* Officiell tråd - Pioneer G9
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 24 april 2008 - 11:39
Pioneer: New plasma TVs with HDTV tuner and network streaming
17.03.2008 (Karsten Serck)
Pioneer is at its upcoming first-generation plasma models in Europe with an integrated HDTV tuner. According to Pioneer product manager Juergen Timm there will be parallel to the conventional models with analog cable tuner and DVB-T a new "H" series, in addition, a DVB-S2 tuner for HDTV reception via satellite integrated . There are models with 50 and 60-inch diagonal image.
The H models are also more than distinguishing characteristics over a LAN connection (DLNA certified) for integration into private IP networks, as well as a completely new menu management. Both series in common is a USB connector for cameras, memory sticks, etc., as well as a newly designed aluminum remote. Pioneer's new plasma, the first time at the high end (24.04.-27.04. 2008 in Munich). There is also the price to be announced.
Idag är dagen D. Any news?
Postad 24 april 2008 - 12:00
, vad ska det betyda? Är det datumet som är "the high end", är det "high end"-modellerna som kommer först eller vad?the first time at the high end
Postad 24 april 2008 - 12:23
Postad 24 april 2008 - 12:34
Postad 24 april 2008 - 13:14
Postad 24 april 2008 - 17:52
Idag är dagen D. Any news?
Heee heee det var D day:
(Från Avsforum)
Saw the LX6090 and LX6090H at the High End 2008 in Munich today.
The LX6090H has a different menu to help navigate network servers
(it can play videos, music and display pictures from such sources).
You can assemble your "favorites" from channels across all three
receivers (analog, DVB-T (Freeview) and HD satellite) as well
as network media servers and external inputs - good idea!
Picture was impressive as usual, but unfortunately Pioneer
chose to present the two sets in a fairly bright room, so I
couldn't really see how good those black levels really were.
Anyway, what else is new? Still no prices for Germany (even though
www.areadvd.de had reported they'd be announced at the show),
but from what I was told the 50 inchers will be "well below 4000
Euro". The regular models should be available in mid/late June.
There will also be slim models (about 6cm) with an external
media box coming this fall, those will be the LX509 and LX609.
EDIT: Forgot to mention that it seems the models with an integrated
hard disc that I heard about a month ago may not be coming after all.
Panasonic had a booth right next to Pioneer's, so I checked out
the PZ46TH85. Intelligent Frame Creation worked nicely on the
scene they had selected (a trailer for Ice Age 2), but some odd
flickering lines and some really unpretty posterization in the sky
really messed up the image in my opinion - as much as I'd like
to pay less for my next plasma, those flaws are unacceptable. For
some reason that was the best plasma they had on display - all the
bigger ones were last year's models and there was no 800 set present.
Postad 24 april 2008 - 23:02
Frågan är hur de kommer att prissättas jämfört med 5090-modellerna...?

Många frågor man gärna skulle vilja ha svar på nu...

Postad 25 april 2008 - 14:34

Postad 25 april 2008 - 14:55
Noob-fråga: vilka kommer ha nytta av H-versionen i Sverige
? HD via satellit t ex Canal Digital men inte via framtida HD via marknätet/Boxer?
Hee hee det tar 100 år innan marksänd HD kommer igång

Postad 25 april 2008 - 17:32
Noob-fråga: vilka kommer ha nytta av H-versionen i Sverige
? HD via satellit t ex Canal Digital men inte via framtida HD via marknätet/Boxer?
Va det inte H versionen som kunde streama via DNLA? Precis skaffat mig en Freecom router server media bla bla box med twonky media och DNLA inbyggt, hoppas på att den skall fungera ihop med en H i framtiden.
Postad 25 april 2008 - 20:08
Hee hee det tar 100 år innan marksänd HD kommer igång
Skall vi se, 100 år; hur gammal är jag då...
Men till Canal Digital skall det fungera?

Postad 25 april 2008 - 20:12
Annars kommer de inte att släppa den här i Sverige.Skall vi se, 100 år; hur gammal är jag då...
Men till Canal Digital skall det fungera?
Postad 26 april 2008 - 20:36
Heee heee det var D day:
(Från Avsforum)
Saw the LX6090 and LX6090H at the High End 2008 in Munich today.
The LX6090H has a different menu to help navigate network servers
(it can play videos, music and display pictures from such sources).
You can assemble your "favorites" from channels across all three
receivers (analog, DVB-T (Freeview) and HD satellite) as well
as network media servers and external inputs - good idea!
Picture was impressive as usual, but unfortunately Pioneer
chose to present the two sets in a fairly bright room, so I
couldn't really see how good those black levels really were.
Anyway, what else is new? Still no prices for Germany (even though
www.areadvd.de had reported they'd be announced at the show),
but from what I was told the 50 inchers will be "well below 4000
Euro". The regular models should be available in mid/late June.
There will also be slim models (about 6cm) with an external
media box coming this fall, those will be the LX509 and LX609.
EDIT: Forgot to mention that it seems the models with an integrated
hard disc that I heard about a month ago may not be coming after all.
Panasonic had a booth right next to Pioneer's, so I checked out
the PZ46TH85. Intelligent Frame Creation worked nicely on the
scene they had selected (a trailer for Ice Age 2), but some odd
flickering lines and some really unpretty posterization in the sky
really messed up the image in my opinion - as much as I'd like
to pay less for my next plasma, those flaws are unacceptable. For
some reason that was the best plasma they had on display - all the
bigger ones were last year's models and there was no 800 set present.
Tyst från High End.. Inga priser?
Postad 28 april 2008 - 18:36
According to the AreaDVD reviewer:
"The visual star of the show was clearly the new KURO Plasma PDP-LX6090H. The new KURO's are a nice evolution, and not a revolution like last years KURO's. In direct comparison (both 8g and 9g were on display) the new models offer a little more depth, even more authentic colors, and a slightly more brilliant picture"
Bifogad fil(er)
Postad 28 april 2008 - 19:00
Från Avsforum:
According to the AreaDVD reviewer:
"The visual star of the show was clearly the new KURO Plasma PDP-LX6090H. The new KURO's are a nice evolution, and not a revolution like last years KURO's. In direct comparison (both 8g and 9g were on display) the new models offer a little more depth, even more authentic colors, and a slightly more brilliant picture"
Intressant, men fortfarande inga officiella priser?
Postad 29 april 2008 - 19:35

* PDP-LX6090H 6 999€
* PDP-LX5090H 3 999€
* PDP-LX6090 6 799€
* PDP-LX5090 3 799€
http://fr.cinenow.co...me-plasma-video
Redigerat av Enator, 29 april 2008 - 19:47.
Postad 29 april 2008 - 20:02
Postad 29 april 2008 - 20:43
Jag vet inte om man förtjänar spö för en sådan här kommentar men, 35k för en sådan 50" tycker jag låter helt ok... världens bästa 50" TV?
Håller med men idag annonserades det om en Samsung 50 tum plasma för 9.990. Tufft att konkurrera hur mycket bättre du än är.
Betala själv mer än 35 för en 506 för två och ett halvt år sen och ångrar det inte en sekund. Alla som ser den är fortfarande idag grymt imponerade men de kommer alla att köpa en sämre eller mindre för max 10 papp.
Postad 29 april 2008 - 20:56
Håller med men idag annonserades det om en Samsung 50 tum plasma för 9.990. Tufft att konkurrera hur mycket bättre du än är.
Betala själv mer än 35 för en 506 för två och ett halvt år sen och ångrar det inte en sekund. Alla som ser den är fortfarande idag grymt imponerade men de kommer alla att köpa en sämre eller mindre för max 10 papp.
Den bistra sanningen är att de kommer att köpa en bättre för 10.000kr......
Redigerat av PerssonsPack, 29 april 2008 - 22:18.
Postad 29 april 2008 - 21:56
Den bistra sanningen är att det kommer att köpa en bättre för 10.000kr......
Förutsätter att du inte menar att den är bättre än en 509 ...

Fast jag har sett Samsungen. Den är inte bättre än 506. Seriöst skulle jag hellre köpt en beg 506 för 15.000 än gett 15.000 för Samsungen som varit normalt pris.
Postad 29 april 2008 - 22:06

Postad 29 april 2008 - 22:17
Förutsätter att du inte menar att den är bättre än en 509 ...
![]()
Fast jag har sett Samsungen. Den är inte bättre än 506. Seriöst skulle jag hellre köpt en beg 506 för 15.000 än gett 15.000 för Samsungen som varit normalt pris.
Verkligen inte.
Q97 är t.om bättre än 507, så att den lär ju krossa 506 med råge.
Så jo, dina polare lär köpa TV'ar för 10.000kr som pulveriserar din 506, jag lovar.
Redigerat av PerssonsPack, 29 april 2008 - 22:22.
Postad 29 april 2008 - 22:24
Enkelt val........Man kan alltid tjäna nya pengar, man får aldrig tillbaka de timmar man sett på en dålig TV
Postad 29 april 2008 - 22:42
35 000 för en Pioneer e väl spenderade pengar, 10 000 för en Samsung e bortkastade pengar
Enkelt val........Man kan alltid tjäna nya pengar, man får aldrig tillbaka de timmar man sett på en dålig TV
Du kan ju köpa jpb123's 506'a för 15000kr

Postad 29 april 2008 - 22:46
35 000 för en Pioneer e väl spenderade pengar, 10 000 för en Samsung e bortkastade pengar
Struntprat

Samsungen är bra..sen att Pioneer G8 och G9 är bättre är en helt annan sak.
Så att snacka om bortkastade pengar är totalt fel. I sådana fall har vi alla fram tills för ungefär 2 år sen sett på
dålig tv.
Redigerat av Alexandar, 29 april 2008 - 22:47.
Postad 30 april 2008 - 02:32
Struntprat
![]()
Samsungen är bra..sen att Pioneer G8 och G9 är bättre är en helt annan sak.
Så att snacka om bortkastade pengar är totalt fel. I sådana fall har vi alla fram tills för ungefär 2 år sen sett på
dålig tv.
Om man uppskattar det bästa, vilket Pioneer är så är 10 000 på en Samsung bortkastade pengar, är man nöjd med bilden på en Samsung är mellanskillnaden till Pioneer bortkastade pengar. Var kanske lite otydlig
Postad 30 april 2008 - 09:33
Postad 30 april 2008 - 10:24
Vad gör Q97 bättre än 507? Bara undrar, har sett dem båda för lite (eller snarare under för dåliga förhållanden) själv för att vara riktigt säker på hur jag skulle ranka dem. Skulle iofs inte betala för nån av dem.Q97 är t.om bättre än 507, så att den lär ju krossa 506 med råge.

Håller iövrigt med Lindholm R, 35k för världens bästa 50" tv är grymt prisvärt (om inte annat för att det kostar 50k idag, iofs så har jag liite svårt att försvara den prisskillnaden mot världens näst bästa, 5080/508...).
För mig blev platt-tv pris/köpvärt i och med G8, sämre än det är bortkastade pengar, imho. Prisvärde för mig handlar om hur nöjd man är och vilken prestanda man får. Uppfylls inte nöjd/prestanda-kravet så kvittar det om nått är 10,20 eller 30k billigare - är inte intresserad ändå. Men alla har inte samma nöjd/prestanda-krav och då finns det som tur är billigare alternativ att välja på. De lär knappast fundera på några G9:or dock...

Postad 30 april 2008 - 13:13
G8 var en revolution, innan dess var inte Pioneers högre pris motiverat som jag ser det.
Redigerat av PerssonsPack, 30 april 2008 - 13:15.
Postad 30 april 2008 - 13:41
Med ett förväntat pris runt 35' lutar det starkt åt att jag köper en G9

Postad 01 maj 2008 - 08:56
Kanske en....ps3:aNu skall det bara komma en prisvärd och bra BR-spelare också...

Postad 01 maj 2008 - 13:44
Vilken är den nya Samsungen som folk pratar om?
Om du syftar på Q97 som nämns en hel i dom senaste postningarna här i tråden så är det en ett år gammal burk som snart kommer att ersättas av nya modeller från Samsung. För närvarande finns den till kanonpris hos Komplett.se, 9995kr för 50". De har vid skrivandets stund bara 4 kvar i lager.
Ber om ursäkt för att jag spann vidare på offtopic, tråden handlar ju som sagt om G9.
Postad 01 maj 2008 - 14:18
Förut var det väll skillnad på ingångar och fjärrkontrollen samt isf möjligheten ?
Sen kommer väl 5090 nu i juni och 509 senare i höst va ?
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 01 maj 2008 - 14:47.
Postad 01 maj 2008 - 17:43
Nu skall det bara komma en prisvärd och bra BR-spelare också...
Lindgrens radio & tv i norrtälje säljer ut sina Pioneer BDP-LX70 för 4970:- de hade två kvar i lördags, grymt billigt för en så pass bra blu-ray enligt mig....
De hade även Samsung 42" Q96 för 9970:-

Sorry för lite off topic

Postad 02 maj 2008 - 10:10
Jag har ingen platt TV ännu för att min Loewe Aconda ger så otroligt bra bild men
jag är sugen nu på dom som kommer i augusti 50 tum men är det inte för stor om jag ska ha
den på väggen i sovrummet är ca 2.7-2.8 från ögonen ?
får man inga högtalare med när man köper H-modellen ?
Klarar dom Comhem kort eller vad ska jag ha för att kunna ha den tv:n ?
Vad innebär DNLA blev inte klokare på engelska länken ?
kommer inte TV-apparaterna till EM i fotboll och inte heller till OS ?
är det någon som vet om dom evenemangen kommer att visas i HD ?
Vad tror ni om 37 tummaren i LCD kommer den ha samma kvalité ?
Är det någon som vet när det kommer en blueray med hårddisk ?
När man köper G9 tv-apparaterna hur kommer kvalitén vara när man ska se analoga kanaler och
digitala från comhemboxen ?
kanske en del dumma frågor men jag är helt ny så hoppas ni har tålamod...
mvh
LAZIO
Postad 02 maj 2008 - 10:33
Dåligt material som analog-tv och hårt komprimerad digital-tv kommer du så att säga se lite "för mkt" av varför det finns risk att du kommer störa dig mkt på hur dålig kvalité dessa signaler faktiskt har.jag är sugen nu på dom som kommer i augusti 50 tum men är det inte för stor om jag ska ha
den på väggen i sovrummet är ca 2.7-2.8 från ögonen ?
Bra digital-tv sändningar bör funka helt ok. Bra DVD:er blir mumma och för HD är 50" egentligen för litet...

Rätt avstånd hänger alltså helt å hållet ihop med kvalitén på materialet du tittar på.
Tror inte det, får man köpa till i så fall.får man inga högtalare med när man köper H-modellen ?
Nej ska du ha Comhem måste du använda Comhems boxar.Klarar dom Comhem kort eller vad ska jag ha för att kunna ha den tv:n ?
Enkelt uttryckt en standard som möjliggör att flera (vuxen)leksaker i hemmet kan kommunicera med varandra och lira ihop (nåja, ungefär...)Vad innebär DNLA blev inte klokare på engelska länken ?
EM blir väl lite tajt, G9 beräknas landa nångång i juni.kommer inte TV-apparaterna till EM i fotboll och inte heller till OS ?
EM om du har Canal Digital och Tv4HD (inte comhem), OS borde väl dock iaf delvis gå i SVT HD (och TV4HD?).är det någon som vet om dom evenemangen kommer att visas i HD ?
Vet inte om Curosport HD kommer in på ett hörn här?
Nej det tror jag inte, inte ens nära, även om det säkert kommer vara en bra LCD.Vad tror ni om 37 tummaren i LCD kommer den ha samma kvalité ?
Finns i japan, när de kommer hit vet nog ingen.Är det någon som vet när det kommer en blueray med hårddisk ?
Se ovan.När man köper G9 tv-apparaterna hur kommer kvalitén vara när man ska se analoga kanaler och
digitala från comhemboxen ?
Postad 02 maj 2008 - 11:07
hur kunde du få ditt svar så att du fick fråga för fråga det var lättsam att se men vet inte hur jag själv gör så du får ursäkta att det blir så här i stället
När du sa hårt komprimerad digital tv vad tänkte du på då ? comhem eller boxer eller vad ?
vad ska jag ha om jag ska få bästa bilden ?
DNLA innbär det att jag kan skicka över musik och filmer från hårddisken på datorn till tv:n ?
Homegallery är det i DNLA ?
vad är det för skillnader på PDP 5090 och 5090H ?
mvh
LAZIO
Postad 02 maj 2008 - 19:46
Lindgrens radio & tv i norrtälje säljer ut sina Pioneer BDP-LX70 för 4970:- de hade två kvar i lördags, grymt billigt för en så pass bra blu-ray enligt mig....
De hade även Samsung 42" Q96 för 9970:-![]()
Sorry för lite off topic
Tack för tipset

Postad 02 maj 2008 - 20:04
...och folk tyckte att 35000 var billigt...vil lige gøre opmærksom på det gruppköb af 5090 jeg har skrevet om under gruppköb. 25500 sek incl forsendelse, er blevt lovet af forhandler indtil videre. Prisen kan ændre sig.

Postad 03 maj 2008 - 07:56

Postad 03 maj 2008 - 08:09
Postad 03 maj 2008 - 08:23
Sen skulle man gärna villja veta skillnaden till kommande 509 i höst och hur priset blir där kontra 5090
Funderar på att gå med i gruppköp av 5090/5090H då det kan bli ett mycket bra pris

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 03 maj 2008 - 08:23.
Postad 03 maj 2008 - 09:42
va tror ni, är man dum om man tar en 5090 ist för en 5090 H ??
Jag funderar också på om jag verkligen behöver H-versionen. Men skulle rabatten bli lika omfattande även om man valde en annan modell?
Postad 03 maj 2008 - 10:55

"Non Elite models:
July '08 50" 1080p normal frame width
August '08 1080p thin bezel and low profile slim line design
August '08 1080p normal frame and thin bezel slim line
Elite Models:
August '08 50" 1080p normal frame width
August - September '08 1080p thin bezel and low profile slim line design
September - October '08 1080p normal frame and thin bezel slim line"
Mvh
Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 03 maj 2008 - 10:59.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar