Så vitt jag vet finns det ingen internethandlare som tar tillbaka den om man brutit förpackningen och det är liksom en förutsättning.. för om man ska veta om man när nöjd eller inte... Eller du kanske har några tips?Varför köper du inte bara från någon handlare på internet? Då har du ju 14 dagars ångerätt. Bara att packa ner den och skicka tillbaka om du inte känner dig nöjd.
* Officiell tråd - Pioneer G9
Pioneer Kuro PDP-LX5090H
(TV)
|
2
|
(106)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX5090
(TV)
|
1
|
(63)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090H
(TV)
|
2
|
(10)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090D
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-500M
(TV)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-600M
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-600A
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-500A
(TV)
|
9
|
(21)
|
Inga priser |
Postad 01 July 2008 - 13:00
Postad 01 July 2008 - 13:25
Man har lagstadgad rätt att bryta förpackning, kontrollera varan och återsända den om man inte är nöjd. Man har alltså lagstadgad rätt att koppla in exempelvis tv'n för att försiktigt undersöka om den uppfyller de krav som man har. Förutsättningen är att produkten är i väsentligen oförändrat skick. Läs distansavtalslagen för mer information. Det finns dock flertalet internethandlare som försöker friskriva sig från detta genom egna tolkningar av lagen men då den är tvingande blir det bara tomma ord.
Belzebubb har alltså helt rätt i det han (hon?) skriver.
Redigerat av Unregistered5480a0bb, 01 July 2008 - 13:27.
Postad 01 July 2008 - 15:34
Ok grabbar, nu står G9 i hallen
återkommer sen när jag packat upp den
Robbazz med buzzing eller utan med blotching eller utan
Jag tror din tv har både buzzing och blotching. Packa inte upp den bara skicka den tillbaks
Redigerat av Enator, 01 July 2008 - 15:51.
Postad 01 July 2008 - 15:57
Postad 01 July 2008 - 16:30
Postad 01 July 2008 - 16:32
Har precis läst användningsråden i manualen för PDP LX-5090. Jag vet inte om jag vågar slå på TV:n...
heee hee fegis
Postad 01 July 2008 - 16:39
Och alla som har skickat pm. Hånat mig lite i tråden osv
Postad 01 July 2008 - 17:04
Postad 01 July 2008 - 17:17
Är det något ställe som har H-modellen på lager för direktleverans nu? Inte en chans va?
Kolla prisjakt och maila de butiker som "har den i lager" och hoppas på det bästa!
Postad 01 July 2008 - 17:33
Är det något ställe som har H-modellen på lager för direktleverans nu? Inte en chans va?
Igår fanns det två st på Reference Audio I Stockholm när jag var där och kollade.
//B
Postad 01 July 2008 - 17:38
Postad 01 July 2008 - 17:41
Har precis fått igång Sd tv nu. Första reaktion, vilket ###### buzz i DM 1. Ställde in sen DM2 då det ska vara så på digital tv och buzzet försvann. Buzzet hörs klart och tydligt i DM1 i sweetspot men tystnar om man flyttar sig lite åt sidan. Det positiva är att det inte fanns någe blotching. Hmm ska testa vidare. Konstigt dock att drive mode kallas aktiveringsläge på svenska hehe
Men ditt namn är Robbazz så det är naturligt att just du drabbas av buzzing
Postad 01 July 2008 - 17:44
Postad 01 July 2008 - 17:50
Postad 01 July 2008 - 18:07
Edit. vad e I-P för någe ? va ska de va där?
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 01 July 2008 - 18:10.
Postad 01 July 2008 - 18:32
Hur är det för andra som har fått er, hur många är det som hör något slags buzz ifrån den ?
Om ni hör det hör ni även det på avnstånd när ni är har huvudet mitt framför tvn, mao mitt i från båda hållen, höger och vänster samt uppifrån och nerifrån för som inte fattade
Postad 01 July 2008 - 18:33
Har precis fått igång Sd tv nu. Första reaktion, vilket ###### buzz i DM 1. Ställde in sen DM2 då det ska vara så på digital tv och buzzet försvann. Buzzet hörs klart och tydligt i DM1 i sweetspot men tystnar om man flyttar sig lite åt sidan. Det positiva är att det inte fanns någe blotching. Hmm ska testa vidare. Konstigt dock att drive mode kallas aktiveringsläge på svenska hehe
Är det BARA Robbazz som upplever buzz från DM 1 ???
Mvh
Postad 01 July 2008 - 18:34
Redigerat av mjp, 01 July 2008 - 18:34.
Postad 01 July 2008 - 18:40
Låter min LX5090 som jag får imorgon likadant så kommer jag att tycka det är ok.
Lite buzzing får man leva med när det gäller plasmatekniken.
Postad 01 July 2008 - 18:42
Nope jag gör det med och det rätt mycket mer än i dm2
Är det i båda ?!?! DM1/2?
Mvh
Tycker det är normalt att DM1 har mera buzz än DM2, så var det på min Pioneer 506!
Låter min LX5090 som jag får imorgon likadant så kommer jag att tycka det är ok.
Lite buzzing får man leva med när det gäller plasmatekniken.
Kommer min buzza och man hör det i sweet spot så kommer jag skicka tillbaka sk*ten och köpa en projektor istället !
Mvh
Postad 01 July 2008 - 18:44
Japp har buzzing i både i DM 1 och DM 2, men det som är i DM2 hörs knappt, bara om det är helt tyst eller om du står framme vid tvn, men där tittar man ändå inte på tv.
Men det som jag har när man kör DM1 hörs även om jag har ljudet i lagom volym på när jag sitter i sweetspot
Jag vet att plasma tekniken i sig buzzar men tycker detta är överdrivet mycket.
Har inte så mycket att jämnföra med, bara kompisens LG PG6000 den buzzar inget alls.
Redigerat av mjp, 01 July 2008 - 18:46.
Postad 01 July 2008 - 18:48
Självklart ska du skicka tillbaka plasman om du inte är nöjd.Är det i båda ?!?! DM1/2?
Mvh
Kommer min buzza och man hör det i sweet spot så kommer jag skicka tillbaka sk*ten och köpa en projektor istället !
Mvh
Jag har väl vant mig vid lite buzz, så jag störs inte så mycket av det...
Postad 01 July 2008 - 18:48
Btw bilden är helt sjukt grym iaf
Edit. Buzzet hör man klart i sweetspot i DM1 men flyttar man sig lite ut på kanten så hörs det inte lika tydligt längre. Men det är ju i sweetspot man vill sitta jue
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 01 July 2008 - 18:51.
Postad 01 July 2008 - 18:53
Btw bilden är helt sjukt grym iaf
synd bara på buzz i DM1.
Edit. Buzzet hör man klart i sweetspot i DM1 men flyttar man sig lite ut på kanten så hörs det inte lika tydligt längre. Men det är ju i sweetspot man vill sitta jue
Japp bilden är sjuk bra, men säger som dig synd på buzz i DM1 och att det är just sweetspot man vill sitta
Postad 01 July 2008 - 18:57
Edit:
Då väljer själva tv:n den hertz som passar bäst för källan.
Redigerat av Enator, 01 July 2008 - 19:01.
Postad 01 July 2008 - 19:01
Postad 01 July 2008 - 19:08
Ifall man inte står ut med buzz så ska man inte köpa en Pioneer för risken är att man får en som låter...
Man kan ha tur men jag tror att de flesta Pioneer G9 har buzzing...
Tråkigt men troligtvis sant.
Själv så tycker jag att Pioneer G9 är den bästa tv:en som går att köpa idag.
Postad 01 July 2008 - 19:22
Det finns ingen perfekt tv....
Ifall man inte står ut med buzz så ska man inte köpa en Pioneer för risken är att man får en som låter...
Man kan ha tur men jag tror att de flesta Pioneer G9 har buzzing...
Tråkigt men troligtvis sant.
Själv så tycker jag att Pioneer G9 är den bästa tv:en som går att köpa idag.
Det finns en perfekt tv och den är G9 innan G10 kommer
Postad 01 July 2008 - 19:24
Så frågan man får ställa sig är hur mycket buzzing man står ut med, lite svårt att veta innan man får hem den, men ivärsta fall får man lämna tillbaka den.
Även med buzz så är G9:an en extremt bra tv
har ni inte högtalarna på när ni kollar på teven? ;-)
Inte på tvn går genom förstärkaren och bor i lgh då kan man inte spela hur högt som helst på kvällen
Postad 01 July 2008 - 19:25
Postad 01 July 2008 - 19:29
Så nu kör jag med DM2 och PC på standard för digital tv och dvd. Sen BD får jag väl fläska på lite mer på hemabiot så hörs inget
Stoppa i Cars på BD precis och fyyy faan vilken bild
edit. mjp buzzar det mer för dig oxå vid mörk bild ? när man typ stänger av sin källa helt tex då låter det väsrt så det borde betyda att det låter mest vid svart/mörk bild
Hur som haver så kommer jag säkerligen behålla denna sköna bild.
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 01 July 2008 - 19:31.
Postad 01 July 2008 - 19:30
Postad 01 July 2008 - 19:30
Jag har bestämt mig för en 5090H och det känns klockrent men när jag kontaktar Canal Digitals kundtjänst för att fråga om mitt kort (har deras familjepaket där HD-kanalerna ingår) fungerar i TV:ns HD-mottagare får jag mumbo-jumbo-svar bl.a. att de kommer att skicka ut ett nytt kort till mig och att det bara fungerar i deras egna boxar som jag måste köpa en av för antingen 1495 eller 2995 kr. Kostnaden kan jag leva med men en stor del av vitsen med 5090H-modellen är ju att slippa en lös box.
Vad gäller? Anyone? Enator?
Postad 01 July 2008 - 19:33
Pactum turpe har följt detta forum i flera år för att inhämta goda råd inför köp av elektronikprylar, men nu har jag fått ett stort problem.
Jag har bestämt mig för en 5090H och det känns klockrent men när jag kontaktar Canal Digitals kundtjänst för att fråga om mitt kort (har deras familjepaket där HD-kanalerna ingår) fungerar i TV:ns HD-mottagare får jag mumbo-jumbo-svar bl.a. att de kommer att skicka ut ett nytt kort till mig och att det bara fungerar i deras egna boxar som jag måste köpa en av för antingen 1495 eller 2995 kr. Kostnaden kan jag leva med men en stor del av vitsen med 5090H-modellen är ju att slippa en lös box.
Vad gäller? Anyone? Enator?
De vill bara sälja sin box.
Postad 01 July 2008 - 19:34
Kollar BD nu och då ställer den in DM själv så det buzzar lika mycket vilket DM man än väljer. Men om man ist ändrar till spar energi 2 när man kollar BD sp finns inget buzz. hehe
Så nu kör jag med DM2 och PC på standard för digital tv och dvd. Sen BD får jag väl fläska på lite mer på hemabiot så hörs inget
Stoppa i Cars på BD precis och fyyy faan vilken bild
edit. mjp buzzar det mer för dig oxå vid mörk bild ? när man typ stänger av sin källa helt tex då låter det väsrt så det borde betyda att det låter mest vid svart/mörk bild![]()
Hur som haver så kommer jag säkerligen behålla denna sköna bild.
Buzz ljudet som din tv har kan du jämföra det med något?
Du stör dig inte på ljudet?
Mvh
Postad 01 July 2008 - 19:34
Inte på tvn går genom förstärkaren och bor i lgh då kan man inte spela hur högt som helst på kvällen
men ffs skit i grannarna.. det gör jag >=)
tjing
Postad 01 July 2008 - 19:36
men ffs skit i grannarna.. det gör jag >=)
tjing
Jag har pratat med mina grannar och dem hör inget
Postad 01 July 2008 - 19:42
Köper en 5090H i morgon!
Eller beställer i allt fall.
Postad 01 July 2008 - 19:42
Jag har pratat med mina grannar och dem hör inget
Jäkligt bra du. Själv har jag aldrig fått klagomål=) förrutom den gången när en grannkärring i trappen brevid skulle se på melodifestivalen och jag spela metal på högsta patte för att ######s
Postad 01 July 2008 - 19:45
Du upplever inge buzzing på DM1? Och du har en modell 'H' ? Förstår inte hur det kommer sig att vissa har/hör buzzing om allt i panelen är densamma och även fläktarna. Nåt fel måste dem väl göra vid tillverkningen?
Postad 01 July 2008 - 19:48
Tack Enator för snabbt och rakt besked.
Köper en 5090H i morgon!
Eller beställer i allt fall.
En sak kan bli problem att du inte får ditt nytt kort aktiverad i H-modellen då gäller att stoppa den i gamla boxen och när kortet blir aktiverat då kan du köra den i H. (Jag har inte testat om ett nytt kort blir aktiv i H eller ej )
Enator,
Du upplever inge buzzing på DM1? Och du har en modell 'H' ? Förstår inte hur det kommer sig att vissa har/hör buzzing om allt i panelen är densamma och även fläktarna. Nåt fel måste dem väl göra vid tillverkningen?
eeehhh det är fel på dig inte på tv:n
Jag har H och jag hör inte buzzing på DM1 men nu kör jag på DM2.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Marksänd digitaltv
53 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?