* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD
818 svar till detta ämne
Postad 28 november 2008 - 20:22
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
Då har man köpt sig en Pio BDP-51FD. Kan säga att jag är väldigt nöjd så här långt.
Det enda tråkiga är den är inte regfri för dvd. Struntar i att den inte är regfri för Blu-ray har redan en region A Sony S350.
Får behålla min dvdspelare så länge, men firman jag köpte den ifrån jobbar på ett hack så att det ska kunna gå att få den regfri för dvd då är det bara för mig att komma förbi med spelaren.
Priset som jag gav är ju inte så dåligt nämnligen 4790 kr.
Kan rekommendera denna spelare för de som är på väg att köpa en Blu-ray spelare...
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 28 november 2008 - 21:26.
Postad 29 november 2008 - 09:02
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Firmware version 1.17b finns nu att ladda ned! Du hittar den på www.pioneer.eu EDIT: Mycket märkligt att jag inte kan få uppdateringen att fungera med en CD-RW skiva, utan måste använda en CD-R skiva. Slöseri!
Redigerat av HkanW, 29 november 2008 - 10:33.
Postad 29 november 2008 - 23:37
joakim123
-
joakim123
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Jäklar vilken snabb server, 7mb/sekund laddade jag ner i.. Installerar imorgon. Tack!
Postad 30 november 2008 - 03:27
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1 200 inlägg
Jag måste bara få tillägga att det är himla massa tjöt om uppstartstider hit och dit. Jag vill påpeka att det har inte enbart med spelaren att göra. Det som är mest avgörande är skivan. Desto mer "features" skivan har, ju längre uppstartstid. Ett cache minne i en Bluray spelare är inte lika stort som i en dator.
Mao tar det mycket längre tid för en Bluray spelare att läsa in informationen fr en skiva. Beroende på hur mkt information skivan har, "features", skiljer det sig därför från film till film hur lång uppstartstiden blir.
Man måste alltså altså använda sig av en likadan film på olika spelare för att kunna jämföra den verkliga uppstartstiden. Mig veterligen finns det ingen som helst sk "referens" skiva hos användare, utan man tar helt enkelt det man har och ger därefter sina synpunkter, vilket för övrigt inte sällan är klagomål, över hur lång tid uppstarten tar.
Lycka till där ute med uppstartstiderna.
Mvh
G
Postad 30 november 2008 - 17:03
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Nja den är även långsam på att starta vanliga DVD skivor! Tex så tar det 46 sekunder att starta (tills man får någon bild på TVn från skivan) Resident Evil: Extinction. Medans för Pioneer DV-600AV tar det 16 sekunder! Att det skall ta 30 sekunder längre tycker jag e ganska dåligt! Visa BD titlar tar nästa 2 minuter att starta Sedan att RESUME, för DVD/BD, inte fungerar om man tar ut skivan är väl också ganska dåligt! Sedan må den ha överlägset bild och ljud
Redigerat av HkanW, 30 november 2008 - 20:37.
Postad 01 december 2008 - 07:27
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Har LX71 verkligen bättre ljud och bild än sina konkurrenter från Sony (550) och Panasonic (55) som kostar hälften?
Vad är det som skiljer dem åt rent tekniskt?
Postad 03 december 2008 - 18:13
lpc123
-
lpc123
-
Användare
-
-
128 inlägg
Texten om Home Media Gallery är nog bara allmänt om vad Home media Gallery kan användas till om det fanns en LAN kontakt på spelaren och så vitt jag vet så är det väl bara BDP-LX91 som har dom rätta förutsättningarna!
Edit: Jag har skickat en fråga till Pioneer angående denna info, så vi behöver inte ha en massa inlägg om att det är fel info på deras hemsida!
Tjenare HkanW Jag va hos min handlare igår och där va det en säljare från PIONEER som va jätte trevlig och dessutom snickrar deras hemsida!!!! Han beklagade att det blivit fel och skulle ta bort det omg!! Det finns ingen sådan funktion på dom små bara på 91:an tyvärr!!
Postad 04 december 2008 - 13:14
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
OK!
Fick svar för 3 dagar sedan att dom skulle kolla in det!
Ingen ändring ännu iallfall.
Sedan så har Pioneer EU en annan beskrivning av Home Gallery, lite mer korrekt!
Postad 05 december 2008 - 00:58
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1 200 inlägg
Har LX71 verkligen bättre ljud och bild än sina konkurrenter från Sony (550) och Panasonic (55) som kostar hälften?
Vad är det som skiljer dem åt rent tekniskt?
En mycket bra fråga. Det undrar jag med faktiskt? Frågan är dessutom, om det skiljer sig mycket när man spelar upp vanliga DVD filmer??? Mvh G
Postad 06 december 2008 - 15:43
Audio One
-
Audio One
-
Forumräv
-
-
832 inlägg
I bland är det väldigt dålig synkning på bild och ljud, inte på Blu ray med på vissa DVD filmer har jag märkt det?
Har en DVD konsert med Madonna "Drowhned world tour" och DD 5.1 och DTS 5.1 funkar inte på Pioneer LX 71 bara DD 2.0 funkar, funkade alldeles utmärkt på min Pioneer 989 Avi??
Postad 06 december 2008 - 17:31
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Om du har problem med några DVD/BD titlar så felanmäl dom gärna till Pioneer: http://www.pioneer.s.../showContact.do Desto fler felanmälningar dom får in desto snabbare går det att få till en uppdatering som förhoppningsvis fixar till problemen. Skriv så detaljerat som möjligt, även UPC nummer på DVD/BD skivan osv.
Redigerat av HkanW, 06 december 2008 - 17:33.
Postad 07 december 2008 - 22:05
plasmaplytet
-
plasmaplytet
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Hur mycket bättre är Pioneer LX71 mot en Panasonic BD55? Tror ni man kommer att se och höra någon skillnad? Någon som har haft möjlighet att jämföra spelarna mot varandra?
Postad 07 december 2008 - 23:00
Unregisteredd3223510
-
Unregisteredd3223510
-
Användare
-
-
155 inlägg
Vänta tills nya hemmabio tidning kommer ut jag tror att de har testat båda
Postad 07 december 2008 - 23:41
plasmaplytet
-
plasmaplytet
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Peja<< Ok ska bli intressant att läsa. Vet du när nya numret finns att köpa?
Postad 08 december 2008 - 00:11
Unregisteredd3223510
-
Unregisteredd3223510
-
Användare
-
-
155 inlägg
nästa nummer kommer ut den 16 dec
Postad 08 december 2008 - 00:13
mysen_
-
mysen_
-
Användare
-
-
196 inlägg
Någon som har inhandlat denna får gärna lägga upp några bilder.
Postad 08 december 2008 - 23:12
Unregisterede2b47906
-
Unregisterede2b47906
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag var inne på min hifibutik idag och inhandlade en av dessa. Har varit och tittat på den några gånger nu och övervägt en köp rätt länge. Men idag så slog jag till. Är imponerad hittills iaf. Har bara kollat på The prestige då jag för tillfället inte äger någon annan bd-film.
För de nyfikna så finns det bilder på den i galleriet.
Postad 08 december 2008 - 23:23
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Är ni nöjda med spelaren ? verkar va en del problem som skrivs om den i tråden.
Ångrar ni köpet ? jag blir lite fundersam.
Postad 09 december 2008 - 16:11
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Jag är nöjd med ljud och bild, och det är väl egentligen det väsentliga! Dock så har jag en del synpunkter på saker som jag tycker den borde klara av. Startiderna är ett gissel, inte för att jag har någon brådska, men man tror faktiskt ibland att spelaren har gått sönder, kan ta upp till nästan 2 minuter att starta en BD skiva! Resume för dom senaste 5 skivorna är ju liksom standard idag på DVD-spelare, denna klara bara resume om du inte plockar ut skivan! (vissa BD titlar stänger av resume när du trycker på Stopp) Det som slår mig med BD spelare överhuvudtaget är att dom verkar ha problem med massor av BD skivor?!?! Detta gäller inte bara Pioneer utan i stort alla märken, iallafall om man läser på dom utländska forumen. Det verka gälla så väl dyra som billiga BD-spelare. Det är ju lite oroväckande att BD-spelare som köps idag kanske inte klarar av framtida BD-skivor, när dom har problem redan idag med en massa BD skivor! Skall bli intressant att se vad Hemmabiotidningen skriver om den! Dom tester jag har läst har ju varit positiva, speciellt bild och ljud och byggkvalitet! Dock minus för starttider och att det bara är Version 1.1. Jag hade gärna sett svenska menyer i spelaren också! Det skulle inte vara något större problem att fixa till för Pioneer! Även om man inte gör det ifrån fabrik så skulle man kunna göra det via en firmware uppgradering!
Redigerat av HkanW, 09 december 2008 - 16:35.
Postad 09 december 2008 - 16:25
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Då har jag haft flyt,ingen av mina filmer har strulat.
Postad 09 december 2008 - 17:56
plasmaplytet
-
plasmaplytet
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
.
Redigerat av plasmaplytet, 09 december 2008 - 18:01.
Postad 10 december 2008 - 16:33
hkforever
-
hkforever
-
Användare
-
-
132 inlägg
Jag köpte min i går också,verkar funka bra.
Har bara testat 2 BD rullar och dom såg ju som förväntat bra ut,dvd uppskalningen är jag
väldigt nöjd med,klart bättre än min gammla dvd 25 à.
Spelaren är lite långsam tycker jag nog men den är väldigt tyst.
Återkommer när jag testat lite mer,skall tyvärr jobba natt en period nu så det tar
väl en liten stund.
Postad 11 december 2008 - 18:09
Unregisterede647f0fe
-
Unregisterede647f0fe
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag är jävligt nöjd med min LX 71. Grymt ljud och bild för både på bluray och dvd. Sen kan jag väl tycka att den är lite långsam men de får jag nog leva med. Är de någon som har kört nån ny firmware på sin ännu. Tänkte slänga in en ny i helgen. Sen är de nån som har fått sin regionsfri för bluray. Jag har bara för dvd
Postad 11 december 2008 - 18:34
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Jag hade 1.07 på min och har lagt in både 1.17 och 1.17b.
Funkar hur enkelt som helst att göra, det enda konstiga är att jag har inte fått det att fungera på en CD-RW skiva, utan måste använda en CD-R skiva.
Nja, kan LG pressa tiderna, 16 sekunder för att ladda en BD skiva, så bör ju Pioneer också kunna det!
Postad 11 december 2008 - 19:13
Unregistered5794a5dc
-
Unregistered5794a5dc
-
Lärjunge
-
-
478 inlägg
har PS3-an (60Gb) och sedan en tid även 71-an från Pio!
Tycker att nu efter att ha använt de båda ett tag en liten fördel har pioneer, bättre bild och någorlunda bättre hantering av ljud. Fördel PS3 är starttid!!!!
nja, vet inte men tycker nästan att det var bortkastade pengar på LX71-an. PS3-an gör sitt jobb väldigt bra.
Postad 11 december 2008 - 19:16
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Har ni läst testerna i Hemmabio tidningen och Bild & Ljud?
Thomas
Postad 11 december 2008 - 20:13
plasmaplytet
-
plasmaplytet
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Har en pio tv 5090 och en PS3 och jag har testat ett antal olika bluray spelare på min tv och jag kan lugnt säga att ALLA jag säger det igen ALLA har varit bättre än PS3:an, PS3:an är en spelmaskin som kan visa bluray och sitter du hemma med typ en dedikerad hemmabio eller en finare plasmaskärm så köp en stationär bluray spelare för dom är bättre. That's it!
Redigerat av plasmaplytet, 11 december 2008 - 21:37.
Postad 11 december 2008 - 23:08
Audio One
-
Audio One
-
Forumräv
-
-
832 inlägg
har PS3-an (60Gb) och sedan en tid även 71-an från Pio! Tycker att nu efter att ha använt de båda ett tag en liten fördel har pioneer, bättre bild och någorlunda bättre hantering av ljud. Fördel PS3 är starttid!!!! nja, vet inte men tycker nästan att det var bortkastade pengar på LX71-an. PS3-an gör sitt jobb väldigt bra.
Fast med en vettig reciver blir ljudet från Pioneer BDP LX 71 så så mycket bättre än Ps 3! Har båda så har jämnfört. Och ljud är viktigare än bild för mig!
Postad 11 december 2008 - 23:15
sossen
-
sossen
-
Forumräv
-
-
718 inlägg
Har ni läst testerna i Hemmabio tidningen och Bild & Ljud?
Thomas
Ja, köpte min första (och sista) Bild & Ljud idag. Det enda intressanta jag utläste av testet var att de flesta spelarna saknar individuella inställningar för de analoga utgångarna. Ingen möjlighet att göra inställningar för högtalaravstånd osv. Det är en nackdel för alla med en äldre reciever (om förstärkaren inte klarar att applicera detta såklart) Men det gör väl de flesta inte på de analoga ingångarna? Pioneer LX71 klarade det dock.
Redigerat av sossen, 11 december 2008 - 23:17.
Postad 11 december 2008 - 23:16
Unregisteredd3223510
-
Unregisteredd3223510
-
Användare
-
-
155 inlägg
Sammanfattning av hemmabiotest
denon dvd-2500bt betyg:7av10
panasonic dmp-bd35 betyg:8av10......bra köp...fixar alla tänkbara roller
pioneer bdp-lx71 betyg:7av10.....
sony bdp-s350/s550 betyg:8av10 (testvinnare)......snabbheten och responsen
samsung bd-p1500 betyg:7av10
samsung bd-p2500 betyg:8av10
lg bd300 betyg:7av10
Postad 13 december 2008 - 22:06
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Har en pio tv 5090 och en PS3 och jag har testat ett antal olika bluray spelare på min tv och jag kan lugnt säga att ALLA jag säger det igen ALLA har varit bättre än PS3:an, PS3:an är en spelmaskin som kan visa bluray och sitter du hemma med typ en dedikerad hemmabio eller en finare plasmaskärm så köp en stationär bluray spelare för dom är bättre. That's it!
Vad tycker du om Thomas Ytterbergs test i senaste Hemmabiotidningen? MVH /Chuck
Postad 14 december 2008 - 00:21
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
I nästa Hemmabio kommer fler blu-ray spelare att testas.
Postad 14 december 2008 - 02:14
Efny
-
Efny
-
Användare
-
-
176 inlägg
Vad tycker du om Thomas Ytterbergs test i senaste Hemmabiotidningen?
MVH /Chuck
Tyvärr väger de flesta svenska tidningar in priset för mycket i betyget i sina tester. Hur bra en spelare är har ju inget med priset att göra. De borde ha det som en kommentar eller ett extra betyg i köpvärdhet.
Postad 14 december 2008 - 09:41
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Tyvärr väger de flesta svenska tidningar in priset för mycket i betyget i sina tester. Hur bra en spelare är har ju inget med priset att göra. De borde ha det som en kommentar eller ett extra betyg i köpvärdhet.
Jag ser ingen kommentar överhuvudtaget som visar att någon testad spelare skulle objektivt prestera bättre bildmässigt jämfört med PS3. Och jag bryr mig inte heller om priset, jag pratar enbart om prestandan. MVH /Chuck
Postad 14 december 2008 - 14:37
Stefanowitch
-
Stefanowitch
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Min personliga uppfattning är efter 2-3 vekors ägande att den krånglar oacceptabelt mkt. Varesig senaste The Mummy eller The Mist går att starta. Detta till trots uppatering av senaste firmware. Såg förresten att ytterligare en firmware ligger ute på Pioneers hemsida (12 Dec) - dock fungerar inte länken.
Har skrivet ett ilsket mail till Pioneers support om min frustration. Får se vad de svarar..
Nån annan som har samma erfarenhet ?
Postad 14 december 2008 - 14:39
Efny
-
Efny
-
Användare
-
-
176 inlägg
Jag ser ingen kommentar överhuvudtaget som visar att någon testad spelare skulle objektivt prestera bättre bildmässigt jämfört med PS3.
Och jag bryr mig inte heller om priset, jag pratar enbart om prestandan.
MVH /Chuck
En del tester i tidningar från UK och USA har gett andra spelare högre betyg på bild jämfört med PS3. Mindre grynig bild och bättre djup. Själv skaffade jag i veckan en Denon DVD-2500BT och jag tycker bilden blev bättre än PS3 som jag körde innan. Svärtan blev t.ex. förbättrad. Jag ska ta och hyra en BD som jag redan har framöver och jämföra lite mer. Det som däremot skiljer på bildsidan jämfört med PS3 är när du spelar DVD. Sen kan jag även nämna att ljudet är väldigt mycket bättre och det ska ju även Pioneer vara.
Postad 14 december 2008 - 15:01
plasmaplytet
-
plasmaplytet
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Stefanowitch<< Vi såg The Mist (grymt bra film) igår på polarns LX71, inga problem alls, funkade perfekt. skumt!
Nån annan som har problem med senaste The Mummy eller The Mist på sin Pioneer LX71? Berätta om ni har haft problem med att starta nån film. Polarn har inte haft problem med en endaste film en så länge. Sett ett 30tal filmer på sin LX71
Redigerat av plasmaplytet, 14 december 2008 - 16:53.
Postad 14 december 2008 - 15:34
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Om du har problem med spelare, speciellt efter en firmware uppgradering så prova att göra en fabriksåterställning! Du hittar här hur man gör: PioneerFAQ, klicka på Övrigt i menyn! Edit: Ibland hjälper det att torka av skivan med en mjuk trasa också!
Redigerat av HkanW, 14 december 2008 - 19:32.
Postad 14 december 2008 - 16:54
plasmaplytet
-
plasmaplytet
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Stefanowitch<< Vi såg The Mist (grymt bra film) igår på polarns LX71, inga problem alls, funkade perfekt. skumt!
Nån annan som har problem med senaste The Mummy eller The Mist på sin Pioneer LX71? Berätta gärna om ni har haft problem med att starta nån film. Polarn har inte haft problem med en endaste film en så länge. Sett ett 30tal filmer med sin LX71
Redigerat av plasmaplytet, 14 december 2008 - 18:36.
Postad 14 december 2008 - 17:59
handsomedevil
-
handsomedevil
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Lx71 Bäst i stortest http://www.lydogbild...388o50.lbt.htmlÄntligen en testare som inte hakar upp sig för mycket på starttider.
Postad 14 december 2008 - 20:45
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
En del tester i tidningar från UK och USA har gett andra spelare högre betyg på bild jämfört med PS3. Mindre grynig bild och bättre djup. Själv skaffade jag i veckan en Denon DVD-2500BT och jag tycker bilden blev bättre än PS3 som jag körde innan. Svärtan blev t.ex. förbättrad. Jag ska ta och hyra en BD som jag redan har framöver och jämföra lite mer. Det som däremot skiljer på bildsidan jämfört med PS3 är när du spelar DVD. Sen kan jag även nämna att ljudet är väldigt mycket bättre och det ska ju även Pioneer vara.
Det finns mängder med "Kalle Anka-tester" i tidningar och på nätet, och de kan komma fram till precis vad som helst egentligen då testmotoderna oftast är ingen metod alls, och resultaten blir därefter. Ytterberg i Hemmabiotodningen har hur som helst bra kunskaper om bild i grunden, OCH testar med referensutrustning, Samsung SP-A800B mot Screen Reserach Solidpix. Han kan dessutom kalibrera och det är extra intressant att han INTE sticker ut hakan och säger något om den objektiva kvalitén på bilden. Han säger även att de mättekniska skillnaderna kan antas vara inom felmarginalen för mätningen, så liten är skillnaderna. Eventuella ljudmässiga skillnader är jag tveksam mot, så länge som testmetoderna är inga alls. MVH /Chuck
Postad 14 december 2008 - 20:49
pajax
-
pajax
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Det finns mängder med "Kalle Anka-tester" i tidningar och på nätet, och de kan komma fram till precis vad som helst egentligen då testmotoderna oftast är ingen metod alls, och resultaten blir därefter.
Ytterberg i Hemmabiotodningen har hur som helst bra kunskaper om bild i grunden, OCH testar med referensutrustning, Samsung SP-A800B mot Screen Reserach Solidpix. Han kan dessutom kalibrera och det är extra intressant att han INTE sticker ut hakan och säger något om den objektiva kvalitén på bilden. Han säger även att de mättekniska skillnaderna kan antas vara inom felmarginalen för mätningen, så liten är skillnaderna.
Eventuella ljudmässiga skillnader är jag tveksam mot, så länge som testmetoderna är inga alls.
MVH /Chuck
Stewart Studiotek 130 ska det vara Thomas
Postad 15 december 2008 - 12:39
Efny
-
Efny
-
Användare
-
-
176 inlägg
Det finns mängder med "Kalle Anka-tester" i tidningar och på nätet, och de kan komma fram till precis vad som helst egentligen då testmotoderna oftast är ingen metod alls, och resultaten blir därefter.
Ytterberg i Hemmabiotodningen har hur som helst bra kunskaper om bild i grunden, OCH testar med referensutrustning, Samsung SP-A800B mot Screen Reserach Solidpix. Han kan dessutom kalibrera och det är extra intressant att han INTE sticker ut hakan och säger något om den objektiva kvalitén på bilden. Han säger även att de mättekniska skillnaderna kan antas vara inom felmarginalen för mätningen, så liten är skillnaderna.
Eventuella ljudmässiga skillnader är jag tveksam mot, så länge som testmetoderna är inga alls.
MVH /Chuck
Du påstår alltså att jag och andra hittar på.!? edit: stavfel...
Redigerat av Efny, 15 december 2008 - 12:41.
Postad 15 december 2008 - 13:47
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Ni som har köpt, är ni fortfarande nöjda? Ni har inte haft problem med någon blu-ray film tex.?
Redigerat av belzebubb, 16 december 2008 - 00:35.
Postad 15 december 2008 - 14:00
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Om någon har filmen Bank Job på Blu-ray, skulle ni kunna testa en sak! Börja spela upp filmen, stoppa filmen med STOP och sedan trycka på PLAY igen för att fortsätta spela upp filmen igen! Vad händer?
Postad 15 december 2008 - 14:33
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Om någon har filmen Bank Job på Blu-ray, skulle ni kunna testa en sak! Börja spela upp filmen, stoppa filmen med STOP och sedan trycka på PLAY igen för att fortsätta spela upp filmen igen! Vad händer?
Den fortsätter  Har nu kört ett 30 tal BD filmer i min LX 71:a en enda film som inte fungera var There Will Be Blood dock fungerade inte den heller på min PS3:a så jag skickade tillbaka den och det var tydligen ett måndagsex vilket inte alls är ovanligt enligt DVD.se Det förekommer mer än vad man tror.
Postad 15 december 2008 - 15:42
Efny
-
Efny
-
Användare
-
-
176 inlägg
Har du testat skivan i en annan spelare?
Postad 15 december 2008 - 16:18
Unregisterede2b47906
-
Unregisterede2b47906
-
Rookie
-
2 inlägg
Ni som har köpt, är ni fortfarande nöjda? Ni har inte haft på problem med någon blu-ray film tex.?
Jag har inte stött på några fel än. Har dock bara testat 2 filmer. Det ända klagomålet är, som andra påpekat, att den är seg i uppstarten. När det gäller kapitelbyten och menyer så tycker jag att den är relativt snabb.
Postad 15 december 2008 - 17:54
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Du påstår alltså att jag och andra hittar på.!?
edit: stavfel...
Jag påstår att testar man inte under ordnade former så blir resultaten ofta därefter, det gäller både ljud och bild. MVH /Chuck
Postad 15 december 2008 - 19:17
handsomedevil
-
handsomedevil
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Sammanfattning av hemmabiotest denon dvd-2500bt betyg:7av10 panasonic dmp-bd35 betyg:8av10......bra köp...fixar alla tänkbara roller pioneer bdp-lx71 betyg:7av10..... sony bdp-s350/s550 betyg:8av10 (testvinnare)......snabbheten och responsen samsung bd-p1500 betyg:7av10 samsung bd-p2500 betyg:8av10 lg bd300 betyg:7av10
Vilken tidning var det testet i?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|