* Officiell tråd - Pioneer G9
7510 svar till detta ämne
Postad 06 juli 2008 - 16:38
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
En ny review: We watched a number of Blu-ray titles, from the sweeping landscapes seen in The Water Horse to faster-paced action in The Bank Job, and the KURO delivers outstanding results. Pioneer’s mantra is about perfecting perfect black and when you turn the lights down, you can really see it. Compared to LCD screens with their backlight bleed, in a darkened home cinema setting, the plasma is leagues ahead of the game. http://www.pocket-li...90-plasma.phtml
Redigerat av Enator, 06 juli 2008 - 16:41.
Postad 06 juli 2008 - 16:49
Efny
-
Efny
-
Användare
-
-
176 inlägg
inget tips tyvärr men..
Jag kör min HTPC med Hdmi till min LX6090H och det var bara att välja 1080p i grafikkortet så synkade den direkt med min 6090H................ .
I manualen står det att du ska max köra 720p (även HDMI) när du kör en dator mot skärmen. Är det fel i manualen?
Postad 06 juli 2008 - 16:59
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
DM2 gör som sagt att vid 50 Hz-signal input visas i 100 Hz. DM1 visar i 75 Hz, vilket förstås är obra för 50 Hz material men ok för 25 Hz material (båda dessa levereras i en 50 Hz signal förstås, vill särskilja på frekvenser på materialet resp signalen som sådan).
Vet inte hur det är på G9 men på G8 händer följande när man går från DM1 till DM2 och 50 Hz input: - Ljusstyrkan/intensiteten ökar (osäker på om den ökar likvärdigt för alla färger och i så fall om det är bra eller dåligt, Wolfy?)...
Jag har, vad jag minns just nu, bara kollat signalen från 100% vitt fönster och det är som du säger, hur det är med färgerna låter jag vara osagt. Det är sämre i DM1 för att man får mindre ljusstyrka att leka med då färgskift i gråskalan uppkommer tidigare. Man ser också tydliga ryck i bilden vid t ex sport och DM1. Det är i alla fall min erfarenhet att DM2 och PAL videoinnehåll är en given kombination.
Postad 06 juli 2008 - 18:10
Mikolin
-
Mikolin
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
[quote name='pheur' date='Jul 6 2008, 12:50 ' post='1974205'] Det där är väl ganska normalt, jag vet inte om jag förstår helt hur du kopplar men tex min förstärkare allt som är kopplat analogt till den har en högre volym än allt som är digitalt kopplat (och går igenom förmodligen en massa digital processing och så vidare). Jag tror inte det har med TV:n att göra? (eller förstår jag fel?) När du tidigare skriver om att det är normal volym när du kör över nätverket, hur är det då kopplat? Menar du att du streamar till TV:n direkt och så går ljudet digitalt från TV:n till förstärkaren (då stämmer ju inte min teori ovan om att det är förstärkaren)? Eller streamar du genom PS3:an? Jag har en digital box ett playstation 3 och en nätverkskabel kopplat till tv:n Från tv:n har jag bara en optisk audio kabel som går till förstärkaren. Så det man tittar på hör man. Smidigt att bara behöva koppla en sladd till förstärkaren. Men så är då det konstiga att ljudet från ps3:an och digital boxen är mycket lägre än normalt. Men inte ljudet från de filmerna man se på över nätverket. Om jag byter till en analog ljudkabel istället för den optiska fungerar det. Varför är det så???
Postad 06 juli 2008 - 18:37
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Som en bastu 
Skall man införskaffa lite björkris också eller? Mvh
Postad 06 juli 2008 - 18:46
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Skall man införskaffa lite björkris också eller?
Mvh
Det kan jag tänka mig
Postad 06 juli 2008 - 18:48
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Det kan jag tänka mig 
Sedan skall man sitta och titta på halv nakna kvinnor eller vad säger du Enator ? Mvh
Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 06 juli 2008 - 18:49.
Postad 06 juli 2008 - 18:50
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Sedan skall man sitta och titta på halv nakna kvinnor eller vad säger du Enator ?
