Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *

5767 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 October 2007 - 10:18

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag kör igenom en nätverkskabel, det konstiga är ju att den kan spela upp materialet om jag kör en sample fil ifrån de stora filerna. Testat ca 6-7 olika.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, då verkar det som om det är för tungt. Har du möjlighet att lösa det genom att lägga just MKV-filerna/filmerna på den interna disken istället då (om du nu har en intern disk)? Annars har jag ingen lösning så där.

Som sagt, det kommer en ny firmwareversion, nästa "stabila" version, inom säkert en vecka (tror jag). kan vara värt att kolla om den fungerar bättre sedan...

Postad 03 October 2007 - 10:18

badpojken
  • badpojken
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Halloj och god morgon! :angry:

Nej, vissa WMV-filer fungerar helt enkelt inte, inte för mig heller. Och det är främst de små, "roliga-klipp-kategorin" som inte fungerar för mig. Jag tror inte ens det är lönt att jag provar dina klipp för jag vet inte vad det är. Någon annan som vet varför just dessa inte fungerar? Troligen har TViX:en inte stöd för exakt alla versioner av WMV.

Bootar TViX:en om varje gång du startar musikalbumet då? Eller går det att - efter att du har haft TViX:en helt avstängd och direkt startar just den låten/det albumet att spela upp den/det utan att det kraschar? Annars är det något i filens om strular.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Har inte hunnit testa vidare på musiken än, men den startade om när jag ville visa en JPG-fil som var "cover art" till ett album jag har. Ska testa vidare lite mer i veckan och återkomma med en komplett rapport.

Jag hade dock inga som helst problem att spela upp en BluRayDisc-rip i 1080p med AC3 5.1 ljud och x264-kodning sålänge den låg lokalt på TViXen, över nätverket hackade det till lite (Inget problem för min del).

Postad 03 October 2007 - 10:39

Mags1
  • Mags1
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej,

Hade till 99,7% bestämt mig för 5100 så fort MKV fungerade fullt ut vilket det nu verkar göra med det senaste FW enligt denna tråd.
Men så igår råkade jag snubbla över tråden MiniMac som mediacenter. Vilket också verkar vara en vettig lösning. Tänker jag fel nu, skall jag helt enkelt glömma att jag såg tråden igår och beställa 5100 som var tanken från första början?
Vad kan tvix som inte Mac'en kan förutom det uppenbara som HDMIkontakt och priset.
Många påpekar att det är mycket jobbigare med dator då man måste konfigurera om hela tiden men det verkar man behöva med Tvix också.

Det viktigaste för mig är att kunna se på serier i 720p med undertexter...

Vilka problem man har alltså!!

Postad 03 October 2007 - 12:22

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Vet inte vad det är för konfigureringar du menar att du ska göra på Tvixen "hela tiden".
Det enda man behöver göra är att uppdatera firmware(om man vill) när det släpps nytt.

Angående tidigare inlägg om .mkv filer kan jag säga att jag kollade på 300 i full-hd imorse via TP-kabel.
Och det gick finfint, inte ett hack eller lag eller något sånt.
Allt flöt på som smör i solsken.

Jag kör ifs nyaste beta FW:n i Tvixen nu, vet inte om den har bättre stöd för stora filer än tidigare.

Men som sagt, allt funkar superduper och jag är en väldigt happy camper med min fina 4100.

/Jim

Redigerat av rodman45, 03 October 2007 - 14:00.

Postad 03 October 2007 - 12:48

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Vet inte vad det är för konfigureringar du menar att du ska göra på Tvixen "hela tiden".
Det enda man behöver göra är att uppdatera firmware(om man vill) när det släpps nytt.

<{POST_SNAPBACK}>

Varje gång jag byter FW (upgrade eller downgrade) så tvingas jag att ställa tillbaks en massa inställningar till vad de var tidigare: HDMI, nätverksinställningar, Samba/NFS-drivar etc. Totalt brukar det nog vara cirka tio inställningar att fixa.

Kan du berättta för mig hur du beter dig för att bara behöva uppdatera FW utan att göra några inställningar efteråt så att jag slipper att ägna tid åt det i fortsättningen.

/Göran

Postad 03 October 2007 - 12:54

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Senaste beta FW som jag la in uppdaterade allt, men behöll alla inställningar såsom nätverk, HDMI, språk och rubbet.
Har inte behövt ställa in något sånt tidigare heller.

Kanske för att jag fått fransk kvalitet :angry: på min tvix?
Iallfall om man ska gå via manualen som följde med.

Postad 03 October 2007 - 12:59

kokobong
  • kokobong
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Angående tidigare inlägg om .mkv filer kan jag säga att jag kollade på 300 i full-hd imorse via TP-kabel.
Och det gick finfint, inte ett hack eller lag eller något sånt.
Allt flöt på som smör i solsken.

Jag kör ifs nyaste beta FW:n i Tvixen nu, vet inte om den har bättre stöd för stora filer än tidigare.

Men som sagt, allt funkar superduper och jär en väldigt happy camper med min fina 4100.

/Jim

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare !

När du kollade 300 imorse, såg du hela filmen eller längre än 8 min ?, min har en tendens att sluta efter 8 min då man streamar hd från datorn. :angry:

Redigerat av kokobong, 03 October 2007 - 12:59.

Postad 03 October 2007 - 13:13

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Kollade inte hela filmen, men lät den stå och rulla medans jag käkade, rakade mig, klippte tånaglarna, vaxade benen och tog ur papiljotterna.

Så det var inga problem med 8-minuters gränsen för mig.

Har du nyaste beta fw installerat?
Skicka ett mail till mig annars: [email protected] så kan jag maila dig den i eftermiddag.

/Jim

Postad 03 October 2007 - 15:14

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Det måste vara fransmännen som kan sin tvix :angry:
Min franska version fungera också utmärkt :(

Postad 03 October 2007 - 16:03

kokobong
  • kokobong
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Kollade inte hela filmen, men lät den stå och rulla medans jag käkade, rakade mig, klippte tånaglarna, vaxade benen och tog ur papiljotterna.

Så det var inga problem med 8-minuters gränsen för mig.

Har du nyaste beta fw installerat?
Skicka ett mail till mig annars: [email protected]  så kan jag maila dig den i eftermiddag.

/Jim

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kör jag med 1.2.2F, det är inte nyaste antar jag ?

jag slängde iväg ett mail till dig. :angry:

Någon som vet om man ska formatera USB-diskarna på ett speciellt sätt, spelar det någon roll med dynamisk eller logiskt etc. ?

//koko

Postad 03 October 2007 - 17:11

sandcrawler
  • sandcrawler
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
sådär nu har man beställt en tvix 4100 och en supra 1 meters hdmi kabel, petar in en 200 GB slaskdisk tills jag orkar/har råd att köpa en större disk tog prio på en shysst kabel istället.

har gjort backup på alla mina heroes avsnitt som jag hade på hddvd :angry: så det blir en mega skål poppcorn och heroes mara i 720p i helgen :(

jag har stora förhoppningar på den...

Postad 03 October 2007 - 17:30

Unregistereddd199671
  • Unregistereddd199671
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Gällande wmv7 filer, dvs att dom inte funkar, så tror jag att det beror på att MS har lite knepiga licensavtal på dessa, varför många spelare inte supportar detta (och det lär inte komma heller, skulle jag tro).

[Besserwisser mode on]
Sedan så måste jag påpeka att man inte "streamar" när man kör en rulle över nfs eller samba (som många tycks vara inne på), utan det är filhantering. Precis som på lokal hårddisk.
[Besserwisser mode off] :angry:

Postad 03 October 2007 - 17:41

sortaz
  • sortaz
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Dock har jag en fråga som jag inte hittat nått svar på. Hur f-n ställer man in klockan på den?! Håller på att driva mig själv till vansinne här. Hittar det inte bland inställningarna man kan göra.

<{POST_SNAPBACK}>

Setup / Misc / Datum och tidsinställningar

Du har nog haft det mitt framför ögonen och därför missat det :angry:

Maveric :(

<{POST_SNAPBACK}>

Bah, nu får jag ju skämmas...

:(

Postad 03 October 2007 - 18:59

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Gällande wmv7 filer, dvs att dom inte funkar, så tror jag att det beror på att MS har lite knepiga licensavtal på dessa, varför många spelare inte supportar detta (och det lär inte komma heller, skulle jag tro).

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som vet om man kan på smidigt sätt få wmv7 filer att funkera på M-4100

Postad 03 October 2007 - 19:43

temp
  • temp
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nu tjatar jag:

Kan den nya beta FW öppna mkv och läsa inbäddade subtitles?

Tack på förhand

Postad 03 October 2007 - 19:53

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Varför skaffar du inte bara nya betan och testar istället??

Postad 03 October 2007 - 20:33

loskings
  • loskings
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Nu tjatar jag:

Tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Den spelar mkv, 720p/1080p utan problem. Text inbäddad i mkv filen är inte aktiverat ännu.
Är dock ganska säker på att det kommer vara färdigt när den nya publika versionen släpps.

Postad 03 October 2007 - 20:33

cosmicp
  • cosmicp
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jag tror jag har kommit på när det här med att den bootar om uppträder. Om jag kollar på en ISO-fil, och sedan en AVI-fil och/eller motsvarande och SEDAN kollar en bild, så har det hänt någon gång, att TViX:en bootar om. Det känns som om det har något med just att man kollar på film, och sedan skiftar till bilder, så kan den bråka i värsta fall. Lösningen är helt enkelt att (tills DViCO fixar det vilket jag hoppas de kanske har gjort till nästa firmwareversion som kommer mycket snart), att själv starta om TViX:en och vänta de få sekunder det handlar om, för att sedan gå in direkt och köra ett bildspel eller motsvarande. :)

Sean, innebär detta att man törs hoppas på att det faktiskt GÅR att visa JPEG-bilder nu utan att Tvixen bootar om/hänger sig hela tiden, dvs att det BARA är direkt efter filmuppspelning som det kan trassla sig initialt?
Med andra ord: Är JPEG-buggarna åtgärdade i och med den nyaste FW?
I så fall ska jag buga mig till golvet och lägga benen på ryggen, ööh, webben, och beställa en stycken Tvixburk bums.

/Per

Postad 03 October 2007 - 20:40

klaze
  • klaze
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag kör NetShare 1.08 till min 4100SH och delar ut en mapp utan problem. Är det inte skamligt att man inte kan dela ut fler mappar? Borde inte vara särskilt svårt för någon som lyckats programmera EN share-mapp..

Någon som vet om en nyare NetShare kommer ta itu med detta, eller om det inte kommer fungera (och isf varför inte)?

Postad 03 October 2007 - 20:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jag kör NetShare 1.08 till min 4100SH och delar ut en mapp utan problem. Är det inte skamligt att man inte kan dela ut fler mappar? Borde inte vara särskilt svårt för någon som lyckats programmera EN share-mapp..

Någon som vet om en nyare NetShare kommer ta itu med detta, eller om det inte kommer fungera (och isf varför inte)?

<{POST_SNAPBACK}>

Låt mig tipsa om ett program som varit uppe tidigare: http://www.rekenwond...m/linkmagic.htm

"mounta" hur många diskar/kataloger man känner för i tvix-sharen.

Postad 03 October 2007 - 20:57

temp
  • temp
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Nu tjatar jag:

Tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Den spelar mkv, 720p/1080p utan problem. Text inbäddad i mkv filen är inte aktiverat ännu.
Är dock ganska säker på att det kommer vara färdigt när den nya publika versionen släpps.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack loskings!

Postad 03 October 2007 - 23:15

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Det måste vara fransmännen som kan sin tvix :)
Min franska version fungera också utmärkt  <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar som jag får lida för att jag köpt av ett "godkännt" svenskt företag (Webhallen).

/Göran

Postad 03 October 2007 - 23:22

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Det måste vara fransmännen som kan sin tvix :)
Min franska version fungera också utmärkt  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det gör min koreanska också .. <_<

Har du testat allt .. alla filer, filmer, upplösningar, texter .. osv osv ..

Maveric :D

Redigerat av Unregistered1103, 03 October 2007 - 23:23.

Postad 04 October 2007 - 07:05

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Provade för första gången i går inspelningsfunktionen på tunern ovh upptäckte en sak, när en inspelning går igång på timer så bryts det som man håller på med och det går inte göra något med tvix utan att avbryta inspelningen är det så eller är det en liten bugg i senaste betaversionen?

Postad 04 October 2007 - 08:59

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Jag installerade TVIX netshare sen fungerade det från datorn. Bara skapa en mapp som heter tvixhd1 och välj den mappen i netsharen.

I tvixen skriver du in datorns ip och över den skriver du in mappens namn som är tvixhd1

Postad 04 October 2007 - 09:42

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag är bara lite nyfiken på hur alla ni som fått beta FW av mig tycker att det funkar.

Själv så är jag supernöjd.
Allt som jag ville ha ut av Tvixen får jag.

Allt känns som en dröm jämfört med allt trams (Kiss, Netgear och f_n vet allt) som man testat innan.

Och vill ni VERKLIGEN se vad tvixen går för, leta upp Metallicas konsert från Seoul 2006 på nätet.
Det ska finnas klipp från den ute på nätet lite här och där.
Det är så vansinnigt bra bild att man blir tårögd.
Att se varenda svettdroppe, tatuering, hårstrå i HD är underbart och skrämmande på en gång :)
Sen att det är världens bästa rockgrupp med ett sabla tryck i musiken gör inte saken sämre.

Men posta gärna lite här om funderingar och vad ni gillar nya FW:n.

/Jim

Redigerat av rodman45, 04 October 2007 - 10:12.

Postad 04 October 2007 - 10:19

Unregisteredd0674ee9
  • Unregisteredd0674ee9
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag är också supernöjd, tackar så mycket för firmwaren rodman45!

Mina erfarenheter...
* Har testat ett antal 720p/1080p-mkv, alla startade och pixlarna på 1080p är borta
* Har tittat på jpg och inte fått ngn ombootning.
*Vid dvd-iso så har jag fått ett par svarta blinkningar i menyerna ngn gång men det blev aldrig ngn ombooting utan den fortsatte där man var (själva filmen vid dvd-iso fungerade klanderfritt).
* Inbakade subs fungerar inte men jag har nu lyckats att plocka ur dem ur mkv-filen, i vissa fall måste jag öppna den i wordpad och spara den igen.

Som sagt, mycket nöjd! :)

// Fredrik

Postad 04 October 2007 - 11:05

waperboy
  • waperboy
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har testat lite material med fw 1.2.25, och undrar om någon kunnat lösa följande irritationsmoment:
(Full-HD tv via HDMI kabel)

mkv h264 -film med 1280x816 eller 1400x800 upplösning blir fel aspect ratio, går ej att fixa med zoom-knappen. Har testat med två olika filmer. (Nämnda upplösningar blir dock inte 16:9 om man räknar) 1920x1080, och andra jag kört, blir bra dock!

Ibland måste man boota om tvixen för att få vissa filmer att spela. (Först, när man trycker igång filmen, hoppar den tillbaks till menyn. Efter ombootning gick den sedan att spela)

/Per

Edit:

Löste aspect-ratio-problemet genom att ställa in Tvixen i 4:3-läge istället!

Redigerat av waperboy, 04 October 2007 - 11:21.

Postad 04 October 2007 - 11:31

Unregisteredcb4958b7
  • Unregisteredcb4958b7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kör trådlöst med det Linksys USB-wifikort som stödjs. Tyvärr kommer jag bara upp i 1300 kb/s som bäst trots att både wifi-kortet som tvix stödjer och min router klarar 54 Mbit så jag borda få runt 4000-5000 kb/s. Både accesspunkten och tvix'en står i samma rum.

Kör TVIX'en bara i 11 Mbit?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag får ungefär samma prestanda som du pratar om via FTP och det känns lite väl lågt. Men som någon antydde så kanske det är något problem med FTP prestandan med det firmeware man använder. Jag köra 1.0.43 någon som kan säga något om sina hastigheter via FTP med den firmewaren?

Jag har även haft problem med att kolla på DVD-ISOs som är utdelade via NFS (trådlöst), dom hackar lite emellan åt, för att sedan flyta fint rätt länge och sedan hacka lite igen om och om igen. Lite drygt... någon som sett nått liknande? Använder Microsofts SFU för att dela ut mapparna.

Postad 04 October 2007 - 13:40

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Det gör min koreanska också ..  :P

Har du testat allt .. alla filer, filmer, upplösningar, texter .. osv osv ..

Maveric B)

<{POST_SNAPBACK}>

Inte alla format i hela världen :P

Kör allt från disk och har inte stött på många problem, var en iso fil plus någon 1080p fil som inte gick igång.
Men med senate FW så är det som bortblåst.

Har dock visa ljudrops över hdmi fortfarande <_<
Men överlag är jag nöjd över mitt köp, glad att jag inte gick på en HTPC :P

Postad 04 October 2007 - 13:50

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Tänkte bara kolla en grej.
Märkte nu att när jag kollade på 300 så har jag inget ljud på den filmen.
Tror att det ligger kodat i FLAC, kan det vara det som gör att det inte vill lira?

Ska kolla upp det ordentligt när jag kommer hem idag, men om det är någon som vet så får ni gärna svara här.

/Jim

Postad 04 October 2007 - 14:45

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Hur fungerar det att spela upp musik via denna då? Har funderat på att bygga ihop en HTPC, men eftersom den bara är tänkt för att användas till att spela upp musik o film från datorn så kanske jag ska satsa på en sån här istället? Så hur är gränssnittet för att spela upp musik? Jämfört med typ Xp media center osv som blir alternativen annars?

Postad 04 October 2007 - 14:52

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Hur fungerar det att spela upp musik via denna då? Har funderat på att bygga ihop en HTPC, men eftersom den bara är tänkt för att användas till att spela upp musik o film från datorn så kanske jag ska satsa på en sån här istället? Så hur är gränssnittet för att spela upp musik? Jämfört med typ Xp media center osv som blir alternativen annars?

<{POST_SNAPBACK}>

Vill du ha en skärm påslagen medans du lyssnar på musik så funkar det... hjälpligt. Utan skärm.. inte alls.
Rekommenderar dig att titta på en soundbridge eller squeezebox för musiken (beroende på ambitionsnivå. squeezen äter soundbridgar till frukost, lunch och midddag).

Postad 04 October 2007 - 15:15

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Är hur nöjd med min som helst också.

Dock kollar jag bara på filmer. Enda problemet jag har nu är att när jag försökte kolla på 300 i 1080p så hängde sig filmen efter ett tag. Själv tror jag att det är att filmen ligger på min nas och den blir för hårt belastad så den stängs av. Var så med endel iso-filer också innan jag fick igång min nfs på min nas.

Postad 04 October 2007 - 16:16

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Det måste vara fransmännen som kan sin tvix :P
Min franska version fungera också utmärkt  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar som jag får lida för att jag köpt av ett "godkännt" svenskt företag (Webhallen).

/Göran

<{POST_SNAPBACK}>

Göran och alla andra: TViX:arna är identiska i hårdvara och mjukvara. Det är manualen och garanti/support osv som skiljer, inget annat. Ville bara poängtera det... <_< Fördelarna med att inte köpa gråimporterat har jag redan gått igenom i ett annat inlägg.

Fridens liljor!

Postad 04 October 2007 - 16:21

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Tänkte bara kolla en grej.
Märkte nu att när jag kollade på 300 så har jag inget ljud på den filmen.
Tror att det ligger kodat i FLAC, kan det vara det som gör att det inte vill lira?

Ska kolla upp det ordentligt när jag kommer hem idag, men om det är någon som vet så får ni gärna svara här.

/Jim

<{POST_SNAPBACK}>

Tjo!

Har du provat att trycka kort på "Audio"-knappen uppe på fjärrkontrollen? Den växlar mellan olika ljudspår (om det finns några), så om du till exempel har tvåkanaligt ljud, femkanaligt och kanske "Audio commentary", så växlar du genom att trycka där. Kanske det hjälper? Annars har jag inte något bra svar.

Postad 04 October 2007 - 16:29

Unregisteredc6fe1d2c
  • Unregisteredc6fe1d2c
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Finns det bilder på gränssnittet någonstans? Vad man hör så ska det ju inte vara det vackraste tydligen, kanske därför det är så svårt att hitta bilder på det?

Om det inte finns redan så kanske nån har lust att ta en bild på det?

Postad 04 October 2007 - 17:27

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Göran och alla andra: TViX:arna är identiska i hårdvara och mjukvara. Det är manualen och garanti/support osv som skiljer, inget annat. Ville bara poängtera det... <_< Fördelarna med att inte köpa gråimporterat har jag redan gått igenom i ett annat inlägg.

Fridens liljor!

<{POST_SNAPBACK}>

Men vad kommer det sig att jag alltid tvingas att lägga in alla inställningar (t.ex IP-adress och Samba-diskar) varje gång jag installerar FW medan en del har kvar alla dessa inställningar efter installation av FW?

Och är det känt att HD-inspelningar med FW 1.0.23 drabbas av bild- och ljudstörningar? Jag vet inte hur det är i 1.2.3 men jag vet att det inte blir samma problem i 1.0.43.

/Göran

EDIT: Bara ändrat formuleringen.

Redigerat av Goeran, 04 October 2007 - 17:28.

Postad 04 October 2007 - 19:16

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Ett i-landsproblem då .
Finns den bara i svart, vill ha en i silver eller borstad Alu. <_<

Postad 04 October 2007 - 20:25

Unregisteredd0674ee9
  • Unregisteredd0674ee9
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ett i-landsproblem då .
Finns den bara i svart, vill ha en i silver eller borstad Alu.  <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ville ha en grå och köpte en "grå"-importerad från dustin. De hade dock bara den svarta modellen, men jag fick med en blå 2m Supra HDMI-kabel. :P

Jag är nöjd, inte ett dugg rädd för ev garantiproblem

// Fredrik

Postad 04 October 2007 - 21:05

Unregisteredd0674ee9
  • Unregisteredd0674ee9
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Fridens liljor!

<{POST_SNAPBACK}>

Men vad kommer det sig att jag alltid tvingas att lägga in alla inställningar (t.ex IP-adress och Samba-diskar) varje gång jag installerar FW medan en del har kvar alla dessa inställningar efter installation av FW?

Och är det känt att HD-inspelningar med FW 1.0.23 drabbas av bild- och ljudstörningar? Jag vet inte hur det är i 1.2.3 men jag vet att det inte blir samma problem i 1.0.43.

/Göran

EDIT: Bara ändrat formuleringen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror att det är olika beroende på vilken firmware du växlar mellan. När jag växlade från orginal till 1.2.23 var jag tvungen att ändra i setupen igen, från 1.2.23 till 1.2.25 låg det kvar. Har de gjort stora förändringar så krävs nog en ny ändring i setupen. :P

// Fredrik

Postad 04 October 2007 - 21:37

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Kan man spela upp ouppzippade/oupprarade filmer i tvixen också precis som en XBMC ?? isåfall vet jag precis vad jag ska lägga en beställning på.... <_<

(jag sökte i denna tråden man jag hittade inget)

Postad 04 October 2007 - 21:46

loskings
  • loskings
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Kan man spela upp ouppzippade/oupprarade filmer i tvixen också precis som en XBMC ??  isåfall vet jag precis vad jag ska lägga en beställning på....  <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det kan man inte.

Postad 04 October 2007 - 21:58

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Man får helt enkelt offra 5-10 min eller hur lång tid det nu skulle kunnas tänka ta för dig.

Börja packa upp det. Gå på toa och töm task och tarm sen när du kommer tillbaka är det bara att börja kolla på filmen utan att behöva pausa för att det trycker på där fram eller bak <_<

Postad 04 October 2007 - 22:03

kokobong
  • kokobong
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej !

Jag har två st usb LACIE 500 Gb USB hårddiskar jag inte får att fungera tillsammans med tvixen, Den hittar ingenting när jag sätter i dem. När jag sätter i min 2.5" externa usb utan strömförsörjning fungerar det. är det någon annan som har problem med sina USB diskar ?

kan detta ha med logiska, dynamiska eller primära partitioner.
någon som ge något förslag ?
:P
MVH
koko

<{POST_SNAPBACK}>

Löste min egen fråga, formaterade om disken och skapade sedan en "Logisk enhet i en "Utökad partition" så hittade jag den. Om någon skulle lida av samma problem, så kan ni ju alltid pröva det.

//koko <_<

Redigerat av kokobong, 04 October 2007 - 22:04.

Postad 04 October 2007 - 22:08

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Kan man spela upp ouppzippade/oupprarade filmer i tvixen också precis som en XBMC ??  isåfall vet jag precis vad jag ska lägga en beställning på....  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Men hur lat får man bli? <_<
Känns inte riktigt som prio ett vid ett köp, eller?

Postad 04 October 2007 - 23:36

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Tror att det är olika beroende på vilken firmware du växlar mellan. När jag växlade från orginal till 1.2.23 var jag tvungen att ändra i setupen igen, från 1.2.23 till 1.2.25 låg det kvar. Har de gjort stora förändringar så krävs nog en ny ändring i setupen. :P

// Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill ha 1.2.25. Wheeeere is it? <_<

Postad 05 October 2007 - 00:06

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

// Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill ha 1.2.25. Wheeeere is it? <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Äh, ta 1.2.27 istället, ligger ute på dvico:s ftp nu :P:D:D

Firmware 1.2.27 BETA

Det här fortfarande en beta som nog mest är tänkt som test av .mkv i 1080p, stödet för ISO:s ska vara väldigt rudimentärt som i 1.2.25. Enda skillnaden mot 1.2.25 är tydligen att något menyalternativ är borta. Alltså, BETA BETA BETA. Use at your own risk helt enkelt.

EDIT: Skillnaden mot 1.2.25 är att "Temperature reading" är borttaget. DTS-ljud i ISO:s ska visst inte fungera heller.

Redigerat av distortion2, 05 October 2007 - 00:10.

Postad 05 October 2007 - 08:53

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Ett i-landsproblem då .
Finns den bara i svart, vill ha en i silver eller borstad Alu.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Svaret på din fråga är, ja. M-4100 och M-5100 finns enbart i svart. Svart, är det nya svart, som jag brukar säga. :)

Postad 05 October 2007 - 10:50

zeelo
  • zeelo
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hello, fick hem min 5100 igår. Mycket läcker måste jag säga, grymt impad.

Men, har inte fått igång något annat än *.avi och *.mp3. Förutom dessa två format är det *.mkv och *.iso jag har testat.

Jag har testat med dom 3 senaste fimwaresen, alltså ingen av beta-versionerna.
Är det så att mkv stödet enbart finns i beta-versionerna ?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.