* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
3224 svar till detta ämne
Postad 21 November 2007 - 19:56
erlandi
-
erlandi
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Är det mycket bättre ljudkvalitet på en Squeeze än om jag kör optisk ut från Mac Minin?
Jag har ingen Mac mini, så jag vet egenligen inte hur bra ljudkvalitet det är på den. Men till att börja med så tror jag du måste tala om vad du kommer att ha på den andra sidan optiska kabeln, det blir viss skillnad om du kopplar den till en riktig DAC eller till en vanlig förstärkare. Inte för att jag jämfört själv, men jag har hört andra som sagt det. Hur som helst så skall du nog också fundera på vad "mycket bättre" innebär. Vissa tycker inte det är mycket bättre med CD än med 128kbit MP3, medan andra tycker det är gigantisk skillnad. Ljudkvaliteten från en SqueezeBox kan nog jämföras med ljudkvaliteten från en CD spelare för några tusen kronor. Användarvänligheten på SqueezeBox'en är dock mycket bättre än en CD-spelare. Andra fördelar med Squeezen kontra uppsättningen ovan? Kan komma åt musiken via Nas om datorn/datorerna är avstänga är givet. Men sen då? Jag är sugen på att köpa en Squeeze också så övertyga mig gärna! Frågan är väl dock om jag behöver det när jag skall krypa till korset.... 
- Alla i rummet kan se vad som spelas på SqueezeBox'ens display - SqueezeBoxen är knäpptyst eftersom den inte har några rörliga delar, datorn/NAS kan stå i ett annat rum - Ljudkvaliteten är sannolikt bättre med SqueezeBoxen, jag är dock inte säker på att den är mycket bättre. Sen kan du ju också köpa både och, en SqueezeBox för lyssnandet hemma med en Mac mini att köra SlimServer och iTunes på, sen en iPod Touch när du vill ta med dig musiken utanför huset. Det lär också med hyffsat stor säkerhet komma bra lösningar för att kunna välja låtar på SlimServer via en iPod Touch. Just precis nu fungerar det dock inte helt optimalt. SqueezeBoxen var häftig när man packade upp den, men iPod Touch'en var mycket häftigare.
Postad 21 November 2007 - 20:00
erlandi
-
erlandi
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Lite rykten (och bilder) på eventuell ny SqueezeBox: http://216.239.59.10...C...;cd=8&gl=ukFör er som inte kan franska (som mig) så finns ju alltid babelfish.altavista.com Fjärren ser ut i pincip exakt som den prototyp Logitech för närvarande beta testar.
Postad 21 November 2007 - 22:40
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Lite rykten (och bilder) på eventuell ny SqueezeBox: http://216.239.59.10...C...;cd=8&gl=uk
För er som inte kan franska (som mig) så finns ju alltid babelfish.altavista.com
Fjärren ser ut i pincip exakt som den prototyp Logitech för närvarande beta testar.
Spännande! Jag lägger in det här. Babelfish: french -> english Here finally a new product in the range Logitech Squeezebox! Very few infos for the moment filtered if it is not that this product will be present at next THESE of Las Vegas at the beginning of January 2008. Squeezebox Duet is a unit made up of an audio footbridge (identical to traditional Squeezebox but without bill-poster) and of a remote control with bidirectional color screen posting the infos library or the jackets. It is imagined that one will be able to place several Duet in various parts which one will control with only one remote control. Remains to know if Duet is compatible with Squeezebox the preceding ones to increase its audio network synchronized by mixing Duet and "old hand" Squeezebox?
071113_3.jpg 35.75K
4 Antal nerladdningar
Postad 22 November 2007 - 18:39
Unregistered3bf8f5bc
-
Unregistered3bf8f5bc
-
Användare
-
-
161 inlägg
Inte för att jag egentligen har en aning men man kan ju alltid spekulera lite.
Jag är extremt tveksamt till att nästa version enbart skulle ha display på fjärren som bilden ovan visar. Det skulle ju bli ett stort steg tillbaka enligt mig. Om fler i ett rum vill se vilken låt som spelas får man ju skicka runt fjärren.
Redigerat av Unregistered3bf8f5bc, 22 November 2007 - 18:40.
Postad 22 November 2007 - 18:46
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3037 inlägg
Postad 22 November 2007 - 19:01
erlandi
-
erlandi
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Inte för att jag egentligen har en aning men man kan ju alltid spekulera lite. Jag är extremt tveksamt till att nästa version enbart skulle ha display på fjärren som bilden ovan visar. Det skulle ju bli ett stort steg tillbaka enligt mig. Om fler i ett rum vill se vilken låt som spelas får man ju skicka runt fjärren.
Jag håller med, som jag ser det är det två saker som gör SqueezeBox'en unik: - Displayen - Ljudkvaliteten Tar de bort displayen så försvinner en av sakerna som gör den unik. Samtidigt kan jag förstå om de vill ta bort displayen för att det är tydligen den dyraste komponenten i SqueezeBox'en. En gissning är att de kanske skulle kunna sälja den nya enheten utan display + nya fjärren till ungefär samma pris som tidigare på detta sätt. Men jag är också skeptisk, jag skulle personligen aldrig byta ut min SqueezeBox med display mot en utan display.
Postad 23 November 2007 - 12:44
Pjn
-
Pjn
-
Användare
-
-
242 inlägg
I Januari. :-( Jag som hade hoppats på jul. Jobbigt att vänta, köper snart en ändå.
Postad 23 November 2007 - 18:05
erlandi
-
erlandi
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
I Januari. :-( Jag som hade hoppats på jul. Jobbigt att vänta, köper snart en ändå.
Skall den presenteras på en mässa i Januari så lär det dröja ytterligare några månader innan den finnas att köpa här i Sverige, så räkna inte med att du kan köpa den i butik i Sverige redan i Januari. Det är absolut inget fel på den existerande SqueezeBox'en, så köper man en sån nu gör man inget dåligt köp. Det kommer alltid en ny produkt om några månader, så skall man vänta på den får man inte göra annat än vänta.
Postad 24 November 2007 - 10:30
Pjn
-
Pjn
-
Användare
-
-
242 inlägg
Så sant. Har sugit på karamellen länge.
Postad 24 November 2007 - 16:11
Unregisteredea4970c4
-
Unregisteredea4970c4
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Lite rykten (och bilder) på eventuell ny SqueezeBox: http://216.239.59.10...C...;cd=8&gl=uk
För er som inte kan franska (som mig) så finns ju alltid babelfish.altavista.com
Fjärren ser ut i pincip exakt som den prototyp Logitech för närvarande beta testar.
Spännande! Jag lägger in det här.
Babelfish: french -> english
Here finally a new product in the range Logitech Squeezebox! Very few infos for the moment filtered if it is not that this product will be present at next THESE of Las Vegas at the beginning of January 2008. Squeezebox Duet is a unit made up of an audio footbridge (identical to traditional Squeezebox but without bill-poster) and of a remote control with bidirectional color screen posting the infos library or the jackets. It is imagined that one will be able to place several Duet in various parts which one will control with only one remote control. Remains to know if Duet is compatible with Squeezebox the preceding ones to increase its audio network synchronized by mixing Duet and "old hand" Squeezebox?
071113_3.jpg 35.75K
4 Antal nerladdningar
ööhh skulle man inte kunna köpa den nya fjärren separat? och köra på sin gamla SB? VIlket skit om det inte är display på SB4 .....Gubbarna på Logitech har sagt sitt. Oj vad grymt det skulle vara med en SB med Oled display som visade album art osv, som det där optimus tangentbordet som kostar 10K
Postad 26 November 2007 - 18:54
erlandi
-
erlandi
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
ööhh skulle man inte kunna köpa den nya fjärren separat? och köra på sin gamla SB? VIlket skit om det inte är display på SB4 .....Gubbarna på Logitech har sagt sitt.
Vi behöver nog inte dra några förhastade slutsatser ännu, detta var bara ett rykte. Om det ligger någon sanning bakom eller ej lär vi märka i Januari då den enligt ryktet skulle presenteras. Om nu ryktet är sant, så kan det ju fortfarande hända att det även kommer att gå att köpa fjärren löst. Den lär i alla fall garanterat gå att använda tillsammans med gamla SqueezeBox'ar. Jag hade aldrig trott de skulle ta bort displayen, så jag är fortfarande lite skeptiskt. Det är logiskt genom att displayen är dyraste delen i SqueezeBox'en, men samtidigt är det ologiskt genom att displayen enligt min mening är en av SqueezeBox'ens största fördelar jämfört med konkurenterna. Oj vad grymt det skulle vara med en SB med Oled display som visade album art osv, som det där optimus tangentbordet som kostar 10K 
Grymt skulle det vara, men frågan är om det skulle vara grymt nog för att jag skulle vilja betala för det. Skärmen som åtminstone borde behöva vara kanske 3-4 tum stor skulle förmodligen öka priset med någon tusenlapp. Då tror jag faktiskt hellre jag skulle ta en fjärr med 3-4 tums skärm som jag kan ställa i en dockningsstation vid SqueezeBox'en. Det är precis så protypen på den nya fjärren fungerar, det är bara det att skärmen är nog så liten för att visa album art på några meters håll. Personligen räknar jag med att min iPod Touch inom snar framtid skall kunna fungera som SqueezeBox fjärr i handen eller som album art visare när den står i dockningsstationen. Just nu fungerar den dock inte alls bra tillsammans med SqueezeCenter p.g.a. brist på anpassat skin, men det lär förändras relativt snart.
Postad 26 November 2007 - 19:48
Threepwood
-
Threepwood
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
...kärmen som åtminstone borde behöva vara kanske 3-4 tum stor skulle förmodligen öka priset med någon tusenlapp...
Har läst att det går att köpa en 11" OLED för $1,743 =)
Postad 26 November 2007 - 23:28
Unregisteredea4970c4
-
Unregisteredea4970c4
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
...kärmen som åtminstone borde behöva vara kanske 3-4 tum stor skulle förmodligen öka priset med någon tusenlapp... Har läst att det går att köpa en 11" OLED för $1,743 =)
Vad väntar dom på http://www.oled-info...sram_equivalent
Postad 27 November 2007 - 10:11
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Jag ska julhandla en extra SB3:a till köket.. kan ni tipsa om högtalare modell mindre med inbyggd förstärkare helst för under tusenlappen..?
Tackar på förhand!
Postad 28 November 2007 - 07:27
Unregistered9b3094c0
-
Unregistered9b3094c0
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Flac vs. Apple Lossless? Fördelar/nackdelar med de två olika formaten?
Vad använder ni själva för något format?
Postad 28 November 2007 - 09:23
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Flac 1. De som "rippar" ( läs mellan orden  ) använder sig av flac 2. Det är ett "fritt" format 3. De flesta som har musik med kvalité som intresse, använder sig av Flac Vet inga nackdelar med Apple, då jag aldrig ens provat det och det beror på att alla talade om flac när jag köpte min första squeeze. Maveric
Postad 28 November 2007 - 23:06
Unregisteredea4970c4
-
Unregisteredea4970c4
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
FLAC http://wiki.hydrogen...less_comparison
Postad 29 November 2007 - 01:35
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Jag har ett störande problem. Jag får ofta göra en ny sökning av mitt musikbibliotek när jag
startar slimservern, den tappar bort både album och albumcovers. Efter jag tömt och gjort en ny
sökning funkar det tills nästa gång,då måste jag ofta göra om proceduren, detta är j...igt störande.
Vad kan problemet vara?
Postad 29 November 2007 - 09:57
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Jag tycker min bläddring av musik har blivit slö. Det tar tid innan den börjar bläddra och verkar ladda hela listan innan den visas. Har det med antalet album att göra eller är det kommunikationen till datorn som kan vara problemet ?
Postad 29 November 2007 - 10:53
kalman
-
kalman
-
Användare
-
-
150 inlägg
Jag tycker min bläddring av musik har blivit slö. Det tar tid innan den börjar bläddra och verkar ladda hela listan innan den visas. Har det med antalet album att göra eller är det kommunikationen till datorn som kan vara problemet ?
Jag upplever samma problem ibland, särskilt när servern är nystartad. Dvs när processorn jonbbar mycket med nåt annat.
Postad 30 November 2007 - 17:43
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
ööhh skulle man inte kunna köpa den nya fjärren separat? och köra på sin gamla SB? VIlket skit om det inte är display på SB4 .....Gubbarna på Logitech har sagt sitt. Vi behöver nog inte dra några förhastade slutsatser ännu, detta var bara ett rykte. Om det ligger någon sanning bakom eller ej lär vi märka i Januari då den enligt ryktet skulle presenteras. Om nu ryktet är sant, så kan det ju fortfarande hända att det även kommer att gå att köpa fjärren löst. Den lär i alla fall garanterat gå att använda tillsammans med gamla SqueezeBox'ar.
Jag hade aldrig trott de skulle ta bort displayen, så jag är fortfarande lite skeptiskt. Det är logiskt genom att displayen är dyraste delen i SqueezeBox'en, men samtidigt är det ologiskt genom att displayen enligt min mening är en av SqueezeBox'ens största fördelar jämfört med konkurenterna.
Det kan ju hända ett det som (ev.) kommer i januari inte ska betraktas som en SB4, utan något som "SB3s" (Slim SB3, kan man väl säga...). Många vill ha en bättre fjärr, men den kommer att kosta en del. För många blir då en vanlig SB3 + en sådan fjärr för dyrt. Kan man då sälja en SB3s + nya fjärren för liknande pris som en SB3 så blir de nöjda. Kan man sedan köpa fjärren lös till sin gamla SB3 blir också vi nöjda  Tror de har svårt att göra SB3 så mycket "direkt märkbart" bättre utan att den blir klart dyrare (bättre strömdel och liknande märker inte Joe Average förbättringen av). Och säljer den en bättre SB4 för liknande pris som en SB3 blir vi som köpt SB3 sura. Och de vill inte stagnera, så då kan en bra fjärr och en billighetsmodell av SB3 vara en bra idé. Kan vara bra som andrabox där ändå inte en SB3 med skärm passar in. Sedan kanske en SB4 kommer nästa höst, när till exempel materialkostnaden för en OLED-skärm sjunkit tillräckligt.
Postad 01 December 2007 - 07:48
erlandi
-
erlandi
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Tror de har svårt att göra SB3 så mycket "direkt märkbart" bättre utan att den blir klart dyrare (bättre strömdel och liknande märker inte Joe Average förbättringen av). Och säljer den en bättre SB4 för liknande pris som en SB3 blir vi som köpt SB3 sura. Och de vill inte stagnera, så då kan en bra fjärr och en billighetsmodell av SB3 vara en bra idé. Kan vara bra som andrabox där ändå inte en SB3 med skärm passar in.
Sedan kanske en SB4 kommer nästa höst, när till exempel materialkostnaden för en OLED-skärm sjunkit tillräckligt.
Frågan om huvuddelen av användarna verkligen skulle se det som en stor fördel att ha en lite större färgskärm på SqueezeBox'en. Jag tror dilemmat är att om den är för liten gör den ingen nytta och gör man den för stor så blir den för dyr och klumpig. Personligen tror jag då hellre att jag skulle se att SqueezeBox'en har en enklare monokrom skärm som idag, men dessutom har en tv-ut så att man kan utnyttja TV'n för att presentera album art och liknande. Börjar man lägga in TV-ut är det sen inte så långt bort att även börja stödja streaming av video. Streama video är definitivt något som många skulle se som en stor fördel men dilemmat med att börja streama video är att då är man nära att hamna i konkurrens med media center/HTPC lösningar som dessutom klarar av att visa och spela in TV. Så jag tror att de måste hitta ett lämpligt fokusområde och satsa på att vara bra inom det, däremot skulle jag gärna se att de satsade lite mer krut på att göra bra integrationslösningar med media center/HTPC lösningar. Ett exempel skulle kunna vara att göra det möjligt att ersätta musik delen i MCE/MythTV/Mediaportal med SlimServer/SqueezeBox kombinationen.
Postad 01 December 2007 - 07:58
erlandi
-
erlandi
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Stora skillnaden är väl vilka program som stödjer dem. - Vill du kunna spela din music genom iTunes så är det Apple Lossless som gäller - Fördelen med FLAC är att SqueezeBox'en stödjer det direkt, så SlimServer behöver inte koda om det. - Vill man köra Windows Media Player är förmodligen WMA Lossless att föredra av samma anledning. Personligen använder jag FLAC till SqueezeBox'en men har även encodat om hela biblioteket till en AAC version som jag använder i iTunes och iPod'en. Stora fördelen med FLAC är att det är ett öppet format, vilket säkerställer att det alltid kommer att finnas hyffsat bra verktygsstöd för det. Det är till exempel relativt liten risk att formatet inte skulle få stöd för en ny version av ett operativsystem. Nackdelen med att det är öppet är att det förmodligen aldrig kommer att få stöd för DRM vilket gör att musikindustrin förmodligen aldrig kommer att sälja huvuddelen av sin musik i FLAC format, sen om avsaknaden av DRM verkligen är en nackdel eller fördel kan ju i och för sig diskuteras. Det viktiga är att man väljer ett lossless format, har man väl valt ett sådant brukar man kunna köra en batchkonvertering i lämpligt program för att konvertera om hela biblioteket till något annat senare om det skulle behövas.
Postad 01 December 2007 - 18:22
h20
-
h20
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag sitter och väntar på SB4.
Jag är väldigt positiv till att ha en liten display på fjärrkontrollen. Frågan är bara vad priset blir på nya SB4...
erlandi tar upp något intressant, kunna ha möjligheten att använda TV:n i soffan för att välja låt. Då är jag helt nöjd!
Postad 06 December 2007 - 09:31
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Har ominstallerat datorn nu och installerat allt enligt guiden, men när EAC ska checka Freedb får jag svaret "FEL- kan ej koppla upp mot centraldator" . Nån som vet felet? Börjar bli smått tokig :=). Kör nu med Norton 360 som jag ej gjorde förut men har "allow" som brandväggsinställning på EAC så det borde va ok.
Edit: testade idag att avinstallera norton men får fortfarande samma felmeddelande. Ingen med förslag?
Edit 2: Fixat! Surfade runt lite och hittade.
Redigerat av greveriff, 07 December 2007 - 09:37.
Postad 07 December 2007 - 22:12
Pjn
-
Pjn
-
Användare
-
-
242 inlägg
Vad för hårdvara kör ni slimserver på?
Postad 08 December 2007 - 09:42
slanemyr
-
slanemyr
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hur funkar Squeezeboxen om man kör WPA Preshared Key på sin accesspunkt?
Postad 08 December 2007 - 23:13
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Personligen räknar jag med att min iPod Touch inom snar framtid skall kunna fungera som SqueezeBox fjärr i handen eller som album art visare när den står i dockningsstationen. Just nu fungerar den dock inte alls bra tillsammans med SqueezeCenter p.g.a. brist på anpassat skin, men det lär förändras relativt snart.
Är det iPeng du tänker på? Undrar hur bra den fungerar och om det är lätt för en normal användare att få den att fungera?
Postad 08 December 2007 - 23:16
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Hur funkar Squeezeboxen om man kör WPA Preshared Key på sin accesspunkt?
Very good, så kör jag.
Postad 10 December 2007 - 06:46
erlandi
-
erlandi
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Personligen räknar jag med att min iPod Touch inom snar framtid skall kunna fungera som SqueezeBox fjärr i handen eller som album art visare när den står i dockningsstationen. Just nu fungerar den dock inte alls bra tillsammans med SqueezeCenter p.g.a. brist på anpassat skin, men det lär förändras relativt snart.
Är det iPeng du tänker på? Undrar hur bra den fungerar och om det är lätt för en normal användare att få den att fungera?
På kort sikt, på längre sikt ser jag nog en klient som exekverar på själva iPod'en framför mig. iPeng är just nu i beta stadium så det är inte perfekt ännu, men det ser väldigt lovande ut. Installationen är bara att zippa upp en katalog, så om man klarar av att installera en plugin så klarar man nog även av att installallera iPeng. Det kräver SlimServer/SqueezeCenter 7.0 så den fungerar inte på SlimServer 6.5 eller tidigare. Just nu är det enbart "Browse" menyn och "Now Playing" menyn som finns i iPeng, så den har exempelvis inget stöd för internet radio eller tredjeparts plugins i nuvarande beta version.
Postad 10 December 2007 - 10:46
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Ni som inte har en, nu finns inga ursäkter! Kolla dagens lucka. http://www.inwarehou...ault.aspx?c=jul
Postad 10 December 2007 - 11:02
joxx
-
joxx
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
InWarehouse säljer Squeezeboxen för 1990:- endast idag. Och jag som precis köpt min andra i förra veckan, lite typiskt :-)
(rackarns, såg inte Martins inlägg)
Redigerat av joxx, 10 December 2007 - 11:04.
Postad 10 December 2007 - 15:16
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
InWarehouse säljer Squeezeboxen för 1990:- endast idag. Och jag som precis köpt min andra i förra veckan, lite typiskt :-)
(rackarns, såg inte Martins inlägg)
Det gäller ju bara idag så det skadar inte att uppa tråden ett par gånger, verkligen kanonerbjudande.
Postad 10 December 2007 - 22:46
Unregisteredea4970c4
-
Unregisteredea4970c4
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
en till mor/far blir det
tack
Postad 10 December 2007 - 22:53
Unregistered56e90bc5
-
Unregistered56e90bc5
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Attans, det gällde bara idag va? Jag som tänkte köpa en i julklapp till mig själv, men nu vägrar jag pynta 3000 för den när man har sett det här ...
Postad 10 December 2007 - 23:00
Rutger6
-
Rutger6
-
Användare
-
-
201 inlägg
Hopp, då har man också lagt en beställning hos inwarehouse.se....
Postad 10 December 2007 - 23:23
Unregistered56e90bc5
-
Unregistered56e90bc5
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
mm, tack för det tipset rutger, jag med
Postad 11 December 2007 - 13:47
breakman
-
breakman
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Blev en julklapp till mig själv efter lite övertalning av sambon. Inte så populärt med nya teknikprylar efter en ganska dyr köksrenovering... =)
Postad 11 December 2007 - 13:55
cliff74
-
cliff74
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Såg att den fanns kvar en bit in på den 11:e, försökte lägge en order på inwarehouse men sidan laddades inte i natt och imorse var priset höjt
Postad 11 December 2007 - 15:17
carlcamper
-
carlcamper
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
tycker att det är lite konstigt att den helt plötsligt höjdes med ca 300 spänn. Den har ju legat runt 2700 hela tiden....
NU ligger den på 2690....
Frågan är som vanligt skall man ha is i magen och vänta tills den nya kommer eller....
Någon som har erfarenhet av transportern?! Letar efter en sådan, men inte helt lätt att hitta.
C.
Postad 11 December 2007 - 16:25
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
tycker att det är lite konstigt att den helt plötsligt höjdes med ca 300 spänn. Den har ju legat runt 2700 hela tiden....
NU ligger den på 2690....
Hur menar du, med det du skriver har den blivit 10:- billigare
Postad 11 December 2007 - 20:52
Pjn
-
Pjn
-
Användare
-
-
242 inlägg
10:-! det är åt rätt håll.  , kan ju bara hoppas att fler erbjuder den till ett "Julpris". Missade själv sänkningen.
Postad 12 December 2007 - 08:25
carlcamper
-
carlcamper
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
 Nja inte riktigt kanske....  men nästan...;90
Postad 12 December 2007 - 13:38
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
En snabb fråga:
(har inte hunnit läsa riktigt hela tråden men jag har försökt söka utan att hitta svaret)
Kan man hoppa runt i katalogerna samtidigt som man lyssnar på en låt, eller måste man stoppa uppspelningen för att kunna leta upp nästa låt man vill spela?
Postad 12 December 2007 - 13:44
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Du kan hoppa runt i menyerna precis hur du vill, och musiken bara fortsätter
Postad 12 December 2007 - 13:45
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Du kan hoppa runt i menyerna precis hur du vill, och musiken bara fortsätter 
Tusen tack för det blixtsnabba svaret, blir nog att beställa en sådan idag då!
Postad 12 December 2007 - 15:17
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Jag fick hem SB3 nummer två i veckan, är mycket nöjd
Postad 12 December 2007 - 18:03
Oslox
-
Oslox
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Är det någon som provat att kontrollera (stänga av) PCn via squeezeboxen /xpl? http://wiki.xplproje..._remote_control Start av PCn (wake on LAN) funkar ju per default, iaf hos mig...
Postad 13 December 2007 - 22:48
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Tänkte visa brorsan hur smidig squeezeboxen e när jag ska hem i jul, men han har inte internet, hur kopplar jag in squezeeboxen mot hans pc för att det ska funka?
Postad 14 December 2007 - 01:16
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Jag har äntligen Squeezeboxifierat min kära dam här hemma, det tog en dag sen är även hon hooked. Hon har inte varit så sugen direkt att sitta nere i biorummet och lyssna men nu när det står en i vardagsrummet ja då får jag inte låna den ens... Min låtlista på Last.FM är numera nersållad med Kent, Ola, Måns och annan skit [  ] Men det får man ta, nu är hon med på noterna att skaffa en till varje rum i huset... eller kök och sovrum förutom dom vi redan har. Tänkte visa brorsan hur smidig squeezeboxen e när jag ska hem i jul, men han har inte internet, hur kopplar jag in squezeeboxen mot hans pc för att det ska funka?
En korsad kabel, sen är det bara rock and roll. Nätverkskort måste han väl ändå ha?  Har ni förresten sett prisdumpningen, kan man ana att nya modellen inte är alltför långt borta 
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|