Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter

3224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9,38 (199) Inga priser
Slim Devices SqueezeBox Wired MP3 (Mediaspelare) 1 8 (2) Inga priser
Slimdevices Squeezebox2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8,8 (4) Inga priser
Thecus N2100 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Thecus N5200B (NAS-servrar) 1 6 (1) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Logitech Squeezebox Controller (Fjärrkontroller) 4 8,25 (3) Inga priser
Logitech Squeezebox Receiver (Mediaspelare) 2 8,17 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Boom (Kompaktstereo) 5 9,37 (58) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Logitech Squeezebox Radio (Radio) 7 7,74 (97) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 9 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Squeezebox Radio (160 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Logitech Squeezebox Boom (140 inlägg) 12 år sedan
Svensk eller kinesisk T-amp? (16 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 13 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 13 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox eller Ipod/Airport express? (12 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox och android (5 inlägg) 14 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 15 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 15 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 15 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 15 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 15 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
En ny Squeezeboxmodell (94 inlägg) 16 år sedan
Hur lägger man in internetradiostationer till Squeezeboxboom ? (2 inlägg) 16 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 16 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 16 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
NAS - teori och praktik (22 inlägg) 17 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 17 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan
Slimdevices släpper ny Squeezebox (27 inlägg) 17 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 18 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 18 år sedan
Creative Wireless Music eller Squeezebox 2? (10 inlägg) 19 år sedan

Postad 21 mars 2008 - 07:12

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Fattar ingenting. Jag kommer åt internet radio genom SB. Men SC funkar inte...suck

Kan du surfa på internet som vanligt när du sitter vid datorn som SqueezeCenter är installerad på ?

Har du gjort några speciella inställningar i web läsaren för att kunna surfa på internet, exempelvis konfigurerat upp en proxy i web läsaren ? Om du har gjort det måste du konfigurera upp samma proxy i SqueezeCenter's inställningssidor.

Postad 21 mars 2008 - 09:23

doob
  • doob
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Fattar ingenting. Jag kommer åt internet radio genom SB. Men SC funkar inte...suck

Kan du surfa på internet som vanligt när du sitter vid datorn som SqueezeCenter är installerad på ?

Har du gjort några speciella inställningar i web läsaren för att kunna surfa på internet, exempelvis konfigurerat upp en proxy i web läsaren ? Om du har gjort det måste du konfigurera upp samma proxy i SqueezeCenter's inställningssidor.

Problemet löste sig automatiskt.

När man ska starta SC första gången så kräver setupen dina "kontouppgifter". Namn & lösen.
Jag skrev in dom uppgifterna men SC kände inte igen kontot!? Detta upprepade jag säkert 100ggr...
Jag surfade in på mitt konto utan problem. Testade även att hämta nytt lösen som jag loggade in med.
Trots det så kände setupen inte till kontot
Jag håller på i drygt 4 timmar utan att egentligen förstå varför det inte funkar.

Och helt plötsligt, utan att jag har ändrat någonting, så godkänns mina uppgifter och jag kan slutföra setupen!!!

Det tog mao MÅNGA TIMMAR fom jag reggade mitt konto tills SC fick det aktiverat. DETTA var problemet.

Tålamod är en gåva

Redigerat av doob, 21 mars 2008 - 09:25.

Postad 22 mars 2008 - 22:43

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Är du säker på att det var SqueezeCenter du höll på med att installera? Samt att det var på en dator?

Postad 23 mars 2008 - 01:50

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Jag har en SB3 som jag är väldigt nöjd med. Nu har jag köpt hus där köket ligger vägg i vägg med vardags/tv-rummet och funderade på hur jag skulle lösa önskan att ha ljud i köket också. Min reciever (Cambridge Audio 540Rv2) har inte multizon men då kom jag på att SB'n har både analog och digital ut. Alltså borde jag kunna skicka en signal till min nuvarande reciever, och den andra till en ny, liten, tvåkanals med billiga högtalare i köket? Jag kan inte motivera att köpa en Duet eller en ny SB3 till köket, och jag vill inte ha en Pinnacle Soundbridge eftersom jag då måste ha ännu ett program igång på datorn/servern.

Postad 23 mars 2008 - 10:50

doob
  • doob
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Vad är det för attityd?

Högmod går före fall ....

Är du säker på att det var SqueezeCenter du höll på med att installera? Samt att det var på en dator?

Postad 26 mars 2008 - 11:45

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag har två hårdiskar i min dator. Och musiken ligger på båda dessa. Funkar det ändå? Eller måste man ange endast en folder där musiken finns?

Postad 26 mars 2008 - 14:16

Heavyfuel
  • Heavyfuel
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Du gör en genväg i den mapp som du angett i Squeezecenter till den andra hårddisken. Då hittas båda hårddiskarna vid en ny musiksökning.

Postad 26 mars 2008 - 14:29

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Heavyfuel: Okej de var ju smidigt, tack för hjälpen :)

Postad 26 mars 2008 - 14:58

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1 623 inlägg
  • 0
Nu blir jag mer & mer sugen på att själv skaffa en sån här squeezebox.
Men problemet är att jag bor i Umeå området där hifihandlarna inte ställt upp någon sån för demo utan det är endast typ onoff , kjell&co som säljer.

Alternativet skulle vara om det gick att ordna så att man kunde göra ett litet mindre studiebesök hos någon hifi intreserad i umeå.

Så borde chansen öka att jag också skaffar mig en squeezebox.

Postad 26 mars 2008 - 18:25

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Ville delge er resultatet av min senaste lyssning av FLAC-spelare (okej - det var inte en Squeezebox, men jag tror att skillnaden mellan en SONOS och SB3 är liten - signalen tappades digitalt ur den). För min del handlar det mer om principen mellan en nätverksbaserad lösning kontra den traditionella cd-spelaren.

På Balance i Jönköping kopplades en spelare + Harmony Design DA9 upp i ena ringhörnan, och i den andra stod en Marantz SA7001 (som jag haft hemma ganska länge på lån och kan ganska väl vid det här laget).
Nuforce IA7 (?) stod för förstärkningen och ett par Dynaudio 72 för ljudåtergivningen.

För musiken stod David Foster "Symphony Sessions" (Köp den!!). Jag satt med NuForcefjärren och zappade mellan ingångarna och till slut hade jag tappat bort mig (och visste inte vilken som var cd och nätverksspelare.... :) ). Fast det gjorde inte så mycket - det var lätt att plocka ut den ena kanalen som "bättre" - mjukare återgivning av musiken, mer detaljer - utan att det blev påträngande, och en fastare och mer fysisk bas. När jag hade fastslagit att ingång 1 var den bättre......så kom det fram att det var nätverksspelaren + DA9.

För min del så blev det den sista spiken i cd-spelarens kista. Jag kommer inte att byta ut den gamla trotjänaren, jo mot en SB3 och så småningom en DA9 (sedan en ny strömmatning till SB3...och sedan.... jaja - ni vet hur det brukar va....).

Till Hollyman - köp den! Du kommer inte att bli besviken (jag har testat den hemma några veckor och lämnade tillbaka den eftersom jag inte tyckte att den lyfte ljudet i anläggningen - men saknaden efter dess smidighet är ENORM!). Om man vill få ljudet att lyfta ytterligare kan man komplettera med en DAC (personligen kommer jag att köpa en DA9 så småningom).

/Andreas

Redigerat av hultin, 26 mars 2008 - 18:25.

Postad 26 mars 2008 - 18:30

Heavyfuel
  • Heavyfuel
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Hollyman, jag tror inte att du skulle ångra dig en sekund om du beställde en Squeezebox.
Vinylen tar du fram när du ska finlira och sen sätter du igång Squeezeboxen när du tröttnat på att vända sida på lp'n ;-), grymt användarvänligt!

Postad 26 mars 2008 - 22:09

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1 623 inlägg
  • 0
Mm & sen köper man till en rör dac som man har mellan.

Men det skulle vara kul att få provlyssna någonstans innan man köper.

Postad 27 mars 2008 - 11:16

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Uppdaterade precis till den senaste programvaran och nu funkar ingenting :D

Man får upp squeezecenter och ska följa några steg men när man kommer till att man ska välja vilken folder musiken ligger i så händer absolut ingenting mer.

Sedan vill squeezeboxen uppdatera sin firmware men den säger halvvägs bara nb alloc failed in slimproto och bootar sedan om själv automatiskt :D

Jag visste väl att man inte skulle ändra något som funkade :D Någon som har något förslag på vad det kan vara för fel?

Postad 27 mars 2008 - 14:06

Heavyfuel
  • Heavyfuel
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Har haft liknande problem, då fick jag avinstallera och installera om, och då fungerade det. Vet inte vad det var för bugg.

Postad 28 mars 2008 - 10:01

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Efter flera km med läsning om denna goding(SB3) så är den nu beställd! Så nu väntar man på att posten ska göra sitt. :P

Postad 29 mars 2008 - 06:12

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Efter flera km med läsning om denna goding(SB3) så är den nu beställd! Så nu väntar man på att posten ska göra sitt. :)

grattis, och lycka till med klämboxen, den är fin!

Postad 31 mars 2008 - 10:39

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
Hejsan

Har en liten fråga ang dessa innan jag börjar fördjupa mig ännu mer.
Är det helt åt skogen att kunna köra denna med EJ taggade låtar?
Jag har jobbat som f*n men jag får inte alla med tag för det tar en SÅN TID. :)

Mvh

Postad 31 mars 2008 - 11:01

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Det är inga problem att använda med "EJ" taggade låter. När man bläddrar i sin musikmapp så gör man det under filnamnet. Rekommendation är dock att fortsätt tagga :)

MVH Kribban

Postad 01 april 2008 - 06:34

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Hämtade up SB3 från posten och packade upp den. Vilken skönhet. :)
Installerade SC och registrerade mig. Svarade ja på några frågor och några knappar senare var jag igång. Mycket enkelt. Jag har en vältaggad musikmapp. Använder iTunes. Så nu ska jag ge mig in i plug-in världen. :)

Postad 01 april 2008 - 17:31

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Har haft liknande problem, då fick jag avinstallera och installera om, och då fungerade det. Vet inte vad det var för bugg.

Har prövat det nu men ingen skillnad. Har även prövat att reseta den och med en annan dator och att köra med nätverkskabel men utan skillnad. Den vägrar att bli uppdaterad utan säger bara nb alloc failed in slimproto halvvägs in i uppdateringen och sedan bootar den om och vill bli uppdaterad igen ;)

Börjar tröttna att lyssna på radio nu, vill lyssna på min musik igen...

Postad 01 april 2008 - 20:58

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Dagen till ära kan vi väl titta på ett par gamla produktlanseringar från Slim Devices: ;)

K.R.O.N.O.S.
DORKU™

Undrar om vi kommer att få se fler sådana produkter från Slim Devices nu när det har blivit lite mer Big Business?

Postad 02 april 2008 - 08:26

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Dagen till ära kan vi väl titta på ett par gamla produktlanseringar från Slim Devices: :lol:

K.R.O.N.O.S.
DORKU™

Undrar om vi kommer att få se fler sådana produkter från Slim Devices nu när det har blivit lite mer Big Business?

Hahaha...grymt :blush:

Postad 02 april 2008 - 21:55

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Ett riktigt aprilskämt är att min Squeezebox antagligen bara är att kasta efter 13 månader :)

Skulle aldrig ha försökt att uppgradera till Squeezecenter 7 :P

Postad 03 april 2008 - 05:39

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Är det ingen som har något svar på om det kan fungera?

Mitt förra inlägg...

Postad 03 april 2008 - 05:41

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
ööhh? vad har hänt då? Kör själv med SC7.0. Det funkar finfint. :P
En annan sak, jag upplever inte SC7 som slöare än SS6.5.

Av alla mina små tekniska prylar så ligger SB3 mycket högt upp i listan. :)
Till er som ingen har, Köp Köp Köp Köp..

Redigerat av Pjn, 03 april 2008 - 05:42.

Postad 03 april 2008 - 06:07

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Ett riktigt aprilskämt är att min Squeezebox antagligen bara är att kasta efter 13 månader :)

Om du berättar lite mer kanske det är någon som kan hjälpa dig....

Postad 03 april 2008 - 06:53

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Uppgraderingen till SC7 krånglade även för mig. Så jag avinstallerade allt som hade med Squeezebox att göra på datorn. Gick in i programkatalogen och tog bort alla kataloger, sparade Plugins och annat i en annan katalog (så jag visste vilka plugins jag skulle leta upp till SC7 då de gamla inte fungerar)
När allt var borttaget installerade jag SC7 och har fungerat fint sedan dess. Var bara beredd på en massa omstarter. ;)

Postad 03 april 2008 - 15:52

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Skulle aldrig ha försökt att uppgradera till Squeezecenter 7 :)

Har skrivit det ett par inlägg högre upp men här kommer det igen

Har prövat att ominstallera men ingen skillnad. Har även prövat att reseta den och med en annan dator och att köra med nätverkskabel men utan skillnad. Den vägrar att bli uppdaterad utan säger bara nb alloc failed in slimproto halvvägs in i uppdateringen och sedan bootar den om och vill bli uppdaterad igen

Skulle aldrig ha försökt att uppgradera till Squeezecenter 7 B)

Uppgraderingen till SC7 krånglade även för mig. Så jag avinstallerade allt som hade med Squeezebox att göra på datorn. Gick in i programkatalogen och tog bort alla kataloger, sparade Plugins och annat i en annan katalog (så jag visste vilka plugins jag skulle leta upp till SC7 då de gamla inte fungerar)
När allt var borttaget installerade jag SC7 och har fungerat fint sedan dess. Var bara beredd på en massa omstarter. B)

Har prövat att ominstallera men kanske missade att ta bort någon gammal katalog möjligtvis om nu det ska spela någon roll...

Postad 04 april 2008 - 06:00

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Ett riktigt aprilskämt är att min Squeezebox antagligen bara är att kasta efter 13 månader :D

Skulle aldrig ha försökt att uppgradera till Squeezecenter 7 :rolleyes:

När allt var borttaget installerade jag SC7 och har fungerat fint sedan dess. Var bara beredd på en massa omstarter. ;)

Jag behövde inte starta om. :)
Kör Vista 32bit.

Postad 04 april 2008 - 10:05

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Skulle aldrig ha försökt att uppgradera till Squeezecenter 7 :D

Har skrivit det ett par inlägg högre upp men här kommer det igen

Har prövat att ominstallera men ingen skillnad. Har även prövat att reseta den och med en annan dator och att köra med nätverkskabel men utan skillnad. Den vägrar att bli uppdaterad utan säger bara nb alloc failed in slimproto halvvägs in i uppdateringen och sedan bootar den om och vill bli uppdaterad igen

Ett riktigt aprilskämt är att min Squeezebox antagligen bara är att kasta efter 13 månader :rolleyes:

Skulle aldrig ha försökt att uppgradera till Squeezecenter 7 ;)

När allt var borttaget installerade jag SC7 och har fungerat fint sedan dess. Var bara beredd på en massa omstarter. :P

Har prövat att ominstallera men kanske missade att ta bort någon gammal katalog möjligtvis om nu det ska spela någon roll...

Senaste nytt: Prövade att avinstallera och sedan ta bort varenda liten jäkla fil med namnet squeeze och slim i sig med register editorn och ominstallerade sedan igen. INGEN J***A SKILLNAD :D

Har dock fått ok från Slimdevices i USA att skicka den dit och få det på förlängd garanri från dem då min garanti i Sverige har gått ut för ca 1 månad sedan.

Återkommer när den är tillbaka...

Postad 04 april 2008 - 10:31

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Har dock fått ok från Slimdevices i USA att skicka den dit och få det på förlängd garanri från dem då min garanti i Sverige har gått ut för ca 1 månad sedan.

Jag såg att du startat en motsvarande tråd i SlimDevices forum och det verkar som att deras kundservice funkar fortfarande (kanske bra att du slapp gå till Logitec). Du fick ju till och med Sean Adams att engagera sig :)

Postad 04 april 2008 - 11:44

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Jag såg att du startat en motsvarande tråd i SlimDevices forum och det verkar som att deras kundservice funkar fortfarande (kanske bra att du slapp gå till Logitec). Du fick ju till och med Sean Adams att engagera sig :)

Japp deras kundservice funkar kanonbra. De gav lite råd för att sedan erbjuda mig garanti när dom såg att min svenska garanti gått ut. Så en stor eloge till dem att de verkligen engagaerar sig och vill ha nöjda kunder.

När till och med han går bet då vet man att man har lyckats :D De har tydligen aldrig varit med om detta felet förut otroligt nog.

Nu kanske det har öppnats sig en annan väg om jag reklamerar den till NetOnNet. Tänkte inte på det förut. Lite enklare att hålla sig inom Sveriges gränser kanske. Tror jag prövar det först

Postad 04 april 2008 - 12:10

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag använder iTunes och har en del ljudböcker. Och dem får jag upp i SB'n. Finns det något sätt att blockera vissa mp3 och m4b? Så jag slipper dem i Squeezeboxen. Inte så kul att få med dem när man lyssnar på blandat. :-(

Postad 04 april 2008 - 12:59

Rackarn
  • Rackarn
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Scanner. Fakking exe! Jag blir galen på den här squeezecenter 7.0 skiten, Är det ingen som kan lägga upp en gammal 6.5 verison? Jag har installerat om datorn samt tagit bort allt gällande squeeze och slim i regedit. Hjälp innan jag spränger datorn

Postad 04 april 2008 - 13:03

Unregistered6271f74f
  • Unregistered6271f74f
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag använder iTunes och har en del ljudböcker. Och dem får jag upp i SB'n. Finns det något sätt att blockera vissa mp3 och m4b? Så jag slipper dem i Squeezeboxen. Inte så kul att få med dem när man lyssnar på blandat. :-(

Nu använder jag iofs 6.5.4 men där kan du välja vilka genres som ska ingå i blandat.
/Micke

Postad 04 april 2008 - 13:05

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Avmarkera genre som ljudböcker ligger i, sen är det klart.

Du väljer alltså vilka genres som ska inkluderas i random i inställningarna.

Själv har jag plockat bort 2 genres som jag har: "surround sound" och "test sounds". Ingen av dom är kul att få fram när man sitter och slölyssnar.

edit; Micke han visst före, jag var inte snabb idag inte... :)

Redigerat av Martin, 04 april 2008 - 13:06.

Postad 04 april 2008 - 13:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Scanner. Fakking exe! Jag blir galen på den här squeezecenter 7.0 skiten, Är det ingen som kan lägga upp en gammal 6.5 verison? Jag har installerat om datorn samt tagit bort allt gällande squeeze och slim i regedit. Hjälp innan jag spränger datorn

Här har du ALLA skarpa versioner:

http://www.slimdevices.com/downloads/

Postad 04 april 2008 - 13:13

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Välkommen i klubben :)

Jag reklamerar Squeezboxen istället då jag vill ha den fungerande med Squeezecenter 7.0.

Men visst, den funkade ju grymt bra med 6.5.1 versionen så man ångrar sig lite att man uppgraderade

Postad 04 april 2008 - 14:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Är det bara för mig 7.0 (7.01) funkar bättre ? :P

Säkert 10 gånger snabbare att bläddra omkring :) Kör för övrigt classic-gränssnitt då jag inte gillar det nya.

Bifogad fil  Bild_2.png   385,54K   0 Antal nerladdningar

Postad 04 april 2008 - 14:22

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0

Är det bara för mig 7.0 (7.01) funkar bättre ? :blink:
Säkert 10 gånger snabbare att bläddra omkring :) Kör för övrigt classic-gränssnitt då jag inte gillar det nya.

Klart bättre för mig också! :P

Postad 04 april 2008 - 14:35

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Är det bara för mig 7.0 (7.01) funkar bättre ? :blink:

Bifogad fil  Bild_2.png   385,54K   0 Antal nerladdningar

Jag återkommer när jag väl fått skiten att funka igen... :P

Postad 05 april 2008 - 01:32

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Den där klämboxen var ju en trevlig liten sak. :D
Nu är jag också en glad SB3 ägare. Njaa nya designen är inte lika snygg som SB2 förstås. Synd!
Jag stötte dock på ett problem i konfigurationen av squeezeboxen. Ett problem som var så förbannat enkelt att lösa tog mig drygt en timma :lol: Det var när jag skulle ansluta boxen till datorn som kör Slimserver.
Där var det tvärstopp. Försökte med alla möjliga IP adresser utan resultat. Men till slut gick det.
När jag stängde av min brandvägg!
Varför läste jag inte igenom manualen?
I vanliga fall brukar jag alltid läsa igenom manualer noggrant men det är förstås svårt när SB3 är en så
underbart häftig pryl. Man blir ju så ivrig att komma igång :)
Det blir att testa vid något tillfälle om det verkligen är någon skillnad ljudmässigt mellan min Rotel DVD och SB3

Redigerat av Mr Muskel, 05 april 2008 - 09:20.

Postad 06 april 2008 - 10:02

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag kör SC7 och det funkar finfint. Vad är det som inte funkar för er som har problem med den?
Kör iof bara plugin Lazysearch. Men den är ju grymt snabb :)

Postad 06 april 2008 - 11:36

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Jag kör SC7 och det funkar finfint. Vad är det som inte funkar för er som har problem med den?
Kör iof bara plugin Lazysearch. Men den är ju grymt snabb :)

När man uppgraderar till Squeezecenter 7.0 så måste även Squeezeboxen uppdateras med ny firmware, och det lyckas inte min Squeezebox med tyvärr. Tidigare firmwarebyten har gått klockrent men när man byter till 7.0 så hämtar den tydligen ny firmware på ett nytt sätt vilket inte funkar för mig.

Postad 06 april 2008 - 13:38

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0
Jag upplever inte heller några problem med Squeezecenter 7.0.

Postad 06 april 2008 - 13:53

Unregistered7cd33d31
  • Unregistered7cd33d31
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!Jag har ett problem när jag gick över till 7.0 och det är att jag får inget ljud ut ur digitalutgången bara i analoga.Är det någon som vet hur jag ska fixa det?

Postad 06 april 2008 - 14:08

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hej!Jag har ett problem när jag gick över till 7.0 och det är att jag får inget ljud ut ur digitalutgången bara i analoga.Är det någon som vet hur jag ska fixa det?

Skumt, det har jag aldrig varit med om (och jag har ominstallerat 7.0, 6.5 typ 100ggr, både i Windows och Linux...)

Har du kollat inställningarna? Stäng av volymkontrollen på digitala utgången osv.

Postad 07 april 2008 - 19:26

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
En fråga jag har är, vad ska man igentligen ha Squeezebox till. har ju itunes på datorn och musiken på en NAS(Thecus N299)

Postad 08 april 2008 - 11:50

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Lyssna på musik :wacko:

Postad 08 april 2008 - 17:57

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

En fråga jag har är, vad ska man igentligen ha Squeezebox till. har ju itunes på datorn och musiken på en NAS(Thecus N299)

För oss som är lata innebär den att vi kan växla musik från soffan med en fjärrkontroll och även se vad som spelas på displayen. En annan fördel är att SqueezeBox'en i vardagsrummet är helt fläktlös (och därmed tyst) och kan köras via trådlöst nätverk så man slipper kablage mellan datorn och förstärkaren.

Har man inga problem med att förflytta sig till datorn för att se vad som spelas eller byta låt och inte irriterar sig på datorns fläktljud så är väl enda fördelen att SqueezeBox'en troligtvis ger lite bättre ljudkvalitet, givetvis förutsatt att du kopplar den till en hyffsat bra förstärkare och använder icke förstörande komprimeringsformat som FLAC, Apple Lossless, WMA lossless och inte en förstörande komprimering som MP3/AAC. Squeezebox'en fungerar givetvis med MP3/AAC också, det är bara det att då är ljudet redan förstört när man skapade MP3 filen så då spelar ljudkvalitetsskillnaden inte så stor roll.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.