Mvh
Du känner mig
Postad 06 juli 2008 - 18:52
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag har, vad jag minns just nu, bara kollat signalen från 100% vitt fönster och det är som du säger, hur det är med färgerna låter jag vara osagt. Det är sämre i DM1 för att man får mindre ljusstyrka att leka med då färgskift i gråskalan uppkommer tidigare.
Aha, ante mig. Man ser också tydliga ryck i bilden vid t ex sport och DM1. Det är i alla fall min erfarenhet att DM2 och PAL videoinnehåll är en given kombination.
Jo men det sa jag ju.  Det där med flimmer i höga frekvenser är nått jag sett först på senare tid. Eller rättare sagt, jag har sett att bilden inte är lika stabil i DM2 men jag har inte kopplat det till en teknisk orsak förän ganska nyligen. Vad det betyder på svenska är just att smådetaljer riskerar att flimmra lite. Ni med G9 kan ju kolla på SVTs testbild tex, växla mellan 1 och 2 och kolla i de högre frekvens-svepen (under klockan). Eller använd DVD DVE och resolution patterns. Nån som kört PC:Off och 1080p24 föresten? Blir flimmrig bild (helst i vita områden) som fasen på G8 - fixat till G9?
Postad 06 juli 2008 - 19:30
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Nån som kört PC:Off och 1080p24 föresten? Blir flimmrig bild (helst i vita områden) som fasen på G8 - fixat till G9?
Japp, har oxå märkt det på G8. Bilden blir väldigt flimmrig och orolig med en massa pixelbrus och otyg. Men när man sen växlar till PC: Advance så blir bilden mycket lugnare och stabilare. Av just denna anledning så kör jag faktiskt 1080i från PS3 när jag kollar på BD-film och med PC: Advance, tycker av någon anledning att den bilden blir snyggast, tycker mig iaf se att bilden blir skarpare och krispigare på något sätt, plus att bilden även blir lugn som tusan precis som den ska vara. Egentligen så ska väl Pure Cinema "inte ha någon effekt" på 1080p/24? Lägg även märke till att svartnivån ljusas upp/försämras med 1080p/24 med PC: Off för att sedan bli "som vanligt" igen när man ändrar till PC Advance. Någon som erfarit detta på G9?
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 06 juli 2008 - 19:31.
Postad 06 juli 2008 - 19:52
bfg123
-
bfg123
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag är ny här på forumet men har läst alla inlägg sedan jag bestämde mig för en Pioneer 5090H. Jag har också köpt en ljudanläggning som jag nu börjar koppla ihop. Tv:n får jag på tisdag. Jag kommer att ha ett abonnemang från Canal digital. Jag har ett par frågor som jag undrar över när det gäller kopplingar.
Jag har också köpt en DVD recorder från Pioneer som heter DVR-LX60D. Den har en analog- och en digital mottagare för marknätet.
Jag har dragit en HDMI kabel mellan DVD recordern och receivern och sedan en HDMI kabel till TV:n för bästa bild.
När jag läser manualen för recorden så behöver jag också dra en scartkabel mellan recordern och tv:n för att kunna spela in kanaler som inte är markbundna, dvs sattelit kanaler. Är det så man måste göra?
Behöver jag en digital audio kabel mellan tv:n och receivern för att kunna få ut 5.1 ljud från tv:n?
Postad 06 juli 2008 - 20:02
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Fick min 5090 i fredags och har nu testat lite. Kör med en BD spelare (samsung 1500) och här kan man inte klaga på bilden. sedan har jag en Topfileld Boxer box och kör 720p ut via hdmi till TV och tycker nog inte bilden är riktigt på topp. Har också testat med Boxer via RGB scart och även här är det inte riktigt bra. För ca 6 månader sålde jag min 506XDE som jag hade tillsammans med samma TF box och jag har inget minne att bilden såg ut som den gör nu. Jag sitter på ca 2.5 meter (kanske lite nära). Tidigare med 506:an så satt jag på 4 meter, vilket naturligtvis gör sitt till. Jag får lite pixlar kring logor tex. Har idag tittat på F1 och där kunde man se TV6 logon hur ful den var.
Känns lite jobbigt att ha betalat 30 000:- för någon som man sedan inte är riktigt nöjd med.
Har inte riktigt förstått hur det fungerar med hdmi anslutningarna och scart anslutningarna. Jag har tre produkter som använder hdmi och en produkt som har scart, kan man ha dessa fyra saker samtidigt? Jag fattar inte riktigt hur det skall ställas in isf. Jag har aktiverat hdmi kontakterna men när jag sedan kopplar in scart till scart input 1 så får jag hela tiden hdmi på input 1
Redigerat av kotten33, 06 juli 2008 - 20:05.
Postad 06 juli 2008 - 20:14
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Fick min 5090 i fredags och har nu testat lite. Kör med en BD spelare (samsung 1500) och här kan man inte klaga på bilden. sedan har jag en Topfileld Boxer box och kör 720p ut via hdmi till TV och tycker nog inte bilden är riktigt på topp. Har också testat med Boxer via RGB scart och även här är det inte riktigt bra. För ca 6 månader sålde jag min 506XDE som jag hade tillsammans med samma TF box och jag har inget minne att bilden såg ut som den gör nu. Jag sitter på ca 2.5 meter (kanske lite nära). Tidigare med 506:an så satt jag på 4 meter, vilket naturligtvis gör sitt till. Jag får lite pixlar kring logor tex. Har idag tittat på F1 och där kunde man se TV6 logon hur ful den var.
Känns lite jobbigt att ha betalat 30 000:- för någon som man sedan inte är riktigt nöjd med.
Har inte riktigt förstått hur det fungerar med hdmi anslutningarna och scart anslutningarna. Jag har tre produkter som använder hdmi och en produkt som har scart, kan man ha dessa fyra saker samtidigt? Jag fattar inte riktigt hur det skall ställas in isf. Jag har aktiverat hdmi kontakterna men när jag sedan kopplar in scart till scart input 1 så får jag hela tiden hdmi på input 1
Ja du att sitta 2.5 från tv:n och titta på SD tv är inte den roligaste. Du behöver gå över till hd-tv. Om tv6 skall vi inte ens prata. Dem har den sämsta signalen som finns. Om du vill titta på SD tv låt tv:n skall skalla upp bilden inte boxen.
Redigerat av Enator, 06 juli 2008 - 20:19.
Postad 06 juli 2008 - 20:17
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1 423 inlägg
Varför kör du inte boxer via tv:ns inbyggda box för? Då slipper du ju en analog överföring till...
Postad 06 juli 2008 - 21:05
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Ja du att sitta 2.5 från tv:n och titta på SD tv är inte den roligaste. Du behöver gå över till hd-tv. Om tv6 skall vi inte ens prata. Dem har den sämsta signalen som finns. Om du vill titta på SD tv låt tv:n skall skalla upp bilden inte boxen.
Tycker du alltså att jag skall köra scart-RBB eller hdmi 576p ut från Boxen? Om jag gör det, då skalar alltså tv´n upp per automatik till lämplig upplösning? Jag behöver inte göra någon inställning på tv´n?
Postad 06 juli 2008 - 21:05
Unregistered492f4bef
-
Unregistered492f4bef
-
Användare
-
-
121 inlägg
kanske blir offtopic jag vet inte, men det involverar då iaf G9 =)
Är det värt 9k för 1080p samt lite nytt lull lull istället för Pio's G8 5080XD ?
Tittavstånd 3m mkt film samt SD tv
Postad 06 juli 2008 - 21:06
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Varför kör du inte boxer via tv:ns inbyggda box för? Då slipper du ju en analog överföring till...
Jag har bara ett programkort och det blir lite omständigt att flytta kortet mellan TV och box varje gång man vill se på en betalkanal
Postad 06 juli 2008 - 21:10
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
kanske blir offtopic jag vet inte, men det involverar då iaf G9 =)
Är det värt 9k för 1080p samt lite nytt lull lull istället för Pio's G8 5080XD ? Tittavstånd 3m mkt film samt SD tv
Om du inte har dessa pengar över då är svaret nej men för mig svaret är givet JA
Postad 06 juli 2008 - 21:13
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Jag har bara ett programkort och det blir lite omständigt att flytta kortet mellan TV och box varje gång man vill se på en betalkanal
Ditt kort kommer fungerar på denna tv med betalkanal oxå. Testa den om inte går då låter du din tv skall skalla upp den till 2080p som du beskrev i fårgående inlägg. Men din tv6 fortfarande kommer inte så bra
Postad 06 juli 2008 - 21:24
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1 039 inlägg
Ditt kort kommer fungerar på denna tv med betalkanal oxå. Testa den om inte går då låter du din tv skall skalla upp den till 2080p som du beskrev i fårgående inlägg. Men din tv6 fortfarande kommer inte så bra 
Jo. att kortet fungerar i tv´n, det kan jag förstå, men jag behöver det i boxen då denna box är en pvr.
Postad 06 juli 2008 - 21:27
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Jo. att kortet fungerar i tv´n, det kan jag förstå, men jag behöver det i boxen då denna box är en pvr.
Då får du köra scart-RBB eller hdmi 576p ut och se vilken ger bästa resultatet.
Postad 06 juli 2008 - 22:57
dfahlgren
-
dfahlgren
-
Rookie
-
5 inlägg
Det är inte direkt TVns fel. Snarare låter det som MPEG-artefakter som uppstår när man komprimerar en bild. De ställen som enklast uppvisar problem är där det är skarpa kontraster, typiskt vid en logotype eller text. Man kan säga att 5090n har för bra bild och då uppvisas problemen tydligare, fast det är en sanning med modifikation eftersom "bra bild" är subjektivt. Här är en bra genomgång för hur det funkar. Ett enkelt sätt att få bilden att se bättre ut är att sudda ut den och förstöra originalbilden. Den här sidan visar lite på just den lösningen. Beroende på vad som skalar upp bilden (TVn eller boxen), om man använder hmdi eller komponent, vad den skalas upp till (720p / 1080p / 1280x768) osv spelar roll när det gäller hur tydligt man kan se sånna här problem. Det enda riktiga sättet att komma tillrätta med det är att öka bandbredden som varje kanal får eller att byta till MPEG4. Då blir även resten av bilden bättre även fast ögat inte kommer notera den förbättringen lika mycket.
Postad 07 juli 2008 - 04:08
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Jag har, vad jag minns just nu, bara kollat signalen från 100% vitt fönster och det är som du säger, hur det är med färgerna låter jag vara osagt. Det är sämre i DM1 för att man får mindre ljusstyrka att leka med då färgskift i gråskalan uppkommer tidigare. Man ser också tydliga ryck i bilden vid t ex sport och DM1. Det är i alla fall min erfarenhet att DM2 och PAL videoinnehåll är en given kombination.
Men den enkla följdfrågan då för att sammanfatta, det som i teorin borde ha nytta av DM2 är: * DVD region 2. * SDTV både analog och digital. ? Och NTSC material (DVD region 1), samt BD ska ställas om automatiskt och förbi DM så att det inte har någon betydelse vilken man egentligen använder på sådant material? Har jag förstått detta rätt? Isåfall borde man ju kunna sätta DM2 på alla ingångar men när det spelas ett material av ovan sort borde det lösa sig till det bästa ändå. Då är bara frågan vad man ställer ingången för PS3:an till när man slår igång ett spel?
Postad 07 juli 2008 - 04:14
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Det där är väl ganska normalt, jag vet inte om jag förstår helt hur du kopplar men tex min förstärkare allt som är kopplat analogt till den har en högre volym än allt som är digitalt kopplat (och går igenom förmodligen en massa digital processing och så vidare). Jag tror inte det har med TV:n att göra? (eller förstår jag fel?)
När du tidigare skriver om att det är normal volym när du kör över nätverket, hur är det då kopplat? Menar du att du streamar till TV:n direkt och så går ljudet digitalt från TV:n till förstärkaren (då stämmer ju inte min teori ovan om att det är förstärkaren)? Eller streamar du genom PS3:an?
Jag har en digital box ett playstation 3 och en nätverkskabel kopplat till tv:n Från tv:n har jag bara en optisk audio kabel som går till förstärkaren. Så det man tittar på hör man. Smidigt att bara behöva koppla en sladd till förstärkaren. Men så är då det konstiga att ljudet från ps3:an och digital boxen är mycket lägre än normalt. Men inte ljudet från de filmerna man se på över nätverket. Om jag byter till en analog ljudkabel istället för den optiska fungerar det. Varför är det så???
Vad är det för material du tittat på över nätverket? Är det Xvid så brukar de ha ganska låg volym i sig. Sen jag har också märkt (detta gäller min förstärkare, jag är inte säker på om det är normalt) att digitalt stereo-ljud ofta är lägre än 5.1 (på samma sätt som jag tidigare skrev att digitals ljud överhudtaget är lägre än analogt också). Är det kanske så att du enbart streamat stereo-ljud? Medans det mesta du kört via box/PS3 är 5.1?
Postad 07 juli 2008 - 07:37
Unregisteredb7c9e078
-
Unregisteredb7c9e078
-
Användare
-
-
135 inlägg
någon som lirat xbox eller ps3 på sin och kollat efter sån fosfortrails eller vad det heter?! syns det mycket som sven melander skulle sagt?!
Postad 07 juli 2008 - 07:59
Morrice
-
Morrice
-
Amatör
-
-
78 inlägg
någon som lirat xbox eller ps3 på sin och kollat efter sån fosfortrails eller vad det heter?! syns det mycket som sven melander skulle sagt?!
Spelade xbox360 i typ 6 timmar i fredags, och såg inget sånt alls. Det var en ren njutningatt lira COD4 på 5090, när man e van vid en 32 LG
Postad 07 juli 2008 - 08:13
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Är det någon som har kopplat in sin dator. Och hur den ser ut?
Redigerat av Enator, 07 juli 2008 - 08:14.
Postad 07 juli 2008 - 08:15
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
Men den enkla följdfrågan då för att sammanfatta, det som i teorin borde ha nytta av DM2 är:
* DVD region 2. * SDTV både analog och digital.
Om jag fattar det rätt som jag har läst här och på andra forum, så ska du köra DM1 när du tittar på DVD film, men om du tex tittar på en Konsert på DVD och vanlig TV ska du köra DM2. Har ej hunnit testa vad skillnanden blir på DM1 eller DM2 när det gäller bilden. Vet bara att det gör stor skillnad när det gäller buzzing.
Postad 07 juli 2008 - 08:23
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Om jag fattar det rätt som jag har läst här och på andra forum, så ska du köra DM1 när du tittar på DVD film, men om du tex tittar på en Konsert på DVD och vanlig TV ska du köra DM2.
Har ej hunnit testa vad skillnanden blir på DM1 eller DM2 när det gäller bilden. Vet bara att det gör stor skillnad när det gäller buzzing. 
Jag har testat att titta på tv med DM1 och DM2. När jag kör DM2 blir för mycket brus i bilden så jag har hoppat över DM2 och kör bara på DM1 och bruset i bilden är borta.
Postad 07 juli 2008 - 08:27
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Spelade xbox360 i typ 6 timmar i fredags, och såg inget sånt alls. Det var en ren njutningatt lira COD4 på 5090, när man e van vid en 32 LG 
Går själv från 32 till 50. Augusti har aldrig känts så avlägset ;[
Postad 07 juli 2008 - 09:06
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Jag har testat att titta på tv med DM1 och DM2. När jag kör DM2 blir för mycket brus i bilden så jag har hoppat över DM2 och kör bara på DM1 och bruset i bilden är borta.
Har testat lite nu på morgonen och ärligt så ser jag ingen skillnad i brus om jag skiftar DM. De ända är att det blir ett jäävla buzz i DM1 så därför kör jag ej det
Postad 07 juli 2008 - 09:39
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Har testat lite nu på morgonen och ärligt så ser jag ingen skillnad i brus om jag skiftar DM. De ända är att det blir ett jäävla buzz i DM1 så därför kör jag ej det 
Jag ser inte heller i alla bilder utan gråa bilder ser jag mycket brus. Men men om fungerar bra för dig så kör på DM1.
Postad 07 juli 2008 - 09:42
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Någon ghosting av det?
Postad 07 juli 2008 - 09:42
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Tyvärr skickade jag den alldeles före jag såg du skrivit.
Ringde och kollade idag om det kanske skulle gå till mig. Tyvär låg jag trea på listan så klart man inte skulle ha tur  Han hade pratat med pioneer idag och dom hade sagt någon gång under sommare. Som sagt, kraftiga leverans problem från pioneer ang bordstativ. Undrar vad problemet är att tillverka lite bordstativ
Postad 07 juli 2008 - 09:43
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Kan du svara på hur SD bilden är jämfört med G8? Bättre eller sämre?
Postad 07 juli 2008 - 09:48
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Ringde och kollade idag om det kanske skulle gå till mig. Tyvär låg jag trea på listan så klart man inte skulle ha tur Han hade pratat med pioneer idag och dom hade sagt någon gång under sommare. Som sagt, kraftiga leverans problem från pioneer ang bordstativ. Undrar vad problemet är att tillverka lite bordstativ 
Den tillverkas av plast och plast kommer från den svarta guldet och den kostar $146 per fatt nu
Postad 07 juli 2008 - 09:50
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Postad 07 juli 2008 - 09:51
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Kan du svara på hur SD bilden är jämfört med G8? Bättre eller sämre?
Min erfarenhet att titta på SD i G8 är inte så mycket men jag kan säga hur i G9 ser ut. Om du har bra signal ser den "perfekt ut" om inte då är det bättre att titta på HD-kanaler.
Postad 07 juli 2008 - 09:56
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Är det någon som har kopplat in sin dator. Och hur den ser ut?
Bump Hopplösa är ni
Postad 07 juli 2008 - 10:08
nio061
-
nio061
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej på er alla G9-nördar!
Jag är ny här på forumet och behöver lite hjälp att välja TeVe. På allmän inrådan från Enator besöker jag nu den officiella G9-tråden för att få lite kött på benen inför köpet.
1. Någon som kopplat in dator till sin G9a? Har hört att man helst ska ha lcd om man vill köra dator?
2. Vilka är de stora nackdelarna med G9an vilka gör att man skall överväga en annan TeVe?
Stort tack för er hjälp och er expertis!
//Kanske blivande G9-nörd
Postad 07 juli 2008 - 10:10
Unregisteredf1e67a95
-
Unregisteredf1e67a95
-
Användare
-
-
155 inlägg
Bump
Hopplösa är ni 
Jag ska testa imorgon. Hoppas att min nya dator med HDMI kommer bara. Jag har legat hela helgen med att dra mitt nätverk, tur man drog rör i väggarna när man byggde om huset. Nu har jag: modem och router på vinden. Routern har 4 trådutgångar där en går ner i vardagsrummet till en 5 ports switch. Plasma - receiver - bluray - Xbox - laptop. Colt att köra internet radio rakt in i VSX-LX70. Ska testa ikväll att streama film in i 5090H om jag lyckas.......
Postad 07 juli 2008 - 10:12
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Vet inte om dessa postats tidigare - KRP-500/600A - KRP-500/600M En "KRP-500M" borde väl bli samma som den amerikanska "Signature Series 141" antar jag...? Isåfall blir det lätt en sådan till hösten!! Jag behöver nämligen varken tuner eller högtalare och att monitor-modellen både blir mer "slimmad", lättare och svalare är ju trevliga fördelar! Dessutom kanske man slipper "buzz" helt o hållet pga mindre innehåll/kretsar...Och enligt Robert på AVS Forum så finns det ytterligare fördelar: "The 141 is most likely to be priced exactly as the 151, $6,500 MSRP. It is well worth the same price if you don't need the speakers, tuners and stand as it is a custom install dream system. Better calibration capability, unlimited IP applications, lower profile, draws less current, stays cooler.-Robert" http://www.avsforum........1427&page=3Får helt enkelt hålla ut till oktober och hoppas det är värt det...
Postad 07 juli 2008 - 10:15
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Dessutom kanske man slipper "buzz" helt o hållet pga mindre innehåll/kretsar... -Robert"
Jag tror inte den kommer lösa problemet med buzzing som kommer från själva plasma celler. Någon som har mer info än jag om det här?
Postad 07 juli 2008 - 10:19
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
På allmän inrådan från Enator besöker jag nu den officiella G9-tråden för att få lite kött på benen inför köpet.
heee heee jag värvar bara nya medlemmar till G9 tråden vet du
Postad 07 juli 2008 - 10:22
Kapten Zoom
-
Kapten Zoom
-
Användare
-
-
111 inlägg
Enator
USB Break In som jag fick av dig, är det bara att köra på med repeat? Hur långt intervall ska man ha mellan varje enskild bild? Det räcker alltså med "bara" dessa 20 bilder?
Postad 07 juli 2008 - 10:26
Morrice
-
Morrice
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Någon ghosting av det?
Ghosting är ett minne blott. G8an led väl inte märkbart av det heller. Kan du svara på hur SD bilden är jämfört med G8? Bättre eller sämre?
Kan bara tala för mig själv, men jag tycker den är ett strå vassare på G9.
Redigerat av Morrice, 07 juli 2008 - 10:24.
Postad 07 juli 2008 - 10:32
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Enator
USB Break In som jag fick av dig, är det bara att köra på med repeat? Hur långt intervall ska man ha mellan varje enskild bild? Det räcker alltså med "bara" dessa 20 bilder?
Om du kör repate samt väljer att den skall köras 280 gånger (tror jag det var. Hur göra man det, läs på sida 32) då tar ca 38 timmar att det skall bli slut med loopet. Sedan stänger av tv:n automatisk. Edit: Glömde skriva 5s 2. Vilka är de stora nackdelarna med G9an vilka gör att man skall överväga en annan TeVe?
Det verkar ingen hittar någon nackdel för denna tv, eller?
Redigerat av Enator, 07 juli 2008 - 10:31.
Postad 07 juli 2008 - 10:49
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Och varför ska man köra den här Break In?
Postad 07 juli 2008 - 11:09
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Och varför ska man köra den här Break In?
Ja, det är inte så säkert att man måste göra det. Några vill och några vill inte. Jag själv körde ca 100h break-in USB och resten av 200h kör jag vanlig tv.
Postad 07 juli 2008 - 12:02
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Japp, har oxå märkt det på G8. Bilden blir väldigt flimmrig och orolig med en massa pixelbrus och otyg. Men när man sen växlar till PC: Advance så blir bilden mycket lugnare och stabilare. Av just denna anledning så kör jag faktiskt 1080i från PS3 när jag kollar på BD-film och med PC: Advance, tycker av någon anledning att den bilden blir snyggast, tycker mig iaf se att bilden blir skarpare och krispigare på något sätt, plus att bilden även blir lugn som tusan precis som den ska vara. Egentligen så ska väl Pure Cinema "inte ha någon effekt" på 1080p/24? Lägg även märke till att svartnivån ljusas upp/försämras med 1080p/24 med PC: Off för att sedan bli "som vanligt" igen när man ändrar till PC Advance.
Någon som erfarit detta på G9?
Kör Bluray från PS3 i 1080P/24hz till 5090, och när jag testade filmen 300´a häromdagen så var det helt klart PC: Advance som gav stabilare bild och om man ska tolka manualen är det helt korrekt för det läget är ju till för 24hz matrial. Alla andra PC lägen gav en mer flimmrig/odetaljerad bild, specielt vid rullande eftertexter. Eftersom TV´n själv skall känna av 24hz och köra det i 72hz tycker jag dock den borde koppla förbi både DM och PC helt och låsa sig mot 24hz signalen. Men det kanske inte funkar helt bra med auto avkänning... Drive mode påverkade inte 24hz matrial vad jag kunde se (vilket ju är som det ska). Problemet är när man kör många olika typer av matrial från samma källa så måste man in i menyer och ställa om hela tiden beroende på om det är 24/25/50/60hz etc...och ibland även olika upplösningar samt interlace/progressive. edit: Testade lite mer Wii i helgen och det blir nog 576i istället för 480P, även fast jag tror Wii´n ritar upp det native i 480P (och alltså inte skalar) så blir för flimmrigt med 480P :-( Däremot kunde jag inte se en endaste hint av ghosting trots 6 timmars Wii spelande. /N
Redigerat av da.king, 07 juli 2008 - 12:06.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|