Misstänker att du inte har packat upp filen innan du skickat över den till din Tvix.
Om det är så, packa upp filen i datorn innan du uppgraderar.
// Fredrik
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *
Startad av
distortion2
, Mar 26 2007 10:16
5767 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 03 November 2007 - 07:25
Vad heter filen du försöker uppgradera med?
Misstänker att du inte har packat upp filen innan du skickat över den till din Tvix. Om det är så, packa upp filen i datorn innan du uppgraderar. // Fredrik Postad 03 November 2007 - 08:19 Tack för klarläggandet.Du kör ljudet via hdmi till en reciver va? Hade samma problem och lösningen är att dra en toslink eller Coax kabel för ljudet och ansluta till CD/DVD ingång på recivern och sedan slå om recivern till detta när du spelar mp3 , det verkar som att tvixen bryter ljudet på hdmi:n imellan varje låt och sedan när en ny låt startar så måster recivern "känna av" vilket format det är på ljudet som kommer in via hdmi:n och då blir det ett litet hack när reciver ställer in sig efter signal typ. Jag kör ljudedt via HDMI till TVn. Jag har ingen receiver än så allt som handlar om ljud är fortfarande på teststadiet. Min TV kan inte acceptera annat än PCM på ljudingången men - rent hypotetiskt: Tror du att det skulle vara någon skillnad om jag använde digitalt ljud i HDMI? /Goeran Redigerat av Goeran, 03 November 2007 - 08:25. Postad 03 November 2007 - 10:25
:-) Ja den är nerladdad på min bärbara sen upp packad där sedan överförd via USB till Tvixen. Postad 03 November 2007 - 11:13 Jag tror inte det gör ngn skillnad för dig för jag kör ljudet digitalt på hdmi:n och får detta fenomen när jag spelar mp3 via hdmi:n så jag tror det ligger i tvixens hantering av hdmi utgången.Tack för klarläggandet.Du kör ljudet via hdmi till en reciver va? Hade samma problem och lösningen är att dra en toslink eller Coax kabel för ljudet och ansluta till CD/DVD ingång på recivern och sedan slå om recivern till detta när du spelar mp3 , det verkar som att tvixen bryter ljudet på hdmi:n imellan varje låt och sedan när en ny låt startar så måster recivern "känna av" vilket format det är på ljudet som kommer in via hdmi:n och då blir det ett litet hack när reciver ställer in sig efter signal typ. Postad 03 November 2007 - 11:59
Man får anta att filen är OK eftersom den gick att packa upp och funkar inte ens "felsäkra" läget så är det något som är trasigt. Du har också provat med flera firmware antar jag? Ödsla ingen tid på att byta om den inte fungerar. Jag hade en med konstiga fel och gick från riktigt missnöjd till Überlycklig på 24 timmar. Postad 03 November 2007 - 12:24 Hej Hembiofreaket! Jag vet faktiskt inte vad som kan vara fel, sorry. http://www.mushin.se...x100_1.3.05.fwp Vart har du köpt din TViX? Angående sökfunktionen så finns den med på min önskelista som DViCO har fått. Däremot har jag inte talat med dem på ett tag. När det gäller den så har TViX:en först och främst varit gjord för filmer och det är inte så jobbigt att bläddra bland filmer, men - när man kommer till musik, så blir det en helt annan grej. Jag har föreslagit två olika sätt. Antingen bläddrar man snabbt till bokstaven man vill till genom att använda nummerknapparna (som även fungerar som bokstäver) eller så fixar de en sökfunktion i menysystemet när man lyssnar på musik (hur det nu skulle fungera). Vi får se om det händer något på den fronten men önskemålet har de redan fått under sommaren i alla fall vilket kan vara bra att veta. Postad 03 November 2007 - 13:32
Är det någon här som fått WEP-kryptering att fungera?
Jag har en D-link DWL-G122 C1 usb-adapter och om jag kör utan WEP så fungerar den, men så fort jag aktiverar krypteringen så slutar det att fungera. Jag hittar nätverket och kan ange nyckeln men jag får aldrig någon ip. Kör firmware 1.3.05. Jag vet att WEP går att knäcka väldigt enkelt men jag vill iallafall låsa ute "vanliga" datoranvändare. Postad 03 November 2007 - 17:00
Har du lagt firmware-filen du försöker köra i roten på hårddisken eller i någon annan katalog? Postad 03 November 2007 - 18:38 Jag har vidare upptäckt att om jag spelar in SVT HD tidsstyrt så kan jag precis som för icke HD-inspelningar trycka TV OUT ett antal gånger för att få ut signal till TVn i HDMI-kabeln men TV-bilden är svart (så när som på den röda inspelningsringen i övre vänstra hörnet). Det här gäller bara om inspelningen är tidstyrd. Om jag själv trycker på inspelningsknappen har jag än så länge inte upptäckt några problem. Då får jag bild samtidigt som inspelningen snurrar. /Göran Postad 03 November 2007 - 19:47
Verkar vara många som har problem med WLAN. Ska testa lite själv och se om det fungerar. Har tyvärr bara ett trådlöst nätverkskort men då vet man väl om det chipsetet fungerar eller inte...
Postad 03 November 2007 - 20:55 Hej Hembiofreaket! Jag hade samma problem när jag skulle uppgradera från 1.2.23 till 1.2.27 det jag gjorde var att dra ur nätverkssladden från tvixen innan jag körde uppdateringen. Det funkade för mig iallafall. Redigerat av jericson, 03 November 2007 - 20:56. Postad 03 November 2007 - 23:34
WLAN verkar fungera för mig. Verkar kanske låter lite konstigt? Nja, jag får den att gå in i wireless-mode och den hittar både mitt och annat nätverk. Dock har Tvixen bara stöd för ingen kryptering eller 64-bit WEP. Jag orkar inte ställa om krypteringen i routen nu dock.
Jag kommer för övrigt inte använda WLAN även om det skulle fungera hyfsat. För det första lär det av sin natur inte vara tillräckligt snabbt för stabilt streamande av HD-material. För det andra ökar risken för stabilitetsproblem som man slipper med trådad anslutning. Postad 04 November 2007 - 10:04
Fungerar Tvix bra tillsammans med Windows Media Center? Kan den spela upp de DVR-MS filer som MCE skapar då den spelar in tv-program. Jag använder Vista Ultimate 64bit tillsammans med en Hauppauge Nova 500 för att skapa filerna som jag eventuellt skulle vilja spela upp i Tvix. Jag har redan upptäckt problem med att spela upp dessa filer med en VLC spelare på Linux men är osäker på vad det beror på.
Jag har försökt söka inom forumet för att se ifall denna information finns tillgänglighet, men utan att lyckas. Ifall jag har missat någon får ni gärna peka mig på rätt väg. Postad 04 November 2007 - 10:20
Någon som har problem att ftp:a över filer till Tvix:en?
Jag kör XP mot en Tvix 4100 med Flash FXP. Ansluta går bra och föra över mindre filer fungerar fint men vid större filöverföringar lägger ftpn ner vid 150MB och startar om hela tiden. Ftp loggen säger följande: [R] 426-ABRT is the only legal command while uploading [R] 426-Transfer aborted [R] 426 hightimes-bp-x264.mkv removed [R] Transfer Failed! Jag kör Passive mode på ftp:n och disken i tvix:en är en 500GB formaterad med NTFS. /Eddie Postad 04 November 2007 - 11:35 Hej Eddie! Jag vet inte om det här gör dig klokare eller om det hjälper men om du kan "tvinga" passive mode hela tiden, gör det under Settings. Läs på nedanstående länk så får vi se om det löser sig. http://forum.iriver....31854#post31854 Postad 04 November 2007 - 11:45 Jag kanske hoppar i galen tunna nu, men jag tror inte det fungerar ihop då det skulle kräva drivrutiner i TViX:en och det går tyvärr inte. Om du däremot kör TViX:en mot en server eller dator via nätverk så ska det fungera. Läs följande inlägg: https://www.minhembi...s...t&p=1619550 https://www.minhembi...s...t&p=1620156 Postad 04 November 2007 - 12:09 WLAN har funkat till och från för mig. Det har varit mycket olika för olika versioner av firmware. Den som hittills funkat bäst för mig är 1.0.43. Jag har haft problem med flera av betorna. Just nu kör jag 1.3.5 och det är ibland hemska problem att få igång det. Jag har i och för sig en skitburk som access punkt (D-link DI-524 där jag inte använder routerfunktionerna) och D-Link G122 kopplad till TVIX men all annan WLAN-utrustning fungerar utmärkt med den access punkten. Jag använder inte WEP utan i stället använder jag MAC-filtrering som duger bra för det användningsområde som jag har. Jag tror att en sak som kan ställa till problem är om man har en disk kopplad till den andra USB-porten. Jag tror till och med att det står någonting om den begränsningen i en PDF-fil från DVICO. Jag lyckades nyss få igång FTP mot TVIX (det är inte alltid det går) och började överföra en fil. Överföringen lade av efter 249 MB och det var stört omöjligt att få kontakt med FTP-servern igen. Försökte starta om FTP-server i TVIX men det hjälpte inte ett dugg. I går körde jag över 57 GB över WLAN (samma access punkt) till min laptop i en kopiering och det var inga problem. Jag använder egentligen mest USB-diskar för att kopiera till och från TVIX beroende på nätverksproblem. Men jag tycker egentligen inte att WLAN ska behöva ha stabilitetsproblem jämfört med trådat LAN. Resten av utrustningen fungerar ju bra med WLAN. Jag har kört WLAN i flera år. /Goeran Postad 04 November 2007 - 12:45
Hej! Ja alltså jag får ingen signalstyrka alls på min M-4100 HD + DVB-T HD T430. Hmm kan det bero på att jag har någon slags kabel eller satellit-mottagning i områdets hus som inte funkar med mina grejer? Är det så tror ni att det skulle funka om jag fixade en inomhusantenn?
PS Kört FW 1.0.43 och 1.2.27 och den senaste öhh var det 1.3.5 tror jag men ingen av dessa hittar några kanaler och signalstyrkan är 0.0 dB DS Mvh Per K i Mora Postad 04 November 2007 - 12:55 Testade precis att föra över en 2.1GiB fil mha Flash FXP i passive mode: Uppladdning till TViX-5100SH: 30Mbps (hade ett par gånger när överföringen dog tvärt, men det var mycket korta stopp <~1s) Nedladdning från TViX-5100SH: 33Mbps (inga stopp alls) Trådbundet LAN: PC (TViX Netshare 1.08) -> Linksys 100Mbps Router -> TViX-5100SH (NFS) Redigerat av Wolfy, 04 November 2007 - 12:55. Postad 04 November 2007 - 14:13 Testade precis att föra över en 2.1GiB fil mha Flash FXP i passive mode: Det måste vara något jag missar då, har testat fram och tillbaka med samma resultat. Vilka alt har du markerat i FXP? Under 'Options' fliken finns ju ett antal att välja mellan. Jag har testat olika varianter av "Use site ip for passive mode connections", "Disable Force Active mode.." och förstås "Use Passiv Mode". Alla failar på runt 150-180 MB av överförningen. /Eddie Postad 04 November 2007 - 14:43
Hej allesammans!
Så här lätt kan du piffa upp bakgrundsbilden i din TViX på ett snabbt och enkelt sätt: http://forum.iriver....read.php?t=5722 Fortsatt trevlig helg! Postad 04 November 2007 - 15:10 Har du provat med något annat FTP program? Mig veterligen har jag inte ändrat något från defaultinställningarna, det var ganska länge sedan jag använde FTP. Använder också en ganska gammal Flash FXP version: 3.3.7. Under Options-fliken för själva anlutningen (Site Manager) har jag följande markerat: Send anti-idle keep alives Send noop during transfer Use APPE to resume uploads Show hidden files (LIST -al) Use Passive Mode Use Skiplist Cache Directories Hoppas att det ordnar sig för dig. Postad 04 November 2007 - 15:24
Jag kör FlashFXP v3.4.1 build 1179 och LAN-kabel med likadana resultat som Wolfy, även med större filer runt 6GB. Har sammanställt en hög bilder på mina inställningar "only for you". Man kan ju hoppas att någon gör samma sak för mig en dag... http://www.jorden.nu/gabbe/FLFXP.zip Har dock aldrig ändrat något i inställningarna. Hade ett liknande problem mot min HTPC förut och som jag aldrig kom underfund med. Kan det vara någon nätverksinställning i windows kanske? Postad 04 November 2007 - 16:52
Har ett stort problem. Har en Lacie ethernet disk mini nas server och en twix 5100. Har ett nätverk med en router och en pc utöver detta. Vill köra tvixen och pc:en mot NAS disken. Kan inte få tvixen att hitta min NAS har döpt den till TXiXHD1 samt en rot mapp med samma namn, kör hela nätet i DHCP. Twixen svarar på ping från pc så nätet verkar ok. Men den vill inte lira mot min nät disk.
Tacksam för tips. Postad 04 November 2007 - 17:36
I roten ligger den. Jag har även provat att döpa en mapp till TVIX och lagt den där i och kört den men med samma resultat. Postad 04 November 2007 - 17:59
Någon som kan bedömma ljudkvalitén från Tvix:en, jämfört med t.ex en Squeezebox?
Någon som provat att köra den med extern DAC? /Niclas Postad 04 November 2007 - 18:04
Ska du göra update med "nödfunktionen" (hålla setupknappen intryckt samtidigt som du startar), så måste filen ligga i en mapp i rooten som du ger namnet "tvixfw". Står på sid. 44 i manualen till 5100. Det är viktigt att man gör enligt instruktionerna till punkt och pricka... "Säker uppgradering" kallas det i manualen. Redigerat av Unregistered2b81a10f, 04 November 2007 - 18:05. Postad 04 November 2007 - 18:29
Tjena Per, Bra första steg i felsökningen är att jämföra om du får signal med vanlig dvb-t mottagare. Antingen om du har själv eller kan låna. När det gäller inomhusantenn är det föga sannolikt att den skulle ge bättre mottagning än takmonterad antenn. GL Postad 04 November 2007 - 19:01 Jag har inte riktigt fått klart för mig vad du har för typ av antennanläggning. Är det centralantenn i huset eller är det rent av kabel-TV som t.ex. tele2/kabelvision? I många kabeltvanläggningar konverteras den digitala signalen till analog (så är det hemma hos mig och vi har Tele2). Men en del kabeltvanläggningar är konverterat till degital-TV (förekommer också i t.ex Tele2). Om det är digital-TV i kabeln är det oftast DVB-C standard och då kan inte TVIX ta emot det alls. /Göran Postad 04 November 2007 - 19:21
Tog och uppgradrade min något gammla FXP klient till ver 3.4.1 och gå fungerade allt lysande med default inställningarna. Så det vara bara gammalt skrot som var problemet. Tack iaf för hjälpen, tack också till Wolfy! /Eddie Postad 04 November 2007 - 19:24
Noen som vet om den fungerer sammen med med
Eller må jeg købe en internHD? Redigerat av Kake, 04 November 2007 - 19:24. Postad 04 November 2007 - 19:39
Om den klarar av samba eller nfs så ska det inte vara några problem om jag fattat det rätt. Läste någon recension där en hade jämfört och han tyckte inte det var så stort skillnad. Den stora skillnaden var användarvänligheten. Länk finns 1-2s bakåt i tråden. Postad 04 November 2007 - 20:54
Hej ! Tack för svaren Timeblade och Göran. Jo jag bor i en Landstingsägd lägenhet och vet inte riktigt vad för kabel eller satellit signal vi har in i huset. Dock är det ingen antenn på huset här utan jag tror att de tar ner via satellit. Vi har "bara" de fria kanalerna dock inte TV6..? Är ganska säker på att jag har bra läge mot TV-sändaren här i Mora så jag skall försöka med en inomhusantenn imorgon. Funkar det så kan jag ju spela in på Tvixen och samtidigt se på TV´n med fastighetsanslutningen. Jag ju kör Tvixén via hdmi till TV´n och ljudet via coaxial till recivern.
Mvh Per K Postad 04 November 2007 - 22:17
Kan du göra en md5 checksumma på din firmware fil så kan vi se att den kommit rätt till dig? Den jag uppgraderade min 5100 med har följande md5 checksumma 0d7cb1055750aa0b3cd46cc1e8b5d0bb *tvix_M-x100_1.3.05.fwp Jag använde fsum från följande http://www.slavasoft.com/fsum/ Postad 05 November 2007 - 00:41
Precis fått syn på de här TViX:arna och blev jäkligt sugen. Men har ett par frågor, aldrig använt htpc, sån här medieextender eller liknande så är en riktig nybörjare.
Låter den mycket? orkar inte med något som ska stå och brumma i bakgrunden när man kollar på film Jag har en mac, kikat en del i den här tråden och även på deras hemsida och de tar bara upp PCanvändning, och såg även någon TViX som hette något med "mac" och hade bland annat firewire. Blev bara rädd att den använder någon mjukvara eller liknande som bara är PCanpassat, men såvitt jag förstått går det ju att bara att ansluta via usb så dyker den upp som en hårddisk på datorn, eller FTP och så långt har väl ändå mac kommit i utvecklingen Säkert en dum fråga men lika bra att fråga nu precis innan man slänger iväg beställningen. Tacksam för svar. Postad 05 November 2007 - 00:41
Hej!
Nu ställer jag möjligtvis en fråga som redan blivit ställd. Jag har inte möjlighet att gå igenom 75 sidor och jag har inte fattat hur man söker i en tråd Kan man koppla en extern dvdspelare till en av USB portarna? Jag tänker t ex när brorsan kommer över med en dvd med sina semesterfilmer. Visserligen trevligt men inget jag vill lägga på HDD...? Skulle man kunna tänka sig en USB hub där man kopplar till t ex TV-mottagare med CAM-stöd? Det vore najs om man kunde slänga ut DVD-spelaren och digitalboxen när man kopplade in denna manick? /Trickster68 Postad 05 November 2007 - 07:22
Är det någon som har lyckats att se en hel film (*.iso) utan att boxen hänger sig elle börjar snabbspola framåt 3-4 gånger per film?
Har 5100 med 1.3.05 har också provat 1.2.3/1.2.7 Postad 05 November 2007 - 08:16 Tänk bara på att köpa en "aktiv" antenn och ställ den gärna i ett fönster. Själv kör jag med enn aktiv inomhusantenn placerad i ett fönster. Postad 05 November 2007 - 08:57
Du kan välja mellan 5 olika hastigheter på fläkten, de två långsammaste är väldigt tysta. Jag kör på det tystaste läget utan att tvixen (med intern hårddisk) blir för varm. Så svaret är nej, den låter inte så att det stör. Men se till att sänka fläkthastigheten.
Vet inte hur den funkar med en mac, men om du med en mac kan formattera en hårddisk med NTFS borde det inte vara några problem om du kör via USB eller FTP. Postad 05 November 2007 - 09:03
TViXen kan INTE spela upp DVD:er med kopieringsskydd (CSS). Eftersom nästan alla köp-dvd är kopieringsskyddade så är det nästan ingen idé att koppla in en extern dvd-spelare. Man får helt enkelt göra backuper av sina dvd-skivor (med tex DVD Decrypter) och spara dem på hårddisk som .iso. Fast om du menar allvar och bara vill kolla på brorsans semesterfilmer (som inte är kopieringsskyddade) så fungerar det bra
Menar du att du vill kunna kolla på tv via en usb-dongel så fungerar nog inte det heller. Tror att usb-ingångarna på tvixen endast är till för lagringsmedium och WLAN-dongel. Allt annat kräver ju drivrutiner som måste finnas inlagda i firmware. Postad 05 November 2007 - 09:16 Svaren blir nog: Nej och nej tyvärr , tvixen kan inte styra andra enheter genom usb:n men om det som ansluts via usb:n beter sig som en lagringsenhet(hdd) så kan den streama material därifrån. Postad 05 November 2007 - 09:17 Det händer ibland att den hänger sig men den har alldrig börja snabbspola under uppspelning. Postad 05 November 2007 - 09:18
Jag antar att du menar 30 MBit/s? Jag får upp den till ca 3,7 MB/s. Borde det inte gå fortare? Vad får ni andra upp den i för hastighet? Det tar ju ett tag med MKV-filer på 8GB... /Pharphar Postad 05 November 2007 - 09:41 Javisst, bps = bits per second, Bps = Bytes per second. Så, 30 Mbps = 30/8 MBps = 3.8 MBps för uppladdning till TviX och 33 Mbps = 4.1 MBps för nedladdning från TViX. Tror inte flödet blir mycket högre än så tyvärr, men jag har gärna fel Postad 05 November 2007 - 09:44
Hej!
Undrar en sak! Har fått upp ögonen för 5100 efter en recension här på minhembio där det stod att det gick att spela .mkv. Började läsa lite på forumet (men 74 sidor Nu vill jag ha det klart för mig. Går det att spela .mkv eller inte? I recensionen så går det, i början av forumet så går det inte. vilket är det? / I valet och kvalet Postad 05 November 2007 - 09:51
Svaret är nja. Det går om man uppdaterar firmware. Jag har dock själv stött på patrull med filer som borde ha fungerat men inte gjort det. Man får inget felmeddelande från twixen när den hänger sig så det är svårt att säga vad det beror på. Överlag funkar det bra dock. Postad 05 November 2007 - 09:59 Ska du se .iso bör du i mitt tycke använda FW 1.0.43 än så länge. Har sett 10-20 .iso med 1.0.43 utan några som helst problem. --------------- Har testat 1.3.05 lite under helgen och mitt intryck är att den inte alls är klar. Det är ju dock en Release Candidate så det finns plats för förbättringar ännu. Jag har testat .iso, .mkv (720p HDTV och HD-DVD), .avi (xvid) och jag har fått att bilden hängt sig med samtliga källor, men tyvärr har jag inte kunnat upprepa var de hänger sig så det är svårt att dra någon slutsats. Vad jag sett så verkar det som om något inte synkar korrekt. Då bilden hängt sig så har jag noterat tiden som visas på displayen, sedan tryckt Go-To och Enter. Då har bilden börjat spelas upp från en annan position än där den frös. Om jag stannar uppspelningen och igen använder Go-To så hamnar jag åter på samma position som tidigare då jag använde Go-To, dvs inte där bilden frös, vilket bekräftar att något inte synkar som det ska, men som sagt, jag har aldrig lyckats upprepa var det hänger sig så det är svårt att veta exakt vad som händer. Jag har inte sett något sådant med tidigare FW, officiell som beta. Trodde först att man kunde se på displayen att synken var ur takt eftersom uppspelningstiden på displayen inte flyter helt jämnt, men när jag flashade tillbaka till en tidigare FW så uppvisade den dock samma "symptom", dvs under uppspelning borde det vara: 1---2---3---4---5---6---7---8---9--- (sekunder) men på min TViX ser jag: 1---2-3---4---5-6---7---8-9--- Någon annan får gärna kolla upp om ni ser samma sak. Som sagt, för mig ser det likadant oavsett vilken FW jag laddat och har inte inneburit något problem. Redigerat av Wolfy, 05 November 2007 - 10:04. Postad 05 November 2007 - 10:14 Javisst, bps = bits per second, Bps = Bytes per second. Så, 30 Mbps = 30/8 MBps = 3.8 MBps för uppladdning till TviX och 33 Mbps = 4.1 MBps för nedladdning från TViX. Jag tänkte att det kanske borde fungera bättre med en sådan här: https://www.prisjakt...kt.php?e=214982 som man kan koppla till nätverket samt att den fungerar som USB-disk. Det enda problemet är att den inte kan vara nätverksdisk och USB-disk på samma gång. /Pharphar Postad 05 November 2007 - 10:27 Ja, absolut, om du har tänkt att "streama" allt material till TViXen. Då kan du tom köpa grejor för Gbps LAN (inte för att du någonsin för ut så mycket flöde ur grejorna dock Har själv funderat börjat på NAS, men då av märkena Qnap eller Synology vilket verkar vara lite bättre kvalité. Då kostar det mer pengar förstås. Har speciellt börjat fundera på NAS efter att i helgen satt in en HDD i TViXen. Jag kom snabbt på att en HDD i TViXen inte är för mig. Resulterade i en på tok för hög ljudnivå pga att fläkten går i normal istället för långsam. Inget jag kan leva med. Enda problemet är hur TViXen klarar att hantera HD material med högre bitrate, säg > 30-40 Mbps bitrate. Överföringsresultat pekar starkt på att då kommer det krävas att materialet ligger på en hårddisk. Alternativet är också att byta ut lågprisfläkten i TViXen mot en av högre kvalité och framförallt mycket tystare... får se vad man gör. Postad 05 November 2007 - 10:51 Jag har lagt märke till en annan sak i 1.3.5 som möjligen har samband med ditt problem. Om jag snabbspolar vissa filer så går klockan betydligt snabbare än filmen. T.ex. var klockan i TVIX uppe i över 4 timmar vid snabbspolning 8X innan den hängde sig. Filmen var bara cirka 2,5 timmar lång. Jag har märkt det här i flera filmer. I just den här filmen hänger den sig alltid på samma ställe. GOTO-funktionen eller PLAY fungerar inte heller. Om jag tycker PLAY efter snabbspolning börjar den alltid om från början. Jag har ungefär samma problem med en film som spelats in med TVIX FW 1.3.5. Jag har dessutom märkt att filmen ofta inte alls snabbspolas i den hastighet som anges. Jag klockade några filmer vid snabbspolning genom hela filmen och vid flera tillfällen snabbspolades filmen med bara en bråkdel av den hastighet som stod på skärmen. Det här fenomenet är mest tydligt i HighDefinition-material. Precis som du anser jag att 1.3.5 är långt ifrån klar (trots att den är Release Candidate) . Så när som på att den har bättre support för MKV tror jag att jag haft fler problem 1.3.5 än 1.0.43. Jag funderar på att gå tillbaka till 1.0.43. /Göran 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |