COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU!
242 svar till detta ämne
Postad 02 September 2008 - 08:15
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Jag begriper inte varför just ComHem-trådarna skall fyllas av diverse elakheter, ogenomtänkta kommentarer och allmänt dravel? Nu höjer vi ribban eller så får jag stänga även denna tråd (ni som var med i stora ComHem-tråden kommer ihåg hur kul det var)... Skärpning !
Med all respekt för att du stängde Humax tråden, men att du nu hotar med att stänga även denna tråd förstår jag ingenting. I den stora Humax tråden var det mycket pajkastning riktad till och mellan personer, ofta med off topic karaktär. I den här tråden däremot diskuterar vi, som rubriken antyder, missnöjet över att Comhem aldrig lyckas leverera det dom lovar, så det är knappast off topic. Det är inte så konstigt att just Comhem trådarna står föremål för den här typen av diskussioner. Det är väl ett tecken på att det finns ett stort missnöje med företaget i fråga och i synnerhet hur de hanterat sin sk HDTV satsning. Att stänga diskussioner som rör ett sådant missnöje vore högst beklagligt. Den här tråden är ju skapad för att ge utrymme för att uttrycka sina synpunkter rörande Comhem och deras HDTV satsning. Jag tycker det är positivt att folk ger sina synpunkter inte bara på produkterna/tjänsterna som levereras, utan även på hur företagen hanterar sin support på nämda produkter/tjänster. Personangrepp ska naturligtvis inte förekomma, men det måste faktiskt stå alla fritt att få ifrågasätta informationen som ges i vissa inlägg. Hoppas att det inte är ifrågasättandet du tolkar som allmänt dravel och ogenomtänkta kommentarer. Om du anser att det förekommer elakheter som står i strid med forumets regler, tycker jag i första hand att du bör varna de personer som håller på med detta. I andra hand stänga av berörda personer. Glöm inte att merparten av det du kallar pajkastning är riktad mot Comhem och inte mot någon fysisk person. Missnöje riktad mot företag som inte håller vad de lovar, kan väl knappast vara otillåtet i ett forum som ska vara till hjälp för oss konsumenter? Det vore lättare för oss att förstå om du förklarar mer exakt vad det är som gör att tråden ska stängas. Jag vill dock poängtera att det är bra att ni moderatorer finns och jag uppskattar att det finns personer som lägger ner sin tid på detta.
Redigerat av MacGam, 02 September 2008 - 10:21.
Postad 02 September 2008 - 09:30
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Nu var det mina inlägg som togs bort som jag då får anta klassades som personangrepp. Det kan jag ta, lite beroende på forum så godtas sådant eller inte och här är det tydligen en hård gräns. Tar det, och kommer uttrycka mina åsikter på ett annat sätt nästa gång. Inläggen förde definitivt inte diskussionen framåt så är inget att sakna. Tycker dock fortfarande att "jag vet nåt som inte ni vet så kyss mina skor så kanske jag berättar" inte heller för diskussionen framåt.
Att helt rensa bort inläggen utan någon som helst referens till att de försvunnit kan ju anses lite udda, speciellt som man sedan hotar med att stänga tråden. Blir ju lite svårt att förstå för dem som missade själva övertrampet. Men det är rätt vanligt på större forum. Vad jag vet så har jag inte fått någon varning om detta (förutom texten postad ovan).
Postad 03 September 2008 - 09:52
atrapper
-
atrapper
-
Rookie
-
4 inlägg
Hjälp!
Är total nybörjare på detta med HDTV och efter att ha läst ett antal inlägg på den här tråden börjar jag inse att det kanske varit ett misstag att bygga en hembioanläggning med HD proj för dyra pengar eftersom jag bor i Stockholms innerstad med ComHem som kabelTVleverantör...
Har pratat med CH många gånger angående en inspelningsbar HD mottagare och insett att kundtjänst inte verkar veta så mycket om det som dom ska informera om..
Jag undrar om någon av alla ni experter kan upplysa om vilka alternativ som finns att få för mig. Jag har inte köpt någon HD mottagare eftersom jag väntat på en inspelningsbar (sen ungefär ett år tillbaka). Jag är tekniskt avancerad som en femåring ungefär vilket innebär att jag begriper mindre än hälften av inläggen med alla dessa teknikförkortningar.
Som jag ser det har jag följande alternativ
1. Vänta på CH lanserar en inspelningsbar HD mottagare (HD PVR tror jag visst det kallas)
2. Skaffa en HD mottagare utan inspelningsfunktion i avvaktan på alt 1. ovan
3. Skaffa en vanlig, icke HD, inspelningsbar mottagare i väntan på alt 1. ovan
4. Dumpa CH och hitta en annan lösning (parabol ej möjligt).
Vad rekommenderas?
Och jag undrar om jag måste gå via CH för att skaffa en mottagare som fungerar i CH nätet? Eller kan jag köpa en direkt av en TV butik utan koppling till CH. Borde jag dumpa CH och skaffa något annat, tex Boxer eller Canal Digital?
Det enda jag vill är att kunna se HDTV, helst med timeshift (eller vad det nu kallas), utan en massa strul.
Postad 03 September 2008 - 10:10
frhape
-
frhape
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Hjälp! Är total nybörjare på detta med HDTV och efter att ha läst ett antal inlägg på den här tråden börjar jag inse att det kanske varit ett misstag att bygga en hembioanläggning med HD proj för dyra pengar eftersom jag bor i Stockholms innerstad med ComHem som kabelTVleverantör...
Har pratat med CH många gånger angående en inspelningsbar HD mottagare och insett att kundtjänst inte verkar veta så mycket om det som dom ska informera om..
Jag undrar om någon av alla ni experter kan upplysa om vilka alternativ som finns att få för mig. Jag har inte köpt någon HD mottagare eftersom jag väntat på en inspelningsbar (sen ungefär ett år tillbaka). Jag är tekniskt avancerad som en femåring ungefär vilket innebär att jag begriper mindre än hälften av inläggen med alla dessa teknikförkortningar.
Som jag ser det har jag följande alternativ 1. Vänta på CH lanserar en inspelningsbar HD mottagare (HD PVR tror jag visst det kallas) 2. Skaffa en HD mottagare utan inspelningsfunktion i avvaktan på alt 1. ovan 3. Skaffa en vanlig, icke HD, inspelningsbar mottagare i väntan på alt 1. ovan 4. Dumpa CH och hitta en annan lösning (parabol ej möjligt).
Vad rekommenderas? Och jag undrar om jag måste gå via CH för att skaffa en mottagare som fungerar i CH nätet? Eller kan jag köpa en direkt av en TV butik utan koppling till CH. Borde jag dumpa CH och skaffa något annat, tex Boxer eller Canal Digital?
Det enda jag vill är att kunna se HDTV, helst med timeshift (eller vad det nu kallas), utan en massa strul.
Först måste du kika på jacket i väggen om du har "3-hål i väggen". Det är en förutsättning för att få HD-TV. Hade jag varit dig hade jag väntat på den inspelningsbara HD-boxen. Mycket tyder på att den är på gång. Å andra sidan vet man aldrig med comhem och det kan mycket väl bli uppskjutet ett halvår eller två. Den icke inspelningsbara boxen reas ut just nu för en krona om du binder upp dig på 12 månader. Men jag skulle tro att HD-PVR boxen kommer inom 12 månader.
Postad 03 September 2008 - 10:29
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Som jag ser det har jag följande alternativ 1. Vänta på CH lanserar en inspelningsbar HD mottagare (HD PVR tror jag visst det kallas) 2. Skaffa en HD mottagare utan inspelningsfunktion i avvaktan på alt 1. ovan 3. Skaffa en vanlig, icke HD, inspelningsbar mottagare i väntan på alt 1. ovan 4. Dumpa CH och hitta en annan lösning (parabol ej möjligt).
Vad rekommenderas? Och jag undrar om jag måste gå via CH för att skaffa en mottagare som fungerar i CH nätet? Eller kan jag köpa en direkt av en TV butik utan koppling till CH. Borde jag dumpa CH och skaffa något annat, tex Boxer eller Canal Digital?
Tillägg till det som frhape skrev. Alternativ 4 är inget alternativ för dig om du verkligen vill ha HDTV. Boxer har i nuläget inga HDTV-sändningar och för att se HDTV med Canal Digital behöver du en parabol. Vilket av alt 1, 2 och 3 du ska välja beror väl på vad du prioriterar högst, att kunna se ett fåtal kanaler i HD eller att kunna spela in sånt du annars missar. Klarar du av att vänta så är det väl alt 1 som passar.
Postad 03 September 2008 - 10:43
atrapper
-
atrapper
-
Rookie
-
4 inlägg
Tack distortion2 och frhape för inläggen.
Jag har 3 hål i väggen så det ska funka med HDTV. Bra att veta att jag måste skippa alt 4 (trist förstås men nu slipper jag fundera på det iaf).
Det är viktigare för mig med HDTV kvalitet (om än på få kanaler) än inspelningsbarhet tror jag, iaf i väntan på kombinationen. Just nu har jag en box som är så gammal (5-6 år gammal Sagem som åkt i golvet några gånger..) att jag missar ett antal kanaler som jag faktiskt betalar för  Vid kontakt m CH verkar dom inte veta varför jag inte får in dessa kanaler men säger att jag borde testa att skaffa en modernare box.
Så, knäckfrågan blir alltså att gissa på när (om) CH släpper en HD PVR box. Jag vet, jag gör alla andra glada genom att skaffa en vanlig HD box, då kommer dom garanterat att släppa den nya dagen efter jag köpt min box
Postad 03 September 2008 - 11:29
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Så, knäckfrågan blir alltså att gissa på när (om) CH släpper en HD PVR box. Jag vet, jag gör alla andra glada genom att skaffa en vanlig HD box, då kommer dom garanterat att släppa den nya dagen efter jag köpt min box 
Ja du, den som visste. Först var det sagt att den skulle komma vid jul -07, sedan första kvartalet -08, sedan före sommaren... Den kan komma imorgon och den kan komma om ett år. Min gissning just nu är november-december. Ett litet citat som är ett år gammalt från en annan tråd: Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi jobbar för fullt för att få in en HDbox med PVR. Det enda vi hört är att den kommer under 2007 så håll ut!
Med vänlig hälsning
Com Hem AB Kundservice
Redigerat av distortion2, 03 September 2008 - 11:33.
Postad 03 September 2008 - 11:33
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
Ja du, den som visste. Först var det sagt att den skulle komma vid jul -07, sedan första kvartalet -08, sedan före sommaren... Den kan komma imorgon och den kan komma om ett år. Min gissning just nu är november-december.
jag lade nyss ett svar jag fick från comhem idag angående detta i "HD PVR till ComHem"-tråden: https://www.minhembi...s...t&p=2055650markus
Postad 03 September 2008 - 11:35
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
jag lade nyss ett svar jag fick från comhem idag angående detta i "HD PVR till ComHem"-tråden: https://www.minhembi...s...t&p=2055650 markus
Hmm, "till vintern"... då ändrar jag min gissning från novemeber-december till februari-mars  EDIT: när den väl kommer hoppas jag verkligen att de har uppgraderat den från 250GB hårddisk till 500GB åtminstone. Men det är nog inte så troligt tyvärr.
Redigerat av distortion2, 03 September 2008 - 11:39.
Postad 03 September 2008 - 11:53
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Håller med övriga. Vänta lite! Har själv en analog hårddiskinspelare som blivit oumbärlig. Tittar på TV på ett helt annat sätt än tidigare...!
Postad 03 September 2008 - 13:47
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Det vore konstigt om det inte kommer någon sorts HD-box alls efter nuvarande kampanj. De säger ju "så långt lagret räcker". Borde innebära att de vill sälja slut på boxen.
De kan ju inte ha ett HD-utbud utan att kunderna kan köpa en box någonstans (Comhem har monopol, ni vet...).
Annars är det väl så att de säljer slut på lagret för att sen få in ett nytt parti som ska räcka 3 år till fram tills de lanserar sin första PVR.
Postad 03 September 2008 - 18:11
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Det vore konstigt om det inte kommer någon sorts HD-box alls efter nuvarande kampanj. De säger ju "så långt lagret räcker". Borde innebära att de vill sälja slut på boxen. De kan ju inte ha ett HD-utbud utan att kunderna kan köpa en box någonstans (Comhem har monopol, ni vet...). Annars är det väl så att de säljer slut på lagret för att sen få in ett nytt parti som ska räcka 3 år till fram tills de lanserar sin första PVR.
Eller också släpper de en HD-PVR den 15 september.
Postad 03 September 2008 - 20:36
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Ja, erbjudandet om att köpa en box för en krona gäller ju till och med 14 september. Vad ska de sälja för HD box efter det datumet?
Det borde finnas inspelningsbar hd och sd box samt enbart uppspelningsbar HD och sd box så man har 4 alternativ.
Jag har inte ett jättestor behov av att spela in så mycket samt att jag har en bra dvd recorder. Känner att jag hellre vill ha en vanlig HD-box men inte deras nuvarande. Men det är väl bara att avvakta...
Postad 04 September 2008 - 00:36
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Precis, för de måste ju sälja någon HD-box. Annars innebär det ju att de inte kan sälja abb heller. Alltså: Antingen kommer en ny HD-box med eller utan PVR-funktion (eller kanske en av varje), eller så fortsätter de med den gamla. Då måste de ju köpa in ytterligare gammelboxar efterssom de riskerade att ta slut enligt annonsen. Annars har de farit med osanning i annonsen (vilket de inte har dragit sig för att göra förr). Och har de köpt en ett nytt parti så får man nog dras med den ett bra tag.
Har ingen aning igentligen men det är intressant att spekulera.
Förresten, skulle man inte kunna ha en gissningstävling. Vilket datum lanserar Comhem sin PVR-hd? Var noga med att även ange årtalet också.
Postad 04 September 2008 - 08:44
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Förresten, skulle man inte kunna ha en gissningstävling. Vilket datum lanserar Comhem sin PVR-hd? Var noga med att även ange årtalet också. 
Bra idé, någon som orkar göra en röstningstråd med 5-10 olika alternativ att välja på?
Postad 04 September 2008 - 08:51
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Precis, för de måste ju sälja någon HD-box. Annars innebär det ju att de inte kan sälja abb heller. Alltså: Antingen kommer en ny HD-box med eller utan PVR-funktion (eller kanske en av varje), eller så fortsätter de med den gamla. Då måste de ju köpa in ytterligare gammelboxar efterssom de riskerade att ta slut enligt annonsen. Annars har de farit med osanning i annonsen (vilket de inte har dragit sig för att göra förr). Och har de köpt en ett nytt parti så får man nog dras med den ett bra tag. Har ingen aning igentligen men det är intressant att spekulera.
Förresten, skulle man inte kunna ha en gissningstävling. Vilket datum lanserar Comhem sin PVR-hd? Var noga med att även ange årtalet också.   Rent spontant känns det som det finns fler årtal än datum att välja på. Jag gissar dock att Comhem chockar oss alla och har en box ute redan 1/4 2009. Då är den förstås inte buggfri och man kan väl gissa på att de behöver ett par år på sig att jobba med buggarna (varav minst ett år går åt till att inse och förstå att buggarna exiterar. Summa summarum. En fungerande buggfri HD PVR till 1/4 2011! Samma år gissar jag på Comhem kastar in handduken och lägger ner verksamheten. Optmist, javisst! Vad får jag för odds på den här trippeln? P.S Det borde finnas Humax boxar kvar i drivor. Ingen risk att dom tar slut.
Redigerat av MacGam, 04 September 2008 - 09:13.
Postad 04 September 2008 - 09:17
Martin K
-
Martin K
-
Användare
-
-
189 inlägg
Rent spontant känns det som det finns fler årtal än datum att välja på. Jag gissar dock att Comhem chockar oss alla och har en box ute redan 1/4 2009. Då är den förstås inte buggfri och man kan väl gissa på att de behöver ett par år på sig att jobba med buggarna (varav minst ett år går åt till att inse och förstå att buggarna exiterar.
Summa summarum. En fungerande buggfri HD PVR till 1/4 2011! Samma år gissar jag på Comhem kastar in handduken och lägger ner verksamheten. Optmist, javisst!
Vad får jag för odds på den här trippeln?
P.S Det borde finnas Humax boxar kvar i drivor. Ingen risk att dom tar slut. 
Jag måste dessvärre meddela att dina gissningar inte slår in... Uppdatera browsern och läs nyheterna...
Postad 04 September 2008 - 09:27
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Jag måste dessvärre meddela att dina gissningar inte slår in... Uppdatera browsern och läs nyheterna... 
Var? Länk????
Postad 04 September 2008 - 09:29
Martin K
-
Martin K
-
Användare
-
-
189 inlägg
Postad 04 September 2008 - 09:41
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Dessvärre? Det var ju goda nyheter, om det nu visar sig att det är sant förstås. Det där med datum och Comhem är något man får ta med en stor nypa salt. Jag tror du är för tidigt ute för att förkasta mina gissningar  Även om du anser att dina källor är tillförlitliga, så finns det enligt mig inga tillförlitliga källor på det företaget.
Redigerat av MacGam, 04 September 2008 - 09:53.
Postad 04 September 2008 - 09:51
Martin K
-
Martin K
-
Användare
-
-
189 inlägg
Dessvärre?
Det var ju goda nyheter även om det där med datum och Comhem är något man får ta med en stor nypa salt.
Jag tror du är för tidigt ute för att förkasta mina gissningar Även om du anser att dina källor är tillförlitliga, så finns det enligt mig inga tillförlitliga källor på det företaget.
Dessvärre för din egen del Jag är INTE för tidigt ute att förkasta dina gissningar. Jag förstår om du är härdad och gett upp hoppet. Men detta är sant, marknadsföringen startar i början av oktober, du kommer att bli förbluffad! Här är en länk, dock blir den lite modifierad. Denna är ju bla anpassad för satellit, men det mesta finns på CH's version. http://www.humaxdigi...l/icord_hd.html
Postad 04 September 2008 - 11:56
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Dessvärre för din egen del
Jag är INTE för tidigt ute att förkasta dina gissningar. Jag förstår om du är härdad och gett upp hoppet. Men detta är sant, marknadsföringen startar i början av oktober, du kommer att bli förbluffad! Här är en länk, dock blir den lite modifierad. Denna är ju bla anpassad för satellit, men det mesta finns på CH's version. http://www.humaxdigi...l/icord_hd.html
Låter bra! Jag kommer att stå i kön! Tror jag... Nästa fråga är ju när man vågar köpa boxen, det vill säga när det beräknas vara av med de allvarligaste buggarna. Har du hört något om de tester som gjorts? Enligt tidigare uppgifter ska användare/kunder ha fått testköra boxen.
Postad 04 September 2008 - 12:17
Martin K
-
Martin K
-
Användare
-
-
189 inlägg
Nej. Har inte hört om hur och vilka tester som gjorts. Bara att de är klara.Min gissning är at CH har lärt sig och toktestat den både med proffs och vanliga användare.
Postad 04 September 2008 - 13:03
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Tack för det svaret! Då kanske man vågar beställa en så snart det blir möjligt.
Postad 04 September 2008 - 13:04
epostaren
-
epostaren
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Men detta är sant, marknadsföringen startar i början av oktober, du kommer att bli förbluffad!
Ja, många kommer att bli förbluffade...
Postad 04 September 2008 - 13:07
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Vad nyfiken jag blir! Varför är ordet "förbluffade" så poppis bland alla som verkar ha minsta uns insider-info? Vad ska vi bli "förbluffade" över? Priset? Bildkvaliteten? Funktionerna?
Redigerat av Mange36, 04 September 2008 - 13:07.
Postad 04 September 2008 - 13:21
epostaren
-
epostaren
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Vad nyfiken jag blir! Varför är ordet "förbluffade" så poppis bland alla som verkar ha minsta uns insider-info? Vad ska vi bli "förbluffade" över? Priset? Bildkvaliteten? Funktionerna?
För min del handlar det mest om att den reklam som kommer, och att den verkligen kommer. Jag har inte ett så exakt datum som Martin K, men något åt det hållet (som han nämner) bör stämma enligt den info jag har fått.
Postad 04 September 2008 - 13:44
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Ok. En sammanfattning av initierade källors uttalanden skulle alltså bli ungefär så här.
Med start i början av oktober drar Comhem igång en reklamkampanj för en HD-PVR. Kampanjen innehåller information som är förbluffande. Från och med 3 november kommer alla entusiaster att kunna införskaffa en Comhem-HD-PVR till en kostnad av 5500 kr. Om bindande abonnemang tecknas blir priset för boxen lägre.
Det låter ju bra. Känns plötsligt långt till 3 november...
Redigerat av Mange36, 04 September 2008 - 13:44.
Postad 04 September 2008 - 14:56
Rootkit
-
Rootkit
-
Användare
-
-
105 inlägg
5500 kr låter lite väl dyrt. Kanske man ska ta erbjudandet med digitalbox för 1 kr, vänta ett halvår tills priset på PVR:en sjunkit lite, sälja 1 kr-boxen för en 5-hundring och sedan köpa PVR:en? Man får ju rabatt på månadskostnaden året ut dessutom.
Postad 04 September 2008 - 22:15
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Ja 5500 kr är mycket pengar. Man kanske får ner priset om man binder abonnemanget. Hoppas det. Det är ju heller inte säkert att prisuppgiften stämmer. Vi vet ju inte om dessa initierade källor har korrekta uppgifter. Egentligen vet vi inte ens om de är initierade källor.
Postad 05 September 2008 - 14:10
Rootkit
-
Rootkit
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ja 5500 kr är mycket pengar. Man kanske får ner priset om man binder abonnemanget. Hoppas det. Det är ju heller inte säkert att prisuppgiften stämmer. Vi vet ju inte om dessa initierade källor har korrekta uppgifter. Egentligen vet vi inte ens om de är initierade källor. 
Frågan är hur mycket rabatt de ger när man tecknar abonnemang samtidigt. Får man bara t ex en tusenlapp i rabatt eller nåt så är det fortfarande för dyrt tycker jag. Attans att man ska utsättas för dessa val hela tiden
Postad 05 September 2008 - 14:26
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
5500:- är väl inte så dyrt för en box av den kalibern om man jämför med andra boxar... mycket pengar, men inte oskäligt dyrt.
Postad 05 September 2008 - 16:16
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
5500:- är väl inte så dyrt för en box av den kalibern om man jämför med andra boxar... mycket pengar, men inte oskäligt dyrt.
Ok då. Du har kanske rätt. Är den någorlunda buggfri och ger riktigt bra bild, då kostar den vad de bra PVR-boxarna brukar kosta. Men om den är lika buggig som Comhems prylar brukar vara... Hoppas att de testat ordentligt den här gången. Då väntar jag gärna någon månad extra.
Redigerat av Mange36, 05 September 2008 - 16:19.
Postad 05 September 2008 - 16:41
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Denna tråd kan väll stängas ner nu så tar vi allt i den andra.
Postad 05 September 2008 - 16:44
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Ok då. Du har kanske rätt. Är den någorlunda buggfri och ger riktigt bra bild, då kostar den vad de bra PVR-boxarna brukar kosta. Men om den är lika buggig som Comhems prylar brukar vara...
Hoppas att de testat ordentligt den här gången. Då väntar jag gärna någon månad extra. 
Just den mottagaren som länkats ovan har ju funnits ute som Satellitmottagare ett tag om jag inte missminner mig, och jag såg någon video-review av den som var positiv så det verkar vara en ok box. Arkitekturen verkar skilja sig ganska mycket mot tidigare Humaxboxar då denna är baserad på Linux. Buggfri lär den ju inte var men vi kan ju hoppas att det blir bättre än förra Humaxboxen  . Men jag tror på inga rykten förrän det finns ett officiellt uttalande på Comhems hemsida. Denna tråd kan väll stängas ner nu så tar vi allt i den andra.
Vilken av de andra trådarna, det finns ju ganska många som diskuterar Comhem och HD-PVR?
Postad 05 September 2008 - 16:53
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Just den mottagaren som länkats ovan har ju funnits ute som Satellitmottagare ett tag om jag inte missminner mig, och jag såg någon video-review av den som var positiv så det verkar vara en ok box. Arkitekturen verkar skilja sig ganska mycket mot tidigare Humaxboxar då denna är baserad på Linux. Buggfri lär den ju inte var men vi kan ju hoppas att det blir bättre än förra Humaxboxen . Men jag tror på inga rykten förrän det finns ett officiellt uttalande på Comhems hemsida.
Vilken av de andra trådarna, det finns ju ganska många som diskuterar Comhem och HD-PVR? https://www.minhembi...howtopic=208338
Postad 05 September 2008 - 16:59
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
exakt figgis
Postad 05 September 2008 - 17:02
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Här har ni också en tråd med ganska mycket matnyttigt iom att boxen ifråga har varit ett aktuellt rykte tidigare också  . Hur som helst, låter som en trevlig box. Hoppas verkligen på den!
Postad 05 September 2008 - 18:11
joakim2004
-
joakim2004
-
Användare
-
-
217 inlägg
får man ljudet också via hdmi kontakten??
Postad 05 September 2008 - 19:35
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Javisst, finns även optisk utgång. Du kan läsa här http://www.humaxdigi...ax_iCORD_HD.pdf
Postad 05 September 2008 - 19:49
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Hela Manualen kan du hämta här. http://safemanuals.c.....X/ICORD HD-_EVisserligen för satellit, men ändå
Postad 05 September 2008 - 20:45
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Trevlig läsning! Hoppas att det är den och att den är så kompetent som manualen utlovar.
Postad 06 September 2008 - 10:06
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Hittade en film på nätet där man kan se lite av menyerna mm. Dom talar visserligen tyska på filmen men man får en ganska bra uppfattning ändå, (om man inte kan tyska) http://video.google....126083551584650
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|