Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 08 december 2007 - 23:51

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Kn någon ge lite råd angående ett problem med CANAL+ HD.

Jag kan bara kolla på C+HD i 576p-läget. Ändrar jag till 720p eller 1080i låser den sig åsså får jag upp ett meddelande som säger "INGEN ELLER SVAG SIGNAL".

Har jag helt enkelt för dålig signal då? Men då borde väl inte 576p-läget fungera heller eftersom det är en intern konvertering av strömmen i boxen...eller?

Normalt kan man konvertera ner HD (720p/1080i) till 576p samt konvertera upp SD (576i) till (720p/1080i)
utan problem. Om du har dålig antenn signal skall alltid menyerna fungera i 1080i. Om du inte får upp
menyerna så har du nog problem med att TV inte tar 720p/1080i. Kör alltid med antennsladden som
kommer med boxen.

/Pelle

Har tyvärr inte tillgång till orginalkabeln för närvarande.

SVT-hd fungerar dock bra i 720p och 1080i och Canal + HD fungerar så länge boxen är ställd att mata 576p till tvn.
Signalen in är ju fortfarande 1080i på canal + HD. Konstigt att boxen påstår att insignalen blir för svag bara för att jag ändrar till 720 el. 1080 ut. Inströmen bör ju vara densamma.

Postad 09 december 2007 - 11:00

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Låter som boxfel tycker jag. Du kan ju alltid kolla om kvaliteen blir sämmre i boxmenyn då du ändrar till 1080i men jag är väldigt tveksam.

Postad 09 december 2007 - 12:32

pelle2004
  • pelle2004
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Innan du gör för mycket, gräv fram orginal antennkabel.
Det sitter ett filter på kabeln, ser ut som en boaorm som svalt en ko
som någon skrev tidigare. Folk har haft signal problem utan filtret.

Postad 09 december 2007 - 15:30

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Fråga? Får man ut digital tv och HD TV ur component utgången eller är det endast HDMI som fungerar för detta? Eller kör man Scart för digital tv och HDMI för HDTV? Sen en annan sak jag har en 7 meters Goldkabel Antenn kabel kommer det att funka att få ut HDTV genom den eftersom orginal antennkabel blir för kort för mig.

Postad 09 december 2007 - 16:56

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Fråga? Får man ut digital tv och HD TV ur component utgången eller är det endast HDMI som fungerar för detta? Eller kör man Scart för digital tv och HDMI för HDTV? Sen en annan sak jag har en 7 meters Goldkabel Antenn kabel kommer det att funka att få ut HDTV genom den eftersom orginal antennkabel blir för kort för mig.

HD kan även fås via komponent, i.a.f. 720p och 1080i, från Humaxen. Boxen skalar upp standardsändningarna till den upplösning man önskar.

När det gäller antennkabel, bör man nog använda den som följde med och skarva denna om den är för kort, så att du behåller filterfunktionen. Huruvida 7 m är för långt, beror nog på hur bra signal du har ut från väggen just där du bor.

Postad 09 december 2007 - 18:17

Maltman
  • Maltman
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Tjena.....

Bra gjort Ludvig! Hoppas det händer något snart..... :D

Postad 09 december 2007 - 18:43

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Håller ni med ska ni klicka här och klicka på "Jag håller med".

Klickat!
Är så missnöjd med den obefintliga ljudsynken. Bor man i hyreslägenhet med Comhem har man inga alternativ vilket Comhem vet så de skiter i klagomål. Försökte få sätta upp parabol och ta in Canal Digital men hyresvärden sa blankt nej så här sitter man med en Humax och ljud som ser ut att vara dubbat.

Postad 09 december 2007 - 19:59

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Kan man få ut 576i via component från boxen eller funkar det endast med att få ut 576p? jag behöver kunna köra vanlig digital tv i 576i och HDTV 720p via componet kommer detta att funka?

Redigerat av plasmaplytet, 09 december 2007 - 20:04.

Postad 09 december 2007 - 22:38

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
[Försök nr 2 att svara (forumet verkar inte må så bra f.n., inte från min horisont iaf).]

Jag kan enbart få ut 576p och inte 576i, via komponent.

Postad 09 december 2007 - 23:44

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Klickat!
Är så missnöjd med den obefintliga ljudsynken. Bor man i hyreslägenhet med Comhem har man inga alternativ vilket Comhem vet så de skiter i klagomål. Försökte få sätta upp parabol och ta in Canal Digital men hyresvärden sa blankt nej så här sitter man med en Humax och ljud som ser ut att vara dubbat.

Obefintliga ljudsynken?
Det är väl bara att hålla inne mute några sekunder så kan du synka ljudet... :D

Postad 09 december 2007 - 23:54

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Klickat!

Obefintliga ljudsynken?
Det är väl bara att hålla inne mute några sekunder så kan du synka ljudet... :D

Tyvärr kan man bara "bromsa" ljudet. Hjälper föga när ljudet redan kommer sent...

Postad 10 december 2007 - 00:08

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
jag är trött på att inte ha digitaltv. har haft denna boxen men eftersom den gav enorma färgblockningar så reklamerade jag abonnemanget. hur mycket sämre bild vlir det om jag istället tar ett abonnemang med den pva-boxen som finns hos ch
? dvs hur stor är skillnaden mellan hdmi och scart? jag bryr mig inte så mycket om hd-kanalerna.

Postad 10 december 2007 - 01:51

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

jag är trött på att inte ha digitaltv. har haft denna boxen men eftersom den gav enorma färgblockningar så reklamerade jag abonnemanget. hur mycket sämre bild vlir det om jag istället tar ett abonnemang med den pva-boxen som finns hos ch
? dvs hur stor är skillnaden mellan hdmi och scart? jag bryr mig inte så mycket om hd-kanalerna.

Bor du inte så långt från TV-masten så kan jag rekomendera denna inspelare med inbyggd DVB-T mottagare
och mottagare för Comhems analoga kabelkanaler

https://www.prisjakt...kt.php?p=167157

Lyckas du få tillräcklig stark signal med en bordsantenn så har du fria digitalkanaler såsom SVT1,2,Barn/kunskap,
TV4, TV6, Axess helger, VH1 nattetid, The Voice. Med kort från Boxer TV3, Kanal5 mfl.

Och DVD-spelare med HDMI-utgång, hårddisk på 160Gb..för runt 3500 kr.

Postad 10 december 2007 - 08:24

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Bor du inte så långt från TV-masten så kan jag rekomendera denna inspelare med inbyggd DVB-T mottagare
och mottagare för Comhems analoga kabelkanaler

https://www.prisjakt...kt.php?p=167157

Lyckas du få tillräcklig stark signal med en bordsantenn så har du fria digitalkanaler såsom SVT1,2,Barn/kunskap,
TV4, TV6, Axess helger, VH1 nattetid, The Voice. Med kort från Boxer TV3, Kanal5 mfl.

Och DVD-spelare med HDMI-utgång, hårddisk på 160Gb..för runt 3500 kr.

jag bor inte så långt från tv-masten, men jag bor illa geografiskt i alla fall... jag får inte in någon bra signal om inte bordsantennen sitter mitt i rummet (verkligen mitt i, alltså i ögonhöjd mitt i rummet... och då ser jag inte tvn så bra :D) så jag är så illa tvungen att ha tråk-comhem.. så åter till frågan, är det stor skillnad mellan pvr-boxen och hd-boxen i kvalite på digitalkanalerna (inte hd)

Postad 10 december 2007 - 11:55

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

så åter till frågan, är det stor skillnad mellan pvr-boxen och hd-boxen i kvalite på digitalkanalerna (inte hd)

Samsungs pvr-box har nyss (förra veckan) uppdaterats med ny firmware som tillåter komponentutsignal via scartkontakten (sedan använder man en scart till komponent-kabel in i tv/reciever). Den ska enligt användarna i den tråden ge mycket bra bildkvalité. Så om du inte är så intresserad av hd-kanalerna och inte vill vänta på en hd-pvr, köp samsung-pvr:en.

edit: ochden boxen har inga problem med blockningar eller bandning.

Redigerat av distortion2, 10 december 2007 - 11:55.

Postad 10 december 2007 - 18:47

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
CH har inte svarat på fairshopping ännu, men man får anta att det pågår frenetisk aktivitet. Inte bara för att få ihop ett bra svar, utan även att få ut 1.00.10 till oss :lol:

En kul kommentar på fairshopping om att köra box-till-box kopiering. Det finns en gömd meny på system/status +tryck röd-grön-gu-blå-gul-grön-röd så kan man göra IRD to IRD alltså docka boxen och flasha över. Det finns beskrivet på nätet. Det vore just kul om vi som en sista desperat åtgärd för att kunna köra HDMI skulle samlas hemma hos någon med Expert-köpt box och köra "tankningskväll". Box-till-box blir kanske 115000 bps alltså 2,5 timma per övertankning.

Postad 10 december 2007 - 18:56

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Jag gjorde precis en jämförelse på Discovery HD Sunrise Earth mellan komponent och HDMI i 1080i-upplösning. Programmet lämpar sig för detta för det är långa tagningar på stillastående detaljrika scener. Jag såg betydligt fler detaljer över HDMI. Irritationen över detta snart årsdröjsmål för att kunna köra HDMI med denna box fick sig en förnyad skjuts. :lol:

Postad 10 december 2007 - 21:49

hforsling
  • hforsling
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är i tankarna att köpa digital-tv. Men undrar lite vad jag ska välja. Bor i en comhem ansluten bostadsrätt och är sugen på en Humax HD-box. Har varit inne och läst på detta forumet rätt aktivt varje dag. Man blir ju lite mörkrädd när man hör att Comhem är så fruktansvärt dåliga och "långsamma" på att kasta ut den senaste f/w till boxen. Ska man ändå slå till? Eller köpa boxen via Expert (vad jag läst och hört har deras Humax-boxar den senaste f/w) Kommer detta ge några problem mer än att det kan bli problem med support-biten ? Eller bör man vänta ett x antal år/månader tills pvr-hd-boxen kommer ut? Som sagt bor ju iett comhem hus så det finns ju inte så många möjligheter att byta leverantör.

Håkan

Postad 10 december 2007 - 22:25

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

....

Man blir ju lite mörkrädd när man hör att Comhem är så fruktansvärt dåliga och "långsamma" på att kasta ut den senaste f/w till boxen. Ska man ändå slå till? Eller köpa boxen via Expert (vad jag läst och hört har deras Humax-boxar den senaste f/w) Kommer detta ge några problem mer än att det kan bli problem med support-biten ? Eller bör man vänta ett x antal år/månader tills pvr-hd-boxen kommer ut? Som sagt bor ju iett comhem hus så det finns ju inte så många möjligheter att byta leverantör.

Håkan

Du kan begära att få boxen demad i butik innan du tar hem den så du får kontrollera ( meny system/status ) att du verkligen får 1.00.10. Den verkar funka ypperligt för de som har den ( den var färdig och Conax skulle bara säga ja också, ngt Humax redan trodde hade skett och därför laddade upp den i boxarna ).

Problemet med att vänta på nästa box är precis som du säger. När det gäller CH kan man inte veta om den kommer om 2 månader, ett halvår el rentav ett år. Detta gäller även kommande och nuvarande HDTV-kanaler. De kan komma om en månad, men det kan också ta åratal till. Det har också gällt denna FW. Detta är tyvärr vad som kännetecknar ComHem.

Postad 10 december 2007 - 23:49

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Det lutar åt att jag behåller boxen trots att jag tyvärr tvivlar på att vi någonsin kommer få senaste firmware. Jul ComBo är helt enkelt väldigt billigt, även om 2Mbit internet egentligen är för lite.
För övrigt kan jag inte fatta varför man inte kan få 576i via komponent. Det borde också finnas en "nördmenu" där man enkelt ställer in svart/vitnivå eller kontrast/ljus om man så vill, oberoende för olika utgångar.

Vad har ni för version av boxarna?
Gå in under Meny-System-Status.

Jag har:
Hårdvara PRD REV 1.0
Programversion CHTCCX 1.00.06
Loader Y 2.01
System ID 1f06.0000
Chip ID 00520207004
Uppgraderingsdatum 21DEC2006 (grrr)

Postad 11 december 2007 - 08:41

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Jag kan få 576 ut på komponent..., matar en Panasonic PV45, har samma version som du.

Har däremot bytt tillbaks till min gamla Humaxbox, i väntan på ny firmware får HD-boxen ligga i garderoben och skämmas..., helt otroligt att bilden är bättre på allt i gamla boxen.

Postad 11 december 2007 - 10:52

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag kan få 576 ut på komponent..., matar en Panasonic PV45, har samma version som du.

Men är det inte 576p?
Jag kan växla mellan 576p, 720p och 1080i.

Postad 11 december 2007 - 10:55

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Om man ska ha comhem och har TV med HDMI är detta boxen man ska ha då?

Är det en bra box? Eller kommer det någon annan man bör vänta på?

Mvh D

Postad 11 december 2007 - 10:59

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Hej!

Om man ska ha comhem och har TV med HDMI är detta boxen man ska ha då?

Är det en bra box? Eller kommer det någon annan man bör vänta på?

Mvh D

Umm vad tror du att hela tråden har handlat om?
1. Ja det är enda boxen.
2. Boxen funkar bra för vissa (mig tex) men för de flesta verkar den inte fungera så bra.

Postad 11 december 2007 - 11:10

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
prata precis med CH. ville byta min hd-box mot samsungs pvr-box...

Det gick inte. så jag utnyttjar ångerrätten och reklamerar hela skiten... kommer att behålla boxer som jag har idag!

Väntar på en bättre box! =S

Postad 11 december 2007 - 12:45

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Hårdvara PRD REV 1.0
Loader Y 2.01
System ID 1f06.0000
Chip ID 00520207004

Hårdvara PRD REV 1.0
Programversion CHTCCX 1.00.04
Loader Y 2.00
System ID 1f06.0000
Chip ID 017 1010 1558
Uppgraderingsdatum 29 sept 2006 ;)

Postad 11 december 2007 - 15:17

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Det lutar åt att jag behåller boxen trots att jag tyvärr tvivlar på att vi någonsin kommer få senaste firmware. Jul ComBo är helt enkelt väldigt billigt, även om 2Mbit internet egentligen är för lite.
För övrigt kan jag inte fatta varför man inte kan få 576i via komponent. Det borde också finnas en "nördmenu" där man enkelt ställer in svart/vitnivå eller kontrast/ljus om man så vill, oberoende för olika utgångar.

Vad har ni för version av boxarna?
Gå in under Meny-System-Status.

Jag har:
Hårdvara PRD REV 1.0
Loader Y 2.01
System ID 1f06.0000
Chip ID 00520207004

Jag tror jag har sett 576i i en av de europeiska FW-uppdateringarna. När vi väl får 1.00.10 och en utförlig beskrivning av allt den innehåller är nästa steg att se vad de fått för förbättringar på Premiere-boxen som inte vi har fått. Börja ligga på hos CH om dessa.

Postad 11 december 2007 - 19:24

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Det gick inte. så jag utnyttjar ångerrätten och reklamerar hela skiten... kommer att behålla boxer som jag har idag!

Bor du lägenhet? Hur gör du med antenn och så? Sätter du fast en på balkongen typ eller har du inomhusantenn?

Postad 11 december 2007 - 21:05

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Bor du lägenhet? Hur gör du med antenn och så? Sätter du fast en på balkongen typ eller har du inomhusantenn?

har en inomhusanten som fungerar sådär... blir lite störningar eftersom jag bor vid en trafikerad väg.
det var därför jag bytte till CH.

Faan... e verkligen i valet å kvalet nu om jag ska behålla boxen iaf (jefla velande). betalade ju bara 495:- för den och en (möjlig) framtida uppdatering av FW kanske löser problemen med färgbandning/blockning. men å andra sidan kanske det kommer en ny box som ej har dessa problem snart. fast jag har svårt att tro att den kommer kosta 495:- :S

snälla kan ingen hjälpa mej å fatta ett beslut!!!

Postad 11 december 2007 - 22:06

nervsjuk
  • nervsjuk
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats flasha om sin box än?
Kanske någon som kan ladda upp en dump med rätt offset som har senaste (Expert) firmewaren i sin?

Postad 12 december 2007 - 07:40

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1 364 inlägg
  • 0

har en inomhusanten som fungerar sådär... blir lite störningar eftersom jag bor vid en trafikerad väg.

Faan... e verkligen i valet å kvalet nu om jag ska behålla boxen iaf (jefla velande). betalade ju bara 495:- för den och en (möjlig) framtida uppdatering av FW kanske löser problemen med färgbandning/blockning. men å andra sidan kanske det kommer en ny box som ej har dessa problem snart. fast jag har svårt att tro att den kommer kosta 495:- :S

Tycker du ska ringa & felanmäla problemet & lyssna om när FW kan komma & skulle du inte vara nöjd med boxen efter FW så tror jag det är lättare för dig att säga upp abonemanget om du har klagat på det tiddigare .

Postad 12 december 2007 - 08:19

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Tycker du ska ringa & felanmäla problemet & lyssna om när FW kan komma & skulle du inte vara nöjd med boxen efter FW så tror jag det är lättare för dig att säga upp abonemanget om du har klagat på det tiddigare .

Men som någon skrev som hade fw 1.10 så löste ju ej detta problemet med färgblock/bandning utan enbart svärtanivåerna via hdmi!

Postad 12 december 2007 - 08:38

boreno
  • boreno
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
I skrivande stund har det gått 4 och en halv dag sedan ComHem fick chans att förklara varför de ignorerar de kunder som valt att köpa en av deras dyraste digital-tv mottagare. Det visar tydligt att kvalitetsarbete inte är någonting de är villiga att spendera lite utav de 1,3 miljarder de inkasserat i vinst under 2006. En stor del av deras inkomster kommer genom avtal med bostadsrättsföreningar, avtal som ibland kan löpa på 10-tals år. Det är dags att ta upp dessa till diskussion nu, och ifrågasätta både deras giltighet och om ComHem verkligen är en lämplig leverantör av kabel-tv till bostadrättsföreningarna.

Just nu har 351 personer visat sin stöd för detta upprop mot ComHem. Det är det starkaste stödet ett klagomål fått hittils på FairShopping. Ett par dussin kommentarer från arga kunder har också postats. Har ni inte kommenterat ännu, så gör det gärna!

Klagomålet på FairShopping

::Ludvig A. Norin

Postad 12 december 2007 - 09:41

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Har kommer en riktig newbie fråga men har tänkt på att skaffa denna box så vill veta.

Exakt vad är och hur yttrar sig en färgblockning??

Mvh D

Postad 12 december 2007 - 10:00

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Just nu har 351 personer visat sin stöd för detta upprop mot ComHem. Det är det starkaste stödet ett klagomål fått hittils på FairShopping. Ett par dussin kommentarer från arga kunder har också postats. Har ni inte kommenterat ännu, så gör det gärna!

Klagomålet på FairShopping

Uppe i 359 nu och jag har lagt in lite gnäll oxå :P

Postad 12 december 2007 - 10:25

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

Har kommer en riktig newbie fråga men har tänkt på att skaffa denna box så vill veta.

På sidan 75 finns en länk till bildexempel.

Postad 12 december 2007 - 13:18

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Vilken sida det finns på beror på hur många inlägg man valt att visa per sida. Referera hellre till inläggets nummer.

Postad 12 december 2007 - 13:26

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Vilken sida det finns på beror på hur många inlägg man valt att visa per sida. Referera hellre till inläggets nummer.

Här är länken.
https://www.minhembi...m/frhape/99087/

Postad 12 december 2007 - 15:11

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Här är länken.
https://www.minhembi...m/frhape/99087/

Så ser det ut och comhem gör inte ett skit åt problemet! Med deras ekonomiska muskler borde dom ha gjort nåt för länge sedan. Men cheferna får väl skapliga julbonusar i stället!

Redigerat av Krillur, 12 december 2007 - 15:12.

Postad 12 december 2007 - 15:21

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har ni också "dubbelkanaler" analogt? Se mitt mail och Comhems svar nedan. Om dom inte sänder kanalerna dubbelt, är det då så att kanalplatserna på tvn trots olika nummer ändå har samma frekvens?
UPDATE: Comhem har rätt.

Datum: 2007-12-10 23:43:42
Ämne: Dubbla kanaler
Meddelande: Hej.
Varför sänder ni ut samma analoga kanal på flera frekvenser?
Det verkar ju onödigt!?
Bättre att lägga ut flera digitala muxar och höja bitraten (kvaliteten) på
de digitala kanalerna och sända fler riktiga radiokanaler med bra ljud.

Vi har 13 (TRETTON) "dubbelkanaler". Vet inte om det på SVT och TV4 är olika
regionala sändningar? Det borde ni veta i så fall? Dubbelkanalerna står inte
med i kanalplanen på www.comhem.se

2st SVT1 (K6, K17)
2st SVT2 (K8, K18)
2st TV3 (K10, K20)
4st TV4 (K9, K19, S47, S08)
2st SVT24 (S12, S50)
2st Barn/Kunskapskanalen (S15, S53)
2st TV6 (S14, S52)
2st TV8 (S16, S53)
2st MTV (S13, S51)
2st TV4 Sport (S11, S49)

Postnummer 58431.

Mvh
Martin

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi sänder inte ut kanalerna dubbelt.

Detta beror på att när programbolagen sänder ut kanalerna så sänds dom ut i olika frekvensband.

Har man tex en ny Tv Apparat som kan ta in alla dessa frekvenser så kan man hitta igen samma kanal på flera ställen.

Vissa äldre Tv Apparater kanske inte kan ta in alla frekvenser utan kan enbart ta in vissa.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Redigerat av Martin43, 12 december 2007 - 23:43.

Postad 12 december 2007 - 19:26

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Kan inte fatta beslutet åt dig. Jag har inte ens skaffat boxen och efter erfarenheterna här kommer jag att vänta. Det verkar som att HDTV har en hel del barnsjukdomar.

Jag funderar på att skaffa deras enkla samsungbox om ett tag och vänta tills deras HDTV box fungerar bra. Även om den är billig just nu så måste det ju vara irriterande om det blir en sämre bild med hdmi än med scart.

Sen vet man ju inte om uppdateringen kommer snart, å andra sidan vet man ju inte om uppdateringen löser alla problem med färgerna.

Postad 12 december 2007 - 22:26

pelle2004
  • pelle2004
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Är det någon som har funderat på att begära ersättning för att Humax boxen inte fungerar enligt avtalet
som tecknas med Com Hem AB. Eftersom det verkar ta månader för Com Hem att fixa felet så
kan det ju vara en bra affär....

Avtal:

A 4.2 Har en tjänst varit obrukbar på grund av störning eller avbrott i tjänsten under en sammanhängande
tid av minst 24 timmar har Kunden rätt till prisavdrag genom återbetalning eller kreditering
av erlagd avgift. Storleken på prisavdraget bestäms utifrån felets varaktighet räknat i dygn från
tiden för Kundens felanmälan till dess störningen eller avbrottet har upphört. Utöver detta utgår ingen
ytterligare ersättning för störningar eller avbrott.

/Pelle :D

Postad 12 december 2007 - 22:52

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Kan inte fatta beslutet åt dig. Jag har inte ens skaffat boxen och efter erfarenheterna här kommer jag att vänta. Det verkar som att HDTV har en hel del barnsjukdomar.

Jag funderar på att skaffa deras enkla samsungbox om ett tag och vänta tills deras HDTV box fungerar bra. Även om den är billig just nu så måste det ju vara irriterande om det blir en sämre bild med hdmi än med scart.

Sen vet man ju inte om uppdateringen kommer snart, å andra sidan vet man ju inte om uppdateringen löser alla problem med färgerna.

Nej, många gör nog rätt i att vänta. Comhems HDTV-satsning har ett löjets skimmer över sig, både vad gäller hårdvara och kanalutbud. De har inte lyckats ordna till boxen eller C+ Sport HD under snart ett år.

Nu ramlar det dessutom in pressreleaser om nya HD-kanaler hos Canal Digital stup i kvarten. Från CH är det däremot knäpptyst.

Postad 12 december 2007 - 23:15

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
nu ligger boxen nerpackad igen och fraktsedeln från CH har kommit... så dyker det inte upp en ny fw inatt nångång som löser alla problem så åker den tillbaka i morgon! :D

har kopplat in min samsung-box å petat i boxer-kortet igen... nu är all färgblock som bortblåst!

men jag kommer att sakna kvaliten på hd-kanalerna... kollade på filmkrönika på svt-hd innan... sheet vilken skilnad d e i bild på sd å hd alltså!

är det någon som vet om den nya hd-boxen med pvr som är på g åxå kommer från humax? vad säger att den skulle vara bättre isf!?

hmm... är den bätttre så lägger ja iaf hellre 3000:- på en box som fungerar riktigt än 495:-. annars så får det nog bli samsungs pvr-box!

Postad 12 december 2007 - 23:24

Maltman
  • Maltman
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Ja, Pelle...det vore kanske lönt att försöka. Dom har ju själv utformat avtalet....undrar bara vad som erbjuds i ersättning...50 kr att ringa för kanske.... :D

Postad 12 december 2007 - 23:42

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Är det någon som har funderat på att begära ersättning för att Humax boxen inte fungerar enligt avtalet
som tecknas med Com Hem AB. Eftersom det verkar ta månader för Com Hem att fixa felet så

Avtal:

A 4.2 Har en tjänst varit obrukbar på grund av störning eller avbrott i tjänsten under en sammanhängande
tid av minst 24 timmar har Kunden rätt till prisavdrag genom återbetalning eller kreditering
av erlagd avgift. Storleken på prisavdraget bestäms utifrån felets varaktighet räknat i dygn från
tiden för Kundens felanmälan till dess störningen eller avbrottet har upphört. Utöver detta utgår ingen

/Pelle :unsure:

Var i avtalet står det att bilden skall vara fri från färgblockeringar i mörka bakgrunder? :D

Postad 13 december 2007 - 00:05

Maltman
  • Maltman
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Så....skickade detta mail till kundtjänst!
Ju fler vi är som hör av oss ju bättre är det...Annars återstår väl bara Plus....
Bifogad fil  HD.doc   19K   94 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Comhem.html   1,38K   81 Antal nerladdningar

Postad 13 december 2007 - 00:13

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Avtal:

/Pelle :D

Har sedan i måndags fruktansvärd "black crush" på HD-kanalerna, utom SVT-HD, på så vis att det är totalt svart på hela rutan, men texten skymtas ibland och det kan vara nog så kul - HD-text. Ljudet från SVT-HD får jag in med min DVB-T mottagare så en kombination av de båda kan göra en upplevelse som heter duga.

HD-paketer är uppsagt för en månad sedan och löper fram till årsskiftet, har ju sett det mesta..om och om igen.
Canal + kanalerna gick dock ej att bryta abbet på, och eftersom jag för en tid sedan fick Telias digitalpaket, och dessutom sedan den 19:e förra månaden Canal+ med sportkanalerna utan kostnad för jämförelse mellan Comhem och Telia, det skulle röra sig om en vecka, men dessa funkar fortfarande så nu kör jag med äkta stereo-TV på filmkanalerna. Tack Telia.

Intressant att veta ?...DUSTIN säljer nu Dilogs HD-mottagare 430 för marknätet med en prislapp på drygt 1700:-

Förra onsdagen ringde Comhen upp och meddelade att de inte ville lanserad uppdateringen pga en risk
att byta en konstaterat brist/fel med en eventuell brist/fel.... Så ###### svårt det ska vara med dessa burkar och vissa leverantörer. I samtal med Telia uppgavs att det har diskuterats införande av HD-kanaler i deras nät.

Pelle: Din mottagare fungerar väl utan problem om jag har förstått det hela rätt?

Postad 13 december 2007 - 01:20

Gunnar_R
  • Gunnar_R
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Så....skickade detta mail till kundtjänst!
Ju fler vi är som hör av oss ju bättre är det...Annars återstår väl bara Plus....
Bifogad fil  HD.doc   19K   94 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Comhem.html   1,38K   81 Antal nerladdningar

Nog fan var det ett misstag att vissa nya boxar fått ny mjukvara. Humax blåste i en ny fw utan att CH fått godkänna den.

Postad 13 december 2007 - 13:45

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

.....................
Förra onsdagen ringde Comhen upp och meddelade att de inte ville lanserad uppdateringen pga en risk
att byta en konstaterat brist/fel med en eventuell brist/fel.... Så ###### svårt det ska vara med dessa burkar och vissa leverantörer. I samtal med Telia uppgavs att det har diskuterats införande av HD-kanaler i deras nät.

Pelle: Din mottagare fungerar väl utan problem om jag har förstått det hela rätt?

Vi är ett par andra som fick beskedet januari för 1.00.10 ungefär samtidigt. Enl Humax var CH:s tester avslutade och ett Conax-godkännande var allt som var kvar innan release.

Skulle CH nu komma med nya bud får vi försöka ta kontakt med Colibri på de tyska forumen och ordna fram en riktig flash-uppdatering med body och signature som vi kan köra på egen hand och/eller ha "box-till-box flasharsammankomster". Snart är vi inne på sista sträckan vad gäller boxens livscykel ( d v s andra bättre boxar kommer ) och då är jag beredd till lite mer desperata åtgärder för att få denna box att fungera.

Redigerat av ruhe, 13 december 2007 - 13:46.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.