Automatically run at system start är ändå ibockad...
Varför blir det så här ?!
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
Startad av
Unregistered80cc5b2f
, aug 19 2004 12:01
3224 svar till detta ämne
36 relaterade trådar
Postad 14 december 2007 - 09:21 ![]() Automatically run at system start är ändå ibockad... Varför blir det så här ?! Postad 14 december 2007 - 10:26 Du har ju tidigare skrivit att du kommer att få den nya fjärrkontrollen för att testa - när kommer den och hur länge får du behålla den? Jag bara undrar eftersom det vore trevligt om du skulle kunna ordna en demo i Stockholm när Gignos-mässan är (om det är möjligt...) ![]() Postad 14 december 2007 - 18:59
Jo även i dalsland finns det nätverkskort ![]() Postad 14 december 2007 - 23:20 Postad 15 december 2007 - 10:40 Vi skall sätta upp ett ljudsystem på jobbet där jag tänker mig en SB till förstärkare och högtalare. Däremot skulle jag vilja göra det möjligt att flera klienter, både PC och MAC, skall fungera som källa. Vi har i dagsläget ingen server eller NAS med musik på, det är på klienterna musiken finns. Går detta att lösa med Slimserver på alla klienterna eller måste man ha musiken samlad på ett ställe? Postad 15 december 2007 - 13:34
Klipp från Slimdevices FAQ: You can create links or shortcuts to other folders and place them in your specified Music Library Folder. The contents of the linked folders will then be part of your Music Library." Här är en tråd med mer kommentarer om detta ämne: http://forums.slimde...ead.php?t=15706 Postad 15 december 2007 - 14:02
Aha! Det var ju inte dumt. Skall läsa igenom tråden mer noggrant. Med då är det Slimserver på ett ställe och så links eller shortcuts till klienterna förstår jag. Tack Oslox! Postad 15 december 2007 - 14:20
Kolla även in Martins utmärkta guide i detta forum. När det gäller din fråga - kolla speciellt
Postad 15 december 2007 - 14:58 Jag har inte fått något leverandbesked ännu tyvärr, men till Gignos så räknar jag med att ha fått den ![]() Ja det vore verkligen något att visa upp en Squeeze där och vad den klarar av, snacka om att det skulle sälja. Har iofs sett transportern... dock har den varit rattad av personer som inte verkar vara helt insatta i vad dom håller på med och vilka möjligheter som finns. Eller det kanske dom visste, men dom ville vill inte visa det kanske för att avleda intresset från övrig utrustning. Redigerat av Martin, 15 december 2007 - 15:00. Postad 15 december 2007 - 15:18 Jag har inte fått något leverandbesked ännu tyvärr, men till Gignos så räknar jag med att ha fått den Det är bara att boka ett rum! ![]() Postad 15 december 2007 - 17:31 Postad 15 december 2007 - 18:08 Det finns en hel drös med program, själv använder jag http://www.foobar2000.org/ ... http://www.dbpoweramp.com/ är ju också populärt ... bara att slänga in dom flac man har, välja convert ... vilken kvalitet man ska ha och vart dom ska ligga. Mucho smidigt. Japp den spelades det på i minst ett rum, boka ett eget rum vet i fasen ![]() Vet inte om den kommer att visas officiellt, inte hört något. Men vi får väl se, antagligen är det väl någon handlare som läser här, vill ni ha lite sweet squeezebox i erat rum så kan ni ju höra av er. Så länge ni håller min promille över 1.0 så jobbar jag ![]() Postad 15 december 2007 - 18:36
Helt rätt att diktera arbetförhållanden! ![]() Bodde jag inte i ett studentrum så skulle en SB vara högst aktuellt. Men nu har jag ju allting inom armsavstånd, nästan. Men det är ju snack om en ny SB, ska den ersätta den här? Eller blir det en mellan modell mellan SB och Tranporter? Postad 15 december 2007 - 19:49
Martins förslag är mycket bra. Ett annat program/script som jag har sett rekommenderas i SlimDevices forum är flac2mp3.Det är nog bäst om du ska konvertera hela din samling eller åtminstone ganska många filer samtidigt (annars är det klart bättre med Martins förslag). Du får en mp3-kopia av ditt "flac-mapp-träd". "Problemet" är att du kör programmet från kommandoprompten, alltså inget gui. SlimDevices forum Postad 15 december 2007 - 19:53 Japp den spelades det på i minst ett rum, boka ett eget rum vet i fasen ![]() ![]() ![]() Klart du ska ligga över 1 promille ![]() Det vore trevligt med en speciell MinHembio demo ![]() Postad 17 december 2007 - 22:29 ![]() Hur många boxar klarar en vanlig router av trådlöst på ett vanligt G-nätverk, någon som testat att maxa? Postad 18 december 2007 - 12:52
Kan man välja att spela upp varje rum separat? Dvs. att den inte syncar boxarnas playlists mellan varann? Redigerat av Mr_Empa, 18 december 2007 - 12:53. Postad 18 december 2007 - 13:04
Jupp, inga problem... Postad 18 december 2007 - 13:19 Postad 21 december 2007 - 10:20 Min display har börjat bete sig underligt! Ibland så försvinner den översta halvan helt, ibland "flimmrar" den lite svagt. Har testat att dra ur strömmen & låta den vila lite. Då blev det bra ett tag.. Märkligt! Har någon annan haft problem med detta? /Danne Postad 21 december 2007 - 14:39
Jag hade liknande problem för några veckor sen. Jag bytte nätadaptern.. tillbaka till orginal den som var med i boxen när jag köpte. Jag hade kört med en annan några månader. När jag bytte försvann flimmrandet. Postad 21 december 2007 - 17:18 Har nu använt Tag & Rename och taggat om all min musik som jag haft i datorn på Mp3 och det funkar väldigt bra. Nu under min julledighet tänkte jag lägga in mina CD skivor i FLAC och då undrar jag om jag kan få EAC att skapa en mapp direkt? Jag skulle vilja att det skapades en mapp med årtal sedan album. Ex. 1998 - Ray Of Light [FLAC] Ex. 2000 - Music [FLAC] Denna läggs i en mapp jag skapat som döpts till Madonna såklart. Går det att få EAC att göra så? Måste bara säga att det är otroligt kul det här med Squeezebox. Thomas Postad 22 december 2007 - 17:19
Postad 22 december 2007 - 20:23 Är nybliven squeezeboxare som har stött på ett litet irriterande uppförande på min nyblkivning musikförmedlare. Ibland flippar den helt enkelt ur och scrollar hejvilt vilket är ganska irriterande och gör det fantastiskt svårt att hamna rätt i menyerna. Musiken spelar på som den ska och det är väl huvudsaken eller? Någon som stött på liknade beteende? Filmade även hur det ser ut för den som är intresserad Bifogad fil(er)Postad 22 december 2007 - 20:32 - Du har ett långsamt eller ostabilt troligen trådlöst nätverk (kan tillägga att med rätt utrustning funkar wireless klockrent för mig även fast jag kör allt i bandbreddskrävande lossless) - Datorn som hanterar Slimservern har det jobbigt. Antingen att processorn eller hårddisken arbetar för fullt. Kanske något bakgrundsprogram som gör något, antivirus scanner, defragmenterare eller liknande. Redigerat av visuatrox, 22 december 2007 - 20:33. Postad 23 december 2007 - 11:22 Hjälp ![]() Postad 23 december 2007 - 17:08
Kanske detta hjälper http://forums.slimde...ead.php?t=41271 Postad 23 december 2007 - 17:55 Huxflux låste sig dom coola analoga VU-mätarna och stannade kvar i displayen, dock på bekostnad av musiken. Just nu så är det inte mycket mer än en dyr, men ganska snygg bordsklocka. Jag kan bläddra och söka musik. Fast när jag väljer att spela så står det endast att den spelar. Inget ljud, ingen glädje, ingen upp/nedräkning av förlupen/återstående tid av spåret. Innebär detta ingen jul? Tur i oturen att jag av nån anledning bjöd på en begagnad sb2 på ebay och råkade vinna utan att jag egentligen ville. Hoppas att den dyker upp snart då. Postad 23 december 2007 - 22:30 Går det att "decomprimera" MP3 till FLAC ? Alltså inte bara byta format utan återställa musiken? Frågar bara för att SB funkar bäst med FLAC o jag har en massa MP3:or... Postad 23 december 2007 - 23:32
Du kan konvertera mp3 -> flac, men kvalitén blir inte bättre. Mp3 är en förstörande komprimering och du kan inte få igen det som är förlorat. ![]() Postad 24 december 2007 - 09:36 Jag upplever att SB fungerar precis lika bra med mp3 som med flac. Postad 24 december 2007 - 11:26 Men om jag blädrar i musikmappen letar upp albummet och bläddrar igenom alla låtar på det så hittas det när jag sen söker. vad kan det bero på har testat o installera om slimserver men det hjälper inte. Man kan ju inte bläddra igenom hundratals låta för att man vill kunna söka efter dem. Postad 24 december 2007 - 12:32 Själv tänkte jag vänta lite och se vad som kan komma det närmsta kvartalet... Men en tanke och fundering som jag har, det kan inte ha sålt så många Transporters?! Visst ett högt precis och många frågor om det är värt att lägga dessa pengar.... Trodde att man kunde hitta en begagnad?!?! Några tips?! KOmmer den nya fjärren att fungera till transportern? Martin kan du svara på detta?! God jul Mvh Carl Postad 24 december 2007 - 14:00 ![]() Helt klart är det värt pengarna, den inbyggda dacen går ju inte av för hackor och man kommer upp i ungefär samma pengar om man ska köpa en Squeezebox och sen en lös dac till den som håller samma klass. Sen kan du ju koppla in andra digitala maskiner till den och använda dacen till dom också. Fjärren funkar till transportern, bara o köra på. Postad 24 december 2007 - 19:21 Det låter bra.Jag har ju inte testat själv ännu men det är mycket "Flac-snack" på tråden och nog verkar det varaJag upplever att SB fungerar precis lika bra med mp3 som med flac. en majoritet som föredrar flac? Man får ju ut bra kvalitet från Squeesen och då är det kanske lite synd om källan är för komprimerad ? Postad 24 december 2007 - 19:59 De som vill ha bästa ljudet kör med FLAC till sin SB3, helt klart. Men har det en gång varit MP3 kan du inte göra ljudet bättre genom att transkoda om det till FLAC. Postad 24 december 2007 - 22:27 Postad 26 december 2007 - 09:53
Vilken lösning som är den bästa är väl oklart - t.ex. har ju Linn kommit med sin Klimax DS och även en Akkurate DS (men de ligger på nära 130k och 50k respektive). Såvitt jag kan minnas har jag inte sett något jämförande test mellan dessa maskiner - men grundidén är ju densamma = rippa cd till en hårddisk för att sedan spela upp den via nätverk. Idén om att man får bättre ljud om man slipper cd-skivan och alltså själva avläsningen (en ostabil cd-släde) verkar vara vitt spridd i hifivärlden numera. Jag läste Hifi-klubbens High-End katalog häromdagen och i en intervju verkade designern bakom Nads M-serie vara inne på samma idé = att cd-mekanismen var den svaga punkten. Jag är nyfiken på att se vilka som gör det första regelrätta testet mellan olika spelare - t.ex. Transporter, Klimax DS, Akkurate DS osv. Edit - Självklart att priset spelar roll - En transporter kostar en bråkdel av vad ex. Linns olika varianter av DS (Digital Source?) kostar - men det ryktas om att det kommer en Linn i mer "överkomlig" prisklass (Majik DS) - och då kan man kanske jämföra med en transporter? Redigerat av hultin, 26 december 2007 - 10:57. Postad 26 december 2007 - 15:06 Postad 26 december 2007 - 15:32
Kolla Martins guide. Det finns mycket bra gratisprogram också, som t.ex. Mp3tag det är bara att öppna musikfilen/filerna i det programmet och lägga till/ändra genre. Postad 26 december 2007 - 15:44 ![]() Postad 26 december 2007 - 15:59 Du kan såklart ändra i taggarna i EAC innan du rippar, så skrivs dom med det du angivit ![]() Postad 26 december 2007 - 23:54 Efter mycket fipplande och inhållande av knappar på fjärrkontrollen medans man sätter in strömsladden så har mirakellådan vaknat till liv. Det mycket märkliga var att: 1. squeezboxen kopplade ihop med slimservern felfritt, gich fint att söka och bläddra musik. AC/DCs Back in Black valdes, routern indikerade på att datorn strömmade över nätverket. squeezeboxen sade "Spelar nu" men ljög uppenbarligen. Endast 0:00 i tid och tiden räknades icke upp. 2. provade att starta softsqueeze, vilket visade sig spela på som önskat. 3. om jag valde att synca squeezeboxen med softsqueeze så funkade allting bra 4. valde jag bort synkningen se punkt 1. Men efter ett par reset och factory reset bestämde den lilla tingesten för att nu var det dags att fungera. Allt detta finner jag mycket underligt och irriterande, men jag är villig att bortse från dessa små snedsteg bara det inte upprepar sig i framtiden. Postad 27 december 2007 - 00:19 Har precis köpt en Squeezebox och en Western Digital NAS-disk. Någon som kan hjälpa mig med vad jag behöver installera och var? - SlimServer (installeras den på NAS:en och/eller PC:n?) - Läste något om Free NAS (behöver man det?) - Hur optimerar man prestandan Tacksam om någon vill dela med sig av sina erfarenheter. Postad 29 december 2007 - 04:16 Jag har ett par album i flac-format som inte går att spela i SB:n. Jag kan bläddra rätt på dom och få upp filerna i play-mode, men klockans står kvar på 00:00 och inget ljud kommer. Filerna går att spela upp i t ex media player. Någon som stött på detta och sitter på en lösning? Postad 29 december 2007 - 10:57 Låter som det fel jag hade. Prova att starta en softsqueeze-spelare på datorn, välj sedan att synka din squeezebox mot softsqueeze-spelaren. Om det funkar kan du fortsätta med att prova att hålla in powerknappen för att göra en reset (ca 5 sekunder), när sb:n har precis har "bootat om" släpp knappen och tryck in den igen för att göra ytterligare en reset. Det var något liknande som gjorde att min började spela igen Postad 29 december 2007 - 14:11 Låter som det fel jag hade. Nix, det hjälpte inte. Bbara enstaka låtar gick att spela med Softsqueeze. Men allt går fortf att spela i media player. Postad 29 december 2007 - 23:57 ![]() Inkoppling och installation gick supersmidigt, inga problem alls. Har haft en inkopplad i ca 2h hittils och kan bara instämma med många av er, den är kanon, lätt att använda osv. ![]() Postad 30 december 2007 - 13:32 Jag kom dock över en begagnad v3 och tycker det funkar väldigt bra.. Kommer priset ner eller jag hittar några fler begagnade köper jag ett par till :-) Har faktiskt en fråga som kanske behandlats tidigare men tråden är ju så lång. Om jag skapar en länk till en annan HD i "Music Folder" hittar den inte filerna där. Exakt hur gör man för att "länka" till fler diskar? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |