaring kanske. Eftersom RC-L har gått i det rummet kan jag säga att förmodligen skulle RC-L vara olyssningsbara i mitt rum på 25kvm.
Om du läser lite mer så ser du även att jag kört i fler än ett rum.Tyvärr verkar byggnadskonstruktionen fungera som en gigantisk spaltabsorbent som tar bort massor av bas. Övriga register fungerar lite bättre, men det är ändå en omodifierad hemmiljö med mängder av brister och fel.
Kan det vara så att RC-L kompenserade bas bortfall med sin massiva pondus?
kanske det för din del. För mig var som sagt inte upplevelsen direkt fysisk med dem.Du skriver om en puckel i midbasen, det är just den som får det att smälla till i bröstkorgen lite extra för varje trumslag skulle jag tippa.
Rörande diskanten var jag som sagt själv förvånad och kom inte på vad det kunde bero på. Annars var som sagt diskanten snarare lite för avrullad än vass.Det du beskriver med diskanten som skulle vara irriterande känner jag inte alls igen och att dom nästintill helt saknade 3D bild stämmer inte heller till fullo med mina upplevelser.
Rörande 3D så var det väldigt uppenbart för min del. Kanske en av de saker som även andra haft mest åsikter om (= hållit med mig). Vad har du jämfört med som varit sämre?
Min huvudfundering var ändå resonemanget kring att en del förstärkare var för klena. Tycker som sagt att en av förtjänsterna med m65 är att det inte behövs mycket för att driva dem. "Nackdelen" är att jag tycker man ganska snabbt kommer upp i en nivå där högtalaren, inte förstärkaren, blir begränsningen, i synnerhet vad gäller rumsplacering. (Se även Pefres inlägg #4 i "testtråden".)
Postad 10 April 2007 - 15:54
Jaja vi kommer nog inte längre, otroligt bra högtalare för pengarna är min åsikt.
Postad 10 April 2007 - 18:30
Dynavoice M-65 är utan tvivel den högtalare utav alla som jag ägt som haft just dynamik som plus.
Att kunna sitta nattetid och spela på låg volym men ändå känna trumslagen och basgitarren i bröstkorgen är något jag saknar ordentligt.
Tja...Klipsch är nog dom bästa h-talarna vad gäller dynamik...och varken m-65 eller 85 kommer upp på den nivån....(japp har testlyssnat på dessa dynavoice) men det är ju klart ..det skiljer lite i pengar oxå... Klipschen är ju dyrare...men i dynamik så är klipsch mycket större iaf..
detta är min slutsats efter ha lyssnat på dom olika h-talarna....allt var drivet med Yamaha recivers, eller marantz reciver...
//Golfen
Postad 10 April 2007 - 19:42
För det första så så får jag väl säg att jag litar mer på mina egna lyssningar och öron än "pressens". Sedan blir jag lite nyfiken - vilken tidning refererar du till?När dom testades av press stod det att dom växer med förstärkaren och när dom kastade på dyrare drivning svarade högtalaren på det.
Du har nog rätt i att vi inte kommer längre. Hade ändå varit kul att veta vilka högtalare som är sämre i 3D (och vilka högtalare du hört som inte är bättre).Jaja vi kommer nog inte längre, otroligt bra högtalare för pengarna är min åsikt.
Att det är mycket för pengarna och ett ruggigt köp under rätt förutsättningar är något även jag sagt ända sedan första lyssningen.
Postad 10 April 2007 - 19:48
För en gångs skull får jag väl hålla med dig Golfen.men i dynamik så är klipsch mycket större iaf..
Jag hade 8 dagar i veckan tagit m65 framför F1 (som ändå är dubbelt så dyr) ...
Postad 10 April 2007 - 21:00
För en gångs skull får jag väl hålla med dig Golfen.men i dynamik så är klipsch mycket större iaf..
De är bättre på dynamik. Synd bara att de i stort sett bara är där de är starkare ...
Jag hade 8 dagar i veckan tagit m65 framför F1 (som ändå är dubbelt så dyr) ...
Hmm..Ok ...
//Golfen
Postad 10 April 2007 - 21:07
Systemet ska användas mest till bio och frågan är ju om man har lika mycket nytta av toe-in på bio som man har vi musiklyssning?
/Martin
Postad 11 April 2007 - 10:44
Frågan har varit uppe ett par gånger ... tex här. Även under livliga akustik och placeringsdiskussioner brukar den poppa upp.Systemet ska användas mest till bio och frågan är ju om man har lika mycket nytta av toe-in på bio som man har vi musiklyssning?
Postad 11 April 2007 - 15:13
Testat runt lite nu och i stereo så märkar jag att det blir en lite mera homogen ljudbild samt då bättre seperation i mellanregisteret.
När man tittar på film däremot så tar frontarna ifrån uppmärksamheten från centern och ljudet blir lite för påträngande. Har kanske inte tillräkligt brett mellan frontarna?
Dessa val
/Martin
Redigerat av MGW, 11 April 2007 - 15:14.
Postad 23 April 2007 - 19:09
Har inte problem med låg bas på låg volym, då jag sitter med en ren stereo förtärkare så kanske det är därför.
Postad 07 May 2007 - 20:25
Någon som har ett bra tips på stereoförstärkare till dessa?
kan tänka mig att köpa beg. du jag är ute efter lite billigare stystem, men ändå med kvallite
Mvh Nicke
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Omfoliering/Omlackering....
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?