* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 21 april 2008 - 19:57
Postad 23 april 2008 - 16:40
Går det att spela upp mp3 i vbr?
Såg att man kunde spela upp P3. Funkar det med dom andra av SR:s kanaler också?
Den kan inte spela upp playlistfiler eller? Men den kan spela upp undermappar? Eller man måste sitta och göra ny playlister för alla album? Har iofs svårt att tro att det kan vara så dåligt.
Postad 23 april 2008 - 17:00
Har bara läst första sidorn så mina frågor kanske redan är besvarade...
Går det att spela upp mp3 i vbr?
Såg att man kunde spela upp P3. Funkar det med dom andra av SR:s kanaler också?
Den kan inte spela upp playlistfiler eller? Men den kan spela upp undermappar? Eller man måste sitta och göra ny playlister för alla album? Har iofs svårt att tro att det kan vara så dåligt.
MP3 VBR - ja.
Alla svenska radiokanaler är med såvitt jag vet (förutom lokala då).
Klart den kan spela upp playlistfiler!
Postad 24 april 2008 - 09:42
När man uppgraderar till Squeezecenter 7.0 så måste även Squeezeboxen uppdateras med ny firmware, och det lyckas inte min Squeezebox med tyvärr. Tidigare firmwarebyten har gått klockrent men när man byter till 7.0 så hämtar den tydligen ny firmware på ett nytt sätt vilket inte funkar för mig.
Nu har jag fått tillbaka min SB efter reklamation hos NetonNet. De kunde tydliogen uppgradera den utan problem, vilket jag inte fattar... Men nu funkar den iaf med Squeezecenter men har istället börjat strula med Squeezenetwork

När jag gör inställningen hela vägen med att koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk och får en ip-adress automatiskt så kan jag komma in på Squeezenetwork om jag gör det direkt just då. Men om jag först går in på Squeezecenter så kan jag inte växla till Squeezenetwork, den står bara och tänker och skärmen blir svart.
Hade aldrig dessa problem med 6.51 versionen. Nu vågar jag inte backa om man ens kan backa firmware på själva Squeezeboxen?
Någon som kan ha en idé om vad det kan vara??
Postad 26 april 2008 - 08:47
Nu har jag fått tillbaka min SB efter reklamation hos NetonNet. De kunde tydliogen uppgradera den utan problem, vilket jag inte fattar... Men nu funkar den iaf med Squeezecenter men har istället börjat strula med Squeezenetwork blink.gif.
När jag gör inställningen hela vägen med att koppla upp mig mot mitt trådlösa nätverk och får en ip-adress automatiskt så kan jag komma in på Squeezenetwork om jag gör det direkt just då. Men om jag först går in på Squeezecenter så kan jag inte växla till Squeezenetwork, den står bara och tänker och skärmen blir svart.
Hade aldrig dessa problem med 6.51 versionen. Nu vågar jag inte backa om man ens kan backa firmware på själva Squeezeboxen?
Någon som kan ha en idé om vad det kan vara??
Jag har EXAKT samma problem! Jag har testat allt möjligt men får det inte funka.
Redigerat av greveriff, 26 april 2008 - 08:47.
Postad 28 april 2008 - 18:48
Mattias
Postad 28 april 2008 - 19:23
Har du ändrat någonting från när det fungerade senast ?Slänger ut frågan här i förhoppning att någon kan hjälpa mig på traven. Har de senaste veckorna fått ett grymt irriterande problem med SB:n. När jag sitter och bläddrar runt bland mappar och låtar så hänger sig SB:n med jämna mellanrum för att återgå till normal funktion. Detta händer i synnerhet när jag bläddrat in till en artist och direkt börjar bläddra nedåt i låtlistan. SB:n kan hänga sig i 10-15 sekunder ungefär innan den fungerar igen (har jag musik på så fortsätter musiken att spela trots hängningen). Har installerat om squeezecenter (kör senaste verisionen) och även backat till gamla slimserver men samma sak där. Jag har inte ändrat något i övrigt på datorn och fram tills nu har det fungerat felfritt i 3 månader. Kör trådlöst och har inte haft några problem med det. Någon idé om vad det kan vara? Är det mjukvaran som krånglar eller kan det vara själva SB:n som är kass?
- Installerat tredjeparts plugins ? Nyare versioner av tredjeparts plugins ?
- Installerat en annan Squeezecenter version ? (Har det fungerat med den SlimServer version du backade till ?)
- Ändrat några inställningar i SqueezeCenter eller på datorn i övrigt ?
- Bytt någon hårdvara på SqueezeCenter datorn ?
- Börjat använda något nytt format på musik filerna ?
Erfarenhetsmässigt vet jag att jag själv ibland har ändrat något som jag då inte trodde skulle påverka något men i slutändan visade det sig ofta att det ändå var problemet.
Om du backat så allt ser ut exakt som det såg ut tidigare, så är troliga anledningar:
- Datorn pysslar med något som gör att den inte har tid att uppdatera SqueezeBox gränssnittet
- SqueezeBox'en tappar kontakten med SqueezeCenter datorn, d.v.s. nätverksproblem. Trådlösa nätverk kan börja fungera sämre p.g.a. yttrestörmoment, som att du skaffat en trådlös telefon, microvågsugn eller att någon granne har gjort det (om du bor i flerfamiljshus).
Några saker att testa:
- Går det att göra något på SqueezeCenter datorn när det hänger sig ? (om inte, så är datorn överlastad)
- Går det att komma åt SqueezeCenter web gränssnittet när det hänger sig ? (om inte, så är SqueezeCenter programvaran troligen upptagen med något som gör att det låser sig)
Jag har själv upplevt låsningar sen SqueezeCenter 7.0 uppgraderingen som jag tror beror på en tredjepartsplugin jag kör (Saver Switcher), men jag är inte helt säker. Det stör inte musiken utan skärmsläckaren låser sig bara och det tar ett tag innan SqueezeBox'en svarar på komando.
Postad 29 april 2008 - 08:23
Postad 29 april 2008 - 08:57
Ja, du kan komma åt ditt Squeezecenter via N95ans WLAN med hjälp av följande URL http://Squeezecenter dator IP-nummer:9000/skin. Där skin är det skin du vill använda. Finns några stycken i grundinstallation (tex Nokia770) och några du kan ladda ner som plugin (psp och iPeng). Är slöare än vanliga fjärkontrollen, har dock bara testat med PSP och P1 där P1 är snabbare så det beror på hur snabb webbläsaren är också.Någon som vet om man kan använda Nokia N95 (8GB) som fjärrkontroll till SB på något sätt?
Postad 29 april 2008 - 18:42
Kolla lite i settings / player / basic settings där jag hittade "play other songs in album" men det borde ju inte vara den. Tycker det väldigt krångligt att hitta med nya Squeezecenter, men det är väl bara att vänja sig.
Iaf någon som har tips?

Postad 01 maj 2008 - 08:46
Postad 01 maj 2008 - 09:47
Den hänger ihop med SlimServer/SqueezeCenter versionen, så om du installerar en äldre version av SlimServer/SqueezeCenter kommer du att få meddelande om att firmware måste nedgraderas. När du då håller ned "Brightness" knappen på fjärren som det kommer att säga på SqueezeBox displayen så sker det automatiskt.Kan man installera den gamla firmwaren på swueezeboxen igen? Min funkar ju inte alls med den nya.
Det skall vara möjligt att manuellt byta ut firmware filer i SqueezeCenter/SlimServer installationskatalogerna också, men försöker man köra med en firmware som inte hör ihop med den SqueezeCenter/SlimServer man använder så bör vara medveten om att det sannolikt kommer att strula.
