Dynavoice Magic C-4
(Centerhögtalare)
|
2
|
(24)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6
(Golvhögtalare)
|
1
|
(119)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-6
(Centerhögtalare)
|
4
|
(41)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger S-6
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-5
(Centerhögtalare)
|
1
|
(67)
|
1 490:- | |
Dynavoice Challenger S-5
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(55)
|
2 290:- | |
Dynavoice Challenger Sub 10
(Subwoofers)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-3 Paket
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-5
(Golvhögtalare)
|
4
|
(23)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DM-5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DC-5
(Centerhögtalare)
|
3
|
(19)
|
2 990:- | |
Dynavoice Finale Sub 10D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Tower
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-85
(Golvhögtalare)
|
1
|
(62)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition SW-10
(Subwoofers)
|
3
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Twin
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1 5.0
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65
(Golvhögtalare)
|
1
|
(159)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 8
(Golvhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 10
(Golvhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic C-4 EX
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(65)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite S-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX 5.0
|
1
|
(57)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0
|
1
|
(55)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-6
(Golvhögtalare)
|
4
|
(12)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic FX-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(32)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic LCR-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-7 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 05 February 2008 - 15:45
Postad 20 February 2008 - 18:11
Tacksam för svar
V_Persie
Postad 21 February 2008 - 10:35
Postad 21 February 2008 - 11:08
Redigerat av V_Persie, 21 February 2008 - 11:08.
Postad 21 February 2008 - 11:52
Som jag sa är även "likandne" ett subjektivt begrepp då jag tror ljudidealen ändrat sig rätt mycket. Föredrar du m65s ljud får du ju självklart bättre om du köper dem ... Sorry, men helt omöjligt att svara.
Modellbeteckningarna står rätt ofta på baksidan av högtalaren eller bakom frontskyddet.
På förwstärkaren står det ofta i fronten.
Annars får du väl lägga upp lite bilder och se om någon känner igen sakerna och vet lite mer.
Postad 21 February 2008 - 12:16
Och hur tror du ett LG färdigt hemmabiopaket står sig mot Jamo eller F-6? Tex detta
Postad 21 February 2008 - 13:10
Är det den jag tror är ljudet i sig inte så imponerande. Rätt burkigt och hängmatta, men inte särskilt mycket sjupbas. Kan det stämma? Isf får du i alla fall med m65 ett klart lyft i form av hifiparametrar. Om det då är ett ljud du gillar kan jag dock inte avgöra.
På förstärkarsidan är jag mer tveksam. Är det den jag tror så får du skaffa en ganska rejäl biostärk för att kunna mäta dig kraftmässigt. Nu behöver ju m65 inte så mycket kraft, så det kan väl vara detsamma. Däremot var den ganska varm i klangen, vilket knappast Yamahan är.
LG-paketet har enl min mening inget att hämta mot Dynavoice om du inte prioriterar utseendet högt.
Postad 21 February 2008 - 14:24
Att förstärkaren har mycket kraft vet jag. Men om man skaffar lättdrivna högtalare ska det ju inte spela någon roll hur mycket kraft en ny förstärkare har, precis som du sa. Jag vet inte om jag ska skaffa en yamaha stärkare, kanske blir en marantz, denon eller något annat. Så då kanske det blir någon liknande marantzen i ljudbild.
Att LG-paketet inte hade mycket att sätta till i ljud mot dynavoice trodde jag inte heller, ville bara vara säker. Tror du LG "champagne" 5.1 är något att ha då?
Postad 21 February 2008 - 14:50
Dessutom är det säkert 10 år sedan jag lyssnade på Jamon. Som jag sa så är dte svårt att säga vad du tycker är bättre och inte. PMa de på forumet som du kan hitta som har f6 så kanske du hittar någon som bor i närheten.
Rörande förstärkare så tycker jag att det inte spelar någon större roll vilket märke du lägger på stärken. De låter rätt lika i alla fall.
LGs paketlösningar är generellt inget som tilltalar mig, så jag är nog inte rätt person att svara.
Postad 22 February 2008 - 08:37
Postad 22 February 2008 - 13:35
Jag förstår att det är svårt att svara på om jag tycker det låter bättre, så jag ska se om jag kan åka in till hifibutiken och lyssna lite i helgen.
Postad 22 February 2008 - 14:23
Sorry en Norrlänning. Ett lappkast kan det ju vara värt. Jag har hömtat saker i Skellefteå. Det är 13 mil - enkel väg.Tack för svar. Men jag tror inte jag vill åka 12 mil för ett par f-6. Jag hittar nog några lite närmre då. Men jag behöver alltså inte kolla så mycket på märke i stärken, mest funktioner då? Behöver man ha lite finare högtalare för att man ska höra skillnad?
Jag förstår att det är svårt att svara på om jag tycker det låter bättre, så jag ska se om jag kan åka in till hifibutiken och lyssna lite i helgen.
Postad 09 March 2008 - 22:45
Jag har bestämt mig för att inhandla en ny ljudanläggning, närmare bestämt ett par golvhögtalare och en tvåkanalsförstärkare. Anläggningen, om man nu kan kalla det för det, ska endast användas till musiklyssning, vilket i mitt fall innebär mestadels rock, hårdrock och metal, men även en del mer partyaktig musik såsom dance och trance. Jag kommer använda min dator som ljudkälla och kommer enbart att spela musik i form av mp3-filer. Jag känner inget direkt behov av att kunna spela på jättehög volym, men lite tryck vill jag självklart ha. Mitt rum är ungefär 15-17 kvm.
Jag har tittat på dessa högtalare...
...som jag har tänkt driva med någon av följande förstärkare:
Om jag kan min kombinatorik så ger det mig 6 olika tänkbara setups. Vilken kommer passa mig bäst?
I högtalarvalet talar pris, storlek och utseende för F-6. Den enda fördelen med M-65 skulle väl vara ett något "bättre" ljud, men är ljudet så mycket bättre att det är värt en extra tusenlapp? Eller rättare sagt, kommer jag (med min ljudkälla och förstärkare) att kunna utnyttja M-65:orna fulla potential?
Är de förstärkare jag har räknat upp ovan tillräckliga för att driva F-6/M-65? Det lutar åt t-ampen, egentligen enbart på grund av att den är billigast. Den blir lovordad lite överallt på nätet, men det blir också Trends TA. Om jag har förstått det rätt så bygger båda två i grund och botten på samma förstärkarkrets, så det borde väl inte vara någon större skillnad? Är det motiverat att punga ut med drygt 500 kr mer för Trends TA?
Proson-förstärkaren vet jag ingenting om mer än att den finns på fynda.se, och det är där jag hade tänkt köpa högtalarna.
Det lutar alltså åt F-6 + t-amp, vilket går på mindre än 2000 kr. Det känns helt klart som ett lagom pris. Steget upp till M-65 och en Trends TA är en ganska stor prisökning upp till 3500 kr. Skulle en sådan "uppgradering" ge mig någonting, eller kan jag göra något roligare för pengarna? Jag inser att det svårt för någon annan än jag att avgöra om det "är värt det", men kom gärna med synpunkter i alla fall.
Kanske är det någon som har just en av dessa kombinationer som kan göra ett utlåtande?
Redigerat av Unregisteredd00d7de5, 10 March 2008 - 06:18.
Postad 10 March 2008 - 15:39
Snabb fråga, är det stor skillnad i bastryck mellan M-65 och M-85?
Tack på förhand!
Niklas
Postad 10 March 2008 - 15:57
Hej alla!
Snabb fråga, är det stor skillnad i bastryck mellan M-65 och M-85?
Tack på förhand!
Niklas
Det undrar jag också. Jag har M65, farsan har M85. Dock så har jag mycket mer bas än vad han har. Så rummet spelar sjukt stor roll.
Postad 10 March 2008 - 19:14
Någon som har jämfört dessa eller har en åsikt i allmänhet av vilka jag bör välja till en HK970 stärkare, lyssnar mestadels på rock/metal, en del akustiskt. "dunka dunka"-bas är INTE en prioritet.
Redigerat av Unregistered65add14e, 10 March 2008 - 19:15.
Postad 12 March 2008 - 17:55
Jag ska skaffa mig min första hemmabioanlägning och har liksom fastnat för Dynavoice.
Jag ska ha ett 5 kanalssystem för filmtittande och musiklyssning.
Vardagsrumsdelen av lägenheten är inte jättestor ca 17m2.
Grannar (främst upp och nedåt) gör att jag söker ett bra ljud även när det inte kan vara så högt.
Musiksmaken är välblandad.
Magic, Definition eller Challanger det är frågan... Finale går bort av prisskäl .
Den nya Dynamite serien har jag inte hört något alls om (utom det fynda själva säger om dem), men 8" modellen där ligger ju på samma prisnivå som ett par DF-5 och M-85, och därmed är de inte helt borträknade även om de, liksom M-85 känns lite stora.
Det jag föll för först var M-65 dark cherry, men jag ser den inte hos Fynda(?) C-5 och S-5 finns ju i den färgen.
De dubbla mellanregistren ser jag som en fördel hos den modellen.
De senaste dagarna har även Magic paketet kommit in i funderationerna, efter att varit så gott som uteslutna från början.
Det jag lutar mot mest just nu är nog ändå Definition, men med c1 eller troligare s4 som surround, dels för att få ner priset en aning, dels för storleken på DM-5.
Vad som ska driva hela härligheten är inte i dagsläget bestämt, men jag är öppen för förslag.
Att det ska saknas en del bas i botten får väl en djupgrävande men inte nödvändigtvis högljudd sub råda bot på. (Där har ju definition en som matchar utseendet, även om utlåtandena om den inte är sådär jättemånga).
Jag bor långt från Falkenberg så någon provlyssning lär bli svår att genomföra.
Kommentarer? Vill ni veta något mer för att hjälpa mig välja så är det bara att fråga
/ J S.
Postad 13 March 2008 - 17:22
Har haft dem i 3 dagar så jag håller på att spela in dem. Diskanten är mjuk o lite varm eler hela ljudet ifrån högtalaren är fyllig. Tycker redan nu att de spelar bättre än QLN 604 mkII som jag hade tidigare i alla fall på låg nivå. Har inte spelat högt med dom än. Det som var jobbigt på qln:en var dess diskant (ljus o vass)
Kan verkligen rekommendera dessa!
Postad 16 March 2008 - 22:33
Postad 16 March 2008 - 22:36
Står även på sidan att dom kommer in i mars/april. Eftersom jag har beställt ett par M-65'or så ringde jag dom idag och frågade. Martin som jag pratade med kunde inte ge exakt datum, men gissade på 2-3 veckor till.
Postad 17 March 2008 - 18:23
Postad 17 March 2008 - 18:37
Postad 17 March 2008 - 19:48
Har någon lyssnat på dom? har inte möjlighet att provlyssna själv...
Postad 17 March 2008 - 20:19
Frontar: Dynavoice Definition
Center: Definition
Satelliter: 2 x Challenger S5 (totalt 4 för 7.1 system, 6.1 i praktiken...)
Sub: Definition SW10
Receiver: Yamaha RX-V661
Vill ha lite mindre satelliter (än definition) av främst estetiska skäl...
Ett ok paket eller är det något som bör uppgraderas/nedgraderas/omprövas?
Tacksam för kommentarer...
Postad 17 March 2008 - 22:39
Har uppfattat att definition är något mer detaljerade medan dynamite har mer kraft. Föredrar det förstnämnda men är öppen för förslag. Finns ju inte någon center för dynamite ännu så oavsett måste man ju vänta... Jag har tänkt mig följande paket, som enbart kommer att användas för hemmabio, och tar tacksamt emot kommentarer från personer som är mer initierade:
Frontar: Dynavoice Definition
Center: Definition
Satelliter: 2 x Challenger S5 (totalt 4 för 7.1 system, 6.1 i praktiken...)
Sub: Definition SW10
Receiver: Yamaha RX-V661
Vill ha lite mindre satelliter (än definition) av främst estetiska skäl...
Ett ok paket eller är det något som bör uppgraderas/nedgraderas/omprövas?
Tacksam för kommentarer...
Jag är inte 100% på detta men har inte Dynavoice-subben fått rätt dålig kritig, eller? (jämfört med prylar för samma pris)
Postad 18 March 2008 - 09:03
Som jag förstått saken gällde den kritiken Challanger-subben och inte nuvarande subbar ur Definition- och Finaleserierna.Jag är inte 100% på detta men har inte Dynavoice-subben fått rätt dålig kritig, eller? (jämfört med prylar för samma pris)
Men jag har faktiskt inte sett så många omdömen om dem. Och har jag nu missuppfattat så peka mig gärna åt rätt håll, i ljudköpartankar som jag ju är!
/ J S.
Postad 19 March 2008 - 18:20
Även jag har blivit mycket intresserad av Dynavoice Challenger M-65+S-5+C-5 kitet, och tänkte driva dom med en Yamaha RX-V461. Är dock VÄLDIGT osäker på vilken subwoofer jag ska ha i dom lägre prisklasserna. Behöver nog inget maffigt, då rummet jag ska ha grejerna i är 15kvm och kommer vara stängt, samt att jag ser väldigt mycket sent på natten.
Proson, kan dom inte mäta sig alls med Dynavoice i dessa prisklasserna?
Postad 24 March 2008 - 17:08
Nu ska jag dra ett par små högtalare in till köket från vardagsrummet också, och fick syn på Dynavoice Comet. Någon som vet om de är lika prisvärda som Magic? Låter de nå vättigt, för att bara spela lite musik i köket med?
Postad 25 March 2008 - 14:18
Vad är dom allmäna åsikterna om Finale och Definition subbarna från Dynavoice?
Även jag har blivit mycket intresserad av Dynavoice Challenger M-65+S-5+C-5 kitet, och tänkte driva dom med en Yamaha RX-V461. Är dock VÄLDIGT osäker på vilken subwoofer jag ska ha i dom lägre prisklasserna. Behöver nog inget maffigt, då rummet jag ska ha grejerna i är 15kvm och kommer vara stängt, samt att jag ser väldigt mycket sent på natten.
Proson, kan dom inte mäta sig alls med Dynavoice i dessa prisklasserna?
Jag tror inte du du kommer behöva någon subb alls i det rummet om du har M65 frontarna, det är bra kräm i dem. Har själv 5.1 system med m65, c5, c6 och sw-10 från dynavoice. Har dock funnit att jag mer och mer bara har frontarna på även när jag kollar på film för det låter helt enkelt bättre så (har dock akustrikreglerat rummet en del för musiklyssning vilket nog ger frontarna ett lite orättvist övertag mot resten av systemet).
Postad 25 March 2008 - 17:36
skulle inte bli förvånad om det satt samma diskant i dom. Funderar lite om inte S-4 är lite överlägsen comet i både ljud/bygg-kvalitet ?Ny på denna tråden... men är sedan ett halvår tillbaka mycket nöjd Dynavoice Magic användare!
Nu ska jag dra ett par små högtalare in till köket från vardagsrummet också, och fick syn på Dynavoice Comet. Någon som vet om de är lika prisvärda som Magic? Låter de nå vättigt, för att bara spela lite musik i köket med?
Postad 25 March 2008 - 22:12
Postad 25 March 2008 - 22:43
Är påväg att köpa dynavoice f-6, c-4 och s-4. Jag tänkte driva dessa med yamaha rx-v461. Behöver man en bas till eller räcker det med basen från f-6 orna? Det kommer endast att användas till filmtittande och tv-spel.
Du behöver definitivt bas till. Misstolka mig rätt, F6 levererar bas, men det finns ett skäl till att det finns ett LFE-spår på filmer, det är till för subben
Postad 25 March 2008 - 23:46
// WH.
Postad 26 March 2008 - 10:22
Den är slätHar en fråga om dynavoice f-6. Undrar om fanéren på Calvados är helt slät eller om den är "rynkig"
![]()
// WH.
Postad 26 March 2008 - 15:55
Nu måste nog alla svar man kan önska sig finnas i denna tråden va?
Nja, tror jag inte. Eller?
Finns det någon impendanskurva på M65 resp. M85?
Postad 26 March 2008 - 16:17
Postad 26 March 2008 - 16:25
Postad 03 April 2008 - 15:58
skulle inte bli förvånad om det satt samma diskant i dom. Funderar lite om inte S-4 är lite överlägsen comet i både ljud/bygg-kvalitet ?Ny på denna tråden... men är sedan ett halvår tillbaka mycket nöjd Dynavoice Magic användare!
Fast jag tycker S-4orna är lite stora. Comet verkar iaf betydligt anständigare stl på! någon som kan bekräfta?
Postad 03 April 2008 - 16:52
Är du ute efter små högtalare så är ju
Postad 04 April 2008 - 10:14
Stärkare - Sony STR-DA1200ES
Front - M-65, M-85 eller DF-5
Center - DF-5 (förmodligen)
Surround - F-6
Bak - F-6
Sub - XTZ 99 W12
Detta skulle få duga i några år så jag hinner fixa systemet i vardagsrummet (5x7m2) som bli:
Stärkare - Onkyo TX-SR875
Front - XTZ 99.36
Center - XTZ 99.25
Surround - XYZ 93 WMT
Sub - XTZ 99 W12
Tacksam för alla ideer och synpunkter.
Postad 05 April 2008 - 15:33
Postad 06 April 2008 - 02:22
Båda bedömmer jag som mycket musikaliska. Killen som köpte mina M-85or bytte upp sig från Sonab och det säjer ju en liten del om dess potential.
Varför har jag då haft 3par Dynavoice högtalare ? Jo för finns ingen högtalare som varit lika underhållande som jag lyssnat på tidigare. Personligen prioriterar jag det högre än analys, korrekt ljud, basmängd... även om Dynavoice kan utmärka sig på det med.
Jag svara gärna på fler frågor angående Dynavoice - Definition, M-85 challenger serien, Finale 10 twin. mvh
Postad 06 April 2008 - 14:03
Postad 06 April 2008 - 17:53
http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1530
Givetvis ska jag köpa en sub till det också.
Det är främst tänkt att andvända till film, men även musik.
Postad 06 April 2008 - 18:06
Någon som har synpunkter på detta paket?
Ett kanonval!
Postad 06 April 2008 - 18:22
Någon som har synpunkter på detta paket?
Ett kanonval!
Jäkligt billigt.
Postad 07 April 2008 - 20:28
Som du säkert vet så finns inte alla varor som du beställt hemma i lager.
När varan/varorna kommer hem i lager så kommer vi att meddela dig,
för att se att du fortfarande är intresserad.
Vi skickar inget förrän du blivit meddelad och du godkännt detta.
Varan beräknas komma hem om cirka 1-2 månader.
Annars kan vi rekommendera Dynavoice Dynamite 8 som funkar bra ihop med S-6 och C-6
Postad 07 April 2008 - 20:49
fick just mail av fynda ang min beställning av m85 black(5.0 paket):
Som du säkert vet så finns inte alla varor som du beställt hemma i lager.
När varan/varorna kommer hem i lager så kommer vi att meddela dig,
för att se att du fortfarande är intresserad.
Vi skickar inget förrän du blivit meddelad och du godkännt detta.
Varan beräknas komma hem om cirka 1-2 månader.
Annars kan vi rekommendera Dynavoice Dynamite 8 som funkar bra ihop med S-6 och C-6
1-2 månader verkar tyvärr vara Fyndas standardsvar. Jag fick detta besked då jag frågade om svarta definitionhögtalare, i januari...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Omfoliering/Omlackering....
14 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?