Dynavoice Magic C-4
(Centerhögtalare)
|
2
|
(24)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6
(Golvhögtalare)
|
1
|
(119)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-6
(Centerhögtalare)
|
4
|
(41)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger S-6
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger C-5
(Centerhögtalare)
|
1
|
(67)
|
1 490:- | |
Dynavoice Challenger S-5
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(55)
|
2 290:- | |
Dynavoice Challenger Sub 10
(Subwoofers)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-3 Paket
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-5
(Golvhögtalare)
|
4
|
(23)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DM-5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DC-5
(Centerhögtalare)
|
3
|
(19)
|
2 990:- | |
Dynavoice Finale Sub 10D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Tower
(Golvhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-85
(Golvhögtalare)
|
1
|
(62)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition SW-10
(Subwoofers)
|
3
|
(30)
|
Inga priser | |
Dynavoice Finale 10 Twin
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Dynavoice Comet C-1 5.0
|
2
|
(2)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65
(Golvhögtalare)
|
1
|
(159)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 8
(Golvhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite 10
(Golvhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic C-4 EX
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(65)
|
Inga priser | |
Dynavoice Dynamite S-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic S-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(42)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-6 EX 5.0
|
1
|
(57)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0
|
1
|
(55)
|
Inga priser | |
Dynavoice Definition DF-6
(Golvhögtalare)
|
4
|
(12)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic FX-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(32)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic LCR-4 EX
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Dynavoice Challenger M-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Dynavoice Magic F-7 EX
(Golvhögtalare)
|
3
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 28 October 2008 - 21:12
Finner det ganska olustigt? Som tidigare sa här, har du testat att bygga i spån och gämnfört mot mdf? Mdf har en högre klang än spån. Det är därför spånskiva används när man tex bygger studior. (självklart dämpas det med annat också men. )
Så länge det är stumt så spelar materialvalet inte stor roll. Men som man läst på faktiskt.se, kunder som fått sina högtalare limmade utan skruvar, med flera mm glapp i skarvarna...
Postad 28 October 2008 - 21:41
Tja vad jag vet så bygger han inte lådorna åt kunder i vanliga fall detta va ett undantag.Så länge det är stumt så spelar materialvalet inte stor roll. Men som man läst på faktiskt.se, kunder som fått sina högtalare limmade utan skruvar, med flera mm glapp i skarvarna...
Man ska inte spy galla över nått man själv inte upplevt. Och i detta fallet är det j inte speciellt svårt att åtgärda heller.
Ska kanske tillägga att hans studio modell finns i ett antal studior runt om i landet och även i andra länder som tex africa. Det finns även kunder från canada och australien om jag inte minns helt fel.
Slutpratat om detta! Annars får vi starta en valutronic tråd.
Redigerat av wictor, 28 October 2008 - 21:45.
Postad 28 October 2008 - 22:09
Tja vad jag vet så bygger han inte lådorna åt kunder i vanliga fall detta va ett undantag.
Man ska inte spy galla över nått man själv inte upplevt. Och i detta fallet är det j inte speciellt svårt att åtgärda heller.
Ska kanske tillägga att hans studio modell finns i ett antal studior runt om i landet och även i andra länder som tex africa. Det finns även kunder från canada och australien om jag inte minns helt fel.
Heh.
http://www.valutronic.se/index3.html
"Total materialkostnad för ett högtalarpar, våren 2008: C:a 3700 kronor*."
Jag tror man får mer för pengarna om man köper M65. Men vad vet jag.
Postad 29 October 2008 - 19:57
Heh.
http://www.valutronic.se/index3.html
"Total materialkostnad för ett högtalarpar, våren 2008: C:a 3700 kronor*."
Jag tror man får mer för pengarna om man köper M65. Men vad vet jag.
Jag ska bygga SQ-50, de går på 2000 kr/paret.
Postad 20 December 2008 - 19:47
Mer info i Denna tråden
Kan tyvärr inte säga att jag upplevde beställningen som sådär supersnabb, men posten är åtminstone delvis skyldig:
De kunde väl kört dem direkt till uthämtningsstället från företagspaket (ca 1km) och skickat SMS-avisering istället, så hade jag haft dem i torsdags (eller hem till mig, ännu närmare och smidigare faktiskt) istället för att skicka dem på omsortering och skriva ut avier (det ena paketet (subben) fick inte ens nån avi, tur att jag hade kollinr på internet!).Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev
Återkommer sedermera med bilder och övriga intryck.
/ J S.
Postad 20 December 2008 - 20:27
En liten oro fanns angående prestationen av basen med hänsyn till den tidigare diskussionen i den här tråden. Jag borde inte ha oroat mig. Det finns bas så det både räcker och blir över, och det ska ännu en gång nämnas att de bara varit igång några timmar sedan de kopplades in.
Det ska bli spännande att höra hur högtalarna utvecklas med inspelningen, och hur de senare kommer att prestera när jag inhandlar en mer proper förstärkare.
Postad 20 December 2008 - 21:43
Förstår inte hur du kan koppla ett par så fina högtalare till en så kass förstärkare. Dom förtjänar verkligen en bättre förstärkareJag fick hem mina M-65:or igår och kan konstatera att ljudet är väldigt imponerande redan innan inspelningen. Jag driver högtalarna som frontar i mitt gamla z-680. Lite förvånad är man väl också. Trots att de ska vara så lättdrivna så är väl slutsteget i z-680 knappast något att hänga i julgranen.
En liten oro fanns angående prestationen av basen med hänsyn till den tidigare diskussionen i den här tråden. Jag borde inte ha oroat mig. Det finns bas så det både räcker och blir över, och det ska ännu en gång nämnas att de bara varit igång några timmar sedan de kopplades in.
Det ska bli spännande att höra hur högtalarna utvecklas med inspelningen, och hur de senare kommer att prestera när jag inhandlar en mer proper förstärkare.
Postad 21 December 2008 - 21:46
Jag har fastnat för M-65 och M85, men vilken ska jag välja? Vad är det för signifikant skillnad på dessa två vad beträffar ljudet. Funderar att köpa en Onkyo TX-SR606, kommer den kunna driva dessa högtalare?
Postad 22 December 2008 - 11:29
M-65 ska ha en mer framträdande diskant. M-85 en diskant som har en fördel på elektronisk musik. M-85 låter behagligare när man spelar högt. M-85 har en rapp och hård bas. M-65 en fylligare bas. M-85 kan även ge mer bas.Har inte orkat plöja genom alla 61 sidor och ber om ursäkt redan i förväg då jag vet att frågan jag ska ställa redan dykt upp några ggr.
Jag har fastnat för M-65 och M85, men vilken ska jag välja? Vad är det för signifikant skillnad på dessa två vad beträffar ljudet. Funderar att köpa en Onkyo TX-SR606, kommer den kunna driva dessa högtalare?
Ska du ha sateliter och center ur samma serien så är det värt att tänka på att S-6 och C-6 är rejälare i ljudet jämtemot S-5 och C-5.
Postad 22 December 2008 - 11:33
Tja vad jag vet så bygger han inte lådorna åt kunder i vanliga fall detta va ett undantag.
Bara en liten fråga...?
Är Afrika ett land?
Postad 22 December 2008 - 17:37
M-65 ska ha en mer framträdande diskant. M-85 en diskant som har en fördel på elektronisk musik. M-85 låter behagligare när man spelar högt. M-85 har en rapp och hård bas. M-65 en fylligare bas. M-85 kan även ge mer bas.
Ska du ha sateliter och center ur samma serien så är det värt att tänka på att S-6 och C-6 är rejälare i ljudet jämtemot S-5 och C-5.
Okej, tackar:)
Hade tänkt komplettera med center, satelliter och baslåda vid senare tillfälle och tills dess köra med m-85 o förstärkaren.
Tack så mycket.
Postad 22 December 2008 - 23:41
Det som skilljer dom båda markant åt är att M-85 låter en del tudelad och dom båda diskanterna lirar inte riktigt ihop. Dom är tunga att driva och är omöjliga att få igång ordentligt med små förstärkare.
Postad 22 December 2008 - 23:48
Postad 23 December 2008 - 02:44
finns en hel del som tycker tvärtom, att just M-85 är bättre, Smaksak förståss. M-85 har jag hört ska ha betydligt bättre ljudkvalitet än Dali Concept 8 som exempel. även S-6 ska låta betydligt bättre än Concept 1 & 2 och B&W 303 vad jag läst.M-65 är tveklöst bättre än M-85. Har man dessutom tänkt driva med en receiver av billigare modell, alltså under 10kkr så är M-85 uteslutna enligt mej.
Det som skilljer dom båda markant åt är att M-85 låter en del tudelad och dom båda diskanterna lirar inte riktigt ihop. Dom är tunga att driva och är omöjliga att få igång ordentligt med små förstärkare.
Personligen föredrar jag ljudet i mina M-85 som jag hade framför Dali mentor 5 och B&W 703. varför? Jo för det var mer liv och engangemang i ljudet. Mer underhållande men fortfarande ett rent hifi-ljud utan hissad diskant eller bas med känsla.
Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 23 December 2008 - 02:46.
Postad 23 December 2008 - 14:04
Du sa inte det men det är lättare att föredra pga priset också
Jag ska köpa ett M65 paket tror jag, hoppas jag blir lika nöjd som alla andra nissar här
Postad 23 December 2008 - 17:02
Postad 23 December 2008 - 17:04
Inte bättre. Ljudkvaliten på Dalin var bättre men Dynavoices ljudkaraktär passa mej bättre. Hade dom kostat lika mycket hade jag fortfarande valt M-85 framför både Dali Mentor 5 och B&W 703Jag är väldigt väldigt tveksam till att M-85'an som kostar 3000 spelar bättre än en högtalare för 26000 kr.
Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 23 December 2008 - 17:18.
Postad 23 December 2008 - 20:50
Förstår inte hur du kan koppla ett par så fina högtalare till en så kass förstärkare. Dom förtjänar verkligen en bättre förstärkare
Jag har inte så mycket val då det är den enda förstärkare jag har. Lyckligtvis håller jag på att titta på olika förstärkare och ska, som tidigare nämnt, köpa en så fort kassakistan växer till sig.
Speaking of which, finns det någon som kan rekommendera en flerkanalsstärkare i 3-3.5k-området som står sig bra tillsammans med M-65:orna? M-65:orna ska kompletteras så att det slutligen blir ett 5.1-system.
Postad 23 December 2008 - 23:50
jag ska införskaffa sd fötter från sonicdesign finns på hifikit.seNu har man ju läst och funderat och det blir ett paket med dynavoice challenger M65 paket och då undrar jag eftersom jag bor i lägenhet borde jag köpa till fötter till golvhögtalarna? I såna fall vad får man för 2-3 hundra? Vill inte köpa den billigaste skit man kan hitta!
Ska göra ett lyft ljudmässigt och är nog bra om man inte vill störa grannar också!
Redigerat av wictor, 23 December 2008 - 23:52.
Postad 24 December 2008 - 00:59
Redigerat av Pippish, 29 December 2008 - 21:02.
Postad 29 December 2008 - 21:00
Ja vem i h-e skulle få för sig att bygga en låda i masonit?
Ha ha ha....samma j***ar som rästar på mp (nu blir det nog liv i tråden)
Postad 30 December 2008 - 14:13
Har ett par S5 som jag vill få upp på väggen, jag fick ett par sånna här: http://www.fynda.se/....php?prodid=414 i julklapp och eftersom det inte finns några hål från början undrar jag var man kan skruva för att inte förstöra någonting i själva högtalarna.
Någon som vet?
/Kalle
Postad 30 December 2008 - 16:45
En budget Denon eller Yamaha hade jag gått på. Kolla deras segment på prisjakts sökmotorJag har inte så mycket val då det är den enda förstärkare jag har. Lyckligtvis håller jag på att titta på olika förstärkare och ska, som tidigare nämnt, köpa en så fort kassakistan växer till sig.
Speaking of which, finns det någon som kan rekommendera en flerkanalsstärkare i 3-3.5k-området som står sig bra tillsammans med M-65:orna? M-65:orna ska kompletteras så att det slutligen blir ett 5.1-system.
Postad 30 December 2008 - 17:31
En budget Denon eller Yamaha hade jag gått på. Kolla deras segment på prisjakts sökmotor
t ex denna https://www.prisjakt...kt.php?p=171121 funkar klock rent.
Postad 31 December 2008 - 12:04
Hehe naturligtvis inte, i nått utav länderna i världsdelen Africa.Bara en liten fråga...?
Är Afrika ett land?
mvh
Postad 01 January 2009 - 01:42
Postad 01 January 2009 - 03:28
Ingen som hört nått mer om uppgraderingen av M-65 högtalarna till EX?
Ja det vore riktigt intressant. Jag vänta nog ett litet tag och köper nåt sånt!
Postad 01 January 2009 - 04:28
Hej!
Det stämmer att det kommer en uppgraderad version av M-65. Den är fortfarande under utveckling så några specifikationer eller färgutföranden är inte klara. Det kommer troligtvis dröja till framåt mitten av 2009 innan den finns klar för leverans.
Med vänliga hälsningar
/Mario
Fynda.se - Hifi & Hemmabio
Mail: [email protected]
Postad 01 January 2009 - 12:34
Usch, orkar inte vänta tills dess.Det här svaret fick jag i veckan.
Det får bli köp inom en snar framtid för mn del iaf.
Men bara ur ren nyfikenhet, vad är det det kommer uppgradera på EX?
Postad 01 January 2009 - 12:44
finputsa dagens M-65 tror jag som dom gjorde med F-6. Konstruktionen på högtalaren tror jag dom behåller. Ska trotts allt vara en evolution från M-65Usch, orkar inte vänta tills dess.
Det får bli köp inom en snar framtid för mn del iaf.
Men bara ur ren nyfikenhet, vad är det det kommer uppgradera på EX?
Postad 01 January 2009 - 13:34
Jo, det räknade jag med, men jag tänkte mer tex hur skiljer sig F-6 mot sin efterföljare vad beträffar ljudkvalité/finesser/funktioner? Om någon har erfarenhet från dessa då.finputsa dagens M-65 tror jag som dom gjorde med F-6. Konstruktionen på högtalaren tror jag dom behåller. Ska trotts allt vara en evolution från M-65
Är mer såna skillnader jag undrar över.
Postad 01 January 2009 - 13:57
Undrar det samma. Nån som jämfört skillnaden på F-6 och F-6 EX?Jo, det räknade jag med, men jag tänkte mer tex hur skiljer sig F-6 mot sin efterföljare vad beträffar ljudkvalité/finesser/funktioner? Om någon har erfarenhet från dessa då.
Är mer såna skillnader jag undrar över.
Är det värt att vänta på en uppgradering av M-65 då?
Mitten på 2009 är många månaders väntan i så fall:P
Postad 01 January 2009 - 17:08
Köp ett par nu och ett par i mitten av 2009 så löser ju sig allt-
Postad 01 January 2009 - 20:22
Vänder mina frågor till alla kunniga i detta forum (själv är jag oförskämt blå på detta område)
Vad tror ni om att använda två par Magic S-4 EX i en 5.1-uppsättning istället för ett par S-4 och ett par golvstående F-6. Det jag är ute efter är förstås att "vinna/spara" in golvyta.
Kommer använda en H/K AVR 255 som reciever.
Någon som har erfarenhet av denna kombination?
Postad 01 January 2009 - 22:03
Hej
Vänder mina frågor till alla kunniga i detta forum (själv är jag oförskämt blå på detta område)
Vad tror ni om att använda två par Magic S-4 EX i en 5.1-uppsättning istället för ett par S-4 och ett par golvstående F-6. Det jag är ute efter är förstås att "vinna/spara" in golvyta.
Kommer använda en H/K AVR 255 som reciever.
Någon som har erfarenhet av denna kombination?
Med den erfarenhet jag själv har av F6 samt S4 EX skulle jag absolut inte byta bort frontarna.
S-4 är en helt ok högtalare i det lilla formatet den kommer i och fungerar bra för att återge ljudeffekter m.m (som surrounder m.a.o), men den kan absolut inte reproducera något i stil med F-6 i form av bredd eller djup när det gäller ljudet.
Så den vinsten i golvyta som du får blir ett _stort_ minus i ljud (ur mitt perspektiv).
Postad 02 January 2009 - 17:15
Jag är väldigt tacksam om det är någon som har en aning om hur jag ska göra. Nu är ju chansen inte så stor eftersom ingen svarade på mitt första inlägg men kanske är det någon som har missat detHejsan!
Har ett par S5 som jag vill få upp på väggen, jag fick ett par sånna här: http://www.fynda.se/....php?prodid=414 i julklapp och eftersom det inte finns några hål från början undrar jag var man kan skruva för att inte förstöra någonting i själva högtalarna.
Någon som vet?
/Kalle
Postad 02 January 2009 - 17:23
Jag behöver veta samma sak då jag också planerar att sätta upp ett par S5 på väggen, håller dessa fästen ordentligt då? De ska vara över min säng och att få 9 kg högtalare i huvet när man sover är ju mindre bra.Jag är väldigt tacksam om det är någon som har en aning om hur jag ska göra. Nu är ju chansen inte så stor eftersom ingen svarade på mitt första inlägg men kanske är det någon som har missat det
Postad 02 January 2009 - 17:32
Tror det går bra strax i princip var som, men ring Fynda för säkerhets skull =)Jag är väldigt tacksam om det är någon som har en aning om hur jag ska göra. Nu är ju chansen inte så stor eftersom ingen svarade på mitt första inlägg men kanske är det någon som har missat det
Postad 02 January 2009 - 18:15
Postad 02 January 2009 - 19:41
Är det 19mm MDF så går det ju att använda 20mm långa skruvar, utan risk för att skada något.
Mitt första inlägg här. Har precis satt upp ett par S4 på väggen med ett par liknande väggfäste.
Funka jättefint,förborra bara med lite mindre borr bara så går det lätt som en plätt.
Postad 03 January 2009 - 01:16
Är det 19mm MDF så går det ju att använda 20mm långa skruvar, utan risk för att skada något.
Och vill man vara riktigt säker kan man väl skruva bort högtalaren från lådan och kolla efter hur det ser ut innuti...
Postad 03 January 2009 - 01:45
haha, bra poäng, tänkte inte på det =)Är det 19mm MDF så går det ju att använda 20mm långa skruvar, utan risk för att skada något.
Postad 04 January 2009 - 17:40
Så ... någon som vet hur tjock kabel som sitter i....
Postad 04 January 2009 - 17:46
Sätter jag i en cdskiva så tycker jag inte det händer något alls med basljudet. Jag har testat att köra i "all chanel surround" för att kunna jämföra frontarna med satteliterna och lägger jag örat mot en av satteliterna så känns den är betydligt rappare och fastare i basen. Det känns som det bara grumlar i frontarna. jag har använt automatisk högtalar-inställning med den medföljade micken till onkyo,,,nån som kan gissa vad felet är eller måste jag spela dom in dom rejält för att basen ska släppa något alls? Har kanske kört 15 timmar musik på ganska låg volym och 2 st filmer.
Hjälp mig för nu är jag en orolig jäkel!!
Postad 04 January 2009 - 18:15
Postad 04 January 2009 - 19:41
Postad 04 January 2009 - 19:50
Postad 04 January 2009 - 19:56
fast det ska väl inte spela någon roll när man kör stereo enbart? då är varken subbas eller center aktiv överhuvudtaget, det måste vara något som är knepigt med själva högtalaren.
Har du inte valt bort subben så speler du väl 2.1??
Låter det något från basarna över huvudtaget?
Postad 04 January 2009 - 20:20
S-5 blir nog för stora för mig och Definions blir på tok för stora.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Omfoliering/Omlackering....
38 bilder
32 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?