* Officiell tråd - Pioneer G9
Pioneer Kuro PDP-LX5090H
(TV)
|
2
|
(106)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX5090
(TV)
|
1
|
(63)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090H
(TV)
|
2
|
(10)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090D
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-500M
(TV)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-600M
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-600A
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-500A
(TV)
|
9
|
(21)
|
Inga priser |
Postad 02 July 2008 - 23:56
Postad 03 July 2008 - 00:16
Tror detta handlar om en bugg i humax boxen. COMHEM känner till problemet men jobbar nog inte övertid på att få det fixat.
Du menade detta som svar på min post om blåskärm eller?
Hade aldrig det problemet med andra tv apparater tidigare, iofs inte kört hdmi då...
Postad 03 July 2008 - 00:37
Har dock lite svårt att tro att ingen annan än jag och mjp hör buzzet vid DM1 och DM3, men men.
Nu ska jag iaf sluta leta fel och njuta av min grymma pio G9
Jo, måste ju vara så att vissa inte hör det lika tydligt. Är ju skillnad på vilket "omfång" olika personer har. Min sambo hör t.ex. inte datorn i vardagsrummet om hon är i sovrummet, men jag hör, även om datorn är relativt tyst.
Undrar vilken frekvens det är på buzzet. Går det mäta? Går det dämpa/splittra?
Lite OT: Har liknande problem i mina trådlösa lurar, särskilt ifall lågenergilampan är igång bredvid. Precis i sweetspot framför datorskärmen får jag buzz i lurarna. Räcker att jag vrider huvet lite åt ena hållet så försvinner det.
Har även funderat på om det här med pixlar som stänger av sig, t.ex. vid letterbox, gör det inte att de "slits" ojämnt? Som att kolla sd-tv i 4:3 med svart/grått på sidorna vilket brukar undanbedas.
Postad 03 July 2008 - 05:57
ja det är ett problem med humax-boxen. fram tills dess får du koppla humaxen direkt till tv:n.Du menade detta som svar på min post om blåskärm eller?
Hade aldrig det problemet med andra tv apparater tidigare, iofs inte kört hdmi då...
Postad 03 July 2008 - 06:06
OT: Eftersom de modeller som saknar Cut/Gain även saknar val av gamut (Colorspace 1/2) så känns det som det kvittar - går inte att få bra färger hur man än gör ändå.Stackars Amerikarna. De rapporterar att RGB-cuts och Gains inte finns i deras apparater. Jag laddade ner för att titta själv i en manual. Det är sant......
![]()
Vad är det för tanke som ligger bakom ett sånt beslut? Man tycker att kontrollerna ska se exakt likadana ut överallt i världen.
Vi hade större tur i Sverige denna gång.
För du menar väl inte Elite nu?
Varför jag nu bryr mig - USA har det gott ställt annars så rätt åt dem.
Enda fördelen med att koppla via stärkaren är ju bekvämlighet och att man ev, för vissa källor, kan överföra bättre digitalt ljud.Den "optimala" lösningen bör vara som du beskriver att koppla allt via HDMI (ljud och bild) till stärkaren för att sedan dra en HDMI från stärkaren till TV:n. Detta förutsätter dock att signalerna från originalkällorna passerar omanipulerade via stärkaren (något som vissa verkar ha problem med, bara att läsa på om specifik stärkare).
I "värsta" fall ska man koppla som du beskrivit, nämligen HDMI för bild direkt från källa till TV:n och sedan toslink/optiskt mellan tv:n/digitalboxen och stärkaren.
Nackdelen är att eftersom man bara använder en ingång på tv:n så har man begränsat sig ifråga om antal tillgängliga bildminnen vilket kan leda till begränsad bildkvalité.
Postad 03 July 2008 - 06:13
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 03 July 2008 - 06:14.
Postad 03 July 2008 - 06:32
Postad 03 July 2008 - 06:40
Det här med buzzing, jag vet inte jag, tycker mer det låter som ett ljust brrrrrrr (eller är det något annat känt problem?). Dock knappast något som jag irriteras över då det låter väldigt lågt. Kör jag i DM2 istället så försvinner ljudet nästan helt (fast bilden blir en aning sämre). Säger bara - go for it!
Bra att se du har kommit igång med din tv
Postad 03 July 2008 - 07:10
Hdtvtest har börjat med review av LX5090:
http://www.hdtvtest....eer-PDP-LX5090/
Där fanns det ju lite samlad info. Den sparar vi
Postad 03 July 2008 - 07:20
Postad 03 July 2008 - 07:30
Och så kommer G9 plasma med extern box, dvs något tunnare G9.Stämmer inte alls, du har blandat ihop allt möjligt. G10 plasma kommer hösten 2009, vad som kommer i höst är LCD modeller. Dessa modeller är inte G10, det är Pioneers första LCDer så de borde isåfall kallas G1 LCD. Det blir inte någon 44", det kommer LCDer i 32, 37 och 46".
Men tror utan tvekan inte heller att G10 kommer förrän nästa år vid denna tiden (brukar ligga med relativt jämna 1års cykler för release).
Boogie
Postad 03 July 2008 - 07:45
Ok, mao måste du ha datorn påslagen med tversity rullande som aktive transcoder. Skönt att det funkar så i alla fall.Har testat stremern ganska ingående, inga problem med MKV om man låter pc transcoda dem annrars är rätt kört, inga av de MKV filer jag testat fungerade utan transcode i tversity..
Man köper inte H modellen för enbart streamern, då är det bättre att köpa tvix/ps3/popcorn . Man köper H modellen för att få en mpeg4 decoder, icke-h modellen kommer inte vara framtidsäkrad. En tv för över 30kkr skall väl hålla längre än till årskiftet?
Men lite synd att man inte kan streama utan mjukvara i lagrings-änden, blir inte riktigt lika smidigt som om man har en WiFi router med tillkopplad USB HD som man streamar direkt från till HTPC (utan att ha en extra lagrings-dator påslagen).
Kör så idag och tycker det är väldigt smidigt att kunna knäppa på valfri dator i lgh o streama filmer från routerns externa HD via DraftN nätet
Hmmm...frågan är om någon kommer skriva om tversity till linux (eler om det redan finns), då skulle man kunna integrera det i firmwaren på routern...fast den lär iofs inte ha tillräckligt med processing power för o klara transcoden
G10 developers...hör ni önskemålet
Boogie
Redigerat av bigbadboogie, 03 July 2008 - 07:46.
Postad 03 July 2008 - 08:13
Saxar mitt svar från Component.se utifall någon fler undrar detsamma:Kanske kan vara kul att leka litet med denna programvara. Kanske t.o.m går att få rätt bra kalibrering?
Jag är under denna vecka och nästa väldigt upptagen med jobb o hundvakteri.
Kort - ja, det är av nytta, men man ska inte förvänta sig något underverk. Jag skulle vilja påstå att en duktig kalibrerare kan få ut ett minst lika bra resultat genom att använda minnet User (Användare). De stora fördelerna med programmet är smidigheten av att kunna styra kalibreringen via datorn, att man får 2 extra separata minnen per ingång och att man kan styra lite över gammahanteringen hos displayen dock måttligt då kontrollerna är för okänsliga, dvs ger för stort utslag för en ändring i 1 steg.
Minus är att de skapade minnena, ISF Dag & ISF Natt är låsta efter kalbrering så om du t ex använder en referenssignal för att kalibrera ingången för DTV där skillnaden mellan program kan göra att justeringar krävs kontinuerligt så är det kört pga de låsta minnena, om man nu inte alltid har datorn inkopplad förstås, då är det bara att starta ISF-läget och justera.
Finns säkert mer att säga, men kommer inte på något just nu. Mer finns att läsa i denna tråd. Har du några frågor så är det bara att hojta till så gör jag mitt bästa att svara inom rimlig tid och senast till helgerna.
Postad 03 July 2008 - 08:36
Ska man inte ha några svarta kanter alls under inkörningsperioden, eller spelar det ingen roll?
Det sa man det spelar roll i G8 men eftersom cellerna i G9 stängs av vid svarta kanter så skall inte spela så stor roll men det skulle vara bra om dessa svarta kanter fick inkörning oxå.
Postad 03 July 2008 - 08:41
Och så kommer G9 plasma med extern box, dvs något tunnare G9.
Men tror utan tvekan inte heller att G10 kommer förrän nästa år vid denna tiden (brukar ligga med relativt jämna 1års cykler för release).
Boogie
Kan det inte vara så att vissa problem Pioneer har nu med buzzning/bloat o ect kommer försvinna med en extern box? Då all den ström och kretsuppsättningen försvinner från tv`n så borde detju bli mindre kompakt och mindre störningar som kan leda till diverse problem. En annan sak är väl att enheten blir svalare och möjligtvis ännu tystare och livslängden på enskilda komponenterna ökar jämfört med tidigare.
Eller har jag fel i mitt tänkande här?
Postad 03 July 2008 - 09:01
Kan det inte vara så att vissa problem Pioneer har nu med buzzning/bloat o ect kommer försvinna med en extern box? Då all den ström och kretsuppsättningen försvinner från tv`n så borde detju bli mindre kompakt och mindre störningar som kan leda till diverse problem. En annan sak är väl att enheten blir svalare och möjligtvis ännu tystare och livslängden på enskilda komponenterna ökar jämfört med tidigare.
Eller har jag fel i mitt tänkande här?
Men det verkar en del av buzzing kommer från själva panelen dvs celler.
Postad 03 July 2008 - 09:13
1 jul kl 17:59 FYNDBÖRSEN AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren
1 jul kl 17:11 Halmstad, Posten har tagit emot försändelsen
Gaaah för i **** posten. Ni har haft den i 2 dar nu, ge mig mer info. Och framför allt ge mig TVn :@
Postad 03 July 2008 - 09:17
Detta är inte riktat mot dig, Robbazz, utan ytterliggare ett försök att få folk att förstå hur plasma TV fungerar och därav inse att hålla på och fokusera så mycket kraft på detta är mer eller mindre lönlöst....Har dock lite svårt att tro att ingen annan än jag och mjp hör buzzet vid DM1 och DM3, men men...
Alla plasma TV buzzar, dvs 100%, dvs samtliga, utan undantag. De som inte hör det har nedsatt hörsel kring frekvenserna som alstras (reservation för att det säkerligen finns skillnader mellan olika apparater).
Det finns åtminstonde 3 sätt att helt eller delvis eliminera problemet med den riktningskänsliga buzzing som kommer från panelen självt och som nästan uteslutande upplevs från sweet spot, direkt framför TV:n:
1. En annorlunda design vad gäller elektroderna som styr plasmacellerna, där de placeras i sidorna av cellerna istället för framtill och baktill som idag.
2. En annorlunda design vad gäller styrningen av cellerna, dvs påverka ljudet som avges, dvs att se till att frekvensen som sänds ut är utanför mänsklig hörsel.
3. Dämpa ljudet m h a tjockare glas, extra glasskikt, etc... går knappast att kombinera med bibehållen bildkvalité, 1. & 2. borde inte behöva ge sämre bildkvalité.
Postad 03 July 2008 - 10:06
Många plasma har också fläktar, dessa kan ofta till viss del dölja ljudet, jag hade fläktor som iof inte lät speiclet högt men tillräckligt för att delvis dölja buzzandet i min Nec plasma. Nu på Pioneern går aldrig de 4 fläktar som finns i skärmen och därmed kan man lättare uppfatta ljudet.Alla plasma TV buzzar, dvs 100%, dvs samtliga, utan undantag. De som inte hör det har nedsatt hörsel kring frekvenserna som alstras (reservation för att det säkerligen finns skillnader mellan olika apparater).
/N
Redigerat av da.king, 03 July 2008 - 10:06.
Postad 03 July 2008 - 12:23
Sen en fråga till som kalibrerar en skärm, hur mycket sämre blir resultatet när man kör engerysave mode 2 på sin skärm. Den borde påverka på något sett tycker jag eftersom du inte kör det bästa som skärmen kan.
Man märker skillnand på ES off och mode 2, blir lite mörkare och det vita är inte lika vitt längre, även om skillnaden inte är stor men den finns där.
Postad 03 July 2008 - 12:35
Men frågan är vart går gränsen när den buzzar för mycket och att det ska klassas som ett fel och inte normalt.
Sen en fråga till som kalibrerar en skärm, hur mycket sämre blir resultatet när man kör engerysave mode 2 på sin skärm. Den borde påverka på något sett tycker jag eftersom du inte kör det bästa som skärmen kan.
Man märker skillnand på ES off och mode 2, blir lite mörkare och det vita är inte lika vitt längre, även om skillnaden inte är stor men den finns där.
Vad jag har läst mig till så ska väl dem två grejerna du nämner bara bli "sämre"? Dvs. Det vita lite mindre vitt osv.
Rätta mig om jag har fel, men det är det enda jag kommit fram till efter lite googling osv. Plus att du sparar livslängd på tvn om du kör energysave mode 2
Postad 03 July 2008 - 12:47
Postad 03 July 2008 - 12:59
Det är pudelns kärna och är såklart omöjligt att svara på då vi alla är olika. Det man kan säga är att Pioneer Sverige inte är direkt kända för hantering av kunder där det inte är uppenbart att det är fel på TV:n. Deras riktmärke för G8 var att ljudet inte skulle överrösta volymnivå 15 (inte alls säker på det så citera mig inte) vid normalt TV-tittande, men det säger ju inget då inställningen kan ge olika resultat. I slutändan måste vi Svenskar bli bättre på att hävda vår rätt som konsument och vägra godta att leva med en vara som vi inte är nöjd med.Men frågan är vart går gränsen när den buzzar för mycket och att det ska klassas som ett fel och inte normalt.
Jag skulle aldrig använda ES mode 2. Om man ska uttrycka det korrekt så är det det upplevda intrycket av vitt som förändras, inte det att vitt blir mindre vitt i avseendet färgen utan det är ljusstyrkan hos vitt och alla andra färger som minskar (har aldrig mätt upp skillnade, men det är som du skriver, väldigt synligt med blotta ögat).Sen en fråga till som kalibrerar en skärm, hur mycket sämre blir resultatet när man kör engerysave mode 2 på sin skärm. Den borde påverka på något sett tycker jag eftersom du inte kör det bästa som skärmen kan.
Postad 03 July 2008 - 14:15
Det är pudelns kärna och är såklart omöjligt att svara på då vi alla är olika. Det man kan säga är att Pioneer Sverige inte är direkt kända för hantering av kunder där det inte är uppenbart att det är fel på TV:n. Deras riktmärke för G8 var att ljudet inte skulle överrösta volymnivå 15 (inte alls säker på det så citera mig inte) vid normalt TV-tittande, men det säger ju inget då inställningen kan ge olika resultat. I slutändan måste vi Svenskar bli bättre på att hävda vår rätt som konsument och vägra godta att leva med en vara som vi inte är nöjd med.
Hur gör man då för att mäta detta när man inte har några högtalare för tvn utan kör genom förstärkaren.
Kan ju inte säga att det överröstar, men hör buzzet klart och tydligt när man kör låg volym, man hör utan problem vad dom säger utan att anstränga sig när man sitter i sweetspot
Jag skulle aldrig använda ES mode 2. Om man ska uttrycka det korrekt så är det det upplevda intrycket av vitt som förändras, inte det att vitt blir mindre vitt i avseendet färgen utan det är ljusstyrkan hos vitt och alla andra färger som minskar (har aldrig mätt upp skillnade, men det är som du skriver, väldigt synligt med blotta ögat).
Då skulle man kunna säga utifrån detta att en tv där du m åste köra ES mode 2 är felaktig, för du kan inte få ut det den kan leverera, mao fel ifrån fabrik
Postad 03 July 2008 - 14:21
Edit: kom på vad det var
Redigerat av Morrice, 03 July 2008 - 14:22.
Postad 03 July 2008 - 14:29
Hur gör man då för att mäta detta när man inte har några högtalare för tvn utan kör genom förstärkaren.
Kan ju inte säga att det överröstar, men hör buzzet klart och tydligt när man kör låg volym, man hör utan problem vad dom säger utan att anstränga sig när man sitter i sweetspot
Då skulle man kunna säga utifrån detta att en tv där du m åste köra ES mode 2 är felaktig, för du kan inte få ut det den kan leverera, mao fel ifrån fabrik
Precis min situation med min G8, hade hem en reparatör från Pioneer, fick bråka med dem en hel del innan de besökte mig för de ville att jag skulle betala kostnaden om "de inte ansåg att det var något fel". Vilket är helt subjektivt, för det buzzar olika mellan olika burkar. Min tyckte teknikern var helt normal vilket jag tycker är horribelt. Det står i instruktionsboken att "plasmor buzzar" vilket inte är kvantiferart så.... man är helt utelämnad till Pioneers välvilja.
Så med tanke på vad som sagts här och vad de skrev på hdtvtest om pioG9 så är det nog apparaterna som inte buzzar det är fel på
Postad 03 July 2008 - 14:51
Postad 03 July 2008 - 15:03
Gaaah för i **** posten. Ni har haft den i 2 dar nu, ge mig mer info. Och framför allt ge mig TVn :@
Hade samma problem med ett paket nu i veckan. Det skickades i måndags, det kom till malmö på natten till tisdag och det stod "försändelsen har sorterats" på hemsidan. Efter det inget. På onsdag eftermiddag undrade jag varför den skulle ligga i malmö och skrota i 2 dagar. Ringde kundtjänst men det visste inget.
Gick tillslut till servicestället och kollade, de hade fått in paketet redan på tisdag förmiddag. De hade till och med slagit in det i datorn. Systemet hade inte uppdaterats bara. Någon sms-avi hade jag inte heller fått... Postens system verkar inte helt pålitligt...
Nu en dag efter att jag hämtat paketet så stor det fortfarande på sidan att det är i malmö
Postad 03 July 2008 - 15:10
Hade samma problem med ett paket nu i veckan. Det skickades i måndags, det kom till malmö på natten till tisdag och det stod "försändelsen har sorterats" på hemsidan. Efter det inget. På onsdag eftermiddag undrade jag varför den skulle ligga i malmö och skrota i 2 dagar. Ringde kundtjänst men det visste inget.
Gick tillslut till servicestället och kollade, de hade fått in paketet redan på tisdag förmiddag. De hade till och med slagit in det i datorn. Systemet hade inte uppdaterats bara. Någon sms-avi hade jag inte heller fått... Postens system verkar inte helt pålitligt...
Nu en dag efter att jag hämtat paketet så stor det fortfarande på sidan att det är i malmö
Tack, skönt att höra att det kan vara uppdateringskrångel och inte att en klåfingrig postanställd i nuläget kollar högupplöst porr på min TV
Får kolla med mitt serviceställe. Dock skulle de ringa och boka tid för lämning. Det blir väl inget sånt heller
Postad 03 July 2008 - 15:17
Vet att detta förmodligen går att läsa sig till i manualen samt visar sig när man väl har TV:n men nu har det betydelse för vilka kablar jag behöver köpa innan helgen och jag har inte TV:n ännu så jag kan kolla detta.
Postad 03 July 2008 - 15:52
Jag vill också ha min plasma!Hade samma problem med ett paket nu i veckan. Det skickades i måndags, det kom till malmö på natten till tisdag och det stod "försändelsen har sorterats" på hemsidan. Efter det inget. På onsdag eftermiddag undrade jag varför den skulle ligga i malmö och skrota i 2 dagar. Ringde kundtjänst men det visste inget.
DHL hade avtalat tid mellan 10:00 och 12:00 idag, tog ledigt från jobbet. Ingen plasma när klockan närmade sig 13:00. Efter samtal med DHL så låg paketet inte på lastbilen utan de hade tappat bort det
Det var bara att åka till jobbet och börja jobba igen...
Har precis fått ett samtal från DHL, nu har de hittat paketet och frågade om jag vill ha plasman levererat 22:15 ikväll. Sa att det klart jag vill...
DHL verkar också strula till det för kunderna...
Tror att när min LX5090 kommer, att det blir ett rejält lyft från att ha haft en Pioneer 506 plasma iallafall när det gälller svärtan...
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 03 July 2008 - 15:53.
Postad 03 July 2008 - 16:30
Kan man koppla DVD-spelare med HDMI och köra ljud genom den till TV:n (5.1) för att sedan skicka signalen på optiska outputen orörd vidare till receiver?
Vet att detta förmodligen går att läsa sig till i manualen samt visar sig när man väl har TV:n men nu har det betydelse för vilka kablar jag behöver köpa innan helgen och jag har inte TV:n ännu så jag kan kolla detta.
Risken finns att den inte funkar. Om jag har hört rätt det är bara från interna ljud källa kan man skicka ut den till reseivern. Dvs hdjtv-box eller analog källa. Jag själv har kopplad hdtv-boxen via digital out. Någon som kan testa detta?
Postad 03 July 2008 - 16:53
Är grymt sugen på en H, mest för att jag vill slippa CD's skräpboxar plus att det (i teorin) lär se bättre ut när skärmen får sköta all deinterlacing och skalning av SD-signaler. Är dock lite orolig för ev. card-pairing, hade varit skönt om CD godkände den inbyggda boxen så man slipper slanta 5000 för en box man aldrig kommer använda!
Postad 03 July 2008 - 17:16
Enator: Är du nöjd med den inbyggda HD-boxen? Hur är SD-bilden?
Är grymt sugen på en H, mest för att jag vill slippa CD's skräpboxar plus att det (i teorin) lär se bättre ut när skärmen får sköta all deinterlacing och skalning av SD-signaler. Är dock lite orolig för ev. card-pairing, hade varit skönt om CD godkände den inbyggda boxen så man slipper slanta 5000 för en box man aldrig kommer använda!
Den ger hur bra bild som helst. Man slipper en extra box till och det är värt hur mycket som helst. SD tittar jag nästa aldrig
Redigerat av Enator, 03 July 2008 - 17:19.
Postad 03 July 2008 - 17:25
Har nu digitalboxen och ps3:an kopplad via hdmi till receivern och därifrån en hdmi till tv:n (till input 4). Drog nu hdmi kabel från boxen direkt till tv:n, till input 1 men hur får jag bild? Ljudet drog jag via optisk till stärkaren men får ingen bild.
Gick in i options men kan bara välja input 4 som hdmi in.
Jag trodde man kunde ha i vart fall 3 hdmi kablar in och bara växla med knapparna på fjärren.
Tänker jag snett, har jag missat något?
Postad 03 July 2008 - 17:33
Ok jag är antagligen korkad men då jag tyvärr sitter fast med en värdelös digitalbox från comhem (humaxboxen) som hela tiden ger blåskärm måste jag koppla direkt från boxen till Pio. Men hur gör man det?
Har nu digitalboxen och ps3:an kopplad via hdmi till receivern och därifrån en hdmi till tv:n (till input 4). Drog nu hdmi kabel från boxen direkt till tv:n, till input 1 men hur får jag bild? Ljudet drog jag via optisk till stärkaren men får ingen bild.
Gick in i options men kan bara välja input 4 som hdmi in.
Jag trodde man kunde ha i vart fall 3 hdmi kablar in och bara växla med knapparna på fjärren.
Tänker jag snett, har jag missat något?
Setup > option > Hdmi control setting > input setting..... där skall du ändra den från OFF
Nu pratar jag om H-modellen
Postad 03 July 2008 - 17:33
Den ger hur bra bild som helst. Man slipper en extra box till och det är värt hur mycket som helst. SD tittar jag nästa aldrig
men beroende på olika kanaler varierar. Så jag är mycket nöjd med hdtv-boxen. Jag fick mitt kort ca en månad sedan och tittade på den icke hd-boxen som ingår i köpet. Där blev kortet aktiverad och nu fungera perfekt i tv:n.
Låter bra! Du använder alltså samma programkort som du fick me till comboboxen? Vilket kanalpaket har du?
Postad 03 July 2008 - 17:34
Har bara kollat på digital-tv i knappt en timme, har ställt in med PURE parameter settings.
Ser bra ut tycker jag.
En fråga, är det ok att köra med contrast på 40 under inkörnings perioden ?
har tidigare läst att man ska vrida ner contrast.
Mvh
Linnoman
Postad 03 July 2008 - 17:38
Japp samma på icke H, har input 4 vald, men kan inte aktivera någon annan. input 1 och 3 är utgråade och står "current settings do not allow adjustment"Setup > option > Hdmi control setting > input setting..... där skall du ändra den från OFF
Nu pratar jag om H-modellen
Postad 03 July 2008 - 17:38
Låter bra! Du använder alltså samma programkort som du fick me till comboboxen? Vilket kanalpaket har du?
Det stämmer. Jag har baspaket + filmpaket 339 :-
Postad 03 July 2008 - 17:42
Japp samma på icke H, har input 4 vald, men kan inte aktivera någon annan. input 1 och 3 är utgråade och står "current settings do not allow adjustment"
Nu skall det räcka att välja din input från fjärrkontroll .... högst upp på fjärrkontrollen.
Edit:
Du får berätta om det löste ditt problem kanske några andra har samma problem
Redigerat av Enator, 03 July 2008 - 17:50.
Postad 03 July 2008 - 18:03
Redigerat av Enator, 03 July 2008 - 18:03.
Postad 03 July 2008 - 20:01
Japp samma på icke H, har input 4 vald, men kan inte aktivera någon annan. input 1 och 3 är utgråade och står "current settings do not allow adjustment"
Tryck först input 1 på fjärren och sen gå in i options och aktivera den hdmi ingången. Så gjorde jag och även på input 3. då jag kör hdmi via input 1 och 3 nu
Lycka till
Postad 03 July 2008 - 20:28
Det finns externa digitalboxar som lägger på svarta sideborders...Scheiße
...jag har en sån och kör med det och tro det eller ej min tv har inte exploderat (eller visat ens ett uns av inbränning eller ghosting) så varför Pio inte låter en köra svart är riktigt keff.
Postad 03 July 2008 - 20:33
Det finns externa digitalboxar som lägger på svarta sideborders...
...jag har en sån och kör med det och tro det eller ej min tv har inte exploderat (eller visat ens ett uns av inbränning eller ghosting) så varför Pio inte låter en köra svart är riktigt keff.
Det är inte pga inbränningsrisken som jag ute efter utan det ser snyggare ut med svarta Side Masken.
Manualen säger det anpassar sig till färgen som visas i tv:n, ja ja
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Marksänd digitaltv
134 bilder
42 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?