MVH Kribban
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 16 september 2007 - 19:04
MVH Kribban
Postad 18 september 2007 - 23:50

Det kanske redan är upptaget, men det där verkar ju vara en hörlurskontakt, eller? Så om man bara vill lyssna på sin musiksamling för sig själv så kan man springa runt med fjärren i fickan hemma och lyssna i hörlurarna. Om mina vilda spekulationer skulle vara sanna så kommer ju fjärren bli årets tillbehör!
Redigerat av thurner, 18 september 2007 - 23:53.
Postad 19 september 2007 - 07:14
Titta på den "nya" fjärren:
Det kanske redan är upptaget, men det där verkar ju vara en hörlurskontakt, eller? Så om man bara vill lyssna på sin musiksamling för sig själv så kan man springa runt med fjärren i fickan hemma och lyssna i hörlurarna. Om mina vilda spekulationer skulle vara sanna så kommer ju fjärren bli årets tillbehör!
Om du kollar några sidor bak i tråden.
Det finns både hörlursutgång och inbyggd högtalare.

Postad 19 september 2007 - 07:24

MVH Kribban
Postad 19 september 2007 - 09:17
Ok har tanke att köpa en denna vecka men har lite frågor.
1) Notera nu att det är på väg en ny version av den men vad som ser ut att va en riktigt bra fjärr.
Är den på väg ut på marknaden innom en snar framtid eller är det nå som ligger en bit fram i tiden?
Någon som har nå info så man inte köper en idag o så kommer den ut nästa månad?
2) Om man köper en idag o den nya kommer ut om någon månad, kan man då uppgradera fjärr kanske?
---EDIT--070919
Notera nu att fjärren va en egen produkt till Squeez'en och inte nå som kom med så den ser ut att kunna köpas separat när den nu kommer ut =)
----------
O nu till mer tekniska frågor.
3) Jag sitter just nu på en Linux server där ja tänkt att ha all musik på men ja har även en MacBook och en Arbetsdator.
Hur styr man val av musiken? Är det enbart via medföjande fjärr eller kan man välja vad som ska spelas på en dator?
Skulle va bra om man tex hade musiken som sagt på Servern o sen styrde val av musik från tex MacBooken, går det?
4) Om man har en dator, måste man instalera program för att kunna få musik till Squeezen eller är det bara o connecta till en HDD som man gjort tillgänglig på nätverket?
Klart för stunden, skriver till mer om ja kommer på nå =)
Redigerat av Threepwood, 19 september 2007 - 09:31.
Postad 19 september 2007 - 09:53
4. Jag du måste installera Slimserver programvaran på en dator för att det ska funger
MVH Kribban
Postad 19 september 2007 - 19:03
Det har jag alldeles missat
Någon som har hört något om releasedatum?
MVH Kribban
Som vanligt med releasedatum så är det bara spekulationer. Tidigare i tråden frågades det om en eventuell SB 4 och när den skulle kunna komma. Spekulationerna gick väl i riktningarna mot sen höst, men vem vet. Eventuellt skulle väl fjärren kunna släppas samtidigt som SB 4:an - det vore väl inte helt omöjligt.
Jag vill inte förstöra stämningen

The remote isn't a product at the moment, offiially it is an engineering concept of what could be produced at some point n the future
Kom ihåg att det fortfarande bara är en beta.
Postad 19 september 2007 - 23:16
Jag testade slimserver beta 7 igår ..
Jag har den inte kvar i datorn idag

Maveric

Postad 19 september 2007 - 23:41
På tal om beta
Jag testade slimserver beta 7 igår ..
Jag har den inte kvar i datorn idag![]()
Maveric
Jasså, varför inte? Förutom att webbinterfacet som jag aldrig använder är fult, vad fick dig att byta tillbaka (hittade du några buggar?)

Jag kör betan av version 7 nu sen några timmar tillbaka, och so far so good. Jag har å andra sidan inte märkt någon som helst skillnad (förutom på webbinterfacet då, som är lite bättre).

Postad 20 september 2007 - 07:33
När det gäller supporten att lyssna internetradio, hur funkar det?
Är det precis som med Winamp (o andra spelare) att man bara laddar hem en playlist-länk som man kör? Eller krävs det nå speciellt?
Postad 20 september 2007 - 11:44
En fråga till.
Är det precis som med Winamp (o andra spelare) att man bara laddar hem en playlist-länk som man kör? Eller krävs det nå speciellt?
Det är bara att bläddra fram din kanal i menyerna. t.ex. Internet Radio > Slimpicks > By City > Stockholm, så ser du P1-P4, NRJ, Rix och så vidare.
Postad 20 september 2007 - 12:46
Flera frågor
Jag tror kanske att det bästa svaret är att ladda ner SlimServer och installera det på din dator. Sen är det bara att sätta igång. Du har säkert en mapp med musik redan och den kan du ange i SlimServer.
När du har kommit så långt kan du starta SoftSqueeze som är ett program som medföljer SlimServer och som är en kopia av Squeezeboxen med fjärrkontroll och allt. Du kan även välja att köra ett Transporter-skin. Nu är det bara att köra igång och testa att spela upp dina musikfiler, lyssna på internetradio etc.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Martin, 21 september 2007 - 22:31.
Postad 20 september 2007 - 15:34
En fråga till.
Annars fungerar det plugin som pratas om i detta inlägg väldigt bra!!
Postad 20 september 2007 - 19:22
Menyerna är rätt lika vanliga SqueezeBox'ens menyer med de nya funktioner som tillkommit i 7.0 där SqueezeNetwork är mycket tätare integrerad. Man har exempelvis direkt åtkomst till sin musik man laddat upp på www.mp3tunes.com. Skillnaden mellan navigering med dagens fjärr är dels att album art är synlig direkt i fjärren vid presentation av album och vissa listor med låtar, men framför allt att man ser flera rader samtidigt jämfört med vad som syns på SqueezeBox displayen. Det senare gör det mycket trevligare att navigera runt i sitt musik bibliotek.
Postad 20 september 2007 - 20:28

Är du ensam i Sverige med en fjärr eller har dom skickat fler?
Postad 20 september 2007 - 23:02
Man kan göra en "mass download" på covers till varenda album man har.
http://www.hydrogena...showtopic=29876
Redigerat av Unregistered8e461241, 20 september 2007 - 23:04.
Postad 20 september 2007 - 23:48
Detta kanske varit uppe redan men jag hittade en tokigt smidigt program för att ladda album covers, nämligen Album Art Aggregator.
Man kan göra en "mass download" på covers till varenda album man har.
http://www.hydrogena...showtopic=29876
Typ ett år sedan

Postad 21 september 2007 - 00:01
Det var det gräsligaste jag sett

Den är långt ifrån färdig, så det är bättre att köra med de andra
"betorna" .. Speciellt om man vill ha alla inställningsmöjligeterna
överskådliga .. såg inte så bra ut i Sjuan .. än så länge.
Maveric

Postad 21 september 2007 - 06:26
Jag förmodar att du tänker på på bl.a. Server Settings sidorna, detta är inte alls gjorde i de nya skin som man håller på att ta fram för SlimServer 7.0 än. Jag burkar använda de gamla skin'en när jag skall ändra några inställningar, exemelvis:Den är långt ifrån färdig, så det är bättre att köra med de andra
http://localhost:9000/classic
Postad 21 september 2007 - 06:34
Ingen aning, många har inte angett i sin profil vart man kommer ifrån på slimdevices forum, så det är lite svårt att veta vart respektive beta testare kommer ifrån.Är du ensam i Sverige med en fjärr eller har dom skickat fler?
Man kan gissa lite utifrån vilken tid på dygnet folk skriver inlägg, men det stämmer ju inte heller alltid. Har man en ny pryl i handen har man ju en tendes att sitta uppe lite längre än vanligt, så ett inlägg mellan 03:00-04:00 kan mycket väl vara från någon i europa.
Postad 21 september 2007 - 08:58
Har man en ny pryl i handen har man ju en tendes att sitta uppe lite längre än vanligt, så ett inlägg mellan 03:00-04:00 kan mycket väl vara från någon i europa.

En sak som jag undrar över är det där med hörlursutgång och högtalare. Har du hunnit testa det än? Jag tycker att det låter som en supergrej (framför allt hörlursuttaget) - bara det är gjort bra.
Postad 21 september 2007 - 08:59
Är det någon som har en uppfattning om hårdvarukraven kommer att öka när man kör SS7?
Postad 21 september 2007 - 10:10
Är ny på området Squeezebox och nätverk.
Skulle behöva lite experttips ang. min setup kring Squeezeboxen och hemmanätverket.
Efter att ha plöjt igenom en massa trådar om NAS/SLU2/Ethernet HDDs etc så verkar det inte som ett vettigt alternativ (för dyrt/komplicerat). Funderar istället på att använda min gamla PIII 866 som medieserver/slimserver till squeezeboxen.
Tänker mig istället följande setup, tacksam för kommentarer om det funkar eller ej:
1. "Mainframe" stationär PC i arbetsrummet med DSL (kopplat med kabel till PC) samt trådlös router kopplat till PC (kopplat med kabel).
2. Vardagsrummet: här ställer jag min gamla PIII med inkopplad extern USB HDD 250GB. Här förvarar jag alla mina mediefiler (musik samt film). PIII:an kopplas via VGA till LCD-TV:n och trådlöst till nätverket (via accesspunkt eller USB-nätverkskort) och därmed också Squeezeboxen. Firefox installeras så att jag kan surfa från soffan på LCD-skärmen med trådlöst tangentbord. Slimserver installeras för att hantera musikfilerna till SB.
3. Köket (där vi har vår stereo och Squeezeboxen). SB'n streamar musikfiler från PIII:an vilka spelas upp på en Technics SU-VX500 förstärkare (analoga ingångar) och ett par gamla B&O högtalare. SB styr och startar upp PIII via SBns remotefunktion (funkar detta?) som annars är i standbymode för minimal strömförbrukning.
Tänker mig en router av typen Linksys wrt54GL/GS alt. D-Link DIR-655 plus ett USB-stick nätverkskort.
Så till frågorna:
1. Är detta en möjlig setup? Vad behöver ändras/kompletteras?
2. Blir hastigheten tillräcklig tror ni när jag använder den gamla PIII kopplat till den externa HDD som källa för SB:en?
3. Rekommenderar ni en separat accesspunkt eller USB-nätverkskort till PIII:an eller kan det helt enkelt fungera att koppla in PIII med extern HDD med kabel till Squeezeboxen (den ska ha bridge-funktion)? Squeezeboxen skulle då få kontakt med det övriga nätverket mha trådlöst.
Vill bara att det ska funka så hassle-free som möjligt!
Bästa hälsningar/ OTS
Redigerat av Unregistered33981132, 21 september 2007 - 10:12.
Postad 21 september 2007 - 10:47
Nu har jag testat Slimserver och SoftSqueeze programmet för att se hur Squeezeboxen fungerar. Jag testade även att ladda ner PSP skin för PSP:n och kan alltså styra Squeezeboxen (emulatorn) därifrån.
Det ser ju rätt bra ut.
Så det betyder att jag kan ha uppställning:
Dator-->Squeezebox-->styra med PSP
istället för
Dator-->Xbox-->Squeezebox-->styra med PSP
Någon som använder PSP med Squeezeboxen och isåfall hur får du det att uppdatera sig på PSP (Now Playing song)?
Postad 21 september 2007 - 16:07
En fråga till.
Annars fungerar det plugin som pratas om i detta inlägg väldigt bra!!
Jag är igentligen inte så intresseraad av dom "riktiga" radiokanalerna utan undrar mer över dom internetkanaler som finns som tex, www.ah.fm kan man få in dom på Squeezen?
Och sen en fråga till.
Jag har ju en Hörlursförstärkare som just nu är kopplad till DVDn för cd lyssning men tänkte koppla den till Squeezen se när den kommer.
Hur är det bäst o koppla?
Köra HörlursFörstärkaren(HF) till hörlursuttaget o sen Analoga RCA till förstärkaren eller ska man kanske koppla HF till RCA-kontakterna o sen köra digital optisk eller Coax till dörstärkare?
Postad 21 september 2007 - 16:14
Det är bara att lägga till stationen. http://de.ah.fm:9000 sen lyssna.Jag är igentligen inte så intresseraad av dom "riktiga" radiokanalerna utan undrar mer över dom internetkanaler som finns som tex, www.ah.fm kan man få in dom på Squeezen?
Logga in på ditt Squeezenetwork och kör bara

Postad 21 september 2007 - 17:13
Det är bara att lägga till stationen. http://de.ah.fm:9000 sen lyssna.
Logga in på ditt Squeezenetwork och kör bara
Perfekt, beställde en idag iaf =)
Postad 21 september 2007 - 18:41
Jag har inte testat det, men jag läste på forumet igår att den inte är aktiverad ännu. Planen är tydligen i alla fall att man skall kunna streama musik till hörlurar via fjärren, så du kan ta med dig fjärren ut på gården och fortsätta lyssna på musiken genom hörlurarna. Just nu lär det dock inte fungera p.g.a. jag tappar trådlösa kopplingen i princip så fort jag lämnar rummet där trådlösa accesspunkten står. Jag misstänker dock att det är nått som inte är som det skall med mitt exemplars trådlösa mottagare för jag har inte hört att någon annan haft samma problem.En sak som jag undrar över är det där med hörlursutgång och högtalare. Har du hunnit testa det än? Jag tycker att det låter som en supergrej (framför allt hörlursuttaget) - bara det är gjort bra.
Postad 21 september 2007 - 18:45
Jag har kört den för lite än, men om jag skall gissa så blir nog hårdvarukrav skillnaden mellan 6.5 och 7.0 mindre än vad den var mellan 6.3 och 6.5. Man växlade ju från SQLite databas i 6.3 till MySQL databas i 6.5 vilket krävde mer resurser, framför allt på NAS boxar, något liknande byte av någon av standardkomponenterna har jag inte hört är på gång till 7.0.Erlandi, Maveric med flera som kör/har kört SlimServer 7:
Är det någon som har en uppfattning om hårdvarukraven kommer att öka när man kör SS7?
Postad 21 september 2007 - 19:02
En rekommendation är att du ser till att inte få två trådlösa hopp mellan datorn med musiken och SqueezeBoxen.Så till frågorna:
1. Är detta en möjlig setup? Vad behöver ändras/kompletteras?
2. Blir hastigheten tillräcklig tror ni när jag använder den gamla PIII kopplat till den externa HDD som källa för SB:en?
3. Rekommenderar ni en separat accesspunkt eller USB-nätverkskort till PIII:an eller kan det helt enkelt fungera att koppla in PIII med extern HDD med kabel till Squeezeboxen (den ska ha bridge-funktion)? Squeezeboxen skulle då få kontakt med det övriga nätverket mha trådlöst.
Exempelvis detta är inte en bra ide:
- Dator med SlimServer och musik hårddisk trådlöst inkopplat till nätverk
- SqueezeBox trådlöst inkopplat till nätverk
Medan detta alterantiv är mycket bättre:
- Dator med SlimServer och musik hårddisk kopplat till SqueezeBox med tråd
- SqueezeBox ställd i bridge mode och gör på så sätt att datorn får kontakt med omvärden
Eller detta alternativ fungerar också:
- Dator med SlimServer och musik hårddisk kopplad till nätverk med tråd
- SqueezeBox inkopplad till nätverk trådlöst
Eller detta alternativ fungerar också:
- Dator med SlimServer och musik hårddisk trådlöst inkopplat till nätverk
- SqueezeBox inkopplad till nätverk med tråd
Anledningen att man inte vill ha två trådlösa hopp är att alla enheter som kopplar upp sig mot en trådlös router måste i princip dela på samma bandbredd, så om både datorn med musiken och SqueezeBoxen delar på bandbredden så kan det resultera i att musiken hackar. Det kan dock även fungera, allt beror på hur bra mottagning du har i trådlösa nätverket.
Kan du bara köra USB2, så bör inte hårddisk prestandan vara något problem. Jag streamar digitalTV över nätverket från en extern USB2 disk och det går hur bra som helst och tar mycket mer bandbredd än vad SqueezeBox'en behöver för att streama musik. Stödjer den gamla datorn bara USB1, så kanske det kan bli problem, jag vet dock inte om så är fallet utan gissar bara.
Jag körde SqueezeBoxen i bridge mode ett tag för att ge min HTPC i vardagsrummet internet kontakt, det fungerade hur bra som helst.
Postad 21 september 2007 - 19:17
Jag förmodar att du tänker på på bl.a. Server Settings sidorna, detta är inte alls gjorde i de nya skin som man håller på att ta fram för SlimServer 7.0 än. Jag burkar använda de gamla skin'en när jag skall ändra några inställningar, exemelvis:Den är långt ifrån färdig, så det är bättre att köra med de andra
http://localhost:9000/classic
Tänkte inte på det

Erlandi, Maveric med flera som kör/har kört SlimServer 7:
Bättre Erlandi svara på det .. jag gav upp för fort .. men skall så klart omvärdera
mitt val som gjordes i okunnighet

Maveric

Postad 21 september 2007 - 19:24
Jag har inte testat det, men jag läste på forumet igår att den inte är aktiverad ännu. Planen är tydligen i alla fall att man skall kunna streama musik till hörlurar via fjärren, så du kan ta med dig fjärren ut på gården och fortsätta lyssna på musiken genom hörlurarna.En sak som jag undrar över är det där med hörlursutgång och högtalare. Har du hunnit testa det än? Jag tycker att det låter som en supergrej (framför allt hörlursuttaget) - bara det är gjort bra.
Hörlursfunktionen skulle för mig nästan vara viktigare än att få en fjärr med album art browser. Det skulle vara en fantastisk möjlighet att sitta i trädgården med lurar och lyssna på musiken.
Postad 21 september 2007 - 19:26
Jag har kört den för lite än, men om jag skall gissa så blir nog hårdvarukrav skillnaden mellan 6.5 och 7.0 mindre än vad den var mellan 6.3 och 6.5. Man växlade ju från SQLite databas i 6.3 till MySQL databas i 6.5 vilket krävde mer resurser, framför allt på NAS boxar, något liknande byte av någon av standardkomponenterna har jag inte hört är på gång till 7.0.Erlandi, Maveric med flera som kör/har kört SlimServer 7:
Ok! Jag lurar på att köpa en NAS eller bygga en ny server av gamla delar. Undrade bara om jag skulle avvakta tills SS7 var skarp eller om jag ska slå till snart.
Postad 21 september 2007 - 20:01
Jag håller med, men samtidigt hänger de ihop. Den enhet som har hörlursuttaget måste ju ha någon typ av display, för man vill ju se vad man lyssnar på ute i trädgården och man vill ju ha möjlighet att browsa i sitt bibliotek.Hörlursfunktionen skulle för mig nästan vara viktigare än att få en fjärr med album art browser. Det skulle vara en fantastisk möjlighet att sitta i trädgården med lurar och lyssna på musiken.
Personligen tycker jag nog inte att just det faktum att man kan se album art i den nya fjärren är det som gör den bra, utan det handlar mer om att det är mycket lättare att browsa omkring i sitt bibliotek när man ser fler rader på skärmen. Det gör faktiskt större skillnad än vad jag trodde det skulle göra innan jag hade sett fjärren.
Nu står jag i och för sig lite i val och kval om jag skall gå på iPod Touch istället. En iPod Touch med möjlighet att synka med SlimServer vore nästan ännu bättre, då kan jag dessutom ta med mig musiken när jag går över till grannen eller när jag tar en prommenad. Tyvärr har ju inte iPod Touch möjlighet att synka med SlimServer som standard, men bara någon hackar den så borde det väl gå att få till kan jag tycka.
Det känns för mig som att kombinationen portabel device + SlimServer kontroll vore betydligt starkare kombination, men jag förstår att Logitech inte vill gå dit direkt för det innebär att de måste konkurera med Apple och iPod på ett mycket mer direkt sätt än vad de gör idag.
Jag har tidigare funderat kring en kombination av universal fjärr ala Harmony och SlimServer kontroll ala nya fjärren, d.v.s. en Harmony med display och grafisk browsning av SlimServer. Jag börjar känna att det vore en optimal kombination i vardagsrummet, men när jag går utanför vardagsrummet så är det mer tveksamt. Jag har ju ingen anledning att släpa med mig en universal fjärr ut i trädgården, vad skulle då hända om någon annan vill se TV samtidigt. Man kan ju ha flera stycken i och för sig, men det har ju en tendens att finnas ekonomiska spärrar som sätter stop för sådant.
Postad 21 september 2007 - 20:05
Personligen skulle jag välja att bygga en ny server av gamla delar. Enda anledningen att ha en NAS som jag ser det är om du anser att storleken är ett problem, eventuellt också elkostnaden. Nackelen med NAS'arna som stöjder SlimServer är att många av de billigare ger dålig prestanda på SlimServer, framför allt på web gränssnittet. Jag har dock ingen egen erfarenhet av dem förutom att jag vet att det finns de som kört några av mina plugins på NASar och haft lite problem med att saker tar lång tid.Ok! Jag lurar på att köpa en NAS eller bygga en ny server av gamla delar. Undrade bara om jag skulle avvakta tills SS7 var skarp eller om jag ska slå till snart.
Postad 22 september 2007 - 02:02

Postad 22 september 2007 - 02:28
Home / Player Settings for xxxxxxxxx / Basic Settings / SCREENSAVERSJag skulle vilja ha så att enbart klockan syns i skärmsläckaren, är det möjligt?
I så fall, vart ställer jag in det?
Ändra utseendet:
Home / Server Settings / Plugins / Date and Time Screensaver
Men det kanske inte hjälper... lär ju finnas någon plugin för det annars, har du scannat slimdevices pluginsida och forumet där?
Här kanske?
http://wiki.slimdevi...raphicsAndFonts
Redigerat av Martin, 22 september 2007 - 02:31.
Postad 22 september 2007 - 19:54
Tack för dina svar.
Har du (eller någon annan vänlig själ) någon uppfattning om vilken router som funkar bäst med SB (och är mest framtidssäker). Jag funderar just nu starkt på en D-Link DIR-655 med .n draft protokoll plus ett USB-stick nätverkskort till PIII:an.
Mvh/Ocki
Postad 22 september 2007 - 21:14
Home / Player Settings for xxxxxxxxx / Basic Settings / SCREENSAVERSJag skulle vilja ha så att enbart klockan syns i skärmsläckaren, är det möjligt?
Ändra utseendet:
Men det kanske inte hjälper... lär ju finnas någon plugin för det annars, har du scannat slimdevices pluginsida och forumet där?
Här kanske?
Jag hittar det inte någonstans...

Postad 22 september 2007 - 21:17
Allt går ju, det som är det fina med en Squeezebox.Jag hittar det inte någonstans...
Går det överhuvudtaget?
Du kan ju hacka lite i filerna som kontrollerar det där, eller lägga ut en request på slimdevices forum så fixar dom säkert det på en kvart (men det finns säkert redan klart någonstans).
Postad 22 september 2007 - 21:53
Allt går ju, det som är det fina med en Squeezebox.Jag hittar det inte någonstans...
Går det överhuvudtaget?
Du kan ju hacka lite i filerna som kontrollerar det där, eller lägga ut en request på slimdevices forum så fixar dom säkert det på en kvart (men det finns säkert redan klart någonstans).
Läs i denna tråden
http://forums.slimde...&highlight=gonk
Har haft denna plugin sedan jag läste om den
och den är ganska "fräck"
Maveric
Postad 22 september 2007 - 22:23
musicip verkar ju sjukt användbart!!! Att det inte är större buzz kring detta.- Om man använder MusicIP integrationen med SlimServer så kommer de playlists man definierat i MusicIP att bli tillgängliga i SlimServer/SqueezeBox. Motsvarande begränsningar vad gäller filåtkomst och filformat gäller här som med iTunes integrationen. MusicIP tillhandahåller även väldigt smarta playlists genom att den analyserar ljudet i filerna och kan genereras s.k. mixar som innehåller music som är mer eller mindre lik eller olik en speciell låt.
Håller på att scanna igenom min musik nu, verkar ta ett par dagar att analysera allting, men sen är det ju gjort.
Hur bra är det inte att kunna markera en eller fler av sina favoritlåtar och sen fixas en playlist per automatik med musik som är liknande

http://www.musicip.com
edit: Några timmar senare...

Redigerat av Martin, 23 september 2007 - 00:11.
Postad 23 september 2007 - 08:49
Ändra utseendet:
Här kanske?
Jag hittar det inte någonstans...Går det överhuvudtaget?
Först går du in på det ställe Martin föreslår
Home / Player Settings for xxxxxxxxx / Basic Settings / SCREENSAVERS
och ställer in vilken Screensaver som ska användas vid vilket tillfälle. Om du tittar på min första bild ser du t.ex. att jag har en screensaver som visar datum och tid när SB:n är avslagen. Om du sedan går till
Se den andra bilden
Där kan du ändra formatet för tid/datum, hur det ska visas i displayen. Med fjärrkontrollen kan du ändra storleken på texten i SB:s display. För mig är det åtminstone så att när jag väljer största storleken syns bara tiden. Dom andra storlekarna visar en kombination av datum och tid.
Bifogad fil(er)
Postad 24 september 2007 - 13:25
-----
En rekommendation är att du ser till att inte få två trådlösa hopp mellan datorn med musiken och SqueezeBoxen.
------
Medan detta alterantiv är mycket bättre:
- Dator med SlimServer och musik hårddisk kopplat till SqueezeBox med tråd
- SqueezeBox ställd i bridge mode och gör på så sätt att datorn får kontakt med omvärden
-----
Jag har tänkt att köra enligt ovanstående system för att ge min HTPC (som även skall köra SS) internet access. När jag har kollat i manualen om detta står det att man skall använda en "ethernet crossover cable", jag antar att de menar en "korsad" nätverkskabel med detta, eller???
/Jens
Postad 24 september 2007 - 15:06
Jag tackar! Att ändra storleken gjorde ju jobbet!

Postad 24 september 2007 - 17:04
JoJag har tänkt att köra enligt ovanstående system för att ge min HTPC (som även skall köra SS) internet access. När jag har kollat i manualen om detta står det att man skall använda en "ethernet crossover cable", jag antar att de menar en "korsad" nätverkskabel med detta, eller???
Postad 24 september 2007 - 23:21

Tycker det verkar väldigt lovande, och det funkar smärtfritt här hemma än så länge.
Jag hoppas dock verkligen att dom tar bort "popup-rutan" när man ska in på server settings och håller den i samma fönster, mäkta irriterande.
Postad 25 september 2007 - 10:32

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar