ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2
774 svar till detta ämne
Postad 26 November 2008 - 01:12
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Viasat Sport HD förnekar sig inte. Ljudhack i kubik från CL-matchen i fotboll och även i trailern som står på nu.
Edit: FIO-LYO eftersändning är dock utan ljudhack. VSHD har ju haft problem sen de körde igång. Borde de inte vara åtgärdade snart?
Jag märkte inga ljudhack i Viasat Sport HD ikväll, körde dock inte med digitalt ljud ikväll utan bara ljudet från tv:n högtalare (via hdmi från boxen då). Kanske var det bara problem med DD5.1? jag orkar inte läsa sida upp och sida ner med skräp, kan någon svara med ja eller nej om man bör skaffa comhem hdtv idag om man har en fullhd-tv?
Om du är intresserad av en hd-box med hårddisk, vänta en vecka. Annars tycker jag nog att du ska skaffa comhem hdtv nu. Du kommer få bättre bild på både SD- och HD-kanaler och numera är de allra flesta nöjda med hur boxen presterar.
Redigerat av distortion2, 26 November 2008 - 01:17.
Postad 26 November 2008 - 01:16
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
[flyttat inlägg ^^^^]
Redigerat av distortion2, 26 November 2008 - 01:18.
Postad 26 November 2008 - 01:50
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Jaha, då har boxens programvara ändrats så mycket att den är godkänd för mitt användande. 2 år av irritation och förnedring av Comhem som hävdat att det inte varit några fel på deras produkt. Då kan man ju tycka att det är lite konstigt att de skickat ut nya FW:s överhuvud taget.
Nu är ju inte allt helt tipptopp men det duger. Undrar om det kommer nån mer uppdatering i framtiden eller om man kommit till vägens slut med denna box. Nån som vet hur lång livslängd man kan räkna med på en sån här box? Skulle inte förvåna mig om den packar ihop i helgen eller nåt, bara för att den äntligen funkar.
Postad 26 November 2008 - 02:21
Beolab
-
Beolab
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Kombination till Service menyn: Menu ---->system----> status tryck denna kombination röd grön gul blå gul grön röd tryck sen på ird to srd
Jag är nog för trött, men jag hajjar inte?? Ska man man gå in under status eller stå vid status? Och vart sitter "ird to srd" knappen? Gå det att ställa in några bildegenskaper lr dyl i service menyn? /Fredrik
Redigerat av Beolab, 26 November 2008 - 02:23.
Postad 26 November 2008 - 02:49
nortym
-
nortym
-
Rookie
-
6 inlägg
Kombination till Service menyn:
Menu ---->system----> status tryck denna kombination röd grön gul blå gul grön röd tryck sen på ird to srd
Jag är nog för trött, men jag hajjar inte?? Ska man man gå in under status eller stå vid status?
Och vart sitter "ird to srd" knappen?
Gå det att ställa in några bildegenskaper lr dyl i service menyn?
/Fredrik
du ska gå in och se status, när du tryckt knapparna ploppar ett meny fram som du ska trycka... lycka till...
Postad 26 November 2008 - 02:50
Beolab
-
Beolab
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
du ska gå in och se status, när du tryckt knapparna ploppar ett meny fram som du ska trycka... lycka till...
Tack! Så när jag har tryckt "färgkombinationen" så träder "ird to srd" knappen fram eller? Mvh
Redigerat av Beolab, 26 November 2008 - 02:52.
Postad 26 November 2008 - 03:09
nortym
-
nortym
-
Rookie
-
6 inlägg
Tack!
Så när jag har tryckt "färgkombinationen" så träder "ird to srd" knappen fram eller?
Mvh
ungefär... hos mig står det "ird to ird" nämligen...
Postad 26 November 2008 - 07:56
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Jahapp, nu funkar HDMI switchning till min reciever (2809) med original upplösning från boxen. Ok, det tar några sekunder varje gång upplösningen ändras men det funkar. Ingen skillnad på bildkvalitet som jag kan se dock.
Postad 26 November 2008 - 08:44
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Jag märkte inga ljudhack i Viasat Sport HD ikväll, körde dock inte med digitalt ljud ikväll utan bara ljudet från tv:n högtalare (via hdmi från boxen då). Kanske var det bara problem med DD5.1?
´ Aha! Hade du inga ljudhack på hela matchen ARS-DYN alltså? Jag har ingen HDMI-ingång på förstärkaren och TV:n vet jag inte om den kan ta in ljud via HDMI. Det borde dock funka, ska kolla manualen. Kommer en DD2.0-signal via HDMI alltså, eller PCM analog till och med? Det kan ju vara vägen att gå tills de löst problemet om man bänkar sig för match bara för att sen finna att ljudhack gör att man får byta till SD-sändningen.
Postad 26 November 2008 - 09:15
Unregisteredbcf53c4d
-
Unregisteredbcf53c4d
-
Amatör
-
-
62 inlägg
jag orkar inte läsa sida upp och sida ner med skräp, kan någon svara med ja eller nej om man bör skaffa comhem hdtv idag om man har en fullhd-tv?
Svar: Ja.
Postad 26 November 2008 - 09:42
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Aha! Hade du inga ljudhack på hela matchen ARS-DYN alltså?
Jag har ingen HDMI-ingång på förstärkaren och TV:n vet jag inte om den kan ta in ljud via HDMI. Det borde dock funka, ska kolla manualen. Kommer en DD2.0-signal via HDMI alltså, eller PCM analog till och med?
Nej, inga ljudhack. Klart tv:n måste kunna ta emot ljud via hdmi (väl?). Annat vore ju kasst. Skulle tro att det blir digital stereo PCM, samma format som på en CD. Finns väl inte många tv som kan avkoda DD?
Redigerat av distortion2, 26 November 2008 - 09:44.
Postad 26 November 2008 - 09:50
Unregistered242b20f0
-
Unregistered242b20f0
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Nej, inga ljudhack. Klart tv:n måste kunna ta emot ljud via hdmi (väl?). Annat vore ju kasst. Skulle tro att det blir digital stereo PCM, samma format som på en CD. Finns väl inte många tv som kan avkoda DD?
Dom flesta nya kan det..iaf min Sony kan det
Postad 26 November 2008 - 10:48
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Jag har ingen HDMI-ingång på förstärkaren och TV:n vet jag inte om den kan ta in ljud via HDMI. Det borde dock funka, ska kolla manualen. Kommer en DD2.0-signal via HDMI alltså, eller PCM analog till och med?
Det finns ett menyval i boxen där man för HDMI väljer Dolby Digital eller inte (PCM).
Redigerat av rickardl, 26 November 2008 - 10:49.
Postad 26 November 2008 - 12:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Kombination till Service menyn:
Menu ---->system----> status tryck denna kombination röd grön gul blå gul grön röd tryck sen på ird to srd
Jag är nog för trött, men jag hajjar inte?? Ska man man gå in under status eller stå vid status?
Och vart sitter "ird to srd" knappen?
Gå det att ställa in några bildegenskaper lr dyl i service menyn?
/Fredrik
du ska ligga i status menyn där trycker du sen röd grön gul blå gul grön röd släpp varje knapp innan du trycker nästa när du gjort det så kommer det en ny meny med fler val bl ird to srd
Postad 26 November 2008 - 13:19
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Angående blåskärmen så räcker det med att jag byter på min sony receiver video input på fjärren och sen tillbaks så funkar det, inga större problem.
Innebär det att du fortfarande har problem med blåskärm? Problemet varför ni inte får riktiga svar är för att ni har med en kundtjänst att göra, alla kundtjänster är idioter.
När jag har ringt dom så har jag ställt tydliga frågor, men tydligen så fattar dom inget ändå utan uppfattar frågan helt annorlunda.
Tex frågade jag dom varför dom skickat nytt kort till mig, då svarar tjejen att om jag fått nytt kort ska jag använda det.
Men det var ju inte SVAR på min fråga!!
Nej, de är inte idioter, de måste följa en mall hur de frågar kunden om problemet och hur de skall svara efter mallen. Om du är lite snällarre och frågar tjejen att vad skall du göra nu när du har 2 kort, det är säkert att du får ett bättre svar. Sedan kan du fråga varför du inte kan använda det första kortet längre. Det finns alltid orsak till varför de skickar ett nytt kort, du måste acceptera det. Den här biten handlade om 'kommunikation med kundtjänst' och är off-topic i den här tråden hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 26 November 2008 - 13:33.
Postad 26 November 2008 - 13:39
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Vilket versionsnummer har senaste FW?
Wasgo 
1.00.20 hifi_fan
Postad 26 November 2008 - 13:56
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
om den här tråden nu skulle gallras hårdare, hur kommer det sig att den är full med forumtroll? verkar vara samma figurer som för några år sedan också.
Vad menar du med forumtroll? jag orkar inte läsa sida upp och sida ner med skräp, kan någon svara med ja eller nej om man bör skaffa comhem hdtv idag om man har en fullhd-tv?
Svaret är: ja Men svaret på frågan vilken box skall man då skaffa sig är lite svårare idag: CXHD-1000C utan hårddisk OK, fortfarande går att köpa för 1Kr hos vissa Radio-Tv handlare HDPVR-1000C med hårddisk OK, ingen vet hur bra den är, kommer den 3e december CXHD-5000c utan hårddisk Den är en närbantad version av CXHD-1000C, kan komma nästa år hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 26 November 2008 - 15:35.
Postad 26 November 2008 - 16:22
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
fick svar på de tidigare från CH i dag igen nu säger dem att det pågår arbete med detta. CH är ett bolag som bara ändrar sig helatiden... de som undrar va det gäller kan läsa några sidor tebax
SVAR 2008-11-26 13:40
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Det finns ett pågående projekt för att lösa detta men har inget besked om när det blir klart.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Andreas Ahstrand
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se
--------------------------------------------------------------------------------
FRÅGA 2008-11-25 22:47 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv -> Annat
Lär er svara ordentligt ni för alltid alla era kunder bakom ljuset har pratat med SVT om detta felet ligger på er sida!!!! . Kan ni nu svara ordentligt om ni kan fixa till detta fel så alla får ljud utan att byta till PCM ljud så fort det blir Lokala sändningar så här ska det inte va!!!
ComHem har ett fel i sitt digitala nät som gör att dom INTE kopplar bort DD-ljudet utan dom indikerar till boxen att DD-ljudet finns kvar vilket det inte gör. Här måste du i så fall kontakta ComHem och klaga. Hälsningar Erik Lundbeck Teknisk Utveckling Sveriges Television
SVAR 2008-11-25 15:31
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
De lokala sändningarna sänd inte i dolby digital och det finns inga planer på att ändra detta.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Daniel Miteski
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se
Redigerat av Duckface21, 26 November 2008 - 16:52.
Postad 26 November 2008 - 16:54
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Kan du precisera lite hur du upplever förbättringen i bildkvalitet:
- skarpare bild - kanske lite men snarare klarare och renare bild- starkare färger - är nog samma som förut- ingen störning i bilden - mindre deinterlacing artefakter/jaggies i 576p helt klart- ingen hacka i ljudet - det händer ibland när man byter till kanal med DD, att skifta ljudspår (V+) fram o tebax brukar hjälpa dådet sistnämnda med ljudet är detsamma som innan. En del kanske är ren inbillning om ingen annan upplever det... men det gör inget då jag är ganska nöjd!
Postad 26 November 2008 - 16:55
sudden76
-
sudden76
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Uppdaterade till den nya FW igår. Och inte funkade det bättre med Blåskärm.
Har fortfarande problem med detta.
Har en Harman Kardon AVR255 Receiver. Någon annan som fortfarande har samma problem.
Och vad menas med att vänta länge för att det ska fungera?
Postad 26 November 2008 - 17:51
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Det fungerar med min Denon 2807, om än långsamt. Jag får vänta åtskilliga sekunder med både svart och blått blink, men det fungerar.
Bildmässigt har jag inte hunnit testa så mycket ännu. Kör nu i originalläget som inte fungerade förut för att testa. Märkte dock att det i SD-kanaler ibland var kraftiga jaggies. Har testat för lite för att kunna säga om bilden alls ändrats. För mig är Simpsons bra utgångsmaterial då det med förrförra fw inte gick att köra med 1080i p.g.a. vita horisontella staket vid snabba rörelser.
Någon som vet vad som skall vara ändrat?
Postad 26 November 2008 - 18:34
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Uppgraderingen löste mina blåskärmsproblem med Onky 876-förstärkare. Om ngn undrar just ang Onkyo.
Postad 26 November 2008 - 21:23
eltoko
-
eltoko
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har sämre bild än någonsin efter uppdateringen. Som vanligt.
Kan ett företag torteras till döds? Isf önskar jag av hela mitt hjärta att det drabbar comhem.
Postad 26 November 2008 - 22:42
Unregisteredc5d9bbe1
-
Unregisteredc5d9bbe1
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det någon som uppdaterat och "bildväxlar" via en Marantz reciever (har en 7002:a själv)? Är problemet löst? Om ni som kör Marantz bara fokuserar på växlingsproblemet, ät boxen värd att köpa nu?
Och ni som hetsigt diskuterar vilken eventuell nivå av "dumhet" personerna på CH kundtjänst besitter, VÄX UPP nu! Det här skulle ju vara en mer strikt tråd där vi håller oss till ämnet!
Postad 26 November 2008 - 23:18
Unregistered02d8e9f3
-
Unregistered02d8e9f3
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jo jag testade olika upplösningar men blåskärmen fortfarande kvar... det enda som hjälper är att rycka ut kabeln från boxen...
Då vet vi att den här switchen funkar inte. Kjell.com 4-vägs HDMI-switch med fjärrkontroll

Kanske borde vi göra en lista med switchar som funkar och inte funkar ?
Om du bara hade tittat i den förra tråden, så hade du sett mina erfarenheter av just den där switchen. I samband med HUMAx-boxen. Se Inlägg #8215 och framåt. Tidigare inlägg
Redigerat av Unregistered02d8e9f3, 26 November 2008 - 23:21.
Postad 26 November 2008 - 23:43
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Ja, nu har jag testat och det fungerar. Nästa gång det är hackfestival ska jag pröva att koppla om till PCM över HDMI till TV-högtalarna. Tack för hjälpen alla som svarade
Redigerat av ruhe, 26 November 2008 - 23:44.
Postad 27 November 2008 - 09:08
amli05
-
amli05
-
Rookie
-
1 inlägg
[quote name='skalman013' date='Nov 26 2008, 23:42 ' post='2185507'] Är det någon som uppdaterat och "bildväxlar" via en Marantz reciever (har en 7002:a själv)? Är problemet löst? Om ni som kör Marantz bara fokuserar på växlingsproblemet, ät boxen värd att köpa nu? Jag har en Marantz 6003:a som jag använder som HDMI-switch. Jag kan bekräfta att det funkar nu efter FW-uppdateringen men att det fortfarande tar några (4-5) sekunder med blå/svart skärm innan bilden stabiliserar sig. Detta sker dock endast efter det att man har bytt bildkälla på Marantzen vilket man kanske inte gör allt för ofta på en kväll.
Postad 27 November 2008 - 09:34
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Verkar funka betydligt mycket bättre med min Onkyo 606 nu efter uppdatering.
Före uppdateringen var jag tvungen att starta Boxen -> Förstärkaren -> TVn med precis rätt intervall för att få något annan än blå bild
Postad 27 November 2008 - 10:57
sniffo10
-
sniffo10
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Undrar om dom slagit på HDCP? Sitter nämligen med en datorskärm som inte stöder HDCP (min TV är på lagning) och allt fungerade bra fram tills uppdateringen. Nu får jag bild i 2 sekunder när jag bootar om boxen innan det blir blåskärm.
Postad 27 November 2008 - 11:01
Unregistered62144f89
-
Unregistered62144f89
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag har sämre bild än någonsin efter uppdateringen. Som vanligt.
Upplever även jag en viss bildförsämring. Knapp märkbar dock, men jag noterade kvalitén innan och efter uppdateringen på samma program (2 1/2 men på TV3). Kan vara ren inbillning, för som sagt. Knappt märkbar, utan bara något jag snappade upp när precis efter jag uppdaterat.
Postad 27 November 2008 - 12:48
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Svarar mitt eget inlägg #80
"Är det för mycket begärt av den kommande FWn?"
Uppenbarligen, har gett upp nu och kopplat bort DD prioriteringen. Riktigt DolbyDigital ljud (utan klipp) har jag ju iallafall från mina HD DVD och Bluray spelare, får väl vara nöjd så. Slut Trollat från mig om detta, ska byta ut min CXHD-1000C när CH tar fram alternativ.
ps
Hade glömt hur skönt det är att inte skrapknastret i åtskilliga decibell slår till varje gång jag byter till en kanal med DD (är nog inte så bra för högtalarna eller öronen). Ytterligare ett fel som nog kan härledas till Humax hårdvarufel.
ds
J
Redigerat av Jarl, 28 November 2008 - 14:10.
Postad 27 November 2008 - 13:57
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Säg goddag då nu är hela kabel tv nätet nere här på analog och digital (har inget analogt här då vi lyder under gruppavtal på comhem smal) men den brusiga bild man brukar se av tex analoga tv3 är även den borta och digitala finns det ingen signal på så nu väntar jag på att få signal så jag kan mixtra vidare på boxen!!
Redigerat av Duckface21, 27 November 2008 - 13:59.
Postad 27 November 2008 - 19:09
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Vi åtgärdar just nu ett avbrott på samtliga tjänster, tv, bredband samt telefoni i ditt område.
Beräknas vara åtgärdat 2008-11-28 10:11
happ då e man utan tv till i morgon
Postad 27 November 2008 - 20:22
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Vi åtgärdar just nu ett avbrott på samtliga tjänster, tv, bredband samt telefoni i ditt område.
Har du DVB-T mottagare inbyggd i TV:n eller i din Sony HDD-inspelare ? Jag har för mig att du hade en Sony-inspelare. I sådant fall vore det ju smart att skaffa en bordsantenn för marknätet, eller. Då har du några kanaler att kolla på i fall Comhemnätet fallerar. Eller om Humax-boxen pajar igen. Den antenn för marknätet jag använder mig av kostade 250 kr och har numera även SVT-HD från denna antenn.
Postad 27 November 2008 - 21:00
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Va! I ett dygn? Fullständigt oacceptabelt, framför allt om man har "allt" på comhem - begär kompensation!
Postad 27 November 2008 - 21:36
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har du DVB-T mottagare inbyggd i TV:n eller i din Sony HDD-inspelare ? Jag har för mig att du hade en Sony-inspelare.
I sådant fall vore det ju smart att skaffa en bordsantenn för marknätet, eller. Då har du några kanaler att kolla på i fall Comhemnätet fallerar. Eller om Humax-boxen pajar igen.
Den antenn för marknätet jag använder mig av kostade 250 kr och har numera även SVT-HD från denna antenn.
näpp ingen digital dvd eller tv har försök att inte köpa dem då jag inte har nytta av dem men nu hadde det vart bra... hatar detta... Va! I ett dygn? Fullständigt oacceptabelt, framför allt om man har "allt" på comhem - begär kompensation!
ska begära kompensation betalar dyra pengar o sen ska man behöva va utan i ett dygn nä tack nu ska CH få ställa sig mot väggen
Postad 27 November 2008 - 21:42
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Undrar om dom slagit på HDCP? Sitter nämligen med en datorskärm som inte stöder HDCP (min TV är på lagning) och allt fungerade bra fram tills uppdateringen. Nu får jag bild i 2 sekunder när jag bootar om boxen innan det blir blåskärm.
Samma problem här, bild i 2 sekunder och sedan blir bilden svart. Skulle tydligen ha väntat med uppdateringen.
Postad 27 November 2008 - 21:57
Neophasis
-
Neophasis
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Nu kan dom väl införa History Channel HD, Silver HD samt BBC HD.
Nån som fått svar när dessa kommer?
Postad 27 November 2008 - 22:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Nu kan dom väl införa History Channel HD, Silver HD samt BBC HD.
Nån som fått svar när dessa kommer?
BBC HD ska komma vad jag hört i samband med nylanseringen av BBC kanalerna i december bl ska ju BBC prime byta namn och även world ska byta namn och alla kanalerna ska va svensk textade med fick ett mail 1 månad sen om det har dock inte kvar mailet dock
Redigerat av Duckface21, 27 November 2008 - 22:17.
Postad 27 November 2008 - 22:22
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
BBC HD ska komma vad jag hört i samband med nylanseringen av BBC kanalerna i december bl ska ju BBC prime byta namn och även world ska byta namn och alla kanalerna ska va svensk textade med fick ett mail 1 månad sen om det har dock inte kvar mailet dock 
Den 1 december skall BBC Prime byta namn till BBC Entertainment och BBC Food till BBC Lifestyle. hifi_fan
Postad 27 November 2008 - 22:25
Neophasis
-
Neophasis
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Vart har Maveric tagit vägen?
Han sa att BBC HD redan fanns i kanalistan, inte i min kanallista i varje fall....
Postad 27 November 2008 - 22:31
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Han sa att BBC HD redan fanns i kanalistan, inte i min kanallista i varje fall....
Han har Canal Digital. hifi_fan
Postad 27 November 2008 - 22:40
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Flyttat
Redigerat av Duckface21, 28 November 2008 - 00:19.
Postad 27 November 2008 - 22:41
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
I min kanallista har det dykt upp en mängd HD-kanaler såsom Cine Premier HD, M6 HD, 13 EME RUE HD, France 2 HD, Sci Fi HD, MTV HD, TFI HD, Disnet Magic HD, ORF 1 HD, TVP HD mfl. Alltså via parabol
Postad 28 November 2008 - 07:14
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1141 inlägg
Kör du genom en HDMI-switch ? Jag har fått problem med min switch nu när de gjort sin fix för det "gamla" switch problemet.
Postad 28 November 2008 - 11:15
Beolab
-
Beolab
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Tror ni det någonsin kommer en SW update där 576i görs möjlig om tillräcklit många trycker på CH??
Ska vi skriva ett massmail till dom?
Mvh Fredrik
Postad 28 November 2008 - 11:16
frhape
-
frhape
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
BBC HD kommer finnas tillgänglig på Canal digital den 3:e december.
Kommer den månne ingå i ett paket med PVR-boxen på comhem också?
Det visar sig på onsdag!!!
Postad 28 November 2008 - 12:33
sniffo10
-
sniffo10
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Kör du genom en HDMI-switch ? Jag har fått problem med min switch nu när de gjort sin fix för det "gamla" switch problemet.
Kör inte igenom en switch. Klarar din switch hdcp?
Postad 28 November 2008 - 12:34
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
BBC HD kommer finnas tillgänglig på Canal digital den 3:e december.
Kommer den månne ingå i ett paket med PVR-boxen på comhem också?
Det visar sig på onsdag!!!
Jag hoppas dock att BBC HD kommer. vad som stog i mailet va att BBC HD skulle komma för abbonenter men vad jag kommer ihåg så stog det inte exakt vilka operatörer de kommer till jag har dock kopplat mailet med CH men kan ju ha fel för googlar jag på nätet står inget om det bara CD men CH kan ju dock hålla mun om det in i sista som de altid gör typ ofentligör det en dag innan.
Postad 28 November 2008 - 13:40
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det går en test sändning nu på kanal plats 603 kodad till och från hadde bild tidigare i dag då va det test bild sen började en sändning men han inte se vad det va innan kodningen kom in. nån som vet va det är?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|