Att kontakta supporten eller posta i engelska forumet och detalljerat beskriva hur den beter sig är annars ett bra tips (om du inte redan gjort det), då kan de som vet lite mer troligen hjälpa dig att få till det. Det är viktigt att beskriva exakt hur din konfiguration ser ut, vad du gjort och hur den beter sig för att du skall få rätt hjälp.
Postad 01 maj 2008 - 10:00
**OBS** Jag har inte testat denna själv så jag kan inte säga hur den funkar och jag tyckter att erlandi uttryckte det bra i sitt förra inlägg - mitt inlägg är mer en parentes och löst snack.

Squeezebox Firmware Selector
Squeezebox Firmware Selector [AudioCircle]
Postad 01 maj 2008 - 10:41
Redigerat av greveriff, 01 maj 2008 - 11:30.
Postad 03 maj 2008 - 15:34
Har nu bestämt mig för en Squeezebox som skall beställas nästa vecka. Dock grunnar jag lite på vilket format jag skall rippa min hyfsat stora cd-samling på för format för bästa ljud. Använder sedan en tid tillbaka Itunes, världens största online- musikaffär, där jag handlar en del musik då och då. Därför hade jag tänkt mig att använda programmet Itunes och Apple Lossless för högsta kvalitet. De flesta på detta forum verkar ju förspråka Flac lossless som rippformat men finns det några direkta fördelar med detta format? Apple lossless antar jag betyder just förlustfri komprimering och är därmed lika bra som Flac?
Mvh
Postad 03 maj 2008 - 19:48
MVH Kribban
Postad 04 maj 2008 - 08:31
Tacksam för svar
Postad 05 maj 2008 - 20:32
Uppspelningskvaliteten tror jag skall vara densamma oavsett vilket lossless format man använder. Nackdelen med Apple Lossless är att server programvaran måste koda om den till FLAC eller WAV när den spelar upp musiken vilket gör att servern kräver lite mer prestanda, med en normal dator skall det dock inte vara några problem. En annan nackdel är att jag tror inte att du kan spola inom en sång när du använder något annat lossless format än de SqueezeBox'en stödjer direkt i hårdvaran (tror det är FLAC och WAV).Innebär det några direkta kvalitetsförsämringar vid uppspelning via SB ?
Nackdelen med FLAC är att då kan du glömma att använda iTunes eftersom iTunes inte klarar av att hantera FLAC formatet. Så om du vill använda iTunes skulle jag rekomendera att du använder Apple Lossless.
Fördelen med alla lossless format är att det brukar finnas program som kan konvertera mellan dem utan att man tappar någon kvalitet, d.v.s. väljer man fel går det att ändra senare utan att man måste rippa om allt.
Du kan välja om du vill spela upp en playlist i ordning eller i slumpmässig ordning, jag vet inte hur Winamp gör men jag förmodar att den hanterar det på liknande sätt.En lite funderig. OM jag skapar en playlist på datorn och sedan spelar upp den via SQ-boxen kan få jag fen att shuffla som winamp kan. dvs att den hoppar i playlisten?
Tacksam för svar
Postad 05 maj 2008 - 20:55
Uppspelningskvaliteten tror jag skall vara densamma oavsett vilket lossless format man använder. Nackdelen med Apple Lossless är att server programvaran måste koda om den till FLAC eller WAV när den spelar upp musiken vilket gör att servern kräver lite mer prestanda, med en normal dator skall det dock inte vara några problem. En annan nackdel är att jag tror inte att du kan spola inom en sång när du använder något annat lossless format än de SqueezeBox'en stödjer direkt i hårdvaran (tror det är FLAC och WAV).
Nackdelen med FLAC är att då kan du glömma att använda iTunes eftersom iTunes inte klarar av att hantera FLAC formatet. Så om du vill använda iTunes skulle jag rekomendera att du använder Apple Lossless.
Fördelen med alla lossless format är att det brukar finnas program som kan konvertera mellan dem utan att man tappar någon kvalitet, d.v.s. väljer man fel går det att ändra senare utan att man måste rippa om allt.
Tack så hemskt mycket för svaret. Nu klarnade det en hel del. Squeezeboxen classic är beställd !
Mvh
Postad 06 maj 2008 - 18:27

Men DAC-testet som var med i senaste numret var mycket intressat. Som jag fattade gick det att få en bra mediastreamer ihop med exempelvis Benchmark DAC-1, att låta i stort sett lika bra som en rikigt bra cd-spelare i 15 000 kronors klassen. Och det får man vara mycket nöjd med.
Själv fastnade jag mest för Cambridgens cd med den inbyggda dacen och dessutom två koaxiala ingångar så att man till och med kan koppla in exempelvis digitalboxen och få högupplöst bra hifiljud !! Låter nästan för bra att vara sant. Så nästa gång jag sklall köpa en cd så blir det troligtvis en Cambridge..
Intressant att se om dom i nästa nummer testar hur bra det blir om man kopplar en squeezebox med tex en benchmark dac. Skulle tippa på att det motsvarar en cd-spelare för mellan 10.15 000:--
Welcome to digital world of HIFI !
//
Mvh
Redigerat av Soundstage, 06 maj 2008 - 18:30.
Postad 06 maj 2008 - 20:19
Jag har jämfört dem och ljudmässigt jag kan i alla fall inte höra någon skillnad förutom att classic har något högre nivå på analoga utgången (fast det spelar ju ingen större roll)Köpte igår trots att testet av de tidigare uteblivna mediastramers, som skulle komma i det senaste numret av hifi&musik uteblev ännu en gång.. Nu får man vänta tills nästa månad för att få veta om man köpt grisen i säcken så att säga.
Blir intressant att se vilken skillnad det eventuellt finns mellan SB duet o classic.
cd????Så nästa gång jag sklall köpa en cd så blir det troligtvis en Cambridge..

Nästa gång kommer du sannolikt inte att köpa en CD utan antingen en lös DAC eller också en Transporter eller både och.
Postad 06 maj 2008 - 21:43
Postad 07 maj 2008 - 10:06
Redigerat av Unregistered4fe51e59, 07 maj 2008 - 10:07.
Postad 07 maj 2008 - 11:13
Jag har jämfört dem och ljudmässigt jag kan i alla fall inte höra någon skillnad förutom att classic har något högre nivå på analoga utgången (fast det spelar ju ingen större roll)
cd????![]()
Nästa gång kommer du sannolikt inte att köpa en CD utan antingen en lös DAC eller också en Transporter eller både och.
ja, möjligt, men om det blir någon ny cd så blir det förmodligen någon med möjlighet att använda DACen utan transport. Men visst, cd:n lär gå samma öde som vinylen så småningom, även om jag tror det dröjer ett tag till.
Tack för all info erlandi, nu gäller det bara att koplla ihopallt och få det att fungera.
Mvh
Postad 08 maj 2008 - 20:13
Lyssnade för första gången i mitt liv på en Squeezebox idag och jag måste säga att mina intryck helt klart var blandade. Nog för att den är himla smidig att navigera och lättanvänd men ljudet kändes verkligen inget vidare =(
Vet inte om det berodde på alla recensioner (både s.k. expert och vanliga användar) man läst om man att den ska vara rätt bra (prestanda/krona) rent ljudmässigt som hade skruvat upp mina förväntningar men ljudet kändes så otroligt platt och livlöst, dålig närvaro, dålig dynamik, ingen "kraft" i ljudet alls. Tyckte mest att det lät som en grötig och vass ljudvägg som kom imot mig. Spelade även på samma anläggning med ordentlig cd-spelare och den överglänste Squeezeboxen nåt enormt. Nog för att jag inte är nån fantast av Denon + Dali men det lät helt klart bra för pengarna. Nog för att cd-spelaren är en riktigt bra spelare men det lät rent av dåligt ihop med Squeezeboxen.
Nån mer än jag som har fått detta intryck eller är alla lyriska över denna läckra (jodå designen var grym) lilla pryl?
