Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter

3224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9,38 (199) Inga priser
Slim Devices SqueezeBox Wired MP3 (Mediaspelare) 1 8 (2) Inga priser
Slimdevices Squeezebox2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8,8 (4) Inga priser
Thecus N2100 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Thecus N5200B (NAS-servrar) 1 6 (1) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Logitech Squeezebox Controller (Fjärrkontroller) 4 8,25 (3) Inga priser
Logitech Squeezebox Receiver (Mediaspelare) 2 8,17 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Boom (Kompaktstereo) 5 9,37 (58) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Logitech Squeezebox Radio (Radio) 7 7,74 (97) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 9 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Squeezebox Radio (160 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Logitech Squeezebox Boom (140 inlägg) 12 år sedan
Svensk eller kinesisk T-amp? (16 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 13 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 13 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox eller Ipod/Airport express? (12 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox och android (5 inlägg) 14 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 15 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 15 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 15 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 15 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 15 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
En ny Squeezeboxmodell (94 inlägg) 16 år sedan
Hur lägger man in internetradiostationer till Squeezeboxboom ? (2 inlägg) 16 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 16 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 16 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
NAS - teori och praktik (22 inlägg) 17 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 17 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan
Slimdevices släpper ny Squeezebox (27 inlägg) 17 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 18 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 18 år sedan
Creative Wireless Music eller Squeezebox 2? (10 inlägg) 19 år sedan

Postad 08 april 2008 - 20:56

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
okey men hur bra är den trådlösa streamingen kan man ha SB på undervåningen och streama från en NAS på övervåningen.....och sen så har man ju ett gäng låtar, hur bra överblick får man på displayen vad man har för musik kan man söka direkt på SB efter en grupp t.ex.

Postad 08 april 2008 - 20:59

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

okey men hur bra är den trådlösa streamingen kan man ha SB på undervåningen och streama från en NAS på övervåningen.....och sen så har man ju ett gäng låtar, hur bra överblick får man på displayen vad man har för musik kan man söka direkt på SB efter en grupp t.ex.

Den funkar mycket bra. Jag har min router och dator på övervåningen och Squeezeboxen nedervåningen.
Jag har över 10000 låtar i Apple Lossless och har inga problem med att söka efter min musik. Bra taggar är tumregeln.

MVH Kribban

Postad 08 april 2008 - 21:08

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
vad innebär apple lossless, altså har man ett program på datorn eller...då undrar jag hur det ska gå att streama från NASen ska man då ha ett program där eller hur funkar det igentligen......är så otroligt kass på allt som har med nätverk att göra

Postad 09 april 2008 - 18:20

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Japp - då har man till slut införskaffat en SB3 (2289:- på teknikmagasinet...). Man blir glad av att kunna bläddra i skivsamlingen (tja..i alla fall till bokstaven C är så länge...att rippa 400 skivor tar sin lilla tid... :) ).
Smidigt är bara förnamnet, och ljudet finns det inget att klaga på. Så småningom ska jag låna hem en DAC för att jämföra och lyssna, men just för tillfället är jag supernöjd.

En fråga - jag skulle vilja kunna visa väderinformation i SB:n som skärmsläckare (vädret i Västerås) men kan inte hitta en plugin som gör det (WeatherTime listar Stockholm vilket inte är särskilt intressant). Jag vet att jag har läst det någonstans på forumet men kan inte hitta det (trots försök till sökningar på diverse ord). Någon som vet?

Mvh
Andreas

Postad 09 april 2008 - 19:06

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Är det någon som kan bekräfta att en duet från usa kan köras med 240V? Eller skulle man behöva beställa från slimdevices själva med en förfrågan om 240V version?

Postad 09 april 2008 - 20:47

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Japp - då har man till slut införskaffat en SB3 (2289:- på teknikmagasinet...). Man blir glad av att kunna bläddra i skivsamlingen (tja..i alla fall till bokstaven C är så länge...att rippa 400 skivor tar sin lilla tid... :D ).
Smidigt är bara förnamnet, och ljudet finns det inget att klaga på. Så småningom ska jag låna hem en DAC för att jämföra och lyssna, men just för tillfället är jag supernöjd.

En fråga - jag skulle vilja kunna visa väderinformation i SB:n som skärmsläckare (vädret i Västerås) men kan inte hitta en plugin som gör det (WeatherTime listar Stockholm vilket inte är särskilt intressant). Jag vet att jag har läst det någonstans på forumet men kan inte hitta det (trots försök till sökningar på diverse ord). Någon som vet?

Mvh
Andreas

Testa SWXX0043

http://www.weather.c.../local/SWXX0043

Vet inte om det är rätt kod, men du kan ju testa

Postad 09 april 2008 - 21:08

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Ahaa...ibland jobbar man för snabbt (eller om huvudet inte riktigt hänger med... vasteras brukar gå bättre än västerås på amerikanska sidor.... :D )

Iaf försöker jag följa instriktionen på http://inside.glnetw...for-slimserver/ men får inte till det (jag har packat upp den i /plugins men hur ska jag hitta den i slimcenter?). Jag kan välja att kryssa i en xml-feed men det finns inga inställningar att göra med hjälp av den.

Mvh
Andreas

Redigerat av hultin, 09 april 2008 - 22:04.

Postad 10 april 2008 - 11:32

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

vad innebär apple lossless, altså har man ett program på datorn eller...då undrar jag hur det ska gå att streama från NASen ska man då ha ett program där eller hur funkar det igentligen......är så otroligt kass på allt som har med nätverk att göra

Apple Lossless är bara ett format på musiken. Precis som mp3, FLAC och OGG etc.....

Det finns NAS som kan köra programvaran slimserver annars så får man ha igång en dator som kör det.

MVH Kribban

Postad 12 april 2008 - 13:55

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Har en SB 3:a och installerade nya squeezecenter. Själva squeezeboxen installerade också programvaran och allt verkade frid och fröjd. Men när jag startar den försöker den ansluta till nätverket, vilket inte funkar. Den hittar min dator och får en ip-adress, men sen stänger den bara av sig. Och squeezecenter hittar heller inte min spelare. Nån med liknande problem som kan ha ett tips?

Redigerat av greveriff, 12 april 2008 - 13:56.

Postad 12 april 2008 - 21:07

Goya
  • Goya
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag har kört fast lite i Squeezecenter, hoppas någon kan hjälpa mig lite. Jag upplever squeezecenter som väldigt oflexibelt och rätt dåligt jämfört med t.ex. mediaplayern och winamp...vad gör jag för fel?! :)

- Jag kan t.ex. i playlisten inte markera flera låtar, utan måste ta bort låtarna en och en...värdelöst.
- Kan inte markera fler låtar för att lägga till heller utan där är det låt för låt (eller hela albumet) som gäller.
- Redan ver. 6.5 kändes rätt seg...men efter uppgradering till SC7 så är det sjukt segt! Plus att själva SB verkar ha blivit segare också. Innan var SB klockren när man styrde den med fjärren. Dessutom har en del album art hamnat på helt fel artister efter uppgraderingen, klart skumt.

Lika överväldigad som jag är över ljudkvalitén och hur lätt det var att sätta upp SB'en, lika besviken är jag över funktionaliteten i Squeezecenter tyvärr.

Finns det några plugin som gör Squeezecenter mer duglig vad gäller mina problem ovan? Andra tips?

Postad 13 april 2008 - 09:47

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0

Har en SB 3:a och installerade nya squeezecenter. Själva squeezeboxen installerade också programvaran och allt verkade frid och fröjd. Men när jag startar den försöker den ansluta till nätverket, vilket inte funkar. Den hittar min dator och får en ip-adress, men sen stänger den bara av sig. Och squeezecenter hittar heller inte min spelare. Nån med liknande problem som kan ha ett tips?

Testade att installera om till slimserver 6.5, men det verkad einte gå, så nu sitter jag här med en box jag inte kan använda i dagsläget. Kna det påverka att jag kör med win vista 64-bitars tro? Testade med att köra trådat till boxen men inte helelr det funkade.

Postad 13 april 2008 - 09:57

visuatrox
  • visuatrox
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Testade att installera om till slimserver 6.5, men det verkad einte gå, så nu sitter jag här med en box jag inte kan använda i dagsläget. Kna det påverka att jag kör med win vista 64-bitars tro? Testade med att köra trådat till boxen men inte helelr det funkade.

Jag har kört diverse beta versioner av 7 på Vista 64 och inte haft några som helst problem.

Postad 13 april 2008 - 10:24

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Finns det några plugin som gör Squeezecenter mer duglig vad gäller mina problem ovan? Andra tips?

Testa:
- Moose
Riktig Windows applikation för att kontrollera SqueezeCenter, d.v.s. den körs inte i web läsaren.

- slimfx
Skin till SqueezeCenter som är gjort i flash, layouten är liknande iTunes.

Postad 13 april 2008 - 12:10

Goya
  • Goya
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Testa:
- Moose
Riktig Windows applikation för att kontrollera SqueezeCenter, d.v.s. den körs inte i web läsaren.

- slimfx
Skin till SqueezeCenter som är gjort i flash, layouten är liknande iTunes.

Tack för tipsen, Erlandi! Har testat slimfx nu och det var helt ok, men man kan fortfarande inte ta bort flera låtar samtidigt från playlisten, inte sant? Däremot kan man ju lägga till flera låtar samtidigt. Dessutom såg jag ingen funktion för att söka på låtar (bara album, artister). Men i övrigt verkade det funka både bättre och snabbare än SC7.

Moose såg inte ut som något jag skulle gilla tyvärr, men tack för tipset ändå!

Men hur gör ni andra? Lägger ni upp playlists i Mediaplayern/Winamp/iTunes först och sen bara hämtar upp dom i Squeezecenter? För med tanke på hur segt Squeezecenter är så tar det ju en evighet att fixa med playlists direkt där. Lite besviken att inte få en bra spelare med Squeezeboxen faktiskt, men det kanske bara är jag som gör något fel, för jag har inte sett någon klaga på detta tidigare... :)

Postad 13 april 2008 - 13:07

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Moose såg inte ut som något jag skulle gilla tyvärr, men tack för tipset ändå!

Ok, för de flesta som inte är nöjda med SqueezeCenter's ordinare gränssnitt så brukar det dock vara ett lyft.

Men hur gör ni andra? Lägger ni upp playlists i Mediaplayern/Winamp/iTunes först och sen bara hämtar upp dom i Squeezecenter? För med tanke på hur segt Squeezecenter är så tar det ju en evighet att fixa med playlists direkt där. Lite besviken att inte få en bra spelare med Squeezeboxen faktiskt, men det kanske bara är jag som gör något fel, för jag har inte sett någon klaga på detta tidigare... :)

Jag tror de flesta gör playlists i ett externt program. Själv spelar jag antingen album eller också använder jag smart playlists utifrån betyg, genre och liknande med hjäp av bl.a. SQL PlayList plugin'en.

Postad 14 april 2008 - 08:52

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag använder iTunes till att skapa playlists. Funkar mycket bra. SC7 synkar med jämna mellanrum mitt iTunes bibliotek med playlist. ;) Det är mycket lätt att skapa listor med iTunes. Och som vanligt är ett vältaggat musikbibliotek guld värt.

En annan sak, SC7 är inte trögt! Jag upplever inga segheter, har dock inte så många låtar än så länge (ca 3000). Håller fortfarande på att rippa. Det tar tid, men är rätt kul. Man vill ju ha med så mycket i taggarna. :P

Postad 14 april 2008 - 11:06

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0

Testa:
- Moose

Testade igår, men kom inte så långt som att få kontakt med Squeezecenter - fick aldrig det där "unbound"-meddelandet det skrevs om.
CLI-pluginen är i alla fall markerad, Moose är inlagd i min Comodo-brandvägg som "Trusted Application", jag har testat både med SC-maskinens nätverksnamn och IP...

Postad 14 april 2008 - 17:54

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan köpa en nätadapter till en sb3?

Postad 14 april 2008 - 18:01

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

JAg mailade Abtech häromdagen om detta och fick det här till svar

Hej

Det är tyvärr inget vi säljer, men köper du en adapter med likadan storlek på själva pluggen med samma volt och ampere antal så ska den fungera. Kolla på claes ohlsson, kjell & company och liknande.

Mvh

Andreas Ryman
ABTECH AB

Jag vill också gärna veta -> Logitech borde veta.

Postad 14 april 2008 - 18:05

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Var kan man hitta äldre versioner av Slimserver ? Verkar vara borta nu. Tänkte formattera om datorn, och vill behålla det jag har i v 6.5.2...

Postad 14 april 2008 - 18:13

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

JAg mailade Abtech häromdagen om detta och fick det här till svar

Jag vill också gärna veta -> Logitech borde veta.

kanske någon av dessa fungerar http://www.kjell.com...30000,429150000

eller

http://www.teknikmag...mp;artnr=040005

från deras sida

Power input

* 5.0V DC, regulated
* Center positive, sleeve ground
* Connector: 2.5mm ID, 5.5mm OD, 11mm long
* Min supply rating: 1000mA

Redigerat av Unregisteredea4970c4, 14 april 2008 - 18:32.

Postad 14 april 2008 - 18:14

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
När jag försöker starta boxen står det "select a music source", specify an IP adress for your squeezecenter" och "connect to squeezenetwork" så funkar det inte. Vilken är adressen som skall stå i specify your Ip for squeezecenter? Jag är en riktig noob på det här med nätverk, som kanske märks :=). Tacksam för svar då det är frustrerande att vara utan musik. Min router hittar själva boxen.

Redigerat av greveriff, 14 april 2008 - 18:18.

Postad 14 april 2008 - 19:30

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Var kan man hitta äldre versioner av Slimserver ? Verkar vara borta nu. Tänkte formattera om datorn, och vill behålla det jag har i v 6.5.2...

http://www.slimdevic...mServer_v6.5.2/

Postad 14 april 2008 - 20:31

-SWED-
  • -SWED-
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Var hittar man Svenska menyer & text till SqueezeCenter 7.0 ?

Postad 14 april 2008 - 21:14

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Var hittar man Svenska menyer & text till SqueezeCenter 7.0 ?

Välj Svenska som språk på SqueezeCenter Settings sidan.

Postad 15 april 2008 - 18:30

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0

När jag försöker starta boxen står det "select a music source", specify an IP adress for your squeezecenter" och "connect to squeezenetwork" så funkar det inte. Vilken är adressen som skall stå i specify your Ip for squeezecenter? Jag är en riktig noob på det här med nätverk, som kanske märks :=). Tacksam för svar då det är frustrerande att vara utan musik. Min router hittar själva boxen.

Ingen?

Postad 15 april 2008 - 18:32

Unregistered1f1567de
  • Unregistered1f1567de
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Det är Ip adressen till den dator där du kör SqueezeCenter

Postad 15 april 2008 - 20:21

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0

Jag använder en batterieliminator med stabiliserad utspänning (artnr 32-8529) från Clas Ohlson.

Postad 15 april 2008 - 20:34

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Jag använder en batterieliminator med stabiliserad utspänning (artnr 32-8529) från Clas Ohlson.

Ger den någon ljud förbättring?

Postad 15 april 2008 - 21:39

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Har inte gjort nån seriös jömförelse, men förmodligen gör den inte det eftersom jag nyss upptäckte att den inte är av rätt sort. När jag köpte den så hade jag läst en massa i SlimDevices forum om "linear power supplies" och trodde att "stabiliserad" innebar att den var "linear", men jag har senare läst nånstans att stabiliserade nätaggregat kan vara antingen "linear" eller switchade (och switchade vill man tydligen undvika pga högre rippel på utsignalen). Såg nyss att Kjell&Co har en precis likadan eliminator i kategorin "El-produkter / Strömförsörjning / Nätaggregat, Transformator / AC/DC ställbar, switchad", så min lär ju vara switchad. :)

Postad 15 april 2008 - 22:22

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Har försökt hitta en del info ang. om ljudet blir bättre med en stabiliserad nätdel...men det verkar knapert på den fronten. På Euphonia finns det en kille som köpte en ny strömmatning från Harmony Design (Den finns inte på företagets hemsida men man kan maila Mattias Stridbeck direkt om man är intresserad....den kostar cirka 2000:-) och han ansåg att det gjorde skillnad. För egen del skulle jag gärna vilja lyssna på det innan man tar språnget.... :)

Postad 15 april 2008 - 22:29

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Har försökt hitta en del info ang. om ljudet blir bättre med en stabiliserad nätdel...men det verkar knapert på den fronten. På Euphonia finns det en kille som köpte en ny strömmatning från Harmony Design (Den finns inte på företagets hemsida men man kan maila Mattias Stridbeck direkt om man är intresserad....den kostar cirka 2000:-) och han ansåg att det gjorde skillnad. För egen del skulle jag gärna vilja lyssna på det innan man tar språnget.... :)

http://sweetspotforu...m-about666.html

Postad 16 april 2008 - 08:22

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Ny adress till Slim Devices wiki, dom har även bytt wikiprogram

http://mwiki.slimdevices.com

Postad 16 april 2008 - 08:47

Stormen
  • Stormen
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Det är Ip adressen till den dator där du kör SqueezeCenter

Greveriff
Ett tipps för att ta reda på vad komponenterna i ditt närverk har för IP-adressen kan vara att surfa in på din router/modem. De flesta har en sådan idag för att koppla upp sig mot internet. Öppna upp en webbläsare tex IE eller Firefox och skriv 192.168.0.254 (brukar vara standard IP för nätverksroutrar)
Då kommer du in till routerns webbinterface och där brukar man kunna se vilka enheter som är inkopplade mot routern och vilka ip-nummer som dom fått av routerns DHCP-server. Standard är att enheterna får nummeren i intervall mellan 192.168.0.1 - 192.186.0.100 och subnätmask 255.255.255.0

Detta är siffror du kan lägga på minnet då mer eller mindra alla hemmanätverk är uppbyggda på detta sätt. Det finns givetvis fler siffror och kombinationer du kan använda men vi stannar där för enkelhetens skull.

Gateway är alltså 192.168.0.254 Det betyder att när din dator begär information som den inte hittar på nätverket. tex www.ginza.se så använder den sig av att gå igenom en gateway för att söka efter informationen (dvs genom modemet)
För att bli riktigt nördig så kan öppna dos-fönster och skriva ping www.ginza.se då kommer du att få webbsidans ip-nummer, så lär du dig de vanligaste ip numren på nätet som du använder, som tex aftonbladet , minhembio mm. och så skriver du ip nummer i fortsättningen istället för oss vanliga dödliga som måste skriva http:\\www.minhembio.com . Men en varning är att dina vänner kommer att börja titta konstigt på dig i fortsättningen.
Allting på nätet och i ditt hemnätverk kommunicerar med ip-nummer, så det kan vara bra att känna till lite hur det fungerar.

Ping är även en bra funktion som du kan kolla om enheterna är vakna och har kontakt. Om du i dos fönstret skriver ping 192.168.0.254 så får du svar i fyra responspulser från ditt modem som presenteras i millisekunder.

Ja det blev lite OT, men det blir lätt så när man ska få ihop musikåterspelning o tcp-ip i samma tråd. :-)

Redigerat av Stormen, 16 april 2008 - 08:50.

Postad 16 april 2008 - 12:21

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0

Öppna upp en webbläsare tex IE eller Firefox och skriv 192.168.0.254 (brukar vara standard IP för nätverksroutrar)

Det är inte en standard jag ger mycket för. Många har 192.168.0.1 eller 192.168.1.1.

Postad 16 april 2008 - 12:46

Stormen
  • Stormen
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Vad kul att du bidrar på ett trevligt sätt med fler ip-adresser.

Det finns alltså lite olika standarder, kolla i instruktionsboken om det står något där eller vänd dig till supporten.

Redigerat av Stormen, 16 april 2008 - 12:59.

Postad 16 april 2008 - 18:09

Soundstage
  • Soundstage
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej

Måste man ha en internetuppkoppling medans man använder SB:n ?! Eller behövs den bara vid installation.

Postad 16 april 2008 - 18:31

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hej

Måste man ha en internetuppkoppling medans man använder SB:n ?! Eller behövs den bara vid installation.

Behövs inte alls såvitt jag vet.

Postad 16 april 2008 - 20:27

Soundstage
  • Soundstage
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Det låter kanon. HAr lite problem med min bredbandsuppkoppling nu, men det är alltså inga problem att köra utan internetkoppling vid installat?! Sen undrar jag om ni kan rekommendera någon router då jag är tvungen att köra trådlöst, har dock bara en ganska liten tvåa. Belkin såg jag hade fått bra betyg i PC föralla. Finns det någon annan prisvärd som är bättre kanske?

Tack på förhand!

Postad 16 april 2008 - 21:30

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0
Jag använder en Linksys WRT54G (?) sp, fungerar klockrent hos mig. Jag har tidigare haft 2 st Netlink routrar som har fungerat rätt så uselt.

Postad 17 april 2008 - 08:33

Pjn
  • Pjn
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag kör wireless med belkin router till SB3. Kör bryggat till Xbox 360. Funkar finfint.

Postad 17 april 2008 - 10:05

Soundstage
  • Soundstage
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
ok, tack. skall kolla upp dessa..

Postad 19 april 2008 - 10:10

mikael_in_action
  • mikael_in_action
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Nån som har tips på bra och billigt Antivirusprogram som också funkar med boxen? Har fram till nu kört F-secure men fick aldrig brandväggen att fungera med SB och SC så jag fick stänga av brandväggen (kunde dock behålla Windswsbrandväggen på om det nu har någon betydelse).

Nu är det dags att förnya licensen så jag tänkte satsa på något annat, om det nu finns något bättre. Så vad skall jag välja för att det skall funka smidigt? Har sett i en del forum att det finns ganska bra besrkivet för tex McAfee om hur man öppnar portar i brandväggen. Vore skönt med lite "officiell" support av Antivirusprogrammet.

Postad 19 april 2008 - 12:21

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0
Hmm...menar du inte att du vill ha en kombinerad brandvägg/antiviruslösning? Tyvärr kan jag inte hjälpa dig på den fronten...men om du letar efter ett bra antivirusprogram rekommenderar jag Avast. www.avast.com
Jag kör med det på mina egna burkar - enkelt gränssnitt, knaprar inte så mycket resurser och framför allt är det gratis för eget bruk (icke-kommersiellt..). (Har ännu inte haft virus i mina maskiner vilket jag tar som ett gott tecken på att de fungerar - jo, jag har fått mail som innehållit virus men de har programmet tagit hand om...)

/Andreas

Postad 19 april 2008 - 16:31

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Nån som har tips på bra och billigt Antivirusprogram som också funkar med boxen? Har fram till nu kört F-secure men fick aldrig brandväggen att fungera med SB och SC så jag fick stänga av brandväggen (kunde dock behålla Windswsbrandväggen på om det nu har någon betydelse).

Nu är det dags att förnya licensen så jag tänkte satsa på något annat, om det nu finns något bättre. Så vad skall jag välja för att det skall funka smidigt? Har sett i en del forum att det finns ganska bra besrkivet för tex McAfee om hur man öppnar portar i brandväggen. Vore skönt med lite "officiell" support av Antivirusprogrammet.

Nod32 och deras antivirus rekomenderas alltid högt i alla tester

M

Postad 20 april 2008 - 07:58

mikael_in_action
  • mikael_in_action
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Hmm...menar du inte att du vill ha en kombinerad brandvägg/antiviruslösning? Tyvärr kan jag inte hjälpa dig på den fronten...men om du letar efter ett bra antivirusprogram rekommenderar jag Avast. www.avast.com
Jag kör med det på mina egna burkar - enkelt gränssnitt, knaprar inte så mycket resurser och framför allt är det gratis för eget bruk (icke-kommersiellt..). (Har ännu inte haft virus i mina maskiner vilket jag tar som ett gott tecken på att de fungerar - jo, jag har fått mail som innehållit virus men de har programmet tagit hand om...)

/Andreas

Jag trodde alla Antivirusprogram innehöll en brandvägg, men så är det alltså inte? Behöver man nån mer brandvägg än Windowsbrandväggen (och jag misstänker att bredbandsroutern också har någon form av brandvägg)?

Tack för bra tips på gratisprogram, trodde inte det fanns pålitliga sådana. Tack också cnsmipe1 för tipset. Verkar vara ett grymt program, dock ganska dyrt.

Vad är grejen med Last.fm egentligen? Kan man lyssna på det på Boxen på något sätt? Eller är det bara scrobblern som installeras? Och vad är isåfall meningen med den?

Postad 20 april 2008 - 12:31

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Jag trodde alla Antivirusprogram innehöll en brandvägg, men så är det alltså inte? Behöver man nån mer brandvägg än Windowsbrandväggen (och jag misstänker att bredbandsroutern också har någon form av brandvägg)?

Tack för bra tips på gratisprogram, trodde inte det fanns pålitliga sådana. Tack också cnsmipe1 för tipset. Verkar vara ett grymt program, dock ganska dyrt.

Vad är grejen med Last.fm egentligen? Kan man lyssna på det på Boxen på något sätt? Eller är det bara scrobblern som installeras? Och vad är isåfall meningen med den?

Ett antivirusprogram är ett antivirusprogram, det har absolut ingenting att göra med en brandvägg. "Brandväggen" i windows är ingen brandvägg utan ett skämt. En router hjälper en del ja. Jag skulle kört på avgfree (gratis antivirus) och t.ex. zonealarm (brandvägg) eller så. Eller byt operativsystem så slipper du båda...

Postad 20 april 2008 - 13:48

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Bästa brandväggen är också gratis - Comodo. Windows brandvägg ska som sagt endast stängas av, något annat ska den inte användas till.

http://www.personalf...all.comodo.com/

Postad 20 april 2008 - 16:21

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Är det nån som kör iPeng 0.4? Det är ju numer ett plugin och man måste köra Squeezcenter 7 vilket jag gör. Jag har kört iPengs tidigare versioner utan problem men nu kör det fast.

Ingen plugin som heter iPeng dyker upp i Squeezcenter när jag kollar. Tycke rjag gjort enlig konstens alla regler och enligt anvinsingarna.

Nån som har nått tips?

Postad 21 april 2008 - 11:27

andreas30
  • andreas30
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Efter att ha installerat Squeezecenter 7.0 så slutade min Ipod Touch fungera som fjärrkontroll, någon
som vet vad felet kan va? Den fungerade klockrent förut.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.