Konstgt att inte bak har silverfärgat element?
Ännu underligare om centern inte heller har det...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
128 relaterade trådar
Postad 02 March 2009 - 17:08
Ännu underligare om centern inte heller har det... Postad 02 March 2009 - 17:12
Såg att du haft väldigt exklusiva högtalare i hemmet, men ändå står en dynavoice definition uppsättning där nu. Hur kommer det sig ?
Jag har faktiskt spelat ett del trance på vår definition hemmabio. Låter ovanligt upplöst och detaljerat för sådan musik (bra trance musik). Däremot klarar dom inte jätte höga ljudnivåer men dom tillfredställer mig ljudmässigt. Mvh Mydynavoice Postad 02 March 2009 - 17:15
Från fyndas
Det sitter precis samma bestyckning som toppen på M-65an med en 5,25-tums mellanregister/bas (OBS! svart membran, ej silver) och en 1-tums SuperAudio-diskant under. I och med att det är exakt samma element, så blir klangmatchningen väldigt precis. ja det e väldigt konstigt att det inte är silver och det e samma element Postad 02 March 2009 - 17:20
Jag köpte detta kittet beg ihop med ett par vita Proson Realty 31SA för en billig peng och tänkte ha detta i en nedgradering. Men på många sätt är detta en uppgradering. Dock låter det inget vidare om inte Denon kör kompensering. Vidare har jag ett Par Audio Pro Image Qube som aldrig kommer bytas ut, och en subwoofer från tangent. Postad 02 March 2009 - 18:31
Så du kör surround vid musiklyssning? Postad 02 March 2009 - 18:48
Noope aldrig, det jag menar är att om högtalaren inte kan försvinna ur ljudbilden och ljudet inte släpper från högtalaren så är det ju som om höger och vänster front bara ger ljud var för sig. Om allt funkar som det skall bildar dom två en enhet där ett panorama målas upp och ljudet inte bara kommer från högtalarna i sig utan mer från hela väggen framför dej. Lite som en scen där du kan placera dom olika instrumenten bara genom att lyssna. För dom som inte upplevt detta kan jag meddela att ni missat hela poängen med Hifi. Postad 03 March 2009 - 12:56
Skulle ett par satelliter som frontar och en center ur nya M-65 serien duga gott för en som i stort sett sedan urminnes tider kört med TV-ljud och inte är i behov av att mullrande surround?
Ger en centerhögtalare mig något om jag inte kör surround? Redigerat av Unregistered237f3f9e, 03 March 2009 - 12:57. Postad 03 March 2009 - 15:23 Om du ändå inte har tänkt ha några bakhögtalare så skulle iaf jag satsa på en bra stereoförstärkare istället för en hemmabioförstärkare, du får en mycket bättre stereoförstärkare för samma pengar så att säga...det går ju förstås inte om du vill ha center, men om du inte har allt för bred soffa så kanske det inte behövs någon center Postad 03 March 2009 - 15:48
Håller med Lord Prime. Renodlad stereoförstärkare är en bättre investering i detta fall enligt mig.
Mvh Postad 03 March 2009 - 16:54
Ok, där ser man. Stereo alltså, nu när man snöat in sig på att koppla allt via hdmi-switchar osv.
Duger dom satelliterna då? Eller får jag markant skillnad om jag hoppar upp till exempelvis Definition DM-5. Postad 03 March 2009 - 17:06
DM-5 är enligt mig mycket fina högtalare. Nu får du i ek utförande dubbla centrar för samma pris. Ett till mellanbas i varje högtalare och inte riktigt lika djup.
Mvh Mydynavoice Postad 04 March 2009 - 11:03
Hei.
Sitter og ser på Dynavoice høyttalere selv nå, men er veldig usikker på om jeg skal gå for M65 EX, M85 eller Definition DF-5.. Ser at M65-EX og M85 koster det samme fra Fynda.se og DF-5 er litt dyrere. Er det noe "standard" svar på hvorfor man bør velge det ene eller andre? Hører en del på hip-hop og ser mye film. Har tenkt å koble det sammen med en sub, så bassen er ikke SÅ viktig. Vurderer en Yamaha RX-V863 for å drive det. Innspill?? Mvh Tor J. Postad 04 March 2009 - 11:08
Om valet står mellan M-85 och M-65 EX skulle jag välja M-85. Nu har jag inte hört nya M-65 EX men M-85 har bättre ljud än gamla M-65 iaf och dessutom större ljudtryckskapacitet. Till den nuvarande prislappen är det dessutom extra prisvärt. Men om du ska ha sub till så hade jag valt DF-5 eftersom att den helt enkelt har bäst ljud. Fast om du vill spela riktigt högt så är M-85 det hetaste alternativet ändå. Dessa högtalare låter bäst efter en inspelningperiod på ca 100-200 timmar. Bara låt dem stå igång på låg volym och spela vad som helst.
Postad 04 March 2009 - 15:26
M-65 är tveklöst den modell du skall titta närmare på. Du kommer få ljud med M-85 men din receiver har inte kraft nog att ge M-85 vad dom behöver. Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 04 March 2009 - 15:27. Postad 04 March 2009 - 15:46 Den Yamahan är faktiskt en rätt kraftig maskin. Dess föregångare rosades stort för dess styrka när BildochLjud testade hemmabio-receivrar i 10tkr klassen. Fick utmärkelse som "kraftigast" så jag tror den kan driva på M-85 rätt bra endå Mvh Mydynavoice Postad 04 March 2009 - 20:04
Takk for svar:) Widescreen: sendte deg en pm før jeg så i tråden her...
M65 virker veldig lovende, men er det noen fordel å velge M65 foran DF-5 evt DM-5? Jeg skal bruke en sub i tillegg.. Ser at du widescreen har testet DM-5 og var veldig fornøyd med de.. -t Postad 04 March 2009 - 20:36
Jag har svarat på ditt PM.
M-65 är en allroundhögtalare om någon, DF-5 blir underbara under rätt förutsättningar. Får DF-5 jobba ihop med Audysseys rumskorr blir dom ett riktigt precisions instrument som visar exakt vad musiken/filmen innehåller i ljudspåret. Vidare är DF-5 och DC-5 det mest sömlösa jag hört, jag har min center en bra bit under bildskärmen men inga glapp kan höras vid panorering och det är ett mycket gott betyg. Centern är dessutom en av två centrar av dom c:a 20 som jag testat som tillfredställer i midbasen. // Postad 04 March 2009 - 22:05
Hej!
Jag har fick nyss hem mina m-85 och tänkte skriva vad jag tycker om dom, Jag kan endast jämnföra med logitech z-2300 tyvärr Det var med nöd och näppe att jag fick in bamsingarna i bilen då jag inte har en kombi. I alla fall så när jag kom hem och hade ställt dom på sin plats så kände jag lukten av kvalité! Spelade riktigt bra direkt ur lådan tycker jag (drivs med en gammal kenwood förstärkare som är och var riktigt bra, finns EQ direkt på den Otroligt lättdriva enligt mig och du kan spela så du får ont i öronen utan att högtalarna ballar ur Antingen är det jag som kopplat fel men när man byter plats på X-changen till +4 db från 0 db märker jag ingen större skillnad :S Testade med filmen Ironman och Bolt, oj vad det var bra ljud! Du kan nästan inte få bättre frontar för 2.500 kr enligt mig, (och nu har jag bara lyssnat i affärer inte hemma i mitt rum som är på 16 m^2) Slutsats: + Riktigt prisvärda. Klart och fint ljud. Bra musik/film högtalare. Klarar av så högt ljud som dina öron tillåter utan att diskanten eller basen flippar ur. Otroligt lättdrivna. - höga och extremt djupa. saknar tyvär lite av djupbasen (än fast man inte kan få ut det från golvhögtalare, men hade förväntat mig mer). Inget direkt vidare ljud på låga volymer, alltså lite bas men fortfarande rent ljud. Finns inte mycket mer att tillägga. Blev nöjd i alla fall Redigerat av LyneX1, 04 March 2009 - 22:06. Postad 05 March 2009 - 06:43
jag tror att basen på M-85 inte är avrullad, utan går till en viss frekvens och faller snabbt därefter. Första fallet ger mer djupbas då avstämningsfrekvensen är lägre men man förlorar känslighet över avstämningfrekvensen. Du får djupast bas med dessa genom att ha endast 1 port öppen bak (en av dom länge portarna). Prova det om du hör någon skildnad.
Postad 05 March 2009 - 11:48
japp, men jag tycker det låter som bäst med endast det översta hålet igen proppat. Antar att jag ska spela in dom lite mer för att få den lite mer "mjukare" basen. aaight?
Postad 05 March 2009 - 19:56
Är det någon som har erfarenhet av vilken av dessa som låter bäst? M-65 EX eller Dynamite 8. Ska användas främst till musik. Behöver inte kunna spela högt, bara rent, fylligt och så djupt som möjligt.
Postad 05 March 2009 - 22:15
Nej det är ingen som äger eller har hört M-65 EX ännu.
Helt nya högtalare på marknaden. Postad 05 March 2009 - 22:57
Här är ett svar ifrån fynda ang M-65 EX
Hejsan. Det är en lackad baffel i MDF på totalt 18 mm. Varken diskant, mellanregister eller bas är ändrade ljudmässigt, det är bara designmässiga förändringar. Vi kommer troligtvis att ha silverfärgade element runt om till nästa tillverkning. Postad 05 March 2009 - 22:58
Hvordan er M-65 plasseringsmessig i forhold til DF-5? Er DF-5 lettere å plassere? Leser mye om at M-65 krever en del avstand til bakvegg nemlig. Stemmer dette?
-t Postad 05 March 2009 - 23:01
Ja DF-5 har basreflexröret framåt så då kan du ha den närmare bakre väggen Postad 06 March 2009 - 13:37
Slog till på ett par m-65 (v.x) med matchande center samt satelliter. Har i dagsläget ett audiopro cinemaroom (allroom är samma tror jag) där jag tänkte behålla subben (audiopro B3 tror jag den heter,100w 6½") och sälja satelliterna.
Kan m-65orna "fylla in" för en sub i film och spel, eller det är rekommenderat att ha subben kvar, fast den bara är 6½"? Postad 06 March 2009 - 16:28
Behåll subben till att börja med. Sen när dom är inspelade så kan du prova att ta ur nån av baspluggarna när de vankas film eller spel och skippa subban och se om de räcker. I början va jag tvungen att ha ganska högt på stärkarn för att få de rätta gunget men de ger sig med tiden.
Postad 06 March 2009 - 17:04
Hämtade precis mina M65-EX. Ekfärgade med svart baffel. Sjukt snygga högtalare enligt mig och verkar vara riktigt stabilt byggda.
Har kopplat högtalarena till en Harman Kardon AVR255. Kommer med lyssningsintryck när jag fått ingång hela rasket och lyssnat lite! Mvh Daniel le Hegarat Postad 07 March 2009 - 11:41
fick hem mitt m65ex-paket igår. som någon annan sa här så ser dom riktigt bra ut och för en glad amatör som jag så tycker jag dom låter väldigt bra out-of-the-box.
jag personligen kan inte påstå att jag saknar sub, men sen är jag inget basfreak heller kanske ska nämna att jag kör dom till en yamaha rx-v750. Redigerat av plumser, 07 March 2009 - 15:49. Postad 08 March 2009 - 13:34
Har fått mina m-85:or och dem spelar sjukt bra vilket tryck och vilket ljud, oboy. dock är det lite tam bas vid rapp bas men det kanske ger med sig. Redigerat av ZaXxx, 08 March 2009 - 13:38. Postad 08 March 2009 - 15:37 Det är en smaksak. Testa Kul att du är nöjd. Lägg upp bilder sedan Postad 08 March 2009 - 16:18
Har gjort det, hör ingen skillnad.... hur gör de flesta? Vad "ska" skillnaden vara? Postad 08 March 2009 - 17:37 I teorin iaf så ska det bli mera bas utan pluggar (eventuellt bumligare) och mindre bas (snabbare/fastare) med pluggar Redigerat av KJE, 08 March 2009 - 17:39. Postad 08 March 2009 - 19:21
Om man behåller subben ska de här baspluggarna sitta i ? får titta på det när jag får de, hoppas på att de skickas på måndag, valde pallfrakt till posten, hoppades det skulle snabba upp det lite Stora problemet nu är att lyckas hitta ett ställe att ha subben på..börjar bli trångt framme vid tvbänken. Man skulle kanske trycka in den bakom soffan... Redigerat av bono82, 08 March 2009 - 19:22. Postad 08 March 2009 - 21:01
Jag har tagit några pics på mina nyligen köpta m-85, ni kan ju kolla mitt fotoalbum.
Tog också lös basen och fota lite för ni som är intresserade . Postad 08 March 2009 - 21:55
Wow, högtalarna kan verkligen inte bli mer felplacerade... helst minst 25cm från varje vägg. Lär inte bli någon hifi-bas direkt Postad 08 March 2009 - 22:12
Nej det har du rätt i, men blir det verkligen mycket mer bas om jag flyttar om rummet så jag kan ställa dom ca 25 - 35 cm från väggen? Redigerat av LyneX1, 08 March 2009 - 22:13. Postad 08 March 2009 - 22:25
Jag har haft M-85 och rätt så nära väggen.
Rekommenderar att ha alla baspluggar i (ev, 1ute) och ta bort byglen! Resta det och se hur de låter Mvh, Toby Postad 08 March 2009 - 22:33
Prova dig fram. Postad 09 March 2009 - 08:28
Hur ska man koppla M-65 högtalarna, 4 eller 8 ohm? Har en yamaha rx-v440 förstärkare, så den kan köra i 4ohm, dock såg jag att högtalarna har 4-8 som specad impedans. Kommer troligen använda min aktiva sub, om jag inte anser att de bägge 6½" basarna fixar jobbet själv.
Postad 09 March 2009 - 09:51
Det verkar som om många här på forumet gillar Dynavoice. Jag är inte ute efter att på något sätt smutskasta dessa högtalare, men är det verkligen möjligt att de låter så bra som det skrivs här? Jag har en polare som funderar på att köpa nya högtalare och han är inte beredd att betala mer än max 3000. Ska jag rekommendera honom att lyssna på ett par Dynavoice? Jag har alltid sett dem som "postorderhögtalare" som ser snygga ut men som lämnar en del i övrigt att önska vad avser ljudkvalitet (måhända förutfattat, eftersom jag aldrig lyssnat på ett par men med tanke på priserna...). Observera att detta inte är en provokation mot Dynavoice-anhängare. Jag är bara ute efter argument som gör att jag med gott samvete kan rekommendera dem till min vän.
Postad 09 March 2009 - 09:57
Jag tycker Dynavoice bör vara ett hett alternativ för honom. Dynavoice är äckligt prisvärda
Postad 09 March 2009 - 10:00 Vilka musikstilar passar de bäst för? Är det finlir eller mangel som bäst kommer till sin rätt eller är de musikaliska "allätare"? Han vill inte ha Cervin Vega-karaktär... Postad 09 March 2009 - 10:09
Beror helt på vilken Dynavoice högtalare du kikar på. Dynavoice DF-5 och Dynavoice Finale 10 Tower låter inte likadant bara för att märket är Dynavoice.
Mvh Mydynavoice 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |