* Officiell tråd - Pioneer G9
7510 svar till detta ämne
Postad 24 juni 2008 - 19:01
hembiobutiken
-
hembiobutiken
-
Användare
-
-
120 inlägg
Hej lite sugen på denna tv är man allt men har en liten fråga ang "H" modellen. Hemmabiobutiken skriver så här:
"modeller som har ändelse ”H” har en Mpeg -4 mottagare (HDTV) för både satellit och DVB-T. Dessutom har panelen en högre ljusstryka vilket ger en klar fördel när man ska kolla på TV under dagtid."
Är det verkligen högre kontrast på Pioneer PDP-LX5090H än Pioneer PDP-LX5090 ?
Är det värt satsa pengarna på H modellen skiljer ju nästan tre tusen mellan modellerna :/
Nu har vi korrigerat felet, beklagar om det ledde till några missförstånd. Enligt specifikationerna på Pioneers hemsida så är bara H-modellen ISF Calibration Ready. Kan vara värt att tänka på för er som vill kalibrera skärmen.
Här är specen för 5090 http://www.pioneer.s...5090/index.html
Och här är specen för 5090H http://www.pioneer.s...090H/index.html
Jag har påpekat för Pioneer ett flertal gånger att det står fel på deras sida, de bekräftar i varje fall att alla modeller är ISF ready så ingenting att oroa sig för. //Daniel
Postad 24 juni 2008 - 19:14
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Betyder detta att H-modellen är den amerikanska motsvarigheten till Elite?
Eliten har ju enligt de på avsforum rgb-justeringar i bildmenyn?
RGB-gains och Cuts är viktigt för mig. Det har gått rykten om att Pioneer har tagit bort dessa. Är dessa borta i till och med i servicemenyn så får inte Pioneer mina pengar.
Robert
Postad 24 juni 2008 - 19:22
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Själv köpte jag H modellen för att jag hoppas streaming funktionen bra samt att man får ju en hdtv-box ifall jag nu skiter i comhems skit box och så klart det nya gränssnittet
Edit. HBB har ni hört någe om H modellen ? Verkar ju som att HBC får in H denna vecka.
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 24 juni 2008 - 19:22.
Postad 24 juni 2008 - 19:25
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
De har fått hur många icke H modeller som helst varför skall få H modeller oxå 
Nu är jag verkligen elak
Redigerat av Enator, 24 juni 2008 - 19:26.
Postad 24 juni 2008 - 19:27
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
För att jag vill ha min Hallgren hur går det för dig  ?
Postad 24 juni 2008 - 19:34
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag bumpar mig.
Vilken modell motsvarar Elite?
Postad 24 juni 2008 - 19:36
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Jag bumpar mig. Vilken modell motsvarar Elite?
Alla våra modeller är deras Elite
Postad 24 juni 2008 - 19:48
hembiobutiken
-
hembiobutiken
-
Användare
-
-
120 inlägg
Själv köpte jag H modellen för att jag hoppas streaming funktionen bra samt att man får ju en hdtv-box ifall jag nu skiter i comhems skit box och så klart det nya gränssnittet 
Edit. HBB har ni hört någe om H modellen ? Verkar ju som att HBC får in H denna vecka.
Jag ska ringa och höra med dem imorgon, har inte pratat med dem denna veckan om uppdaterad info. Men om andra handlare har fått besked att de ska få skärmar denna veckan så borde vi få det med. Vi ska få ungefär 3ggr så många H-modell som vi fick vanliga, och vi fick ju ganska många vanliga så det ska nog räcka och bli över. Men såhär vid lansering vågar vi aldrig lova något förrän vi har skärmarna på lastbilen utanför dörren eftersom skärmarna ofta går direkt från Europalagret och Pioneer Sverige inte vet exakta datum då. //Daniel
Postad 24 juni 2008 - 19:51
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Det låter bra det  "hoppas hoppas"
Edit. tackar för snabb info  förresten, brukar det komma med stativ å sånt i dom leveranserna med?
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 24 juni 2008 - 19:53.
Postad 24 juni 2008 - 19:53
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Alla våra modeller är deras Elite 
Försök inte, det är väl inte sant? Nu skämtar du väl? Eller kanske inte.... Eller.....
Postad 24 juni 2008 - 20:02
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hmm H modell fungerar väl inte ihop med CH hdtv eller deras digital tv överhuvudtaget ? Eller du kanske menade att du skiter i CH och installerar en parabol ?
Postad 24 juni 2008 - 20:03
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Försök inte, det är väl inte sant? Nu skämtar du väl?
Eller kanske inte....
Eller..... 
Jag tror vi har tagit upp denna några gånger innan. Vi har inte Elite icke Elite här utan alla är Elite (vad sa jag nu  )
Postad 24 juni 2008 - 20:05
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Hmm H modell fungerar väl inte ihop med CH hdtv eller deras digital tv överhuvudtaget ?
Eller du kanske menade att du skiter i CH och installerar en parabol ?
Hmm sorry glömde jag visst skriva  självklart inst jag en parabol isf till CD
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 24 juni 2008 - 20:06.
Postad 24 juni 2008 - 20:09
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hmm sorry glömde jag visst skriva självklart inst jag en parabol isf till CD 
Misstänkte det, men hoppades på att jag hade missat något i specen, men sådan tur var det inte.
Postad 24 juni 2008 - 21:30
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Sweet, det blir spännande. Jag läste om pio 9G på avsforum och där verkar det vara spridning på buzzingen, precis som med 8G.
Har sån hatkärlek till Pio, har skrivit upp mig på ett gruppköp, vad folk rapporterar i den här tråden om buzzing blir nog avgörande om jag blir kvar eller hoppar av. Men Piosar är ju såååå mycket bättre än alla andra.. snyft...
Denna tråd blir avgörande för min del med ang buzzing... Mvh
Postad 24 juni 2008 - 21:54
Mr.Kräsen
-
Mr.Kräsen
-
Användare
-
-
232 inlägg
Tackar hemmabiobutiken för korrigeringen. Bra nu vet jag
Postad 24 juni 2008 - 22:12
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag tror vi har tagit upp denna några gånger innan. Vi har inte Elite icke Elite här utan alla är Elite (vad sa jag nu )
Tack Enator..............OOoookeeey *Ace Vantura-röst* Då har jag bara en fråga. Finns det rgb-kontroller i bildmenyn?
Postad 25 juni 2008 - 06:02
Unregisteredb80a2f99
-
Unregisteredb80a2f99
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
COOOOLT Skönt att du fick en "hel" tv 
Edit. Om du vill och har lust får du gärna slänga in en bild på en helsvart bild ikväll när det är mörkt ute och du har således kolsvart i rummet 
Ni får ursäkta att jag inte är värdens bästa fotograf men det är hyffsad svärt på denna tv.  Bild från SD sändning  Bild när man byter kanal på CD HD box (inte snabbast ivärlden nä man byter kanal)
Postad 25 juni 2008 - 06:33
Morrice
-
Morrice
-
Amatör
-
-
78 inlägg
EFter en mycket trevlig vistelse på HBC har man nu bestämt sig för 5090. Var där i typ 1,5 timmar. Man ville inte slita sig riktigt  Eftersom dom "bättre" menyerna i H-modellen inte kommer till använding om man inte använder den inbygda boxen, och att jag kommer streama till min dvd-spelare, föll valet på icke H. Det var ju faktist större skillnad på g9 och g8 än jag trodde. Speciellt om man som jag kommer sitta relativt nära (3m). Mycket "lugnare" bild helt enkelt.
Vet inte hur många H dom fick in, men icke H skulle trilla in 7st idag som inte var uppbokade. Håll till godo
Läste att någon undrade om man kunde döpa om ingångarna? Svaret är nej.
Redigerat av Morrice, 25 juni 2008 - 06:47.
Postad 25 juni 2008 - 07:26
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
EFter en mycket trevlig vistelse på HBC har man nu bestämt sig för 5090. Var där i typ 1,5 timmar. Man ville inte slita sig riktigt Eftersom dom "bättre" menyerna i H-modellen inte kommer till använding om man inte använder den inbygda boxen, och att jag kommer streama till min dvd-spelare, föll valet på icke H. Det var ju faktist större skillnad på g9 och g8 än jag trodde. Speciellt om man som jag kommer sitta relativt nära (3m). Mycket "lugnare" bild helt enkelt.
Vet inte hur många H dom fick in, men icke H skulle trilla in 7st idag som inte var uppbokade. Håll till godo 
Synd att man inte kan döpa. Vad är det för extramenyer som låter så intressant?
Postad 25 juni 2008 - 07:35
JockeB
-
JockeB
-
Användare
-
-
163 inlägg
Då måste min H komma idag , jag bokade ju för länge sedan ;-)
valde H bara för att den känns mera framtid, har HD box redan + tvix 6500 för streaming.
satsade på hd-dvd så ingen blu-ray ännu
vill helst ha en bd från Oppo
Postad 25 juni 2008 - 07:39
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Ni får ursäkta att jag inte är värdens bästa fotograf men det är hyffsad svärt på denna tv.
Bild från SD sändning Bild när man byter kanal på CD HD box (inte snabbast ivärlden nä man byter kanal)
Ser helt ok ut för SD vilket är det viktigaste för mig då SD utgör större delen av mitt tittande (tills HD anländer) mellan spelande och film via PS3. Då måste min H komma idag , jag bokade ju för länge sedan ;-) valde H bara för att den känns mera framtid, har HD box redan + tvix 6500 för streaming. satsade på hd-dvd så ingen blu-ray ännu vill helst ha en bd från Oppo
Tänkte i samma banor, tycker 3000 är helt överkomligt för det extra man får.
Postad 25 juni 2008 - 07:41
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Ni får ursäkta att jag inte är värdens bästa fotograf men det är hyffsad svärt på denna tv.
 Bild från SD sändning
 Bild när man byter kanal på CD HD box (inte snabbast ivärlden nä man byter kanal)
Om du orkar, ta en bild med en sekunds öppen slutare. Då kan man åtminstone avgöra att det finns en tv i den sista bilden...
Postad 25 juni 2008 - 08:05
Unregisteredb7c9e078
-
Unregisteredb7c9e078
-
Användare
-
-
135 inlägg
det låter ju otroligt märkligt då dom inte ens har levererat till oss som förbokat..... EFter en mycket trevlig vistelse på HBC har man nu bestämt sig för 5090. Var där i typ 1,5 timmar. Man ville inte slita sig riktigt Eftersom dom "bättre" menyerna i H-modellen inte kommer till använding om man inte använder den inbygda boxen, och att jag kommer streama till min dvd-spelare, föll valet på icke H. Det var ju faktist större skillnad på g9 och g8 än jag trodde. Speciellt om man som jag kommer sitta relativt nära (3m). Mycket "lugnare" bild helt enkelt.
Postad 25 juni 2008 - 08:09
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
...Läste att någon undrade om man kunde döpa om ingångarna? Svaret är nej.
Nej, som vanligt är det bara jänkarna som får en trevlig mjukvara i TV:n  Tack för dina intryck.
Postad 25 juni 2008 - 08:14
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
...Bild när man byter kanal på CD HD box (inte snabbast ivärlden nä man byter kanal)
Nu är jag helt emot att använda komprimerade bilder över nätet för att påvisa svärta, etc, men det skulle åtminstonde behövas längre slutartid, som trebban skriver.  Inte för att jag tror att det är fallet här, men G9, vad jag läst, släcker panelen helt efter en kort tid med ingen signal. Det är inte en strömsparåtgärd utan ett första steg av det som tillslut kommer att bli G10. Denna svartnivå är dock inte representativ för G9.
Redigerat av Wolfy, 25 juni 2008 - 08:15.
Postad 25 juni 2008 - 08:23
Morrice
-
Morrice
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Mokifly: Om du har bokat 1st 5090, så kommer den säkert in idag då. Det var 7st som inte var bokade. Du kan nog hämta den idag skulle jaag tro. Dom fick in fler än dom hade bokningar. Dom hade också dragit iväg nya beställningar redan, så det var fler på ingående oxå.
Postad 25 juni 2008 - 08:50
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Betyder detta att H-modellen är den amerikanska motsvarigheten till Elite? Eliten har ju enligt de på avsforum rgb-justeringar i bildmenyn?
RGB-gains och Cuts är viktigt för mig. Det har gått rykten om att Pioneer har tagit bort dessa. Är dessa borta i till och med i servicemenyn så får inte Pioneer mina pengar.
Robert
Om du hade läst inläggen i tråden eller för den delen manualen så hade du kunnat sluta oroa dig för detta för längre sen...
Postad 25 juni 2008 - 09:00
Unregisteredb7c9e078
-
Unregisteredb7c9e078
-
Användare
-
-
135 inlägg
Mokifly: Om du har bokat 1st 5090, så kommer den säkert in idag då. Det var 7st som inte var bokade. Du kan nog hämta den idag skulle jaag tro. Dom fick in fler än dom hade bokningar. Dom hade också dragit iväg nya beställningar redan, så det var fler på ingående oxå.
det låter bra det  man blir bara lite bitter när man förbokat och leveransen blivit försenad ett par veckor så får även dom som inte förbokat tvn samtidigt (vad är vitsen med att förboka liksom). Men kommer den idag så lär ju allt vara glömt
Redigerat av Unregisteredb7c9e078, 25 juni 2008 - 09:01.
Postad 25 juni 2008 - 09:03
JockeB
-
JockeB
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jepp känner samma sak ...
men jag bytte ju tiil en H och ingen verkar fått en sådan än så jag får lugna mig lite
Postad 25 juni 2008 - 09:12
ellerström
-
ellerström
-
Amatör
-
-
99 inlägg
det låter bra det man blir bara lite bitter när man förbokat och leveransen blivit försenad ett par veckor så får även dom som inte förbokat tvn samtidigt (vad är vitsen med att förboka liksom). Men kommer den idag så lär ju allt vara glömt 
jag förstår din bitterhet, men vid förbokning så blir man ju garanterad att man får ett utav de första exemplaren. men då inte alla exemplar som anländer blivit förbokade så kan ju "allmänheten" köpa produkten i butik samtidigt som du får ditt ex. detta är helt normalt. skulle du däremot inte få ditt ex samtidigt (bli skickat samtidigt) så är det absolut läge att bli bitter/klaga!
Postad 25 juni 2008 - 09:19
Unregistered1c5ba0d1
-
Unregistered1c5ba0d1
-
Användare
-
-
103 inlägg
EFter en mycket trevlig vistelse på HBC har man nu bestämt sig för 5090. Var där i typ 1,5 timmar. Man ville inte slita sig riktigt Eftersom dom "bättre" menyerna i H-modellen inte kommer till använding om man inte använder den inbygda boxen, och att jag kommer streama till min dvd-spelare, föll valet på icke H. Det var ju faktist större skillnad på g9 och g8 än jag trodde. Speciellt om man som jag kommer sitta relativt nära (3m). Mycket "lugnare" bild helt enkelt.
Är det där bekräftat? Så som jag förståt det hela är de "bättre" menyerna för H-modellen genomgående för alla menyer i tv, dvs för bildinställningar osv.
Postad 25 juni 2008 - 09:27
Mr.Kräsen
-
Mr.Kräsen
-
Användare
-
-
232 inlägg
Kan någon bekräfta via en g8 panel el liknande hur pass bra tvn blir efter en kalibrering tex via hbb? Är det värt dom extra pengarna?
Postad 25 juni 2008 - 09:27
mikhja
-
mikhja
-
Rookie
-
9 inlägg
det låter bra det man blir bara lite bitter när man förbokat och leveransen blivit försenad ett par veckor så får även dom som inte förbokat tvn samtidigt (vad är vitsen med att förboka liksom). Men kommer den idag så lär ju allt vara glömt 
Jag håller med om att man blir bitter när man har förbokat och det blir som i detta fallet. Jag har också bokat via HBC och jag prata med dem igår och de sa till mig att de skulle skicka med digital video essentials till de som har för bokat så det tyckte jag var en fin kompensation för ett problem som tråts allt inte varit deras fel.
Postad 25 juni 2008 - 09:31
Morrice
-
Morrice
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Är det där bekräftat? Så som jag förståt det hela är de "bättre" menyerna för H-modellen genomgående för alla menyer i tv, dvs för bildinställningar osv.
Det var vad snubben på HBC sa, och jag tror inte att han skulle ljuga om det. Allt finns i menyerna till icke H oxå, om man nu inte ska använda den inbygda boxen. Kan någon bekräfta via en g8 panel el liknande hur pass bra tvn blir efter en kalibrering tex via hbb? Är det värt dom extra pengarna?
Garanterat värt xtra slantarna. Lugnare bild, djupare svärta och mer "tryck" i bilden på g9. Svårt att förklara, men så är det.
Postad 25 juni 2008 - 10:00
Maths
-
Maths
-
Användare
-
-
103 inlägg
Om du orkar, ta en bild med en sekunds öppen slutare. Då kan man åtminstone avgöra att det finns en tv i den sista bilden... 
Du ser den blå dioden så visst måste tv:n va där. /Mats
Postad 25 juni 2008 - 10:05
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Barn barn barn ni kommer alla få era tv snart
Postad 25 juni 2008 - 10:16
Perra1
-
Perra1
-
Veteran
-
-
2 077 inlägg
det låter ju otroligt märkligt då dom inte ens har levererat till oss som förbokat.....
Hej, Jag har precis pratat med Pioneers försäljningschef i Sverige och fått fäljande förklaring - Pioneer har haft problem med leveranserna beroende på "strul" med sitt logistiksystem - detta har inneburit att i princip alla skärmar som skulle leveras till kunder har fastnat i tullen. De skärmar som har levererats till butiker har endast varit för "utställning", och inga butiker har fåt skärmar till försäljning. En felleverans har gått till Hembiobutiken, där de fick ett antal handlares utställningsskärmar, detta har inneburit att de har fått för många skärmar i förhållande till vad de skulle och andra inte har fått några. Detta kommer att balanseras ut i kommande leveranser. HBC leverar alltid i turordning till alla de som har beställt - inga skärmar säljs till kund innan alla som har förbeställt har fått sina. Vi kommer att få in ca: 7st (eventuellt fler) 5090H under denna vecka, de kommer alla att gå till de som har beställt. Vi kommer löpande också att personligen kontakta alla de som förbeställt när skärmarna kommer in, eller när vi har säkra leveransbesked - något som tyvärr hittills inte har varit möjligt pg a osäkerhet från Pioneer, beroende på tulldeklarationer och annat. Har ni frågor så är ni alltid välkommna att höra av er till oss på 08-765 44 40 eller [email protected]  mvh /Pär
Postad 25 juni 2008 - 10:23
Unregisteredb7c9e078
-
Unregisteredb7c9e078
-
Användare
-
-
135 inlägg
och hur ligger det till med icke H modellen?!
Postad 25 juni 2008 - 10:23
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Tack Pär och hoppas dessa barn blir lite lugnare. Men det är spännande att se hur mycket folk tycker om dessa skärmar
Postad 25 juni 2008 - 10:25
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Ursäkta, men det är väl skitsamma om menyerna är bättre på H-modellen. Hur ofta går man in i menyerna för att ändra något? Och om det är lite snyggare att se på....spelar roll, hur kan en meny vara bättre än den andra!! Man lär sig hantera menyerna på icke H-modellen också. Jag hade en 506XDE och var väl inte inne speciellt ofta och fingrade Se detta inlägg endast som en personlig reflektion av detta med att menyerna skulle vara en anledning till att köpa H-modellen. Ingen kritik till er som gillar fina menyer.
Postad 25 juni 2008 - 10:34
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Ursäkta, men det är väl skitsamma om menyerna är bättre på H-modellen. Hur ofta går man in i menyerna för att ändra något? Och om det är lite snyggare att se på....spelar roll, hur kan en meny vara bättre än den andra!! Man lär sig hantera menyerna på icke H-modellen också. Jag hade en 506XDE och var väl inte inne speciellt ofta och fingrade
Se detta inlägg endast som en personlig reflektion av detta med att menyerna skulle vara en anledning till att köpa H-modellen. Ingen kritik till er som gillar fina menyer. 
Instämmer med det som du säger men om den har mycket bättre användargränssnitt då blir mycket enklare för dem som inte är tekniskts begåvade som jag hitta fram saker och ting som man söker tror jag.
Postad 25 juni 2008 - 10:47
hirsman
-
hirsman
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Så länge man inte missar några inställningar i menysystemen som skiljer H och icke H så är det inga problem. Jag har länge tänkt att köpa H-modellen men dom senaste dagarna har jag börjat fundera på att ändå gå på en icke-H.
Jag vet att frågan har varit uppe flertal gånger men man vill ju vara säker.
* Om funktionerna är samma och det bara är utseendet på menyerna som skiljer dom åt så är detta inget problem för mig.
*Jag kommer inte att använda den inbyggda HD-mottagaren.
*Ethernetporten för DLNA kommer jag inte använda då jag har en extern mediamaskin (popcorn).
*Skiljer det något mellan fjärkontrollerna? Spelar kanske inte någon större roll.
Något mer finns väl inte som skiljer dom åt, eller. För ISF kalibreringsmässigt så ska ju båda gå att kalibrera på samma sätt. Och allt annat är väl identiskt?
Damn... 3000 extra för H är inte hela världen men samtidigt så får man ändå tänka på att man får en del grejer för den summan.
Postad 25 juni 2008 - 11:01
Mr.Kräsen
-
Mr.Kräsen
-
Användare
-
-
232 inlägg
Det var vad snubben på HBC sa, och jag tror inte att han skulle ljuga om det. Allt finns i menyerna till icke H oxå, om man nu inte ska använda den inbygda boxen.
Garanterat värt xtra slantarna. Lugnare bild, djupare svärta och mer "tryck" i bilden på g9. Svårt att förklara, men så är det.
Har du sett en kalibrerad pioneer live?
Postad 25 juni 2008 - 11:03
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Eftersom han såg den på HBC så lär svaret vara ett rungande ja.
Postad 25 juni 2008 - 11:06
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Eftersom han såg den på HBC så lär svaret vara ett rungande ja. 
HBC har inte kalibrerad demo-ext än. Den skall gå ca 200h.
Postad 25 juni 2008 - 11:08
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Ofan, jajja den lär ju inte vara "default" direkt.
Postad 25 juni 2008 - 11:18
JuniorSthlm
-
JuniorSthlm
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Så länge man inte missar några inställningar i menysystemen som skiljer H och icke H så är det inga problem. Jag har länge tänkt att köpa H-modellen men dom senaste dagarna har jag börjat fundera på att ändå gå på en icke-H.
* Om funktionerna är samma och det bara är utseendet på menyerna som skiljer dom åt så är detta inget problem för mig. *Jag kommer inte att använda den inbyggda HD-mottagaren. *Ethernetporten för DLNA kommer jag inte använda då jag har en extern mediamaskin (popcorn). *Skiljer det något mellan fjärkontrollerna? Spelar kanske inte någon större roll.
Något mer finns väl inte som skiljer dom åt, eller. För ISF kalibreringsmässigt så ska ju båda gå att kalibrera på samma sätt. Och allt annat är väl identiskt?
Damn... 3000 extra för H är inte hela världen men samtidigt så får man ändå tänka på att man får en del grejer för den summan.
Det är tools-menyerna som lär ha det nyare gränssnittet (genvägar osv), oklart om det gäller TV:n generella menyer. Där kanske någon annan vet mer. DLNA-streaming känns inte som den kommer nå hela vägen in i kaklet. Tveksamt om den kommer klara MKV, subtitles, m.m. Förmodligen måste udda format i så fall transcodas och då faller hela enkelheten bort. Så där kommer min TViX göra jobbet istället. H-modellens fjärrkontroll har en extra knapp, "Tools". Så, därför blev det en icke-H för mig. Vi får se om det var rätt val.
Postad 25 juni 2008 - 11:29
Morrice
-
Morrice
-
Amatör
-
-
78 inlägg
HBC har inte kalibrerad demo-ext än. Den skall gå ca 200h.
Dom sa att den var kalibrerad. Om den inte var det blir jag ännu gladare, med tanke på hur bra det såg ut
Postad 25 juni 2008 - 11:32
Morrice
-
Morrice
-
Amatör
-
-
78 inlägg
* Om funktionerna är samma och det bara är utseendet på menyerna som skiljer dom åt så är detta inget problem för mig. *Jag kommer inte att använda den inbyggda HD-mottagaren. *Ethernetporten för DLNA kommer jag inte använda då jag har en extern mediamaskin (popcorn). *Skiljer det något mellan fjärkontrollerna? Spelar kanske inte någon större roll.
Tänkte som du angående H modellen. "Om den bara kostar 3000 mer kan man ju lika gärna ta den" men jag har tänkt om. Har verkligen ingen användning för varken dlna lr inbygda boxen, så då känns d ju som 3000 i sjön. Kan man köpa 6000 tuggummin för eller nått.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|