Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter

3224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9,38 (199) Inga priser
Slim Devices SqueezeBox Wired MP3 (Mediaspelare) 1 8 (2) Inga priser
Slimdevices Squeezebox2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8,8 (4) Inga priser
Thecus N2100 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Thecus N5200B (NAS-servrar) 1 6 (1) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Logitech Squeezebox Controller (Fjärrkontroller) 4 8,25 (3) Inga priser
Logitech Squeezebox Receiver (Mediaspelare) 2 8,17 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Boom (Kompaktstereo) 5 9,37 (58) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Logitech Squeezebox Radio (Radio) 7 7,74 (97) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 9 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Squeezebox Radio (160 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Logitech Squeezebox Boom (140 inlägg) 12 år sedan
Svensk eller kinesisk T-amp? (16 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 13 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 13 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox eller Ipod/Airport express? (12 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox och android (5 inlägg) 14 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 15 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 15 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 15 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 15 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 15 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
En ny Squeezeboxmodell (94 inlägg) 16 år sedan
Hur lägger man in internetradiostationer till Squeezeboxboom ? (2 inlägg) 16 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 16 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 16 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
NAS - teori och praktik (22 inlägg) 17 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 17 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan
Slimdevices släpper ny Squeezebox (27 inlägg) 17 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 18 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 18 år sedan
Creative Wireless Music eller Squeezebox 2? (10 inlägg) 19 år sedan

Postad 08 januari 2008 - 13:46

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0

Allmänt så tycker jag användarvänligheten är lite bristfällig, visst, det mesta går att göra men det är ofta hopplöst att lista ut hur man ska göra.

Tvärtom, tycker jag. Sällan har jag sett en mer intuitiv produkt med motsvarande möjligheter. Min telefon är betydligt krångligare att använda.

Jag får hålla med, sällan har jag sprungit på en mer lättanvänd produkt :)
Min grabb som snart är 3 år kan själv sätta på den och byta låtar, även tjejen vilket är än mer förvånande.

Som du säger kalman, allt är ju super intuitivt och lätt att lära sig.

Ja visst, de grundläggande funktionerna är lätta att använda. Men det var inte det jag var ute efter i min kommentar...

Postad 08 januari 2008 - 17:36

Unregisteredd9379aaf
  • Unregisteredd9379aaf
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Någon som kan förklara varför inställningssidan blir helt blank så fort jag klickar på länken?
Kör iPeng på en touch, V 7.0 Squeezecenter på en mac-burk, och är väldigt tacksam för hjälp..

Postad 08 januari 2008 - 21:33

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
#Martin

Jag vet inte om det är OT i denna tråd, men jag kan inte låta bli. Du dök ju upp tidigt i denna evighetstråd (inlägg 3, Sep 6 2004, 06:21), men jag blir lite fundersam på din reaktion på det första inlägget. Du låter inte speciellt positiv :(

Är det denna du menar?
http://www.slimdevices.com
Jag har aldrig hört talas om Squeezebox, och säkerligen inte många andra heller :)

Efter att ha läst lite om den så verkar den kosta för mycket för det den gör.
Till sin fördel är ju displayen då. Men det finns många andra liknande produkter
som spelar upp både musik, bilder och film till samma pris eller billigare.

länk

Känner du att något har ändrats på vägen :(

Postad 08 januari 2008 - 23:07

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Någon som kan förklara varför inställningssidan blir helt blank så fort jag klickar på länken?
Kör iPeng på en touch, V 7.0 Squeezecenter på en mac-burk, och är väldigt tacksam för hjälp..

Om du menar att den är blank i iPeng skin'et på iPod'en så är det för att det inte är implementerat ännu. iPeng skin'et är i alpha test stadium ännu, så all funktionalitet finns inte där än.

Men om du på en PC öppnar webläsaren i default skin'et skall du komma åt alla inställningar:
http://localhost:9000/Default

Postad 08 januari 2008 - 23:12

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Allmänt så tycker jag användarvänligheten är lite bristfällig, visst, det mesta går att göra men det är ofta hopplöst att lista ut hur man ska göra.

Tvärtom, tycker jag. Sällan har jag sett en mer intuitiv produkt med motsvarande möjligheter. Min telefon är betydligt krångligare att använda.

Jag får hålla med, sällan har jag sprungit på en mer lättanvänd produkt ;)
Min grabb som snart är 3 år kan själv sätta på den och byta låtar, även tjejen vilket är än mer förvånande.

Som du säger kalman, allt är ju super intuitivt och lätt att lära sig.

Och jag håller inte med.

SqueezeCenter/SlimServer har långt att gå innan det är någorlunda enkelt att använda för en person som inte har kännedom om alla bitar systemet består av. Visst är själva menyn på SqueezeBox'en intuitiv men däremot är det inte lika enkelt att installera och konfigurera upp ett nytt SqueezeBox/SlimServer system om man inte är datorvan eller har kännedom om produkterna sen tidigare. Jag tänker på allt från att rippa/tagga musiken till att installera konfigurera SlimServer och konfigurera upp nätverket.

Postad 08 januari 2008 - 23:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Och jag håller inte med.

SqueezeCenter/SlimServer har långt att gå innan det är någorlunda enkelt att använda för en person som inte har kännedom om alla bitar systemet består av. Visst är själva menyn på SqueezeBox'en intuitiv men däremot är det inte lika enkelt att installera och konfigurera upp ett nytt SqueezeBox/SlimServer system om man inte är datorvan eller har kännedom om produkterna sen tidigare. Jag tänker på allt från att rippa/tagga musiken till att installera konfigurera SlimServer och konfigurera upp nätverket.

Jag tänkte mest på att använda ett färdigt system, inte att konfiurera det ;)

Postad 08 januari 2008 - 23:17

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

När man raderar en playlist från datorn så verkar det inte gå att radera den från databasen utan att rensa den och bygga om den från början. Kör man bara "rescan" så försvinner inte den raderade listan. Detta gäller kanske även låtar, har inte testat. Finns säkert något sätt att kringgå detta men inget som jag sett.

När man gör en rescan så finns en listbox med lite olika alternativ, väljer man "Clear library and rescan everything" så skall den ta bort allt som fanns tidigare och skapa upp det som faktiskt finns kvar. Det kan dock ta lite längre tid att urföra denna typ av rescacn än den "Look for new and changed music" som normalt är vald. Det finns ytterligare ett val "Only rescan playlists" som kanske också kan fungera, har inte testat det själv.

Postad 09 januari 2008 - 09:31

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0

När man raderar en playlist från datorn så verkar det inte gå att radera den från databasen utan att rensa den och bygga om den från början. Kör man bara "rescan" så försvinner inte den raderade listan. Detta gäller kanske även låtar, har inte testat. Finns säkert något sätt att kringgå detta men inget som jag sett.

När man gör en rescan så finns en listbox med lite olika alternativ, väljer man "Clear library and rescan everything" så skall den ta bort allt som fanns tidigare och skapa upp det som faktiskt finns kvar. Det kan dock ta lite längre tid att urföra denna typ av rescacn än den "Look for new and changed music" som normalt är vald. Det finns ytterligare ett val "Only rescan playlists" som kanske också kan fungera, har inte testat det själv.

Väljer man "Only rescan playlists" så letar den upp alla nya playlists man skapat, men den tar inte bort de som raderats.

Att köra "Clean library and rescan everything" är precis det jag vill slippa, då det tar väldigt lång tid.

Dessutom finns det en jobbig bugg i webgränssnittet som gör att man själv får sitta och uppdatera för att se när den scannat klart, annars står det "still scanning" etc. i all evighet.

Postad 09 januari 2008 - 09:32

Heavyfuel
  • Heavyfuel
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Är det någon som har bytt ut den medföljande nätadaptern till Squeezebox mot en bättre? Blev det någon skillnad?

Postad 09 januari 2008 - 09:45

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Är det någon som har bytt ut den medföljande nätadaptern till Squeezebox mot en bättre? Blev det någon skillnad?

Här använder dom sig av Welborne Labs istället för orginalet.

Postad 09 januari 2008 - 09:48

fiskgunnar
  • fiskgunnar
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
I min slimserver visas inte skivomslaget för vissa skivor när jag väljer att sortera efter t.ex. "album" eller "genre" eller annat men om jag klickar på den skivan så ser jag omslaget när jag kommer in i vyn för bara den skivan så själva albumart filen finns ju där......vissa skivor saknar naturligtvis albumart fil och då syns ju bara låttitlarna.

är detta ett känt fel?

SlimServer Version: 6.5.4 - 12568 - Windows XP - EN - cp1252

tack!

Postad 09 januari 2008 - 10:06

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Läste lite om det här med att bläddra musikmapp. Hur gör ni andra när ni letar musik ? Använder ni sökningen ? Jag kör nästan enbart just bläddra musikmapp då jag strukturerat upp mapparna så jag vet var allt ligger..
Kan ju vara intressant att lära sig hur ni andra gör ;)

Postad 09 januari 2008 - 11:29

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Läste lite om det här med att bläddra musikmapp. Hur gör ni andra när ni letar musik ? Använder ni sökningen ? Jag kör nästan enbart just bläddra musikmapp då jag strukturerat upp mapparna så jag vet var allt ligger..

Det beror lite på. På det sättet som jag har strukturerat musiken på hårddisken så känner jag att det går snabbast att hitta en specifik skiva (mina egna rippade) genom att välja "Browse Music Folder". Annars använder jag Lazy Search.

Postad 09 januari 2008 - 11:53

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Det beror lite på. På det sättet som jag har strukturerat musiken på hårddisken så känner jag att det går snabbast att hitta en specifik skiva (mina egna rippade) genom att välja "Browse Music Folder". Annars använder jag Lazy Search.

Låter ju som jag det. Enstaka låtar hittar jag lättast genom lazy, men vill ja ha singlar eller album går det nog lättast genom att bläddra faktiskt...

Postad 09 januari 2008 - 13:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Använder enbar lazy search till allt. Trots tysk disciplin på ordningen på bland albumen. Man kan ju söka på allt där, album, artist, song, genre, keywords.
Om man inte trycker fel så tar det ju aldrig längre än 3-5 sekunder att hitta exakt vad man ska ha.

Redigerat av Martin, 09 januari 2008 - 13:37.

Postad 09 januari 2008 - 13:46

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Intressant. Ska testa använda lazy lite mer och se vad jag tycker om det.
Nackdelen med att bläddra är, som jag skrivit tidigare, att det numera tar lång tid innan det händer något tycker jag. Jag kan välja en mapp, sen kan det tugga i en 5-6 sek (känns som en evighet ;)). Lika rädd för att det ska hänga sig varenda gång...vet inte riktigt varför den gör så, men datorn kanske är för långsam ?!?

Postad 09 januari 2008 - 16:55

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Kolla in priset nu ;)

Postad 09 januari 2008 - 18:48

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Kolla in priset nu ;)

Bra sugen nu B) . Det börjar bli som med bostadsräntorna - ska jag vänta lite till eller har dom nått botten? :D

Postad 09 januari 2008 - 21:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
En liten rolig parantes bara ... kolla filmen på länken ;)

Det finns fler än mig i familjen som är Squeezeboxberoende =) Tur att jag har en extra fjärr annars skulle det aldrig gå!
https://www.minhembi.../Martin/150908/

Postad 09 januari 2008 - 21:18

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

En liten rolig parantes bara ... kolla filmen på länken :wub:

Det finns fler än mig i familjen som är Squeezeboxberoende =) Tur att jag har en extra fjärr annars skulle det aldrig gå!

Jag lät precis som lillkillen din häromdagen när jag inte hittade Squeezfjärren! Men jag är ju iofs 43 år... ;)

Postad 09 januari 2008 - 22:49

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

En liten rolig parantes bara ... kolla filmen på länken :wub:

;)

Postad 10 januari 2008 - 18:29

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

:)

Inget illa menat men Du som normalt tillför så mycket
Varför svarar man sådär? det tillför ju absolut ingeting till kundskapsbasen ang squeezeboxen!!! Det gör ju bara tråden ännu mer ogenomtränglig för den som hittat hit senare än andra.

Vad är meningen med ett sånt inlägg jaga antal inlägg eller?

Micke

Redigerat av cnsmipe1, 10 januari 2008 - 18:30.

Postad 10 januari 2008 - 20:41

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

:P

Inget illa menat men Du som normalt tillför så mycket
Varför svarar man sådär? det tillför ju absolut ingeting till kundskapsbasen ang squeezeboxen!!! Det gör ju bara tråden ännu mer ogenomtränglig för den som hittat hit senare än andra.

Vad är meningen med ett sånt inlägg jaga antal inlägg eller?

Micke

Inget illa menat, men hur mycket tillförde ditt inlägg? Och nu är jag "tvungen" att svara på det vilket ger ytterligare ett meningslöst inlägg! Jag "svarade" på ett inlägg från Martin som var kul, men som kanske inte tillförde så mycket. Och inlägget ovanför mitt tillförde inte så mycket heller. Jag kanske skulle ha använt bokstäver istället för en gubbe, hade det varit bättre? (sen är det väl läskigare att säga till Martin?). Och sen det där med att jaga inlägg: jag har varit medlem i drygt 2 år och har bara drygt 400 inlägg. Skulle jag ha "jagat" inlägg hade jag haft fler - jag lovar.

Bortsett från det så kan jag hålla med om att den här tråden börjar bli svår att greppa - det tyckte jag redan för ett antal sidor sen. Men det finns mycket information om dessa produkter hos SlimDevices, i den här tråden, i Martins guide och andra ställen. Jag önskar att en del skulle ta sig tid och försöka hitta lite grundläggande info själva istället för bara slänga ur sig frågor och räkna med att andra ska ta reda på det. Frågor som har ställts många gånger tidigare. Det har också fått tråden att svälla.

Vill du fortsätta diskussionen ta den med pm, jag drar ett streck här.

ps Tack för kommentaren att jag brukar tillföra mycket! :D

Postad 11 januari 2008 - 12:23

Unregistered40863e2a
  • Unregistered40863e2a
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej!

Med risk för att bli sågad över ett, för somliga onödigt inlägg, så vill jag bara informera om att jag i dag har skickat tillbaks min Squeezebox till Inwarehouse (där jag köpte den) för reparation..
Jag köpte den i Nov och straxt före Jul så började displayens översta rad att flimmra, sedan försvann den helt.
Om man drar ur strömmen och väntar en stund så funkade den i några minuter, sedan slocknade den igen.
Visst, det gick ju att använda den ändå, men man vill ju naturligtvis ha en felfri produkt.

Så nu återstår att se hur service/reparation/ytbyte (vilket det nu blir) fungerar. Hoppas på snabba tag förstås..
Nu får man bläddra bland skivorna igen ett tag :P

Är det någon som har reparerat sin, och vet något?

m,v,h/Danne

OBS! Inledningen är skriven med ironi, hoppas att alla förstår det! :)

Postad 11 januari 2008 - 13:28

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
:)
Härlig film Martin

Hoppas man inte får på pälsen nu

Redigerat av kribban, 11 januari 2008 - 13:29.

Postad 11 januari 2008 - 15:06

liraren54
  • liraren54
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Kan Pinnacle SoundBridge spela upp allt ljud ifrån datorn? Vill kunna spela upp allt ljud och välja vilka MP3 jag kör ifrån datorn.
Det enda jag vill slippa är kabeln mellan datorn och förstärkaren, och blev tipsad om ABIT AirPace Wireless Audio Device. Men det blir nog en sån om inte den här pinnacle funkar med mina önskemål pga att den har en liten skärm som man kan se vilken låt som spelas och även ändra på den.

Men framförallt vill jag kunna styra det ifrån datorn!

Postad 11 januari 2008 - 16:01

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Microsoft köper Logitech?

Vad ska vi tro om det här? Gå från en SlimDevices Squeezebox, via Logitech Squeezebox till en Microsoft Squeezebox? :)

Länk till SlimDevices forum

Postad 11 januari 2008 - 19:08

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Microsoft köper Logitech?

Vad ska vi tro om det här? Gå från en SlimDevices Squeezebox, via Logitech Squeezebox till en Microsoft Squeezebox? :)

Länk till SlimDevices forum

Köp så många du kan och sälj dem dyrt senare .. ( med en sista FW innan microsoft förstört den )

Maveric :P

Postad 11 januari 2008 - 19:19

Unregisteredd9379aaf
  • Unregisteredd9379aaf
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Om du menar att den är blank i iPeng skin'et på iPod'en så är det för att det inte är implementerat ännu. iPeng skin'et är i alpha test stadium ännu, så all funktionalitet finns inte där än.

Men om du på en PC öppnar webläsaren i default skin'et skall du komma åt alla inställningar:
http://localhost:9000/Default

Hej och tack för svar. Som sagt så kör jag mac, har testat Safari, Opera och Firefox, alla ger blank skärm.
Hur byter jag skin om jag inte kan se inställningarna?

Edit innan jag ens postat: Tack Erlandi, /Default gjorde susen...

Postad 12 januari 2008 - 15:42

reverb_se
  • reverb_se
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
hallå alla!
har inte hittat nått svar på min fråga här på forumet!

funderar på att köpa en squeezebox eller soundbridge för att streama musik från itunes på min macbook.
men jag vill kunna styra musiken direkt från macbooken, och inte genom fjärrkontrollen till squeezeboxen/soundbridgen (macbooken har en egen fjärrkontroll och har ett musikgränssnitt som heter frontrow som körs i helskärm för att kunna användas vid t ex fester o liknande. jag behöver alltså egentligen inte displayen eller fjärrkontrollen på squeezeboxen/soundbridgen).

jag vill också kunna kolla på film med VLC och streama filmljudet.

någon som vet om detta är möjligt?

tack på förhand!

/mattias

Postad 12 januari 2008 - 18:58

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

hallå alla!
har inte hittat nått svar på min fråga här på forumet!

funderar på att köpa en squeezebox eller soundbridge för att streama musik från itunes på min macbook.
men jag vill kunna styra musiken direkt från macbooken, och inte genom fjärrkontrollen till squeezeboxen/soundbridgen (macbooken har en egen fjärrkontroll och har ett musikgränssnitt som heter frontrow som körs i helskärm för att kunna användas vid t ex fester o liknande. jag behöver alltså egentligen inte displayen eller fjärrkontrollen på squeezeboxen/soundbridgen).

jag vill också kunna kolla på film med VLC och streama filmljudet.

någon som vet om detta är möjligt?

tack på förhand!

/mattias

Du kan styra vad som spelas på SqueezeBox'en via SlimServers web gränssnitt, som exempelvis kan startas i Safari web läsaren på Mac'en. Jag har ingen aning om det finns någon integration mellan frontrow och SlimServer, men jag har inte hört talas om det.

Du kan inte streama filmljud med SqueezeBoxen, den har en buffert så ljudet skulle bli fördröjt.

Postad 12 januari 2008 - 20:18

malvamax
  • malvamax
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
hej kan någon förklara för mig hur man lägger in p4 radiokanal på squeezeboxen,,,den finns ju inte längre under slim picks....

Postad 12 januari 2008 - 21:21

Unregistereda1f5d656
  • Unregistereda1f5d656
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
och P1, P2 samt P3...Varför funkar Vinyl 107 och dom andra reklamstationerna men in SR:s stationer???
/Peter

Postad 13 januari 2008 - 07:26

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

hej kan någon förklara för mig hur man lägger in p4 radiokanal på squeezeboxen,,,den finns ju inte längre under slim picks....

SR har ändrat adressen till sina radio stationer, därför har de också slutat fungera eftersom de gamla adresserna ligger kvar i Slim Picks.

Jag har registrerat en felrapport på det så de kan fixa det så snart som möjligt, men tills dess så kan man enklast nå dem genom att installera Wiki Radio pluginen eftersom de rätta länkarna redan finns upplagda där.

Postad 13 januari 2008 - 09:03

Unregistereda1f5d656
  • Unregistereda1f5d656
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man hittar radiopluginen för SR?

Redigerat av Unregistereda1f5d656, 13 januari 2008 - 09:04.

Postad 13 januari 2008 - 09:14

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Någon som vet vart man hittar radiopluginen för SR?

http://wiki.slimdevi...x.cgi?WikiRadio

Postad 13 januari 2008 - 09:26

malvamax
  • malvamax
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
kan någon förklara hur man lägger in den där pluginen för att det skall funka!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad 13 januari 2008 - 10:01

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

kan någon förklara hur man lägger in den där pluginen för att det skall funka!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Borde bara vara att ladda ned filen härifrån (om du kör SlimServer 6.5):
http://wiki.slimdevi...io/WikiRadio.pm

Och sen kopiera in den nedladdade filen i Plugins katalogen under SlimServer installationen och slutligen starta om SlimServer (eller alternativt datorn).

Om du gjort rätt skall du få upp en "Wiki Radio" meny under "Internet radio" menyn.

Postad 13 januari 2008 - 13:39

Unregistereda1f5d656
  • Unregistereda1f5d656
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Många tack för hjälpen! Trots plugin strular SR kanalerna för mig. Vad mer kan man göra?
/Peter

Postad 13 januari 2008 - 13:48

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Många tack för hjälpen! Trots plugin strular SR kanalerna för mig. Vad mer kan man göra?
/Peter

Här hittar du direktlänkarna till SR:s kanaler

Direktlänkar

Postad 13 januari 2008 - 14:28

Unregistereda1f5d656
  • Unregistereda1f5d656
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tack för hjälp! Jag såg dom där länkarna hos SR- men vad gör jag sen med dom??? Hur synkar jag med Slimserver?
/Peter

Postad 13 januari 2008 - 23:16

Unregistereda1f5d656
  • Unregistereda1f5d656
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
WikiRadioPlugin funkar för SR nu! Kanon! Tack för tipsen!

Postad 17 januari 2008 - 11:21

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Fungerar Slimserver, EAC och Flac till windows vista 64-bitars? Tänkte beställa det men om inte dessa program funkar så blir det xp.

Postad 17 januari 2008 - 12:23

Unregisteredc8e56947
  • Unregisteredc8e56947
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som vet om man kan installera och köra Slimserver på Apple's nya Time Capsule? http://www.apple.com/se/timecapsule/

Vore i så fall den klart snyggaste och smidigaste lösningen för hemmet.

Postad 20 januari 2008 - 14:45

carlcamper
  • carlcamper
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej

Jag undrar vad en begagnad Transporter skall ligga på ca 2 år gammal!

Tacksam för svar!

Mvh
Carl

Postad 22 januari 2008 - 10:36

bojo
  • bojo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en Logitech Transporter och undrar angående rippning:

Varför ska man använda EAC-Flac istället för Windowa media player - Wav?
Hur är dbPoweramp?

Postad 22 januari 2008 - 11:14

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hur är dbPoweramp?

FLAC är lossless precis som wav, fast tar mycket mindre plats. Finns ingen anledning att använda wav (700MB för en CD-skiva!?)

Postad 22 januari 2008 - 11:32

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Hur är dbPoweramp?

I flac har du även taggar som kan vara väldigt användbara.

Sen kan man välja att avkoda flac-filerna på servern och streama wav till Squeezeboxen eller avkoda i Squeezeboxen/Transporter vilket innebär att du streamar flac. Det finns dom som anser att det är bättre att avkoda på servern.

Länk till annat forum

Postad 22 januari 2008 - 11:40

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hur är dbPoweramp?

I flac har du även taggar som kan vara väldigt användbara.

Sen kan man välja att avkoda flac-filerna på servern och streama wav till Squeezeboxen eller avkoda i Squeezeboxen/Transporter vilket innebär att du streamar flac. Det finns dom som anser att det är bättre att avkoda på servern.

Länk till annat forum

Haha @ det forumet. Dom jämför FLAC och wav ljudmässigt.

wav är lossless. flac är lossless. det är samma data, när det spelas upp.

Postad 22 januari 2008 - 12:15

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Jag säger inte att jag hör någon skillnad, men det finns andra som säger att dom gör det. Vad jag kommer ihåg så var det ingen som ifrågasatte att det var samma bitar, utan det finns dom som hävdar att om avkodningen sker i SB:n, till skillnad från i servern, så får SB:n jobba hårdare och det ska kunna påverka ljudet negativt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.