Dynavoice Magic C-4
(Centerhögtalare)
|
2
|
(24)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6
(Golvhögtalare)
|
1
|
(119)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-6
(Centerhögtalare)
|
4
|
(41)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger S-6
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-5
(Centerhögtalare)
|
1
|
(67)
|
1 490:- | |
Dynavoice Challenger S-5
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(55)
|
2 290:- | |
Dynavoice Challenger Sub 10
(Subwoofers)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-3 Paket
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-5
(Golvhögtalare)
|
4
|
(23)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DM-5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DC-5
(Centerhögtalare)
|
3
|
(19)
|
2 990:- | |
Dynavoice Finale Sub 10D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Tower
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-85
(Golvhögtalare)
|
1
|
(62)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition SW-10
(Subwoofers)
|
3
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Twin
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1 5.0
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65
(Golvhögtalare)
|
1
|
(159)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 8
(Golvhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 10
(Golvhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic C-4 EX
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(65)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite S-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX 5.0
|
1
|
(57)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0
|
1
|
(55)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-6
(Golvhögtalare)
|
4
|
(12)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic FX-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(32)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic LCR-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-7 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 04 November 2007 - 23:36
Postad 05 November 2007 - 09:09
Det började med att han gav en åsikt om att dynavoice inte var bra ... Sedan spårade det ut i lite OT ... som säkert kan fortsätta om man börjar diskutera "Linnselten". (Japp, jag har bott i Luleå och träffat T&T. Även om jag tycker att det kan bli lite enkelspårigt (en del av dem är lite enögda) så tittar jag alltid in i butiken nöär jag har vägarna förbi. Ofta bra demo och oftast tålmodiga säljare.)Hehe vadå urspårning?
Du är nöjd me KEF och det är ju toppen, men varför står det så många rader om det i en officiell tråd för en annan tillverkare?
Postad 05 November 2007 - 09:21
http://www.fynda.se/...php3?prodid=414
edit: Vad jag förstår det som är det ett par man får för 99? Alltså två stycken. Verkar lite småluddigt på Fyndas sida
Redigerat av Ertard, 05 November 2007 - 09:23.
Postad 05 November 2007 - 10:12
fråga fyndas support om du är orolig
Postad 15 November 2007 - 18:53
Det är nyckelhåls upphängning på både centern och surrounderna. Fast om du vill rikta dom så ska du väl ha någe värre.Ska införskaffa mig M-65 och köra 5.0. Behöver upphängning för center och bakhögtalarna, funkar dessa fästena?
http://www.fynda.se/...php3?prodid=414
edit: Vad jag förstår det som är det ett par man får för 99? Alltså två stycken. Verkar lite småluddigt på Fyndas sida
Postad 28 November 2007 - 15:59
Postad 28 November 2007 - 17:53
Postad 29 November 2007 - 14:20
Postad 02 December 2007 - 13:20
Vad tror ni är det bästa köpet, dom skall bara användas till musiklyssnande och min förstärkare är en Denon PMA-520.
Skulle helst vilja ha golvhögtalare, och F-6 är några hundringar billigare, därför lutar det åt att jag köper dom, men vet någon om det är stor skillnad i ljudkvalitet mellan dom och S-6orna?
Postad 08 December 2007 - 16:03
Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 08 December 2007 - 16:04.
Postad 08 December 2007 - 16:09
wow, dom var riktigt fräcka. Har faktiskt varken sett dom eller hört talas om innanIngen som lyssnat på Dynavoice finale 10 tower ?? väger bly och ser riktigt lovande ut
dynavoice_finale_10_3_passive.jpg 69.8K
0 Antal nerladdningar
Postad 08 December 2007 - 17:32
Postad 09 December 2007 - 00:01
Postad 13 December 2007 - 11:58
Jag tänker köpa mig ett litet hembiokit till mig själv i julklapp.
Har fastnat för Dynavoice Magic paket som verkar vara väldigt bra för dom pengarna, sen är dom inte jättestora heller vilket är ett stort plus.
Har som krav att recievern ska ha hdmi in/ut och har hittat en som ser bra ut på fynda.se.
Så här ser kittet ut som jag funderar på.
Valda produkter:
Förstärkare: Yamaha RX-V661(Titan)
Fronthögtalare: Dynavoice Magic F-6(High Glossy)
Centerhögtalare: Dynavoice Magic C-4(High Glossy)
Surroundhögtalare: Dynavoice Magic S-4(High Glossy)
Subwoofer: Dynavoice Definition SW-10(Black)
--------------------------------------------------------------------------------
Ordinarie Pris: 11575 kr
Paketpris: 8795 kr
(Allt skickas fraktfritt!)
Nån som har några synpunkter på det? Valde ingen dvd utan kommer nog köpa en Blu ray eller hddvd spelare senare.
Tillsvidare så kör jag mest film å musik från datorn som har hdmi utgång.
Nån som tyckar att nått ser galet ut eller blir det bra? Kom gärna med förslag till förbättring.
/Markus
Postad 13 December 2007 - 16:37
Jag har i dagsläget Proson Conquest 66-paketet som drivs av en Yamaha RX-V440RDS.
Jag är relativt nöjd med ljudet jag får ut av mina Proson men är ändå lite sugen på att byta upp(?) mig mot M-65-paketet då dessa är bra mkt snyggare, och förhoppningsvis spelar bättre.
Så vad tror ni, kommer det bli stor skillnad, eller är det att kasta pengarna i sjön?
Sen undrar jag självklart om min receiver räcker till eller om jag måste byta upp mig för att driva M-65 och co.
Tack på förhand!
Postad 14 December 2007 - 11:15
Hur klarar de sig till ren musik, klarar de sig utan baslåda om man inte spelar den tyngsta basen i världen?
Postad 14 December 2007 - 19:43
Fynda.se
Egenskaper:
- Mycket smidig och välljudande satellithögtalare
- Neutral ljudbild som matchar det mesta.
- M6-gänga i botten för stativ och väggfäste
- Inbyggt nyckelhålsfäste för enkel uppsättning
- Riktiga guldplätterade kontakter som klarar grov kabel och banankontakter.
Specifikationer:
Lådkonstruktion:
Guldplätterad terminal
Slutet kabinett
Magnetiskt avskärmad
Element:
Softdome-diskant
1 x 3-tums bas/mellanregister i aluminium
Impendans:
8 ohm
Frekvensområde:
60 - 20 000hz (-3 dB)
Max Effekt:
50 W
Storlek (H x B x D):
150 x 95 x 100 mm
Vikt:
0,82 kg/st
Postad 06 January 2008 - 00:23
Har beställt ett par F-6:or och får de förmodligen på måndag.
Men jag undrar vad det är för kontakter på baksidan, alltså vanlig klämtyp eller nån form av spade eller liknande?
Behöver veta snabbt för isf måste jag införskaffa det som behövs imorgon (idag) söndag.
Tack på förhand // Oskar
Postad 06 January 2008 - 02:07
Det är skruvkontakter. Mycket gedigna terminaler som tar banan och spade utan problemHej
Har beställt ett par F-6:or och får de förmodligen på måndag.
Men jag undrar vad det är för kontakter på baksidan, alltså vanlig klämtyp eller nån form av spade eller liknande?
Behöver veta snabbt för isf måste jag införskaffa det som behövs imorgon (idag) söndag.
Tack på förhand // Oskar
Postad 06 January 2008 - 11:37
Tack så mycket!
EDIT:
Funkar dessa bra:
http://www.kjell.com...100000,19400000
En av varje färg till varje högtalare. Jag beställde också 4m 1,5mm högtalarsladd ifall det spelar roll.
Tackar för snabba svar.
Redigerat av Unregistered78af1102, 06 January 2008 - 12:15.
Postad 06 January 2008 - 15:02
Redigerat av Unregistered1013, 06 January 2008 - 15:03.
Postad 07 January 2008 - 17:14
Jag har precis skaffat ett par m-65:or och när man inte har något ljud på så hör man ett svagt brus från båda, väldigt svagt man måste sätta örat intill för att höra, och ett svagt tjut från den högra högtalaren. Är det normalt? Är det min förstärkare det är fel på? (har en surround stärkare från technics). Det hörs inte av när man spelar musik så det kanske inte spelar så stor roll, men lite ängslig blir man ju.
tacksam för svar
Postad 08 January 2008 - 09:56
Postad 08 January 2008 - 23:50
Vanligtvis kommer detta från förstärkaren (eller möjligen ljudkällan/kablage). Skulle gissa att bruset försvinner om du slår av stärken.
Ja det gör det. Jag har kollat lite och pipet uppstår endast när jag lyssnar på musik från datorn. Det lilla tjutet kommer alltid från den högra, har provat att byta plats på dom nu. Då borde det ju vara kabeln mellan datorn och stärkarn...?
Postad 10 January 2008 - 18:36
Redigerat av ManicChrille, 10 January 2008 - 20:33.
Postad 11 January 2008 - 11:46
1. Ev finesser man anser viktiga (inkl tex att man kan använda samma fjärr till cd och stärk).
2. Utseende
Postad 12 January 2008 - 23:07
Hej allihopa!
Har fastnat för Dynavoice Magic paket som verkar vara väldigt bra för dom pengarna, sen är dom inte jättestora heller vilket är ett stort plus.
Har som krav att recievern ska ha hdmi in/ut och har hittat en som ser bra ut på fynda.se.
Valda produkter:
--------------------------------------------------------------------------------
Nån som har några synpunkter på det? Valde ingen dvd utan kommer nog köpa en Blu ray eller hddvd spelare senare.
Nån som tyckar att nått ser galet ut eller blir det bra? Kom gärna med förslag till förbättring.
/Markus
Väcker liv i denna fråga igen då jag funderar på samma uppsättning. Anledningen till frågan är främst att jag är ny på detta och inte riktigt förstått mig på detta med impendanser på förstärkaren och högtalren.
I Yamahas broschyr står det:
Dynamisk effekt/kanal (8/6/4/2 Ohm) : 185/230/290/385 W
Dämpingsfaktor: 8 Ohm : 120
Medans högtalrna tydligen är 4 ohm(det var någon som hade mätt läste jag någonstan) trots att det står 4-8 Ohm på fyndas hemsida. Kommer detta att funka, eller fins det risk att något går sönder pga detta? Enlighten me.
Redigerat av Unregisteredb33ec5bc, 12 January 2008 - 23:11.
Postad 13 January 2008 - 19:00
Redigerat av ManicChrille, 13 January 2008 - 19:03.
Postad 15 January 2008 - 18:03
Redigerat av ManicChrille, 15 January 2008 - 18:04.
Postad 16 January 2008 - 17:01
Hej allihopa!
Valda produkter:
/Markus
Väcker liv i denna fråga igen då jag funderar på samma uppsättning. Anledningen till frågan är främst att jag är ny på detta och inte riktigt förstått mig på detta med impendanser på förstärkaren och högtalren.
I Yamahas broschyr står det:
Dynamisk effekt/kanal (8/6/4/2 Ohm) : 185/230/290/385 W
Dämpingsfaktor: 8 Ohm : 120
Medans högtalrna tydligen är 4 ohm(det var någon som hade mätt läste jag någonstan) trots att det står 4-8 Ohm på fyndas hemsida. Kommer detta att funka, eller fins det risk att något går sönder pga detta? Enlighten me.
Nej det finns ingen risk att något går sönder . Bara att köpa med andra ord.
Postad 16 January 2008 - 23:29
Vanligtvis kommer detta från förstärkaren (eller möjligen ljudkällan/kablage). Skulle gissa att bruset försvinner om du slår av stärken.
Ja det gör det. Jag har kollat lite och pipet uppstår endast när jag lyssnar på musik från datorn. Det lilla tjutet kommer alltid från den högra, har provat att byta plats på dom nu. Då borde det ju vara kabeln mellan datorn och stärkarn...?
Upptäckte samma problem när jag kopplade datorn till stereon. Hittade info på Kjell&Kompani under rubriken "Brum i hemmabioanläggningen" . Det räcker med att dra ur antennsladden för att verifiera det problemet. Är själv kopplad till comhem (fd UPC) som inte kunde hjälpa till . Med ett filter på antennkabeln blev problemet mindre. Lycka till!
Postad 28 January 2008 - 22:16
Postad 28 January 2008 - 22:58
Gillar du M-85ornas ljud så är dom svårslagna. öppet, klart och tydligt ljud. Rapp, explosiv och resolut bas. Fast det beror för all del vad du driver dom med. Idag fick jag hem en beggad H/K avr 25. Spelat och jämfört lite med min Sony idag. Mellan och övre mellanregistret låter finare, klarare med Sonyn och diskanten är renare. H/K har ett fylligare ljud och fylligare klang, lite större kraftresurser med sina 40ampere, även om det inte märks särskilt mycket.Finns det några andra 5.0 paket som är lika prisvärda och bra som M-85? Definition 5 kanske? Jag är iaf ute efter ett paket runt 5-6k som förmodligen ska köras med en Onkyo 605. Vad tror ni?
Tycker du ska välja en förstärkare som är väldigt ren och definerad i diskanten för där har M-85orna fina färdigheter, gärna med en förstärkare som inte har problem med 4ohms impedanser då högtalaren till större delen ligger på 4ohm.
jag har planer att beställa en Y-kabel och bi-ampa dessa skapelser. jag skulle sett över Proson rv4700, yamma 861, Marantz sr5002 eller möjligen också Onkyo. Men ett tips är att inhandla en förstärkare som kan utnyttja diskanterna på bästa sätt
Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 28 January 2008 - 23:03.
Postad 29 January 2008 - 08:52
Beror ju på vad du är ute efter. Många som lyssnat på både m65 och m85 föredrar ju 65 ... som dessutom är billigare.Finns det några andra 5.0 paket som är lika prisvärda och bra som M-85? Definition 5 kanske? Jag är iaf ute efter ett paket runt 5-6k som förmodligen ska köras med en Onkyo 605. Vad tror ni?
QLN har ju sänkt priset på sina 604 på sista tiden ...
Vill du ha det mest prisvärda du kan få för pengar så köp http://www.blocket.s...m?ca=2_s&last=1 . Helt sjukt billigt. Frontarna har vunnit flera tester, både i Sverige och utomlands, i prisklassen kring 10'. De är klart bättre än allt jag har hört i den prisklass du tittar på - till en bårkdel av priset. Visst har de 10 år på nacken, men vad har du att förlora? Jag tycker 2'-3' är rejält prisvärt för paketet. Här kostar det hälften!!!!!
Postad 29 January 2008 - 19:08
Angående förstärkare så har jag nästan helt bestämt mig för en onkyo 605, känns riktigt prisvärd med studentrabatt på dusinhome.
Postad 29 January 2008 - 22:36
jag har planer att beställa en Y-kabel och bi-ampa dessa skapelser. jag skulle sett över Proson rv4700, yamma 861, Marantz sr5002 eller möjligen också Onkyo. Men ett tips är att inhandla en förstärkare som kan utnyttja diskanterna på bästa sätt
Mvh
En y-kabel ger inte bi-ampning, den ger bi-wire. Något som jag fortfarande har svårt att se någon som helst mening med. Bi-Amp innebär att man kopplar bashögtalarna till ett slutsteg och diskant och mellanregistret till ett annat. På vissa recievrar som är 7.1 eller fler kanaler så kan man välja via menyerna att låta kanal 6 och 7 användas till att driva basarna i frontarna i ett bi-amp-system.
Bara så du har det klart för dig, detta är en vanlig missuppfattning.
Ha det!
Filippe
Postad 29 January 2008 - 23:23
Fråga Scenic om vilken av Qln 604 mkII och Dynavoice M-85 han föredrar. han har/haft båda två nyligen. Han föredrog faktiskt M-85 tror jag, inte helt säker. Hör med honom tycker jagJo jag har kikat lite på QLN 604:an också men det blir för dyrt om man ska köpa hela deras serie. Så då skulle jag få blanda märken, vilket kanske skulle fungera ypperligt men man vet ju inte aldrig.. Någon som testat 604:an med tex dynavoice högtalare som surrounder?
Angående förstärkare så har jag nästan helt bestämt mig för en onkyo 605, känns riktigt prisvärd med studentrabatt på dusinhome.
Postad 29 January 2008 - 23:27
Haha jag tror du missuppfattat mig. En Y-kabel att dela varje kanal så att både Sonyn och HK´n får stereosignal. Sonyn kopplas då dom övre terminalerna och HK´n till dom undre på högtalaren. dock har jag ingen Y-kabel så det är svårt att säja hur resultatet skulle bli. Mvhjag har planer att beställa en Y-kabel och bi-ampa dessa skapelser. jag skulle sett över Proson rv4700, yamma 861, Marantz sr5002 eller möjligen också Onkyo. Men ett tips är att inhandla en förstärkare som kan utnyttja diskanterna på bästa sätt
Mvh
En y-kabel ger inte bi-ampning, den ger bi-wire. Något som jag fortfarande har svårt att se någon som helst mening med. Bi-Amp innebär att man kopplar bashögtalarna till ett slutsteg och diskant och mellanregistret till ett annat. På vissa recievrar som är 7.1 eller fler kanaler så kan man välja via menyerna att låta kanal 6 och 7 användas till att driva basarna i frontarna i ett bi-amp-system.
Bara så du har det klart för dig, detta är en vanlig missuppfattning.
Ha det!
Filippe
Postad 31 January 2008 - 15:38
Fundierar på köpa nya golvare och har fastnat mellen M65 el. M85?
Vilka ska man ha om man ska kolla på film och lite blandat musik?
Subwoofer finns 12"s infinity spelar ganska bra.
Vad tycker ni man ska satsa på?
Hoppas jag inte posta fel bara.
Mvh
Redigerat av bogdis, 31 January 2008 - 18:20.
Postad 01 February 2008 - 09:05
Postad 01 February 2008 - 12:55
Håller med fullständigt då jag tycker M-65orna har ett mer "korrekt" ljud än M-85 lutar mer åt party hållet.Har du en sub som du avser använda så finns väl ingen större anledning att betala extra för m85?
Postad 02 February 2008 - 15:04
Redigerat av Unregistered79206920, 02 February 2008 - 15:04.
Postad 04 February 2008 - 10:24
By the way - man kanske vill ha lite party, men ändå någorlunda hifi.
Postad 04 February 2008 - 13:39
Jag tycker Dynavoice M-85 låter både högt och bra. Vilka modeller som du lyssnat på piskar M-85 med hästlängder ?köp proson/cerwin vega istället om ni vill ha partyhögtlare. Piskar m-85 med hästlängder
Postad 04 February 2008 - 21:05
Postad 05 February 2008 - 06:55
Jo jag märkte det medNu har fynda lagt upp elementen till M-85 på webben, har ett par Conquest 8255 som jag brände mellenregistrena på en blöt efterfest
pratade med fynda angående reservdelar och nu har dom lagt upp dom. (Proson Conquest 8255 har samma bestyckning som M-85)
Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 05 February 2008 - 06:56.
Postad 05 February 2008 - 13:01
Postad 05 February 2008 - 14:47
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Omfoliering/Omlackering....
51 filmer
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler