Dynavoice Magic C-4
(Centerhögtalare)
|
2
|
(24)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6
(Golvhögtalare)
|
1
|
(119)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-6
(Centerhögtalare)
|
4
|
(41)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger S-6
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-5
(Centerhögtalare)
|
1
|
(67)
|
1 490:- | |
Dynavoice Challenger S-5
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(55)
|
2 290:- | |
Dynavoice Challenger Sub 10
(Subwoofers)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-3 Paket
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-5
(Golvhögtalare)
|
4
|
(23)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DM-5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DC-5
(Centerhögtalare)
|
3
|
(19)
|
2 990:- | |
Dynavoice Finale Sub 10D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Tower
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-85
(Golvhögtalare)
|
1
|
(62)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition SW-10
(Subwoofers)
|
3
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Twin
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1 5.0
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65
(Golvhögtalare)
|
1
|
(159)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 8
(Golvhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 10
(Golvhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic C-4 EX
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(65)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite S-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX 5.0
|
1
|
(57)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0
|
1
|
(55)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-6
(Golvhögtalare)
|
4
|
(12)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic FX-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(32)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic LCR-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-7 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 21 July 2008 - 23:20
Postad 18 August 2008 - 17:07
Postad 19 August 2008 - 18:03

Nu har uppgraderingen av vår mest populära högtalare - Dynavoice Magic F-6 - anlänt!
När Dynavoice Magic F-6 kom så gick den direkt upp bland våra storsäljare, och efter att hifi-tidningarna testat den, så var 1:a platsen given. Nu har vi tagit steget längre och uppgraderat den till att bli ännu bättre.
Uppgraderingarna är följande:
- Bättre finish, blankare och tjockare folie.
- Lite djupare låda, för djupare bas
- Förbättrade element och separata mellanregister och bas
- Förbättrat delningsfilter och inre kablage.
Trots alla förbättringar, så har vi lyckats att hålla priset så pressat som möjligt. Vi vågar lova att du inte får lika mycket för pengarna någon annanstans.
Specifikationer Dynavoice Magic F-6 EX:
Lådkonstruktion:
2 x basreflex bakåt (en dämpad från start)
Extra fin Guldplätterad terminal
Bestyckning:
1” Superaudio-Diskant
6,5-tums Mellanregister
6,5-tums Bas
Impedance:
4-8 Ohm
Frekvensområde:
28-32 000 Hz (- 3 dB)
Känslighet:
92 dB
Max Effekt:
125 W
Storlek (H x B x D):
981 x 199 x 291 mm
(utan galler och spikes)
Vikt:
15 kg / styck
Postad 19 August 2008 - 19:36
Paket: 2495:- http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3333
Frontar: 1495:- http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3330
Center: 595:- http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3332
Satelliter: 695:- http://www.fynda.se/...hp3?prodid=3331
Postad 20 August 2008 - 12:52
Jag mejlade fynda...de kommer även en uppgraderad M-65 vid namn M-65 EX.....dock ingen M-85 som ersätts med Dynamite.
Postad 20 August 2008 - 20:59
Men hur är dom till akustisk musik? När man läser recensionen på fynda så låter det nästan som att det skulle vara nå PA-monster som man kör grannarna ur huset med.
Postad 20 August 2008 - 23:12
Postad 21 August 2008 - 09:33
Postad 21 August 2008 - 18:15
"Kan ni köra ut idag?" "IDAG!? Nej"
"Kan ni köra ut ikväll?" "*ringer och kollar* nej det går inte"
"oookej, jag är hemma imorgon eftermiddag vid 16, då går det bra" "Du måste vara hemma hela dagen mellan 8-16"
"Kvällsleveransen då?" "Det är bara på tisdag och torsdag"
"Jaha, på tisdag kväll då, går det?" "*ringer och kollar* ja det ska gå"
Service.
Postad 21 August 2008 - 18:23
Slog till på Magic F-6 EX nu.
Nu måste jag bara vänta tills på tisdag kväll för att posten ska köra ut grejorna till mig... Jobbig väntan!
"Kan ni köra ut idag?" "IDAG!? Nej"
"Kan ni köra ut ikväll?" "*ringer och kollar* nej det går inte"
"oookej, jag är hemma imorgon eftermiddag vid 16, då går det bra" "Du måste vara hemma hela dagen mellan 8-16"
"Kvällsleveransen då?" "Det är bara på tisdag och torsdag"
"Jaha, på tisdag kväll då, går det?" "*ringer och kollar* ja det ska gå"
Service.
Öh åk till posten och hämta?
Postad 21 August 2008 - 19:49
Öh åk till posten och hämta?
Högtalarna står på en pall på någon postterminal, sen har jag ingen bil heller, därför jag ville ha hemkörning från början.
Postad 21 August 2008 - 20:24
Högtalarna står på en pall på någon postterminal, sen har jag ingen bil heller, därför jag ville ha hemkörning från början.
Japp det gör dom alltid, den närmast dej.
Har man kollinummer och leg är det bara att gå in och hämta dom.
Nog känner du någon med bil eller?
Postad 13 September 2008 - 09:41
Sony systemet jag har nu: Sony PASCAL VE 835 ED
Är intresserad av dessa:
Frontar: https://www.prisjakt...ukt.php?p=27539
Center: https://www.prisjakt...ukt.php?p=31524
Subwoofer: http://www.fynda.se/...hp3?prodid=2966
+ Samma frontar som satelitter: https://www.prisjakt...ukt.php?p=27539
Jag lyssnar en hel del på musik men till 90% är det film som gäller skall tilläggas. Kom gärna med förslag och ideer.
(Tanken är att jag skall ha svart pianolack.. så det passar in till min LG42LY95)
Redigerat av Sidzzon, 13 September 2008 - 09:47.
Postad 18 September 2008 - 15:56
Eller "beräknas komma i början av oktober"...Nu har Dynamite centern o bak högtalarna kommit
Toppen av centern ser ju lite mysko ut! Eller har de bara lagt frontgallret ovanpå?
/ J S.
Postad 18 September 2008 - 16:55
Näe, den ser ut sådär. Skulle vilja höra detta paket vs Dynavoice M-85 paketet in action i olika ljudmoment.Eller "beräknas komma i början av oktober"...
Toppen av centern ser ju lite mysko ut! Eller har de bara lagt frontgallret ovanpå?
/ J S.
Undrar om det är SW-10 subben som kommer vara passande till paketet eller om det kommer en ny, skulle gissa på det först nämnda
Postad 03 October 2008 - 21:00
Jag har planerat att köpa Dynavoice Challenger M6.5 med en Proson RV 2050 reciver till (finns ett paket på fynda).
Någon som har denna kombination? Hur fungerat det isåfall?
Hörde även via mejl att Dynavoice är pågång med en ny serie, någon som vet något om det?
Postad 04 October 2008 - 11:05
Ny serie, kan det inte handlat om Dynamite serien då ?Jag är ny här på forumet, verkar riktigt trevligt
![]()
Jag har planerat att köpa Dynavoice Challenger M6.5 med en Proson RV 2050 reciver till (finns ett paket på fynda).
Någon som har denna kombination? Hur fungerat det isåfall?
Hörde även via mejl att Dynavoice är pågång med en ny serie, någon som vet något om det?
Postad 05 October 2008 - 12:29
På jakt efter ett par fräscha frontar, budgeten är begränsad men gillar ljudet i polarens Dynavoice Magic F-6,
nu ser jag att det finns Dynavoice Magic F-6 EX, men har även tittat till M65orna och även sett att det ska komma M65EX.
I dagsläget har jag detta Proson Reality Sat 31 5.1, och är faktiskt nöjd, men det är givetvis alldeles för klent vad gäller musik..
Jag lyssnar på väldigt blandad musik, allt från Metallica, Hardcore Superstar -> till Infected Mushroom och Dumonde. Har en YAMAHA RX-V650 som jag tycker fungerar bra.
Hur presterar dessa olika högtalare? Är M65 värd 500kr mer?
Hur har ni resonerat, tack till ett grymt forum.
Redigerat av alexx86, 05 October 2008 - 12:36.
Postad 05 October 2008 - 14:13
Det som framförallt är bättre (enligt mig då) är ingen skrikande diskant, mycket kraftfullare och djupare bas, mer rent ljud överlag. Sen går det spela högre också..
Postad 05 October 2008 - 18:53
M65 är mycket bättre än F6 på alla fronter, jag har haft båda modellerna. F6 är verkligen inte fy skam för pengarna, men M65 är så pass mycket bättre att det inte ens är ett val i mitt tycke
Det som framförallt är bättre (enligt mig då) är ingen skrikande diskant, mycket kraftfullare och djupare bas, mer rent ljud överlag. Sen går det spela högre också..
Någon som vet något om M65 EX?
Postad 08 October 2008 - 11:01
Någon som vet något om M65 EX?
mailade fynda för en dryg månad sedan om dessa.
Och de hade vid tillfället inte så mkt information att ge förutom att de väntades få in dessa nnågång under hösten/vintern.
Jag väntar med spänning för det blir förmodligen dessa högtalare jag kommer köpa till min anläggning
Postad 10 October 2008 - 18:08
Hade vart kul att lyssna lite.
Postad 23 October 2008 - 12:23
Men jag är även inne på Valutronic SQ-50:
http://www.valutronic.se/sq-50.html
Vilken ska jag välja? Vilken ger mest ljud för pengarna?
Postad 24 October 2008 - 04:57
En skaplig skildnad när det gäller pris per element. Har dock ingenaning hur dom ljudmässigt står emot varann men jag tror M-65 har hägre kapacitet när det gäller basmängd och ljudvolym. Dessutom leveras dom i en rejäl färdig högtalarlåda, valutronics får du bygga själv om jag inte är helt fel ute ?Är väldigt sugen på att köpa M-65.
Mvh Mydynavoice
Postad 25 October 2008 - 16:23
Det blir ungefär samma pris per högtalare. Och du har rätt i att jag får bygga SQ50'na själv.En skaplig skildnad när det gäller pris per element. Har dock ingenaning hur dom ljudmässigt står emot varann men jag tror M-65 har hägre kapacitet när det gäller basmängd och ljudvolym. Dessutom leveras dom i en rejäl färdig högtalarlåda, valutronics får du bygga själv om jag inte är helt fel ute ?
Mvh Mydynavoice
Jag undrar om det är värt att bygga SQ50? Eller kommer jag bli nöjd med ljudet med M-65.
Det är mina första riktiga högtalare jag ska införskaffa, så jag är nybörjare.
Postad 27 October 2008 - 09:38
Postad 27 October 2008 - 12:32
köpte Supra 2.5mm till frontarna som jag ska bi-wire och center
Och Supra 1.6 till surround
Detta borde väl vara ett rätt bra val?
Postad 27 October 2008 - 13:01
Postad 27 October 2008 - 16:06
Jag är övertygad om att du inte hör skillnad mellan dessa och nadra i ett blindtest.
(Jag har kört med bl.a. 3.4 till m65)
Det är väl förmodligen så
Däremot så hörde jag att själva tjockleken på kabeln kunde göra desto större skillnad.
Postad 27 October 2008 - 16:09
Postad 27 October 2008 - 16:14
Ja supra 3.4 har väl ledare av silver? borde föra strömmen bättre än koppar
Men det spelar ingen roll.
Postad 27 October 2008 - 16:26
Men det spelar ingen roll.
Kan du förklara?
Är inte så insatt med kablar
Postad 27 October 2008 - 16:32
Koppar är en mycket bra ledare och har få förluster osv.
Postad 27 October 2008 - 16:37
Kan du förklara?
Är inte så insatt med kablar
Har man tillräckligt grov kabel så fungerar det som det ska. Det spelar ingen roll om du har guldplätterade kontakter, eller silverkablar. Det är andra saker i kedjan som sätter gränser i ljudet före kablarna; källan (mp3? flac? cd?), försteg, slutsteg, signalväg (digital? analog?), rummet (glöms ofta bort, är nog viktigast) etc.
Postad 27 October 2008 - 16:40
Man kan teoretisera fram och tillbaka för och mot. Utan att "flejma" hela tråden med kabelsnack så konstaterar jag att jag kört m65 med ganska mycket olika förutsättningar. Högtalarna har väldigt många fördelar och jag tvekar inte att föreslå dem till höger och vänster MEN enligt min mening är de långt ifrån något analysinstrument för övriga komponenter. Därför hävdar jag att jag är mycket skeptisk mot den som påstår att denne kan höra skillnad mellan två olika kablar i en blindtest med denna uppsättning. (Förutsatt att det är någorlunda vettiga kablar och inga som medvetet färgar.)Ja supra 3.4 har väl ledare av silver? borde föra strömmen bättre än koppar
Jag säger därför - har man inga eststeiska eller image-orsaker - gå på det som är billigt.
Postad 27 October 2008 - 17:29
Är väldigt sugen på att köpa M-65.
Jag har byggt sq50-c1 samma men med uppåtriktade element, och jag har även ett par m-65. kan säga att bas kommer du inte bli besviken på i varken sq-50 eller m-65. M65 är lite mer party och film ioch med att de är mycket mer lättdrivna än sq, men har du en riktigt bra förstärkare med kräm i så är det nog vilket som. Men jag kan säga att jag faktiskt föredrar mina sq50 c1 framför m-65. Grymt djup och ren bas. Men smaken är ju som baken.
Dock vill jag verkligen slå ett slag för valutronic, de gör riktigt bra högtalare för prisklassen och om de kan slåss i ännu högre prisklasser får ni själva avgöra.
I mitt galleri finns bild på mina sq50-c1
Postad 27 October 2008 - 18:09
Det är alltid svårt att veta om någon annan blir nöjd då man inte känner denne och dennes referenser och behov. Jag har hittills inte hört talas om någon som är "nybörjare" och bara haft billiga/enkla högtalare som INTE varit nöjd med m65. Att många sedan blir så fast att de enare vill gradera upp till annu bättre är kanske en annan fråga ...
Det lutar mer och mer åt M-65. Tror faktiskt inte jag märker skillnad.
Jag har byggt sq50-c1 samma men med uppåtriktade element, och jag har även ett par m-65. kan säga att bas kommer du inte bli besviken på i varken sq-50 eller m-65. M65 är lite mer party och film ioch med att de är mycket mer lättdrivna än sq, men har du en riktigt bra förstärkare med kräm i så är det nog vilket som. Men jag kan säga att jag faktiskt föredrar mina sq50 c1 framför m-65. Grymt djup och ren bas. Men smaken är ju som baken.
Dock vill jag verkligen slå ett slag för valutronic, de gör riktigt bra högtalare för prisklassen och om de kan slåss i ännu högre prisklasser får ni själva avgöra.
I mitt galleri finns bild på mina sq50-c1
Jag är mer inne på partyhögtalare, eller om man ska säga musik-högtalare.
Lyssnar mycket på techno, trance, house osv, och då tvivlar jag på att det blir någon skillnad.
SQ50 låter som de är till för finsmakaren som lyssnar på klassisk musik och väldigt kräsen när det gäller detaljrikedom?
Du säger att M-65 är mer lättdrivna, hur vet du det? Har du testat eller har du nån källa?
Har inte införskaffat mig förstärkaren än, men jag tänkte köpa en begagnat för 1500-2000 kr, borde väl gå att fynda på en bra surroundreciever då?
Postad 27 October 2008 - 18:17
Gjorde en gämnförelse direkt nu. Växlade mellan A,B direkt kan säga att m65 gav mer bas, dock fick man med lite av det man inte vill ha heller. Sq låter klarare och mer exakt.
Redigerat av wictor, 27 October 2008 - 18:45.
Postad 27 October 2008 - 20:26
Okey. Jo alltså jag har både hört att de är lätt drivna och efter att kopplat på mina sq50 - c1 har jag också förstått detta. Man får höja volymen mer på sq för att komma upp i samma ljudnivå som m-65. Lovar att du kommer bli jättenöjd med m-65 men ska bara säga att efter att lyssnat på infected med mina sq.. heheh rysningar!
.
Gjorde en gämnförelse direkt nu. Växlade mellan A,B direkt kan säga att m65 gav mer bas, dock fick man med lite av det man inte vill ha heller. Sq låter klarare och mer exakt.
Ahhh, Infected Mushroom... får rysningar oavsett högtalare
Det man inte vill ha? Menar du att volymen kompenserar ljudkvaliteten?
Det låter på dig som att SQ50 är bättre högtalare. Är det stor skillnad på ljudet?
Skulle du märka skillnad på ett blindtest?
Hade vart roligt om du kunde fråga någon du känner ifall de är med på ett blindtest, och utan att påverka personen fråga vilket som lät bäst. Personen ska helst inte veta vad högtalarna kostar eller något sånt. Gärna en nybörjare eller "svennson".
Postad 27 October 2008 - 21:25
Postad 28 October 2008 - 07:50
MDF:
Både vi och flera kunder har gjort direkta lyssningsjämförelser mellan lådor av byggspånskiva och lådor av MDF. Och kommit fram till precis samma sak: Även MDF ger sämre ljud än vanlig byggspånskiva. Det är inte lika illa som masonit, men i alla fall: Svagare bas, framförallt i övre basregistret där MDF vibrerar för mycket, och (konstigt nog) både litet hårdare mellanregister och mera återhållsam närvarokänsla (!).
Jag skrattar så jag får ont i magen.
Efter att ha sett deras sida och läst det som skrivits så har jag svårt att ta dom seriöst. Nej, jag vet vad jag hade valt, och inte är det "SQ50" eller vad dom heter.
Postad 28 October 2008 - 13:32
Efter att ha sett deras sida och läst det som skrivits så har jag svårt att ta dom seriöst. Nej, jag vet vad jag hade valt, och inte är det "SQ50" eller vad dom heter.
Vad är det som är så roligt med det? Har du också testat MDF mot spånskiva?
Postad 28 October 2008 - 14:06
Du hör säkert skillnad om du tar dig tid att jämföra, men däremot är det tveksamt om du tycker skillnaden spelar dig någon roll.Det lutar mer och mer åt M-65. Tror faktiskt inte jag märker skillnad.
Postad 28 October 2008 - 14:55
Ja vem i h-e skulle få för sig att bygga en låda i masonit?
Postad 28 October 2008 - 17:26
Finner det ganska olustigt? Som tidigare sa här, har du testat att bygga i spån och gämnfört mot mdf? Mdf har en högre klang än spån. Det är därför spånskiva används när man tex bygger studior. (självklart dämpas det med annat också men. )http://www.valutronic.se/sq-50.html
Postad 28 October 2008 - 18:13
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Omfoliering/Omlackering....
80 bilder
1 film

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?