Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings

1775 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE37M86BD (TV) 1 9 (21) Inga priser
Samsung LE40M86BD (TV) 0 8,75 (76) Inga priser
Samsung LE46M86BD (TV) 1 8,91 (32) Inga priser
Samsung LE52M86BD (TV) 1 8,53 (14) Inga priser
Samsung LE40M87BD (TV) 1 8,64 (66) Inga priser
Samsung LE37M87BD (TV) 1 8,62 (7) Inga priser
Samsung LE52M87BD (TV) 1 8 (4) Inga priser
Samsung LE46M87BD (TV) 1 8,56 (15) Inga priser
Samsung LE32M87BD (TV) 1 7 (1) Inga priser
Samsung LE32M86BD (TV) 1 8,17 (5) Inga priser
Samsung LE40N87BD (TV) 1 8,8 (14) Inga priser
68 relaterade trådar
Koppla ihop äldre samsung med Logitech z-5500 går ej! (0 inlägg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
Behöver hjälp med Tele2 i Samsung LE40M86 (1 inlägg) 11 år sedan
Värde på begagnad Samsung? (10 inlägg) 11 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 11 år sedan
Samsung LE40 M86, klickar men startar inte... (7 inlägg) 13 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Dustin borde skämmas! Sälja tre år gammal modell som ny, till överpris (24 inlägg) 15 år sedan
Reklamation av tv ( Samsung / komplett.se ) (7 inlägg) 15 år sedan
Samsungs nya lcd-serier, S8, R8 och M8 (1960 inlägg) 15 år sedan
Samsung 40M86 med missljud (19 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med val: Samsung PS-50A656 vs. Samsung LE-46A856 vs. Samsung LE-46B65 (29 inlägg) 15 år sedan
Sony KDL-46D3500 vs Samsung LE46M86 (56 inlägg) 16 år sedan
Iställningar av PC-läge på Samsung M87 (18 inlägg) 16 år sedan
Samsung Full HD 40" för 7 papp - billigast hittils? (25 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE40M86BD eller Samsung LE40A656? (4 inlägg) 16 år sedan
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg) 16 år sedan
Hjälp Vad händer nu? (14 inlägg) 16 år sedan
KOMPLETT har en 40 tums full HD för endast 7990 (39 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE-40M86 (8 inlägg) 16 år sedan
Samsung + CA-modul + ComHem (8 inlägg) 16 år sedan
Regnbågseffekt / "Rainbow effect" på LCD (Samsung M86) (10 inlägg) 16 år sedan
Format? (6 inlägg) 16 år sedan
"Over-all" TV, <40", 1080p och 3xHDMI (0 inlägg) 16 år sedan
HT-TXQ120R strul med PS3 och LE-52M86 (6 inlägg) 16 år sedan
Lite olika frågor TV/Ljud/Dator/PS3 (0 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE-40M86BD + Wii (0 inlägg) 16 år sedan
Jag ska välja på en Samsung LE-52M86BD och en Sony KDL-52W4000 (3 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE46M86DB lagg? (5 inlägg) 16 år sedan
Gulstick, Samsung LE40M86 (29 inlägg) 16 år sedan
Playstation 2 till LCD-TV (16 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40M87 eller LE-40N87? (12 inlägg) 17 år sedan
Besviken på min Samsung M86... (65 inlägg) 17 år sedan
Hjälp mig i LCD-djungeln (7 inlägg) 17 år sedan
Stor skillnad mellan 720p och 1080 på 40"? (3 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-40M86BD,Sony KDL-40D3500,Panasonic TH-42PZ70 (46 inlägg) 17 år sedan
Bästa LCD-TV upp till 15000 kr (15 inlägg) 17 år sedan
Vilken 46 tums FullHD LCD ? (24 inlägg) 17 år sedan
Ändra inställningar butik på 40M86 & D3500 (0 inlägg) 17 år sedan
Panna PZ70 v Pio 5080XA (17 inlägg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 17 år sedan
Shoppingsajterna Svenska AB (65 inlägg) 17 år sedan
Ingen signal vid DVI-Hdmi, le37M86 (13 inlägg) 17 år sedan
Samsung M86, digital-tv, comhem etc. (8 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE40M86 och Nvidia 8800GTS640 (4 inlägg) 17 år sedan
Samsung M8 vs. Sony D3000 (1 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE37M86 vs LE40M86 (10 inlägg) 17 år sedan
Vilka modeller bör man inte missa att titta på innan köp? (1 inlägg) 17 år sedan
Knäpper i TV:n (4 inlägg) 17 år sedan
Julhandel! (1 inlägg) 17 år sedan
40" D3000 eller 40" M86? (9 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-50P96FD eller Samsung LE-52M87? (6 inlägg) 17 år sedan
Samsung tappade menyer? (1 inlägg) 17 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 17 år sedan
Tv med inbyggd digitalbox (4 inlägg) 17 år sedan
Gällande Samsumg LE52M86 (0 inlägg) 17 år sedan
Sharp LC-52XD1E el Samsung LE-52M87BD (3 inlägg) 17 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 17 år sedan
LCD-TV till spelkonsoler? (26 inlägg) 17 år sedan
LG 42LF66 eller Samsung LE-40M86BD (1 inlägg) 17 år sedan
Samsung LE-46M86BD vs. Sharp LC-46XD1E (9 inlägg) 17 år sedan
Bra HD LCD-TV för multipla ändamål (6 inlägg) 17 år sedan
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg) 17 år sedan
Vilken LCD >50" ska jag välja? (18 inlägg) 17 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 17 år sedan
Vad ska jag välja och varför? (7 inlägg) 17 år sedan
Gästbok för Adde81 (5 inlägg) 17 år sedan
Köpråd (6 inlägg) 18 år sedan

Postad 30 juli 2007 - 12:37

samurai
  • samurai
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Men vänta lite nu movieplusbuggen fanns ju hos någon som hade Firmware 1010 i denna tråd juh....

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, jag har den med 1010. Har även för mig att det är fler som har det.

<{POST_SNAPBACK}>

Men exakt hur yttrar buggen sig då :)? Som jag beskrev tidigare så beter sig MoviePlus-alternativet i menyn på min TV exakt som den borde (d.v.s. inställningen per källa ändras inte på något sätt när jag växlar runt mellan dem). Däremot vet jag inte riktigt om filtret slås på i.a.f. eftersom jag inte lyckas se någon skillnad (kollar på TV-sändningar så jag kan inte pausa eller spela tillbaka, kanske borde försöka med någon film istället).

<{POST_SNAPBACK}>

Den är på även fast det i menyn står att den är av. Om jag byter till ON och sen OFF så försvinner den, men bara tills jag byter kanal.

Postad 30 juli 2007 - 12:46

Unregisteredf4fc9dc9
  • Unregisteredf4fc9dc9
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Någon som har någon "Grym" setting till mode:dynamisk från PS3 via HDMI att dela med sig av?

Postad 30 juli 2007 - 12:54

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Jag har en 1010 med movieplus bugg, så det är inte fixat på dom. Förövrigt så ska min skickas tillbaka pga backlight bleeding :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ush då, kommer du få "en ny" M86 eller väljer du en annan modell? Kontaktade du Samsung eller återförsäljaren?

Det här med bleeding - är det vanligt fenomen på M86:orna?
Om det finns på din så finns det garanterat på flera apparater.
Kanske snarare så att de flesta inte reflekterar eller bryr sig om fenomenent...

Kan bleeding uppkomma med tiden?

Postad 30 juli 2007 - 17:54

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Jag har en 1010 med movieplus bugg, så det är inte fixat på dom. Förövrigt så ska min skickas tillbaka pga backlight bleeding :P

<{POST_SNAPBACK}>

Ush då, kommer du få "en ny" M86 eller väljer du en annan modell? Kontaktade du Samsung eller återförsäljaren?

Kanske snarare så att de flesta inte reflekterar eller bryr sig om fenomenent...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också problem med viss BB, om det är vad det kallas när det finns ett ljusare fält (exempelvis) över mitten av bilden, ca 1,5 dm brett. Vid normalljus bild märker man inte av det, men vid mörkare sekvenser stör jag mig tyvärr rätt mycket på det. Ska jag ligga på Samsung om detta? När jag nämnde panelbyte för killen på supporten sa han typ "en annan panel kan vara ännu värre". Stämmer visserligen, men chansen att få en bättre panel är nog större. Jag tror inte problem fanns från början, utan utvecklades efter någon/några månader.

Tacksam för utförligt svar här. :)

Postad 30 juli 2007 - 18:11

Bahz
  • Bahz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Halloj!
Har följt denna tråd med stort intresse när jag väntat på möjlighet att få köpa en LE 40M86BD.
Nu när jag äntligen fick tillfälle kan jag inte annat än att tacka alla som sagt sitt här (ni har bidragit till mycket god läsning och större förståelse av tv:n). Jag är otroligt nöjd med min tv, hade lite strul första dagen (visade sig att det inte är så bra att ha ~10 elektriska produkter (såsom dator/reciever/ps3/xbox/slutsteg igång när man kör tv:n på samma 10A säkring >.< Har alltid haft det, men min 10+år gamla crt tyckte det var ok :) )

Har inte kommit mig för att ändra på inställningarna då bilden i mina ögon är 10/10. Anar inget fuffens alls på skärmen, dock är jag ingen expert (har väldigt lite att jämföra med).

Jag har firmware 2000, ledsen att jag inte postar all info men har inte tid att skriva av allt just nu.

Åter igen tack för en bra tråd :P

Btw, köpte tv:n ifrån Fyndbörsen ifall någon hoppas på en tv med senaste firmwaren. Mycket trevlig personal som jobbar där.

Postad 30 juli 2007 - 19:43

DrTech
  • DrTech
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Halloj!
Har följt denna tråd med stort intresse när jag väntat på möjlighet att få köpa en LE 40M86BD.
Nu när jag äntligen fick tillfälle kan jag inte annat än att tacka alla som sagt sitt här (ni har bidragit till mycket god läsning och större förståelse av tv:n). Jag är otroligt nöjd med min tv, hade lite strul första dagen (visade sig att det inte är så bra att ha ~10 elektriska produkter (såsom dator/reciever/ps3/xbox/slutsteg igång när man kör tv:n på samma 10A säkring >.< Har alltid haft det, men min 10+år gamla crt tyckte det var ok :)  )

Har inte kommit mig för att ändra på inställningarna då bilden i mina ögon är 10/10. Anar inget fuffens alls på skärmen, dock är jag ingen expert (har väldigt lite att jämföra med).

Jag har firmware 2000, ledsen att jag inte postar all info men har inte tid att skriva av allt just nu.

Åter igen tack för en bra tråd :P

Btw, köpte tv:n ifrån Fyndbörsen ifall någon hoppas på en tv med senaste firmwaren. Mycket trevlig personal som jobbar där.

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis, kul att du är nöjd.

Om du tycker "out of the box" bilden är 10/10 så skulle du efter lite pillande kunna få 20/10. :(
Alla är överens om att bilden är kass innan den är inställd. Så är det på alla LCD. Så testa lite settings från denna tråden och förbered dej på en WOW upplevelse.

Postad 30 juli 2007 - 20:00

n0rdgren
  • n0rdgren
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Jag har en 1010 med movieplus bugg, så det är inte fixat på dom. Förövrigt så ska min skickas tillbaka pga backlight bleeding :)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ringde först till samsung eftersom jag trodde att dom skulle fixa det åt mig, men killen som jag snackade med där var väldigt trevlig och sa att jag skulle höra av mig till fyndbörsen för att få den utbytt pga att dom har 14 dagar på sig att DOA produkter som inte funkar så skulle jag också kunna kräva en helt ny utan service och skit. Så jag har skickat mail alldeles nyss med lite uppgifter som dom lära ha, antagligen så skickar dom en helt ny, som förhoppningsvis är grym. För grejen är den att jag är supernöjd med tvn förutom BBn.

Postad 30 juli 2007 - 23:53

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Ja du, jag ringde centralservice idag... det är ca 25-30 TVn som är före mig i kön, och killen som jobbar med detta heltid är på semester i 3 ###### veckor till. Nu är det halvbemanning på stället. Dock sa han att ca 30 st tvn jobbas på per dag, så jag kan nog förvänta mig att jag fått tillbaka min tv inom en vecka eller så... man kan ju hoppas. Sen så bad jag dem att ringa upp mig så fort teknikern ska påbörja mitt ärende, jag tänkte tvinga honom till att uppgradera min firmware till 2000, vad ska jag säga om han tjafsar och säger att han inte kan/inte har tillgång till bla bla? Ska man hänvisa honom till retarderade Samsung då?

<{POST_SNAPBACK}>

Tja du, antigen så har de tillgång till mjukvara via
http://europe.samsungportal.com
eller så har det inte det. I vilket fall verkar ju 2000 lösa en hel del barnsjukdomar
Vad är felet på apparaten? Om du får ny mainboard finns nog senaste firmware där

Undra om man någon gång kommer att få flasha själv p.s.s. som med mainboard på PC-datorer / spelkonsoller?

<{POST_SNAPBACK}>

Movieplusbuggen.. idiot som jag var nämnde jag inte att jag även ville ha ändring i EDID så att den fattar att den hanterar 1080p/24fps .. men å andra sidan gick jag in med reklamations-syfte.. men nu ångrar jag mig då jag känner att jag vill hålla i min TV som nog är den bästa LCDn till det priset samt att den ju faktiskt klarar av 1080/24... i ett par år till, sen kanske byta till nån monster 1080p Pioneer Plasma alternativt 1080p projektor. Sen att M86 är grymt snygg skadar ju inte heller, dessa TVn är lika mkt möbel som funktion.

Postad 31 juli 2007 - 09:08

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Men vänta lite nu movieplusbuggen fanns ju hos någon som hade Firmware 1010 i denna tråd juh....

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, jag har den med 1010. Har även för mig att det är fler som har det.

<{POST_SNAPBACK}>

Men exakt hur yttrar buggen sig då :)? Som jag beskrev tidigare så beter sig MoviePlus-alternativet i menyn på min TV exakt som den borde (d.v.s. inställningen per källa ändras inte på något sätt när jag växlar runt mellan dem). Däremot vet jag inte riktigt om filtret slås på i.a.f. eftersom jag inte lyckas se någon skillnad (kollar på TV-sändningar så jag kan inte pausa eller spela tillbaka, kanske borde försöka med någon film istället).

<{POST_SNAPBACK}>

Den är på även fast det i menyn står att den är av. Om jag byter till ON och sen OFF så försvinner den, men bara tills jag byter kanal.

<{POST_SNAPBACK}>

Ledsen om jag verkar korkad men jag fattar fortfarande inte om min TV beter sig likadant. Verkar heller inte kunna formulera mig tillräckligt klart vad gäller menyn heller: Om man har buggen kommer då det som står i menyn vara exakt det man förväntar sig (d.v.s. inställningen per källa ändras inte när man växlar runt), eller kommer den alltid ändras till av (trots att den alltså är på)?

Det jag far efter är om jag kan se om jag har buggen endast genom att titta i menyn, byta källa tills jag är tillbaka och sedan titta i menyn igen? Eller måste jag hitta någon bild/sekvens där jag kan se om filtret är på eller av och jämföra det med vad som står i menyn (före och efter jag växlat källa)? Eller finns det något annat sätt?

Postad 31 juli 2007 - 10:53

samurai
  • samurai
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Ledsen om jag verkar korkad men jag fattar fortfarande inte om min TV beter sig likadant. Verkar heller inte kunna formulera mig tillräckligt klart vad gäller menyn heller: Om man har buggen kommer då det som står i menyn vara exakt det man förväntar sig (d.v.s. inställningen per källa ändras inte när man växlar runt), eller kommer den alltid ändras till av (trots att den alltså är på)?

Det jag far efter är om jag kan se om jag har buggen endast genom att titta i menyn, byta källa tills jag är tillbaka och sedan titta i menyn igen? Eller måste jag hitta någon bild/sekvens där jag kan se om filtret är på eller av och jämföra det med vad som står i menyn (före och efter jag växlat källa)? Eller finns det något annat sätt?

<{POST_SNAPBACK}>

Alltså jag skrev ju "Den är på även fast det i menyn står att den är av", men jag får väl förklara lite mer ingående då.

Du kan inte se om du har buggen via menyn. "Movie/filmplus" kommer troligtvis alltid att stå på OFF!
När du byter kanal eller källa så slås "Movie/filmplus"-funktionen igång automatiskt, men detta är inget som ändras i menyn. Den här funktionen skapar ett onaturligt flyt i bilden och kan även, vad jag har hört, skapa osynk med ljudet.

Jag vet inte hur man kan vara klarare än det där.

Varför leta efter buggar som du inte ens märker på egen hand, känns bara dumt.

Redigerat av samurai, 31 juli 2007 - 10:57.

Postad 31 juli 2007 - 11:49

Unregistered7c1449d5
  • Unregistered7c1449d5
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt jag köpte en 40M87/XEE på expert i början av juni, lämnade in den pga BB (Svårt att inte reflektera kring det, VÄLDIGT irriterande) och har inte sett av den sen dess, den har varit borta i ca 5-6 veckor nu.
Tyvärr så lämnade jag in den innan jag visste något om firmware etc så det är lite svårt att ställa krav i dagens läge, samt att jag fick den då till ett väldigt rabatterat pris.

Funderar på dock att gå dit och tjafsa om att häva köpet eftersom min tv aldrig verkar dyka upp.

Postad 31 juli 2007 - 11:55

Celestial
  • Celestial
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Alltså jag skrev ju "Den är på även fast det i menyn står att den är av", men jag får väl förklara lite mer ingående då.

Du kan inte se om du har buggen via menyn. "Movie/filmplus" kommer troligtvis alltid att stå på OFF!
När du byter kanal eller källa så slås "Movie/filmplus"-funktionen igång automatiskt, men detta är inget som ändras i menyn. Den här funktionen skapar ett onaturligt flyt i bilden och kan även, vad jag har hört, skapa osynk med ljudet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag märker tydligt av den. Det laggar efter i rörelser. Blinkar nästan efter. Som om tvn har 30 m/s i uppdatering. Jag trodde jag inbillade mig först när jag fick reda på att 1010 inte skulle ha buggen. Men den är där hela tiden vid byte kanal och källa. Förbannat.

Postad 31 juli 2007 - 12:25

samurai
  • samurai
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Jag märker tydligt av den. Det laggar efter i rörelser. Blinkar nästan efter. Som om tvn har 30 m/s i uppdatering. Jag trodde jag inbillade mig först när jag fick reda på att 1010 inte skulle ha buggen. Men den är där hela tiden vid byte kanal och källa. Förbannat.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp det är fördjävligt :) Bara se till att försöka få in den på reparation.
Själv ser jag inte på så mycket teve så jag störs inte så mycket av det, men jag ska ändå försöka få det fixat tillsammans med dom andra buggarna.

Redigerat av samurai, 31 juli 2007 - 12:26.

Postad 31 juli 2007 - 13:02

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Är systemutvecklare så jag har lite för stor erfarenhet av odetaljerade felrapporter för att anta någonting innan jag är säker på att jag återskapat problemet :).

Vill mest veta om jag har buggen så att jag kan lägga upp rätt information i tråden.

Postad 31 juli 2007 - 19:08

Unregisteredbca31245
  • Unregisteredbca31245
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Movieplus buggen är INTE fixad i 1013!

Jag har en 1013 TV och MoviePlus är mycket tydligt trots att det står som Off i menyn.
Växlar man Movie Plus Off->On->Off så är det sedan avstängt.

Movieplus buggen åtgärdades i 2000!

Postad 31 juli 2007 - 22:39

DrTech
  • DrTech
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Jag har en 1013 TV och MoviePlus är mycket tydligt trots att det står som Off i menyn.

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt samsung skulle den fixats i 1010. Verkar dock inte som fallet hos alla. Men jag har för mig att de flesta 1010 ägare inte har det. Och i 1013 ska det vara fixat.

Postad 01 augusti 2007 - 12:31

cerbero
  • cerbero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag har tänkt köpa en LE-40M86BD gråimporterat från någon av de många tyska butikerna som säljer den billigt, men man blir ju väldigt tveksam när man läser den här tråden, ifall det skulle visa sig vara en äldre firmware.
Är det någon som har lyckats få service utförd på sin TV av Europavariant av Samsung i Sverige, eller blir man tvungen att skicka tillbaka TV:n till Tyskland och vänta x antal månader för att kunna lösa eventuella problem?
Det känns ju lite stenålder att inte ha internationell support för ett så stort företag som Samsung.

Postad 01 augusti 2007 - 13:01

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Jag har tänkt köpa en LE-40M86BD gråimporterat från någon av de många tyska butikerna som säljer den billigt, men man blir ju väldigt tveksam när man läser den här tråden, ifall det skulle visa sig vara en äldre firmware.
Är det någon som har lyckats få service utförd på sin TV av Europavariant av Samsung i Sverige, eller blir man tvungen att skicka tillbaka TV:n till Tyskland och vänta x antal månader för att kunna lösa eventuella problem?
Det känns ju lite stenålder att inte ha internationell support för ett så stort företag som Samsung.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kanske beror på att respektive underbolag under Samsung Europe (dvs Samsung Noridc, UK, GmbH osv...) är ansvarig för sina egna maskiner - vilket är skumt då alla kommer från samma fabrik i Slovakien.
Ungefär som att det inte går att lämna in en importerad bil på verkstaden. Skillnaden här är ju dock att man som kund inte har någon aning om att TVn är importerad...

Det står ju dock ganska tydligt på deras webbsida att så länge man har det blåa garanti-kortet så ger de en begränsad support (antagligen får får man själv ombesörja att köra TVn och ordna med verkstad) . Men vad vet jag?

Skall ju också köpa snart - fråga är ju om det blir import eller inte...

Postad 01 augusti 2007 - 13:16

cerbero
  • cerbero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Precis... Det sura är ju att man får betala 2000 kr extra enbart för att få möjligheten att åtgärda ett fel som inte borde finnas där från början.

Redigerat av cerbero, 01 augusti 2007 - 13:17.

Postad 01 augusti 2007 - 13:50

Unregisteredbcb6f925
  • Unregisteredbcb6f925
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Precis... Det sura är ju att man får betala 2000 kr extra enbart för att få möjligheten att åtgärda ett fel som inte borde finnas där från början.

<{POST_SNAPBACK}>

Eller så kanske du betalar 2000 kr mer för att köpa TVn i Sverige?

Postad 01 augusti 2007 - 14:18

cerbero
  • cerbero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Eller så kanske du betalar 2000 kr mer för att köpa TVn i Sverige?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, ja, självklart. Det jag menade var att enda anledningen till att köpa den i Sverige i praktiken blir att få vettig support.
Känns som jag klagar lite väl mycket nu; i slutändan kan det mycket väl vara värt värt det, om bilden blir så bra som det påstås. Känns bara tungt att ge sig in i röran när man inte redan har köpt/beställt TV:n i fråga.

Postad 01 augusti 2007 - 17:39

Celestial
  • Celestial
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är det någon i huvudtaget som fått samsung att på plats fixat tvn? Eller att dom kommit och hämtat den?

Postad 01 augusti 2007 - 17:45

Federsel
  • Federsel
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Celestial: Mitt postnummer funkar i alla fall för prestigeservice - vilket borde innebära att de fixar tvn på plats. Men jag har inte köpt min tv ännu - det blir nästa vecka. Men det borde innebära att de kan komma hem till mig och uppdatera firmwaren om jag inte får 2000.

En fråga angående 24hz. Varför vill man köra med det när man har en ps3? Blir bilden bättre?

Postad 01 augusti 2007 - 18:11

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Celestial: Mitt postnummer funkar i alla fall för prestigeservice - vilket borde innebära att de fixar tvn på plats. Men jag har inte köpt min tv ännu - det blir nästa vecka. Men det borde innebära att de kan komma hem till mig och uppdatera firmwaren om jag inte får 2000.

En fråga angående 24hz. Varför vill man köra med det när man har en ps3? Blir bilden bättre?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl bara om man spelar 24 fps filmer via blue ray (utländska filmer NTSC?). Europeiska filmer har väl 25 fps = 50 Hz (PAL). Tror inte det har någonting att göra med att spela spel på ps3 men jag kan ha fel

Postad 02 augusti 2007 - 05:37

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl bara om man spelar 24 fps filmer via blue ray (utländska filmer NTSC?). Europeiska filmer har väl 25 fps = 50 Hz (PAL). Tror inte det har någonting att göra med att spela spel på ps3 men jag kan ha fel

<{POST_SNAPBACK}>

Alla Blu Ray filmer har 24 bilder per sekund, men du har helt rätt annars. Om TVn klarar en ren 24hz signal slipper den göra en så kallad 3:2 pulldown. dvs konvertera signalen till 60 bilder per sekund genom att visa de olika bildrutorna olika många gånger. Detta ger synliga hack och ryck, finns en bra och pedagogisk Bamsebild här på forumet som beskriver det :D

Postad 02 augusti 2007 - 16:40

Major Högberg
  • Major Högberg
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej

Modell: 40M86 (XEC)
T-TLPMPEUMD-1010
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1004

Ringde och klagade hos Svenska Samsung i går om alla buggar i tv'en och sa att dom får flasha upp den eller byta moderkort i den!
(Extern Elektronik Service AB Stockholm)  kom och "hämtade" min TV i dag, dom sa att alla över 37 tum hämtas till verkstaden för service (denna tv är köpt (grå importerade från Pixmania)= XEC variant), det blir spännande och se hur verkstaden kommer reagera (Samsung ville bara ha serie nummer och Kvitto) eller kan det vara så att det är Europa garanti på alla Samungs produkter?

Fortsättning följer!

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 02 augusti 2007 - 21:46

Robster86
  • Robster86
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Min M86a verkar blöda backlight? 3 ringar i olika storlekar..kanske 4..ser nästan ut som en flagga för det går ett såkallt flaggsträck mellan de 4 vita områdena..är detta något som ska accepteras eller ska man få det fixat? fick nyligen en m86a istället för m71 eftersom den gick sönder gång på gång...på gång...jobbigt om jag ska behöva lämna in denna efter några veckor ..... snälla hjälp

Postad 03 augusti 2007 - 08:35

Major Högberg
  • Major Högberg
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej

T-TLPMPEUMD-1010
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1004

Ringde och klagade hos Svenska Samsung i går om alla buggar i tv'en och sa att dom får flasha upp den eller byta moderkort i den!
(Extern Elektronik Service AB Stockholm)  kom och "hämtade" min TV i dag, dom sa att alla över 37 tum hämtas till verkstaden för service (denna tv är köpt (grå importerade från Pixmania)= XEC variant), det blir spännande och se hur verkstaden kommer reagera (Samsung ville bara ha serie nummer och Kvitto) eller kan det vara så att det är Europa garanti på alla Samungs produkter?

Fortsättning följer!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej
Nu har jag fått tillbaka min 40m86 efter 2 veckor
Dom bytte mainbord i den till
T-TLPMPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011

Alla buggar verkar vara borta, utom att ljudet försvinner vid andvändande av digitalTV tunern ibland (Bytakanal och byta tillbaka verkar lösa problemet...) lite irriterande + lite laggning
+ Däremot verkar bildkvaliten på alla källor ha blivit mycket bättre (nu är bilden äckligt bra faktiskt, kanske någon grund inställning som är bättre inställt nu!)
+ Ingen Movie plus bugg längre, Movie plus fungerar även mycket bättre på HDMI ingången (16-9/movie+/1080i) Man blir inte alls lika sjösjuk längre + mycket bättre flyt i den +mycket mindre störningar, man vill faktiskt ha den påslagen när man ser på vissa DVD!!!!!!
+ PC i 1920x1080/50hz scannar perfekt, doc ej i 60hz

Övrigt:
1.jag kopplade in Störskydds tranformatorer till TV'en och DVD'en och fick mycket stabilare och lungnare bild
2. Spikar på nätspäningen har inget med att det laggar på D-TV motagaren att göra= ingen skillnad på D-TV laggningen med Störskyddstransformator inkopplad, inte heller med ett antennfilter av billigare typ (grund lift) hjälper något

Så jag är riktigt nöjd nu!

Redigerat av Major Högberg, 05 augusti 2007 - 09:15.

Postad 03 augusti 2007 - 15:10

cerbero
  • cerbero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Tack för rapporten—nu känner jag mig tryggare med att köpa en M86:a :(

Redigerat av cerbero, 03 augusti 2007 - 15:11.

Postad 03 augusti 2007 - 17:08

Unregisteredbca31245
  • Unregisteredbca31245
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt samsung skulle den fixats i 1010. Verkar dock inte som fallet hos alla. Men jag har för mig att de flesta 1010 ägare inte har det. Och i 1013 ska det vara fixat.

<{POST_SNAPBACK}>

Says who?
Alla rapporter jag läst pekar på motsatsen. Även min egen TV med 1013.
Enligt inlägg på AV Forum etc så är Movie Plus fixat i 2000.

Postad 04 augusti 2007 - 02:56

DrTech
  • DrTech
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Says who?
Alla rapporter jag läst pekar på motsatsen. Även min egen TV med 1013.
Enligt inlägg på AV Forum etc så är Movie Plus fixat i 2000.

<{POST_SNAPBACK}>

I början var det ju 1010 som sades ha fixat movieplus. 1013 var hoppet för 24hz brukare. Men jag ska erkänna att jag inte kollat runt efter en uppföljning på det hela. Är det alltså så att movieplus buggen finns i både 1010 och 1013. För så var det inte från början.

Postad 04 augusti 2007 - 12:30

Unregisteredbcb6f925
  • Unregisteredbcb6f925
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hej

T-TLPMPEUMD-1010
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1004

Fortsättning följer!

<{POST_SNAPBACK}>

Hej
Nu har jag fått tillbaka min 40m86 efter 2 veckor
Dom bytte mainbord i den till
T-TLPMPEUMD-2000
T-BDPMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011

Alla buggar verkar vara borta, utom att ljudet försvinner vid andvändande av digitalTV tunern ibland (Bytakanal och byta tillbaka verkar lösa problemet...) lite irriterande + lite laggning
+ Däremot verkar bildkvaliten på alla källor ha blivit mycket bättre (nu är bilden äckligt bra faktiskt!)
+ Movie plus fungerar mycket bättre på HDMI ingången (16-9/movie+/1080i) Man blir inte alls sjösjuk längre + mycket bättre flyt i den +mycket mindre störningar, man vill faktiskt ha den påslagen när man ser på DVD!!!!!!

Övrigt:
1.jag kopplade in Störskydds tranformatorer till TV'en och DVD'en och fick mycket stabilare och lungnare bild
2. Spikar på nätspäningen har inget med att det laggar på D-TV motagaren att göra= ingen skillnad på D-TV laggningen med Störskyddstransformator inkopplad

Så jag är riktigt nöjd nu!

<{POST_SNAPBACK}>

Upplever samma sak. Har också fått mainbord bytt från fw 1010 till 2000. Har också inbillat mig att bilden överlag har blivit bättre. Har också samma problem med bortfall av ljudet från och till. Verkar vara ett gemensamt problem med DVB-mottagaren i samsungapparaterna då andra SamsungTV har samma problem.

Postad 05 augusti 2007 - 13:58

Unregistered7c1449d5
  • Unregistered7c1449d5
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Kanske borde skriva i den andra tråden, men har iallafall fått tillbaka min 40M87/XEE från Expert, är på jobbet nu så jag har inte alla siffror men problemen med blacklight bleeding är borta samt 360n funkar på 1080 via vga. FW är uppgraderad till 2000 (utan att jag nämnt något om det) och jag kanske inbillar mig men bilden känns bättre än innan. Använder inte tv:n till vanligt tv-tittande så har jag ingen aning om problemen med den inbyggda boxen spökar. PS3 står på inköpslistan så jag återkommer när jag har kunnat testa den på denna tv.

Men som sagt, alla som tvekat med att köpa denna tv pga alla barnsjukdomar kan nu känna att de flesta problemen verkar vara bortblåsta med Firmware 2000 (Som antagligen finns på de flesta apparater som säljs i handeln just nu)

Lycka till / Nöjd ägare av en 40M87

Postad 05 augusti 2007 - 21:46

DrTech
  • DrTech
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Grattis alla ni som fått FW 2000.

Själv sitter man och väntar på en maskin som nu är 25 dagar försenad och som beräknas vara 45 dagar försenad :)

Postad 05 augusti 2007 - 23:40

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Jag fick min 46a från OnOff i fredags. Blev lite orolig när jag såg att det var en P6a (tillverkad i Juni) men den hade den senaste mjukvaran som tur var. Och den är helt perfekt! På den förra jag hade (en 1010 som jag skickade tillbaka) var det lite ojämn bakgrundsbelysning med några svagt svagt ljusare områden men den här har helt jämnsvart bakgrund. Och givetvis fungerar 24Hz som det ska nu i.o.m 2000 firmwaren. Vilket lyft för htpcn att direkt kunna välja 24Hz i windows utan att ens behöva använda powerstrip.

Kan inte annat än starkt rekommendera köp av en M86, för mig är det utan tvekan den klart bästa LCDn just nu både vad gäller specifikation på pappret, funktioner och hur den presterar i verkligheten.

Postad 06 augusti 2007 - 15:40

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Själv sitter man och väntar på en maskin som nu är 25 dagar försenad och som beräknas vara 45 dagar försenad :)

<{POST_SNAPBACK}>

Förstår inte att du orkar vänta.. tills det att den kommit hem till dig har nog Samsung släppt nåt nytt... eller nåt..

Avbeställ och beställ från någon annanstans.. hur mkt billigare fick du den på förseningsföretaget egentligen? Vart beställde du från?

Postad 06 augusti 2007 - 16:25

Makrillen
  • Makrillen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag ska beställa en LE-37M87BD, men exakt hur skiljer den sig ifrån M86:an? Och vilken är igentligen bäst? För jag ska beställa den nu så jag kan koppla in min ps3 på en full-hd, äntligen!

Postad 07 augusti 2007 - 11:02

Federsel
  • Federsel
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Är det någon som testat de olika bildinställningarna som DrTech postade på sid 4 i detta forum? Vilken ska man använda sig av?

Postad 07 augusti 2007 - 16:33

Unregistered40c6dce0
  • Unregistered40c6dce0
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag fick min 46a från OnOff i fredags. Blev lite orolig när jag såg att det var en P6a (tillverkad i Juni) men den hade den senaste mjukvaran som tur var. Och den är helt perfekt! På den förra jag hade (en 1010 som jag skickade tillbaka) var det lite ojämn bakgrundsbelysning med några svagt svagt ljusare områden men den här har helt jämnsvart bakgrund. Och givetvis fungerar 24Hz som det ska nu i.o.m 2000 firmwaren. Vilket lyft för htpcn att direkt kunna välja 24Hz i windows utan att ens behöva använda powerstrip.

Kan inte annat än starkt rekommendera köp av en M86, för mig är det utan tvekan den klart bästa LCDn just nu både vad gäller specifikation på pappret, funktioner och hur den presterar i verkligheten.

<{POST_SNAPBACK}>

En 46a beställd från OnOff ;) Får hoppas jag har lika tur med fw. Lite orolig blir man ju när dom har den i lager men jag vet att den för nån vecka sen inte var det så troligen är det ett gäng nya apparater dom fått in. Återkommer vid leverans.

Postad 07 augusti 2007 - 18:24

DrTech
  • DrTech
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Själv sitter man och väntar på en maskin som nu är 25 dagar försenad och som beräknas vara 45 dagar försenad ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Förstår inte att du orkar vänta.. tills det att den kommit hem till dig har nog Samsung släppt nåt nytt... eller nåt..

Avbeställ och beställ från någon annanstans.. hur mkt billigare fick du den på förseningsföretaget egentligen? Vart beställde du från?

<{POST_SNAPBACK}>

Beställde för 30k från datorbutiken.se så jag är nöjd med det priset. För att matcha det måste jag handla från skitföretag och det gör jag inte. Vill inte gå upp 4-6 tusen för att spara 2 veckor.

Postad 07 augusti 2007 - 19:05

rickard64
  • rickard64
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
har ingen BB eller sånt, men movieplusbuggen är lite irriterande, samt att 24hz inte fungerar.
har firmware 1013.

Har registrerat produkten och försökt fixa Prestige service, dvs att dom kommer hem och uppgraderar.
Men får inte detta att fungera..
Hur får jag lättast tag i samsung så jag får hit någon som kan uppdatera tvn min?

Har tydligen en gråimporterad från Fyndbörsen.

Postad 07 augusti 2007 - 19:14

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Felpost

Redigerat av Unregistered178ff7d4, 07 augusti 2007 - 19:18.

Postad 07 augusti 2007 - 23:05

DrTech
  • DrTech
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

har ingen BB eller sånt, men movieplusbuggen är lite irriterande, samt att 24hz inte fungerar.
har firmware 1013.

Har registrerat produkten och försökt fixa Prestige service, dvs att dom kommer hem och uppgraderar.
Hur får jag lättast tag i samsung så jag får hit någon som kan uppdatera tvn min?

<{POST_SNAPBACK}>

Hur menar du att 24hz inte fungerar? Det funkar på alla verisioner. Och i 1013 ska även EDID vara uppdaterad. Men även om den inte är det så funkar alltid 24hz.

Postad 08 augusti 2007 - 00:22

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Själv sitter man och väntar på en maskin som nu är 25 dagar försenad och som beräknas vara 45 dagar försenad :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Beställde för 30k från datorbutiken.se så jag är nöjd med det priset. För att matcha det måste jag handla från skitföretag och det gör jag inte. Vill inte gå upp 4-6 tusen för att spara 2 veckor.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken tumstorlek beställde du TVn i? Och exempel på skitföretag?

Postad 08 augusti 2007 - 01:30

DrTech
  • DrTech
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Själv sitter man och väntar på en maskin som nu är 25 dagar försenad och som beräknas vara 45 dagar försenad :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken tumstorlek beställde du TVn i? Och exempel på skitföretag?

<{POST_SNAPBACK}>

Beställde en 52 tummare.

Exempel på skitföretag enligt mej är:
SHG.BIZ
Fyndbörsen
Digicom

Jag har dessutom för mej att alla dessa säljer gråimporterade maskiner. Så 30.000 för en svensk 52 tummare på datorbutiken är jag mycket nöjd med. Måste upp i 34-35.000 för att köpa från ett ställe jag är trygg med. Så jag får allt vänta :P

Redigerat av DrTech, 08 augusti 2007 - 01:32.

Postad 08 augusti 2007 - 08:21

kh_vorsteh
  • kh_vorsteh
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

SHG.BIZ
Fyndbörsen
Digicom

Jag har dessutom för mej att alla dessa säljer gråimporterade maskiner. Så 30.000 för en svensk 52 tummare på datorbutiken är jag mycket nöjd med. Måste upp i 34-35.000 för att köpa från ett ställe jag är trygg med. Så jag får allt vänta :D

<{POST_SNAPBACK}>

Skall snart köpa en tv. Vill INTE ha en grå-import !
Du skrev att Fyndbörsen gråimporterar!? (drar öronen åt mej) är det verkligen så ? :P
Bra-ljud&bild och TechniStore, någon som vet om dom gråimporterar ?

Undrar
Pär

Postad 08 augusti 2007 - 08:28

rickard64
  • rickard64
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

har firmware 1013.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur menar du att 24hz inte fungerar? Det funkar på alla verisioner. Och i 1013 ska även EDID vara uppdaterad. Men även om den inte är det så funkar alltid 24hz.

<{POST_SNAPBACK}>

menar att den inte hittar per automatik... Så min EDID kan inte vara uppdaterad.

sen säger många att det upplever bättre bild efter update, samt att movieplusbuggen ligger kvar, vilket är lite trist.

Postad 08 augusti 2007 - 13:49

DrTech
  • DrTech
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

SHG.BIZ
Fyndbörsen
Digicom

Jag har dessutom för mej att alla dessa säljer gråimporterade maskiner. Så 30.000 för en svensk 52 tummare på datorbutiken är jag mycket nöjd med. Måste upp i 34-35.000 för att köpa från ett ställe jag är trygg med. Så jag får allt vänta :D

<{POST_SNAPBACK}>

Skall snart köpa en tv. Vill INTE ha en grå-import !
Du skrev att Fyndbörsen gråimporterar!? (drar öronen åt mej) är det verkligen så ? :P
Bra-ljud&bild och TechniStore, någon som vet om dom gråimporterar ?

Undrar
Pär

<{POST_SNAPBACK}>

Bara några poster upp ser du Rickard64 som fått en gråimporterad från Fyndbörsen. Jag har hört fler oxå. Har för mej att riktpriset för 52 tummaren nu är ca 35.000. De som ligger under med flera tusenlappar är gråimport. Säkert samma med andra storlekar oxå.

Prova att ringa o fråga men det är inte säkert du får ett ärligt svar. Bäst är att kolla serienummer som ska vara XEE på slutet och inte XEC eller XEU.

Postad 08 augusti 2007 - 15:18

Federsel
  • Federsel
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
det verkar som om fyndbörsen säljer nordiska apparater - http://www.fyndborse...w.aspx?key=5692 .

Står att det är XEE i alla fall.

Postad 08 augusti 2007 - 16:02

DrTech
  • DrTech
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

det verkar som om fyndbörsen säljer nordiska apparater - http://www.fyndborse...w.aspx?key=5692 .

Står att det är XEE i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Flera stycken har fått icke-nordiska maskiner av båed fyndbörsen och digicom trots XEE märkning i annonsen. Så det hade jag inte litat på. Ring till dom och spela in samtalet. Få dom att lova att maskinen är nordisk på band. Annars kommer dom bara hävda att dom "reserverar sej för tryckfel i annonsen".

Dom har lurat folk många gånger förr. Dock inte sagt att så blir fallet med dej, men det är inte ovanligt. Jag hade inte chansat på fyndbörsen dock. Ej heller på digicom där jag aldrig handlar igen.

Redigerat av DrTech, 08 augusti 2007 - 16:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.