Har jag för höga förväntingar på denna spelare? Finns det någon som använder sig av denna spelare till mid- high end system eller är det mest dom som har lite enklare system som uppskattar denna? Ska försöka testa denna spelare med en separat dac för att se om det kan styra upp det hela, skulle även vara intressant om nån kan dela med sig av sina åsikter vad det gäller Transportern från samma tillverkare.
Anläggingen som det spelades på var:
Dali Mentor 6
Denon PMA 2000
Denon DCD 2000
Låtarna som spelades via Squeezeboxen var självklart i lossless-format.
Mvh Robban
Postad 08 maj 2008 - 20:32
Som du uttrycker det så låter det som att den är riktigt kass, min bedömning är att den inte är fullt så dåligt. Det som är viktigt när man jämför är givetvis också hur den är inkopplad, körs SqueezeBox'en med medföljande lakrissnören och CD-spelaren med highend kablar så gör det ju viss skillnad också. Men jag utgår ifrån att allt var likvärdigt förutsom själva spelaren ?Vet inte om det berodde på alla recensioner (både s.k. expert och vanliga användar) man läst om man att den ska vara rätt bra (prestanda/krona) rent ljudmässigt som hade skruvat upp mina förväntningar men ljudet kändes så otroligt platt och livlöst, dålig närvaro, dålig dynamik, ingen "kraft" i ljudet alls
...
Nån mer än jag som har fått detta intryck eller är alla lyriska över denna läckra (jodå designen var grym) lilla pryl?
Jag tror de som jämfört brukar säga att en SqueezeBox inkopplad med analoga kablar är jämförbar med en CD-spelare på kanske 4-5 tusen.
Jag jämförde med min Arcam Alpha 7SE cd spelare i samband med att jag skaffade SqueezeBox'en och min bedömning då var att Arcam spelaren lätt något bättre, men det var ingen stor skillnad. Jag har dock hört andra som sagt att de bedömt Arcam'en som sämre. SqueezeBox'en skall bli betydligt bättre med extern DAC jämfört med att man kör med den inbyggda, jag har dock inte själv hört den med extern DAC. Transporter skall vara något bättre ytterligare med extern DAC, men den stora fördelen med Transporter är väl annars att DAC'en som sitter i den är relativt bra vilket gör att den även skall ge riktigt bra ljud med analoga kablar. Jag har dock inte själv hör en Transporter, så jag går bara på vad jag hört.
Det finns en del moddar man kan göra också för att få SqueezeBox'en att låta riktigt bra med extern DAC om man är intresserad av sånt.
Postad 09 maj 2008 - 07:59
Postad 09 maj 2008 - 09:41
Kan någon hjälpa mig med hur man installerar dom svenska radiokanalerna på squeezeboxen, tills för någon vecka sedan fungerade dom utmärkt på wiki radio plugin, men nu finns dom inte där längre??..installerade sedan alienbbc på det nya squeezecenter 7.0 för där fanns också wiki plugin men den fungerar inte där heller...
Hjälp någon ??
Postad 09 maj 2008 - 09:48
Vilken nivå ska man lägga sig på om man ska få ut en bra effekt av att uppgradera med en extern DAC?
Jag spanar suget på en Harmony Design DA9, som verkar vansinnigt prisvärt, men är steget upp värt pengarna?
Enligt senaste Hifi&Muik så är en HD DA9 nästan lika bra som den dubbelt så dyra Benchmarken. Vad kör ni med?
Postad 09 maj 2008 - 14:39
Som sagts innan så tror jag att man kan inte jämföra mot en cd för 13-15k som du gör. Mer rättvist i den jämförelsen skulle vara att jämföra mot en Transporter eller en Linn Sneaky DS (12,500:-). DET skulle vara en mycket intressant jämförelse...
Postad 09 maj 2008 - 14:59

Redigerat av Micke_L, 09 maj 2008 - 14:59.
Postad 11 maj 2008 - 23:28
Postad 12 maj 2008 - 12:48
1. Jag har tittat på flera olika system som t.ex. Airport Exspress och Squeezebox. Min önskan är att eliminera så många onödiga apparater som möjligt i lägenheten samt att kunna skicka musik till flera olika rum. Det verkar som de här systemen är snarlika men vissa saker är oklara. Finns det någon som har erfarenhet av båda systemen och som kan rekomendera det ena eller andra? Jag kommer köra med airport express/squeezebox --> aktiva högtalare.
2. Om jag köper mig ett hembiosystem till vardagsrummet med dvd samt att högtalarna är aktiva. Kan jag då skicka ljud från datorn till de högtalarna? Varför jag undrar är för att jag fortfarande vill ha en källa där jag kan spela vanliga cd-skivor men då också kombinera denna enhet med exempelvis dvd. Ytterligare en fråga är om jag kan spela en cd-skiva på datorn och skicka det ljudet via squeezeboxen till aktiva högtalare?
3. Är den enda anledningen att köpa förstärkare att man kan använda kraftigare/mer kvalitativa högtalare än de aktiva högtalarna på marknaden? Den här frågan ställer jag eftersom jag är så kass vad det gäller ljud. Jag behöver oerhört pedagogiska svar för att jag ska förstå ;-)
4. Om jag nu väljer en squeezebox, var bör jag lagra min musik? Det känns som om jag inte vill använda min laptop för det ändamålet även om jag har min musik där i dagsläget.
Jag är hemskt tacksam för svar på mina dumma frågor.
Postad 12 maj 2008 - 17:46
Svårt att veta hur dom ser ut riktigt. Ska man välja en helsvart, en silver med svart baksida eller en helvit? Någon som har bra bilder att lägga upp på silver och vit ?
Postad 12 maj 2008 - 18:43
Tänkte köpa en Squeezebox från USA för att få en med Slim Devices logotype.
Svårt att veta hur dom ser ut riktigt. Ska man välja en helsvart, en silver med svart baksida eller en helvit? Någon som har bra bilder att lägga upp på silver och vit ?
Dom som säljs nya nuförtiden är svart/svart och med Logitechs logga. Det var ett tag sedan du kunde köpa SlimDevices Squeezeboxar. Det blir till att köpa begagnat

Postad 12 maj 2008 - 19:38
Tack för informationen, kanske skulle vart tydligare med att jag redan kände till den informationen och det var begagnatkanaler jag tänkt mig.Dom som säljs nya nuförtiden är svart/svart och med Logitechs logga. Det var ett tag sedan du kunde köpa SlimDevices Squeezeboxar. Det blir till att köpa begagnat :)
Åter till frågan, vilken färg ? Någon som vill rekommendera?
Postad 12 maj 2008 - 21:38
Beror väl mest på vilken smak man har:Åter till frågan, vilken färg ? Någon som vill rekommendera?
Vit

Silver

Svart

Själv gillar jag min silver variant, men det finns säkert andra som gillar de övriga modellerna bättre.
Postad 12 maj 2008 - 21:50
Jag har bara erfarenhet av SqueezeBox'en, men här följer några tankar:1. Jag har tittat på flera olika system som t.ex. Airport Exspress och Squeezebox. Min önskan är att eliminera så många onödiga apparater som möjligt i lägenheten samt att kunna skicka musik till flera olika rum. Det verkar som de här systemen är snarlika men vissa saker är oklara. Finns det någon som har erfarenhet av båda systemen och som kan rekomendera det ena eller andra? Jag kommer köra med airport express/squeezebox --> aktiva högtalare.
- Vill du kontrollera musiken från datorn via iTunes så skall du inte ha en Squeezebox, duger SqueezeCenter eller du skall kontrollera musiken med fjärren så är en Squeezebox bra.
- Jag är rätt säker på att ljudkvaliteten från Squeezebox är bättre än exempelvis Airport Express, men det låter på dig som att du kanske inte har så höga krav på just ljudkvaliteten så det spelar kanske ingen större roll.
- Om du väljer en Squeezebox Classic får du en stor tydlig display som syns till andra sidan rummet
Beror på hur många ingångar de aktiva högtalarna har, du måste ju kunna ha både Squeezebox'en och DVD'n inkopplad samtidigt, annars behöver du någon slags switch som en separat box så du enkelt kan växla mellan dem.2. Om jag köper mig ett hembiosystem till vardagsrummet med dvd samt att högtalarna är aktiva. Kan jag då skicka ljud från datorn till de högtalarna? Varför jag undrar är för att jag fortfarande vill ha en källa där jag kan spela vanliga cd-skivor men då också kombinera denna enhet med exempelvis dvd. Ytterligare en fråga är om jag kan spela en cd-skiva på datorn och skicka det ljudet via squeezeboxen till aktiva högtalare?
Aktiv högtalare = förstärkare + högtalare i en gemensam låda.3. Är den enda anledningen att köpa förstärkare att man kan använda kraftigare/mer kvalitativa högtalare än de aktiva högtalarna på marknaden? Den här frågan ställer jag eftersom jag är så kass vad det gäller ljud. Jag behöver oerhört pedagogiska svar för att jag ska förstå ;-)
Det blir ofta (men inte alltid) en kompromiss men är ändå ett billigt sätt att få ljud i ett rum där man inte har någon förstärkare.
Det klart bästa är att ha en lite äldre dator som du stoppar undan i en skrubb och låter den stå på hela tiden. Då kan du alltid slå på musiken med fjärren och behöver inte bry dig om att den egentligen ligger på en dator som står i ett helt annat rum.4. Om jag nu väljer en squeezebox, var bör jag lagra min musik? Det känns som om jag inte vill använda min laptop för det ändamålet även om jag har min musik där i dagsläget.
Att ha den på laptop'en är enbart lämpligt om du är säker på att den alltid kommer att vara påslagen när du vill lyssna på musik.
Postad 13 maj 2008 - 08:29
Postad 13 maj 2008 - 10:56
Nej, vilken klocka skulle den då kunna visa?Kan man få SB3 att visa klockan när SC7.0 är avstängt utan att behöva logga in på Squeeze netvork? När den inte hittar SC så visar den inget.
Postad 13 maj 2008 - 13:11
Har för övrigt kikat lite på Philips Streamium system wacs7500. Har någon erfarenhet av detta. Verkar ju rätt smidigt om man inte bryr sig så mycket om att ha kontroll över inställningar osv. Den kan ju exempelvis synkas mot en server, spela internetradio, cd-skivor, har 80gb hd (vilket iofs är i minsta laget). Kommentarer???
Postad 13 maj 2008 - 20:33
Jag har installerat om och nu aktiverat last.fm-pluginen. Fick för mig att man kunde välja på fjärrkontrollen om man gillade eller ogillade låten, men hur gör man ? Ser inte att jag kan göra det i webgränssnittet i heller

Postad 13 maj 2008 - 21:10
jag hoppas någon kan visa mig......
Postad 13 maj 2008 - 21:27
det finns alltså ingen som kan få in sveriges radiokanaler på sin squeezebox längre!!??
Har du testat wikiradio ? Tror du kan få in de flesta där.
Postad 15 maj 2008 - 17:28
Internet Radio/Staff Picks/By City/Stockholm SE/ fungerar då för mig.det finns alltså ingen som kan få in sveriges radiokanaler på sin squeezebox längre!!??
Postad 15 maj 2008 - 21:00
Nej, vilken klocka skulle den då kunna visa?
Hmm. Det hade varit bra om den SB3 kopplade upp sig mot squeeze network när den inte hittar SC7. Då hade den visat klockan hela tiden. Finns det någon plug-in som löser det?
Postad 15 maj 2008 - 21:39
Annars kan det bli ganska jobbigt ..

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 15 maj 2008 - 21:40.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar