* Officiell tråd - Pioneer G9
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 26 juni 2008 - 17:13

Postad 26 juni 2008 - 17:29
Nu måste det börja komma upp bilder på dessa skönheter !!!
![]()
Mvh
ehhhh
Bifogad fil(er)
Postad 26 juni 2008 - 17:33
ehhhh
Antar att Ditt Galleri kommer öka från 1 bild till många många flera

Mvh
Postad 26 juni 2008 - 18:03
Darrar till lite och hoppas att det inte betyder att brusreduceringen ger eftersläpningar som den berömda DNIe som inte gick att stänga av.
Vad säger de lärde?
Postad 26 juni 2008 - 18:10
Enator, Fanns pure med? hur är det för buzz som du oroat dig för så
Buzz nada bazzz änsålänge
Pure mode har inte hunnit än

Postad 26 juni 2008 - 18:20
Antar att Ditt Galleri kommer öka från 1 bild till många många flera
...
Mvh
Steg 3

Bifogad fil(er)
Postad 26 juni 2008 - 18:40

Ok på ca 1m avstånd ser jag inte brus på bilden

Redigerat av Enator, 26 juni 2008 - 18:42.
Postad 26 juni 2008 - 18:50
Nu är det ändrad till denna Pure mode och wow

Bifogad fil(er)
Postad 26 juni 2008 - 19:01
SD ser "perfekt" ut med hdtv-boxen. Så själva boxen är godkänd av mig

Vadå är det bara jag som skall skiva här

Finns ingen fotboll att ni skall titta på?
Redigerat av Enator, 26 juni 2008 - 18:57.
Postad 26 juni 2008 - 19:05
Kan vara precis som med övriga kastreringar (dock mindre alvarligt i detta fall) av icke-Elite, dvs att det är inte så på EU-modellerna. Även om det är så, så har så pass kvalificerade personer haft tillfälle att kolla på dessa att de (eventuella) hårdkodade brusreduceringarna inte gör annat än hjälper bilden. Jag är säker på att det skulle hojtats högljutt om de hade noterat förlorad information hos de högfrekventa detaljerna i bilden så du kan nog sluta darra.Hmm..läste att brusreduceringen är hårdkodad i Componentforum. Vad betyder det?!
Darrar till lite och hoppas att det inte betyder att brusreduceringen ger eftersläpningar som den berömda DNIe som inte gick att stänga av.
Vad säger de lärde?

Jepp, snart Ryssland - Spanien, potentiellt bästa matchen hittills, måste ses....Finns ingen fotboll att ni skall titta på?
Postad 26 juni 2008 - 19:07
in 7 stycken LX5090H och givetvis är jag nummer 8 i kön.
Men jag har en fråga, ni som väggmonterar era 50" plasma vilket avstånd från golv till
nederkant på plasman kör ni med ?
Mvh
Janne
Postad 26 juni 2008 - 19:10
Ändrade du movie läget eller? så du tycker att det ser mycket bra ut me pureDet verkar att det inte finns Pure mode.
Nu är det ändrad till denna Pure mode och wow

Med hdtv-boxen tar ca 3-4 s att bytta kanal.
SD ser "perfekt" ut med hdtv-boxen. Så själva boxen är godkänd av mig
Hmm det var ju ganska lång tid för ett kanal byte dock. Men nice att det funkar bra med CD och att vanlig SD ser bra ut

Hur e de med blotching

Postad 26 juni 2008 - 19:13
Mina vänner 3 årssökande efter en tv är över nu

Postad 26 juni 2008 - 19:18
Ändrade du movie läget eller? så du tycker att det ser mycket bra ut me pure
Hmm det var ju ganska lång tid för ett kanal byte dock. Men nice att det funkar bra med CD och att vanlig SD ser bra ut
Hur e de med blotching??
Det finns en user mode och det är det som jag ändrade till Pure Mode.
Men det är bara till jag gör en kalibrering och det beror på när Mattas kommer tillbaka från Spanien.
Ingen blotching bara svart svart svart

och ingen Robbazzing heller

Redigerat av Enator, 26 juni 2008 - 19:21.
Postad 26 juni 2008 - 19:24
Det vore trevligt om du kunde ge oss en liten minirecension av din 5090H, vad du upplever som bra och mindre bra.
Sedan undrar jag (liksom en annan herre här inne) vilken höjd (övre kanten) TV:n bör sitta på. Naturligtvis beror det på höjd på soffa/fåtölj etc men om det finns några rekommendationer, typ...
Postad 26 juni 2008 - 19:24
Är van vid alla plasmor ifrån 504 pch uppåt och den här är riktig svart när det är svart.
mvh/harry
Postad 26 juni 2008 - 19:31
Enator
Det vore trevligt om du kunde ge oss en liten minirecension av din 5090H, vad du upplever som bra och mindre bra.
Ja.... bra.... svärta svärta svärta svärta och igen svärta (bättre än min CRT som den är världen bästa CRT tv ), kontras och easy to install, hdtv-boxen, SD -tv ser mycket bra trots att jag kommer bara till på rapport med SD-tv.
När bakgrunden är svart då ser riktigt 3D ut

Mindre bra ser jag inte än kanske när jag vänjer mig vid tv:n och om den finns åter kommer jag med

Jag har inte ljud än eftersom jag måste koppla in ljudet till resivern men har inte tid med den. Vi får ser hur 5.1 ljudet fungerar.
Redigerat av Enator, 26 juni 2008 - 19:42.
Postad 26 juni 2008 - 19:43
Det svärtan samt kontrasten på denna tv som imponerar mig mest.
Grattis Enator, hoppas samma för mig snart också

Redigerat av andersos, 26 juni 2008 - 19:45.
Postad 26 juni 2008 - 19:46
Grattis Enator, hoppas samma för mig snart också
Kul att den är bättre än crt'n.
Du kommer inte ångra dig. Vi började med Sony sedan Sharp sedan G8 och nu till sitt fastnade vi på G9. Många har jag lärt känna under dessa år här i forumet.
Postad 26 juni 2008 - 19:49
Det finns en user mode och det är det som jag ändrade till Pure Mode.
Men det är bara till jag gör en kalibrering och det beror på när Mattas kommer tillbaka från Spanien.
Ingen blotching bara svart svart svart
och ingen Robbazzing heller
Ingen buzzing, SÅ ******* sweet i så fall. Jag vågar nästan inte fråga men du kan testa ganska enkelt om du har mitt buzzingproblem som jag hade med 8G. Sitt ca 3 m från sweetspot i tvn och ha huvudet rakt fram mot tv:n. Sen vänder du huvudet 90 grader mot tvn, ifall du hör ett rejält buzz som försvinner om du flyttar dig från sweetspot är det flopp som man kommer att störa sig på mer och mer.. annars FLIPP FLIPP FLIPP...
en annan fråga, det var stora problem med den inbyggda boxen i min fd 8G, bilden frös då och då, ibland var 5:e minut, ibland 1 gång i timmen. Ruskigt irriterande.. rapportera gärna om denna bugg finns kvar?
// AVUNDSJUK !!
Redigerat av Unregistered951ada42, 26 juni 2008 - 19:49.
Postad 26 juni 2008 - 19:49
Ja.... bra.... svärta svärta svärta svärta och igen svärta (bättre än min CRT som den är världen bästa CRT tv ), kontras och easy to install, hdtv-boxen, SD -tv ser mycket bra trots att jag kommer bara till på rapport med SD-tv.
När bakgrunden är svart då ser riktigt 3D utIngen buzzing ( än sålänge ), och ingen blotching heller. Varför har jag så mycket tur med elektroniks prylar?
Detta låter bra det

Kul iaf att folk börjar få sina H och att det bara är positivt än så länge !!
Postad 26 juni 2008 - 20:12
Är det alltså teoretiskt möjligt att ställa in detta med hjälp av de inställningar som finns tidigare i tråden? Vad jag menar är alltså att på Pioneers hemsida om modellerna som kommer i höst så låter det så väldigt "målande" med att gå förbi alla brusreduceringar och bildförbättringar och så vidare. Det låter som att det är något mer än bara ändra en del manuella inställningar till samma sak? Är det möjligt att göra detta och gå förbi bildförbättringar etc. med manuella inställningar i dessa G9-modeller som nu kommit ut?
I övrigt så är det ju lite synd att inställningen saknas, det betyder väl att man måste blåsa en av de manuella user-lägena på detta istället för att ha ett förval av det?
Den 6090H som Havocsi för några veckor sedan gjorde en recension på och testade, den hade väl Pure inställningen?
Postad 26 juni 2008 - 20:17
Sovrums Tvixen inkopplad och JÄKLAR vilken bra bild det är!!!
Lite tillfällig lösning med kabel dragningen...
Håller på och installerar TVersity nu, återkommer under kvällen...
Bifogad fil(er)
Postad 26 juni 2008 - 20:36
Härligt att det fungerar bra att få in CD-kanalerna! Vilken version på CA-modulen har du? Själv har jag en 4.00. Fungerar History Channel HD utan problem? Den har Humax-boxen jag har problem med.Nu är alla kanaler som jag har från CD + HD-kanaler på plats allt ser ok ut
Ok på ca 1m avstånd ser jag inte brus på bilden
Postad 26 juni 2008 - 20:38
Så då va tv upp på väggen och analog :-( tv inställd...
Ser helt enkelt bra ut from my point of view

Postad 26 juni 2008 - 20:41
Härligt

Postad 26 juni 2008 - 20:45
Ser riktigt bra ut. Något sugen att beställa en G9.

Postad 26 juni 2008 - 20:45
Ingen buzzing, SÅ ******* sweet i så fall. Jag vågar nästan inte fråga men du kan testa ganska enkelt om du har mitt buzzingproblem som jag hade med 8G. Sitt ca 3 m från sweetspot i tvn och ha huvudet rakt fram mot tv:n. Sen vänder du huvudet 90 grader mot tvn, ifall du hör ett rejält buzz som försvinner om du flyttar dig från sweetspot är det flopp som man kommer att störa sig på mer och mer.. annars FLIPP FLIPP FLIPP...
en annan fråga, det var stora problem med den inbyggda boxen i min fd 8G, bilden frös då och då, ibland var 5:e minut, ibland 1 gång i timmen. Ruskigt irriterande.. rapportera gärna om denna bugg finns kvar?
// AVUNDSJUK !!
Nej det hör jag inget men jag sitter ca 2,2m från tv:n och mitt rum är tyst tyst tyst.
Postad 26 juni 2008 - 20:50
Hoppas på att jag får mitt samtal imorgon att min har kommit.
Bara hoppas att stativet kommer också, annars blir det väl till att köra den i kartongen

Redigerat av mjp, 26 juni 2008 - 20:57.
Postad 26 juni 2008 - 21:08
Hittar ingen version på den men jag köpte den idag från K & C. Set alla H-kanaler utan problem.Härligt att det fungerar bra att få in CD-kanalerna! Vilken version på CA-modulen har du? Själv har jag en 4.00. Fungerar History Channel HD utan problem? Den har Humax-boxen jag har problem med.
hee hee själv kör jag på kartongen innan stativen kommerLåter bra att det inte är några problem.
Hoppas på att jag får mitt samtal imorgon att min har kommit.
Bara hoppas att stativet kommer också, annars blir det väl till att köra den i kartongenKan ju inte bara låta den stå och inte vara inkopplad

Postad 26 juni 2008 - 21:13
Boxen fungerar utmärkt utan problem som du nämner.en annan fråga, det var stora problem med den inbyggda boxen i min fd 8G, bilden frös då och då, ibland var 5:e minut, ibland 1 gång i timmen. Ruskigt irriterande.. rapportera gärna om denna bugg finns kvar?
// AVUNDSJUK !!
Postad 26 juni 2008 - 21:21
Mvh
Janne
Postad 26 juni 2008 - 21:35
Min kommer stå på bord och då är det ca 65cm.
Precis som för mig. Detta innebär att överkant hamnar på ca 136-138 cm. Känns lite högt! Eller?
Redigerat av Kapten Zoom, 26 juni 2008 - 21:37.
Postad 26 juni 2008 - 21:41
Precis som för mig. Detta innebär att överkant hamnar på ca 136-138 cm. Känns lite högt! Eller?
Man vänjer sig snart.
Postad 26 juni 2008 - 21:50
Finns väl inget generellt värde på det. Det handlar ju om din ergonomi. Hur hög är t.ex. din soffa eller fåtölj? Retorisk fråga!!!Men jag har en fråga, ni som väggmonterar era 50" plasma vilket avstånd från golv till
Mvh
Janne
Postad 26 juni 2008 - 22:03
För att verkligen försöka provocera det så slutade det med att jag satte på en kanal utan inställning, dvs myrornas krig och då hör jag buzzing om jag har örat ca 10-15cm från skärmen, annars inte ett dyft.
Bra nog för er som var oroliga?

Okej då lite till, den verkar spontant SJUKT BRA =)
Jag tycker mig dock se RBE på den, visste jag inte ens att man kunde göra på plasma, skumt.
Hjärnan kanske kalibrerar om synen så man slutar se det efter en stund. Mer skriverier om den imorgon om det inte blev nån knodd eller om några dagar.
Fridens liljor!
Postad 26 juni 2008 - 22:13
Jag hoppas att mina 2 år utav väntan och sökande är över snart. Skall spana in tv imorgon tänkte jag!
Mvh
Postad 26 juni 2008 - 22:33
Coolt att alla verkar nöjda. Man vill ju inte ha den fortare då om man säger så

Postad 26 juni 2008 - 22:45
Kan vara precis som med övriga kastreringar (dock mindre alvarligt i detta fall) av icke-Elite, dvs att det är inte så på EU-modellerna. Även om det är så, så har så pass kvalificerade personer haft tillfälle att kolla på dessa att de (eventuella) hårdkodade brusreduceringarna inte gör annat än hjälper bilden. Jag är säker på att det skulle hojtats högljutt om de hade noterat förlorad information hos de högfrekventa detaljerna i bilden så du kan nog sluta darra.
Jepp, snart Ryssland - Spanien, potentiellt bästa matchen hittills, måste ses.
Tack!
Fast egentligen undrar jag vad som menas med själva ordet "hårdkodad" . Betyder det att inte ens ISF-killarna kommer åt denna funktion. Eller är koden "inbränd" i något chip? Det känns på ordet som det skulle vara omöjligt att göra något åt den, ifall du förstår.
Härliga bilder killar. Man har ju lust att ta fram pluskan nu......

Finns väl inget generellt värde på det. Det handlar ju om din ergonomi. Hur hög är t.ex. din soffa eller fåtölj? Retorisk fråga!!!
jag brukar ha som regel att plasman ska hänga så att om man har fötterna på bordet, så ska plasman hänga strax ovanför "fot-linjen". Det ser lite konstigt ut med plasma som hänger högt upp på väggen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar